Natural & Easy

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä värjäsin viime viikolla tuolla samalla Toffee suklaanruskealla. Ei kyllä tullut punainen, vaaleanruskea ja vähän lämmin sävy mutta ei kyllä punertava. Värinpoisto oli alla raidan kohdalla ja muu osa hiuksista hieman tummempaa kuin tuo sävy (näytti purkissa yhtä tummalta kuin mun hiukset, siksi otin tuon sävyn). Mutta kivaa jälkeä tuli silti :) Väri riitti ihan hyvin, ihana kun ei valunut. Ja mulla olkapäille asti kerrostetut luonnonkiharat hiukset. Ensi kerralla joutuu kyllä ottamaan hieman tummemman värin ettei näytä tyvi hassulta. Mutta tätä voisin hyvinkin harkita myös jatkossa, kivan vivahteikas ja kiiltävä väri, ei sellanen tylsä matta. Eikä jäänyt ihoon kiinni  :-*
Kosmetiikkakissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:05

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Kosmetiikkakissa »

Miiwa kirjoitti: kivan vivahteikas ja kiiltävä väri, ei sellanen tylsä matta. Eikä jäänyt ihoon kiinni  :-*
Joo, totta, unohdin mainita, että kiilto on kyllä tosi upea ja ei tarttunut ihoon, eikä levitysvaiheessa sotkenut korvia tms, niin kuin nuo juoksevammat monesti tekevät.

Ja tosta väristä vielä sen verran, että tuo kuparisuus erottuu eniten juurissa, joihin levitin värin pidemmäksi aikaa. Muualla latvoissa on enemmän just sellanen lämpimähkö, mutta ei punertavuutta havaittavissa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä himoitsen suuresti sarjan Manteli Suklaanruskeaa tai juuri tuota Toffee  suklaanruskeaa, oon monena päivänä kuolannut niitä kaupoissa. Onko kukaan värjännyt tuolla Manteli Suklaanruskealla? Minkä sävyinen tuli/kuinka tumma ja millainen pohja oli alla? Ja tokihan mua kesto kiinnostaa aina..

edit: taidan päästä itse kirjoittamaan ensikokemukset tuosta 574 Manteli Suklaanruskeasta kun oli nyt "pakko" ostaa se.

lisää edittiä: Olinpas nyt ko. värin^ koekaniinina, ja olen todella tyytyväinen lopputulokseen! Ehkä liian tumma mun makuuni, toisaalta nassu ei kalpistunut tai mitään eli ei liian tumma kuitenkaan, mutta mahtavan syvä ja kaunis väri tuosta tuli ja upea kiilto. Nam. Jo pelkän värin takia on tehnyt mieli vain hiplailla ja katsella hiuksia eri valoissa jne. Varmaan ekassa pesussa jo haalistuu, en tiedä millainen pesukäyttäytyminen tällä on mutta todennäköisesti jo ensimmäisessä, viimeistään toisessa pesussa jo vähän haalistuu, olin kuitenkin "kaukaa viisas" ja pohjustin n. 7-tasoista pohjaa Wellan keskiruskealla suoravärillä. Tukka ei tuon jäljlitä kovastikaan tummentunut mutta sävyä ja syvyyttä tuli. Suosittelen :-*
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 19 Touko 2008, 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja JoJo »

Laitoin eilen päähän sen Mokka Suklaanruskea (584??) ja tuli kyllä tosi nätti noin nelosen tasoinen lämmin ruskea. Taittaa hieman punaiseen, mutta voi kyllä johtua mun omastakin väristä. Kaikki taittaa aina vähän punaiseen. Aika lähellä Goldwellin 4G:tä. Tummuus siis sama kuin purkin kuvassa ja hyvä kiiltokin tuli :)
Melisande

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Haulla löytyi joitakin kokemuksia sävystä 542 tuhkanvaalea, eikä kovin rohkaisevia. Löytyykö sävyn käyttäneitä, joilla lopputulos olisi onnistunut?
Houkuttelisi kokeilla, kun paluu lähemmäs omaa väriä pyörii mielessä. Tuhkanvaaleaa juurikasvua on nyt pari-kolme senttiä, pituudet 8/9 asteiset vaaleat. Vaikea sanoa sävystä tarkemmin, kullanvaaleaa ehkä pääasiassa.
Testiraita parasta kai tehdä ensin, jos sävyn pääsyn ostamaan mutta kokemuksia kuulisin mielelläni.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja nelma »

Värjäsin viikko sitten ennenkin värjätyt hiukseni Kullanvaalealla macadamialla ja nyt väriä ei enää näkyisi juurikaan olevan päässä jäljellä. Ihan heti värjäyksen jälkeisenä päivänäkin hiusteni vanhat värjäykset ja raidat kuulsivat läpi, mikä ei kyllä minua haitannut juurikaan - elävä lopputulos - mutta ainakin kävi selväksi ettei tämä tökötti ole peittävää, tulos näytti kevytväriltä/sävytteeltä. Jälki oli yllättävän oranssi/kupari mikä saattoi kyllä johtua siitä että pidin ainetta päässä vähän liian kauan...

Aine varmaan sopisi niille jotka empivät haluavatko varmasti värjätä ja pelkäävät liian radikaalia lopputulosta. Viikon jälkeen minun hiukseni eivät ainakaan näyttäneet enää lainkaan merkkejä värjäyksestä, mutta kai juurikasvu oli hieman tasaisempi. Ennen värjäämättömissä hiuksissa ero varmaan olisi selkeämpi.
Ihan ok ainetta mutten taida ostaa uudestaan, sävy ei ollut niin kiva enkä ole valikoimisas muita minua houkuttavia nähnyt. Muuten kyllä.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Paka-08

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Melisande kirjoitti: Haulla löytyi joitakin kokemuksia sävystä 542 tuhkanvaalea, eikä kovin rohkaisevia. Löytyykö sävyn käyttäneitä, joilla lopputulos olisi onnistunut?
Houkuttelisi kokeilla, kun paluu lähemmäs omaa väriä pyörii mielessä. Tuhkanvaaleaa juurikasvua on nyt pari-kolme senttiä, pituudet 8/9 asteiset vaaleat. Vaikea sanoa sävystä tarkemmin, kullanvaaleaa ehkä pääasiassa.
Testiraita parasta kai tehdä ensin, jos sävyn pääsyn ostamaan mutta kokemuksia kuulisin mielelläni.
Se tuhkanvaalea on aika tumma ja harmaa mutta ei vetäny kuitenkaan järkyttävän harmaaks (osa tummuudesta johtui hiusten huokoisuudesta), mutta haalistuu pesuissa aika vaaleaksi. Toisaalta se näytti värjäyksen jälkeen aika luonnolliselta. Tuo tummuuaste ei ole myöskään vitonen vaan nuo Schwarzkopfin numeroinnit on aika ihmeellisiä, mutta sanoisin että se on 7 tai 8 (minulla kuitenkin oli jotain 6 luokkaa värjäyksen jälkeen).Taittoi ihanasti pois punertavuuden hiuksista kun kokeilin sitä vuosi sitten. Tässä on kuva kynitystä päästäni silloin ja väri on haalistunut 2 viikossa tuon näköiseksi joten vastavärjätty se ei ole:

http://www.flickr.com/photos/22107458@N ... 0/sizes/o/

Tykkäsin väristä aika paljon mut sitten vaihdoin Elumenin tuhkabeige sävyyn. Mutta en välttämättä suosittele jos tummuus pelottaa.&nbsp; Sen verran napakasti se tarttui hiuksiin vaikka silloin ne olivat aika huokoiset eikä muut värit kestäneet. Mutta alkoi kuitenkin haalistumaan.
Viimeksi muokannut Paka-08, 06 Joulu 2008, 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carmela

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Carmela »

Heippa!

Huomasin että tätä sarjaa on uudistettu. Kiinnostaisi kovasti kuulla kommentteja/kokemuksia tuosta sävystä Opaali tuhkanvaalea 542. Itselläni on melko lähellä tuota sävyä olevat hiukset, joilla kuitenkin on taipumus "samentua", varsinkin talvisin. Ajattelin jos tuolla saisi hieman väriä kirkastettua. Haluan myös taistella hiusten kellertävyyttä vastaan, ja koska tuossa sävyssä mainitaan "tuhka", voisi se sopia samalla siihenkin tarkoitukseen.

Kertokaa mielipiteitä te jotka olette kokeilleet!&nbsp; :)
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Laitoin Nature&Easy RootSet tummanruskealla raitoja vaaleahkoon tukkaani. Ainetta oli juuri sopivasti koko pään raitoihin, ja mukana tulleella levitysharjalla oli aivan loistava raidoittaa! Laimensin hapetteen hoitoaineella puoleen alkuperäisestä, liekö tuossa normaalisti 6% hapete? Vähän liian tummaksi veti minun makuuni, mutta luotan siihen, että tuo haalistuu aika nopeasti, varsinkin kun tosiaan laimensin hapetetta.

Aika erikoinen tuote tuo RootSet tosiaan. Olikin Cittarissa tarjouksessa, eli luultavasti ei ole mennyt kaupaksi odotusten mukaisesti.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Melisande

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Melisande kirjoitti: Haulla löytyi joitakin kokemuksia sävystä 542 tuhkanvaalea, eikä kovin rohkaisevia.
Houkuttelisi kokeilla, kun paluu lähemmäs omaa väriä pyörii mielessä. Tuhkanvaaleaa juurikasvua on nyt pari-kolme senttiä, pituudet 8/9 asteiset vaaleat. Vaikea sanoa sävystä tarkemmin, kullanvaaleaa ehkä pääasiassa.
Heitinpä tuon 542:sen päähän viikonloppuna ja tulos on ehkä lähinnä mielenkiintoinen. Annoin vaikuttaa vain vartin verran ja veti silti melko tummaksi, 7-tasolla taidetaan nyt olla. Väri on hyvin luonnollinen, mutta en ole varma onko hiukset harmahtavat vai vain maantienväriset. Tyvessä näkyvä oma väri on kyllä vielä tuhkaisempi ja kirkkaampi, mutta niin lähellä ollaan ettei juurikasvusta tarvitse vähään aikaan huolehtia. Saa nähdä kuinka alkaa pesujen myötä haalistua, uskon sävyn muuttuvan mieluisammaksi näin.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

^Melisande, minkä värinen tuo sävy on tällä hetkellä tukassasi (ellet ole jollain muulla värjännyt tuon 542:n jälkeen)? Mulla on lievä tukkakriisi ja pohdin mitä väriä/suoraväriä heittäisin päähäni, jotta saisin tukkaa hieman tummemmaksi ja samalla tuhkaiseksi. Nyt on 1,5cm omaa maantienharmaata, 5cm beigeä ja loput pituudet hyvin vaaleat. Olen kaupassa katsonut tuota 542:ta ja miettinyt uskaltaako sitä ostaa ja kokeilla aluksi raitana.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Melisande

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Melisande »

^ Tuo väri oli päässä ehkä puolisentoista kuukautta, muistelisin että blondailin päälikerroksia helmikuun puolenvälin tienoilla. En edelleenkään oikein osaa sanoa tykkäsinkö väristä vaiko en.. en usko että toiste päädyn samaisella värjäilemään. Tulos oli kyllä mukavan luonnollinen, mutta alkuun hivenen liian harmahtava ja parin viikon kuluttua sävy oli muuttunut lämpimämmäksi, aika mitään sanomattomaksi. Kumpikaan ei ollut muun sävytykseni suhteen kovinkaan pukeva, joten mielikuva itse sävystä varmaankin siksi hieman vääristyi. Harmi etten ottanut kuvia, niistähän sen parhaiten näkisi.

Raitoina kyllä uskaltaisin kokeilla, jos alun voimakas tuhkataitto ei pelota. Pituuksiisi saattaa nimittäin iskeä melkoisen harmaana.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Kiitos vastauksesta, vaikka hätäisenä menin jo ostamaan Lorkun Excellence Creme 9.1 kirkkaan tuhkan vaalean. Kaupassa väritupsut näyttivät tässä 9.1:ssä ja Natural & Easy 542:ssa hyvin saman värisiltä, mutta päädyin kuitenkin Lorkkuun. Ehkä ihan hyvä näin, koska ei tuo sun kuvailemasi lopputulos kuulosta houkuttelevalta.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tuli toissapäivänä värjättyä tämän sarjan mustalla tyvikasvua (muu tukka mustaa jo valmiiksi, värjätty Garnierin 100%:lla). Vähän kauhistelin tuleeko tästä ihan sinimusta kun ohimoille osunut väri oli ihan tummansinistä eikä mustaa mutta kyllä tästä musta tuli. Hieman harmaaseen taittavaa mun mielestä, erottui hieman muusta tukasta kun muu tukka tosiaan värjätty tolla 100%:lla joka taittaa enemmänkin ruskeaan. Parin pesun jälkeen on kyllä varmasti jo tasoittunut eikä kukaan muu tätä sävyeroa nytkään huomaa kuin minä itse.&nbsp; :) Varsin kiva väri käyttää, ei jämähtänyt ohimoille vaikka aluksi tuntui siltä mutta lähti kaikki roiskeet nätisti suihkussa pois. En kuitenkaan ole ihan varma ostanko uudelleen, juuri tuon tuhkaisemman taiton takia.
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Voiko nuita värikoodeja lukea mitenkään järkevästi vai täytyykö vain umpimähkää kuvan ja värin nimen perusteella päätellä? Osaisiko kukaan sanoa mikähän tämä 536 kullanvaalea olisi nuilla oikeissa "värikoodeissa" ?
2b M iii
Vastaa Viestiin