MOPin käyttäjäkokemukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Karhea, kuivahko, kihartuva hartiamittainen pehko. Herkästi ärtyvä päänahka.

C-System Hydrating shampoo: Pesee hellävaraisesti, ei takuta ja jättää tukan mukavan kosteutetun tuntuiseksi. Ihanan raikas tuoksu. Ei ärsytä herkkää päänahkaani.

C-System Clean shampoo: Pesevämpi kuin yllämainittu, tykkään käyttää silloin, kun hiuksissa on ollut enemmän muotoilutuotteita. Toisinaan takuttaa.

C-System Hydrating hoitoaine: Tekee hiuksista ihanan pehmeät, kiiltävät ja taipuisat. Helppo levittää hiuksiin. Toimii paremmin pitkällä vaikutusajalla.

C-System Moisture complex hoitoaine: Vaikea levittää hiuksiin tahnamaisen koostumuksensa takia. Hoitotehot eivät riittäneet minun hiuksilleni, jätti tukan takkuiseksi ja kuivan tuntuiseksi.

C-System curl enhancing cream: Tällä saan ihanan pehmeät ja erotellut kiharat, jotka pysyvät pitkään. Pieni määrä riittää, liika-annostus korputtaa.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

Hiukseni ovat moneen kertaan värjätyt ja nyt päällä on paljon vaaleaa raitaa ja alta tummat. Pituus tällä hetkellä BSL. Hiukan lasimaiset hiukset ja hiukan löytyy myös taipuisuutta. Hiukset pesen päivittäin rasvoittuvuuden ja harrastusten takia.

C-System Hydrating shampoo: Todella loistava shampoo. Pesee hiukset puhtaiksi, mutta silti kosteuttaa todella hyvin.

Basil & Mint shampoo: Päänahkaa viilentävä ja narskuvan puhtaiksi pesevä shampoo. En tykännyt, koska pesi liian voimakkaasti.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Hiukset käsitellyt, ajoittain kuivat ja hauraat.

Shampoot:

C-System Clean shampoo: Ihan mukavan tuntuinen, mutta ei toimi minulla niin hyvin kuin monella muulla. En myöskään huomannut, että pitäisi paremmin väriä. Hyvin riittoisa, en kuitenkaan todennäköisesti osta toisten.

Pear shampoo: Puhdistaa kuten monet muutkin, olen tottunut mietoihin shampoisiin. Lapselle en kuitenkaan pidemmän päälle laittaisi vaikka onkin lapsen shampoo koska tuntui aiheuttavan hilsettä.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Huslaatu: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 1900#p1900


Shampoot:
C-System Clean shampoo:
Tämä on yksi parhaita shampoita mitä olen kokeillut. Sopivan pesevää, mutta ei vie väriä. Ei ärsytä päänahkaa, suuri plussa. :) Ei takutakaan jos ei itse hankaa tukkaa takuille ;) Mieto, appelsiininen tuoksu (hajusteeton mutta luonnonaineet tuoksuvat juuri sopivasti). Tosi riittoisaa, tuo 591 ml riittänyt mulla jo yli vuoden, ja olen käyttänyt tätä kaikkein eniten shampoistani. Ja vaahdotan aina kaksi kertaa.

C-System Hydrating shampoo
Shampoo tuntuu ihan hoitoaineelle, mutta vaahtoaa. Ei sovi minulle pelkästään käytettynä, ei pese tarpeeksi, liian kosteuttava, tulee hilsettä ennenpitkää. Sopii kuitenkin jonkun pesevämmän, esim clean-shampoon jälkeen käytettävänä "tyvihoitoaineena". Tosi sileät hiukethan tällä tulee. Ihanan kirpakka sitruunan tuoksu.

Hoitoaineet
C-System Hydrating hoitoaine
Yksi vakkarihoitsikoistani. Käytän 10-30 minuutin vaikutusajalla, ei toimi ihan pikaisimpana suomujensulkijana ollenkaan. Tuossa lukeekin että intensive conditioner, en tiedä tarkoittaako sitten että on tehokkaampi hoitoaine. Kuitenkin, ihan loistavan hoitavaa, saa mun takkuiset latvatkin siloisiksi, ja tulee sellainene ihanan raskas tukka. Tässä samainen sitrus-tuoksu kuin shampoossakin.

C-system reconstructing treatment -tehohoito
Tätä mulla oli hetken aikaa kun hiukset olivat vielä lyhyet, silloin en pitänyt tästä, tuli liian lätsytetty tukka. Nyt varmaan olisi asiat toisin. Mutta tämä hoito on aika silikoninen, ja yleisesti mun tukka ei erityisemmin tykkää silikonisista aineista, päänahka varsinkaan. En usko että tällä on juurikaan rakennepaikkaavaa vaikutusta, ainakaan incissä ei ollut selliaisai aineita, ja tukka tuntui ennemminkin vaan lätsäytetyltä, kuin jätevältä (mikä tunne tulee joicon rekun jälkeen).
Viimeksi muokannut Eläimellisyys, 12 Kesä 2007, 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Tukka on aika lyhyt ja kosteutta kaipailee.

-C-System Hydrating Shampoo
Vähän vaihteleva pesuteho tässä shampoossa, joskus kun vaahtoaa kunnolla, tuntuu että tukka tulee heti ihanan puhtaaksi, mutta joskus joutuu vaahdottamaan kaksikin kertaa, ennen kuin pesee kunnolla. Silti ihan ok tuntuinen, tulee tarpeeksi puhdas ja kaiken lisäksi pehmeä ja kosteutettu tukka  :-* Tuoksu on kivan mieto.

-C-System Hydrating Hoitoaine
Ihan kiva hoitis, selvittää hiukset hyvin ja tulee pehmeän tuntuinen tukka. Hoitotehot ei pikahoitiksena käytettäessä ihan tunnu riittävän mun tukalle. Hyvä tulos tulee pidemmillä ajoilla, erityisesti saunan lämmössä. Myös co-hoitiksena toimii! Ei kuitenkaan mikään HG-tuote.

Kaiken kaikkiaan kiva duo, sopii tälle tukalla. Pitkäaikaisvaikutuksista en tosin osaa sanoa, käyttelen tätä comboa kuitenkin vain noin joka kolmannessa pesussa.
Viimeksi muokannut Surrur, 10 Elo 2008, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Essi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:11

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Essi »

Ohut, kuivahko luonnonkihara.

C-system Hydrating Shampoo: Hyvin kosteuttava, pehmeä shampoo. Pesee puhtaaksi, muttei jätä hiuksia narskuviksi. Huuhtelun jälkeen hiukset saattavat vielä tuntua jokseenkin likaisilta, mutta tunne menee hiusten kuivuttua ohi. Ei kaikkein riittoisin shampoo; hyvin vaahdotakseen tätä tarvitsee vähän enemmän kuin muita kokeilemiani shampoita. Kiva, raikas sitrustuoksu.

C-system Hydrating Conditioner: Lempparihoitikseni. Kosteutusteho on erinomainen. Hiukset jäävät pehmeiksi, kiiltäviksi ja helposti käsiteltäviksi. Toimii sekä lyhyellä että pitkällä vaikutusajalla. Tässäkin hyvä jenkkipurkka-tuoksu ja voidemainen koostumus.

Extreme Moisture Treatment:
Ei vakuuta kosteuttavan tehohoitona yksinään. Tuo kiiltoa jonkun verran, mutta hiukset jäävät melko kuiviksi ja höttöisiksi. Paksusta koostumuksestaan huolimatta ei selvitä hiuksia kovinkaan hyvin.

Extreme Protein Treatment:
Jämäköittää ja tuo kiiltoa, muttei juuri kosteuta. Koostumus on vetelämpi verrattuna edelliseen ja tuoksu on hieman tunkkainen. Yhdessä tämä ja Extreme Moisture Treatment toimivat kuitenkin loistavasti; hiuksista tulee jämäkät, kiiltävät ja pehmeät.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.
Tepsu

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Hiukset ovat karheat, pitkät ja kuivat. Kaipaavat paljon kosteutta sekä sileyttä.

Mop Lemongrass Shampoo
Pesee hiukset kunnolla puhtaiksi ja takuttaa. Shampoo on yksi suosikkejani, koska se pesee voimakkaasti ja näin ollen puhdistaa päänahan kunnolla. Hyvän tuoksuinen.

Mop C-system Hydrating Shampoo
Pesee hellävaraisesti, eikä pesuteho ole paras. Ei pidä hiuksia/päänahkaa puhtaana kuin päivän.

Mop C-System Clean Shampoo
Pesee voimakkaasti, vaikka ei sisälläkkään sulfaatteja. Ei kuivata hiuksia. Vaahtoaa hyvin vähän.
Viimeksi muokannut Tepsu, 08 Elo 2007, 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pampula
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Touko 2007, 10:16

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Pampula »

C-system Clean -shampoo
- hamputtaa ja kuivattaa, olen pessyt värjäyksen jälkeen[2-3 kertaa tällä, kun ainakin kuvittelen, että väri pysyisi paremmin.
KaroL

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja KaroL »

C-system Hydrating-shampoo: Yksinkertaisesti paras shampoo mitä olen kokeillut. Niin hellävarainen ettei kuivata edes latvoja ja tuntuu hillitsevän päänahan rasvoittumistakin. :-* Plussaa vielä erityisen kivasta tuoksusta.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Normaalia karheampi, taipuisa ja pörröinen tukka BSL.

C-system Hydrating shampoo:

Hyvin kosteuttava ja hellävarainen shampoo. Vaatii kyllä kaksi vaahdotusta ja hieman myös vaikutusaikaa, jotta ei jää lähmäistä tunnetta ja hiukset pysyvät puhtaina normaalin pesuvälin ajan.

C-system Hydrating hoitoaine:

Parhaimmillaan pidemmällä vaikutusajalla ja kunnon huuhtelulla.

Hydrating-sarjassa ihana minttu-sitrustuoksu!

C-system Clean shampoo:

Muotoiluaineisella tukalla vaatii kaksi vaahdotusta, mutta tällöin puhdistaa jo vähän liiankin hyvin. Tarpeeksi likaista tukkaa en vaan ole saanut puhdistuneen tuntuiseksi yhdellä vaahdotuksella. Tällä olen saanut myös kuivuuttaan kiristelevän ja hilseilevän päänahan (tämä kahdella vaahdotuksella ja vaikutusajalla). Tuoksuton.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Radish »

Mun hiukset: kuivuuteen taipuvaiset, suht hyväkuntoiset ja luonnonkiharat. Pituus BSL. Imaisevat kaikki hoitavat & kosteuttavat tuotteet sisuksiinsa silmänräpäyksessä.

Mixed Greens shampoo: Mun lempparishampoo (ainakin tähän päivään mennessä). Pesee hyvin ja kosteuttaa selvästi mun hiuksia. Erittäin riittoisaa tavaraa!

Mixed Greens hoitoaine: Tämäkin erittäin riittoisaa. Mun hiukset tykkää; saavat tarpeeksi kosteutusta ja hoitoa jo ihan pienelläkin määrällä. Pakkaus on tosiaankin murheenkryyni, säilytän sitä ylösalaisin jotta aine tulis paremmin ja vähemmällä hartiavoimalla ulos..

Extreme Moisture: Yhdistettynä kaikkiin muihin käyttämiini hiustenhoitojuttuihin (kookos-, jojobaöljy & karitevoi) tämä tuote antaa loistavasti kosteutta! Yksinään tuntuu ihan perus hoitsikalta. Mutta jos lisään samaan syssyyn päähän hetkeksi vaikuttamaan esim. kookosöljyä, niin huuhtelun jälkeen mun kuontalo muistuttaa jo afroa kun kiharat oikein innostuu  8)

2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja -j- »

C-system Hydrating shampoo: Oli aikaisemmin talvella harvoin käytettynä ihan ok shampoo, mutta nykyään aiheuttaa päänahan kutinaa (ikinä mikään aine ei ole sitä tehnyt!). Vaatii puhdistaakseen 2 vaahdotusta, mutta se voi johtua siitäkin, että olen pessyt aika harvoin hiuksiani viime aikoina (kerran viikossa).

C-system Hydrating hoitoaine: Ihan ok hoitis.

C-system Clean shampoo: Erittäin kiva shampoo ja plussaa hajusteettomuudesta. Pesi hyvin, tosi hyvin.

Ja siis minulla on pitkät (viimeksi mitatessa jotain 80cm) hiukset, jotka on värjätty ja suoristettu vuosi sitten (CHI-silkkisuoristus).
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

C-system reconstructing treatment : jättää aika karkean tukan. Tuoksu jotenkin kumimainen. Mukava voidemainen koostumus. Suurempikin määrä ei lässäytä.

Extreme Protein :  paksu koostumus joka ei kuitenkaan jää hiuksen pinnalle vaan imeytyy. Tekee hiukset raskaaksi ja ihan pikkuriikkisen karheiksi (muttei niin pahasti kuin Redkenin Heavy Cream). Ei lässäytä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Mischa »

SHAMPOOT

C-System Hydrating shampoo: pesee hyvin ja tuoksuu hyvälle. Ei jätä mun päänahkaan lähmäistä tunnetta, mutta tällä saan välillä takkua aikaiseksi JUURIIN, vaikka vaahdotan vain yhdesti.
C-System Clean shampoo: hyvät pesutehot! Tämän ja Hydratingin välillä valitsisin kuitenkin Hydratingin, vaikka mulla onkin nopeasti rasvoittuva päänahka. 
Glisten shampoo: Ehdoton suosikkini MOPilta! Ihana paksu koostumus ja raikas tuoksu ja hellävarainen pesuteho. Tuuheuttavaa vaikutusta en ole havainnut.
Mixed Greens shampoo: OK perusshampoo. Ei kuitenkaan mikään ihmeellinen.


HOITOAINEET

C-System Moisture Complex - hoitoaine: hoitotehot eivät ihan riitä, mutta toisaalta isolla määrällä tällä saa kyllä myös lätsäytettyä hiukset (mulla ohuet hiukset). Koostumus on ihana, tosin hoitoainetta on hankala saada ulos pullosta! Toimii sekoitettuna Tigin O&H -hoitikseen.

C-system reconstructing treatment: Ihan OK. Tarvii isomman määrän toimiakseen. Ei kuitenkaan lätsäytä niinkuin Moisture Complex.
1b M ii
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: MOPin käyttäjäkokemukset

Viesti Kirjoittaja Eydie »

C-system Clean shampoo: Erittäin hyvä shampoo mun rasvoittuvalle päänahalle. Hiukset tulevat puhtaiksi ja raikkaiksi kuitenkaan tulematta yhtään koppuraisiksi. Hyvinkin likaiset hiukset puhdistuvat yhdellä vaahdotuksella.

C-system Hydrating shampoo: Tämä on käytössä päivinä jolloin hiukset eivät ole kovin rasvaiset. Loppputulos on puhdas, mutta erittäin kosteutettu. Tämän shampoon jälkeen hiukset eivät huuda hoitoainetta.

C-system Hydrating hoitoaine: Kosteuttava hoitoaine, joka joskus tuntuu jopa liian raskaalta omille ohuille hiuksilleni. Yleensä tuntuu kuitenkin vain sopivalta ja koostumus on täydellistä talvikuukausina.

Vastaa Viestiin