Sivu 1/1

Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 11:39
Kirjoittaja PoohBear
Tämä ketju taitaa vielä puuttua täältä, jota Storen puolella jo käytiin.

Löysin tällaisen kuvan kampauksesta:

http://www.hairstylesdesign.com/images/ ... yles21.jpg

Miten saisin tämän väkerrettyä tukkaani? Onko tuo kiinnitetty vaan hengettömillä, vai olisko siellä joku muu klipsi  ym.systeemi sisällä?

Voi kyllä olla, että mun tukka on tuohon liian raskas, mutta ois kiva ainakin kokeilla :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 12:51
Kirjoittaja Ishamael
Siellä saattaa olla kiinintyksenä pelkkiä hiuneuloja, tai sitten myös joku lentoliskon pää klipsi.
Kiinikkeellä ei sinällään ole niin merkitystä, kunhan se on sopivan kokoinen ja pitää.
Voisit varmaan kokeilla yhtä isompaa kiinikettä plus hiusneuloja?
Tuota kampausta varten pitäisi hiukset jakaa ilmeisesti ainakin kolmeen osaan.
Tuo takaosa, pääliosa joka vedetään osittain tuon takaosan päälle ja etuosa.

Ensin takaosa käänetttäisiin je vedettäisiin tuohon ylös niin että latvat tulisivat valumaan tuolla tavalla.
Pääliosa tupeerataan ja kiinitetään tuohon päälle.
Aika simppeli kampaus loppujen lopuksi.
Kierittämällä takaosan hiuksia itsensä sisään banaaninutturan tapaan saa sitä pituutta kontrolloitua niin että saa ppäätettyä minkä verra sitä pituuta jää valumaan kampauksen sisältä ulos.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 22:25
Kirjoittaja petomaani
Mie haluaisin jonkinmoisia vinkkejä, miten saada aikaiseksi semmoinen feikkipolkka niinkuin esim. Nicole Kidmanilla on ollut (Dogville).. Eli pitkät hiukset piiloon jollain tavoin.. Yritin itte väkerrellellä semmosta, mutta ei tule oikeen millään lailla hyvännäköstä - saati että muistuttais siistiä polkkatukkaa!!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 22:51
Kirjoittaja Ishamael
Eli pitkät hiukset käännetään itsensä sisään niin että hiukset näyttävät polkalta?
Ihan liukkat hiukset eivät saa olla, muuten niitä on tosi hankala yrittää saada niin, ja eripituiset hiukset tippuvat ulos saaden kampauksen näyttämään enemmänkin pomminpurkajalta  ;)

Paras apuväline on pitkä suora pehmeä nutturanteko valkki, joka laitetaan vaakasuorassa latvojen päälle, ja hiukset kiepataan sen ympärille ja koko systeemi "rullataan" kasaan niskaan ja hiusneuloilla kiinni.

Vähän sitä fiilistä voit hakea laittamalla hiukset tiiviisti kiinni donitsilla latvoista ja sitten rullailemalla koko komeuden kasaan, mutta ei onnistu niin hyvin.
Kampaus voi myös onnistua rautalangasta ja kankaasta kasatulla nutturanteko rautalanka härvelillä jossa on reikä keskellä, mutta paras systeemiin on tosiaan pitkä avonainen valkki, ei donitsivalkki joista oli joskus aiemmin puhetta.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 23:00
Kirjoittaja petomaani
Joo, kiitoksia, Ishamael! :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 14:48
Kirjoittaja PoohBear
Kiitoksia Ishamaelille neuvoista!

Piitäkin kokeilla tuota kampausta lähiaikoina. Tosin taidan jättää tuon päälaelle tulevan "kummun" tekemättä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 13:49
Kirjoittaja yvi
Musta tämmöinen letti on aika mukava; vähän sormustenherramainen ja etuhiukset pysyy pois naaman eestä.
http://img153.imageshack.us/img153/7633/letti4ko.jpg
Siinä on siis letitetty edestä hiuksia jonkin matkaa ja sitten tehty niistä yksi letti joka lopulta kiepautettu tonne taakse (muutoin ois hyvin vaikea yksin tehdä).

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Helmi 2006, 14:14
Kirjoittaja PoohBear
yvi kirjoitti: Musta tämmöinen letti on aika mukava; vähän sormustenherramainen ja etuhiukset pysyy pois naaman eestä.
http://img153.imageshack.us/img153/7633/letti4ko.jpg
Siinä on siis letitetty edestä hiuksia jonkin matkaa ja sitten tehty niistä yksi letti joka lopulta kiepautettu tonne taakse (muutoin ois hyvin vaikea yksin tehdä).
Hei, toihan onkin kivempi versio! Itse olen tehyt tuon aina niin, että alan letittää hiuksia vasta kun ne kohtaavat takaraivoilla. Kampaus on kyllä mennyt aina tosi nopeasti huonoksi. Pysyisi kyllä varmasti paremmin tuolla tekniikalla, että alkaa heti jo letittämään molempia osioita.

Pitääpä kokeilla tuota heti tänään :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 20:25
Kirjoittaja Miracle
Mulla on penkkarit tulossa torstaina, ja tässä kampauksen kanssa pähkäilen.. Elikäs tollanen kampaus, mikä hannalla on tossa kuvassa, olis kiva.. Mutta miten ihmeessä nuo hiukset saa pysymään noin pöyhkeesti? Vai onkohan tonne alle väkerretty jotain...? Te, ketkä ootte tollasta kokeillu,niin neuvoja kaipailisin.. :)

http://www.hannamusic.net/images/4_0178.jpg

http://www.hannamusic.net/images/4_0175.jpg

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 20:33
Kirjoittaja Metku
Miracle_: Siinä vaikuttaisi olevan runsaasti lisäkkeitä.

Mitäs firmaa se Hanna edustaa, olikohan se joku Natural extensions tai joku sellainen...?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 20:48
Kirjoittaja Miracle
Lisäkkeitähän siinä voi olla joo.. Mullakin olis kyllä hiusnauhaa, mutta en oikein tiedä miten sen saisin niin hyvin kiinnitettyä, että kestäis koko illan putoamatta  :D Ja tiedä sitten kuinka paksut hiukset Hannalla on luonnostaan..

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 21:10
Kirjoittaja Ishamael
kyllä tuon voi saada ihan omiinkin hiuksiin ;)

Pohjalla kannattaa käyttää tietenkin muotovaahtoa ja /tai kampausneste varsinkin tyven alueella ja föönata hiukset pöyhkeiksi.
Myös tarrarulllien käyttö hiuksissa auttaa asiaa.
Sitten vain voimakas tupeeraus hiusten tyveen, ja lakataan se tupeeraus kestäväksi.
Päällimmäiset hiukset siloitellaan halutunlaisiksi.

Tupeerauksen kokoa ja korkeutta muutamalla saadaan määrättyä tuon kohotuksen koko.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 21:12
Kirjoittaja Metku
Ishamael kirjoitti: kyllä tuon voi saada ihan omiinkin hiuksiin ;)
Varmasti jos vaan löytyy riittävästi paksuutta. Mulla jos tupeeraa noin upeaksi juuresti niin latvat roikkuu onnettomina liruina olkapäillä.  ;D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 21:21
Kirjoittaja Ishamael
Jos haluaa muhkeampaa kampausta hieman ohuempiin hiuksiin, niin kannattaa tosiaan sitten kihartaa hiukset ensin vaikka lämpörullilla.
Kihartamalla ja tupeeraamalla saa aivan uskomattoman massan vaikutelman hyvinkin ohuisiin hiuksiin.
Silloin voi tupeerata tyven jo varsin voimakkaasti kun latvat ja pituudet ovat kiharalla.

Jos haluaa ihan Riitta Väisänen leijonan harjan, kannattaa jokainen osio tupeerata ja lakata pienissä erissä suoraan paikalleen ja rakentaa kampaus pala palalta aloittaen niskasta ja korvallisilta, niin että muut hiukset on kiinnitetty pois tieltä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 21:58
Kirjoittaja Miracle
Tuo tupeeraaminen siinä onkin se ongelma.. Kun alan hiuksiani tupeeraamaan, niistä tulee sellasta hirveetä takkua. Eli en  siis oikein tiedä miten se pitäis tehdä, ettei se oo sellainen yks takkukasa koko tukka sitten ;) MIetin, että jos kreppais hiuksia, niin niistä saattais saada vähän pöyhkeemmät.. ja sit jotenkin harjais ne kiharat pois...?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 15:36
Kirjoittaja Eiffe
Kertokaahan, miten tällaisen kampaukset saisi huivin avulla tehtyä:

http://www.elle.com/assets/image/2006/Q ... 343827.jpg

Kaikki muutkin huivikampaukset kiinnostaa, jos löytyy vinkkiä  :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 15:48
Kirjoittaja Linoa
Minua kans kiinnostaa huivikampaukset, mutta sellaiset, että huivi on joko erilaisena pantana tai turbaanina. Pitkät hiukset omistan..

Sitten, sellaisia kampauksia pitkille kaksivärisille hiuksille, oma tukka on päältä punainen ja alta musta. Miten mustan saisi näkymään hienosti?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 17 Maalis 2006, 11:36
Kirjoittaja Elisa
Löysin nyt eräästä liikkeestä sellaisen banaaninutturan tekovälineen, eli sellaisen noin 30 pitkän samettipötkylän missä on reikä keskellä  (En nyt tuon nimeä muista). Mutta siinä ei ollut mitään käyttöohjeita mukana, eli miten tuota käytettiin?

Sipe ainakin HS:n foorumilla kertoi omistavansa useampia tuollaisia ..  ???

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2006, 18:05
Kirjoittaja Ananas
Sain nyt vihdoin ostettua ne kauan himoitsemani nutturapuikot ja nyt innoissani olen vääntänyt ja kääntänyt tukkaani ties minkälaiselle sykerölle. Tämä mun tukka on vielä suht lyhyt ja kerroksiakin löytyy, joten nutturoista tulee aika rennon hapsuisia.  :D Nuo puikot ovat kyllä tosi kivat, vielä kun oppisin käyttämään niitä kunnolla.

Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2006, 22:42
Kirjoittaja Crysania
Oi tuo on hieno kampaus Ananas!  Minulla on myös pitkät hiukset, mutta olen ihan avuton näiden kanssa. En osaa oikein tehdä mitään muuta kuin pitää auki tai sitten laittaa ponnarille. Mistä tuollaisia nutturapuikkoja löytää?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2006, 23:03
Kirjoittaja Ananas
Kiitos, tragedi! Aika nihkeästi nutturapuikkoja löytyy kaupoista, en ole missään muualla nähnyt noita kuin Ninjassa, josta nuo ostin.

Villihelmestä, www.villihelmi.fi, saa tilattua myös puikkoja, ja niihin voisi sitten askarrella koristeita. Pitää jossain vaiheessa tilata, jos puikkojen kanssa säheltäminen alkaa ihan kunnolla onnistua.  :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Maalis 2006, 21:06
Kirjoittaja Mustikka
Minkälaisia "kampauksia" miehet voisi pitää?
Veljellä on pitkä siisti tukka, mutta töiden ja urheiluharrastusten vuoksi se joutuu pitään niitä aina välillä kiinni. Kun hiukset laittaa yhdellä pampulalla kiinni, se korostaa veljen kapeaa leukaa. Hän ei tykkää pitää hiuksiaan sillä tavalla. Veljellä on yleensä niin, että puolet hiuksista jää alhaalta auki ja päältä puolet on kiinni pampulalla.
Vaihtelu kuitenkin virkistäisi. Ideoita?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 09 Touko 2006, 20:56
Kirjoittaja Mincu
Tietäiskö kukaan että miten sais otsikset tollei pöyhkeesti ylös? :)Ja onnistuuko tollanen jos ei ole kovin pitkät otsikset?Kun itelläni on sivuotsis ja se ei ole kovin pitkä.


http://www.bosshairstyles.com/images/ha ... /lg/15.jpg

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Touko 2006, 19:46
Kirjoittaja Tiizku
Mincu kirjoitti: Tietäiskö kukaan että miten sais otsikset tollei pöyhkeesti ylös? :)Ja onnistuuko tollanen jos ei ole kovin pitkät otsikset?Kun itelläni on sivuotsis ja se ei ole kovin pitkä.


http://www.bosshairstyles.com/images/ha ... /lg/15.jpg
Tupeerausta,lakkaa,tupeerausta,lakkaa...hengettömällä kiinni ja onnistuu mulla ainakin lyhyempäänkin etutukkaan mutta vaatii enemmän lakkaa jottei törrötä jos kaikki ei yllä hengettömällä kiinni.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Touko 2006, 23:30
Kirjoittaja Miracle
Hanna kirjoitti: Mulla on hiukset aina yleensä auki, silloin kun pidän kiinni on on vaan kaksi vaihtoehtoa  :( Olisi kiva oppia tekemään (tai keksiä) muitakin kampauksia.

Kun on kiire, niin:

http://i41.photobucket.com/albums/e283/ ... 19747b.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e283/ ... 23216d.jpg
Ihana tuo alemman kuvan nuttura.. Miten tuollainen oikein tehdään? Ja miten ihmeessä sen saa pysymään noin? Ja on kyllä paksut hiukset  :o

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 11 Touko 2006, 14:11
Kirjoittaja irso
Mää auki/ponnarin lisäksi teen semmosen omituisen nutturan, eli laitan ponnarit ja siihen jonkun ison klipsin ja kiedon tukan sen ympäri, tulee vähän paksuuden tuntua kun on siellä alla jotain, hengettömiä klipsin raoista ja valmis

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 12 Touko 2006, 00:51
Kirjoittaja Hanna
Minä teen ainakin tuollaisen nutturan niin, että kierrän niitä hiuksia ensin ympäri siihen ja kiinnitän sen vaan yhdellä jämäkällä hiuslenkillä. Hyvin kuitenkin pysyy  :)

Nuo puikot on hauskan näköisiä, ostin joskus sellaiset, mutten saanut niillä mitenkään pysymään hiuksia ylhäällä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Touko 2006, 17:55
Kirjoittaja Maggie
Oon vasta aloittelija pitkien hiusten laitossa, joten apua tarvitaan..

Miten ja millä aineilla saisin loihdittua pitkiin ja paksuihin (vähän kerrostettuihin) hiuksiin täntapaisen kampauksen..?
http://www.catwalk-queen.net/prom_kirsten.jpg




Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Touko 2006, 19:05
Kirjoittaja Twinkley
Maggie kirjoitti: Oon vasta aloittelija pitkien hiusten laitossa, joten apua tarvitaan..

Miten ja millä aineilla saisin loihdittua pitkiin ja paksuihin (vähän kerrostettuihin) hiuksiin täntapaisen kampauksen..?
http://www.catwalk-queen.net/prom_kirsten.jpg
Ihan papiljoteilla saa tuollaisen aikaan. Hyvä pohjustusneste, isot papiljotit päähän ja sitten vain lopuksi avattuihin ja varovasti auki harottuihin hiuksiin lakkaa että pysyvät tuollaisina.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Touko 2006, 20:02
Kirjoittaja Maggie
Twinkley kirjoitti:
Maggie kirjoitti: Oon vasta aloittelija pitkien hiusten laitossa, joten apua tarvitaan..

Miten ja millä aineilla saisin loihdittua pitkiin ja paksuihin (vähän kerrostettuihin) hiuksiin täntapaisen kampauksen..?
http://www.catwalk-queen.net/prom_kirsten.jpg
Ihan papiljoteilla saa tuollaisen aikaan. Hyvä pohjustusneste, isot papiljotit päähän ja sitten vain lopuksi avattuihin ja varovasti auki harottuihin hiuksiin lakkaa että pysyvät tuollaisina.
Kiitti Twinkley!

Suositelkaapas vielä jotain hyviä pohjustusaineita ja lakkoja ettei tarvii ihan sokkona lähtee kaupoille. :) Niin ja millaset papiljotit tuohon hommaan kävisi ja mistä saa niitä oikein isoja papiljotteja? Omaan silmään ei oo ainakaan vielä netistä osunut eikä täällä päin taida olla kaupoissakaaan. Hiukset on olkapäille ja aika liukkaat, vaikuttaako paplareiden kokoon?

Huomaa varmaan että en oo koskaan paplareita omistanut. ;)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 27 Touko 2006, 13:41
Kirjoittaja maarit
Kuva
Mä ihastuin tähän kampaukseen. Mulla on melkein saman väriset ja pituset hiuksetkin.  :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2006, 15:21
Kirjoittaja Kettukiesi
Mulla on hyvin usein tukka kiinni kahdella puikoilla. Teen sen niin että kieritän sen tukan ihan tavalliselle nutturasykerölle, sitten vain isken puikot X -asentoon ylhäältä alaspäin. Pari hengetöntä jolla saa hapsut piiloon ja avot  :D En tosin tiedä miten ne pysyvät niin, mutta pysyvätpä silti. Ne pysyvät vielä silloinkin kiinni kun otan puikot pois ;D
Mutta oikeakin kiinnitystapa olisi kiva oppia.

Tosiaan semmosta samettirautalankaviritystä olisi kiva ruveta käyttämään, oliko siihen jonkinlaista ohjetta?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:31
Kirjoittaja rolla
Sophie kirjoitti: Kuva
Mä ihastuin tähän kampaukseen. Mulla on melkein saman väriset ja pituset hiuksetkin.  :D
Miten tuo tehdään?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2006, 17:14
Kirjoittaja marenki
Jos nyt oikein muistan, niin tuo kuva näyttäisi olevan ihan vaan XZ:in nettisivuilta, joten sinne tutkimaan kampauksia.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 22:23
Kirjoittaja Tiizku

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 11:42
Kirjoittaja Rosey
Tiizku, upea ja seksikäs kampaus. Eiköhän tossa lisäkkeitä ole.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 23:26
Kirjoittaja Ishamael
Kyllä, tuo on ehkä klassisimpia lisäkekampauksia mitä on, semmoisen päälaelle kiinnitetyn korkean poninhännän lisäksi.
Tuossa on lisäke alla joka on niitattu tuohon päälaelle kiinni, ja osa lisääkkeestä on sitten pyöräytetty kiinnityskohdan yli ja ympäri peittämään sen.
En kyllä muuten tiedä, saako tuollaistya kampausta ihan helpolla edes tehtyä vaikka omat hiukset olisivatkin pitkät.
Se lisäkkeen antama massa ja muoto on tuossa kampauksessa nimittäin aika oleellinen, mutta lisäkkeen kanssa tuommoinen on kyllä nopea ha helppo tehdä.
Tuohon vain vaaditaan melko massiivista lisäkettä, omat hiukset vedetään kireästi kiinni poninhännälle päälaelle, ja poninhännän päälle laitetaan sitten lisäke ja muotoillaan.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 22:27
Kirjoittaja Amilo
Tässä vinkki helppoon kampaukseen puolipitkiin hiuksiin (eli noin olkapäälle ulottuviin):
Eli ensiksi puolikuiviin hiuksiin rullat niin, että päälle isompia ja korvasta alaspäin saa olla aika pieniä, niin että tulee jo vähän kiharaa.
Pohjalle joku jämäkkä kampausneste. Sitten vaan odotellaan että tukka kuivaa tai kuivataan föönillä.
Rullat pois ja tehokas tupeeraus joka osiolle, niin että hiukset muistuttavat leijonanharjaa. Sitten silotellaan vähän päältä ja kiinnitetään sivuhiukset ilmavasti vähän korvan yläpuolelle niin, että takaraivon kohdasta tulee hieman pallomainen, siis molemmilta puolilta yhdellä pinnillä. Vapaaksi jääneet alahiukset ositellaan kolmeen osaan pystysuunnassa ja kukin osio kiinnitetään kieputtaen ylös. Sitten vaan hieman pinnejä ja vapaaksi jäävien latvojen tupeerausta. Ja en tiedä tajusiko kukaan mitään tästä sepustuksesta, mutta kokeilkaa, jos on tekemisen puutetta joskus ;D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Heinä 2006, 15:03
Kirjoittaja Valerius
Tietäisikö joku sivuston, jossa olisi kampausvaihtoehtoja miehen pitkille hiuksille? Kaverin miehelle etsitään piristystä

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:00
Kirjoittaja Mari0
Millainen olisi kiva koulukampaus, johon ei kuitenkaan kuluisi ihan hirveästi aikaa aamulla? :) Ja kestäisi pyörämatkan kanssa :D
Itse en oikein osaa kiinni pitää kuin ponnarilla.. Ehdotelkaa ja kertokaa omia hyviä :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:19
Kirjoittaja Vivi
Mari0 kirjoitti: Millainen olisi kiva koulukampaus, johon ei kuitenkaan kuluisi ihan hirveästi aikaa aamulla? :) Ja kestäisi pyörämatkan kanssa :D
Mä käytän yleensä puikkonutturalla (tää vaatii kai aika pitkät hiukset pysyäkseen), letillä tai pikku hainhampaalla tai ponnarilla tms päälihiukset kiinni, joskus kaikki hiukset ponnarilla. Ei oo mitään ihmeellisiä, pitää olla sellaisia, että saa alle minuutissa valmiiksi.  ;)x

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Syys 2006, 11:07
Kirjoittaja Eiffe
Olisi hauska kokeilla joskus sellaista ponnaria, jossa omista hiuksista otetaan suikale "pompulaksi". Hiuskaistale siis pyöritetään ponnarin ympärille. Kuinka ihmeessä hiuskaistale kiinnitetään niin, ettei se löysty? Pinneillä en ole ainakaan vielä saanut kovin kestävää tulosta, mutta ehkä en osaa vain kiinnittää pinnejä oikein.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Syys 2006, 14:04
Kirjoittaja Vivi
^Tukka laitetaan ensin tiukalle ponnarille ja kiinnitetään tavalliselle lenkillä ja sitten tuo hiuskaistale kiinnitetään siihen ponnarin päälle koristeeksi.

Vai  teitkö näin, eikä silti pysy? Sain sen käsityksen, ettet laittanut ollenkaan tavallista ponnarilenkkiä sinne alle.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Syys 2006, 19:11
Kirjoittaja Eiffe
Ei mulla käynyt pienessä mielessäkään, että siihen alle täytyy laittaa tavallinen ponnari, niin järkeen käyvältä kuin se nyt kuulostaakin  :D Ei se sytytys aina pelaa...

Kiitos Vivi, eiköhän se nyt onnistu.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Joulu 2006, 20:50
Kirjoittaja bbee
Millainen olisi sellainen helppo (juhla)kampaus olkapäistä vähän pidempiin hiuksiin? Oon ihan totaalisen kyllästynyt ja tekisi mieli vetää partakoneella siili. Onko jossain ohjeita taviksille?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Joulu 2006, 21:03
Kirjoittaja Trillian
Miten tällainen letti tehdään? Anyone? Normaalit letitykset hallitsen kyllä, mutta tuo näyttää niiin paljon paremmalta!  :-*

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 00:51
Kirjoittaja Keiju
^ Oijoi, miten ihana! Minäkin olen utelias! :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 27 Joulu 2006, 01:00
Kirjoittaja Ice
^vähän niinkuin epätasaista korinpohjaa?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 12:30
Kirjoittaja Ilyasviel

http://www.dressytresses.com/hair/galle ... nas-braid/

Tuollainen tähän pehkoon, kiitos! Sopisi loistavasti erääseen tapahtumaan kesällä, pakko värvätä joku tekemään tuollainen miulle :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 00:20
Kirjoittaja Eleonora
bbee kirjoitti: Millainen olisi sellainen helppo (juhla)kampaus olkapäistä vähän pidempiin hiuksiin? Oon ihan totaalisen kyllästynyt ja tekisi mieli vetää partakoneella siili. Onko jossain ohjeita taviksille?
minä teen usein niin, että laitan muotoiluvoidetta puolikuivaan tukkaan, föönaan pää alaspäin ja laitan jollakin kivalla soljella puoliponnarille. Eli päällimmäiset hiukset soljella kiinni, alimmaiset tuuheiksi föönin avulla. Teen vielä niin, että tuperaan hiukan sitä osaa, jonka laitan kiinni. Se on tosi helppo mutta näyttävä :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 18:44
Kirjoittaja bast
Mitenkäs tällaisia kampauksia tehdään? Väkersin ja tungin pinnejä ja lakkaa, mutta ei vaan onnistu.

http://ic3.deviantart.com/fs9/i/2006/14 ... nstory.jpg
http://ic1.deviantart.com/fs11/i/2006/1 ... nstory.jpg

Muutenkin kaikki tuollaiset 40-50-luvun tyyliset kampaukset on ihania, mutku en vaan osaa  :'(

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 21:54
Kirjoittaja Ice
^ kierrä vaikka lakkapullon ympärille nuo hiusosiot ja kiinnitä pinnirivillä joka menee ristiin toistensa lomitse /\/\/ vähän noin mutta niin että se pinni ei sentään ole pystysuorassa, joku sentin heitto vaakatasosta toiseen päähän ja siinä samaa kuviota jatkaen. Pohjustus kunnon määrällä vaahtoa, geeliä tai molempia sekoitettuna, itse tykkään suoristaa raudalla tällaisen kampauksen ollessa kyseessä -mielestäni helpompi saada se kierrettyä, toiset laittaa isot rullat

Hoitoainetta ei kannata käyttää pesussa ennen tätä, shampoo vain. Eikä siis jätettäviä eikä silottavia muotoiluaineita pohjalle.

Eli siis, kun sitten edessä on kuiva ja ehkä vähän karhea suora tukka, tupeerataan se halutun tötterön kokoinen osio pienissä erissä ja silotetaan pinta huolella, kierretään vaikka sen lakkapullon ympärille ja töräytetään pinneillä kiinni. Tässä vaiheessa sen pitäisi pysyä siellä ;D aina voi vähän huijata, jos vaikapa lakkaa sen siinä vaiheessa kun se pullo vielä tukee sitä. Sitten pullo ulos ja varovasti muokkaamaan halutun laiseksi ja loppupää samaan malliin

ei ole helppoa millään tavalla kuitenkaan, varsinkaan omaan päähän :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 04 Maalis 2007, 14:38
Kirjoittaja Luscious
Ivye kiitos loistavasta vinkistä! hyvännäköisiä kampauksia tuolla sivuilla minkä linkin laitoit.

Bast (ja ihmeessä muutkin!) käy tsekkaan http://www.fiftiesweb.com/fashion/fashion-wh.htm
Ohjeita ja kuvia hiusmuodista 50- ja 60-luvuilta. Myös pukeutumisesta jne.


OT: tylsä vaihe tää "vähän yli olkapäiden" kun en oikein samaistu pitkähiuksisiin, enkä myöskään puolipitkiin..

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 09 Maalis 2007, 10:15
Kirjoittaja bast
Ihana sivusto! 50-luvun muoti oli upeaa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:01
Kirjoittaja MAS
Kis Kis kirjoitti: OT: tylsä vaihe tää "vähän yli olkapäiden" kun en oikein samaistu pitkähiuksisiin, enkä myöskään puolipitkiin..
sama vika, yritin katsella vinkkejä tuolta "puolipitkistä", mutta mun silmiini ne on lyhyitä malleja  ::)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 17:31
Kirjoittaja Babooshka
bast kirjoitti: Ihana sivusto! 50-luvun muoti oli upeaa.
Uijui kiitos tuosta linkistä! Aivan ihania juttuja. Mua kiinnostaa nyt tällä hetkellä pantakampaukset, ja tuolta 60-luvun osiossa onkin monta kivaa kuvaa: http://www.fiftiesweb.com/fashion/hair-ribbons.htm

Miten saisin hiukset tuolla tavalla päälaelta pallomaisiksi? Siis niin, että kasvoja kehystää muutama sileä suortuva, sitten tulee panta ja pannan takana olevat hiukset nousevat korostaen päälakea. Hieman kuten tuon linkin ylimmässä kuvassa olevalla polkkatukkaisella naisella. Tupeerausta? Ongelmana on vielä se, että minulla on pitkät ja liukkaat hiukset, joilla on oma tahto...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 20:53
Kirjoittaja Amilo
Tiukka rullapohja alle, paljon tupeerausta ja paljon lakkaa. Lopuksi siloitellaan päällimmäiset hiukset ja lisää lakkaa ;)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 17 Touko 2007, 12:29
Kirjoittaja Lumi
Oon nyt pitänyt rastojani paljon kiinni ylhäällä. En oo vieläkään saanut näitä väännettyä nutturalle :D Ihan mahdoton tehtävä, kun mulla ei riitä edes kädet ponnarin ympärille ja siks jo hiustenkiinni laitto on jo melkein ihan mahdoton tehtävä..  :D Paljon oon pitänyt huiveja päässä.. oon ihan koukussa niihin  :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 08:13
Kirjoittaja Kaisuli
olen tänään lähdössä juhlimaan kaverin synttäreitä/ pääsiäislomaa. Ollaan aluks menossa saunomaan ja sit ulos. Nyt tulikin sit tenkkapoo: eli miten laittaisin hiukset saunan jälkeen, ku ei oikein viittis mukana raahata mitään muotoiluaineita tai-vempaimia... ???onko kellään mitään ideoita?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 14:39
Kirjoittaja Webekhet
^Varmaan riippuu ihan sun omista hiuksista miten ne kannattaa laittaa.  :) Onko kuinka pitkät, sileät, liukkaat? Jos on tosi liukas tukka voi olla vaikea laittaa kivaa kampausta ilman fööniä/suoristusrautaa ja etenkin ilman muotoilutuotteita. Jos sun tukka kuivaa ihan itekseen kivannäköiseksi, voisit harkita puoliponnaria erilaisin variaatioin (eli siis sivuhiukset vedetty taakse kiinni). Jonkunlainen rento nutturahässäkkäkin voisi olla tosi kiva, riippuen taas tietysti tukan pituudesta.

Edit. Vitsi mä oon taas pölö. ::) Jos kysymys on pitkän tukan ketjussa sulla on varmaan pitkä tukka. :) Sellanen rennompi nuttura voisi olla ihan kiva, eli laittaa ensin tavallisen ponnarin, ja siitä kieputtaa hiukset pampulan ympärille ja pinneillä kiinni. Jos latvaa jättää vähän auki ja "pörrölleen" (pörrölleen on huono sana mutten keksi parempaakaan. Mutta siis ei piilota latvoja nutturan sekaan tai alle) niin nutturasta tulee vähän sotkuisempi eikä niin virallinen.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 14:44
Kirjoittaja Kaisuli
Pitkät ja liukkaat nää on, eli melko toivoton tapaus... täytyy varmaan tyytyä ihan ponnariin tai ottaa jotain ainetta mukaan  ja kanniskella sitten narikasta toiseen...Mutta kiitos ideoista! :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 14:51
Kirjoittaja Webekhet
^Tohon nutturaan ei välttämättä tarvii mitään muotoilutuotetta alle, mutta musta se on helpompi tehdä jos on jotain tukea ja pitoa antavaa muotoiluvoidetta/suihketta alla. Ja varsinkin jos on liukkaat hiukset niin kiinnitys on helpompaa kun ei tukka valu joka suuntaan. Muotoilutuotteenhan voisi korvata myös tupeeraamalla ponnarin kevyesti ennen kuin kiepsuttaa nutturan paikoilleen. Ja jos jollain kaverilla on lakkaa mukana niin sillä sitten kiinnitys, niin kestää paremmin.  :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 09:43
Kirjoittaja terde
Onko ideaa, miten laittaa hiukset huomenna? Ei mitään kovin monimutkasta, en pahemmin harrasta "kampauksien" tekoa.. Ei vaan haluis pitää hiuksia sillai ihan tavallisesti auki ja suorana.

Löysin jonkun blogista sellasen kuvan missä hiukset oli laitettu Amy Winehousen tyyliin, ei tosin niin kauheen isoo tötteröö ;D  Se oli aika kiva.. Mietin josko suoristusraudalla tekis vähän kiehkuroita tms.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Huhti 2008, 14:29
Kirjoittaja Webekhet
^ Purezebuzzin sivuilta löytyy tosi selkeät ohjeet tuollaisen hillitymmän tötsän tekoon, ja sieltä löytyy muutenkin hyviä ideoita hiusten muotoiluun. http://pursebuzz.com/?page_id=14

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2008, 18:36
Kirjoittaja koh-i-nor
Mä olen ihan kaavoihin kangistunut omien pitkien hiusteni kanssa. Toisessa työssäni saan tällätä ja laittautua juuri niin paljon kuin sielu sietää, ja silloin on kiharaa ja nutturaa ja kaikenlaista viritelmää. Mutta arkena ja normityössäni en saa aikaan edes ponnaria, hiukset ovat aina auki, jakaus hieman sivussa, hyvänä päivänä saatan käyttää hiuspantaa, mutta siihen se sitten jääkin. Kyse ei ole siitä ettei intoa tai aikaa riittäisi, mä vaan en tahdo näyttää liian laitetulta. Tuntisin itseni vain koomiseksi raahatessani rehusäkkejä korkkiruuvikiharoissa. Silti olisi kiva tehdä hiuksille edes jotain. Eli jos löytyisi ideoita arkisista kampauksista, jotka ei kuluttaisi hiuksia liikaa...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2008, 21:28
Kirjoittaja petomaani
^mites semmoset lettikampaukset?

Mallia esimerkiksi tässä..

Kuva

Kuva
-> tässä toi oikee ylh :)

Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Kesä 2008, 23:54
Kirjoittaja Nukkumatti
Kertokaas miten sais vähän vaihtelua näihin taviskampauksiin. helppoja ja kivoja ohjeita?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 04:06
Kirjoittaja Lecat
Japanilaisissa nuortenlehdissä on usein paljon hienoja kampauksia pitkille hiuksille. Yleensä kampauksen tekovaiheet on näyetty havainnollisilla kuvilla, joten selvää saa ilman japanin osaamista. Esim. täällä on scannattuja lehtiä paljon. Lisäksi japanilaisethan on katumuodin edelläkävijöitä, joten silläkin saralla on kivoja kuvia näissä lehdissä. Plus meikkivinkit  ;)

Klik
Klik


Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Kesä 2008, 18:04
Kirjoittaja Lauretta
Tuosta petomaanin ensimmäisestä tukkakuvasta: miten se tehdään? Olen joskus saanut ohjeet käsiini, mutta en enää muista niitä. Eikös se pitänyt jotenkin kiepsauttaa pään yli tms.?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 22 Kesä 2008, 18:23
Kirjoittaja Sylvia
Sienna Millerillä taitaa olla kuvassa tekoletti. :P Itse teen tuon tyyliset hiukset niin, että laitan hiukset kahdelle letille taakse ja sen jälkeen kiepsautan molemmat pään ympäri ja kiinnitän pinneillä, oikean puoleisen letin pään oikealle puolelle ja vasemman puoleisen vasemmalle. Lettien aukinaiset päät piilotan pinnien avulla vastakkaisen puolen letin alle. Tämä vaatii aika pitkän tukan onnistuakseen, sillä lettien tulisi ylettää jonkun matkaa toistensa päälle, että tulos on siisti ja kranssista tulee kunnolla yhtenäinen ja paksu. Ihan samaltahan se ei näytä kuin tuo Sienna Millerin tukka, kun letti ei ole yksi ja yhtenäinen, mutta itse en ainakaan keksi miten tuollaisen ihan yhtenäisen letin saisi aikaan ilman tosi pitkää tukkaa. Oma puoleen selkään ulottuva tukka ei ainakaan yhdellä letillä yletä menemään pään ympäri. Oman hiusten sävyinen irtoletti on toki myös helppo ja nopea vaihtoehto tai sitten ihan tekotukkaa, jonka avulla tekee omasta letistä pidemmän.

irokeesimäinen kampaus?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 15:16
Kirjoittaja wilma
hei, en keksinyt minne olisin tän tunkenut,niin tein sitten uuden topicin.  ensviikonlopuksi tarvitsisin ideaa kampauksen tekoon.
Hiukset on siinä yli olkapäiden, ajattelin kihartaa ne, ja laittaa jotenkin irokeesimäisesti pinneillä kiinni ylös.
Mulla ei ole vaan mitään tarkkaa mielikuvaa siitä miten mä tuon saan tehtyä, eli jos jollain on jotain hyviä kuvia tai vinkkejä, niin kiitos  ;D
suorallakin tukalla vois toki yrittää, kun vaan tietäis että miten sen saa myös sitten pysymään nätisti..

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 16:54
Kirjoittaja Luscious
Meillä ei täällä juurikasvulla mielellään tehdä uusia otsikkoja, ellei aiheesta oleta syntyvän runsasta keskustelua..
Enkä usko että tämä aihe voi kovin pitkäksi kasvaa jos vastaus annetaan parilla kommentilla. Tämän olisi siis voinut laittaa esim tuonne "pitkien hiusten kampaukset" otsikon alle. (Moderaattorit saattaa tämän siirtää..)

Mutta vastaukseni:
Itse olen väkertänyt tuollaisen kampauksen helpoiten sellaisella pitkänomaisella soljella, joissa on piikkejä sisäpuolella (niinkuin tämä, mutta pidempänä http://www.benitrade.composer.fi/images/p3150018_01_big.jpg )
Vaatii tupeerausta (kiharaa), pinnejä ja tuhtia hiuslakkaa.

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 18:44
Kirjoittaja leeinsane
Minä en oikein ole ikinä ymmärtänyt tällä foorumilla tälläistä takakireää meininkiä näiden keskustelujen suhteen.

Noniin, asiaan siis; Minä luultavasti koittaisin ensin tupeerata (nyt saan kaikki hiusten superhoitajat mulkoilemaan pahasti :D ) hiusten tyviä kunnolla ja sitten harjata siitä päältä sillai että ne menee litteästi kohta sitä yläosaa minkä tupeerais taas kunnolla pystyyn. Sivuhiuksiin hitsin paljon pinnejä ja kilo lakkaa ja sitten kun lakka on kuiva, niin varovasti ottaa pinnit pois joka paikasta sivuilta paitsi siitä ihan sen "keesin" juuresta. En osaa selittää paremmin, mutta toivottavasti ymmärsit.


Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Marras 2008, 04:19
Kirjoittaja muutettu
^ Mielestäni taas hyvä pitää linja ettei mitään "turhia" uusia topiceja aloiteta, koska täällä on monesti valmiiksi jopa 2-3 ketjua mihin sama kysymys sopii. Säästää tilaa ja pitää forumin siistinä - itse tykkään juurikasvusta juuri sen takia että tämä on erittäin siisti mutta asenteeltaan leppoisa foorumi. Helppoa myös selata, kun samantyyppiset asiat on samassa ketjussa, ei tarvitse etsiä vastausta johonkin asiaan kovin monesta ketjusta.

Ja itse asiaan.. Omiin 45cm pidennyksiin olen viimeaikoina yrittänyt kehitellä vaikka mitä uusia kampauksia. Arkisuosikeiksi on nousseet toisen korvan taakse tuleva sivunuttura, hieman sotkuiset letit, päällimmäiset hiukset pinneillä taakse ja suoristusraudalla tehdyt kiharat.
Varsinkin tuo sivunuttura on kaiken kestävä kampaus päiväksi/baari-iltaan. Kukkapaplarit muutamaksi tunniksi päähän, jonka jälkeen hiukset ponnarille toisen korvan taakse. Sitten nostelen siitä ponnarista noin 3cm leveitä osioita ylöspäin ja kiinnitän pinnillä. Hiusten roikkuvia latvoja sitten kierittelen ja kiinnitän hengettömillä. Lakkaa päälle ja valmis, aikaa menee vain muutama hassu minuutti. Toimii myös suorien hiuksien kanssa mutta kiharoilla paljon parempi. Kunhan kiinnittää huomiota siihen että pinnit on laitettu tukevasti niin tuo nuttura kyllä kestää - ja vaikka vähän hapsottaisikin niin ei haittaa mitään, jos siitä tekee muutenkin hieman sotkuisen.

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Lähetetty: 16 Huhti 2009, 11:23
Kirjoittaja Tiizku
redcat kirjoitti: hei, en keksinyt minne olisin tän tunkenut,niin tein sitten uuden topicin.   ensviikonlopuksi tarvitsisin ideaa kampauksen tekoon.
Hiukset on siinä yli olkapäiden, ajattelin kihartaa ne, ja laittaa jotenkin irokeesimäisesti pinneillä kiinni ylös.
Mulla ei ole vaan mitään tarkkaa mielikuvaa siitä miten mä tuon saan tehtyä, eli jos jollain on jotain hyviä kuvia tai vinkkejä, niin kiitos  ;D
suorallakin tukalla vois toki yrittää, kun vaan tietäis että miten sen saa myös sitten pysymään nätisti..
Minä teen niin että kiinnitän kolme ponnaria (pieniä kumilenksumaisia) edestä taaksepäin mutta otan mukaan aina vain keskeltä hiuksia eli sivuhiukset jäävät roikkumaan paitsi alimman ponnarin kohdalta joka tulee aika alas niskaan. Sitten tupeeraan hiuksia jotka ovat ponnarilla ja sivuilla olevat vapaat hiukset. Sivuhiukset kiinnitän pinneillä keskelle keesimäisesti ja peittämään ponnareita. Näin teen suoraan tukkaan keesin.

Kihara keesin kiinnitän pelkästään pinneillä keskelle koska siinä kiharat tuovat muhkeutta kun taas suoraan tukkaan saa noilla ponnareilla vähän kohotusta kun jos vain tupeeraa ja kiinnittää keskelle niin aika äkkiä voi lässähtää eikä tunnu niin tukevalta.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 12:44
Kirjoittaja ellen
Olisiko kellään hyvää ideaa tai vinkkiä miten voisin laittaa/käydä laitattamassa hiukset ystävän häihin, kun pukuna on melko seksikäs mekko? Tyylitelty nuttura ei sovi kokonaisuuteen, kun taas kiharapilvi saattaisi vaikuttaa liian rennolta. Ajattelin, että jos kävisin teettämässä kampaajalla jonkinlaisen lettikampauksen tähän tapaan. Olisiko siinä ideaa? Ei olisi liian rento, tyylitelty tai seksikäs vaan vähän kaikkea siltä väliltä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 17 Huhti 2009, 17:14
Kirjoittaja PJ
^Mielestäni laittamissasi kuvissa näkyvät kampaukset ovat oikein tyylikkäitä vaihtoehtoja. Voisin kuvitella että tuollainen vähän rennompi lettikampaus mukavasti tasapainottaisi seksikästä mekkoa. Voi olla että joudun varastamaan tämän idean mikäli hääkutsuja kolahtelee postiluukusta  ;).

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 18:16
Kirjoittaja Luscious
Mä oon jo jonkun aikaa himoinnut että tekisin patukoilla oikein tiukkaa pikkusäkkärää. Mulla on pitkät paksut hiukset.. Ongelma on vaan se ettei hiukset tunnu kuivuvan patukoiden sisältä millään! Kaks kertaa oon jo ne väsännyt.. kerran laitoin yöksi, mutta ne painoi ikävästi ja haittasi nukkumista. Aamulla hiukset oli edelleen kosteat, vaikka olinkin föönännyt hiuksia ennen patukoiden laittamista. Toisen kerran laitoin aamulla kuivempiin hiuksiin, mutta neljän tunnin aikana (välillä kuivailin föönillä, ehkä 6 kertaa!) mutta avatessa hiukset oli edelleen kosteat eikä pikkukiharaa siis tullut. Mikähän neuvoksi :( Tarviiko hiusten olla lähes kuivat kun laitan ne? Vai pitäisikö laittaa suosilla useammalle pötkölle?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 20:12
Kirjoittaja nukka
Mulla nyt ei mitkään tosi pitkät hiukset ole, pisimmät kainaloon asti ja siitä sitten tasaisesti kerroksia leukaan asti. Mun pitäis keksiä jotain arkikampauksia mitä voisi töihin tehdä, yksinkertaisia mielellään kun aamulla ei kovin virkkuna jaksaa kampauksia väännellä. Minkälaiset kampakset olisivat mahdollisimman hellävaraisia hiuksille?

Yleensä tulee tehtyä ranskanletti, tavallinen letti näyttää rumalta kun uo lyhimmät kerrokset jäävät irralleen roikkumaan. Semmoista balleriinanutturaa olen joskus kokeillut tehä ihan vaan kieputtamalla hiuksia ja sittentökkimällä hengettömiä sekaan, mutta kun tuosta nutturasta tulee niin mitäänsanomaton sykerö niskaan, mulla nyt ei erityisen paksut hiukset ole muutenkaan ja sitten vielä kerrostukset vie osan paksuudesta pois.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 20:20
Kirjoittaja Tiizku
^^Kannattaa kuivata hiukset ja osioon jota olet rullaamassa niin suihkuttaa hieman kampausnestettä.

Lettikampaukset

Lähetetty: 11 Touko 2009, 21:23
Kirjoittaja dani
Hei! Kaipailisin kovasti kuvia erilaisista lettikampauksista ja letitystyyleistä ja olisin kiitollinen jos joku laittaisi kuvia tai osaisi suositella hyviä sivustoja!:)

Kysymys sopinee tähän ketjuun - Kikka

Vs: Lettikampaukset

Lähetetty: 11 Touko 2009, 21:49
Kirjoittaja Copper
Kannattaa tsekata vaikkapa tämä osoite:

http://www.dreamweaverbraiding.com/Braiding_Tips.htm

Sivustolta näkee tekniikoita, itse voi sitten alkaa luoda omaan päähän itsensä näköisiä lettejä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 13 Touko 2009, 15:10
Kirjoittaja dani
kiitos, näytti olevan tosi monipuolinen sivusto!:)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 30 Touko 2009, 20:45
Kirjoittaja Tazu
Mulla ois tulossa yhet pippalot mihin pitäis väkertää joku kampaus. Hiukset on puoleen selkään ja suorat. Pelkkää kiharaa en viittis laittaa kun semmonen on ollu monesti (kihara vapaana+joku hiuspanta). Niin ja letit ei multa vaan onnistu  :-[ Oisko kellään hyvää ja helppoa ideaa?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2009, 11:39
Kirjoittaja Hermione
^ Kiharat foliolla, talouspaperilla tai kukkapaplareilla ja niistä löyhä nuttura! Mun luottokampaus pitkätukka-ajoilta!

Lisäys: Nauhoilla ja kukilla saa lisäeloa ja juhlavuutta, jos niitä kaipaa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2009, 13:22
Kirjoittaja pitkätukka
Hermione kirjoitti: Lisäys: Nauhoilla ja kukilla saa lisäeloa ja juhlavuutta, jos niitä kaipaa.
Kunhan ei ihan tänne asti mennä kihara- ja nauhasysteemeissä (eli kohtuus kaikessa)  ::):

Vähän liikaa tavaraa päässä?

Heh, tämä on jo toinen kerta kun käytän Helenaa esimerkkinä. Edellinen kerta oli positiivisessa mielessä, mutta tämä on lievä kammotus. Oli ihan pakko postata tämä, koska tuo kuva on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleeni esimerkkinä siitä, miten päähän voi laittaa käsittämättömän sekamelskan tavaraa. Eipä sillä, hänelle se jollain tavalla sopii kuitenkin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Touko 2009, 14:18
Kirjoittaja Tazu
Kiitos neuvoista, täytyypä heti kokeilla  :) Toinen vaihtoehto vois olla semmonen irokeesi suoralla tukalla (kaikki hiukset sinne keskelle ponnarien avulla). Ainoa ongelma oli sitä kokeillessa, että pinnit loppu kesken ja hengettömiä ei ollu. Hengettömillä sais kai hiukset kiinni niin ettei ne pinnit näkyis? Mulla jää aina näkyviin ne pinnit, ku en osaa laittaa niitä niin ettei ne näkyis  :-[

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 11:19
Kirjoittaja Georgina
Tarvitsisin apua ja vinkkejä juhlakampauksen tekoon. Olen menossa ensi kuussa häihin ja aion pukeutua 50-luvun tyyliseen kellohelmaiseen mekkoon. Ostin mekolle kaveriksi mustan, melko paksun satiinipannan, jonka sivulla on muhkea rusetti. Nyt pähkäilen miten hiukset voisi laittaa pannan  kanssa yhteensopivasti.

Hiukset ovat vyötärömittaiset, paksut, piikkisuorat ja melko liukkaat. Lisäksi minulla on lyhyt ja ohentamaton  otsatukka (tyyliin Bettie Page.)  Kiharat ym. eivät tahdo pysyä ellei hiuksia kuorruta tuhdilla kerroksella muotoilutuotteita ennen ja jälkeen kihartamisoperaation, eikä sittenkään pysymisestä ole aina takeita.

Mietin, että josko kokoaisi latvat korkealle, päältä sileälle poninhännälle, kietoisi hiussuortuvan peittämään lenkin ja sitten kihartaisi latvat. Tai sitten jos antaisi hiusten olla auki ja kihartaisi vain latvat. Otsistakin voisi hieman kääntää sisäänpäin.
Muita vinkkejä?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 22:28
Kirjoittaja keijukainen
^Historialliset kampaukset-ketjusta lainattua, toivottavasti noista videoista on apua. Kampaukset on syötävän ihania!
Liiselot kirjoitti: YouTubesta löysin ihan mahtavia videoita, joissa opastetaan tekemään 40- ja 50-lukulaisia kampauksia!

Tässä linkki.

Tuo nainen käyttää vielä ihan niitä samoja tekniikoita kuin silloinkin käytettiin, niin että lopputulos olisi mahdollisimman autenttinen. Videot ovat enkuksi ja joskus tekstit vilahtavat niin nopeasti, ettei niitä tahdo ehtiä lukea, mutta sitten vaan pausea niin kerkii. :) Musiikkikin on videoissa hauskaa ja tunnelmaan sopivaa! Suosittelen, jos tuon aikakauden hiustyylit innostavat.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Kesä 2009, 11:47
Kirjoittaja Camilla
Minusta nuttura on aivan paras keksintö! Teen usein niin, että laitan hiusten latvoihin kunnon tujauksen hoitavaa hoitsikkaa, ja laitan hiukset päiväksi nutturalle. Mömmöt jäävät nutturan sisään, ja samaan aikaan on tyylikäs ja seksikäs kampaus&nbsp; <3 :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 14:48
Kirjoittaja Georgina
^^Nuo ovat aivan ihania, mutta lähes kaikkiin tukkani on liian pitkä (taitavat toimia parhaiten suunnilleen bsl-pituisissa hiuksissa.&nbsp; :-\&nbsp; No, toisaalta, kerrankin näin päin, hih.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Heinä 2009, 18:59
Kirjoittaja Strix
Yritin vilkuilla että ei kai tätä ole jo linkitetty, mutta tässä olisi ainakin yhden tytön kampauksia joita kuolailen välillä. Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 12:33
Kirjoittaja Tintu
Minua stressaa ensi kevään vanhojentanssit, tai oikeastaan sen kampaus. En tiedä Hämeenlinnasta yhtäkään kampaajaa, olisiko jotain vinkkejä? Tai kenties ystävällinen juures joka voisi avittaa kampauksessa :D

Siirrellä saa jos on väärässä paikassa :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Elo 2009, 13:16
Kirjoittaja nukka
Anastasia kirjoitti: Minusta nuttura on aivan paras keksintö! Teen usein niin, että laitan hiusten latvoihin kunnon tujauksen hoitavaa hoitsikkaa, ja laitan hiukset päiväksi nutturalle. Mömmöt jäävät nutturan sisään, ja samaan aikaan on tyylikäs ja seksikäs kampaus&nbsp; <3 :D
Minkälaisen nutturan teet? :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Elo 2009, 21:03
Kirjoittaja leeinsane
Mä oon surkea laittaa hiuksiani. Tälle ne kumminkin suurinpiirtein näyttää suihkun jälkeen aina ilman että tekee niille hirveesti mitään, vähän lyhemmät tosin. Ja kirkkaan punaset. http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... e%20Palmer
tai
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Johnson

Tämä on musta ihana:

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... n%20Blythe

Tälläisen aina haluaisin itselleni muttei näin luonnonkiharissa oikeen ole helppo pitää.

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... e%20Palmer

Tälle mun hiukset näyttää jos oon suoristanut ne ja pihalla on kosteaa. Tosin ilman otsista.

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... hn%20Allen

Tämä tahtois keksiä jotain nopeita helppoja kampauksia tällä mun möyhölleni. Kumminkin sellasia mikä kestää menoa. :D

Ideoita? Lettejä tää ei osaa tehdä itselleen, ja muutenkin on kömpelö.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Elo 2009, 21:07
Kirjoittaja kleio
Strix kirjoitti: Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.
Aivan ihania kampauksia kyllä. Mutta on tytöllä hullun pitkät ja sileät hiukset! Melkein yliluonnolliset, en ole ihan varma haluisinko itse samanlaisia, tykkään hieman pörröisemmistä. Aika lailla noista moni vaatii näppäryyttä, mutta muutama näytti oikein mukavilta ja melko yksinkertaisilta. Ja vahaahan noihin lettijuttuihin tarvitaan varmasti. Itse joskus yrittänyt samantapaisia, mutta en silloin vielä ymmärtänyt että jotain ainetta on pakko laittaa, ellei halua lopputulokseksi pelkkää sotkua.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Elo 2009, 22:39
Kirjoittaja Antur
Nyt on taas ongelma kun tukka lyheni, ei saa enää niin helposti kieputettua nutturalle. Aiemmin tein ihan simppelin kierretyn nutturan ja sidoin kahdella ristikkäisellä ponnarilla, vaan nyt on sen verran vähemmän tukkaa (ja parempikuntoisemmat, paksummat latvat!) ettei enää pysykään. Nykyään vastaavantapainen nuttura onnistuisi näemmä niin, että kiinnittäisin loppuosan isolla hainhampaalla, mutta kokonaisuudessaan virityksestä tulee niin ruma sivussa roikkuvine latvoineen ettei tuota kehtaa käyttää kuin kotona :D Täytynee opetella uusia systeemejä... Puikot toimivat onneksi vielä jotenkuten.

Olisiko vinkkejä miten pitkiin ja paksuhkoihin hiuksiin voisi hyödyntää erilaisia nipsuttimia, esim. isoja haikarannokkia? Olen tuollaisista haaveillut mutten ole keksinyt mihin niitä käyttäisi. Ja bonuskysymys: mikä ihme se sellainen hiushärpätin on, mikä näyttää siltä kuin olisi kaksi hiukan kaarevaa, harvapiikkistä kampaa laitettu piikit vastakkain, toisessa päässä sarana ja toisessa sellaiset "mutkat" joilla osat saa suljettua? Kiesus mikä selostus, kymmenen pistettä plus papukaijamerkki jos joku ymmärsi :D Olen tuollaisen virityksen käyttötarkoitusta nyt pitkään pohtinut.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Elo 2009, 23:19
Kirjoittaja deko
^ ansaittiinpas tällekin päivälle papukaijamerkki ;D

Tuo "kaksi kampaa vastakkain"-juttu ei ainakaan minun lasitukassani pysy millään keinolla ja jos sitä ajattelisi käyttää banaaninutturan kiinnitykseen niin koko loppuu kesken. Bansku on muuten yksi näistä kampauksista jotka pysyvät nokkaklipsillä hyvin kasassa.

Tasapitkät latvat höröttävät aina nutturasta ellei käytä pinnejä tai verkkoa. Niihin pitää vain sopeutua.

Itse harrastan pörröistä puikkonutturaa työpäivisin, yritän suojella hauraita latvojani ja auki oleva pitkä tukka on töissä vähän tiellä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 13 Syys 2009, 10:08
Kirjoittaja Missalissa
Strix kirjoitti: Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
:T
Awww... Kurkistin tuonne ja sainkin monia hyviä kampausohjeita. Toisaalta en ole mitään noista tehnyt varsinaisesti, mutta omia variaatioita olen kyllä keksinyt rutkasti :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 13 Syys 2009, 11:42
Kirjoittaja bast
Strix kirjoitti: Yritin vilkuilla että ei kai tätä ole jo linkitetty, mutta tässä olisi ainakin yhden tytön kampauksia joita kuolailen välillä. Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.
Vau, mikä määrä hiuksia! Kyllä tollasista kelpaa kampauksia vääntää. Tulis aika erinäköisiä mun hiirenhäntään sovellettuina...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Marras 2009, 14:22
Kirjoittaja Sanguine
^ Tosi upeita kampauksia tytöllä! Itse en kyllä osaisi yhtään. Kampauksista en pidä kuin lettejä, ja niitäkin lähinnä sen takia etteivät hiukset takkuuntuisi niin paljon.&nbsp; ::)

Kampauksia pitkiin hiuksiin

Lähetetty: 30 Marras 2009, 22:05
Kirjoittaja JUPU
Tästähän on tällä ekallakin sivulla jo topic, mutta se ei oikein vastannut sitä mitä hain, kun siinä kirjoittaja kysyi neuvoa vain yhteen kampaukseen.

Eli nyt kerätään tämän otsikon alle kaikenlaisia kampauksia, jotka sopivat pitkiin ja puolipitkiin hiuksiin. Kaikenlaisia ideoita vaan!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 07 Joulu 2009, 20:52
Kirjoittaja nukka
Löytyiskö jostain helppoa banaaninutturan teko-ohjetta. En ole oikein koskaan käsittänyt että miten se tehdään.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 22:33
Kirjoittaja WilloTheWisp
Strix kirjoitti: Yritin vilkuilla että ei kai tätä ole jo linkitetty, mutta tässä olisi ainakin yhden tytön kampauksia joita kuolailen välillä. Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.
Tytön koiraa näytti kiinnostavan ihan hirveästi&nbsp; :D näin btw.
Nojoo, tulipa vaan paha mieli kun noita katsoi&nbsp; :( kyllä se muilla vaan on paksusti pitkää tukkaa, joka on vielä ihanan sileää ja suoraa, ja siihen saa kivoja kampauksia. Yritin tehdä omalle hiirenhännälle puikkonutturan, vitsihän siitä tuli...

Mikä olisi hyvä kampaus BSL pituiselle tukalle missä tukka on kiinni, kiinnitykseen kävisi ponnari, huivi tai puikko, ja kampauksessa ei olisi mitään letitystä eikä mielellään nutturaa minkä ympärille hiukset pitäisi pyöritellä. Onko sellaista olemassakaan? :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2010, 18:30
Kirjoittaja deko
^ ohut BSL on nutturoita ajatellen helpompi kuin paksu ;D kannattaa vain sitkeästi kokeilla ja pyöritellä sitä tukkaa & etsiskellä youtubesta ohjeita. Puikkonuttura on helppo ja tukalle hellä kampaus - varsinkin kun löydät selaisen jossa tukkaa ei kierretä itsensä ympäri - ja se tosiaankin pysyy yhdellä puikolla ilman mitän lisäapuja. Minä tein ekat puikkonutturat APL-mittaiseen lettiin, kyllä ne siinäkin pysyy. Valikoima laajenee kun tukka kasvaa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Maalis 2010, 23:52
Kirjoittaja WilloTheWisp
Wuhuu, kerrankin jotain hyötyä ohuesta tukasta :D Juuri tuota hiusten itsensä ympäri kiertämistä haluaisin välttää kampauksissa, mutta oma mielikuvitus ei riitä sen lisäksi kuin ponnariin tai lettiin. Ja alkaa letitkin tympiä.
Mutta ehkäpä tuo puikko vielä luonnistuisi kun intoakin riittää, meinaa vaan hermot mennä kun ei äkkiä kaikki onnistu ja mene oman mielen mukaan &nbsp;:)

Youtubesta katselin myös noita aikasemmin mainittuja 50-luvun kampauksia. Hienoja olivat, mutta itse haluaisin välttää muotoilutuotteiden käyttöä, joka sekin karsii paljon mahdollisia kampauksia mitä kokeilla. Toimisikohan vaikka hoitoaine miten hyvänä muotoilutuotteena?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2010, 00:02
Kirjoittaja deko
^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2010, 00:32
Kirjoittaja Luscious
Kiitos Strix mahtis linkkivinkistä! Aivan ihania ja "ajankohtaisia" kampaus tutoriaaleja. Mun on heti huomena pakko toteuttaa joku! Ehkäpä rusetti? Ei voi kun kahdehtia kuinka upeassa kunnossa naisen hiukset ovat ja mikä kiilto!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Maalis 2010, 01:20
Kirjoittaja WilloTheWisp
deko kirjoitti: ^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.
Juuri tuon videon avulla olen yrittänytkin, mutta silti menee jokin pieleen&nbsp; ??? käännös mikä tulee tikun lenkkiin työntämisen jälkeen, siihen asti vielä sujuu, mutta sitten levähtää koko komeus... sorminäppäryys ei taida riittää.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Kesä 2010, 10:54
Kirjoittaja leben
WilloTheWisp kirjoitti:
Strix kirjoitti: Yritin vilkuilla että ei kai tätä ole jo linkitetty, mutta tässä olisi ainakin yhden tytön kampauksia joita kuolailen välillä. Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.
Tytön koiraa näytti kiinnostavan ihan hirveästi&nbsp; :D näin btw.
Nojoo, tulipa vaan paha mieli kun noita katsoi&nbsp; :( kyllä se muilla vaan on paksusti pitkää tukkaa, joka on vielä ihanan sileää ja suoraa, ja siihen saa kivoja kampauksia. Yritin tehdä omalle hiirenhännälle puikkonutturan, vitsihän siitä tuli...
Niinpä! Aivan mahtava tukka tytöllä. Niin silkkisen näköinen että alkoi harmittamaan oman tukan kunto..&nbsp; :-\
Ehkä tuolta löydän vinkin huomiseksi valmistujaisjuhliin.. (aika viime tinkaan jäi tämäkin homma...&nbsp; :D :D)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 19:13
Kirjoittaja pitkätukka
WilloTheWisp kirjoitti:
deko kirjoitti: ^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.
Juuri tuon videon avulla olen yrittänytkin, mutta silti menee jokin pieleen &nbsp;??? käännös mikä tulee tikun lenkkiin työntämisen jälkeen, siihen asti vielä sujuu, mutta sitten levähtää koko komeus... sorminäppäryys ei taida riittää.
Mulla oli myös jonkin verran vaikeuksia Lazy wrapin kanssa ja tajusin tänä keväänä, että tein sen varmaan ainakin vuoden ajan "väärin". Kiersin hiukset vain koko ajan "ponnarin" tyven ympäri enkä kiertänyt niitä erikseen peukalon alta tai jotain sinne päin, mitä siinä ohjeessa pyydetään tekemään. &nbsp;Kampaus tosin pysyi paremmin väärin tehtynä, koska siitä tuli vähän tiukempi. Se levähti hyvin pian oikein tekemisen jälkeen. Opin sittemmin tekemään sen tiukemmaksi myös "oikein", mutta pidän siltikin enemmän siitä "väärästä" versiostani. Harvoin kyllä enää teenkään koko lazy wrapia, koska joudun kiertämään hiukset itsensä ympäri jo vähän turhan monta kertaa.

No joo, tulipa selvä selitys &nbsp;:P. Jos haluat yrittää sitä vielä, niin kokeilepa huviksesi kiertää hiukset tiukemmin vain tyven ympärille. Lopputulos näyttää suunnilleen samalta, mutta pysyy ehkä paremmin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 11 Kesä 2010, 19:13
Kirjoittaja WilloTheWisp
^ Olen nyt saanut lazy wrapin pysymään paremmin, kun kiertää hiukset peukalon ympärille Tosi tiukasti, muuten hajoaa hetkessä. Niin ja pitkätukka, mistä kohtaa tuossa sinun ehdotuksessa pitäisi puikko työntää sisään ja ulos? :D en ihan täysin ymmärtänyt ja räpeltäminen ei ole tuottanut kestävää tulosta.

Vahingoittaako hiuksia jos teen tiukan puikkonutturan märkiin hiuksiin? Kun kuitenkin joutuu pyörittelemään hiuksia ympäriinsä ja vielä "seivästää" ne&nbsp; :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 11 Kesä 2010, 20:35
Kirjoittaja pitkätukka
Heh, joo nämä sanalliset selitykset ovat joskus aika selviä :D

Olen työntänyt puikon sisään vasemman käden etusormen kohdalla olevasta reiästä. Liu'utan sitten vasenta etusormea vasemmalle päin niin, että se osuu lopulta "luonnostaan" samanlaiseen koloon kuin joka oli siinä mistä puikko meni sisään. Se kohta on ihan nutturan vasemmassa reunassa. Sormi osuu siis siinä lopulta sellaiseen kohtaan, jota voi vähän venyttää jotta siihen tulee puikolle oikein sopiva kolo. Siitä sitten puikko ulos.

Ehkä auttaa jos yritän havainnollistaa asiaa vielä näin: kun puikkoa ruvetaan laittamaan, sekä oikealla että vasemmalla on sellainen pieni etusormen mentävä kolo, johon puikon voi työntää. Ihan nutturan keskellä taas on kohouma. Tämmöinen sormituntuma on ainakin mulla lazy wrapia tehdessäni :D

Märkiä hiuksia nutturoidessa voi kai vaurioittaa hiuksia helpommin jos ei ole otteissaan hyvin varovainen. Jos hiukset pyörittelee hellävaraisesti ja laittaa myös puikon varoen, en usko että siitä on suurempaa vaaraa. En ole tosin laittanut koskaan omiin märkiin hiuksiini puikkonutturoita, mutta hiukan kosteisiin kyllä ihan säännöllisestikin. Latvat tuntuvat lopulta paremmilta, kun nutturoin ne joksikin aikaa (puoli tuntia tai sinne päin) kuivumisen loppuvaiheessa. Kannattaa käyttää silloin pinnaltaan hyvin sileitä puikkoja. Laitan kosteisiin hiuksiin vain dymondwood-materiaalia olevia Ketylon puikkojani. Ei ole tullut mieleenkään laittaa mitään karkeapintaista puikkoa tai sellaista, jossa on kierteitä. Kuvittelisin että karkeapintainen puikko rikkoisi märkää hiusta kaikkein helpoimmin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 14:59
Kirjoittaja muutettu
Kuinka pitkähiuksiset pidätte tukkaanne liikkuessa, kuten salilla tai jumpassa? Mulla alkaa tukka olla siinä vaiheessa, että ponnarilla hiukset vihtoo naamalla ja latvat kerää hikeä selästä, yöks. :P Joku nuttura taas ei ole kovin sporttinen ja hiukseni eivät pysy nutturalla ilman lakkakuorrutusta. Jumpan jälkeen ei ole kovin mukavaa pestä päästä hiki-lakka-mössöä...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 22 Syys 2010, 16:03
Kirjoittaja Gigli
^ Mä pidän ranskiksella tai oikeampi nimitys olisi dutch braid. Se on ns. itsekiristyvä ja pysyy paremmin paikoillaan kuin perinteinen ranskis. Jos on tiedossa oikein kovaa menoa, niin kiepautan letin vielä nutturalle niskakuoppaan ettei se viuhdo naamaan.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 23 Syys 2010, 21:21
Kirjoittaja Jessie
Tuo Binosusume on kyllä hyvä.


Myös Lilith Moonista tuli hiljattain suosikkini.
http://www.youtube.com/profile?feature=iv&annotation_id=annotation_661636&user=lilithedarkmoon#p/u/1/AcxCdtwL408

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 24 Syys 2010, 09:00
Kirjoittaja kleio
Mä kaipaisin vanhanaikaisen niskanutturan teko-ohjetta. En löytänyt kunnollista kuvaa, mutta yritän selittää. Nuo hiukset pitäisi siis kiertää sivuilta sisäänpäin, eli se efekti mikä tulee sillä hiuslassolla, mutta pidemmällä matkalla. Miten sellaisen saa aikaa, eli että se kiertyy pehmeästi mutta jämäkästi sisäänpäin ja pysyy siinä koko päivän? Takaraivon osa siis menee sileänä päätä myöten, ja sitten ihan niskaan tulee pehmeä nuttura.

Nutturan saan aikaan mukavasti, mutta nuo pehmeät kierteet ei onnistu. Hiuslassotyylillä kampaus jää vähän vajaaksi, vaikkakin ihan kaunis sekin on. Ja miten se niskapötkylänuttura menee? Pitääkö siihen olla valkki?

Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 24 Syys 2010, 17:14
Kirjoittaja Eiffe
^ Oon itseasiassa yrittäny kesällä harjotella tuota kampausta, mutta en oikein käsitä miten sen saisi siististi tehtyä ja mikä olisi oikeaoppinen taktiikka. Oon vaan alkanut rullaamaan hiukset latvasta lähtien, mutta sillä tapaa mulla tulee aina keskelle niskaa isompi pahkura hiuksia ::). Sitten kun alan laittamaan pinnejä, jotta rullaus pysyisi kasassa, väkerrys muuttuu tosi sotkuisaksi. Valkilla tehtynä tuosta kampauksesta taas tulee mun makuun jo liian iso eikä tarpeeksi huoleton. Varmaan paras ratkaisu olisi tehdä itse sukkahousuista ohuempi valkki, sillä valmiina myytävät on mun mielestä liian paksuja tuohon kampaukseen.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Syys 2010, 19:12
Kirjoittaja pitkätukka
kleio kirjoitti: Mä kaipaisin vanhanaikaisen niskanutturan teko-ohjetta. En löytänyt kunnollista kuvaa, mutta yritän selittää. Nuo hiukset pitäisi siis kiertää sivuilta sisäänpäin, eli se efekti mikä tulee sillä hiuslassolla, mutta pidemmällä matkalla. Miten sellaisen saa aikaa, eli että se kiertyy pehmeästi mutta jämäkästi sisäänpäin ja pysyy siinä koko päivän? Takaraivon osa siis menee sileänä päätä myöten, ja sitten ihan niskaan tulee pehmeä nuttura.

Nutturan saan aikaan mukavasti, mutta nuo pehmeät kierteet ei onnistu. Hiuslassotyylillä kampaus jää vähän vajaaksi, vaikkakin ihan kaunis sekin on. Ja miten se niskapötkylänuttura menee? Pitääkö siihen olla valkki?

Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.
Tarkoitatko tätä?

Gibson Tuck

Satuin muistamaan, että LHC:n kampausohjeartikkeleista löytyy ohje. Siihen ei tarvita valkkia.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Syys 2010, 14:44
Kirjoittaja kleio
^Kiittikiitti! Juuri tuommoisia pehmeitä niskaväännöksiä tykkään laittaa hiuksiini maailman eniten, ja ilokseni flexi8 auttaa monissa tämmöisissä nutturoissa. Sillä saa tosiaan aikaan muutakin kuin tavallisia french twistejä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 01 Marras 2010, 14:34
Kirjoittaja Eiffe
Bongasin asoksen lehdestä kampauksen, jossa on mielestäni yhdistetty mukavasti vanhan oloiseen kampaukseen moderni häivähdys. Piti tuon kampauksen takia opetella kalanruotoletti, joka ei lopulta ollutkaan yhtään vaikea niin kuin olin kuvitellut.

Kuva
Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 13:26
Kirjoittaja bast
^ Toi on ihana, mutta mä en oikein hahmota noista kuvista miten se tehdään. Kalanruotoletti on tuttu, mutta miten se tuossa oikein menee?

kleio kirjoitti: Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.
Tämmösen sivun olin joskus laittanut suosikkeihin: http://frazzledfrau.tripod.com/titanic/hair.htm
Kolme kampausohjetta ja tukanhoito-ohjeita vuodelta 1911. &nbsp;:D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 14:18
Kirjoittaja Eiffe
^ Käsittääkseni tuossa jaetaan hiukset kahdelle pompulalle alas niskaan ja sitten ne letitetään ja jotta leteistä tulisi paksun näköiset ruotolettejä "levitetään" sormin. Sitten toinen letti laitetaan kiertämään lähelle toista korvaa ja toinen toista. Tuossa vois toimia myös, että tekee toisesta letistä isomman (toiseen siis suurempi osa hiuksista) niin, että lettien päätepiste tulee lähemmäs toista korvaa ja sen ohkasemman letin saa piilotettua muhkeamman letin alle.&nbsp; ::)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 14:45
Kirjoittaja bast
^ Mutta kahdesta pampulasta tulee jakaus ja tossa sitä ei näy?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 14:51
Kirjoittaja Eiffe
Mää saan kyllä jaettua hiukset takaraivolta kahteen osaan niin, ettei jakaus näy. Tietysti ei kannata tehdä suoraa jakausta vaan sormin epämääräisesti jakaa hiukset. Ja pompulat mahdollisimman lähekkäin. Parin pinnin avulla saa varmasti myös piilotettua jakauksen.&nbsp; :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 15:34
Kirjoittaja bast
Sittenkö ne letitetään tavallaan sivullepäin ja taitetaan kaksinkerroin? Hitsi, mä olen huono näissä&nbsp; :-[

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Marras 2010, 15:39
Kirjoittaja Eiffe
^ Juurikin noin.&nbsp; :)

Tuossa kampauksessa ois varmaan hyvä, että hiukset ei olis vastapestyt. Mulla ainakin hiukset isonee/tuuhenee latvoista likaantuessaan. Sais sitten mahdollisimman muhkeat letit.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Marras 2010, 11:14
Kirjoittaja Hallonnikas
Löysin youtubesta videon, missä on kuvia pikkutytölle tehdyistä kampauksista, mutta voisin kyllä ottaa osan noista ihan omaanikin päähän. Tosi kauniita lettikampauksia...

http://www.youtube.com/watch?v=hL0vC_Zj ... re=channel

Täältä löytyy näemmä ohjeita kampausten tekoon.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Marras 2010, 14:31
Kirjoittaja Horros
^ On kyllä upeita! Pitää laittaa muistiin, jos joskus itsekin jaksaisi vääntää jotain otsalettiä monimutkaisempaa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Joulu 2010, 11:13
Kirjoittaja Todia
Täällä, http://kupferzopf-flechtfrisuren.de/Frisuren.htm, on ihania kampauksia ohjevideoineen. Plus mahtavan kauniit hiukset! Saksankieliset sivut.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 09:46
Kirjoittaja nightlight
Törmäsin netissä todella kivan näköiseen kampaukseen, mutta ohjetta en löydä. Osaisko kukaan neuvoa, miten tämä tehdään?

Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 15:50
Kirjoittaja bast
^ Mun veikkaus: Erottele sivuilta kaistaleet ja laita loput hiukset ponihännälle. Ota molemmista sivukaistaleista puolet hiuksista yläreunasta ja laita ne ristiin pään takana. Käännä ponihännän alle ja laita hiuslenksun väliin. Ota alempi osa sivuhiuksista ja taas ne ristiin takana ja kiinni ponnarin alaosaan.
Ymmärsikö tosta mitään?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 16:19
Kirjoittaja nightlight
Jep, ymmärsin (ainakin omasta mielestäni), nyt sitten vaan kokeilemaan tuota. Kiitos opastuksesta! :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 19:06
Kirjoittaja bast
Toivottavasti onnistuu&nbsp; :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 11:48
Kirjoittaja Hallonnikas
Mun on ihan pakko kokeilla tätä kampausta joskus kun on taas jotkut juhlat. ;D Musta tuo on ihan vertaansa vailla. Sopisi varmasti mun tyyliini, koska liian sliipattu tukka juhlavaatteiden kanssa saa mut tuntemaan itseni vieraalta ihmiseltä. Tuo taitaa kyllä vaatia otsatukkaan sen verran pituutta että sen saa kätkettyä.. ja letin onnistuminen tuohon paikkaan voi olla työn ja tuskan takana, onneksi krepattu tukka on helpommin hallittava.. ::)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 00:04
Kirjoittaja Eiffe
Kuva

Tämä on aika veikeä kampaus... Mun tukka on ollut tänään vallaton tapaus ja huomisaamuna ajattelin yrittää taltuttaa sen tuollaiseen muotoon. Tai sitten laitan vaan lakin/hatun päähän jos laiskotuttaa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 16:10
Kirjoittaja WilloTheWisp
Nyt löytyi ihana kampaus mitä tahtoisin kokeilla! :)
http://haircrazy.info/timelines/urs/2010/5/9/8320/

Tuo on varmasti helppo kuin mikä, mutta itse olen hiusten muotoilussa täysi tumpelo. Suoristan hiukseni harvoin ja silloinkaan tulos ei ole ihan niinkuin pitäisi :D mutta riittäisikö tuollaiseen kampaukseen kiharrin? Vai saisikohan suoristusraudalla pyöriteltyä tuollaisia kiharoita? Vai jollain patukoilla? Joo, olen ihan noob näissä asioissa :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 13 Elo 2011, 18:20
Kirjoittaja Hallonnikas
Kuva

Jestas mikä kampaus! Vaatis mulla aikamoisen työn, mutta on kyllä pakko kokeilla joskus... Ensin pitää kiharrella vimmatusti, että saisi mun suoran tukkani edes lähes noin pöyheäksi, ja sitten nuo letit. Olen varmaan ihan hiessä ja kiukkuinen siinä vaiheessa, jos ikinä edes tulen pääsemään sinne asti. ::)

Edit.
Lisää nättejä kampauksia:
http://www.4hairstyles.com/long/prom-updo/pics/104.jpg
http://www.4hairstyles.com/long/prom-updo/pics/140.jpg

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Elo 2011, 14:22
Kirjoittaja Horros
^Pitäisiköhän kokeilla, omat hiukseni ovat suoristuksen ja kostean ilman jälkeen aika lähellä tuota.&nbsp; :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Elo 2011, 15:33
Kirjoittaja salute
Toi Eiffen helmikuussa postaama kampaus on aivan ihana. <3 Miten sellaisen saa aikaiseksi? Mun liukkaassa hiusmassassa ei kyllä välttämättä pysyisi tollanen kuin hetken, mut olishan se komia.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Elo 2011, 20:59
Kirjoittaja miolla
Kuinka tehdään se 1960-luvulla kohtuullisen suosittu kampaus jossa hiuspannan jälkeen kaikki hiukset ovat siististi isossa kasassa päälaella? Ei näy latvoja, eikä näytä siltä ku hiukset olisi kierretty nutturalle. Oon ihan&nbsp; ???

Idean sain Adelen Rolling In the Deep-videosta
http://www.youtube.com/watch?v=rYEDA3JcQqw&ob=av3e

Tähän tyyliin:
Kuva
Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Elo 2011, 16:23
Kirjoittaja Luscious
^Tyylin nimi on beehive ja esimerkiksi haulla "beehive tutorial" löydät youtubesta paljon video-ohjeita mistä valita.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Syys 2011, 15:38
Kirjoittaja miolla
Kesti kauan vastata, mutta kiitos Luscious :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Syys 2011, 15:51
Kirjoittaja Luciana
^^^ Kokeilin viikonloppuna kuvan kampausta ja se oli mielestäni hieno. Avokkini totesi kuitenkin sen näyttävän pyöräilykypärältä. Miehet eivät vain ymmärrä&nbsp; :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Syys 2011, 11:40
Kirjoittaja Mellie
Olen menossa ystäväni häihin kahden viikon kuluttua, ja ajattelin väsätä kampaukseksi jonkun löysän nutturan tuonne niskaan. Kasvoni tarvitsevat kehystystä, joten hieman jätän suortuvia roikkumaan myös. En vaan ollenkaan tiedä, miten kiinnittäisin nuo niskahiukset, että tosiaan pysyisivät 12+ tuntia paikallaan! En edes tiedä minkä tapaisen nutturan haluaisin. ::) Hiuksiakaan ei ole ihan hirveitä määriä, tällä hekellä yltävät vain parisen senttiä olkapäiden alle. Löysin joitakin vaihtoehtoja netistä:

Kuva Kuva Kuva

Tuossa viimeisessä ei riitä mun hiusten määrä, mutta etuhiukset ajattelin siis jättää roikkumaan tuolla tavalla. Onko kenelläkään jotain ideoita tähän suuntaan? Muitakin kun kuvien tapaisia saa ehdottaa. Mikä olisi helppoa ja mikä pysyisi hyvin? Lähinnä se nuttura siis mietityttää. Jokin hiuskoruksin voisi olla mahdollinen, koska muuten mulla asussa aika simppelit korut.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Syys 2011, 22:08
Kirjoittaja Kisumirri
Mulla on huomenna kampaajalle aika mutta en vielä tiiä montako senttiä lähtee.. Raskin luopua varmaan vaan parista kolmesta&nbsp; ;D Mulla on melko pitkät, jotain 15 senttiä olkapäiden alle ulottuvat hiukset nyt.

Tästä haaveilen: http://www.hairfinder.com/hairstyles5/b ... tyle3a.htm
mutta kerrosten poiskasvattaminen on ikävää hommaa. Millasta laittoa tuo vaatis päivittäin?

Jotku tällaset etuhiukset haluan huomenna: http://www.hairfinder.com/info/long-haircuts.htm

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Syys 2011, 23:40
Kirjoittaja Metalliapina
Mä pidän usein hiukset nutturalla, ja tilasin nyt goodyn spin pin pakkauksen kokeiluun, toimii ihan loistavasti! Sain tehtyä löysän chignon tyylisen nutturan hetkessä ruuvamalla spin pinit hiuksiin, ja kampaus pysyi iltaan asti, kunnes otin ne pois, ihan loistava keksintö! Kannattaa kokeilla pitkille hiuksille.

Kuvia spin pin kampauksista-

Kuva

Kuva

Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Syys 2011, 17:42
Kirjoittaja orava
^ Metalliapina, mistä tilasit spin pinin? Löysin itse sen vain Amazon.comista mutta sieltä tulis liian kovat postimaksut...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Syys 2011, 22:27
Kirjoittaja muutettu
^ Ebaysta lähtee alle eurolla. :D Olen joskus noita aiemminkin katsonut, mutta en ole tajunnut kuinka niitä käytetään. Kuinka isoja nuo spin pinit ovat, saako niillä yli BSL-mittaisen tukan kiinni? Alkoi kiinnostaa, ihanat nutturat kuvissa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Syys 2011, 23:06
Kirjoittaja Kisumirri
armi kirjoitti: ^ Ebaysta lähtee alle eurolla. :D Olen joskus noita aiemminkin katsonut, mutta en ole tajunnut kuinka niitä käytetään. Kuinka isoja nuo spin pinit ovat, saako niillä yli BSL-mittaisen tukan kiinni? Alkoi kiinnostaa, ihanat nutturat kuvissa.
Mut noitahan ei saa Suomeen? Ainakin lukee että not available to Finland.
.
.
.
Hei mutta brittien ebaysta löytyy myös =) Tilasin sieltä just.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Syys 2011, 23:15
Kirjoittaja Metalliapina
Mulla on melkein vyötärölle hiukset, ja saa ihan helposti kiinni pitkätkin hiukset, ne niin kuin ruuvataan hiuksiin, ja pysyy tosi hyvin.

Taisin tilata amazonista, postimaksut oli mun muistaakseni halvat, voin yrittää tarkistaa vielä. Ebayssakin oli niitä.

Oon ollut tosi tyytyväinen noihin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Syys 2011, 16:26
Kirjoittaja Hunajapupu
Mulla ei nyt sytytä yhtään, että miten noita spin pinejä käytetään.&nbsp; :-[ Oisko kellään vinkata jotain todella selkeää tutoriaalia tms? Jos tajuan systeemin, niin tuollaisenhan voisi tilata, tosi kauniita nutturoita tuolla näköjään saisi aikaiseksi.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Syys 2011, 16:43
Kirjoittaja kleio
^ Youtubesta löytyy.

Tämä oli hakutuloksista ensimmäinen: http://www.youtube.com/watch?v=HvhE75bxf2I
(ei kovin hyvä, enemmän lörpöttelyä ja vähemmän ohjetta. Parempaa voi etsiä hakusanoilla "spin pin tutorial")

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Syys 2011, 16:46
Kirjoittaja Hunajapupu
^Ajattelinkin että sieltä varmasti löytyy, mutta joukossa on varmasti huonoja ja hyviä niin ei jaksaisi kaikkia käydä läpi hyvien tutorialien toivossa. Kiitos linkistä siis! Jännän näköinen keksintö, mutta tuntuu ihan ihmeelliseltä että tuo lähtisi hiuksista ihan ongelmitta irtikin eikä juuttuisi kiinni. Saako tuon varmasti helposti irtikin hiuksista?&nbsp; :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 30 Syys 2011, 21:45
Kirjoittaja Sanguine
Aah, osaisinpa tehdä itselleni ns. Waterfall braidin.


Kuva

^ Tällainen olisi myös mielestäni kiva arkikampaus.


Olen ihan hulluna kaikkiin lettikampauksiin mutta yllätys, osaan tehdä itselleni vaan pari löysähköä peruslettiä.&nbsp; :P

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Loka 2011, 23:41
Kirjoittaja Horros
Mikä tämän kampauksen nimi on? Ihan mahdottoman kaunis, tekisin heti itselleni kunhan löytäisin ohjeen:
Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 25 Loka 2011, 23:51
Kirjoittaja Polina
Mielestäni Lolitalla oli tuossa leffassa ihan tavallinen "milkmaid braids" -kampaus, eli hiukset kahdelle letille ja siitä sitten kiepsautettu pään yli & kiinnitetty pinneillä.

-edit- Tässä vielä otos eri kuvakulmasta,

Kuva

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Loka 2011, 00:00
Kirjoittaja Horros
Kiitos, ei ollutkaan sitten niin hankala. Ihania kampauksia muutenkin tuossa elokuvassa, muut tosin jo tuttuja ja kokeiltuja.&nbsp; <3

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Loka 2011, 11:32
Kirjoittaja Mena
Hitto teidän kanssanne, mäkin jouduin tilaamaan Ebaysta spin pinejä! :D Tahtoo myös tuollaisen huolettoman nutturan helposti.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 19 Marras 2011, 13:08
Kirjoittaja nukka
Tässä videossa oli minusta aika kivoja arkikampauksia http://www.youtube.com/watch?v=jb1jh-Wv ... ure=fvwrel

Miten saisi siististi tehtyä tuon (muistaakseni videon eka kampaus) että on kaksi lettiä sivuilla, mutta ei kuitenkaan olisi sellaista selvää jakausta takana. En saa tehtyä sitä oikein mitenkään niin etteikö jonkinlainen jakaus näkyisi tai hiukset on muuten vaan ruman näköisesti.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 12 Joulu 2011, 18:47
Kirjoittaja La
Oon tässä pikän aikaa ettinyt ohjeita ison nutturan tekoon, mutta suurin osa niistä on donitsi -, sotku -tai pikkumyynutturoita. En löytänyt mitään kivaa kuvaa esimerkiksi, mut siis sen nutturan pitäs olla semmonen aika iso ''takaraivolla'' oleva.
Olisko kellää juurikasvulaisella ohjeita tai neuvoja tehä semmosta kivaa isoa nutturaa? Apua kaivataan. :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 12 Joulu 2011, 20:29
Kirjoittaja Kunis
La: Oletko valkkinutturaa kokeillut? Vai onko donitsi ja valki sama jttu? :F
Mena kirjoitti: Hitto teidän kanssanne, mäkin jouduin tilaamaan Ebaysta spin pinejä! :D Tahtoo myös tuollaisen huolettoman nutturan helposti.
Noniin, oon nyt kokeillut itsekin näitä väkyröitä, eikä jotenkin oikeen pysy. Tylsää. Nää varmaankin toimii vähän pitemmällä tukalla paremmin?
Mutta nyt olen löytänyt nuturapuikot ja -haarukat taas, oih. Tein myös elämäni ekaa kertaa sukkavalkin, siitä tulee muuten kiva, mutta vähän pitää vielä harjaantua pompulan piiloonsaamisessa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 16:37
Kirjoittaja nukka
Tännekin tuli kasa spin pinejä :D Sai kyllä helposti tehtyä nutturan, mutta pysyvyydestä en osaa vielä sanoa.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 18:10
Kirjoittaja Luciana
Tilasinpa sitten minäkin spin pinejä, utelias kun olen :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Tammi 2012, 20:40
Kirjoittaja chai
Ostin Lontoosta spin pinit, mutta mun tukka on vähän liian lyhyt, liukas ja kerrostettu niihin. Ensi kesänä sitten alkaa tukka olla tarpeeksi pitkä.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Tammi 2012, 08:23
Kirjoittaja Hipsu
Mistä te ootte löytäneet noita spin pinejä? Mä koitin jenkkilän ja brittien ebayta ja amazonia, mutta mistään niistä ei toimitettu suomeen. Löysin samalta valmistajalta "ponnarin tuuheuttajan" pony poufin, jota olis kans hauska kokeilla, mutta eipä sitäkään saanut suomeen.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 14:13
Kirjoittaja chai
^ Ainakin Saksan Amazonin kautta onnistuu Suomeen tilaaminen.&nbsp; :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 30 Tammi 2012, 12:01
Kirjoittaja Mustikka
Hipsu kirjoitti: Mistä te ootte löytäneet noita spin pinejä? Mä koitin jenkkilän ja brittien ebayta ja amazonia, mutta mistään niistä ei toimitettu suomeen. Löysin samalta valmistajalta "ponnarin tuuheuttajan" pony poufin, jota olis kans hauska kokeilla, mutta eipä sitäkään saanut suomeen.
Ebaysta löytyy, kun etsii hair pin ja hair stick nimillä. Niitä tuli useampi vastaan kun etsin nutturapuikkoja

edit. Löysin ihan spin pin hair hakusanoillakin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 14 Helmi 2012, 22:39
Kirjoittaja Hipsu
Kiitos vinkeistä, nyt sainkin ebaysta tilattua molemmat, vaikka muka aiemmin ei onnistunut.. Outoa ::).

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 27 Helmi 2012, 23:50
Kirjoittaja calypso
Kertokaahan kuinka nuo spin pinit toimivat aivan käytännössä? Onko niin käteviä kuin videoilla vaikuttaa, lähteekö hyvin irti, ja kuinkakohan vyötärömittaiset tai pidemmät hiukset saa tuollaisilla kiinni?. Oletteko laittaneet hiukset ponnarille ensin vai riittääkö teillä tuollainen pelkkä kieputus ja sitten spiraalit perään?&nbsp; :D Mielenkiintoisia vekottimia kyllä. Youtubesta löysin videon missä tehdään suuri sotkunuttura tuollaisilla suuremmilla spiraaleilla. :) http://www.youtube.com/watch?v=KBrcieu99oo

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Helmi 2012, 21:44
Kirjoittaja calypso
Kuulostaa kyllä hankkimisen arvoisilta kapineilta. Etenkin kun hintaakaan noilla ei ole paljon mitään, ainakaan mitä eBaysta katselin. En sitten tiedä onko ne aitoja, ja onko sillä nyt niin väliäkään.&nbsp; :) Olen opetellut nyt viime aikoina uusia arkinutturoita, ja tavoitteena onkin ollut juuri se ettei mitään klipsejä ja härveleitä jäisi näkyviin. Nuo spin pinit tekevät haasteestani kyllä paljon helpomman! :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 12:36
Kirjoittaja lillamilla
Musta tuon näköisiä vempeleita on ollut tarjolla ihan Glitterissä sekä Ninjassa. Pitäää itsekin köydä tsekkaamassa, olisi kivaa saada hiukset nutturalle ilman että kiinnityspinnit näkyisi.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 01 Huhti 2012, 20:35
Kirjoittaja Mala Belen
Btw, jos joku opiskelija tai kampaaja on kiinnostunut, niin minulla olisi lähes uusi, pitkä aitohiuksinen kampauspää/harjoituspää, jonka voin myydä sopivaan hintaan. Ota yhteyttä jos olet kiinnostunut.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 02 Huhti 2012, 22:24
Kirjoittaja peachvodka
Entie kuuluuko tää ny tänne mutta menkööt :D

Mä laitan aina välillä mun pitkän tukan yöksi kiinni "pikkumyylle", niin mitä, aamulla ku avaan nutturan niin mun tukka on aivan järkyttävä leijonanharja >:( Ja sitte joutuu suoristamaan niin maan perkeleesti ja arghhh&nbsp; :#

Mitä mä teen väärin? Haluaisin kuitenki suojata ne yöksi ja laittaa kiinni ettei mee takuille yms, mutta kahta kauheempi suoristaminen aamulla ja siinäpä vasta tukka kärsii&nbsp; :ts

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 17:07
Kirjoittaja nukka
Mulla on sama juttu tuon yökampauksen kanssa. Jos teen pikkumyynutturan niin aamulla hiukset on ihan kauhean näköiset, päällimmäiset varsinkin sojottaa mihin sattuun. Olen kokeillut tehdä löysempänä ja tiukempana mutta aina lopputulos on sama.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 03 Huhti 2012, 19:16
Kirjoittaja peachvodka
Mä oon kans koittanu löysempää nutturaa, mutta ei, ei auta..&nbsp; :-\

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 22:37
Kirjoittaja deko
jos haluatte loivemmat "yökiharat" niin googlatkaa "lazy wrap bun". Se ei vaadi hiusten kiertämisetä eli sillä ei tule kikkaratulosta. Sen voi tehdä myös päälaelle. On puikkonuttura eli vaatii vähän nukkumistyyliltä :)

Toinen mahdollinen on caterpillar braid. (taas googlea kehiin). Se ei jätä kiharoita ja kuitenkin suojaa edes vähän pituuksia rasituksilta.

Kolmas mahis on lykätä hiukset yöksi Buff-huiviin. (tätä minä käytän, laiska, monta buffia, helppo)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 22:42
Kirjoittaja hilpsu
Mulla toimii yökampauksena pää alaspain tehty letti ja kun letittää vähän löysemmin, kiharantapaisiakaan ei tule. Nopea ja helppo tehdä. Kun letin tekee pää alaspäin, letti tulee päälaelle eikä ainakaan mulla haittaa nukkumista samallalailla kuin normaalisti niskaan tehty versio.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 00:00
Kirjoittaja Pähkinä
^ Teetkö ihan tuikitavallisen perusletin vai jonkinlaisen ranskisviritelmän?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 02:15
Kirjoittaja Mai
Mitäköhän mä teen väärin kun en vaan saa spin pinejä toimimaan.&nbsp; ??? Mulla on hiukset melkein vyötärölle eli ei voi olla liian lyhyet, liian pitkätkö? Kun mä otan tukan, kieputan sen nutturaksi ja laitan spinit niin se vaan lössähtää saman tien ja latvat hapsottaa aina jostain. Minne ne latvat oikein pitäisi tunkea?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 11:13
Kirjoittaja hilpsu
^^ Ihan tavallinen letti toimii ainakin mulla paremmin ja on paljon nopeampi tehdä kuin ranskis.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 13:47
Kirjoittaja Pähkinä
^ Pitääkin sitten kokeilla tuolleen.&nbsp; :)&nbsp; Mulla toimivat kyllä ihan ok myös tavallinen perusletti takana alhaalla tai sivulla alhaalla, mutta kiva kokeilla jotakin muuta. Yleensä nukun hiukset jonkinlaisella sykeröllä takaraivolla. Poninhännässä latvat tuntuvat kärsivän enemmän (siis öisin)).

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 12 Huhti 2012, 15:23
Kirjoittaja nukka
Pitäisi keksiä jotain uusia tapoja laittaa hiuksia kun nykyään ovat aina samalla tavalla.

Yleensä teen ranskanletin tai sitten jonkinlaisen nutturan niskaan tai takaraivolle. Tuntuu vaan että hiukset kuluu kamalasti tuosta ponnarikohdasta ja yleensä sitä pompulaa joutuu siellä pohjalla käyttämään. Tässä on mun nykyinen lempparitapa tehdä nuttura http://www.youtube.com/watch?v=SnPsUrS7 ... 1oXLKoATYI

Puikkonutturoihin ei vielä riitä pituus ja spin pineillä tulee vielä niin mitättömän näköinen sykerö, etten ole niitä hirveästi käyttänyt.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 13:41
Kirjoittaja nukka
Löysin yhden ainakin itselleni uuden hiustenlaittotavan, täytyypä kokeilla joku päivä :D
http://www.youtube.com/watch?v=EzztbmPK ... ure=relmfu

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Huhti 2012, 18:18
Kirjoittaja Venin
http://www.youtube.com/watch?v=xkL5slplKC8

Tää on kyllä mun lemppari-youtubehahmo :D Tässäpä taas hyvä ohje, tällä kertaa sotkuiseen nutturaan. Tuo kahdelle ponnarille yhden sijaan oli hyvä veto. Just tällästä oon pitkään miettinyt että miten sais mahd. vähällä vauriolla. Koska omistan suorat ja ohuehkot hiukset niin tein pohjalle ensin randomfoliokiharat massan luomiseksi, ja hyvä muhkea kampaus tuli vähän vajaa bsl-mittaisiinkin!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 18 Touko 2012, 22:12
Kirjoittaja Eiffe
Nää kampaukset kolahtivat kovaa. Tuommoinen kalanruotoletti-pompula olisi niin hyvä pohja kukkapannoille ja siihen olisi ihana törkkiä yksittäisiäkin kukkia&nbsp; <3 Mulle kelpais myös tuo tukan väri ja mallin kasvot.

http://citified.blogspot.com/2011/07/su ... ssoms.html

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Touko 2012, 00:37
Kirjoittaja nukka

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Touko 2012, 13:35
Kirjoittaja Luscious
Mä ajattelin laittaa kaverin häihin tälläisen, helpon mutta näyttävän nutturan: http://www.youtube.com/watch?v=7i2MAYa96Gc&feature=plcp
Ajattelin yrittää vähän soveltaa tota ja harjoitella sen tekemistä sivulle. Musta on kiva kun kampauksesta näkee edestäkin hiuksia.
Jos joku ei vielä ole tuon neitosen videoita katsonut niin suosittelen lämpimästi, tosi ihania kampauksia ja selkeästi neuvottu!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Touko 2012, 08:46
Kirjoittaja marenki
^ Ihan huippu! Näytti tosi yksinkertaiselle tehdä, mutta näyttää hankalalle. Harmi kun oma tukka ei nyt vielä riitä tuohon, muuten kyllä menisin heti treenaamaan.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 04 Kesä 2012, 15:59
Kirjoittaja wilma
Mä kaipailisin vinkkejä, kuvia ja videoita kuinka tehdä kiharasta tukasta "irokeesikampaus"? Jos joku tietää tuon kampauksen oikean nimenkin, niin kuulisin sen myös mielelläni.&nbsp; ;D

Tyyli liippaa kuitenkin aika läheltä tätä:&nbsp; http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/kampaus-nosto.jpg

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 11:31
Kirjoittaja Sassy
Jos kirjoitat youtubeen faux mohawk for long hair, niin löytyy paljon ohjeita :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Kesä 2012, 00:23
Kirjoittaja Simppu
Ootteko nähneet jo tämän: http://www.youtube.com/watch?v=QTdh863A ... re=related

Aika nopean ja kätevän näköinen, ja ilman strasseja menisi varmaan arkitukkanakin. Itselläni ainoa ongelma tuollaisessa on se, että kuminauhapanta "karkaa" takaraivoa kohti, liukuu siis ikään kuin pois päästä. Pysyisköhän pinneillä...

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 10 Kesä 2012, 01:14
Kirjoittaja Norppa
Ihana huomata voivansa viimein hengailla täällä pitkien hiusten ketjussa. Juurestelu on tuotanut tulosta, jei :) Pitänee päivitellä noita kasvatusketjuja kun ehtii. Mahtia.. :)

Mutta itse kysymys, mistä noita spin pinejä voi ostaa? Saako niitä mistään suomesta (pk-seudulta) vai vaan tilaamalla?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 19:51
Kirjoittaja wilma
Onkohan tässä kampauksessa nuttura? Vai miten hiukset on tuolla takana kiinni?

Kuva

Ihastuin tuohon kampaukseen mutta tuntuu että mulla on liian pitkät hiukset siihen. Hiukset on vajaa bsl mittaiset, takaa kyllä on rintsikkamittaiset mutta sivuhiukset on lyhyemmät.

Mä saan tuon kampauksen hyvin aluilleen, teen loivaa kiharaa pienellä suoristusraudalla ja hiusten nosto sivuille ja ylös on helppoa. Takaosa tuottaa ongelmia, kun en keksi kuinka sen saisi samantyyliseksi. En halua taakse mitään pallonutturaa, enemmänkin sellaista vähän hallitun sotkuista lopputulosta.

Vinkkejä?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 20:23
Kirjoittaja Pähkinä
^ Voisiko tuossa olla vain kiharoilla tehty löysähkö ranskanletti (tai jonkinlainen variaatio) niin, että letin pää on niskassa työnnetty ja pinnitetty sinne alle?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 20:56
Kirjoittaja Eiffe
^^ Onnistuiskohan tällä&nbsp; twisted sisterillä? http://thequeensthrone-maria.blogspot.f ... ad_31.html

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Kesä 2012, 21:23
Kirjoittaja wilma
Kiitti Pähkinä ja Eiffe.&nbsp; :) Kokeilin ihan pikaversion tuolla Eiffen linkkaamalla ohjeella, ja sillä pitäisi nyt onnistua. Kiharran tukkaan vähän tiukempaa kiharaa ja availen sitä kiinnitysvaiheessa, niin lopputuloksesta tulee vähän sotkuisempi ja muhkeampi.

Tuo kampaus onkin helpompi toteuttaa mitä luulin! Vielä kun tökin muutaman helmipinnin tai kukkakoristeen valmiiseen kampaukseen niin kampaus on täydellinen.&nbsp; :)

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Heinä 2012, 02:33
Kirjoittaja Moriem
Meigä ei oikeen jaksa suoristamisen lisäksi tehdä muuta, välillä taiteilen pinnien kanssa ja saatan vähän tupeeratakin. Älysin tosin "puolinutturan" mahtavuuden eilen - sopivan rento mutta silti tosi söpö!

Kihartinta odotellessa...Onhan mulla noita kukkia ja rusettejakin mutta nahh.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Heinä 2012, 11:04
Kirjoittaja wilma
^ Suoristusrautakiharat? Nopea ja helppo tehdä, eikä tarvitse erikseen kiharrinta. &nbsp;:)

Edit: Mulla on nyt kampauskriisi. Ensi viikolla aika kampaajalle ja tukasta lähtee yli puolet pituudesta pois. Eilen illalla väkertää rakensin kampauksia mitkä onnistuu vain pitkällä tukalla. &nbsp;:D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 06 Heinä 2012, 14:00
Kirjoittaja Moriem
Oon yrittäny tehdä niitä varmaan 6 eri raudalla, ellen useemmallakin, mutta ei onnitu! Tiedän tekniikan, oon kattonu moooonia videoita jne. mutta saan aikaiseksi vaan vekkejä ja palaneelta haisevaa hiusta :D Ja koska tiedän että harjoittelu kuluttaa hiusta niin en kauhean usein viitsi harjoitella... Voisin vaikka viikonloppuna ottaa itseäni niskasta kiinni ja opetella!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 15 Heinä 2012, 15:19
Kirjoittaja Pepper
Kuva

(http://hellogiggles.com/braid-parade)

Jännän näköinen palmikko. Tuossa on kai kolme fishtail lettiä?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 15 Heinä 2012, 15:20
Kirjoittaja Elna H
Ainakin näyttää olevan&nbsp; :) Tuo on sen verran nätti, että täytyy itsekin kokeilla, toivottavasti vain hiusten mitta riittää.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 13:36
Kirjoittaja Shinea
Hankin Glitteristä joulupakettiin itselleni nutturalasson. Onko kenelläkään kokemuksia, miten kyseinen härpäke toimii, ja oletteko olleet tyytyväisiä?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 14:29
Kirjoittaja Ponpon
Kysyn nyt täällä kun en keksinyt muutakaan paikkaa&nbsp; :)

Missä suomessa myydään noita puikkoja jotka tökätään hiuksiin? Innostuin puikkonutturoista koska se olisi hellävarainen tapa pitää hiuksia kiinni. Kokeilin äsken kiepauttaa suht lyhyet hiukset nutturalle ja tökkäsin syömäpuikon ( :D) siitä läpi.

Hyvin tuntui pysyvän, mutta hiuksissani oli (noh, on vieläkin) kookosöljymuhitus meneillään että en sitten tiedä kuinka puikko pitäisi öljyttömiä hiuksia kiinni sillä hiukseni ovat suht liukkaat. Lisäksi nuttura näytti kivalta, vaikka sen teossa kesti n. 10 sekuntia. Kunhan löytäisi ihan oikean nutturapuikon : ]

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 26 Joulu 2012, 13:14
Kirjoittaja Od3ssa
Tosi hyviä youtube-linkkejä täällä, eilen tuli useampi kateltua, laittakeehan vaan lisää. Mulla alkaa oleen ihan kivasti pituutta tukassa, joten voin alkaa jotain kokeilemaankin. Jouluksi kiharsin pearl wandilla ja vedin taakse sivuun toiselle puolelle hiukset kiinni (eli niin, että kiharat näkyi toisella puolella päätä edestäpäin), tuli ihan kivan- ja juhlavannäköinen :).

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 28 Joulu 2012, 17:50
Kirjoittaja peachvodka
Onko jollakin tietoa millä nimellä tällaista kampausta hakisi? Tai millä tavalla tuommoinen mahdollisesti tehdään?

Kuva
Kuva

Tuo on niin kaunis ja samalla rock -henkinen! :l
Yritin googletella vaikka millä nimillä ja kielillä mutta ei löytynyt mitään tietoa tuommoisista.. :-\

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 19:48
Kirjoittaja Liselle
^Vähänkö hieno! :l Kai noi renkaat on vaan punottu tuonne hiuksiin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 21 Touko 2013, 01:08
Kirjoittaja Kunis
Kalanruotolettiä minäkin harjoittelen itselleni, josko tällaisen kaunistuksen joskus saisin kyhättyä. Onhan sellainen toisille helppo tehdä, mutta ei siitä vielä kovin mairitelevaa jälkeä itselle synny.
http://www.refinery29.com/professional- ... ow#slide-1

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 08 Syys 2013, 10:11
Kirjoittaja Jenny
Olen menossa lokakuussa hienompiin iltapukujuhliin, mutta miten ihmeessä laitan sinne tukan! Olen aika käsi kampausten teossa, joten en yhtään tiedä, mistä pitäisi edes lähteä. Mun hiukset yltää jonkin verran yli BSL:n. Juhlallinen kampaus pitäisi olla, mutta ei mitenkään hirveän haastava tehdä... ???

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 08 Syys 2013, 10:49
Kirjoittaja ainokainen
Mun mielestä sun kannattaisi mennä vaikka kampaajalle, joka ammattilaisena näkee, mikä toimii. Tai jos sun joku kaveri on taitava tekemään kampauksia?

Mun mielestä esim. pään muoto vaikuttaa ihan helkkaristi. Itselläni on litteä takaraivo, joten jos laitan nutturan korkealle päälalelle, se vaan korostuu ja näytän siitä kuin osa päästä puuttuisi takaa. Mun pitää siis kasata hiusta siihen takaraivolle, ja mielellään nuttura mahdollisimman alas niskaan.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 08 Syys 2013, 11:04
Kirjoittaja salute
Jenny: Ammattilainen varmasti osaa auttaa, mutta vaihtoehtoisesti suosittelisin myös kokeilemaan erilaisia kampauksia. &nbsp;Vertaile vaikka söhröisemmillä kampauksilla alkuun kampauksen korkeutta takana, hiusten taakse vetämisen ja otsahuituvien jättämistä, pörröisyyttä ja sileyttä tietyissä kohdissa jne. Aika nopeasti nimenomaan sellaisilla puolihuolimattomilla kampauksilla hahmottaa oman päänmuodon,. Löydettyäsi oikean tyyppisen kampauksen, voit etsiä täsmätutorialeja ja harjoitella suortuvien laittamista prikulleen paikalleen. Ensimmäiset versiot ovat enemmän tai vähemmän suttuisia, mutta harjoittelu ja toisto auttaa.
Oletko muutenkin enemmän sleekin vai huolettoman tyylin faneja? MIelestäni myös (useampiin) iltapukujuhliin voi valita huolettomimpiakin kampauksia, kunhan esim. suurin osa hiuksista on kiinni tai poissa kasvoilta.

Mulla on päinvastoin kuin ainokaisella. Jos teen nutturan alas niskaan, näytän kaulattomalta ja kasvoni omituisen muotoisilta. &nbsp;;D Tai sitten vain niin paljon yksittäisiä hiuksiani on keskittynyt niskan alueelle, että niilä karvoilla on helppo hämätä päänmuotoa jopa itsellenikin.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 08 Syys 2013, 11:13
Kirjoittaja Jenny
Kampaajalle mulla ei ole rahaa mennä laitattamaan tukkaa. Ja sellaisia kavereitakaan ei ole, jotka pystyisivät laittamaan (niin, suurin osa mun kavereista taitaa olla miespuoleisia :D) Nutturakampauksista mun pään muotoon sopii paljon paremmin ylhäällä oleva nuttura, kuin alhaalla. Tykkään enemmän huolettomista (mutta silti siisteistä) kampauksista, kuin ihan täysin sliipatusta tukasta.

Yksi vaihtoehto on tietenkin kihartaa koko tukka (minkälainen mulla oli yo-juhlissa muutama vuosi takaperin...), mutta haluaisin joskus jotain muuta.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 08 Syys 2013, 11:21
Kirjoittaja salute
Siitä sitten vain harjoittelemaan.&nbsp; :) Kokeilemalla erilaisia kampauksia löydät varmasti omasi, eikä kannata lannistua ensimmäisten väkerrysten lopputuloksista.

Jos haluat kihartaa hiuksia, voisit silti koittaa lisätä siihen jotain erilaista twistia.&nbsp; Esim. pienempi nuttura osasta hiuksia ylös (jos sullekin ilmeisesti siellä päin sijaitsevat hässäkät sopivat), lettijuttuja, punoksia, omista hiuksista tehty rusetti.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 20 Syys 2013, 08:23
Kirjoittaja Jenny
Mietin jotain tällaista:

KuvaKuva

Tosin paljon siistimpänä, tämä on vain aamuinen äkkiä-söherrys... Aika normi nuttura kolmella letillä, parasta mihin pystyn :D

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 01 Loka 2013, 08:35
Kirjoittaja Lila
Ihana kampausblogi: http://www.irrelephant-blog.com/ - tai siis on siellä muutakin, mutta paljon kampauksia!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 01 Loka 2013, 14:34
Kirjoittaja wilma
^ Tuo olikin hyvä linkki, lähtee muutama kampaus kyllä testiin.&nbsp; :) Mä kaipailen jatkuvasti uusia ideoita arkikampauksiin, tukan on oltava aina töissä kiinni ( ja mielellään niin että myös pysyy ilman mitään korjailuja), vaihtelu virkistää.

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 16 Marras 2013, 15:08
Kirjoittaja peachvodka
En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne pitkien hiusten kampaukset -osioon, mutta menkööt.
Mitä pidätte tästä Christina Aguileran kyherryksestä? Mielestäni tuo on pirun cool! :ts Vaikka tuo varmaan onkin vaan kiharoiden teko -vaihe, mutta silti!

Kuva
*klik kuva suuremmaksi* c:

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 05 Joulu 2013, 02:44
Kirjoittaja bubbs
Mulla on paksu kaula ja lättänä päälaki ja olematon takaraivo, ja näytän mielestäni tosi tyhmältä hiukset kiinni. Auki olevat hiukset piilottavat virheet, ja on turvallinen olo. Tykkäisin väkertää erilaisia kampauksia, en vain osaa olla niissä! Ei silti, että taitonikaan riittäisivät kovin pitkälle.

Front braid on mun vakiokampaukseni, jos haluan saada tukkaan jotain erityistä. Turvallinen reuhka jää avoimeksi, mutta letti on tosi söpö ja siisti. Vieraatkin ihmiset tulevat kehumaan ihan spontaanisti, se on tosi epätavallista.. Mun versioni on samanlainen, kuin alla olevassa kuvassa, kai tätäkin voisi varioida enemmän.

Kuva

Edit. Innostuin tästä kampauksesta aikoinaan siksi, että siihen sai nerokkaasti hukattua poiskasvatusvaiheessa olevan otsatukan.. Ärsyttävä kasvuvaihe kävi tämän kanssa huomattavasti siedettävämmäksi!

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 10:37
Kirjoittaja Gekko
Wanted: erilaisia puikkonutturavariaatioita pitkille hiuksille.

En hallitse muita kuin lazy wrapin ja nautiluksen, ja nykyään teen usein jälkimmäistä niin, että kierrän hiukset ensin käden ympärille kahteen kertaan. Pituutta löytyy häntäluuhun saakka. Onko kenelläkään mitään hyväksi testattua nutturatyyliä, johon saa helposti hukattua pituutta hiuksista?


Myös: selkokieliset ohjeet waterfall braidiin. Olen yrittänyt ties millä tutoriaaleilla, mutta tässä on jokin juttu, jota en yksinkertaisesti tajua. :D Miten ihmeessä se lopetetaan?

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Lähetetty: 09 Touko 2018, 16:56
Kirjoittaja Happy
Törmäsin aikoinani Loepsien videosta tällaiseen instagramiin jonka kampaukset on niin nättejä että herkistyn T__T
https://www.instagram.com/mizomizo0711/

Alla on itse Loepsien video jossa hän askartelee yhden "huijausletin"
https://www.youtube.com/watch?v=XmNufkI1rzg