Pitkien hiusten kampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Bongasin asoksen lehdestä kampauksen, jossa on mielestäni yhdistetty mukavasti vanhan oloiseen kampaukseen moderni häivähdys. Piti tuon kampauksen takia opetella kalanruotoletti, joka ei lopulta ollutkaan yhtään vaikea niin kuin olin kuvitellut.

Kuva
Kuva
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Toi on ihana, mutta mä en oikein hahmota noista kuvista miten se tehdään. Kalanruotoletti on tuttu, mutta miten se tuossa oikein menee?

kleio kirjoitti: Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.
Tämmösen sivun olin joskus laittanut suosikkeihin: http://frazzledfrau.tripod.com/titanic/hair.htm
Kolme kampausohjetta ja tukanhoito-ohjeita vuodelta 1911.  :D
Viimeksi muokannut bast, 03 Marras 2010, 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Käsittääkseni tuossa jaetaan hiukset kahdelle pompulalle alas niskaan ja sitten ne letitetään ja jotta leteistä tulisi paksun näköiset ruotolettejä "levitetään" sormin. Sitten toinen letti laitetaan kiertämään lähelle toista korvaa ja toinen toista. Tuossa vois toimia myös, että tekee toisesta letistä isomman (toiseen siis suurempi osa hiuksista) niin, että lettien päätepiste tulee lähemmäs toista korvaa ja sen ohkasemman letin saa piilotettua muhkeamman letin alle.  ::)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Mutta kahdesta pampulasta tulee jakaus ja tossa sitä ei näy?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mää saan kyllä jaettua hiukset takaraivolta kahteen osaan niin, ettei jakaus näy. Tietysti ei kannata tehdä suoraa jakausta vaan sormin epämääräisesti jakaa hiukset. Ja pompulat mahdollisimman lähekkäin. Parin pinnin avulla saa varmasti myös piilotettua jakauksen.  :)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Sittenkö ne letitetään tavallaan sivullepäin ja taitetaan kaksinkerroin? Hitsi, mä olen huono näissä  :-[
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Juurikin noin.  :)

Tuossa kampauksessa ois varmaan hyvä, että hiukset ei olis vastapestyt. Mulla ainakin hiukset isonee/tuuhenee latvoista likaantuessaan. Sais sitten mahdollisimman muhkeat letit.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Löysin youtubesta videon, missä on kuvia pikkutytölle tehdyistä kampauksista, mutta voisin kyllä ottaa osan noista ihan omaanikin päähän. Tosi kauniita lettikampauksia...

http://www.youtube.com/watch?v=hL0vC_Zj ... re=channel

Täältä löytyy näemmä ohjeita kampausten tekoon.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Horros »

^ On kyllä upeita! Pitää laittaa muistiin, jos joskus itsekin jaksaisi vääntää jotain otsalettiä monimutkaisempaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Todia »

Täällä, http://kupferzopf-flechtfrisuren.de/Frisuren.htm, on ihania kampauksia ohjevideoineen. Plus mahtavan kauniit hiukset! Saksankieliset sivut.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
nightlight

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja nightlight »

Törmäsin netissä todella kivan näköiseen kampaukseen, mutta ohjetta en löydä. Osaisko kukaan neuvoa, miten tämä tehdään?

Kuva
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Mun veikkaus: Erottele sivuilta kaistaleet ja laita loput hiukset ponihännälle. Ota molemmista sivukaistaleista puolet hiuksista yläreunasta ja laita ne ristiin pään takana. Käännä ponihännän alle ja laita hiuslenksun väliin. Ota alempi osa sivuhiuksista ja taas ne ristiin takana ja kiinni ponnarin alaosaan.
Ymmärsikö tosta mitään?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
nightlight

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja nightlight »

Jep, ymmärsin (ainakin omasta mielestäni), nyt sitten vaan kokeilemaan tuota. Kiitos opastuksesta! :)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja bast »

Toivottavasti onnistuu  :)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mun on ihan pakko kokeilla tätä kampausta joskus kun on taas jotkut juhlat. ;D Musta tuo on ihan vertaansa vailla. Sopisi varmasti mun tyyliini, koska liian sliipattu tukka juhlavaatteiden kanssa saa mut tuntemaan itseni vieraalta ihmiseltä. Tuo taitaa kyllä vaatia otsatukkaan sen verran pituutta että sen saa kätkettyä.. ja letin onnistuminen tuohon paikkaan voi olla työn ja tuskan takana, onneksi krepattu tukka on helpommin hallittava.. ::)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Vastaa Viestiin