Pitkien hiusten kampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja ellen »

Olisiko kellään hyvää ideaa tai vinkkiä miten voisin laittaa/käydä laitattamassa hiukset ystävän häihin, kun pukuna on melko seksikäs mekko? Tyylitelty nuttura ei sovi kokonaisuuteen, kun taas kiharapilvi saattaisi vaikuttaa liian rennolta. Ajattelin, että jos kävisin teettämässä kampaajalla jonkinlaisen lettikampauksen tähän tapaan. Olisiko siinä ideaa? Ei olisi liian rento, tyylitelty tai seksikäs vaan vähän kaikkea siltä väliltä.
PJ
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 11:37

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja PJ »

^Mielestäni laittamissasi kuvissa näkyvät kampaukset ovat oikein tyylikkäitä vaihtoehtoja. Voisin kuvitella että tuollainen vähän rennompi lettikampaus mukavasti tasapainottaisi seksikästä mekkoa. Voi olla että joudun varastamaan tämän idean mikäli hääkutsuja kolahtelee postiluukusta  ;).
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä oon jo jonkun aikaa himoinnut että tekisin patukoilla oikein tiukkaa pikkusäkkärää. Mulla on pitkät paksut hiukset.. Ongelma on vaan se ettei hiukset tunnu kuivuvan patukoiden sisältä millään! Kaks kertaa oon jo ne väsännyt.. kerran laitoin yöksi, mutta ne painoi ikävästi ja haittasi nukkumista. Aamulla hiukset oli edelleen kosteat, vaikka olinkin föönännyt hiuksia ennen patukoiden laittamista. Toisen kerran laitoin aamulla kuivempiin hiuksiin, mutta neljän tunnin aikana (välillä kuivailin föönillä, ehkä 6 kertaa!) mutta avatessa hiukset oli edelleen kosteat eikä pikkukiharaa siis tullut. Mikähän neuvoksi :( Tarviiko hiusten olla lähes kuivat kun laitan ne? Vai pitäisikö laittaa suosilla useammalle pötkölle?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla nyt ei mitkään tosi pitkät hiukset ole, pisimmät kainaloon asti ja siitä sitten tasaisesti kerroksia leukaan asti. Mun pitäis keksiä jotain arkikampauksia mitä voisi töihin tehdä, yksinkertaisia mielellään kun aamulla ei kovin virkkuna jaksaa kampauksia väännellä. Minkälaiset kampakset olisivat mahdollisimman hellävaraisia hiuksille?

Yleensä tulee tehtyä ranskanletti, tavallinen letti näyttää rumalta kun uo lyhimmät kerrokset jäävät irralleen roikkumaan. Semmoista balleriinanutturaa olen joskus kokeillut tehä ihan vaan kieputtamalla hiuksia ja sittentökkimällä hengettömiä sekaan, mutta kun tuosta nutturasta tulee niin mitäänsanomaton sykerö niskaan, mulla nyt ei erityisen paksut hiukset ole muutenkaan ja sitten vielä kerrostukset vie osan paksuudesta pois.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^^Kannattaa kuivata hiukset ja osioon jota olet rullaamassa niin suihkuttaa hieman kampausnestettä.
dani

Lettikampaukset

Viesti Kirjoittaja dani »

Hei! Kaipailisin kovasti kuvia erilaisista lettikampauksista ja letitystyyleistä ja olisin kiitollinen jos joku laittaisi kuvia tai osaisi suositella hyviä sivustoja!:)

Kysymys sopinee tähän ketjuun - Kikka
Viimeksi muokannut dani, 11 Touko 2009, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Copper

Vs: Lettikampaukset

Viesti Kirjoittaja Copper »

Kannattaa tsekata vaikkapa tämä osoite:

http://www.dreamweaverbraiding.com/Braiding_Tips.htm

Sivustolta näkee tekniikoita, itse voi sitten alkaa luoda omaan päähän itsensä näköisiä lettejä.
dani

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja dani »

kiitos, näytti olevan tosi monipuolinen sivusto!:)
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Tazu »

Mulla ois tulossa yhet pippalot mihin pitäis väkertää joku kampaus. Hiukset on puoleen selkään ja suorat. Pelkkää kiharaa en viittis laittaa kun semmonen on ollu monesti (kihara vapaana+joku hiuspanta). Niin ja letit ei multa vaan onnistu  :-[ Oisko kellään hyvää ja helppoa ideaa?
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^ Kiharat foliolla, talouspaperilla tai kukkapaplareilla ja niistä löyhä nuttura! Mun luottokampaus pitkätukka-ajoilta!

Lisäys: Nauhoilla ja kukilla saa lisäeloa ja juhlavuutta, jos niitä kaipaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Hermione kirjoitti: Lisäys: Nauhoilla ja kukilla saa lisäeloa ja juhlavuutta, jos niitä kaipaa.
Kunhan ei ihan tänne asti mennä kihara- ja nauhasysteemeissä (eli kohtuus kaikessa)&nbsp; ::):

Vähän liikaa tavaraa päässä?

Heh, tämä on jo toinen kerta kun käytän Helenaa esimerkkinä. Edellinen kerta oli positiivisessa mielessä, mutta tämä on lievä kammotus. Oli ihan pakko postata tämä, koska tuo kuva on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleeni esimerkkinä siitä, miten päähän voi laittaa käsittämättömän sekamelskan tavaraa. Eipä sillä, hänelle se jollain tavalla sopii kuitenkin.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 31 Touko 2009, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Tazu »

Kiitos neuvoista, täytyypä heti kokeilla&nbsp; :) Toinen vaihtoehto vois olla semmonen irokeesi suoralla tukalla (kaikki hiukset sinne keskelle ponnarien avulla). Ainoa ongelma oli sitä kokeillessa, että pinnit loppu kesken ja hengettömiä ei ollu. Hengettömillä sais kai hiukset kiinni niin ettei ne pinnit näkyis? Mulla jää aina näkyviin ne pinnit, ku en osaa laittaa niitä niin ettei ne näkyis&nbsp; :-[
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
Georgina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 195
Liittynyt: 01 Tammi 2008, 19:09

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tarvitsisin apua ja vinkkejä juhlakampauksen tekoon. Olen menossa ensi kuussa häihin ja aion pukeutua 50-luvun tyyliseen kellohelmaiseen mekkoon. Ostin mekolle kaveriksi mustan, melko paksun satiinipannan, jonka sivulla on muhkea rusetti. Nyt pähkäilen miten hiukset voisi laittaa pannan&nbsp; kanssa yhteensopivasti.

Hiukset ovat vyötärömittaiset, paksut, piikkisuorat ja melko liukkaat. Lisäksi minulla on lyhyt ja ohentamaton&nbsp; otsatukka (tyyliin Bettie Page.)&nbsp; Kiharat ym. eivät tahdo pysyä ellei hiuksia kuorruta tuhdilla kerroksella muotoilutuotteita ennen ja jälkeen kihartamisoperaation, eikä sittenkään pysymisestä ole aina takeita.

Mietin, että josko kokoaisi latvat korkealle, päältä sileälle poninhännälle, kietoisi hiussuortuvan peittämään lenkin ja sitten kihartaisi latvat. Tai sitten jos antaisi hiusten olla auki ja kihartaisi vain latvat. Otsistakin voisi hieman kääntää sisäänpäin.
Muita vinkkejä?
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

^Historialliset kampaukset-ketjusta lainattua, toivottavasti noista videoista on apua. Kampaukset on syötävän ihania!
Liiselot kirjoitti: YouTubesta löysin ihan mahtavia videoita, joissa opastetaan tekemään 40- ja 50-lukulaisia kampauksia!

Tässä linkki.

Tuo nainen käyttää vielä ihan niitä samoja tekniikoita kuin silloinkin käytettiin, niin että lopputulos olisi mahdollisimman autenttinen. Videot ovat enkuksi ja joskus tekstit vilahtavat niin nopeasti, ettei niitä tahdo ehtiä lukea, mutta sitten vaan pausea niin kerkii. :) Musiikkikin on videoissa hauskaa ja tunnelmaan sopivaa! Suosittelen, jos tuon aikakauden hiustyylit innostavat.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Minusta nuttura on aivan paras keksintö! Teen usein niin, että laitan hiusten latvoihin kunnon tujauksen hoitavaa hoitsikkaa, ja laitan hiukset päiväksi nutturalle. Mömmöt jäävät nutturan sisään, ja samaan aikaan on tyylikäs ja seksikäs kampaus&nbsp; <3 :D
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Vastaa Viestiin