Pitkien hiusten kampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Wuhuu, kerrankin jotain hyötyä ohuesta tukasta :D Juuri tuota hiusten itsensä ympäri kiertämistä haluaisin välttää kampauksissa, mutta oma mielikuvitus ei riitä sen lisäksi kuin ponnariin tai lettiin. Ja alkaa letitkin tympiä.
Mutta ehkäpä tuo puikko vielä luonnistuisi kun intoakin riittää, meinaa vaan hermot mennä kun ei äkkiä kaikki onnistu ja mene oman mielen mukaan  :)

Youtubesta katselin myös noita aikasemmin mainittuja 50-luvun kampauksia. Hienoja olivat, mutta itse haluaisin välttää muotoilutuotteiden käyttöä, joka sekin karsii paljon mahdollisia kampauksia mitä kokeilla. Toimisikohan vaikka hoitoaine miten hyvänä muotoilutuotteena?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja deko »

^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.
this too shall pass.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Kiitos Strix mahtis linkkivinkistä! Aivan ihania ja "ajankohtaisia" kampaus tutoriaaleja. Mun on heti huomena pakko toteuttaa joku! Ehkäpä rusetti? Ei voi kun kahdehtia kuinka upeassa kunnossa naisen hiukset ovat ja mikä kiilto!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

deko kirjoitti: ^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.
Juuri tuon videon avulla olen yrittänytkin, mutta silti menee jokin pieleen  ??? käännös mikä tulee tikun lenkkiin työntämisen jälkeen, siihen asti vielä sujuu, mutta sitten levähtää koko komeus... sorminäppäryys ei taida riittää.
leben
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 01:37

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja leben »

WilloTheWisp kirjoitti:
Strix kirjoitti: Yritin vilkuilla että ei kai tätä ole jo linkitetty, mutta tässä olisi ainakin yhden tytön kampauksia joita kuolailen välillä. Ihanan näköisiä: http://www.youtube.com/user/binosusume
Käykää ihmeessä katsomassa jos ei ole tuttu, löytyi kun yritin etsiä hyvää hairbow ohjetta.
Tytön koiraa näytti kiinnostavan ihan hirveästi  :D näin btw.
Nojoo, tulipa vaan paha mieli kun noita katsoi  :( kyllä se muilla vaan on paksusti pitkää tukkaa, joka on vielä ihanan sileää ja suoraa, ja siihen saa kivoja kampauksia. Yritin tehdä omalle hiirenhännälle puikkonutturan, vitsihän siitä tuli...
Niinpä! Aivan mahtava tukka tytöllä. Niin silkkisen näköinen että alkoi harmittamaan oman tukan kunto..  :-\
Ehkä tuolta löydän vinkin huomiseksi valmistujaisjuhliin.. (aika viime tinkaan jäi tämäkin homma...  :D :D)
1b M ii n.66cm huijausmitalla. Hiuksissa nyt: Elumen RR@all /shokkivärit-Impulsiivinen shoppailija-

Blogini: http://meikkimonsterinmaailma.blogspot.com/
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

WilloTheWisp kirjoitti:
deko kirjoitti: ^ katsos vaikka tämä, itselläni just riittää letinpituus ja jos tukkani olisi ohuempi siitä saisi tukevamman:

http://forums.longhaircommunity.com/vbj ... ticleid=72

Video selkeyttää paljon.
Juuri tuon videon avulla olen yrittänytkin, mutta silti menee jokin pieleen  ??? käännös mikä tulee tikun lenkkiin työntämisen jälkeen, siihen asti vielä sujuu, mutta sitten levähtää koko komeus... sorminäppäryys ei taida riittää.
Mulla oli myös jonkin verran vaikeuksia Lazy wrapin kanssa ja tajusin tänä keväänä, että tein sen varmaan ainakin vuoden ajan "väärin". Kiersin hiukset vain koko ajan "ponnarin" tyven ympäri enkä kiertänyt niitä erikseen peukalon alta tai jotain sinne päin, mitä siinä ohjeessa pyydetään tekemään.  Kampaus tosin pysyi paremmin väärin tehtynä, koska siitä tuli vähän tiukempi. Se levähti hyvin pian oikein tekemisen jälkeen. Opin sittemmin tekemään sen tiukemmaksi myös "oikein", mutta pidän siltikin enemmän siitä "väärästä" versiostani. Harvoin kyllä enää teenkään koko lazy wrapia, koska joudun kiertämään hiukset itsensä ympäri jo vähän turhan monta kertaa.

No joo, tulipa selvä selitys  :P. Jos haluat yrittää sitä vielä, niin kokeilepa huviksesi kiertää hiukset tiukemmin vain tyven ympärille. Lopputulos näyttää suunnilleen samalta, mutta pysyy ehkä paremmin.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 09 Kesä 2010, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

^ Olen nyt saanut lazy wrapin pysymään paremmin, kun kiertää hiukset peukalon ympärille Tosi tiukasti, muuten hajoaa hetkessä. Niin ja pitkätukka, mistä kohtaa tuossa sinun ehdotuksessa pitäisi puikko työntää sisään ja ulos? :D en ihan täysin ymmärtänyt ja räpeltäminen ei ole tuottanut kestävää tulosta.

Vahingoittaako hiuksia jos teen tiukan puikkonutturan märkiin hiuksiin? Kun kuitenkin joutuu pyörittelemään hiuksia ympäriinsä ja vielä "seivästää" ne  :)
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Heh, joo nämä sanalliset selitykset ovat joskus aika selviä :D

Olen työntänyt puikon sisään vasemman käden etusormen kohdalla olevasta reiästä. Liu'utan sitten vasenta etusormea vasemmalle päin niin, että se osuu lopulta "luonnostaan" samanlaiseen koloon kuin joka oli siinä mistä puikko meni sisään. Se kohta on ihan nutturan vasemmassa reunassa. Sormi osuu siis siinä lopulta sellaiseen kohtaan, jota voi vähän venyttää jotta siihen tulee puikolle oikein sopiva kolo. Siitä sitten puikko ulos.

Ehkä auttaa jos yritän havainnollistaa asiaa vielä näin: kun puikkoa ruvetaan laittamaan, sekä oikealla että vasemmalla on sellainen pieni etusormen mentävä kolo, johon puikon voi työntää. Ihan nutturan keskellä taas on kohouma. Tämmöinen sormituntuma on ainakin mulla lazy wrapia tehdessäni :D

Märkiä hiuksia nutturoidessa voi kai vaurioittaa hiuksia helpommin jos ei ole otteissaan hyvin varovainen. Jos hiukset pyörittelee hellävaraisesti ja laittaa myös puikon varoen, en usko että siitä on suurempaa vaaraa. En ole tosin laittanut koskaan omiin märkiin hiuksiini puikkonutturoita, mutta hiukan kosteisiin kyllä ihan säännöllisestikin. Latvat tuntuvat lopulta paremmilta, kun nutturoin ne joksikin aikaa (puoli tuntia tai sinne päin) kuivumisen loppuvaiheessa. Kannattaa käyttää silloin pinnaltaan hyvin sileitä puikkoja. Laitan kosteisiin hiuksiin vain dymondwood-materiaalia olevia Ketylon puikkojani. Ei ole tullut mieleenkään laittaa mitään karkeapintaista puikkoa tai sellaista, jossa on kierteitä. Kuvittelisin että karkeapintainen puikko rikkoisi märkää hiusta kaikkein helpoimmin.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 11 Kesä 2010, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Kuinka pitkähiuksiset pidätte tukkaanne liikkuessa, kuten salilla tai jumpassa? Mulla alkaa tukka olla siinä vaiheessa, että ponnarilla hiukset vihtoo naamalla ja latvat kerää hikeä selästä, yöks. :P Joku nuttura taas ei ole kovin sporttinen ja hiukseni eivät pysy nutturalla ilman lakkakuorrutusta. Jumpan jälkeen ei ole kovin mukavaa pestä päästä hiki-lakka-mössöä...
So it goes.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Gigli »

^ Mä pidän ranskiksella tai oikeampi nimitys olisi dutch braid. Se on ns. itsekiristyvä ja pysyy paremmin paikoillaan kuin perinteinen ranskis. Jos on tiedossa oikein kovaa menoa, niin kiepautan letin vielä nutturalle niskakuoppaan ettei se viuhdo naamaan.
Viimeksi muokannut Gigli, 22 Syys 2010, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Tuo Binosusume on kyllä hyvä.


Myös Lilith Moonista tuli hiljattain suosikkini.
http://www.youtube.com/profile?feature=iv&annotation_id=annotation_661636&user=lilithedarkmoon#p/u/1/AcxCdtwL408
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja kleio »

Mä kaipaisin vanhanaikaisen niskanutturan teko-ohjetta. En löytänyt kunnollista kuvaa, mutta yritän selittää. Nuo hiukset pitäisi siis kiertää sivuilta sisäänpäin, eli se efekti mikä tulee sillä hiuslassolla, mutta pidemmällä matkalla. Miten sellaisen saa aikaa, eli että se kiertyy pehmeästi mutta jämäkästi sisäänpäin ja pysyy siinä koko päivän? Takaraivon osa siis menee sileänä päätä myöten, ja sitten ihan niskaan tulee pehmeä nuttura.

Nutturan saan aikaan mukavasti, mutta nuo pehmeät kierteet ei onnistu. Hiuslassotyylillä kampaus jää vähän vajaaksi, vaikkakin ihan kaunis sekin on. Ja miten se niskapötkylänuttura menee? Pitääkö siihen olla valkki?

Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Oon itseasiassa yrittäny kesällä harjotella tuota kampausta, mutta en oikein käsitä miten sen saisi siististi tehtyä ja mikä olisi oikeaoppinen taktiikka. Oon vaan alkanut rullaamaan hiukset latvasta lähtien, mutta sillä tapaa mulla tulee aina keskelle niskaa isompi pahkura hiuksia ::). Sitten kun alan laittamaan pinnejä, jotta rullaus pysyisi kasassa, väkerrys muuttuu tosi sotkuisaksi. Valkilla tehtynä tuosta kampauksesta taas tulee mun makuun jo liian iso eikä tarpeeksi huoleton. Varmaan paras ratkaisu olisi tehdä itse sukkahousuista ohuempi valkki, sillä valmiina myytävät on mun mielestä liian paksuja tuohon kampaukseen.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

kleio kirjoitti: Mä kaipaisin vanhanaikaisen niskanutturan teko-ohjetta. En löytänyt kunnollista kuvaa, mutta yritän selittää. Nuo hiukset pitäisi siis kiertää sivuilta sisäänpäin, eli se efekti mikä tulee sillä hiuslassolla, mutta pidemmällä matkalla. Miten sellaisen saa aikaa, eli että se kiertyy pehmeästi mutta jämäkästi sisäänpäin ja pysyy siinä koko päivän? Takaraivon osa siis menee sileänä päätä myöten, ja sitten ihan niskaan tulee pehmeä nuttura.

Nutturan saan aikaan mukavasti, mutta nuo pehmeät kierteet ei onnistu. Hiuslassotyylillä kampaus jää vähän vajaaksi, vaikkakin ihan kaunis sekin on. Ja miten se niskapötkylänuttura menee? Pitääkö siihen olla valkki?

Äsh, toisinsanoen: olisiko jollain vanhanaikaisten nutturoiden teko-ohjeita? Olen yrittänyt etsiä jo jonkin aikaa, mutta kunnollisia selkeitä ei löydy.
Tarkoitatko tätä?

Gibson Tuck

Satuin muistamaan, että LHC:n kampausohjeartikkeleista löytyy ohje. Siihen ei tarvita valkkia.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 25 Syys 2010, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja kleio »

^Kiittikiitti! Juuri tuommoisia pehmeitä niskaväännöksiä tykkään laittaa hiuksiini maailman eniten, ja ilokseni flexi8 auttaa monissa tämmöisissä nutturoissa. Sillä saa tosiaan aikaan muutakin kuin tavallisia french twistejä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Vastaa Viestiin