Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Leikkaukset sekä kampaukset
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ & ^^ Kiitos. :) Täytyypi käydä tutkimassa kauppojen hyllyjä, varmaan jompaan kumpaan päädyn.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
ribald

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja ribald »

Kaduksen Slalom tyvivaahtosuihke toimii ihan kivasti jättäen hiukset föönauksen jälkeen sen tuntuisiksi, kuin niissä ei muotoilutuotetta olisikaan. Tigin Catwalk Root Boost on aika samantyyppinen, mutta Slalom kohottaa musta vähän paremmin.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Itse pidän tuosta Tign Root Boostista paljon. Se ei jätä hiuksia koppuraan ja antaa sopivasti nostetta nokkasuihkun takia oikeaan kohtaan. Lisäksi laitan latvoihin jotain muotoiluainetta, useimmiten kiharuutta korostavaa voidett joko Tigiltä taikka Aveneltä vaikka harjaisinkin hiuksia osin suoraksi.

Jenni -mites ihan muotovaahto markettisarjasta jos tyvikohottajia on vähempi? Itse olen tykännyt Schwartzkopfin vaahdoista, osassa on lämpösuojakin. Ennen käytin aina muotovaahtoa nostamaan hiusta.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ Hmm, täytyypi pistää harkintaan. Omistan kyllä pari muotovaahtoa mutta niitä ei ole juuri tullut käytettyä. Voisi joku päivä kokeilla mitä sillä saa aikaan. Kiitos vinkistä! :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Tuo Herbinan tyvisuihke on ainakin ollut ihan kelpo yksilö markettituotteeksi. En tiedä, onko sitä uusittu mitenkään viime aikoina, mutta mulla oli joskus sellainen pieni vaaleanvihreä pullo, jossa oli nokkasuutin. Se oli yllättävän hyvää marketista saatavaksi tyvisuihkeeksi, kun sitä valikoimaakaan ei kauheasti ole. Mielestäni se päihitti jopa jonkun kampaamotuotteen!
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ Joo samanlainen se mun oma pulloni on. Miten tuota suihketta pitäisi levittää tukkaan hyvän lopputuloksen saamiseksi? Mulla on vähän hukassa tälläiset asiat.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Mä käytän kaikkia tyvisuihkeita niin, että pesun jälkeen annan hiusten kuivahtaa hetken ihan luonnollisesti (jos vain mahdollista, mutta aina ei ole aikaa), sitten suihkutan tyvisuihketta hiusosioita nostellen hiusten juuriin ja minne sitä ainetta siinä nyt sattuu menemäänkin, harjaan hiukset ja föönaan pyöröharjan kanssa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja nelma »

Oisko Herbinan tyvikohotajasta kokemuksia?
Tarviiko föönata vai saako toimimaan ilmankin?
Viimeksi muokannut nelma, 29 Heinä 2009, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Esim. hieman ylempänä tällä sivulla on muutama kokemus ja haulla löytynee lisää.
Jouana kirjoitti: Multa löytyy vielä Goldwellin Superego, joka tuoteselosteen mukaan soveltuu myös kosteisiin hiuksiin käytettynä. Tämä on ainoa vaha joka on toiminut mulla kuivissakin hiuksissa, mutta näyttää siltä että se on seuraavana vuorossa tällä uudella käyttötavallani ;)
Oletko kokeillut miten toimii kosteisiin hiuksiin ennen föönausta?

Onkos KC:n 4R sarjan tyvisuihkeesta lisää kokemuksia? Entäpä millainen mahtaa olla Lorealin tecni.art volume lift ("Tuuheutta antava spray-tyvivaahto. Antaa hetkessä tuuheutta tyveen jättäen pituudet keveiksi.")?
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta onko sillä periaatteessa mitään väliä käyttääkö tyvikohottajaa kosteisiin vai kuiviin hiuksiin? Tuossa Herbinan tyvikohottajassa ei mainita kumpaakaan. Mutta varmaanhan kosteisiin hiuksiin ja föönauksen jälkeen toimii paremmin.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Yleensä tuotteet aktivoituu lämmöstä, joten yleensä niitä laitetaan kosteaan tukkaan ja föönataan kuivaksi. Mutta on varmaan sellaisiakin tuotteita, joita käytetään kuivaan tukkaan tuuheuttamaan tyveä.
Marge
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 605
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 19:51

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Marge »

Etsiskelin toimivaa tyvikohottajaa, kun nykyiset eivät oikein ole vastanneet tarpeitani. Lettini on polkkamittainen, mutta luonnostaan ihan littana ja helposti rasvoittuva. Lueskeltuani tätä keskustelua päätin sitten antaa uuden mahdollisuuden omistamalleni Paul Mitchellin tyvisuihkeelle. Olen sen jostain joskus muinoin lahjaksi saanut, mutta se on hautautunut jonnekin kaapin perukoille, koska jotenkin en ole oppinut annostelemaan sitä oikein. Tosi helposti laitan sitä joko liikaa tai liian vähän ja eihän se homma silloin toimi. Eilisen hiustenpesuoperaation yhteydessä sitten kokeilin sitä pitkästä aikaa ja hämmästyin itsekin, että täähän on ihan jees, kun vaan saan annostelun kohdalleen. Eli ehkäpä nyt tulee käytettyä tuokin loppuun, pitää sitten katsoa hankkiiko sitä toistekin&nbsp; :)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Olen kerran kokeillut Paul Mitchellin tyvisuihketta, ja en huomannut mitään vaikutusta. Mulla on kyllä pitkä tukka joka painaa aika paljon, että ehkä odotin liikoja. Tai sitten laitoin liian vähän. Täytyy testailla taas joskus kun aion tukkaa lyhentääkin varmaan 20 cm. Fudgen Pump Up on kyllä tosi hyvä juurten nostattaja.
Lego

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja Lego »

Itselläni on myös tuo Paul Mitchellin tyvisuihke ja olen huomannut saman, että annostelussa täytyy olla tosi tarkka. Liian vähän kun laittaa, niin ei tee tukalle mitään ja vähänkin jos menee liikaa, on jo lähmäisyyttä havaittavissa. Multa löytyy myös tuo Fudgen Pump up ja se on kyllä tämän tukan ehdoton ykköslähmääjä. Ilmakiharrinkin jää aina tuon jäljiltä inhaan tahmaan. Olen yrittänyt eri annostuksilla pelata, mutta ei ole ratkaisua löytynyt. Tukkani on tosi ohut, veltto ja helposti rasvoittuva. Ei taida olla meikäläisen päälle soveltuva aine tuo.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Tyvisuihkeet, kohottajat -ja vaahdot

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mun mielestä yksi parhaita kohottajia ja rakennetta antavia tuotteita on aerosolillinen kuivashampoo. Esim vaikkapa Biozellin 4,50 maksava. Tuoksuu ihan kivalle, ja tosiaan jättää hiukset hyvin tuuheiksi ja jämäköiksi. Hyvä pohja esim biletukkaan. Toi Biozell tuntuu senkin takia hyvälle, ettei jätä sellaista harmaata vaikutelmaa tukkaan. Swiss-o-parin kuivashampoo jätti mullakin vähän harmautta, vaikka olenkin vaaleatukkainen. Tigin vastaavaa en ole viitsinyt ostaa, kun toi Biozell on niin edukas ja hyvä.
Vastaa Viestiin