MOPin käyttäjäkokemukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Husky »

Hiukset ovat todella lyhyet, värjätyt ja ohuet. Kaipaan tuuheutusta ja rakennetta.

Muotoilu:

C-System Shaping serum on parasta föönauksen alle. Antaa tuuheutta ja kiiltoa, tuoksuu kivasti mutta tuoksu ei jää vahvana tukkaan. Koostumus on mukavan kevyttä.

C-System Spray Pomade suihkittava vaha. Ei toimi mun tukkaan kuin ehkä silottajana. Haju on jotain ihan kammottavaa, haisee pilaantuneilta sitrushedelmiltä. En suosittele suihkimaan suoraan tukkaan vaan ensin käsiin, hieman lämmitystä käsissä ja sitten vasta tukkaan. Suoraan suihkuttamalla tulee vaan rasvainen look.
Viimeksi muokannut Husky, 14 Touko 2007, 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Furtiva

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

C-System Hydrating Shampoo Tuoksu on kivan piristävä sekoitus sitrusta ja hunajaa. Pelkään silti, että tuoksuun pitemmän päälle kyllästyy. Pullo on omaperäinen ja väriltään pirteän aurinkoinen, mutta hämää koollaan; pullo ei ole niin tilava miltä se näyttää, ja shampoo kuluu nopeaan. Shampoo on koostumukseltaan pehmeää ja paksua sekä hieman voidemaista. Shampoo ei ole kovin pesevää, vaan päinvastoin erittäin hellävaraista, joten sopii tarvittaessa päivittäiseenkin pesuun. Itsellä pesuväli pysyy kuitenkin hyvin kahdessa päivässä, mikä se on muillakin shampoilla. Kosteuttavuus on ihan hyvää luokkaa, mutta en ole mitenkään haltioitunut. Shampoo on huuhdeltava pois kunnolla, jottei tukka jää lähmäiseksi. Itsellä suurena ongelmana on shampoon vaahtoamattomuus, minkä vuoksi sitä pitää käyttää kohtuuttoman paljon. Mulla shampoo ei siis todellakaan ole riittoisaa, ja suolainen hinta hillitsee entisestään ostohaluja.
Plussaa siitä, että tämä ei haalista väriä läheskään yhtä paljon kuin muut kokeilemani värjättyjen hiusten shampoot ja on muutenkin hellävaraisin koskaan kokeilemani shampoo.

C-System Hydrating Hoitoaine Tuoksuu erittäin vahvasti hedelmäpurkalle. Tuoksu on ihan hyvä, mutta kuitenkin siinä rajoilla, alkaako jossain vaiheessa tökkimään pahasti. Tuoksu nimittäin tuntuu märissäkin hiuksissa melko voimakkaasti, vaikkakin häipyy kuivuttuaan. Koostumus on vielä voidemaisempaa kuin shampoossa ja hoitoainetta on kiva levitellä tukkaan. Riittoisuudesta ei voida tämänkään osalta puhua, sillä ainakin oma tukkani imee ainetta kerrallaan reilun kourallisen. Hoitoaine huuhtoutuu pois vähän liiankin hyvin, enkä uskallakaan tätä liian perusteellisesti huuhtoa, sillä se tuntuu syövän tehoja.
Lopputuloksena on pehmeämpi, liukkaampi ja kiiltävämpi tukka, jota on kiva hiplata. Parasta hoitoainetta, mitä olen kokeillut, mutta olisin silti odottanut vielä vähän enemmän. Hoitoaine kuitenkin sinänsä on ratkaissut hiusongelmani, sillä raivostuttava itsepäinen pintapörrö on hävinnyt melkein kokonaan ja tukka näyttää ja tuntuu nyt aivan erilaiselta kuin ennen käyttöä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itse aion käyttää tätä ainakin niin kauan, kunnes mahdollisesti löydän jotain vieläkin tehokkaampaa.
Viimeksi muokannut Furtiva, 12 Kesä 2007, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Lemongrass shampoo Raikas tuoksu. Lopputulos oli ihan ok, sen kummempaa mielikuvaa ei jäänyt. Tällä piti olla tuuhentava vaikutus, mutta en itse huomannut sellaista.

Pear shampoo Jännä, makea tuoksu. Hyvin hellävarainen shampoo, koska tarkoitettu lapsille. Minulle tämä onkin liian mieto, ei puhdistanut kunnolla.

Hiukset ovat kuivat, käsitellyt, ohuet ja päänahka helposti rasvoittuva.
Viimeksi muokannut Bamboo, 14 Touko 2007, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
EVS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:21

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja EVS »

Tukka on käsitelty, ohut, lasimainen, latvat talven jäljeltä leikkauksen tarpeessa. Herkkä ja helposti rasvoittuva päänahka.

C-System Clean Shampoo: Yksi parhaista shampoista mitä olen kokeillut. Tarpeeksi hellävarainen jokapäiväiseen käyttöön, mutta pesee silti hyvin. Miinusta siitä, että purkinpohjat "hyytelöityvät".
C-System Hydrating Shampoo: Ihan liian vähän pesevä omaan käyttöön, tukka tuntuu likaiselta ja lätsähtäneeltä tämän jäljiltä.
C-System Moisture Complex-hoitis: Ihmeelllisen perusvoidemainen koostumus, ihan ok perushoitsikka, ei mitään ihmeellistä. Todella hankala saada pois purkista.
C-System Hydrating-hoitis: Yksi suosikkihoitoaineistani, tekee sileää jälkeä nopeasti, eikä lätsäytä.
C-System Texture Spray: Tuuheuttaa hyvin myös kuiviin hiuksiin laitettuna, mutta tästä jää tosi inha tuntu hiuksiin. Tekee hiukset melko karheiksi. En tykkää hajusta, se on kuin koko C-System-sarjan perustuoksu, mutta pahempi.
1a F ii
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Winnie »

C-System Clean shampoo:Mukavan tuntuinen pesutulos, tuntuu säästävän väriä ja pesee hellästi.  Päänahka tykkää.
C-System Moisture Complex hoitis: Perushoitoainetta, ei tee ihmeitä omalle tukalla. Vaatii pientä vaivaa saada aine pois pullonpohjalta.
C-System Hydrating shampoo: Parasta shampoota tällä hetkellä omille vaalennetuille hiuksille. Pesee hyvin ja vaahtoaa myös riittävästi. Hiukset tuntuvat pesun jälkeen sileiltä ja kosteutuneilta. Ei kuitenkaan mitenkään erityisen riittoisaa.
C-System Hydrating hoitis:Muutaman käyttökerta vasta takana, mutta ei ole vakuuttanut yhtä hyvin kuin shampoo. Lyhyellä vaikutusajalla takuttaa hieman omia hiuksia. Kuivuttuaan hiukset ovat kuitenkin ihanan pehmeät.
Viimeksi muokannut Winnie, 26 Maalis 2008, 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aMii
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja tnn »

Hiukset ovat paljonkäsitellyt, suorat ja karheat ja lähes vyötärömittaiset. Todella harvat aineet toimivat tälle päälle. Kaipaavat lähinnä kosteutusta.

C-system Hydrating-sh: Todella kosteuttava shampoo! Vaatii vaan ainakin 2 vaahdotusta tai juuret jäävät lähmäisiksi, vie vähän aikaa, jonka takia tämä on jäänyt vähemmälle käytölle. Koostumus on mielestäni vähän huono, shampoota joutuu laittamaan todella paljon verrattuna vaikka Joicon K-Pak shampooseen. Säästää väriä, josta paljon plussaa.

C-System Hydrating-ha: Silottaa ihan hyvin, mutta muuten ei tunnu tekevän juuri mitään, ehkä jopa vähän karheuttaakin. Koostumus paksua ja tuoksu muistuttaa ikkunanpesuainetta.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Hiuslaatuni näkee täältä: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 963#p10963

C-system Clean shampoo Pesevä, mutta hellävaraisen tuntuinen shampoo. Kiilto, jonka tällä saa päähäni, on ennennäkemätön. Luonnollisuudesta ja tuoksuttomuudestaa paljon plussaa. Ehkäpä jopa suosikki!

Extreme Moisture Paksu koostumus, paha haju. Lopputulos vaihtelee, parhaimmillaan kosteuttaa mainiosti, välillä ei tunnu tekevän mitään. Parhaiten toimii Extreme Protein-tehikseen sekoitettuna.

Extreme Protein Luotaan työntävä vihreä koostumus ja haju, aineesta tulee mieleen joku lieju. Yksistään aika mitään sanomaton tulos, kevyttä ainetta, mutta Extreme Moisturen kanssa sekoitettuna tulos on runsas, kiiltavä ja pehmeä.

Glisten pumppulakka
Sitruunainen raikas tuoksu, voimakas pito. Tykkään!

D-curl straightening balm Tosi outo haju ja mielenkiintoinen inci (löytyy muotoilutuote-kerjusta). Aine on nestemäistä, ja suoristaa tukkaa ihan kivasti ja helpottaa hallitsemaan sitä. Hiukan kova ja nahkea tuntu jää hiuksiin.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Mixed Greens shampoo:  Hyvin pesevä perusshampoo. Riittoisa! Puhdas lopputulos, ei kuivata päänahkaa tai hiuksia. Olen ollut tyytyväinen.

Mixed Greens hoitoaine: Jämäkkä ja riittoisa. Pienikin nokare selvittää nämä kutrit hyvin. Jonkin verran aiheuttaa ärsytystä käsien iholle. Miinusta epäkätevästä pakkauksesta, mistä ainetta on vaikea saada pursuamaan ulos...

Extreme Moisture: Hoitoteholtaan kyseenalainen, en huomannut juuri mitään vaikutusta edes pidemmällä vaikutusajalla. Putkilon kyljessä annetaan ohjeeksi 5-10 min., asiakkaan ei voida silloin olettaa pitävän tuotetta päässään tuntikaupalla. Melko turhanpäiväinen tuote mielestäni.

Hiukseni ovat puoleen selkään ulottuvat, luonnontilaiset, kuivat/normaalit.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 16 Touko 2007, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minulla on pitkät, vaalennetut hiukset. Nykyisin ne ovat hyvän hoidon ansiosta jo melko hyväkuntoiset. Silti tulee käytettyä paljon kosteuttavia ja rakennepaikkaavia tehiksiä. Hiukseni ovat normaalipaksuiset, melko hennot ja helposti lätsähtävät.


SHAMPOOT:


C-System Hydrating
: Paras shampoo tällä hetkellä ja käytänkin melko usein. Ostan ehdottomasti uudelleen, kun vanha pullo loppuu. Pesee hiukset ihanan hellävaraisesti ja kahdella vaahdotuksella saa puhtaat hiukset. On hillinyt hiusten rasvoittumista tosi hyvin ja ei rasita hiuksia ollenkaan. Tämän jälkeen hiukset tuntuu jo niin hoidetuilta, ettei hoitoainetta välttämättä tarvirsisi. Plussaa paljon siitä, että on sulfaatiton.

Basil & Mint: Raikastaa ja viilentää hiuspohjaa, pesuteholtaan melko voimakas. Takutti hiuksia sen takia melko paljon. En ostaisi uudelleen varmaankaan.

HOITOAINEET:

C-system Hydrating: Hyvä tehohoitonakin käytettynä, lyhyellä vaikutusajalla hoitoteho on paljon huonompi. Ei tehnyt hiuksista raskaan oloisia, mikä on hyvä. Tuoksu on mieto, eikä häirinnyt minua.

C-system reconstructing treatment
: Tästäkin tykkään, siloittaa hiukset hyvin ja tuo jonkun verran myös jämäkkyyttä. Rakennepaikkaavana hoitoaineena ei paras mahdollinen, mutta muuten toimii hyvin ja tekee hiuksista pehmeät ja siletät.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Hiukset

C-System Hydrating shampoo:Tämä on aivan ihana shampoo. Säästää väriä, tuoksuu kivalta, on kermamainen ja tuntuu kuin pesisi hoitoaineella hiukset! Harmi, että sitrukset hieman kutittaa päänahkaa, mutten voi olla tuota käyttämättäkään!

C-System Hydrating hoitis: Yksi lempparihoitiksistani. Toimii lyhyelläkin vaikutusajalla (joka mulla on 10-15 minuuttia) enkä viitsi tuota enempää sitrusallergian vuoksi pitämäänkään). Levitän tuota vain latvoihin, niin en saa oireita. Tuon jälkeen hiukset on todellakin ihanan kosteutetut.

Glisten shampoo: Tämä tuntui pesevän ihanasti ja jätti pehmeäksi hiukset. Jostain kumman syystä vain mun päänahka on kutissut tämän päivän ajan kauheasti, raapinut oon hulluna. Eli jollekin ainesosalle olen allerginen tai herkistynyt. Elikäs yhden käyttökokemuksen perusteella voin sanoa, ettei sovi mulle ja enempää en testaa.

Glisten hoitoaine: Tämä ei yksistään tuntunut hiuksissa miltään ja kun mulla on sen verran omaa hiusta niin tätä olis pitäny pistää paljon ja silloin hoitis loppuis tosi nopeasti elikäs lähti takas edelliselle omistajalleen.
Viimeksi muokannut Chaos, 28 Heinä 2008, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Serafi »

MOP c-system hydrating shampoo: Omalla tavallaan kamalin shampoo, mitä ikinä olen käyttänyt! Hiukset ovat käytön jälkeen toki silkkiset ja sileät, mutta päänahka lähmäinen ja tuntuu siltä, että siinä olisi kalvo päällä. Todella etova fiilis! En ole käyttänyt varmaan puoleen vuoteen kertaakaan ja kun saksalainen kaverini testasi, reaktio oli hiusten uudelleen peseminen...  ::) Meillä molemmilla on kuitenkin hennot hiukset ja mä vihaan erityisen paljon lähmäisyyttä päänahassa eikä se silkkisyyskään ole toivotuin ominaisuus... En tiedä, ehkä voi toimia karkeaan tukkaan ja kuivaan päänahkaan. Mä en vaan tykkää yhtään.
MOP c-system hydrating conditioner: Huomattavasti shampoota toimivampi tuote tähän suht runsaaseen, mutta hentoon takkutukkaan. Selvittää suihkun jälkeen kivasti, mutta jotenkin selvittävä tulos on pintapuolisen oloinen ja tukka takkuuntuu sitten päivän-parin päästä. Mä olen käyttänyt tätä etenkin tehiksen jälkeen viimeistelyhoitsikkana latvoille ja siinä on kyllä toiminut ihan erinomaisesti. :)

Edit: Plussaa tuoksuista, tosi hyviä ja raikkaita mun nenään!
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Hiukset: ohuehkot, kuivat, lievästi luonnonkiharat, kemiallisesti käsitellyt, vaaleat, pituus n. 50cm.

Mullakin MOP-kokemukset rajoittuvat toistaiseksi vain C-System Hydrating -kaksikkoon.

C-System Hydrating -shampoo: Olen toisaalta taipuvainen olemaan vähän samaa mieltä kuin Serafi, eli hiukset todella jää lähmäisiksi verrattuna muihin shampoisiin mistä en pidä, mutta toisaalta olen kovin ihastunut siihen tunteeseen miten uskomattoman hoidetun ja selvän tuntuisiksi hiukset jää huuhdellessa. Hakkaa monet hoitoaineetkin mennen tullen selvittävyydessään! Eli suhtautumiseni tähän shampooseen on kaksipiippuinen.

C-System Hydrating -hoitoaine: Ihana voidemainen koostumus ja pirteä kolakarkin tuoksu. Suosikkihoitoaineitani. Jättää hiukset sileiksi ja ilmaviksi. Olen alkanut viime aikoina sekoittaa tähän monoï-öljyä joka on vain parantanut tehoa.
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

C-system hydrating shampoo:

Vaahtoaa mulla ihan ok ja pesee hiukset riittävästi, mutta en ole edes kokeillut pestä silloin kun pää on täynnä muotoilutuotteita. Tuoksu mukavan mieto. Jättää hiukset kosteutetun tuntuisiksi ja selviksi. Aika hoitoainemainen vaikutus siis.

C-system hydrating hoitoaine:
Olen käyttänyt vain hydrating shampoon jälkeen pikahoitona ja toimii siinä ihan ok. Tästä ei osaa sanoa oikein juuta eikä jaata. Kiiltoa tulee jonkin verran.

C-system shaping serum:

Ei hajuakaan mikä olisi ns oikea määrä käyttää tätä, mutta kevyen tuen olen käyttämälläni määrällä saanut, hiukset siliää ja kiiltää. Ei tee mitään erityistä.

Mulla on noista vain pienet matkakoon pullot ja kokeilut olen tehnyt harvakseltaan. Jokin noissa kiinnostaa, vaikkei mitään häikäisevää ahaa-elämystä olekaan syntynyt. Veikkaan, että ostan joskus isommat pullot ja testailen enemmän.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Ohut ja kuivahko tukka, Elumen-väri. Toivon jäntevyyttä ja kiiltoa, ohuen tukan hoitotuotteet ovat harvoin hoitavuudeltaan riittäviä.

C-system Hydrating-shampoo: Tosi hyvä sh, pesee puhtaaksi, muttei narskuvaksi.Ei takuta ja tuoksuu hyvälle. Ainoana miinuksena hinta.

C-system Clean-shampoo: Takuttaa, en tykkää.

Moisture Complex-hoitoaine: Kitkerä tuoksu, hoitoteho ei riitä yksistään. Koostumukseltaan kuin vaseliinia. Jäi käyttämättä.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Penny »

Pitkät, tummaksi värjätyt, luonnontaipuisat (= kosteutta ja keratiinia hinkuvat) hiukset. Etsinnässä mahdollisimman pehmeäksi ja sileäksi tekevät tuotteet, mutta lätsäyttävyyskään ei ole pahasta.

C-System Hydrating shampoo: Ainoa shampoo jolla olen saanut tukan takkuuntumaan juurista, lisäksi päänahka rasvoittui pikavauhtia ja tosiaan päässä tuntui olevan omituinen kalvo. Tuoksu sitrus/kolamainen purkka, josta tykkäilin, mutta itse tuote lähti kiertoon.

C-System Hydrating hoitis: Alussa ihan ok tuote ja kivantuntuinen/pehmeä tukka, mutta sittemmin ei ole tuntunut hoitotehot enää joka kerta riittävän, jättää usein hiukset hieman pörröiseksi ja kuivahkoksikin (kesällä, talvella taas toimii hyvin), tosin kiiltoa tulee. Liekö silikonien puutetta. Sama tuoksu tässäkin, ja kiva paksuhko voidemainen koostumus.

C-System reconstucting treatment:
Saunatehiksenä ihan ehdoton! Tuloksena pehmeä ja sileä tukka. Kosteuttaa kivasti, ja vetäisee jopa kiharalle. Tykkään kovasti ainakin näin talviaikaan. Samanlainen tuoksu kun em. tuotteissa.
Viimeksi muokannut Penny, 16 Helmi 2009, 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Vastaa Viestiin