Hiustapaturmat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Äitini kävi eilen parturissa ja soitti minulle sen jälkeen kauhuissaan.Tyttö joka tukkaa leikkasi oli vielä meille sukua(aika kaukaista) ja äitini oli antanut tarkat ohjeet että miten leikataan mutta tyttö oli tehnyt juuri päinvastoin.Äitini oli ollut niin järkyttynyt ettei pystynyt kuin nauramaan,eikä ollut liikkeessä saanut sanottua mitään.Tytöllä oli siis oma liike,juuri avattu.
Äitini pyysi että niskasta leikataan reilusti pituutta,kerrankin ajatteli leikkauttaa helpon kesätukan ja muuttaa mallia.Tyttö leikkasi n.5cm niskasta.
Päältä äiti pyysi leikkaamaan reilusti,tyttö leikkasi puoli senttiä niin että kasasi tukan kahteen paksuun  osioon joista leikkasi vain latvat.
Takaanta äitini pyysi ohentamaan,tyttö otti ohennussakset käteen ja napsaisi kerran.
Äitini pyysi jättämään korvien viereen hapsut,hieman pidemmät.Tyttö teki tarkkaa työtä ja leikkasi hapsut samaan pituuteen ja leveyteen molemmille puolille ja kaikki olikin ihan hyvin kunnes yht'äkkiä nappasi leikkuukoneen käteen ja ajeli hapsut kokonaan pois.  :o
Tukassa ei kuulemma juurikaan ole muutosta entiseen,vain niskasta puuttuu se 5cm.Lisäksi kun laitettiin permanentti niin nyt ei tarvi pariin kuukauteen käydä leikkaamassa tukkaa ja helppo kesätukka jäi saamatta.
Koko homma maksoi 65€ joten uuteen parturi keikkaan ei ihan äkkiä viitsi laittaa rahaa.
Halusin vain tämän kertoa teille koska meitä asia huvitti/hirvitti niin paljon.Onneksi asialle pystyttiin nauramaan.
Mary

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Mary »

Pahin "tapaturma" oli se, kun päätin 14-vuotiaana värjätä itselleni blondit hiukset. Marketista vaan ostamaan värinpoisto ja sitten platinanvaalea kestoväri. Voi voi sitä purkkatukkaa..  ::) Nyt sitten vihdoinkin olen saanut kasvatettua hiukseni niin pitkiksi, ettei sitä palanutta hiusta ole enää yhtään. Pitäisikö vielä mainita että aina kun värjäsin tyven pois, iskin koko vetyperoksidipommin koko päähän. Nykyään käyn n.kerran kuukaudessa kampaamossa värjäyttämässä tyvikasvun pois. Nykyään tukka on hyvässä kunnossa hyvän hoidon ansiosta :)

Toinen tapaturman tapainen tapahtui noin kuukausi sitten. Mulla oli aitohiuspidennys ompelutekniikalla. Pois ottaessa toiseksi alimmainen letti oli todella pahasti rastoittunut, joten saksilla vaan se pois. Onneksi kuitenkin se on sellasessa paikassa josta sitä ei huomaa.

Näitä kiharrin-tragedioita mullakin on myös ollut.
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja ilona »

Aamulla jäi tukkaa föönin sisään kun kuivasin hiuksia ilmeisesti jotenkin väärässä asennossa.  :-X Ei auttanut muu kuin ottaa sakset käteen. Onneksi ei tarvinut paljon saksia, mutta kyllä sen leikellyn kohdan huomaa jos tarkasti katsoo.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Pyöröharjaan ja fööniin jumiutumiset on koettu pariin(kymmeneen) otteeseen, mutta kaikista kauheinta oli kyllä kun leikittiin pienenä serkkuni kanssa radio-ohjattavalla autolla ja se jumahti kahdesta renkaastaan mun pitkään tukkaan.  ;D Se ei ollut mikään pieni auto kuitenkaan ja painoi kun synti.  Siinä sai ensin päänahka ja karvat kyytiä kun yritettiin irrotella ja lopulta tietenkin päädyttiin saksiin.

Toinen ikimuistoinen jumiutuminen tapahtui muutamisen vuotta sitten. Suuren lumisodan päätteeksi tukkaani oli tarttunut aivan törkeän iso lumikökkäre joka oli jäätynyt kunnolla hiusten ympärille.  ::) Painoi tolkuttomasti ja sen sulattelussa meni aikaa.. Onneksi kaverilla oli takka päällä ja pääsin sen ääreen sulattelemaan.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Voi kamala, mitä juttuja!

Muistan joskus penskana, kun olin uimalassa ja pukkarissa harjasin sellaisella muovisella "luurankoharjalla" (vai mitä ihmeitä ne nyt onkaan) tukkaani selväksi sillä seurauksella, että harja jäi tukkaan kiinni! Piti mennä uimalasta kotiin harja tukassa. Sisko ja äiti sitten sitä yritti poistaa, piti siinä vähän tukkaakin leikata.

OT:
Memmu kirjoitti: Mulle kävi tuossa viime kesänä pieni hazard, kun olin suihkutellut saunan jälkeen tukkaani Miracle mistiä. Seuraavan kerran kylppäriin mennessäni (sauna, vessa ja kylppäri yhteistä tilaa), liukastuin lattiaan junttaantuneeseen mistiin ja löin otsalohkoni aika ikävästi rakosellaan olevaan saunan oveen. Otsaan tuli näpsäkkä ventti ja seuraavana päivänä sain töissä selitellä mistä tuo ventti oli tullut. Jännää oli, kun aika monet olivat aivan varmoja, että keksin tekosyitä perheväkivallalle. 
Minä kaaduin fillarilla kännipäissäni, josta tuli mm. musta silmä. Mun mies ei meinannu kehdata/uskaltaa liikkua mun seurassa sen jälkeen, kun tuli kuulema murhaavia katseita joka suunnasta. Huomasin mäkin sen, kun oltiin yhdessä kaupassa. Todella epämiellyttävä fiilis!
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Onhan mulla muitakin hiustapaturmia sattunut, nyt kun aloin muistella.

Joskun 6-vuotiaana mulla oli pitkähköt, ainakin puoliselkään ulottuvat hiukset, kunnes sisko kerran "vähän tasoitti" niitä. Niistä tuli polkkapituiset ja myöhemmin samalla viikolla äiti kuskasi mut kampaajalle siistittäväksi, joten tulos oli poikatukka. Ihme, etten ollut kauhean suruissani, ei kai tukka silloin ollut niin tärkeä (!!).

Joskus teininä yritin suoristaa hiuksiani afrokaupasta ostamallani "suoristuspermanenttiaineella". Ei ollu kauhean hyvä tulos, kun hiukset jäi laineille, mutta muuttui karheaksi ja kirjaimellisesti murenivat, kun niitä yritti esim harjata! Silloin vannoin, etten enää yritä mitään kemiallisia suoristuksia, mutta tää nykyinen chi onkin "vähän" eri luokkaa  :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
petomaani

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Tuli värjäys"kaudella" tehtyä tosi paskaa omille hiuksille tossa muutama vuos takaperin.. Olin muka kyllästynyt blondiin väriin (tai sen juurikasvun jatkuvaan värjäämiseen) ja ostin kaupasta tumman värin (liian tumman). No se oli sitten ihan järkky ja painelin samantien kauppaan takas pipo silmillä ja ei muuta ku pari värinpoistoa ja blondaus SAMAN PÄIVÄN AIKANA (tätä ei voi todellakaan suositella kellekään..  :-[ ) hiukset oli sitten karseessa kunnossa ja kampaaja sai taiteilla uuden, kerrostetun tukan entisen tilalle, kun vaalennus "liimoitti tukkaa" eli siitä tuli suoranaista mössöä. Enää en temppuile hiuksillani, ja nyt ovatkin onneksi kauniissa ja hyvässä kunnossa!  :-*
Saheli

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Saheli »

Hiustapaturmia yltiöpäisen värjäyksen merkeissä tuntuu tapahtuvan noin kolmen vuoden sykleissä. Juuri kun hiuksista on saanut kasvatettua vahingoittuneet osat pois, alkaa oma/neutraali väri tympiä ja taas tehdään jotain radikaalia uutta ja "piristävää".

Itselläni viimeisin hiustapaturma on tapahtunut noin vuosi sitten. Hiukseni olivat vielä viime vuoden syksyllä noin 60 cm pitkät, hyväkuntoiset ja kertaalleen vaalennetut. Halusin kuitenkin raitoja ja menin kampaajalle. Toivoin oman värisiä ja haalean  kuparisia raitoja. Sain mustia ja punaisia raitoja ja tunsin itseni aivan katuhuoraksi niillä hiuksilla. Itkua vääntäen menin toiselle kampaajalle ja minulle tehtiin värinpoisto ja hiuksia lyhennettiin reilusti. Olin jokusen kuukauden tyytyväinen, mutta kas, aloin kaipaaman raitoja, joita yritin tehdä itse kotona - tuloksena tummempien raitojen lisäksi täpliä! Äkkiä takaisin kauppaan ja punertavanruskea moniväri matkaan ja nopeasti värjäys. Tulos vaikutti tottumattomalle hieman tummalta, joten tein melko pian vaaleita raitoja lisää. Ja hyvin pian muistin, että haluan vaaleat hiukset takaisin, jolloin tein värinpoiston, joka vaikutti mielestäni luonnottoman keltaiselta, joten laitoin vielä tuhkaisen sävyn päälle, tuloksena harmaa. Sitten jo varailin taas aikaa kampaajalle ja toivoin jonkin luonnollisen ruskean. Kampaajan väri haalistui pian  ja haalistelin sitä sitten tarkoituksellakin. Hiukset alkoivat olla heikossa hapessa tässä vaiheessa ja pesinkin pelkällä co:lla kuukausia. Värjayskierre päättyi. Meni puoli vuotta, tuli kesä ja aurinko haalisti hiukseni kullanvaaleiksi, ihanaa! Hoidin hiuksiani hellästi, kävin latvoja välillä tasoittamassa.

Nyt en ole värjannyt vuoteen, hiukseni ovat luonnollisen vaaleat, oma värini ei juurikaan erotu värjätystä, vaikka sitä on reilu 10 cm. Olen tyytyväinen, koitan kasvattaa käsitellyt osiot (taas) pois ja pitkät hiukseni takaisin. Nyt pituutta on 40 cm. Toivottavasti parin vuoden päästä järkeni ei jäädy ja kykenen välttämään syklin mukaisen värjäystapaturman...
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja deko »

Viime viikonlopun satoa:

24 tunnin sisällä värinpoisto ja kaksi värjäystä ;D mutta väristä tuli lopulta hyvä eikä letti ole enää sietämättömän ylikuntoinen...
this too shall pass.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Husky »

Joskus pikkutyttönä hiihtolomareissulla veli päätti sitten lätkäistä sellaisen ison Hubba Bubba -purkan mun tukkaan kiinni, olisikin laittanut latvoihin mutta ei kun melko ylös. Yritettiin sitä sitten repiä irti mutta leikatahan se piti, kiva sellainen siilikohta muuten polkkatukassa. Itketti.

Kerran myös kihartelin latvoja sellaisella vanhanaikaisella kihartimella, ei siis ilmakihartimella jonka saa päälle ja pois vaan sellaisella, että laitetaan töpseli seinään ja se läpiää itsekseen ja jäähtyy myös aika hitaasti. No tottakai se jäi tukkaan kiinni. Kiva kun se vaan kuumeni ja kuumeni enkä saanut sitä pois. Nyppäsin töpselin irti ja juoksin äidin luo, että auta. Kyllä sillä oli naurussa pitelemistä kun tyttö tulee kiharrin tukassa ja johto laahaa perässä pyytämään apua. Onneksi saatiin se irrotettua eikä tarvinnut leikata, kiva takkukasa sitä kyllä jäi.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Kira
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:23

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Kira »

Tämä ei nyt ole kovin hirveä hiustapaturma, mutta huvittava kylläkin. Meidän kanilla on tapana, kuten muillakin kaneilla usein on, pestä mun (ja myös vieraitten jos tarpeeks lattian rajassa on) nassua antaumuksella. Kieli vaan lipoo hirveetä vauhtia menemään. Ja jos ei oo varovainen se myös alkaa sukimaan hiuksia vähän kovakouraisesti. Yksi kerta sitten havauduin siihen että alkoi rouskutus kuulua ja vilkaisin kania. No sillähän oli sitten sellanen puolisen senttiä paksu ja 10-15 senttiä pitkä hiuspätkä suussa, ja sitä se pisteli menemään. ::)  Vähän aikaa kesti ennen kun ymmärin näkemäni ja nappasin hiukset kanin suusta pois. Nykyään saa aina olla varuillaan jos se pään lähellä liikkuu, jos ei ole niin voipi hyvin saada modernin leikkauksen tukkaansa. Ainakin siitä tulis ultra rikottu malli. Mihin mä enää tarvinkaan parturia? ;D
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Magda »

Yläasteelle siirryttäessä olin kesällä ollut ratsastusleirillä ja siellä oli muutamalla tytöllä hennalla värjätyt tosi nätin punaiset hiukset. No mä värjäsin sitten silloin vaaleat kutrini hennalla (jonka piti kestää kaksi viikkoa) mutta en huomioinut, että niillä tytöillä oli ollut tummat hiukset. Väri oli mun päässä kirkkaan oranssi ja se ei haalistunu lainkaan vaan kasvatusprojektihan siitä tuli.

Toinen värihäslinki liittyy siihen, kun päätin itse tehdä vaaleita raitoja tummaksi värjättyihin hiuksiin. Oranssithan niistä tuli ja koulukuvaus tulossa samalla viikolla. Mä sit laitoin 3 värinpoistoa sen viikon aikana ja seuraavalla viikolla oli pakko mennä leikkaan hiukset lyhyiks.

Viime vuonna taas tuntu et nyt tarvii radikaalia muutosta ja ostin punaista color pulsea. Ekat pari pesua näytti hyvältä mutta sen jälkeen päästä tuli laikukas ja väri lähti toisaalta pois ja toisiin kohtiin taas jumitti kuin kestoväri. Kuukauden odottelin et lähtis nyt ja lopulta päädyin kampaajalle, joka sano et pää on kun joku värikartta. Ainut vaihtoehto oli laittaa tumma väri päälle. Hassua sinänsä et kampaajan laittama punainen kestoväri lähtee aina pois parissa viikossa mutta sit tuollainen pari pesua kestävä kaupan väri jämähtää.

Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
Natalija
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:55

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Natalija »

^ Mä levitin kerran samaista BC:n latvasuojaa kantapäihin, kun sekoitin sen vahingossa Schollin jalkavoiteeseen. Ja kyllä suututti, kun tursotin sitä vielä kämmenelle sellasen huikeen kasan ja meni kallista ainetta hukkaan >:(!
Hiukset: 1b M ii. Suorat, pitkät, paksut, keskiruskeat.

- Onnellisuus ei ole päämäärä, vaan tapa matkustaa.
Trouper

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Kyllähän Erisanissa ja BC:ssa on aika samanlaiset purkit niin ei ole mahdotonta ajatuksissaan mokailla...
Itse olen joskus nuorempana lomamatkalla levittänyt kasvoille paksusti Kerastasen aurinko/meri/kloorivesisuojaa. Rantapäivän jälkeen ihoa kuumotti ja epähuomiossa hieroin siitä vanhasta punaisesta purkista oikein kunnolla kasvoille. Ehkä tunnin päästä meikkiä laittaessani tajusin mitä olin tehnyt. Teini-ikäiselle tuosta mokasta tuli mukavia finnejä kun kaikki vaikuttavat aineet olivat päässeet imeytymään ja silikoni (?) tukkimaan ihoa :D
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Hmm.. Muutamia kyllä on :)

1. etuhiukset on sotkeutuneet purkkaan ja niitä on sitten saanut aukoa siitä takusta vedet silmissä.
2. suihkutin bonacuren moisture suihketta kylppärissä ja laattalattiasta tuli niin liukas että kun mitään tajuamattani lähdin pois niin kaaduin persuksilleni.
3. heilutin hiuksia pää alaspäin ja löin otsani omaan polveen (älkää kysykö miten mutta näin on käynyt useasti!) tuloksena oikein kiva kuhmu ja sininen polvi + plus tipuin takapuolelleni, isku oli aika kova..
Vastaa Viestiin