Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Strix

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Strix »

^ Mulla ei onneksi öljyt vaikuta haalistavasti. Ainoastaan kemiallisten värien suhteen teki niin, henna ei ole välittänyt suuntaan tai toiseen. Jätettävinä ja latvasuojina tekevät siedettäväksi käsitellä :)

Tangle Teezer on kyllä pelastaja kun se ei revi latvoja entisestään :) O&H houkuttelisi, mutta yritän pitäytyä edullisissa, yksinkertaisissa ja mieluusti suomalaisissa tuotteissa.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja kuku »

Mulla blondattuun tukkaan toimi hyvin Elivon hoitoaine..todella hoitava!! Hiuksista tulee niin ihanan pehmeät ja sileät, mutta ei lätsäytä! :-*
2a F ii – Iho: kuiva
Karoliina

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Ittellä on tosi kuivat ja kiillottomat hiukset, joten extra-kosteuttava hoitis on haussa. Oon nyt kahden vaiheilla O&H ja IHT:n välillä. Osaako joku sanoa, kumpi noista toimii paremmin lyhyellä vaikutusajalla? (Aamusuihkut on niin kiireisiä, että parin minuutin vaikutusaika olis ihanteellinen :D)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kummatkin toimivat lyhyellä vaikutusajalla. O&H on silikoniton, IHT sisältää aika paljon silikonia, eli kumpaan suuntaan haluat lähteä. Varoituksena, että O&H:n valmistus on ilmeisesti lopetettu, joten saatavuus alkaa olla rajattu.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^^ Mä suosittelisin Joicoa noista kahdesta mielummin siinä mielessä, että se on varmempi. Itselläni O&H ei toimi lyhyillä ajoilla ollenkaan, ja kuiva ja vaurioituntu tukkani saattaa näyttää siltä kuin olisi räjähdyksen jäljiltä.. Mutta riippuu toki mitä hakee ja kuten ellen sanoikin, mihin suuntaan haluaa lähteä. Tokihan O&H:ssakin tehoja on ja toisille sopii erinomaisesti.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Margot »

ellen kirjoitti: ^ Kummatkin toimivat lyhyellä vaikutusajalla. O&H on silikoniton, IHT sisältää aika paljon silikonia, eli kumpaan suuntaan haluat lähteä. Varoituksena, että O&H:n valmistus on ilmeisesti lopetettu, joten saatavuus alkaa olla rajattu.
Jos tässä nyt puhutaan Joicon Intense Hydratorista, niin eihän siinä niin paljon silikonia ole? Riippuu tietty, mikä kenellekin on paljon. :)

Inci-ketjussa on tällainen:

Joico K-Pak Intense Hydrator:

aqua, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, glycerin, cetyl esters, lanolin, hydrolyzed keratin (quadramine complex), cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed keratin, hydrolyzed keratin pg-propyl methylsilanediol, thiotic acid, psidium guajava fruit extract, sodium ascorbyl phosphate, tocopheryl acetate, oenothera biennis (evening primrose) oil, aleurites moluccana seed oil, allantoin, aloe barbadensis leaf juice, butyl methoxydibenzoylmethane, hydrolyzed wheat starch, hydrolyzed wheat protein, benzophenone-4, amodimethicone, ceteareth-20, cetrimonium chloride, trideceth-12, butyrospermum parkii (shea butter), methylparaben, dmdm hydantoin, tetrasodium edta, citric acid, benzyl benzoate, benzyl salicylate, limonene hexyl cinnamal, parfum
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja SH »

Väittäisin Intense hydratoria huomattavasti paremmaksi aineeksi. Se on paras hoitsikka, jota olen koskaan käyttänyt. Käytän monia ja olen sortunut myös O&H:n, mutta sitäkin sekoitan Joicon rekkuun. Kuivalle tukalle voisi harkita myös Mopin hydratingia.

edit. En siis tarkoittanut verrata Hydratingia ja IH:ta. Toinen pikahoitis ja toinen tehohoito ja niin kuin sanoinkin, IH paras kokeilemistani.
Viimeksi muokannut SH, 18 Marras 2009, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Mustakin Joicon IH on huomattavasti tehokkaampaa kuin O&H. Mulla O&H sopii kesäkäyttöön, mutta talvella se on aivan liian kevyttä. Kesällä taas Joico on aivan liian hoitavaa, mutta talvella kuivien latvojen pelastus. O&H on aika kevyttä tavaraa lyhyellä vaikutusajalla ja vaatinee kunnon tehoihin pitkän vaikutusajan, toisaalta IH saattaa olla turhan raskasta laittaa koko päähän, jos tyvempi osuus on parempikuntoista. Mutta kuiville hiusosuuksille Joicon IH on  :-* . Kokonaisuutena nuo ovat mielestäni aika erityyppisiä, eivätkä mielestäni aja oikastaan laisinkaan samaa asiaa.

Tuo Hydrating taas ei musta kosteuta mitenkään poikkeuksellisen hyvin, tai ainakaan niin hyvin, että vertautuisi tehiksiin. Ja siitä jää jotenkin muovimainen kalvon tuntu hiuksiin, mitä taas IH:sta ei jää, vaikka se jonkin verran silikonia sisältääkin. Hydrating on musta vaan suht tavallinen silikoninen perushoitsikka, joskin varmaan kosteuttavammasta päästä sellaisia. Ei vedä vertoja IH:lle.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja kleio »

Jolie kirjoitti: (Aamusuihkut on niin kiireisiä, että parin minuutin vaikutusaika olis ihanteellinen :D)
Itse aloitin kans hiustenhoidon sillä periaatteella, että en viitsi siirtää suihkussakäyntejä illaksi. Pikkuhiljaa se sitten lipsui... Kantsii kokeilla että vaikkapa yhtenä iltana viikossa tekee kunnon muhittelusession, sekin auttaa jo paljon! Itsellä myös hiusten pesuväli on pidentynyt kolmeen päivään, kun on siirtynyt itselle sopiviin aineisiin, joten kaikin puolin sitten pääsee helpommalla.

En ole itse kokeillut tuota Joicoa, mutta O&H on täydellinen mielestäni. Kokeilemallahan se selviää, mutta uskon, ettei kumpikaan voi varsinaisesti huono olla.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Karoliina

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Kiitos kaikille vastauksista! O&H komeilee nyt kylppärissä, mutta Joicon IHT kiinnostaa vielä sen verran, että taidan laittaa kohta uuden tilauksen vetämää ;D. Sittepähän näkee kumpi sopii tälle päälle paremmin. O&H vaikuttaa ainakin parin käyttökerran jälkeen ihanan täyteläiseltä, mutta tuoksu vois olla paljon parempi  :( Ja muhittelumyssy pääsi myös hankintalistalle!
long hair

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja long hair »

Heissan,

Uskaltaako supervaurioituneisiin ja karheisiin hiuksiin laitaa Joicon Rekkua ennen Ih:n laittamista? Vai pitäisikö käyttää pelkkää kosteuttavaa tehistä (IH:ta)? Tarviiko IH:n jälkeen käyttää pikahoitoainetta?
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Laita niitä vaikka sekaisin 50/50 tai IH:ta enemmän, niin hiukset saa sekä kosteutusta, että paikkausta. Riippuu ihan hiuksista, mutta en usko, että IH:n jälkeen tarvitsee sulkevaa mikäli hius tuntuu huuhdellessa sileältä :) Ainakaan itse en tarvitse sen jälkeen muuta kuin latvahoitoainetta/-suojaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja SH »

^^Uskaltaidu ainakin kokeilemaan ensin pelkällä rekulla, jonka jälkeen huuhtelu ja sitten IH. Supervaurioituneillehan rekku on tarkoitettukin  :)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Tämä silti riippuu hiuslaadusta. Toki kärsineet hiukset paikkausta tarttee, mutta myös hvyin paljon kosteutusta. Mun hiuksiin ei ole ikinä rekku toiminut, vaikka on ollut värinpoistoja kolme...tai sitten mulla on vain kummalliset hiukset :D Kannattaa siis vaan kokeilla mikä itsellä toimii, ihan hyvin uskaltaa pelkkää rekkuakin laittaa, ei ne hiukset siitä tuhoudu, voi jäädä vain karkeiksi ja siksi perään vaikka tuota IH:ta.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)

Viesti Kirjoittaja SH »

^Juu, ainoastaan kokeilemalla selviää. Mulla on itellä tietty koko arsenaali käytössä eli rekkua ja IH:ta ja O&H:ta, mopin hydaratingia, lanzan healing moisturea jne jne  :D Eli kosteutusta ja rekkua säännöllisesti.
Vastaa Viestiin