Hiustapaturmat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Cadsuane
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 89
Liittynyt: 13 Touko 2008, 13:45

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Cadsuane »

Minullekin on tapahtunut tämä klassinen hiukset föönin sisään-katastrofi, sekä kerran pentuna halusin leikkiä parturia, joten eikun sakset käteen ja etutukasta osa hiuksia veks ::).
Kun vanhemmat kyseli että mikä lovi tuossa on, niin reippaana tyttönä sanoin että kun heräsin niin ne olivat jo tämmöset, kummitus joka asuu vaatekaapissa leikkasi! ;D
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Manna »

Tässä eräänä päivänä rullasin hiustupsun koiran fleksiin sisälle! Se muuten sattui todella paljon, yhtä paljon kuin hiusten rullaantuminen autoon turvavyön kelan ympärille.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Suihkin kerran deodoranttia hiuksiini, koska luulin sitä lakaksi. Vahinkoa ei tullut, mutta muuten pitkä tukka ottaa vähän väliä kiinni ties mihin tuolin selkämykseen ja katkeilee.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mulla ei onneks oo tainnut mitään muuta koskaan käydä, kun vaan joskus suoristaessa hiuksia on tullut pikkusia palovammoja, ja joskus pienenä on saattanu joku purkka tai sinitarraa jäädä hiuksiin kiinni.
3b F ii
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Päivitystä:

Eilen se sitten tapahtui. Olin laittamassa hiuksia leteille kun toinen ponnari tippui lattialle. Kumarruin noukkimaan sitä ja !PAM! löin takaraivon lavuaariin noustessani ylös.. Eli ponnarin laitto voi olla yllättävän vaarallista! Varokaa juurekset ;)
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Charleen »

Pahin oli varmaan 19-vuotiaana kun tein uudenvuoden bilekiharakampausta ilmakihartimella  ::)
Eli legendaarisesti latvoista aloin rullaamaan aivan ylös asti ja kiinnihän se jumahti kun oli vielä muotovaahtoa mukavasti pohjana märissä hiuksissa  ;D Aattelin vissiin jotenkin että se ILMAkiharrin kuivaa ne hiukset samalla  ;D
Mun mies sitten kynsisaksilla leikkasi irti kun ei muuten sitä kiharrinta irti saatu ja mahtava siili kohta siitä seurasi. Minä istuin koko illan ja itkin  :'(
Tästä olen viisastunut ja tehnyt kiharakampaukset sen jälkeen patukkarullilla ja nyttemmin GHD:llä  :D

Purkka suussa olen nukahtanut miljoona kertaa ja purkka sitten kuivahtanut hiuksiin :(
Mutta vinkkinä vastaisuuteen jääpalalla jäädyttämällä purkan saa aika kätevästi pois jottei tarvi saksiin turvautua!

pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Tänään oli vähällä tulla hiustapaturma. Järjestän parhaillaan muuttoa ja pakkailen tavaroitani pahvilaatikoihin. Nehän pitää teipata kasaan sekä pohjasta että lopuksi päältä. Pakkasin vuosi sitten työpaikallani toisen ihmisen muuttokamat ja huomasin jo siellä, että pitkä tukka (silloin ponnarilla) uhkaa jäädä teipin tielle, saksien eteen jne. Ei siis ollenkaan käytännöllinen siinä työssä.

Viisastuin viime kesästä ja laitoin tukan paremmin pois tieltä: letille. Muuten hyvä, mutta lettihän ei pysy tietenkään selkäpuolella vaan tulee kumarassa ollessani olan yli eteen. En ole ilmeisestikään mikään Einstein  :P, koska en laittanut tukkaa vaikka nutturalle tai jollekin muulle sitä reilusti lyhentävälle kampaukselle. Tai kiepauttanut lettiä ylös jollain härpättimellä.

Lopputulos: säikähdin pari kertaa, että hui, nyt mä melkein teippasin hiukseni kiinni laatikkoon / melkein leikkasin letin poikki teipin kanssa. Tukka on sentään edelleen tallessa ja huomenna jatketaan pakkaamista turvallisemman kampauksen kanssa  ;).
--

Vanha tapaturma: päätin joskus 17-vuotiaana vaalentaa hiukseni itse (ennestään monet kerrat oikeaa väriäni tummemman punertaviksi kestovärillä värjätyt pitkät hiukset). Ostin marketista vaalennusainepaketin ja laitoin sen sisällön tyytyväisenä päähäni. Melkoinen järkytys, kun tuloksena oli vaikutusajan päätyttyä aivan kauhea oranssi takkukasa. Värjäsin sitten sen päälle vaaleammalla sävyllä, mutta ei siitä mikään hyvä tullut. Liian oranssiksi se jäi... Asia korjattiin myöhemmin kampaajalla ja siitä lähti parin vuoden blondikausi.

Siitä päästäänkin toiseen vanhaan töppäykseen. Vaalennutin yleensä normaalisti jossain kampaamossa ja tiesin, että homma hoidetaan 12 prosenttisella vetyperoksidilla. Punapigmentti on tässä tukassa kuulemma todella tiukassa ja vaatii vahvan aineen, että se saadaan edes jotenkuten pois. Menin kuitenkin kerran ammattikouluun opiskelevan parturikampaajan harjoitustyöksi. Ajattelin nimittäin säästää kampaamokuluissa. Opiskeleva kampaaja ja hänen ohjaajansa eivät uskoneet, että tähän päähän pitää laittaa 12 % ainetta, vaan tunkivat sinne 9 prosenttista. Ihmettelivät lopuksi suuresti, että tyvi poikkesi todella näkyvästi pituuksista ja myönsivät, että olin ollut oikeassa puhuessani siitä 12 prosenttisesta. Tyvi oli jäänyt paljon pituuksia kellertävämmäksi ja muutenkin tummemmaksi. Asiaa ei korjattu eikä minulla vähän ylikilttinä tapauksena ollut sisua vaatia korjausta, joten kuljin pari kuukautta kaksivärisen karvaston kanssa, ennen kuin menin taas "normikampaamoon".
Viimeksi muokannut pitkätukka, 09 Elo 2008, 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
katajainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 13:06

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja katajainen »

Kira kirjoitti: Tämä ei nyt ole kovin hirveä hiustapaturma, mutta huvittava kylläkin. Meidän kanilla on tapana, kuten muillakin kaneilla usein on, pestä mun (ja myös vieraitten jos tarpeeks lattian rajassa on) nassua antaumuksella. Kieli vaan lipoo hirveetä vauhtia menemään. Ja jos ei oo varovainen se myös alkaa sukimaan hiuksia vähän kovakouraisesti. Yksi kerta sitten havauduin siihen että alkoi rouskutus kuulua ja vilkaisin kania. No sillähän oli sitten sellanen puolisen senttiä paksu ja 10-15 senttiä pitkä hiuspätkä suussa, ja sitä se pisteli menemään. ::)  Vähän aikaa kesti ennen kun ymmärin näkemäni ja nappasin hiukset kanin suusta pois. Nykyään saa aina olla varuillaan jos se pään lähellä liikkuu, jos ei ole niin voipi hyvin saada modernin leikkauksen tukkaansa. Ainakin siitä tulis ultra rikottu malli. Mihin mä enää tarvinkaan parturia? ;D
Minullekin on monesti meinannu käydä noin, pikkasen annan kanin sukia tukkaa, mutta jossain välissä aina rupeaa sukiminen mennä vähän turhan rajuksi ja pitää kieltää. On kyllä vähän sydäntäsärkevää kieltää pikkusta hellimästä mamia, kun eihän se ymmärrä  ;D
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm
stelectra

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja stelectra »

Siskolle kävi pieni haaveri monta vuotta sitten kun piti sytyttää tupakka ja tuuli aika kovin niin hän "nojasi" vähän eteenpäin ja PAM kauhea liekki syttyi ja otsatukka syttyi palaamaan...

Eipä kauheasti naurattanut..

Mulla taas kävi jonkun aikaa sitten aika paha moka kun piti pestä hampaat ja nappasin tuubin kaapista ja yök, olin vahingossa ottanut Dermosilin jalkavoiteen hammastahnan sijasta..
Aika pahan makusta ;D
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Mulla on kerran jäänyt tukka auton oven väliin ja toisella kerralla rullautunut turvavyön mukana, silloin kun oli vielä tosi pitkä tukka.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Retro

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Retro »

^Mullakin tuppaa tukka jäämään auton oven väliin auki ollessaan.
stelectran jalkavoide-tapaturma kuulostaa ällöltä.&nbsp; :D
Aleese
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 127
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 09:57

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Aleese »

Mulla on tarttunut purkkaa hiuksiin useamman kerran (::)), mutta vain kerran olen sen takia joutunut leikkaamaan ihan kunnolla hiuksia pois, taisin olla silloin noin kymmenvuotias. Ja nimenomaan kirjaimellisesti leikkasin purkan pois hiuksistani itse, koska pelkäsin äitini hermostuvan, jos näytän hänelle purkan hiuksissani, kun hän vannotti meitä aina siitä, että purkkaa ei saa laittaa hiuksiin. Oma leikkaukseni ei ehkä ihan parhaalla tavalla onnistunut ja aikamoinen kolohan siitä jäi hiuksiin. :P

Mullekin on tapahtunut tuo pyöröharjaepisodikin useamman kerran kun sain joskus noin kuusivuotiaana mielestäni hienon pyöröharjan, enkä tajunnut, ettei hiuksia kuulu kokonaan kieputtaa sen ympärille. En muistaakseni edes viisastunut ensimmäisestä kerrasta, vaan kokeilin sitä useampaankin kertaan, jos vaikka saisin kiharat. ;D
Miiu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 272
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 17:42

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja Miiu »

Mulle on myös sattunut näitä pyöräharja/kiharrin/purkka tukassa, juttuja pienenä harva se päivä. Varsinainen tapaturmani ei liity hiuksiin, tai siis hiuksille ei tapahtunut mitään, mutta johtui hiuksista..&nbsp; Mulla on tapana "heittää" tukkasuihkun jälkeen eteen kumartamalla vauhdikkaasti ja laittaa pyyhe päähän. No, olin kerran vieraassa kylppärissä suihkussa ja suoritin taas normaalia toimenpidettäni ja TONKS löin pääni aikamoisella vauhdilla ammeen reunaan. Tuloksena paniikki aivotärähdyksestä, tumma kuhmu keskellä otsaa ja muutaman päivän päästä molemmat silmät mustana.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja MAS »

Täällä on kanssa koettu kaikki klassiset kiharrin/fööni/papiljotti/purkka-jumitukset. Korvia on kuumennettu joskus aikanaa kreppiraudoilla ja tukka on jäänyt autonoven tai turvavyön väliin. Nykyään kihartimessä pitääkin olla sellaiset kolmionmalliset piikit että uskaltaa hiusten lähelle pistää..

Ja joskus aikanaan olen jättänyt tukkani mankeliin.&nbsp; ::)&nbsp; Siitä en yksin irti päässytkään, onneksi oli teinivuosina niin äiti sitten pelasti. Eikä mokomasta tullut edes mitään eksoottista jättikiharaa palkkioksi, pöh.
1b F ii
nuuki

Vs: Hiustapaturmat

Viesti Kirjoittaja nuuki »

Lapsena pikkuveljeni iski käynnissä olevan Nikko-auton päähäni... ja tuli pitkistä hiuksista lyhyet parissa sekunnissa ::)

Sittemmin ei hiusteni kanssa ole mitään suurempaa sattunut, kaikki pahimmatkin pyöröharjasotkut ovat lopulta lähteneet irti ihan vain selvittelemällä. Yhdessä vaiheessa olin todella laiska harjaamaan hiuksiani, ja ne takkuuntuivat etenkin niskasta. Sitten eräs päivä sieltä löytyikin niin tiukka rastapaakku että se oli pakko leikata irti - kokoa sillä tosin oli vain muutama milli, joten näkyvää lovea se ei takaraivolleni aiheuttanut.
Vastaa Viestiin