Hiustapaturmat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Mun hiustapaturmat on aika tylsiä. Perinteinen hiustenkihartimeen sotkeutuminen on koettu. Saksilla selvisi  ::). Muutaman kerran olen käristellyt etuhiuksia sytkärillä tai tupakalla kun tuulenpuuska on tarttunut hiuksiin ja lennättänyt ne liekkiin. Viimeisimmästä kerrasta ei ole niin kauaa kun toivoisi ja edessä on vieläkin muutama lyhyt kohta  :(.
scarface

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mulla vähän samoja kokemuksia kuin hilpsulla; kerran lämmittelin kotikotona rantasaunaa ja kun kurkin uuniin, lieskat kerkesivät kärventää etuhiuksia jonnin verran. Samoten kynttilää sytytellessä olen joskus saanu saman aikaseksi :)
Marni
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 07:00

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Marni »

Ah, olihan täällä tälläinenkin ketju!

Oli tuolla hopeashampoo-ketjussa puhe Silver Mististä, ja piti tulla kertomaan ko. suihkeen (toistaiseksi) ainoa havaitsemani huono puoli: violetit täplät. Ei siinä mitään, että niitä on suihkuttelun jälkeen välillä mm. otsalla, mutta huomasin eilen että niitä täpliä on myös kylpyhuoneen seinissä. Ja koska joku järjen jättiläinen on joskus tapiseerannut meidän kylpyhuoneen, ne täplät ovat... aika tiukassa. Onneksi tapetti on himmeän laikullinen jo itsessään, joten nopeasti vilkaistuna violettia ei edes huomaa. Mutta kyllä sitä seinissä silti on! Niin, ja ovessa. Ja valokatkaisijassa. Ja suihkuverhossa. Ja valkoisissa pyyhkeissä. Ja pyykkikoneessa...

Lattian sentään ymmärrän suojata pyyhkeellä ennen suihkimista, ensimmäisen käyttökerran jälkeen paljas muovimatto oli muuttunut sen sortin luistinradaksi että meinasi käydä ohkasesti :D
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Olin suihkussa ja siellä kyykistellessäni onnistuin hieraisemaan päällä terä esillä ollutta höylää niin, että se takertui hiuksiin ja sitten tipahti lattialle. Hiukset ovat vielä märät, joten vahinkoarvio tekemättä.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mun tukka yritti tappaa mut eilen! ;D Avo kertoi mulle jotain hauskaa juttua, ja flunssaisena raakuin täyttä naurua, sain yskäkohtauksen ja vedin kumarassa rajusti ilmaa keuhkoihin... ja samalla tukon hiuksia kurkkuun asti. Ei siinä mennyt kuin hetki, mutta siinä ajassa ehdin kröhistä ikävästi ja miltei oksentaa ennenkuin sain sipaistua tunkeilevan suortuvan kidastani. Yh-hyi.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

^Mulle käy tuota vähän väliä!  ;D Ehkä maailman ällöin tunne, hyh!
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mulle kävi joskus lapsena sukeltaessa niin, että kun nostin pääni pintaan olivat hiukset naamani edessä kuin paksu huntu. En saanut henkeä hiuksien läpi. Hetken ajan luulin tukehtuvani enkä tajunnut miksen saa ilmaa keuhkoihin, kunnes lopulta sain "puhkaistua reiän" naamassani kiinni oleviin hiuksiin. Ihan kamala tunne. 0_0
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Ihan hirveitä tarinoita!  :D
Mulla ei ole käynyt mitään noin traagista.

Kersana ärsyynnyin päälaella sojottaviin "vauvahiuksiin" ja tartuin fiskarsseihin. Ei hyvä. Äiti oli kultainen ja letitti tukan kriittisimpien kuukausien ajan joka aamu pikkuhiljaa kasvavan siili-pläntin päälle niin että se saatiin piiloon.

Edellinen ei ilmeisesti opettanu pysymään erossa saksista, sillä 19-kesäisenä keksin kännissä siistiä otsatukkaa "ihan vähän vaan" => meni vinoon => korjaus => vino toiseen suuntaan  ;D
Seuraavan aamun korjausyritysten tuloksena ysärityylinen miniotsis.

Kampaajakokemuksista kaamein oli ensimmäinen ja viimeinen permikseni. Päätin mennä rahaa säästääkseni kampaamo-opistolle. Itseni ja venäläistaustaisen wannabe-kampaajaneitosen välillä vallitsi pienehkö kielimuuri. Keskustelu haettavan kiharan laadusta oli jokseenkin "computer says no"-tasoa  :D

Varsinainen permiksen teko oli ihan hirveää säätöä, sitä kirvelevää litkua valui naamalle ja paidan sisään, kampaajaopiskelija pyysi ajan huvetessa kaverin avuksi, molemmat kiskoivat hiuksia sen verran voimalla että meikäläiseltä pääsi itku.

Enkä tiedä paljonko siinä rahaa säästyi koska hintaa tuli kuitenkin päälle satanen. Ja rullat oli ilmeisesti laitettu liian kireälle, sillä seuraavien viikkojen aikana hiuksista tippui tukkoina liioittelematta puolet  ;D Noh, tulipa syy kokeilla poikatukkaa.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja nima »

Elämäni ensimmäinen permis (kotitekoinen) hieman kärähti, latvat meni ihan purukumiksi. Ja nuorena ja typeränä "heitin bensaa liekkeihin", kun en malttanut odotella kikkuroiden jälkeen kahta viikkoa vaan iskin kestovärin siihen päälle jo muutaman päivän jälkeen. värjäyksen jälkeen totesin harjan jäätyä sen verran monesti tukkaan kiinni, että on parempi suoria kampaajalle. Kampaajalla jäivät ohennussakset kiinni kuontalooni, minkä seurauksena hiuksia pätkäistiin varmaan joku 15cm (näkyy puoli pitkässä tukassa AIKA hyvänä erona).

Muutama vuosi sitten poikaystäväni nukahti purkka suussa, joka tietysti löytyi minun tukastani aamulla. Oli melkoinen näprääminen irti ja taisi siinä joutua saksiakin hieman näyttämään.

Upouudet sinettipidennykset onnistuin imaisemaan hiustenkuivaajaan, minkä seurauksena ne eivät olleet enää ihan niin upeat.

Pikkutyttöinä kaverini tahtoi leikkiä kampaajaa ja "tasata" hieman pitkiä etuhiuksiani. Lopputuloksen arvaa jokainen, geometrisia kuvioita otsan yläosassa. :D

Ja sitten, ei varsinaisesti hiustapaturma, mutta kumminkin. Ostin vuosia sitten jonkun minikokoisen volumizing ironin (?), jolla sai tyven kivasti koholle. Rauta oli lämpeämässä lattialla ja unohdin sen siihen. Parin tunnin päästä seurasin palaneen käryn hajua ja astuin tulikuuman raudan päälle paljain jaloin.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
SabbraCadabra

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja SabbraCadabra »

Mun juttu ei oo tapaturma, mutta onneton tapaus kuitenkin..

Taisin olla viidennellä luokalla ja silloin olin aika helposti yllytettävissä kun halusin olla niinkuin pojat kun tytöt oli mielestäni niin lällyjä. No siihen aikaan meilläpäin oli nää yllytysleikit aika kova juttu, tyyliin "jäätelöstä vetoo ettet uskalla" ja sit jos sano ettei halua niin haukuttiin nössöksi ja pelleksi jne. Oli sitten sellainen poika jolla oli luonnostaan valkoinen tukka ja jäänsiniset silmät ja josta tykkäsin niin kovasti että halusin näyttää siistiltä hänen silmissään. Joten ei ollut perääntymistä kun poika ilmotti että et muuten pysty itseltäs tukollista hiuksia päästä. No minähän otin hyyvin ohuen osion jonka sitten nykäisin irti. Poika ilmoitti että ei riitä, pitää olla enemmän hiuksia. Minä sitten sitten otin takaraivolta osion joka oli pojan mielestä tarpeeksi ja repäsin irti. Arvatkaa itkettikö kun näki kuinka iso tukko se oli :-\  Ja sitten varsinkin kun pääsi kotiin peilaamaan takaraivoa! Siellä oli sellanen 1,5 x 1,5cm kalju kohta.

Ei muuten naurata vieläkään, kun tuolla vasemmalla takaviistossa on joku reilu 5mm x 5mm kohta johon ei kasva tukka :-[
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja wilma »

wilma kirjoitti: Mulla on myös lukemattomia kertoja jäänyt tukka auton oven väliin. Jäi joskus jopa ulko-oven väliin kun juostiin avon kaa kilpaa autolle.. Onneksi nykyään on lyhyempi tukka niin ei noita autonovitapaturmia ole sattunut.
Ei ole totta, mikä ihme siinä on, että kun tukalla on enemmän pituutta niin se jää joka paikkaan jumiin ja väliin?  :D Samat tapaturmat toistuu uudelleen ja uudelleen...
Harkitsen taas vakavasti polkkatukan/olkapääpituisen tukan leikkaamista, koska viimeksi tänään tukka jäi auton oven väliin. Inhottavasti nappaa aina päänahasta, ottaa kipeää.
Tukka tuntuu jäävän myös poikkeuksetta lähes päivittäin takin vetskarin väliin. Ärsyttää, kun latvat menevät piloille näiden tapaturmien seurauksesta.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja janniina »

Lapsena tuli kieriteltyä pyöröharjan ympäri tukka, josta se ei sitten niin helpolla lähtenytkään. Piti leikata että kerkesin ajoissa kouluun :D Luulisi että aika yleinen onnettomuus?

Nykyään jättäisin kyllä vastaavassa tilanteessa koulun väliin ja jäisin kotiin selvittelemään tukkaani!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja nima »

^^ Joo, lähes sama kävi täällä joskus lapsena. Ihailin aina äitini kiharoita ja laitoin sitten pääni täyteen tarrapapiljotteja, jotka ei sitten pitkästä takkuisesta tukasta niin vaan irronneet. Kuuliaisesti ihana äitini nypläsi tuntikausia paplareita irti tukasta, ettei tarvitsisi tarttua saksiin. Taisi olla viikonloppu, ettei kouluun tarvinnut lähteä. Sama homma kävi hiukan myöhemmin ilmakihartimen kanssa. Julmia muistoja :O
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Palautuvatko purkkamaiseksi muuttuneet hiukset ikinä paremmiksi? Mulla on osittain siellä täällä purkkakohtia hiuksissa. Rekut on käytössä, mutta empä tiedä auttaako ne mitään..

Edit. Vaalennukset ja erityisesti raidat on mun hiuksille tuhoavia..
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Mä sain omani "meikattua" piiloon kaikenlaisilla siloittavilla tuotteilla, mutta jokaisen pesun jälkeen koko komeus (/karmeus) oli taas takaisin. Henna-hiusväri on aika rakenepaikkaavaa, joten sillä sain blondatut kohdat parempikuntoisiksi, mutta itse vaalennusta en voinut jatkaa purkkautumisen vuoksi. Vähitellen leikkaamalla ne on saatu pois, ei ihmeaineilla :/:/
Vastaa Viestiin