Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä luulen että mulla on vähän sama homma kuin Chaoksella, mietin jonkun aikaa miksi latvat näyttävät huonoilta vaikka olen nyt vähän kunnostautunut hoitamisessa ja niitä leikattiinkin, sitten vaihdoin Lanzan leave-in protectorin Redkenin  All soft velvet whippiin, ja jopa näyttää ja tuntuu paremmalta! Kyllähän munkin paljon käsitelty tukka kaipaa sitä rekkua, mutta olen ilmeisesti tähän saakka käyttänyt liikaa paikkaavia tuotteita, ja nyt sit kokeilen olla suurimmaksi osaksi kosteuttavalla linjalla. IH on kyllä täydellinen tuote, ei voi muuta sanoa siitä. Edes rankimpien käsittelyjen jälkeen sitä käytettyä ei ole tukka näyttänyt huonolta.

Aion nyt olla ihan ilman tuota Lanzan jätettävää, katsotaanko tuleeko selkeitä eroja. Tuo siis korputti latvoja ja teki niistä tosi suttuiset ja kiillottomat verrattuna esim. siihen miltä ne näyttää ilman tuota, puhumattakaan sit siitä miltä ne näyttää muiden jätettävien kanssa.

Healing Moisturea mullekin tulossa, toivottavasti toimii :)
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja kleio »

^Mä olen huomannut että jätettävät ei toimi mun päässä, paitsi sellaiset kevyet suihkeet. Olen kokeillut varmaan kolmea merkkiä, ja kaikki ne teki hiuksista aivan kauheat, ihan sama miten annosteli, kuiviin vai pyyhekuiviin hiuksiin jne.

Mulle sopii parhaiten sellainen rytmi, että kerran viikossa co-pesu, muut pesut sulfaatittomalla shampoolla, kerran viikossa tai kahdessa rekkua ja muilla kerroilla kosteuttavaa. Joka toinen pesukerta muhittelen oikein kunnolla. Aina ennen värjäystä Santella pesen hiukset syväpuhdistajalla.

O&H ha teki tietysti suurimman taian!&nbsp; <3
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
long hair

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja long hair »

Hei!

Joicon rekkua yt kokeiltu viime viikolla yhdessä L'anzan kosteuttavan tehiksen kanssa. Oli kyllä kannattava kokemus. Eilen laitoin lv:n tehistä ja siihen päälle l'Anzan tehistä. Joicon IH tilattuna mutta ei ole vielä tullut.

Kysymys: Voiko hiuksen joku pintakerros ollut vaurioitunut, kun tukka on märkänä rapiseva ja ohuemman tuntuinen "liru" kuin ennen? Lisäksi se on ärsyttävvä että pesupäivänä tukka on suht ok mutta jo seuraavana päivänä rapisevan oloinen jo juuresta lähtien. Mullahan on pari kk tetralysalia takana, viikon kloorivesipesut etelässä, syväpuhdistukset takana,, mutta niistä on jo aikaa. Antibiootin lopetin jo 1 kk sitten.

Antibiooteista varoittelen: luin eräästä roa-ketjusta että tukka oli kuivunut pahasti ja harmaita ruvennut pukkaamaan. Mulla kävi samoin tämän tetralysalin kanssa, ihme harmaata, joissain paikoin vaaleaa tukkaa pukkaa esiin....
Karoliina

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Kokeilin ekan kerran lisätä pari tippaa glyseriiniä muhitteluhoitikseen ja hieman öljyä jätettävään hoitikseen. En tiedä johtuko öljystä vai mistä, mutta hiukset tuntu heti paljon pehmeämmiltä ja kuivat latvat sai heti huomattavasti kiiltoa lisää. Nää kaks tuli jäädäkseen pesurutiineihin!&nbsp; :-*
ftw

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja ftw »

Mä oon tässä selaillu lookfantsun sivuja ja yrittäny etsiä kosteuttavaa pikahoitista..

Tehohoitona mulla on Joicon IH, jätettäväksi oon tilannut Nexxuxsen Luxxtress:n ja Canopyn sitte tukka pystyssä- aamuille. Shampoona MOP C-system Hydrating shampoo ja Lorealin hopeashampoo, jota joudun käyttämään aika useasti.

Miten eroaa MOP:n C-system Hydr. conditioner ja saman sarjan moisture compelex? Kumpi kosteuttaa enemmän? Lisäksi kiinnostusta on herättänyt myös Bumble & Bumblen Super Rich hoitoaine ja L'anzan Kukui Nut hoitoaine.. Vai laitanko Visan vinkumaan ja tilaan koko paketin :D
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Klaara »

^C-system Hydrating on kosteuttavampi, moisture complex kevyempi hoitoaine.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Strix

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Strix »

En tiedä lähtisinkö suosittelemaan, mutta juuri ennen flunssan iskemistä laitoin hiuksiin LV-tehis + Kaakao-, karite-, jojobaöljysekoitteen. Noh, sitten huomasin että olin ihan liian kipeä tehdäkseni mitään ja päädyin makaamaan sängyn pohjalla hiukset ällönlähmäisinä naamiosta jota en räkäisenä jaksanut pestä pois. Pari päivää jaksoin olla välittämättä, mutta viimein menin suihkuun ja kuivuudesta ei ainakaan ole mitään tietoa&nbsp; :P
hanzu84
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2010, 18:41

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja hanzu84 »

Tämänkin ketjun kahlasin nopsaa läpi, mutten täältäkään löytänyt oikein mitään kehuttuja markettituotteita. Hiukseni ovat siis TODELLA kuivat ja yritän metsästää nyt jotain hyvää, halpaa ja helposti saatavaa kosteuttajaa niihin. Vinkkejä?

Edit. Oon ihan käsi näitten hiustenhoitojuttujen kans, koska ennen mun hiukset on ollut täydelliset.. Kiiltävät, pitkät, paksut. Nyt enää paksut, mutta lyhyet, kuivat ja kärsineet. Ei oo ennen tarvinnu miettiä hiustenhoitoo, mutta nyt ois sen aika. Eli mulle vinkattiin, että toimivaa rekkua löytyy vain nettikaupasta ja päädyin nyt Mill Creekiniin iHerbistä tilattuna. Löytyisikö sieltä myös kosteuttavia tuotteita, jotka on hyväksi havaittuja vai löydänkö niitä ihan markettienhyllyiltä?
Viimeksi muokannut hanzu84, 11 Maalis 2011, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hanzu84
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Syys 2010, 18:41

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja hanzu84 »

Ellen olet enkeli&nbsp; :) KIITOS !!
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja cocos »

Huh! Kahlasin juuri läpi rekku-, rakennepaikkausta vai kosteutusta- ketjut ja nyt tämän&nbsp; ;D Ostoslistalle lähti "muutama" tuote lisää. Tulis jo palkkapäivä!
1c F ii
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Miia »

En yleensä koe niin suuria ahaa-elämyksiä hiustenhoitotuotteiden kanssa, että vaivautuisin niistä kirjoittamaan, mutta nyt täytyy antaa erityismaininta. Apteekeissa myytävä Natuvive Papaya -hoitoaine on ihan loistava tuote. Mun hiukset ovat kuivat ja kiillottomat, mutta tuon hoitoaineen jäljiltä tukka kiiltää jopa föönauksen jälkeen. Todella kosteuttavan oloinen tuote, muttei kuitenkaan latistanut ohuita hiuksiani. Mun suosikkini pikahoitsikoista tällä hetkellä tähän kuivaan heinäkasaan. Hintaa tällä on 250ml/8e. Tuoksu tuossa on raikkaan hedelmäinen. Riittoisuudesta en osaa sanoa, sillä tykkään lotrata hoitiksilla ja laittaa enemmän kuin on tarvis. Incistä spottasin hyviä aineita ja öljyjäkin:

Aqua, cetearyl alcohol, betaine, glyceryl stearate se, behenamidopropyl dimethylamine, glycerin, canola oil, simmondsia chinensis seed oil, carica papaya seed oil, hydroxyethylcellulose, lactic acid, citric acid, tocopherol, parfum, phenoxyethanol, dehydroacetic acid, benzoic acid, CI14700, CI47005.
janni

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja janni »

Kaikki keskustelut on todella pitkiä, ja vaikka olenkin niitä parhaani mukaan lukenut, en tiedä mitä oikein näiden hiusten kanssa tekisin! Opiskelijana haluaisin päästä mahdollisimman edullisesti hiustenhoidossa, mutta toisaalta olen kyllä valmis panostamaan hiustenhoitoon enemmän, jos sillä tavoin saan pidettyä hiukseni pitkinä, ja vielä jatkettua vaalentamista aina silloin tällöin. Kampaajalla käyn n. 4 kuukauden välein.

Mulla on näihin melko pitkiin, mutta hentoihin hiuksiin laitettu muutama kertaa vaaleita raitoja. Ikäväkseni kaksihaaraisia ja niiden alkuja tulee todella nopeaan tahtiin, ja hiukset vaan katkeilee keskeltä poikki. Oon jättänyt hiusten lämpökäsittelyn muutamaa kertaa lukuunottamatta jo viime keväänä pois, ja mielestäni hoidan hiuksia hyvin. Käytän aina pestävää tehohoitoa, jätettävää hoitoainetta ja sellaisia öljyisiä tippoja. Hiusnaamioita käytän 1-2 kertaa viikossa. Menneen kuukauden aikana olen lisännyt huuhdeltavaan hoitoaineeseen öljyä, kun kuulin sen kosteuttavan. Kampaajani kuitenkin sanoi viime kerralla ettei siitä olisi hyötyä, joten en tiedä yhtään tulisiko tätä jatkaa vai lopettaa vain ihan suosiolla. Shampoo on pääasiallisesti löytynyt marketista, mutta hoitoaineet pääasiallisesti olleet l'anzalta. Kampaajani sanoi viimeksi hiusteni tarvitsevan ennemmin kosteuttavia kuin jälleenrakentavia tuotteita. Mistä tiedän kummanlaisia ostan, ja pitääkö käyttää vaihtelevasti molempia vai pelkästään kosteuttavia? Olisi kiva kuulla myös että mikä markettien kosteuttavista shampoista on se parhaana pidetty. Silikooniahan ei saisi löytyä vai olenko oikein käsittänyt?

Suurimman hankaluuden tuottaa se, etten tiedä mistä löydän ne tuotteet jotka todella hoitavat. Rahojani en haluaisi laittaa hintaviin hoitoaineisiin, ellen voi olla varma että tuotteen hinta johtuu vain paremmasta laadusta, eikä tuote oikeasti ole huonoa kalliilla hinnalla. Mielellään tilaisin myös netistä, sillä olen vasta nyt huomannut kuinka paljon edullisempia tuotteet voivat netissä olla kampaamotuotteita myyvien yrityksten hintoihin verrattuna.

Tiheä pesuväli on varmasti rasittanut turhaan hiuksiani, joten koitan nyt pidentää sitä. Toivottavasti sekin parantaa hiusteni kuntoa. Hiukseni kuitenkin rasvoittuvat todella nopeasti, ja kolmantena päivänä pesusta ne ovat jo aivan järkyttävän rasvaiset, vaikka hiuspuuteria käytänkin jatkuvasti.

Tiedän että tuli pitkä viesti, mutta olisin kyllä niin iloinen jos saisin vastauksia hiusteni pelastamiseen ihmisiltä jotka asiasta tietävän jotain, ja ehkäpä tästä voisi olla hyötyä myös muille saman asian kanssa kamppaileville, toivottavasti!:)<3
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Missy »

^Suosittelen lukemaan iherbin hiustenhoitotuotteet -ketjua, siellä on hyviä vinkkejä edullisista shampoista ja hoitoaineista, jos netistä tilaaminen onnistuu. Itse suosittelisin kokeilemaan sulfaatitonta shampoota, jos et ole kokeillut. iherb-ketjussa on niistäkin puhetta sekä myös sulfaatittomat shampoot -ketjussa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^^ Ja myöskin nämä ketjut kannattaa lukaista :):

http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=5
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=8
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=0

Voisinkin aloittamasi ketjun siirtää tuonne viimeisen jatkoksi, sopisi sinne! Siirrän myöhemmin, jotta ehdit lukea nämä &nbsp;viestit. Viimeisin ketju ei ole edes kovin pitkä luettavaksi!


1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin