Natural & Easy

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja terde »

Ostin tänää 3 pakettia sävyä 555 (tumma hunajanvaalea). En kans osaa sanoa mikä tää väri olis "suomennettuna", mut oletan, et joku kultanen 7-asteinen. Tällä hetkellä hiukset on 6-7 väliltä ja joukossa vaaleempia raitoja.

Nyt rupes epäilyttää, uskaltaako näitä laittaa; tuleeko liian tumma tai vaalee ja peittyykö tyvikasvu ja raidat, haalistuuko liian nopeesti jne... Höh ku vaikeeta. Onkohan kukaan ees kokeillu tota sävyä?? Mun mielestä ei oo ollu kaupoissa kovin kauaa, jos oikein muistan.

Edit: Eilen laitoin värin ja voin sanoo, et oli tosi helppo levittää ku ei valunu eikä roiskunu. Aine ei myöskään pahemmin kirvelly silmiä. Ja lopputulos ei ollukaan musta niinku pelkäsin :D  Mä oon aika tyytyväine tähän väriin, ei punerra ja näyttää täyteläisemmältä ku aiemmin. Tyvi jäi aavistuksen vaaleemmaks, mut en tiedä huomaako sitä kukaan... ;) -> kuva Hiusmuutoksien s. 44..
Viimeksi muokannut terde, 14 Kesä 2009, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mulla alkoi raidat kuullella turhan paljon kevytvärin (Goldwell Colorance) alta ja päätin sitten lätkäistä jonkin tummanvaalean värin niitä peittämään. Pohjana tosiaan n. 6-7-asteinen kullanruskea ja siinä päällä vaaleampaa raitaa.

Otin halvimman mahdollisen tummanvaalean, joka siinä tilanteessa löytyi, ja se oli Natural & Easyn Satiini tummanvaalea, 550. (Etsin Poly Colorin tummanvaaleaa, mutta ainakaan Vapaa Valinnassa eikä S-marketissa ollut kyseistä sävyä.) Oon joskus aiemmin käyttänyt sävyä 560, vaaleanruskea vai mikä kirkkaanruskea olikaan nimeltään, mutta siitä ei oikein ole sen kummempia muistikuvia kuin ne jotka tähän ketjuun olen kirjannut.

Väri oli ihan miellyttävä levittää, aine ei ollut liian juoksevaa. Haju oli aika tymäkkä ja jäi hiuksiin vielä parin pesunkin jälkeen, mutta toisaalta musta on muutenkin tullut aika hajuherkkä.

Lopputulokseen olen ollut ihan tyytyväinen: ihan kiva, tavallinen seiskasävyinen vaaleanruskea ilman sen kummempia vivahteita. Varmaan tosi lähellä omaa hiustenväriäni. Pysyvyys jää nähtäväksi.
The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Mä värjäsin kellertävänruskeita latvoja tuolla 542:lla,ja hyvin taittoi pois keltaisuutta.Tosin haalistui pois tosi nopeasti,parissa viikossa  :( Tuli aika tummaksi,mutta haalistui pian sopivaksi(ja kokonaan pois).
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Mena »

Onko teillä värjäyksen lopputuloksesta tullut samanvärinen kuin paketissa? Mietin tässä jo etukäteen että pitää varmaan läväyttää joku väri ennen kuin lykkään pidennykset päähän jos eivät olekaan tarpeeksi samaa sävyä kuin mun hiukset on nyt.. Olen tuolla toffee suklaanruskealla värjännyt aiemmin ja ainakin siinä olen saanut lopputuloksen juuri samansävyiseksi kuin paketin kuvassa.

Edit: Niinhän siinä sitten kävi että laitoin Garnier 100% colorin 5.01 omiin hiuksiin, vetäs liian tummaks joten värjäsin vielä pidennykset ja oman pään Natural & Easyn sävyllä 580 samettinen tummanruskea. Väristä tuli just niinkuin piti, ei vetänyt yhtään mustaksi edes pidennyshiuksia.  :-* Nyt on bueno ja tästä lähtien pitäydyn Natural & Easyssa kun tuntuu olevan ainoa väri joka ei vedä liian tummaksi.
Viimeksi muokannut Mena, 21 Marras 2009, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Iiiihhihii!! :l Siitä on tosi pitkä aika kun olen viimeksi kestovärjännyt hiuksia, toista vuotta nyt ainakin. Haluan pitää sävyn mahdollisimman lähellä omaa kun en jaksa ärsyyntyä juurikasvusta. Suoraväreillä oon kuitenkin saanut vähän paremmin kiiltoa ja syvyyttä hiusten väriin. Vaan ne katoaa niin nopeasti että tänään sitten iski täysi kyllästys. Mulla on ollut kaapissa pidempään Natural&Easy 564 Toffee suklaanruseka, jota olen epäillyt sittenkin liian punaiseksi. Pah. Näin kesää vasten varsinkin punaiseen taittava ruskea taitaa sopia jopa paremmin. Talvisin käy kylmemmät sävyt.

Laitoin siis tänään päähän tämän värin, ja vastaa täysin paketin värikarttaa. Tykkään tästä tosi paljon! Silmätkin näyttää aavistuksen sinisemmiltä. Värisävy on selvästi vähän uudenlainen, mutta toisaalta ei niin täysin eri kuin oma, että luulenpa ettei ihan kauheaa kädenvääntöä tule olemaan juurikasvun kanssa. Toivon mukaan väri jaksaa pysyä mun päässä hyvänä pidempäänkin!
Jännä ilmiö muuten; suoravärien kanssa (Wellan mousse lähinnä) on alkanut vähän kutittelemaan päänahkaa. Tämän kestovärin laitto taas ei tuntunu pätkän vertaa. Ainoa, että hengittäminen oli aavistuksen työläämpää miniatyyrisuihkussani kun on aikas vaffat kemikaalit tässä.

Oon aikas innoissani! :l

Edit. Hui sentään, nyt on kutrit kunnolla kuivuneet. Föönillä nostin lopuksi ja vähän siloittelin pyöröharjalla. Ei ole kyllä aikoihin ollut näin syvää ja upeaa väriä!! Näyttää suorastaan ylimaallisen terveeltä ja hyväkuntoiselta! Saletisti taas joku urpo tulee selittämään että onko mulla peruukki ::)
Viimeksi muokannut Jouana, 05 Touko 2010, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Tuplaus, mutta halusin hehkutella tätä väriä! Eli kohta kuusi viikkoa tuosta edellisen postauksen värjäämisoperaatiosta, ja väri on edelleenkin erittäin hehkeä! Sitä en pysty sanomaan, minkä verran väri on haalistunut tai muuttunut, mutta kiiltävä ja kaunis se on edelleen. Mielikuvan perusteella arvioisin kuitenkin ettei kovin paljon ole haalistunut.
Mun pitäisi muistaa kyllä jatkossa pystellä erossa niistä suoraväreistä.... Seuraavaksi aion kylläkin testata iHerbistä Surya Henna Cream -väriä, ja mikäli se toimii hyvin, jatkan sitä linjaa, mutta todellakin tämän Natural&Easy -värin painan visusti mieleeni!

Niin, väri on todella eläväinen vielä, vaikka olen pessyt normaalia enemmän hiuksia värjäyksen jälkeen, mutta toisaalta aineet ovat olleet luonnollisempia (esim en ole enää käyttänyt mitään tuotteita joissa sodium lauryl tai laureth sulfatea). Hiustuotteista ainoa "värinsäilytys"-tuote on ollut 4R color save spray.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
maia

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja maia »

voiko toi tyvikasvuväri mikä kuuluis laittaa siinä värjäysten välissä niin olla sellanen, kun jotkut mitä oon kattonu on ollut, että kestää joku 3-4 pesua suunnilleen?
Chantel

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Yhdyn kehuihin :) värjäsin natural & easyn sävyllä 570 (aito kastanjanruskea tms nimeltään) muutama viikko sitten, ja ihan uskomattoman hyvin kyllä vastaa paketin antamaa kuvaa! Parhaiten ehkä tähän astisista kokeiluista. Ainoastaan se eroaa, että paketin kuvassa sävy ei taitu oikeastaan lainkaan punaiseen, mutta ainakin omissa hiuksissani on kyllä auringossa selvästi myös punaista, mitä osasin kyllä odottaakin. Erinomaisen luonnollinen, syvä ja vivahteikas sävy, eli kerrassaan ihana omasta mielestäni! :)
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mä hankin sitten kesällä iHerbistä Surya Hennaa nestemäisessä muodossa; vastaa pikaväriä. Oli aivan huippuihana tumman ruskea sävy, mutta jo ensimmäisen pesun myötä ruskeus siirtyi punaisuuden tieltä. Koska hiukset on lyhyet, niin siitä riitti kyllä moneen aplikaatioon, mutta sain mittani täyteen siitä - tukkani pysyvästi punertavammaksi. Tämä ei hyvä.

Menin sitten tilaamaan Light Mountain -hennapohjaisen sävyn (Dark Brown), mutta joitain kertoja kun oon "ottanut asiakseni" alkaa työstämään, niin mun hermot napsuu hyvin nopeasti. Äsken sain jotenkin viimeisen niitin, hennaus ei vaan istu mun hermoilleni, joten selailin nyt tuskastuneena Natural&Easya. Olipa hyvä että tulin ulkemaan tätä ketjua; en muistanutkaan että noin hyvin kesti tuo N&E sävy, jota keväällä olin kerran käyttänyt!

N&E kotisivuilla tuo 570 näyttää viileän ruskealle, tosin nimi kastanjanruskea viittaisi punertavampaan. Onkohan 570 ja 580 kovin paljon tummuudessa eroa? Mieluummin ottaisin sen kumpi on vähemmän punertava. Sävy jolla värjäsin kesällä oli 564, ja se on siis liian punertava siihen mitä nyt haen. Tummempi saa myös olla.

EDIT. Hankin eilen 570'n, ja nyt on väri päässä. Iso huojennus kun on taas väri paremmin kohdillaan, se punertava kävi niin pahasti hermoille. Hiusten mallikin sai jotenkin ihan uutta boostia! Nyt mulla on siis kokemusta sävyistä 564 ja 570. Molemmilla väri tuli juuri niinkuin pitikin ja oli odotettavissa. Mikäli tuntuu että tämä tumma aiheuttaa liian selkeää juurikasvua, niin saatan seuraavalla värjäyskerralla käyttää 560'a. Olen kyllä erittäin tyytyväinen N&E sävyvalikoimaan myös; kerrankin useampia vaihtoehtoja oikeasti ruskeista, viileistäkin sävyistä.
Viimeksi muokannut Jouana, 15 Joulu 2010, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja witura »

Onko ketään kokeillut 562 väriä (agate light ashbrown)? Näyttäisi paketin sivussa olevien kuvien perusteella sellaiselta, joka mätsäisi hyvin oman luonnollisen hiusvärini kanssa (tarkoituksena tämä siis). Toisaalta, kannen kuvassa näyttää jotenkin tummalta mielestäni.. Jos joku on käyttänyt, niin kokemuksia kaivataan!&nbsp; ;) En taida muuten uskaltaa ostaa tuota, jos vetääkin kauhean tummaksi..
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
kiskis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Helmi 2010, 20:03

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja kiskis »

witura kirjoitti: Onko ketään kokeillut 562 väriä (agate light ashbrown)? Näyttäisi paketin sivussa olevien kuvien perusteella sellaiselta, joka mätsäisi hyvin oman luonnollisen hiusvärini kanssa (tarkoituksena tämä siis). Toisaalta, kannen kuvassa näyttää jotenkin tummalta mielestäni.. Jos joku on käyttänyt, niin kokemuksia kaivataan!&nbsp; ;) En taida muuten uskaltaa ostaa tuota, jos vetääkin kauhean tummaksi..
Hep! Värjäsin tuolla joskus viime syksynä pari kertaa. Alla oli semmoinen värinpoisto-oranssi, ja tuolla tuli ainakin alkuun suht tumma, mutta sellainen kiva neutraali ruskea kuitenkin. Tykkäsin, mutta nyt oon päässyt vähän vaaleampaan niin en ole enää tuolla värjäillyt.

Tässä joku random kuva minkä tummuinen se oli mulla. Otettu kirkkaassa luonnonvalossa, joten voi olla että näyttää vähän vaaleammalle mitä oli... onkohan tästä nyt mitään apua.&nbsp; ::) Mikä sulla on tavoitetummuus? Mulla on nykyään 7-tason väri, ja mielestäni tuo 562 oli siitä ehkä asteen tummempi. Haalistui sitten toki (kuten on kuvanottohetkellä varmaan jo tehnyt). Mutta mainittakoon, että mun hius imee yleensä tosi helposti väriä mutta tuolla en saanut mitään mustanruskeaa aikaiseksi, vaikka oli värinpoistokin alla.

Eli kuvat ennen ja jälkeen.

witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja witura »

^Suuret kiitokset! Auttoi kyllä paljon! Näyttäisi olevan aika passeli, tosin saisi olla jonkin verran tuhkaisempikin. Minulla tavoitteena on n. 7 -tasoinen tuhkaantaittava ruskea (aka maantienharmaa), ja pohja tulee olemaan myös tuollainen värinpoisto-oranssi. Jossei tuon tuhkaisuus ole tarpeeksi, niin varmaan jollain suoravärillä täytyy sitten läträtä.. Äh, miten voikin olla niin vaikeaa löytää tarpeeksi tuhkainen n. seiskatason väri.. Turhauttavaa.
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
Chloe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 524
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 10:03

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja Chloe »

^Mut eikö juuri kyseisen sarjan 550 Satiini tummanvaalea olisi sinulle sopiva? Sehän on tuhkainen sävy ja käsittääkseni juuri oikeaa tummuusluokkaa.
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja witura »

^Mun mielestä se ei näytä kauhean tuhkaiselta kuvissa.. Paljon tuhkaisemmalta tuo 562 näyttää minun silmääni ainakin. Nuo paketin kuvat voivat silti hämätä, auttaisi jos näkisi jonkun esimerkkikuvan oikeasti sillä värillä värjätyistä hiuksista..
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
kiskis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Helmi 2010, 20:03

Vs: Natural & Easy

Viesti Kirjoittaja kiskis »

Joo, ja mä en tosiaan ole hyvä esimerkki, koska kuten näkyy mun lähtöväri oli tosi tosi oranssi. Olin itse aika positiivisesti yllättynyt, että sain siitä noinkin ruskean. Ehkä joku luonnollisemman värin päälle värjännyt ilmaantuu vielä kertomaan, saako tuolla tuhkaisuuttakin... :)
Vastaa Viestiin