Hiustapaturmat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Töissä oli pari viikkoa sitten tilanne, että jos hiusteni repijä olisi käyttänyt yhtään enemmän voimaa, olisi hänen käteensä jäänyt luultavasti karvatukko. Työpaikalla kävi nimittäin toinen naishenkilö kovakouraisesti minuun ja tukkaani käsiksi.

Aloitin äskettäin uudessa työpaikassa enkä voinut tietysti tietää, että yksi työkamuista on melkoisen ärtsy tapaus. Yritin vain olla hänelle ystävällinen ja sanoin hänelle pari sanaa. Valitsin sanani kai jotenkin väärin, koska sen jälkeen hän on suhtautunut minuun todella huonosti. Etsin sitten eräänä päivänä itselleni vapaata työpistettä avokonttorista. Erehdyin kumartumaan lukemaan yhdellä pöydällä lojuvaa lappua saadakseni siitä jotain vihjettä, onko se pöytä vapaa vai ei. Tämä ärtsy työkaveri pölähti siihen jostain (tauolta?) ja sähisi, että se on hänen paikkansa eikä siihen saa tulla. Totesin takaisin, että ole vain siinä ihan rauhassa, minä menen jonnekin muualle. En tietenkään aikonut tunkea toisen paikalle.

Käännyin pois, mutta yllättäen se nainen lähtikin perääni, repäisi takaapäin hiuksista ja kiersi sitten eteeni rähisemään suunnilleen 15 cm päähän kasvoistani, että "Oletko sä hermostunut, mitä??? Mikä sun ongelma oikein on???" Mitäpä mä siihen olisin osannut muuta kuin katsoa kummastuneena takaisin. En tietääkseni tehnyt mitään kauheaa, mutta ilmeisesti sana "rauhassa" oli sitten täysin väärä... Se nainen lähti sitten onneksi pois eikä ole sen jälkeen oltu missään tekemisissä. Hän välttää tiukasti edes vilkaisemasta minuun. Minä taas pidän häntä vähän silmällä, koska en halua joutua toisen kerran vastakkain hänen kanssaan.

Jotenkin traagista tuossa on se, että se oli ensimmäinen päivä pitkiin aikoihin, jolloin pidin hiuksia kokonaan auki. Olin juuri sinä aamuna ajatellut, että toivottavasti ne eivät ole liikaa tiellä tms., ja sitten piti käydä heti tuollainen tapaus, että joku hyökkää niiden kimppuun repimään. Lienee turha sanoakaan, että se sai olla viimeinen päivä ainakin tuossa työpaikassa, jolloin tukkani on auki. Saatan olla sen työkaverin suhteen jopa vähän vainoharhainen, mutta olen pitänyt siitä lähtien töissä aina joko ponnaria (niin että se roikkuu olan yli etupuolella, mistä sitä olisi vaikeampi kiskoa) tai nutturaa.

Tulin maininneeksi tuosta tukkavälikohtauksesta työvuoron valvojalle joka sattui sillä kertaa olemaan esimiehemme. Ihmettelin lähinnä hänelle ääneen, että onko tällainen väkivaltaisuus tällä työpaikalla yleistä (että osaan varautua siihen... en ole koskaan aikaisemmin kokenut väkivaltaa muilla työpaikoillani). Hän pyysi anteeksi sen naisen puolesta ja sanoi, että se haluaa olla aivan rauhassa. Siis ei saa edes moikata? Ei sitten...
Viimeksi muokannut pitkätukka, 06 Syys 2008, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

^...tota, toi kyllä on jo sen luokan päällekäyminen, että sun esimiehes tekee virkavirheen jos se antaa asian olla. Sen repijän pitäis saada tosta vähintäänkin kirjallinen varoitus.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Nemain
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 29 Touko 2006, 01:29

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Nemain »

^Samaa mieltä! Tai ehkä tällä repijällä pitäisi olla kaulassa joku kyltti, että kaikki osaavat varmasti varoa  ::)
1bFii
Manicure - raha parantaa
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Siis mitä ihmettä, todellakin pitää esimiehen puuttua tommoseen! Vai siis onko yleisenä käytäntönä että työpaikoilla voi käyttäytyä uhkaavasti ja asiattomasti muita kohtaan "jos nyt vaan sattuu olemaan sellainen luonne".  ???
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Epäilen, että kyseinen naishenkilö sai vähintään jonkinlaisen puhuttelun ;). Sattui nimittäin niin hyvin, että sen vuoron aikana oli paikalla valvojana firman palvelupäällikkö, jonka tietoon asia tuli. Pomot eivät ole siellä läheskään joka päivä.

Uusi työntekijähän se repijäkin silloin oli, mutta jotain oli kai sattunut jo aikaisemmin, koska palvelupäällikkö tiesi, että se ihminen haluaa saada olla ihan rauhassa. Tai ehkä se nainen oli vain informoinut asiasta? Meidät otettiin töihin samoihin aikoihin, joskin hän aloitti muutaman viikon ennen mua. Olihan hänen tapansa siis ehtineet jo tulla muille tutuiksi. Mun piti muuttaa ensin Helsinkiin ja siinä muuton järjestelyprosessissa meni muutama viikko, joten olin silloin muistaakseni vasta ensimmäistä viikkoa töissä.

Hyvä puoli tuossa on se, että pysyypähän tukka paremmassa kunnossa, kun se ei pyöri auki tuulessa tai jää minnekään jumiin. Ei tosiaan tee mieli pitää sitä tuolla auki.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

siis herranen aika.. Millä ihmeellä pidit itsesi kurissa?? Itse olisin varmaan vetänyt kyseistä henkilöä kuonoon..  :o
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Hetkellinen säikähdys lukitsi tehokkaasti omat purkaukset  ;D. Pelkäsin lähinnä, että tyyppi vetää seuraavaksi vielä lättyynkin ennen kuin ehdin karkuun. Ei tarvinnut sentään karata, vaan hän palasi itse rakkaan työpisteensä ääreen.

terv. Jänishousu :P
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
petomaani

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Ei voi kuin ihmetellä pitkätukan työpaikkaa ja -kavereita!! Eihän tommonen voi olla mitenkään normaalia käytöstä tolta naiselta, mikä sitä oikeen vaivaa?? Onko se joku orpo erakko, joka saa tehdä työnsä jossain kannon alla / kolossa?? Ihan ihmeellistä!
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Eläinlääkäri otti vahingossa kourallisesta mun tukkaa kiinni kun yritti katsoa koiran korvaan (pidin siis itse koiran päästä toiselta puolelta kiinni). t***a on kasvanut! :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Antur »

Ihme kyllä olen suuremmilta tapaturmilta säästynyt, lähinnä keikoilla on tämän vy-mittaisen pehkon kanssa tullut vitsikkäitä tilanteita kun hiukset ovat moshatessa takertuneet milloin mihinkin kanssaihmisen ruumiinosaan. Kuukausi takaperin kaveri lupasi että hän "jumalauta seuraavaks pätkii ton ruoskan korkeimman omakätisesti ellet ite tee sille jotain" :D Ei muuten tule tapahtumaan. Viime kesänä eräässä moshpitissa onnistuin myös kaatumaan joukon jalkoihin ja hiusten päälle talloi useampi kymmentä ihmistä ennen kuin pääsin ylös, sitä episodia en ihan heti uudestaan lähde kokeilemaan :P Ei siinä, hauskaa oli, mutta taisi jäädä enemmän kuin tarpeeksi tukkaa sille reissulle...

Kampaajaltani kuulin viikko sitten, kuinka hänelle oli aikanaan tuotu hiustenleikkuuseen vähän alle kouluikäinen tyttö jonka häntäluumittaisista hiuksista osa oli sotkeutunut tehosekoittimeen --> kämmenenkokoinen kalju läiskä. On mahtanut muuten tuntua&nbsp; :o
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Antur kirjoitti: Viime kesänä eräässä moshpitissa onnistuin myös kaatumaan joukon jalkoihin ja hiusten päälle talloi useampi kymmentä ihmistä ennen kuin pääsin ylös, sitä episodia en ihan heti uudestaan lähde kokeilemaan :P Ei siinä, hauskaa oli, mutta taisi jäädä enemmän kuin tarpeeksi tukkaa sille reissulle...
Voi ei! :D On ollut varmaan kamala tilanne? Mulla olis varmaan tullu parku, jos ihmiset kävelis mun hiusten päällä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Antur »

Mustikka kirjoitti:
Antur kirjoitti: Viime kesänä eräässä moshpitissa onnistuin myös kaatumaan joukon jalkoihin ja hiusten päälle talloi useampi kymmentä ihmistä ennen kuin pääsin ylös, sitä episodia en ihan heti uudestaan lähde kokeilemaan :P Ei siinä, hauskaa oli, mutta taisi jäädä enemmän kuin tarpeeksi tukkaa sille reissulle...
Voi ei! :D On ollut varmaan kamala tilanne? Mulla olis varmaan tullu parku, jos ihmiset kävelis mun hiusten päällä.
Heh, olisikin ollut niin onnellinen tilanne että porukka olisi kävellyt, vaan pitissähän sakki hyppii ja pomppii ja riehuu tönien toisiaan, meinasi tosissaan olla vähän jännittävää tapella itseään ylös ;) Olisihan sieltä päässyt, ellei lettiä olisi reippaasti yli puolta metriä ja koko ajan joku polkee sen päällä, ihan ei sielu sietänyt vaan kylmästi repäistä itteään ylös. Joku avulias kanssahevari onneksi auttoi neitoa hädässä sitten lopulta :D Sen adrenaliinihypetyksen kourissa tosin ei ehtinyt edes liiemmälti letin puolesta kauhistua, se järkytys iski jälkeenpäin kun aloin tutkia sitä repaleista takkupalloa&nbsp; :-X Luojan kiitos ei kovin korjaamatonta vauriota päässyt käymään.

Eräs sankari myös kerran repäisi minulta reippaan nyrkillisen hiuksia matkamuistoksi, se sattui jokseenkin paljon. Joskus tulee mieleen että olisi kaikin puolin turvallisempaa olla lyhythiuksinen, mutta ei sitä raaski ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Antur kirjoitti: Eräs sankari myös kerran repäisi minulta reippaan nyrkillisen hiuksia matkamuistoksi, se sattui jokseenkin paljon. Joskus tulee mieleen että olisi kaikin puolin turvallisempaa olla lyhythiuksinen, mutta ei sitä raaski ;)
Multa lähti kanssa yläasteella kunnon tukko pitkästä tukasta kun rinnakkaisluokan pahismuija repäs ohimennessään.. Suivaannuin tapauksesta sen verran että pätkäsin myöhemmin tukkani lyhyeksi ihan vaan sen takia jos joku raakuleen mielenvikanen naikkonen keksii käydä mun kimppuuni.. >:( Nyttemmin oon tullu siihen tulokseen että jos oon pitkätukkaisena menossa jonnekki missä on vaara joutua jonkun kiukun kohteeksi niin on parempi että letti on kiinni tiukasti.. Eipä lähde ihan niin helpolla nahasta tuppineen ne karvat.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Tulee ensimmäisenä mieleen, kun joskus 11-vuotiaana kokeilin isoäidiltäni lainaamaa vanhanaikaista kiharrinta, jonka ympärille kietaisin reteästi tukun hiuksia... Kuinka ollakaan, hiuksia meni kihartimen väliin ja koko hiustupsu juuttui niin tiukasti kiinni kihartimeen, että yritin itku kurkussa vetää edes osan hiuksista pois kihartimen armoilta. Kuinka ollakaan, vieraita oli tulossa ja minulla oli kova kiire saada kiharrin irti, niinpä leikkasin juurikaan harkitsematta keittiösaksilla tuon hiusosion irti. Lopputulos oli melko kaamea, mutta onneksi hiukset kasvoivat äkkiä ennalleen.&nbsp; :D
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.&nbsp;
kookos

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja kookos »

Kylläpäs on paljon noita "hiustapaturmia" kateuden tms johdosta, pikemminki hiusväkivaltatapauksia. Mulla myös kävi uuden kivan spiraalipermiksen kanssa silleen, että joku keski-ikänen emäntä kävi baarissa päälle. Rupes repiin tukkaa (siis ihan syyttä). Noh, ei varmaan tartte kertoa miten tämän emännän kävi..ei varmasti uskalla naamaansa näyttää ;D Ite kyllä saisin hirveet raivarit, jos joku saksis mun tukkaa tai tulee repimään, ihan sama missä tapahtuis. Tosi törkeetä toimintaa!

Tiedän kans tämmösen tapauksen, ku yläasteella yks neitokainen nappas saksilla toisen pitkästä tukasta tupsun irti. Syynä oli mustasukkaisuus, kun oli tämmönen kolmen hengen kaveriporukka. Kyllä sitä vähä ihmeteltiin, et miten noin lapsellinen tyyppi voi olla. Vaarallisia nuo käsityötunnit :)

Itellä on jääny kans kihartimeen kii tukka satoja kertoja. Sitten emäntä osti joululahjaksi tämmösen kihartimen, josta ensinnäki saa sen rullan irti ja sitten siinä oli mukana isompi ja pienempi kokonen. Kätevä kyl. Tosin en tällä hetkellä tartte, ku on niin lyhyt letti :) Myös joskus todella pienenä vähän piti tehdä kikkarat kaverille ja tämän pitkä letti meinas tarttua tämmöseen oikeen pienirullaiseen kihartimeen..tietysti piti siis aina änkee se koko tukka sen ympärille, kun ei ymmärtänyt miten sitä käytetään..siinä äherrettiin melkonen tovi sen kanssa, muttei onneks tukkaa tarttennu leikata.

Ja näin joulua odotellessa kannattaa muistaa, että kynttilät ovat hyvin vaarallisia. Nimim. kokemuksella ;D

Muistan myös joskus jollain naapurinlapsella oli jotain kukan terälehtiä tms tukka täynnä, ku tämä oli halunnu et ne ois nätisti jotenki tukassa tms..en oikeen musita tarkemmin, mutta sen muistan että tais letin pituus lyhentyä huomattavasti. Ties mitä muuta tää oli tunkenu päähänsä ;D

Ja purkasta..isoveli joutu aikoinaan vetämään kaljuksi koko pään, ku se jotain ulkomailta tuotua superpurkkaa vähän pureskeli..tai siis teki aika ison pallon ;D No mitäs nyt oli oikeesti varmaan puoli päätä siinä purkassa, olihan toki se purkkapallo vaikuttavan kokonen sen muutaman hetken :D Pojilla/miehillä tuo ei ehkä ole niin kamalaa, mutta ite saisin kyllä kohtauksen jos pitäis kaljuksi vetää jonku purkan tähen.

Hiusaineita sekottelen usein, hiuslakan sijasta tulee muotovaahtoa "vähän" tursoteltua ja kaikkee tämmöstä sekavaa. Joskus niitä saattaa löytyä jääkaapista ja muualta, kun saata hajamielisyyksissäni laittaa vaan johonki. Harmittaa itteeki nuo, jos vahingossa kallista ainetta pitää laittaa lavuaarista menee, ku on vahingossa väärään tarkotukseen sitä ottanu :P
Vastaa Viestiin