Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
mec

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja mec »

Amilo kirjoitti: Onko Roksane nuo hiukset ihan suoria sinulla? Laitoin joskus itselleni muutaman kuituraidan ja suurin ongelma oli se että ne olivat ihan tikkusuoria, eli törröttivät rumasti oman hiuksen seasta. En oikein keksinyt siihen mitään ratkaisua, juuri tuon takia ettei kuumalla voi  käsitellä.
Tosin jos omakin hius on suora, niin eipä tuo kai haittaa, mulla vaan on tätä taipuisuutta :)
Hankin juuri kuituraidat ja huomasin saman ongelman. Mutta kokeilin muotoilla niitä hieman föönilllä ennen laittoa. Eli taivutin niitä ja sitten föönillä hieman lämpöä noin 10sek, lämpö pois antaa jäähtyä hetken ja päästää irti. Tuollai sai kuituun kaarevuutta. Raitoina on ainakin tähän asti toiminut suht hyvin.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja Roksane »

mec kirjoitti:
Amilo kirjoitti: Onko Roksane nuo hiukset ihan suoria sinulla? Laitoin joskus itselleni muutaman kuituraidan ja suurin ongelma oli se että ne olivat ihan tikkusuoria, eli törröttivät rumasti oman hiuksen seasta. En oikein keksinyt siihen mitään ratkaisua, juuri tuon takia ettei kuumalla voi  käsitellä.
Tosin jos omakin hius on suora, niin eipä tuo kai haittaa, mulla vaan on tätä taipuisuutta :)
Hankin juuri kuituraidat ja huomasin saman ongelman. Mutta kokeilin muotoilla niitä hieman föönilllä ennen laittoa. Eli taivutin niitä ja sitten föönillä hieman lämpöä noin 10sek, lämpö pois antaa jäähtyä hetken ja päästää irti. Tuollai sai kuituun kaarevuutta. Raitoina on ainakin tähän asti toiminut suht hyvin.
Yks kaveri upotti omat kuitunsa kiehuvaan veteen ja sai kuulemma sillä tavalla kuiduista kiharat. Tiedä sitten toimiiko...
Mindy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 01:25

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja Mindy »

Roksane kirjoitti:
sici kirjoitti:
Tuon kuitupidennyskokeilun jälkeen olen kokeillut raitoina ym. osalisäkkeinä/tuuhennoksina useampaa erilaista kuitua ja olen havainnut, että kuiduilla on kyllä ihan selkeitä laatueroja. Esimerkiksi Cybershopin Kanekalon käkkäröityy ja jotenkin haurastuu (näyttää juurikin siltä, että väri haalistuisi) todella helposti, kun taas saman lafkan Toyokalon puolestaan säilyy jo vähän parempana pidempään (ovat saman hintaisia kuitenkin). Ninjasta ostamani klipsikuidut olivat mielestäni taas jopa melko hyvälaatuisia, eivät pitkälläkään käytöllä menneet juuri miksikään. Samassa päässä oli kerran siis sinettiraitoina kaikkia edellä mainittuja samaan aikaan yhtäjaksoisesti n. kaksi kuukautta, joten laatueron huomasi helposti. Parasta kuitua, johon itse olen törmännyt, on ollut kuitenkin tuo kampaajan laittama lämpöä paremmin kestävä kuitu, en vaan valitettavasti muista sen kuidun merkkiä. Joku "dream" -loppuinen se oli se tuotemerkki...

Olikohan se voinut olla Dream Hair High temperature kuitua? Itselläni sitä on nyt kokeilussa päässä ja kestää lämpöä erittäin hyvin ( Jopa suoristusrautaa :D ) Ostin itse www.dreamhair.fi osoitteesta ja oli edullista verrattuna siihen mitä tää tödellakin kestää. Mullakin on latvat kääntyivät hieman,,, tosin ei enään kun joutuivat viikonloppuna suoristusraudan väliin ;)
Hiukset t-ruskeat, luokitus: 2bCiii Mid-Back,  Hyväkuntoiset.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Taisit itse asiassa mainita tuosta kuidusta jossain muussa ketjussa. Arvelin itsekin aluksi, että kyse olisi samasta kuidusta, mutta se mulla päässä ollut kuitu ei kestänyt suoristusrautaa. Hehkutuksen mukaan olisi pitänyt kestää 180 asteen lämpö, mutta alemmilla lämmöilläkin meni poikki, kun suoristusraudalla kokeilin. Muuten oli kyllä yllättävän hyvälaatuista. Ainoat käytetyt kuidut, jotka olen säilyttänyt, olisivat varmasti aivan käyttökelpoiset, jos jaksaisi / haluaisi ne päähänsä tunkea.
Tinka

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja Tinka »

Kappas vaan, oon pläräillyt tuota Hair Storen keskustelupalstaa vaikka kuinka paljon, mutta täältähän tätä kuitupidennyspuhetta löytyykin...

Alotin seikkailemisen pidennysten ihmeellisessä maailmassa ihan suosta, otin ProStyles -menetelmän kuitupidennyksen.

Ihan aluksi voisin nyt varottaa kaikkia juureksia siitä. ProHair on kuituhiusta, joka kiinnitetään punomalla ja lopuksi sulattamalla omaan tukkaan. Kuitu siis taitetaan kahtia ja letitetään pari senttiä omaan hiukseen. Letin päälle kieputetaan kuitua, ja tämän jälkeen punosta lämmitetään kolvilla niin, että kuitu sulaa sinettimäiseksi. Reilu vuosi sitten tämä kuulosti minusta aivan unelmatekniikalta: (ei kemikaaleja, helppo poistaa murtamalla sinetit). Tietenkin kuitua kehuttiin myös "aivan kuin oikeaksi hiukseksi", niin kuin aina. Noh, eipä tosiaan vahingoittanut omaa hiusta: viikon pitämisen jälkeen n. 30 osiota oli nätisti liukunut pois. Hiuslaatuni oli kampaajan mukaan hyvinkin sopiva tähän menetelmään, sillä luonnonkihara ja sittemmin suoristuspermanentattu tukka oli melkoisen karhea, kun liukkaassa tukassa osioiden liukuminen saattaisi kuulemma olla ongelma...  :) Kuitu myös hamppuuntui melkoisesti jo ekan viikon aikana (toisaalta se oli ihan hyväkin, sillä paketista otettaessa kuitu oli varsin luonottoman kiiltävää). Oma tukkani pyrki suoristuksesta huolimatta kihartumaan, ja niinpä kysyin pidennyksen laittaneelta kampaajalta, voisikohan omaa tukkaa suoristaa lisää (permanentilla, sillä kuitu ei kestänyt lämpökäsittelyä, joten omaakaan tukkaa ei voinut suoristaa raudalla). Tulkitsin kampaajan hiukan epäselvän vastauksen niin, että omaa tukkaa voisi suoristaa lisää, mutta kun oma tukka sitten toisen suoristuksen jälkeen oli kuosissa, tipahti pidennys saman tien neljää osiota lukuunottamatta parissa päivässä. Eipä jäänyt ikävä.

Tästä viisastuneena otin keratiinisineteillä aitopidennyksen (karvat Hairiumista), ja olen pidellyt tätä nyt aika tarkkaan puoli vuotta. Kohta on käsillä eronhetki näistä karvoista, kun omta tukka on kasvanut ja rastoittunut melkoisesti sinettien yläpuolella. Aitopidennyksen ottaminen arvellutti jonkin verran, kun olen tällainen viherpiipertäjä ja ihmisoikeuskiukuttelija. Koetin selvitellä mistä esim. nämä omassa päässäni olevat karvat tulevat, ja mitä niistä on maksettu niiden kasvattajalle, mutta jostakin syystä vastaukset tuntuivat olevan aika kiven alla... Vieläkin tämä vähän vaivaa, ja siksi olenkin ajatelluty, etten enää toista kertaa osta aitohiusta ainakaan niin kauan, kun sen alkuperää on näin vaikea selvittää. Nämä karvat meinasin kuitenkin säilyttää jonkinlaisessa hoitoainemarinadissa, josko ne laittaisi joskus uudelleen kun ovat niin hyvänä pysyneet...

Nyt ajattelin taas testailla kuituhiuksia, sekä tuon aitohiusten alkuperä -pulman, että hinnan vuoksi. Joku kehui täällä tuota Dream Hairin high temperature -kuitua, ja sitä on nyt nauhan verran tilattu liimalla laitettavaksi. Kuidun pitäisi olla latvasta jonkin verran taipuisaa, muuten suoraa. Sinettien ja tuon ProStyles -sähellyksen jälkeen olen melko vakuuttunut, että liima on itselleni kaikkein toimivin vaihtoehto (nauhanhan voisi kiinnitää myös ompelemalla, siksihän se karva nauhassa alun perin kai onkin)...  En osaa tuon ensimäisen kuitukokeilun jälkeen oikein arvostaa ns. helposti poistettavia menetelmiä, mieluummin valitsen pomminvarman pysyvyyden :)

Millaisia kokemuksia tuon high temperature -kuidun muotoilusta? Ihanko oikeasti se kestää myös suoristusrautaa? Kuinka kauan olette pitäneet ja onko hamppuuntunut?

Voisin itsekin laitella tänne kokemuksia siitä, kunhan kohtapuoleen saan kuidut päähäni...








MiamiGlow

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja MiamiGlow »

Itse tilasin juuri eilen Dream Hairin High temperature kuitua, 50cm pitkää :)ja klipsejä, että saan sen kiinni.
Ensi viikolla pitäisi tulla ja näkee sitten kun saa päähän ne, että miltä tuntuu ja näyttää sekä täyttääkö se kuitu odotukset.
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Kuituhiuspidennysten hoito ja käyttökokemukset

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Tinka kirjoitti:Aitopidennyksen ottaminen arvellutti jonkin verran, kun olen tällainen viherpiipertäjä ja ihmisoikeuskiukuttelija.
Öhhh, ja muovinen kuituhius ei sitten herätä minkäänlaisia tunnontuskia...?  ;)

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Vastaa Viestiin