Sivu 1/1

Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 21:25
Kirjoittaja Lonka
Täällä ei montaa poikatukkaista kyllä ole joukossa, mutta pari sentään kai! Ajattelin, että jos tähän laittaisi vähän vinkkejä tuotteista, jotka on toimineet teidän hiuksissa. Ja muutenkin vähän vinkkejä lyhyisiin hiuksiin. Itelle ei tule oikein mitään nyt mieleen, kun en ole onnistunut kunnon aineita tähän koskaan löytämään... :-\

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 13:02
Kirjoittaja Jeyzie
Ihan lyhyeen tukkaan sopii mun mielestä todella hyvin sellainen kova stick-vaha. Itselläni oli joskus lyhimmillään 3 cm, kun parturi vähän sähelsi (::)) ja sen koin hyväksi vaihtoehdoksi. Mulla on ollut Matrix ja Osis. Se Trendlinen Piece-vaha on myös ihan hyvä siihen tarkoitukseen :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 17:24
Kirjoittaja Magdalena
Riippuu tietty halutusta lopputuloksesta, mutta mä olen kovasti pitänyt Goldwellin Super Ego muotoilutahnasta/pastasta, sillä olen mm. laittanut tukkani tuossa avattaressa (jos siitä nyt mitään selvää saa) ja useamman sentin lyhyempäänkin on toiminut tosi hyvin (itse asiassa jopa paremminkin kuin tähän mittaan). Antaa taipuisan lopputuloksen. En yleensä käytä edes hiuslakkaa päällä, joten tukkaa voi pörrötellä uudestaan päivän aikana.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 15:04
Kirjoittaja empula
Vilkasin vielä tota kuvaa minkä Lonka oli laittanu tonne hiusmuutoksia-ketjuun. Nyt rupesin sitten itekkin haikailemaan noin lyhyttä kuin siinä kuvassa oli ja Lonkalla on  ::) Toissakesänä mulla oli aika samantyylinen ja pituinen leikkaus ja silloin laitoin sitä ihan vain vahalla ja lakalla. Kun oli noin lyhyt ei tarvinnut edes fööniä näyttää. Pörräsin takaosan pystyyn vaihdellen millon milläkin vahalla ja edestä pyörittelin osioita millon minnekin huvitti. Jeyzie jo mainitsikin tuon stick-vahan joka on noin lyhyessä kyllä tosi kätevä. Sitä voi laittaa suoraan hiuksiin tai sitten sormien kautta, riippuen miten haluaa. Osiksen stick on hyvä. Jos ei kuitenkaan stickistä pidä, niin jatkan minäkin hehkutusta siitä marketin Shock Wavesin Massive Wonder waxista. Sitä käytin myös tuolla todella lyhyellä mallilla, ja pidän siitä edelleen tällä nykyisella lyhyellä mallillakin.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Helmi 2006, 19:15
Kirjoittaja Lonka
Kiva kun tulee tuotevinkkejä tänne!

Itse ostin myöskin ihan marketista tuon  Shock Wavesin Massive Wonder waxin (jos se on se oranssi purkki) ja se on kyllä ihan hyvää. Sitten mulla on joku Matrixin semmonen kuituvaha tai kuitugeelikö se on, sekin ihan ok, mutta toimii paremmin hitusen pidempään tukkaan. Osiksen Thrilliä olen meinannut ostaa, mutta vois kyllä tuota Super Egoakin testata kun se kerran toimii tosi hyvin lyhyeen. (Magdalenalla on kyllä tosi kiva tukka avattaressa!) 

Mä en tykkää siitä stickistä, joskus anopilta sitä lainasin saunan jälkeen. Oli muistaakseni Osiksen. Mutta saattaa olla etten oikein hokannut sitä täydellistä tyyliä sen käyttöön. Jotenkin vaan tuntui, että siitä ei tule tarpeeksi mähnää.

Minäkin yritän takaosaa pörrötellä vähän, mutta mä en oikein tiedä, että kuinka lyhyeksi tää tukka pitäisi oikein päälaelta kyniä, jotta saisi kivasti pystyyn. Nääkin on liian pitkät siihen. On nää meinaan varmaan päältä hitusen pidemmät kuin siinä Anne Hechen kuvassa. No pitää taas kattoo parin kuukauden päästä kun tää vaatii fiksausta :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Helmi 2006, 20:35
Kirjoittaja Magdalena
Mun piti muuten sanoo, että älä ainakaan osta Osiksen Thrilliä, mä en ainakaan yhtään tykkää siitä ja kuuluu niihin harvoihin purkkeihin, jotka on jääny käyttämättä. Vaikka Osiksen Sessions lakka onkin hyvää, monet muut Osiksen muotoilutuotteet ollu pettymyksiä.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 08:14
Kirjoittaja Lonka
Ahaa, no sitten voisin unohtaa sen Osiksen. Olen luullu, että se on semmosta ikitahmaa että tepsii mihin vaan ;D. Se Superego näyttää olevan semmosessa putkilossa. Voisin sitten vaikkapa sitä testailla tosiaan!

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 09:16
Kirjoittaja Illusia
Käytän tosi harvoin muotoilutuotteita koska monet muotoilutuotteet päivän mittaan muuttuvat sellaisiksi että tukka on likaisen tuntuinen.Siksipä mulla onkin tosi usein badhairday :-X
Mutta tykkäilen paljon tosta osiksen kovavahasta,siis siitä stickistä ja sitten Wellan shock vawes(?) sellasesta pinkistä tuubista.Haisee pikkasen purkalta ja näyttääkin siltä.
Yksi hyvä on kanssa kuituvaha,oiskohan ollut lorealin joku markettitavara joka oli purkissa.Kyljessä tai lukea out of bed.Sitä ei kyllä liikaa passaa laittaa.
Näillä minä yritän saada luonnonkiharat,pyörteiset kutrini ojennukseen.
Lakkana käytän tota WWW-jättipulloa,hajusteettomana.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 23:12
Kirjoittaja Euphoria
Tuo Osiksen Thrill on toiminut ainakin minulla, mutta tekee hiuksista likaisen näköiset, jos sitä laittaa liikaa. Tuoksusta myös miinusta. Pitäisi löytää joku muu tuote tämän tilalle. Tigin Manipulator on myös hyvä. D:fi:n oranssikorkkisellakin saa hyvän tuloksen samoin Trendlinen Mello Goolla. Myös Lee Staffordin Powder Waxia löytyy hyllystäni. Olen siis oikea vaha-addikti. Vaikka hiukseni ovat lyhyet, ei vaha kuitenkaan riitä yksinään, vaan joudun föönaamaan jollakin muotoilutuotteella ensin. On niin ohuet hiukset.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 10:46
Kirjoittaja empula
Euphoria kirjoitti: Tuo Osiksen Thrill on toiminut ainakin minulla, mutta tekee hiuksista likaisen näköiset, jos sitä laittaa liikaa.
Tuo on totta kyllä. Onkos kukaan kokeillut käyttää tuota Thrilliä niin että hieroo sen ensin käsiin kunnolla siten että tuntee kitkan mikä syntyy käsien väliin ja sen jälkeen nostaa kädet pään ylle ja hakkaa niitä yhteen. Silloin Thrillin kuituja putoaa hiuksiin mutta tuota liiallista annostelua ja "rasvalettiä" ei tule. Sitten vain haroo hiukset. Toimii pörrökampauksissa ehkäpä parhaiten. Tärkeää tuossa on käyttää reilusti tuotetta. Jos Magdalena sulla on jääny Thrill hyllyyn niin testaas tota kikkaa vaikka ihan vaan ilmaan. Eihän sitä tiedä vaikka oppisi kyseisestä tuotteesta pitämään uuden käyttötavan myötä  ;)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 21:56
Kirjoittaja Magdalena
Mulla ei ole sitä purnukkaa edes enää, olen hankkiutunut siitä jo eroon. Mutta en siltikään ole kovin vakuuttunut, että tuo kikka olisi toiminut. Aine oli vaan kuiduista huolimatta kovin tehotonta. Enkä voi puhua kenenkään muun pään puolesta, vain omani ja mä en sitä suosittele kenellekkään, sillä ihan varmasti tuolla jossakin on paaaaljon parempi tuotteita  ;)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 18:36
Kirjoittaja Jemni
Mä tykkään tigin vahasta, jonka nimeä en taas muista..  ::) Se on sellaisessa vihreessä pallossa ja tuoksuukin ihan jumalaiselta (tosin se ei ole se pointti  ;D).. Mutta kuitenkin tää vaha pitää tosi hyvin ja sillä saa sellaisen tosi hyvän mattasen pinnan.  :)
Musta kaikki vahat tekee hiukset likaisiksi jos niitä laittaa liikaa. Samoin jos laittaa lakkaa liikaa, niin sekin tekee likaisen näköiseksi hiukset.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 23:54
Kirjoittaja Angus
Onko kukaan kokeillut Cutrin Chooz Christal Contolia? Antaako tukea ja rakennetta? Sen sanotaan sopivaan juuri  hyvin lyhyille hiuksille. Kiinnostaisi kovasti, kun on alkoholitonkin vielä.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 22:42
Kirjoittaja Magdalena
Mä ostin Cutrin Chooz Sticky Styling Gluen ja jo kolmannen Super Egon. Super Ego on mun luottokama, se toimii jos muut pettää. Huomenna pitää testailla tota Cutrinia ja kertoo sit minkä tuntunen. Kovasti kiinnostas Tigin muotoilutuotteet, pitäisi varmaan tehdä eka ulkomaantilaus. En tosin tiedä missä hinnoissa ne täällä Suomessa pyörii, mutta oletan että edullisemmin saan ulkomailta.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 08:33
Kirjoittaja Lonka
nandia kirjoitti: Mä tykkään tigin vahasta, jonka nimeä en taas muista..  ::) Se on sellaisessa vihreessä pallossa
Varmaan Manipulator? Tätäkin on kehuttu paljon, muistan vaan joskus kun viimeksi oli lyhyet hiukset niin luin jostain jotain keskusteluja, joissa tota hehkutettiin.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 18:56
Kirjoittaja Jemni
Lonka kirjoitti:
nandia kirjoitti: Mä tykkään tigin vahasta, jonka nimeä en taas muista..  ::) Se on sellaisessa vihreessä pallossa
Varmaan Manipulator? Tätäkin on kehuttu paljon, muistan vaan joskus kun viimeksi oli lyhyet hiukset niin luin jostain jotain keskusteluja, joissa tota hehkutettiin.
Ei se ollu Manipulator, vaikkakin sekin on hyvä vaha.. Se olikin Hard to Get ja se tuoksui sellaiselle kurkun tapaiselle..  :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 19:16
Kirjoittaja Lonka
Ok :) Tuollaisesta en olekaan kuullut.

Mä menin viikonloppuna ostamaan sitä Goldwellin SuperEgoa, mutta poistuinkin jostain syystä liikkeestä Goldwellin Mellogoo:n (noinkohan se nimi meni...?) kanssa. Se myyjä vaan sanoi, että se olisi mun hiuksille paljon parempi. Enpä tiedä. Olisin ehkä kumminkin halunnut sen SuperEgon, mutta sitten pöljänä uskoin sitä myyjää. Tuntuu ettei tuossa ole pitoa tarpeeksi kun en haluaisi lakkaa käyttää. Mutta pitää nyt katella vielä muutama päivä. Kyllä tuo ihan hyvältä periaatteessa kumminkin vaikuttaa :)  Saas nyt vaan nähdä koska käyn kipaseen vielä sen "liiman" (joksi myyjä siis superegoa nimitti).

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 30 Marras 2006, 14:08
Kirjoittaja Husky
Löytyyhän täältä "poikatukkaisiakin". Herättelen tätä siis henkiin.

Oma uusi suosikkini on Osiksen Mess up vaha. Todella hyvää ja pitää mukavasti. Osiksen perinteinen haju alkaa vaan tökkiä pidemmän päälle.

L' orealin out of bed ei toimi mun tukassa ollenkaan. Vetää joko ihan tahmaiseksi tai sitten koppuraksi. Purkki on vieläkin kaapissa ja sitä tulee välillä laitettua. En tiedä enkö vaan osaa vai laitanko liikaa vai mikä on.

Tarvitsisin jonkinlaista suositusta siitä, mitä voisi käyttää föönauksen pohjalla lyhyeen tukkaan? Vaahto tuntuu liian raskaata. Ja osiksen joku vaahtoneste ihan ok. mutta vaihtelua välillä kaipaisi.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 00:29
Kirjoittaja Euphoria
Paul Mitchellin Extra Body Daily Boost- muotoilusuihke on todella hyvä. Ei jätä koppuraksi, on riittoisaa ja pitää paremmin kuin esim. Tigin Superstar.

Minulla on myös lyhytet hiukset ja olen niihin vieläkin aivan rakastunut, vaikka tämä lyhyt kausi on kestänyt jo useamman vuoden. Huomenna taas käyn kampaajalla ja lyhyt tukka pysyy. Välillä annan kasvaa hieman, että saa vaihtelua, mutta sitten alkaa ahdistaa kun hiukset yltävät korvan päälle.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 01:16
Kirjoittaja Luscious
Mä kaipaisin kanssa (mielellään marketti) muotoilutuote vinkkejä mieheni trendikeesiin??  ???
Nyt sillä on käytössä wella shock wawes vaha "messed up look" ja se on toistaiseks parhaimman oloinen. Jos ei muuta, niin sitä voi aina käyttää. Lisäks lakkaa ja ompa näkynyt geeliäkin käyttävän, mut se antaa kyl  typerän wet lookin keesiin  ::)
Jotain siis "kuivaa" tarvis varmaan olla? Ja varmasti hyvin pitävää/kestävää. Ei vaan raaskis kokeilla oman nilkan kautta kaikkia läpi..

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 17:18
Kirjoittaja Amilo
Kis Kis kirjoitti: Mä kaipaisin kanssa (mielellään marketti) muotoilutuote vinkkejä mieheni trendikeesiin??  ???
Nyt sillä on käytössä wella shock wawes vaha "messed up look" ja se on toistaiseks parhaimman oloinen. Jos ei muuta, niin sitä voi aina käyttää. Lisäks lakkaa ja ompa näkynyt geeliäkin käyttävän, mut se antaa kyl  typerän wet lookin keesiin  ::)
Jotain siis "kuivaa" tarvis varmaan olla? Ja varmasti hyvin pitävää/kestävää. Ei vaan raaskis kokeilla oman nilkan kautta kaikkia läpi..
Ihan huipputuote on Lorealin kuitugeeli eli special Fx studio Radical gel. Hieroa vaan hyvin käsiin, että kuidut tulee esiin. Voi käyttää kosteaan tai kuivaan tukkaan, eikä  tee wet lookkia. Päihittää monet kampaamo tuotteetkin. Keesiin sopii ja muihinkin villeihin kampauksiin.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 01 Joulu 2006, 19:03
Kirjoittaja Euphoria
^Täytyykin kokeilla tuota, kun hyllystä sattui tuollainen geeli löytymään  :D.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 19:02
Kirjoittaja Luriana
Uskaltauduin syksyllä leikkaamaan hiukseni aivan lyhyeksi. Miten helppoa onkaan nyt hiusten laittaminen, kun vertaa aikaisempiin noin  leukamittaisiin  :)  Minulla kun sattuu olemaan ohut ja liukas hiuslaatu. Muotoilutuotteita meni aivan valtavasti, kun vertaa nykyiseen kampaukseen.

Tällä hetkellä käytän hiusvahana D:fi heavy waxia päivittäin. Jos haluan hieman lisää pitoa, niin suihkaisen hieman lakkaa, mutta sitä ei läheskään aina tarvitse. Sain itseasiassa vinkin tuosta vahasta täältä juurikasvu.orgista, joten kiitos siitä, aivan mahtava tuote  ;D


Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 18:22
Kirjoittaja Husky
Alan olla kyllästynyt Osiksen Mess upiin. Tuote on sinällään ok ja toimii mutta haju tökkii nyt todella pahasti ja kaipaisin kohta jotain uutta varsinkin kun hiukset alkaa kasvaa ja kihartua. Entäpä geelit? Löytyykö kokemuksia hyvistä tuotteista?

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 19:25
Kirjoittaja Ice
Husky kirjoitti: Alan olla kyllästynyt Osiksen Mess upiin. Tuote on sinällään ok ja toimii mutta haju tökkii nyt todella pahasti ja kaipaisin kohta jotain uutta varsinkin kun hiukset alkaa kasvaa ja kihartua. Entäpä geelit? Löytyykö kokemuksia hyvistä tuotteista?
geeleistä wellan flubberissa on todella vahva pito, mutta ensimmäisenä tuli taas mieleen osiksen rought up jota olen paljonkin mainostanut viimeaikoina :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 19:26
Kirjoittaja Husky
Mutku kaikki Osis haisee samalta ja nyt tökkii pahasti.  :D Kiitos vinkistä silti. Käyn haistelemassa tuota joskus.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 19:28
Kirjoittaja Ice
Husky kirjoitti: Mutku kaikki Osis haisee samalta ja nyt tökkii pahasti.  :D Kiitos vinkistä silti. Käyn haistelemassa tuota joskus.
se on hajusteeton, uutta osista ;)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 19:32
Kirjoittaja Husky
No niin. Sitä suuremmalla syyllä lähden siis tutustumaan tuohon.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 22:06
Kirjoittaja Triina
Hyvä superpitävä tuote on Goldwellin Funky Honey. Sitä ei kyllä saa muuta kuin pesemällä pois, mutta pitää taatusti muodon. Pulloni on vanhaa Trendline-sarjaa, mutta en usko tuota kovin pahasti muutetun. Olen avolle laittanut, hänellä on muutaman sentin mittainen, paksu ja kihartuva tukka. Myös Head Shrink ja Frisky Tigiltä ovat toimineet lyhyeen wet-tyyppiseen muotoiluun.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 03 Tammi 2007, 18:48
Kirjoittaja Lulu
kun mulla oli lyhyet hiukset, niin tykkäsin l'anzan zero weight geelistä. ihan loistava pito! mulla ainakin aina lässähti hiukset muotovaahtojen kanssa, puhumattakaan muotoilusuihkeista, mutta tuolla sain hiukseni juuri niinkuin piti ja kampaus pysyi koko päivän. annostelussa vaan sai olla tarkkana ettei tuotetta tullut liikaa, koska silloin tuloksena oli korpputukka. yleensä laitoin tuon kanssa myös hieman l'anzan volume muotoiluvoidetta, jolloin sain hiuksiini hienon kiillon.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 18:50
Kirjoittaja petomaani
No niin, tytöt. Antakaapa vinkki, mimmonen paletti ja MITÄ tuotteita kannattaa hommata lyhyiden hiusten muotoiluun. Ja vaikka hoitoonkin, vaikkei aihe virallisesti tällä linkillä olekaan. Mitä hoitoja, shampoita, jätettäviä kenties..? Markettimuotoilun ykköset? Omat hiukset ovat paksut ja hyväkuntoiset. Lisäksi sitä on aika paljon.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:07
Kirjoittaja Ice
^ kannattaa varmaan tuuheuttavalle linjalle lähteä, jos hiukset meinaa pitääkin lyhyinä eikä pieni kuntoisuuden menetys häiritse. Vaahdot toiminee muotoilussa, voiteet samoin, vahalla viimeistely

ikävä kyllä en osaa antaa vinkkejä markettipuolelta, mutta näillä eväillä lähtisin hakemaan :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:18
Kirjoittaja Husky
Mä en oo oikein koskaan ollut vaahtojen ystävä. Enemmän tykkään nesteistä, esim. XZn kampausneste on ihan ok tavaraa kunhan on sen käytön kanssa varovainen, ettei tule liikaa. Toisaalta noinkin pitkään malliin voi tosiaan vaahdot sopia paremmin.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 00:07
Kirjoittaja matskupupu
Kaikista vahvinta geeliä vain suht reilusti lettiin ja käsillä pörröttää koko tulla läpi ja sit kampaa sopivaan muotoon. itselläni toiminut hyvin. helppo ja yksinkertainen. pitää seuraavaan aamuun asti :D

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 09:24
Kirjoittaja Husky
Mitähän tuo tuollainen geeli voisi olla? Mulla on huonoja kokemuksia esimerkiksi Shock Wavesin geeleistä, veli käytti niitä aikanaan teinihyppyrin luomiseen, mutta mun tukalle ne ei tee mitään. Hyviä vinkkejä siis geeleistä ja geelin käytöstä, voisin harkita sellaista vahan rinnalle.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 18:54
Kirjoittaja matskupupu
Husky kirjoitti: Mitähän tuo tuollainen geeli voisi olla? Mulla on huonoja kokemuksia esimerkiksi Shock Wavesin geeleistä, veli käytti niitä aikanaan teinihyppyrin luomiseen, mutta mun tukalle ne ei tee mitään. Hyviä vinkkejä siis geeleistä ja geelin käytöstä, voisin harkita sellaista vahan rinnalle.

Wellan shock waves touchble texture lukee pudelissa.. itse en ainakaan vahoja ole käyttäny koska olen tämän todennut hyväksi mömmöksi :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 02 Maalis 2007, 22:52
Kirjoittaja Euphoria
Minullapa onkin jälleen ongelmatukka. Leikkuutin noin kuukausi sitten tukan ja malli on sellainen, että se on päältä pitempi kuin sivuilta ja niskasta. Nyt tuntuu tuo päällimmäinen osa kasvaneen kovasti. Miten tätä voi muotoilla, kun en vielä halua kampaajallekaan mennä, koska hiukset ovat muualta vielä sen verran lyhyet?

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 03 Maalis 2007, 21:28
Kirjoittaja peppi
^Sen verran olet onnistunut tuota hehkuttamaan että on varmaan pakko mennä maanantaina ostamaan  ;D Lähteekö kuinka hyvin pois hiuksista, pesussa varmaan ainakin?  ;)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 03 Maalis 2007, 21:34
Kirjoittaja Husky
matskupupu kirjoitti:
Husky kirjoitti: Mitähän tuo tuollainen geeli voisi olla? Mulla on huonoja kokemuksia esimerkiksi Shock Wavesin geeleistä, veli käytti niitä aikanaan teinihyppyrin luomiseen, mutta mun tukalle ne ei tee mitään. Hyviä vinkkejä siis geeleistä ja geelin käytöstä, voisin harkita sellaista vahan rinnalle.

Wellan shock waves touchble texture lukee pudelissa.. itse en ainakaan vahoja ole käyttäny koska olen tämän todennut hyväksi mömmöksi :)
Me ei taideta aivan samanlaista tyyliä tavoitella  ;D joten taitaa mulla jäädä geelit hyllyyn jatkossakin.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 12:24
Kirjoittaja peppi
Ok, kiitos! Huomenna kipaisen sitten hakemaan. Hyvälle kuullostaa  ;D

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 08 Maalis 2007, 19:19
Kirjoittaja N
Peppi, onko liima toiminut? :) Olen itse vaan niin hurahtanut tuohon tuotteeseen, ettei uskoiskaan. :D

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Maalis 2007, 09:29
Kirjoittaja peppi
Joo kyllä on. On tosi ihana aine, tykkään! Ostin maanantaina ja koko viikon olen testaillut  ;D Tosi hyvä pito ja tosiaan pieni määrä riittää, mulla on lyhyet hiukset joten pito on niin hyvä ettei välttämättä tarvitse edes lakkaa päälle. Kiitos paljon vinkistä N (ja lisääkin otetaan vastaan  ;))!

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 09:09
Kirjoittaja Tiizku
Musta toi liima on karmeeta tököttiä.Tukasta tulee kamala eikä lähe käsistä millään.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 11:02
Kirjoittaja peppi
Niin, makunsa ja tukkamallinsa meillä kullakin. Mulla taas lähtee toi tosi helposti käsistä pelkällä vedellä  ;D

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 20:39
Kirjoittaja ellen
Toi liima ois mulleki ollut aivan mahtava tuote silloin, kun olin ihan lyhythiuksinen. Harmi vain, etten silloin tiennyt tuosta aineesta. Tosi jämykkää ainetta, jolla saa hiukset kuin hiukset kuriin :-* Avokkikin rakastaa tuota mänkkiä ja oon mieki lainaillut sitä häneltä, vaikka hiukset ovatki nykyään hiukan pidemmät.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 18 Touko 2007, 17:29
Kirjoittaja Surrur
Miten ootte muotoillut juhlia vrten lyhyitä hiuksia?

Mulla on omat lakkiaiset edessä, tukka on tosiaan vain noin 10 cm pitkä, eli kovin hienoja kampauksia ei saa tehtyä.
Olisi kiva saada ne kuitenkin jotenkin juhlavasti, vinkkejä tarvitsisin..  ;)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 18 Touko 2007, 18:40
Kirjoittaja Husky
ootko ajatellut jonkinlaisia kiharoita esimerkiksi suoristusraudalla? Itse en oo kokeillut, mutta olen nähnyt että sillä saa kyllä kivan näköiset.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 18 Touko 2007, 19:16
Kirjoittaja Surrur
^ En ole ajatellut veilä paljoa mitään  ;D Vasta tajusin et näähän pitää laittaakin jotenkin!

Tarkotatko siis sellasia hauskoja, 20-luvun tyylisiä laineita? Semmonen vois kyllä olla ihan hyvä idea, voisin osata laittaakin tukan niin itse.
En haluis laittaa näitä ihan vaan pörröönkään!

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 18 Touko 2007, 19:19
Kirjoittaja Husky
Joo vähän siihen tyyliin kyllä. Suoristusraudalla vaan pieniä osioita ja taivuttaa niitä siten vaikka alaspäin. Vähän vahaa ja lakkaa sitten. Muistaakseni Nelosen Bellassa tehtiin tällä tavalla lyhyisiin hiuksiin juhlakampaus ja haluttaisi kovasti itsekin kokeilla tuollaista, mutta kun ei oo rautoja. Alle kannattaa varmasti laittaa jotain muotoilutuotetta.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 23:01
Kirjoittaja khia
Ostin tänään Tigin Bed head manipulatorin ja olen niiiin tyytyväinen.  ;D Ihan loistavaa tahmaa. Lähdin ostoksille märillä hiuksilla, ei siis mitään muotoilutuotteita alla. Silti sain illalla pörrötettyä hiukset kivasti. Sitäpaitsi tuo tökötti oli tarjouksessa ainakin Sellon Hairstoressa, sain kaksi putelia kahdellakympillä! Kerrankin hyviä kokemuksia muotoilutuoteostoksista.  8) Aika usein on nimittäin tullut hutiostoksia. Viimeksi Osiksen joku muotoilusavi. En vaan osaa laittaa sitä tarpeeksi vähän.  :P

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 27 Kesä 2007, 23:22
Kirjoittaja -ellis-
Yritin etsiä lyhyiden hiusten muotoilu-ketjua, muttei osunut sokeaan silmääni. Joten potkaskaa pellolle , jos on väärässä paikassa tyhmine kysymyksineni... :)

Tämä tyttö on nyt ihan avuton... Joten nöyrästi pyydän asiantuntemustanne :)
Mulla on ollut koko ikäni pitkä tukka, nyt vuoden verran polkkatukka. Ja nyt ajattelin repäistä ja leikata jomman kumman alla olevan linkin malliin hiukseni.

Pointti on, että kaikki muotoilu ja muotoilutuotteet on aika utopiaa. Enkä ole tullut kovinkaan paljon viisaammaksi viettämällä kaksi iltaa lukemalla näitä keskusteluja täällä.

Faktaa sen verran, että hiuslaatuni on karhea ja luonnonkihara. Föönilä ja harjalla saan sen suoristettua, mutta jos ilma on vähänkin kostea, hius kihartyy ja ikäänkuin pörristyy....
Talosta löytyy shamppoota ja hoitoainetta, fööni, kiharrin, ja suoristusrauta. Harjoja ja kampojakin on :) Ja osaamaton blondi.

Eli olisiko jolla kulla aikaa, voimia, halua, kokemusta auttaa ihan kädestä pitäen , miten tuollaisten hiusten tekeminen oikein luonnistuisi ja ennenkaikkea mitä vaahtoja, vahoja, suihkeita tuohon olisi passeli käyttää....

Kyselee nimimerkki My name is Blonde, Summee Blond!

1. http://www.aijaa.com/v.php?i=679698.jpg

2. http://www.aijaa.com/v.php?i=679750.jpg

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 10:46
Kirjoittaja Husky
Mun minimaalinen asiantuntemus rajoittuu tuohon alempaan malliin. Föönin alle jotain suihketta ehkä, se voisi olla paras tuohon tarkoitukseen. Tietysti jos sulla on luonnonkiharaa niin suoristusrauta on varmasti näppärä apuväline, jotta tuloksesta tulee tuollainen sileä ja suora. Suoristuksen jälkeen vahaa, riippuen siitä haluatko mattaa vai kiiltoa. Vahalla voi erotella suortuvia edestä ja pörröttää vähän takaa. Mattavahasta mulla on toiminut hyvin Osiksen Mess up. Erittäin vahva ja toimiva tuote on myös Goldwellin Super ego, mutta en oikein osaa sanoa miten hyvin sillä saisi siloteltua pintaa. Tigin Manipulator tuo kivasti kiiltoa ja se voisi tuohon siloitteluun toimia hyvin. Vaha kannattaa muistaa lämmittää käsissä hyvin ja ottaa tarpeeksi pieni määrä kerrallaan käyttöön.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 12:12
Kirjoittaja Lonka
Toi ylempi malli saattaisi toimia paremmin jos on luonnonkiharat ja karheat hiukset. Ei haittaa, vaikka menisikin vähän laineille hiukset. Muotoiluun tosiaan föönauksen alle jotain suihketta (en ole varma tarviiko karheat hiukset sellaista, mutta oma lurutukkani tarvii) ja sitten vahalla pöyhii, silottelee ja muotoilee. Goldwellin Superego on myös täällä toiminut hyvin (ei tarvi edes lakkaa), vaikka alkuun en siitä oikein välittänyt. Jos hiukset nousee jo muutenkin päänahasta nätisti, niin ehkä tuo Superego tai muut voimakkaat vahat eivät ole parhaita tuotteita, vaan joku vähän kevyempi vaha voisi olla parempi. Kannattaa kysyä kampaajalta muotoiluohjeet, kun näkee sen sinun hiuksen ihan livenä :)

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 15:44
Kirjoittaja suhina
Minulla on myös tuollainen luonnokihara ja karhea tukka ja tuo ylempi malli vaikuttaa sellaiselta että toimisi minullakin. Alempi vaatii suoristusrautaa, ainakin minulle tuollainen pitkähkö etuletti vääntyilisi epämääräisesti suuntaan jos toiseen. Ja aina olisi huono hiuspäivä. Vahana käytän itse Osis+ Thrill Upia ja pelittää hyvin.
Kannattaa tosiaan, aivan kuten Lonka kirjoitti, keskustella kampaajan kanssa sekä mallista ja muotoilutuotteista.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 18:16
Kirjoittaja -ellis-
Suurkiitooooos Lonka, Suhina ja Husky!

Taidan kallistua tuon punapään kannalle itsekin.Mutta mitä suihketta sitten niihin suihkutan? Pitäisi kai nostaa, kiillottaa, suojata raudalta ja , siloittaa pintaa ja estää kosteuden tarttuminen karvaan... Onko sellaista keksittykkään?
Eli ensin juuriin mitä? Vai koko päähän? Sitten föönaus ja suoristusrautaa? Ja sitten vaikka Tigin Mess Upia? Vai joko olen ihan hakoteillä... :o?

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 18:21
Kirjoittaja Husky
Jotain muotoilusuihketta jossa on lämpösuoja. Mulla esimerkiksi on käytössä ihan markettikamaa, XZ Muotoilusuihke, joka toimii ihan kohtuu hyvin. Kampaamomerkeistä löytyy varmasti hyviä myös, mutta niistä mulla ei oo kauheesti kokemusta.  Erityisesti tyveen kannattaa suihkia ja sitten fööniä ja suoristusrautaa käyttöön. Kun saat tukan suoristettua haluamaasi malliin niin viimeistele vahalla, eli erottele ja pörrötä miten haluat. Lakkaa sitten päälle tai kiiltosuihketta, ihan miten tuntuu parhaalta.

Tigin Mainpulator tai Osiksen mess up. Muuten oot ihan oikeilla jäljillä.  :D

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 07 Heinä 2007, 03:28
Kirjoittaja petomaani
Hankin ittelleni juuri vasta ihanan omenaisen tuoksuista Cutrin Choozin Messy Mudia; pitävää ja riittoisaa, tosin hiukkasen "tahmeaa", jos pistää pikkasenkin extraa (joskus vahingossa..  ::) ) Messy mudin jälkeen suihkautan tujauksen hiuslakkaa ja tukka on ihan eri näkönen kuin arkena (näin siis tapahtuu muotoilun kanssa kun olen lähdössä esim. viihteelle). Suosittelen, ainakin kokeilemaan tota tuotetta.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 23:57
Kirjoittaja RedHair
Voisitteko kertoa hyviä markettivaha vinkkejä :) Itselläni on tällä hetkellä shockwavesin red vaha. Se on ihan pitävää, mutta  saa hiukset  likaisen näköiseiseksi, jos laittaa liikaa. Miten vahaa kannattaisi käyttää, niin että saisi kampauksen kestämään ja näyttämään hyvän pörröiseltä ja sotketulta.

Menen pian kampaajalle ja ajattelin tälläistä mallia
-> http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... rk%20Scott

En haluaisi kumminkaan muotoilla hiuksia ihan noin mitä tuossa kuvassa. Mitä mieltä ootte? Neuvoja siis kaipailen. Vahan laittaminen tyveen ilmeisesti rasvoittaa hiuksia? Muotovaahdon ja föönin kanssa en jaksaisi leikkiä sitten kouluaamuina. Vahaa saa nopeasti ja kivasti laitettua :ts

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 22 Tammi 2014, 08:50
Kirjoittaja SC
^ Myöhässä, mutta kuitenkin. Itse käytän vahaa vain kampauksen siloittamiseen. Itse muotoiluun käytän mattapinnan jättävää muotoilupastaa (aivan ihmeellinen sana). Vahaa laitan vain kiillon ja jakaukseen taipumattomien irtohiuksien kesyttämisen vuoksi.

Oma ongelmani taas koskee hiuslaatua. Hiukset ovat luonnostaan piikkisuorat ja kuivumisen jälkeen tukka näyttää ihan risukasalta. Latvat eivät taivu luonnostaan mihinkään suuntaan, mutta ovat melko huonossa kunnossa ja yritän käyttää minisuoristusrautaa lämpösuojineen niin vähän kuin vain on mahdollista. Papiljotteja en saa koko päähän (osa hiuksista liian lyhyitä), enkä tahdo niinkään kiharaa vain pelkästään sen että latvat taipuvat nätisti päätä myöten. Jos hiuksia kastelee papiljottien pois ottamisen jälkeen, suoristuvat latvat melkein itsestään.

Olen myös miettinyt sitä, että olisiko nyt hyvä syy käydä leikkauttamassa tähän jokin malli, jos vaikka kampaaja saisi siitä sellaisen ettei tarvitsisi käännellä mitään? Latvoihin kun olen kokeillut rakennepaikkaavaa, öljyjä ja kaikkea, mutta ne ovat hiusvärirumban vuoksi kärsineet. Viime keväästä olen kasvatellut (leikattiin kaljuksi) ja nyt tukka on hapsottavassa poikatukkamallissa jota olen välillä itse saksinut.

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 22 Tammi 2014, 12:40
Kirjoittaja Nakke N.
Mulla on vaaleat hiukset, ja niissä on pakkokin käyttää mattavahaa, jotta hiukset ei näytä likaisilta. Mulla on ollut Got2Be Beach Matt -vaha, mutta sitä ei välttämättä kyllä enää ole valikoimissa  :-\

Vs: Ihan lyhyiden hiusten muotoilu

Lähetetty: 27 Tammi 2014, 19:10
Kirjoittaja Maria

Onko vinkkejä johonkin kiiltoa antavaan tuotteeseen joka kesyttää luonnontaipuisat hiukset?
Kävin kampaamokaupassa kyselemässä ja suositteli Tigin small talkia,mutta kysyn vielä täältä asiantuntevimmilta;)
Saa myös olla hoitava :)