Pitkien hiusten kampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
Kaisuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 10:16

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Kaisuli »

Pitkät ja liukkaat nää on, eli melko toivoton tapaus... täytyy varmaan tyytyä ihan ponnariin tai ottaa jotain ainetta mukaan  ja kanniskella sitten narikasta toiseen...Mutta kiitos ideoista! :)
Webekhet

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Webekhet »

^Tohon nutturaan ei välttämättä tarvii mitään muotoilutuotetta alle, mutta musta se on helpompi tehdä jos on jotain tukea ja pitoa antavaa muotoiluvoidetta/suihketta alla. Ja varsinkin jos on liukkaat hiukset niin kiinnitys on helpompaa kun ei tukka valu joka suuntaan. Muotoilutuotteenhan voisi korvata myös tupeeraamalla ponnarin kevyesti ennen kuin kiepsuttaa nutturan paikoilleen. Ja jos jollain kaverilla on lakkaa mukana niin sillä sitten kiinnitys, niin kestää paremmin.  :)
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja terde »

Onko ideaa, miten laittaa hiukset huomenna? Ei mitään kovin monimutkasta, en pahemmin harrasta "kampauksien" tekoa.. Ei vaan haluis pitää hiuksia sillai ihan tavallisesti auki ja suorana.

Löysin jonkun blogista sellasen kuvan missä hiukset oli laitettu Amy Winehousen tyyliin, ei tosin niin kauheen isoo tötteröö ;D  Se oli aika kiva.. Mietin josko suoristusraudalla tekis vähän kiehkuroita tms.
Webekhet

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Webekhet »

^ Purezebuzzin sivuilta löytyy tosi selkeät ohjeet tuollaisen hillitymmän tötsän tekoon, ja sieltä löytyy muutenkin hyviä ideoita hiusten muotoiluun. http://pursebuzz.com/?page_id=14
koh-i-nor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 158
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 17:38

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Mä olen ihan kaavoihin kangistunut omien pitkien hiusteni kanssa. Toisessa työssäni saan tällätä ja laittautua juuri niin paljon kuin sielu sietää, ja silloin on kiharaa ja nutturaa ja kaikenlaista viritelmää. Mutta arkena ja normityössäni en saa aikaan edes ponnaria, hiukset ovat aina auki, jakaus hieman sivussa, hyvänä päivänä saatan käyttää hiuspantaa, mutta siihen se sitten jääkin. Kyse ei ole siitä ettei intoa tai aikaa riittäisi, mä vaan en tahdo näyttää liian laitetulta. Tuntisin itseni vain koomiseksi raahatessani rehusäkkejä korkkiruuvikiharoissa. Silti olisi kiva tehdä hiuksille edes jotain. Eli jos löytyisi ideoita arkisista kampauksista, jotka ei kuluttaisi hiuksia liikaa...
Of all the things I've lost I miss my mind the most.
petomaani

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^mites semmoset lettikampaukset?

Mallia esimerkiksi tässä..

Kuva

Kuva
-> tässä toi oikee ylh :)

Kuva
Nukkumatti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 17:28

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Kertokaas miten sais vähän vaihtelua näihin taviskampauksiin. helppoja ja kivoja ohjeita?
20 vuotta hiukset päässä!
Lecat
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 19:36

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Lecat »

Japanilaisissa nuortenlehdissä on usein paljon hienoja kampauksia pitkille hiuksille. Yleensä kampauksen tekovaiheet on näyetty havainnollisilla kuvilla, joten selvää saa ilman japanin osaamista. Esim. täällä on scannattuja lehtiä paljon. Lisäksi japanilaisethan on katumuodin edelläkävijöitä, joten silläkin saralla on kivoja kuvia näissä lehdissä. Plus meikkivinkit  ;)

Klik
Klik

-2c F i- Hiuskuva
Lauretta

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Tuosta petomaanin ensimmäisestä tukkakuvasta: miten se tehdään? Olen joskus saanut ohjeet käsiini, mutta en enää muista niitä. Eikös se pitänyt jotenkin kiepsauttaa pään yli tms.?
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Sienna Millerillä taitaa olla kuvassa tekoletti. :P Itse teen tuon tyyliset hiukset niin, että laitan hiukset kahdelle letille taakse ja sen jälkeen kiepsautan molemmat pään ympäri ja kiinnitän pinneillä, oikean puoleisen letin pään oikealle puolelle ja vasemman puoleisen vasemmalle. Lettien aukinaiset päät piilotan pinnien avulla vastakkaisen puolen letin alle. Tämä vaatii aika pitkän tukan onnistuakseen, sillä lettien tulisi ylettää jonkun matkaa toistensa päälle, että tulos on siisti ja kranssista tulee kunnolla yhtenäinen ja paksu. Ihan samaltahan se ei näytä kuin tuo Sienna Millerin tukka, kun letti ei ole yksi ja yhtenäinen, mutta itse en ainakaan keksi miten tuollaisen ihan yhtenäisen letin saisi aikaan ilman tosi pitkää tukkaa. Oma puoleen selkään ulottuva tukka ei ainakaan yhdellä letillä yletä menemään pään ympäri. Oman hiusten sävyinen irtoletti on toki myös helppo ja nopea vaihtoehto tai sitten ihan tekotukkaa, jonka avulla tekee omasta letistä pidemmän.
1c M ii
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

irokeesimäinen kampaus?

Viesti Kirjoittaja wilma »

hei, en keksinyt minne olisin tän tunkenut,niin tein sitten uuden topicin.  ensviikonlopuksi tarvitsisin ideaa kampauksen tekoon.
Hiukset on siinä yli olkapäiden, ajattelin kihartaa ne, ja laittaa jotenkin irokeesimäisesti pinneillä kiinni ylös.
Mulla ei ole vaan mitään tarkkaa mielikuvaa siitä miten mä tuon saan tehtyä, eli jos jollain on jotain hyviä kuvia tai vinkkejä, niin kiitos  ;D
suorallakin tukalla vois toki yrittää, kun vaan tietäis että miten sen saa myös sitten pysymään nätisti..
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Meillä ei täällä juurikasvulla mielellään tehdä uusia otsikkoja, ellei aiheesta oleta syntyvän runsasta keskustelua..
Enkä usko että tämä aihe voi kovin pitkäksi kasvaa jos vastaus annetaan parilla kommentilla. Tämän olisi siis voinut laittaa esim tuonne "pitkien hiusten kampaukset" otsikon alle. (Moderaattorit saattaa tämän siirtää..)

Mutta vastaukseni:
Itse olen väkertänyt tuollaisen kampauksen helpoiten sellaisella pitkänomaisella soljella, joissa on piikkejä sisäpuolella (niinkuin tämä, mutta pidempänä http://www.benitrade.composer.fi/images/p3150018_01_big.jpg )
Vaatii tupeerausta (kiharaa), pinnejä ja tuhtia hiuslakkaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Minä en oikein ole ikinä ymmärtänyt tällä foorumilla tälläistä takakireää meininkiä näiden keskustelujen suhteen.

Noniin, asiaan siis; Minä luultavasti koittaisin ensin tupeerata (nyt saan kaikki hiusten superhoitajat mulkoilemaan pahasti :D ) hiusten tyviä kunnolla ja sitten harjata siitä päältä sillai että ne menee litteästi kohta sitä yläosaa minkä tupeerais taas kunnolla pystyyn. Sivuhiuksiin hitsin paljon pinnejä ja kilo lakkaa ja sitten kun lakka on kuiva, niin varovasti ottaa pinnit pois joka paikasta sivuilta paitsi siitä ihan sen "keesin" juuresta. En osaa selittää paremmin, mutta toivottavasti ymmärsit.

muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Pitkien hiusten kampaukset

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Mielestäni taas hyvä pitää linja ettei mitään "turhia" uusia topiceja aloiteta, koska täällä on monesti valmiiksi jopa 2-3 ketjua mihin sama kysymys sopii. Säästää tilaa ja pitää forumin siistinä - itse tykkään juurikasvusta juuri sen takia että tämä on erittäin siisti mutta asenteeltaan leppoisa foorumi. Helppoa myös selata, kun samantyyppiset asiat on samassa ketjussa, ei tarvitse etsiä vastausta johonkin asiaan kovin monesta ketjusta.

Ja itse asiaan.. Omiin 45cm pidennyksiin olen viimeaikoina yrittänyt kehitellä vaikka mitä uusia kampauksia. Arkisuosikeiksi on nousseet toisen korvan taakse tuleva sivunuttura, hieman sotkuiset letit, päällimmäiset hiukset pinneillä taakse ja suoristusraudalla tehdyt kiharat.
Varsinkin tuo sivunuttura on kaiken kestävä kampaus päiväksi/baari-iltaan. Kukkapaplarit muutamaksi tunniksi päähän, jonka jälkeen hiukset ponnarille toisen korvan taakse. Sitten nostelen siitä ponnarista noin 3cm leveitä osioita ylöspäin ja kiinnitän pinnillä. Hiusten roikkuvia latvoja sitten kierittelen ja kiinnitän hengettömillä. Lakkaa päälle ja valmis, aikaa menee vain muutama hassu minuutti. Toimii myös suorien hiuksien kanssa mutta kiharoilla paljon parempi. Kunhan kiinnittää huomiota siihen että pinnit on laitettu tukevasti niin tuo nuttura kyllä kestää - ja vaikka vähän hapsottaisikin niin ei haittaa mitään, jos siitä tekee muutenkin hieman sotkuisen.
Viimeksi muokannut muutettu, 25 Marras 2008, 04:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So it goes.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: irokeesimäinen kampaus?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

redcat kirjoitti: hei, en keksinyt minne olisin tän tunkenut,niin tein sitten uuden topicin.   ensviikonlopuksi tarvitsisin ideaa kampauksen tekoon.
Hiukset on siinä yli olkapäiden, ajattelin kihartaa ne, ja laittaa jotenkin irokeesimäisesti pinneillä kiinni ylös.
Mulla ei ole vaan mitään tarkkaa mielikuvaa siitä miten mä tuon saan tehtyä, eli jos jollain on jotain hyviä kuvia tai vinkkejä, niin kiitos  ;D
suorallakin tukalla vois toki yrittää, kun vaan tietäis että miten sen saa myös sitten pysymään nätisti..
Minä teen niin että kiinnitän kolme ponnaria (pieniä kumilenksumaisia) edestä taaksepäin mutta otan mukaan aina vain keskeltä hiuksia eli sivuhiukset jäävät roikkumaan paitsi alimman ponnarin kohdalta joka tulee aika alas niskaan. Sitten tupeeraan hiuksia jotka ovat ponnarilla ja sivuilla olevat vapaat hiukset. Sivuhiukset kiinnitän pinneillä keskelle keesimäisesti ja peittämään ponnareita. Näin teen suoraan tukkaan keesin.

Kihara keesin kiinnitän pelkästään pinneillä keskelle koska siinä kiharat tuovat muhkeutta kun taas suoraan tukkaan saa noilla ponnareilla vähän kohotusta kun jos vain tupeeraa ja kiinnittää keskelle niin aika äkkiä voi lässähtää eikä tunnu niin tukevalta.
Vastaa Viestiin