Nuttura

Leikkaukset sekä kampaukset
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: nuttura

Viesti Kirjoittaja zubi »

Löysin mielestäni ihanan nutturakuvan, jotain tämän tyylistä olisi hieno saada juhlakampaukseksi esim. ensi kesän juhliin. Mahtaako olkapäämittainen tukka riittää tällaiseen?
Kuva
Valentine

Vs: nuttura

Viesti Kirjoittaja Valentine »

zubi: tuossa kuvassahan ei näy nutturaa takaa, mutta uskon, että perjaatteessa jos on tapeeksi paksut hiukset, jotta jokaiseen ns. "solmuut" riittää tarpeeksi hiuksia, niin pitäisi kyllä onnistua. Jos taas sitten tuntuu, että hiukset loppuvat kesken, voihan nuo tupeerata alta  ja laittaa vain hiuskaistaleina päältä hiukset tuohon muotoon. Varmaan kyllä helpottaa aika paljon, jos omistaa pitkät hiukset.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: nuttura

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ Kiitos Valentine. Täytynee viedä tuota kuvaa jollekin kampaajalle katsottavaksi, mutta ainakin varmaan jotain tuon tyylistä olisi saavutettavissa.
meriucha

Vs: nuttura

Viesti Kirjoittaja meriucha »

Mä väännän arkikampaukseksi nutturaa, jos jonkilaasta, kunhan vain pysyvät hiukset pois tietä esim. siivotessa.

Mun hiukset ulottuu melkein alaselkään, ja yleensä en laita edes pompulaa alle, vaan kieputan hiukset itsensä ympäri tiukalle "nauhalle" ja sitten kierrän ympyrälle ja pinneillä kii. En käytä edes muotoilutuotteita vaikka hiukset onkin aika liukkaat.

Välillä taas jaan hiukset kahteen osaan ja kieputan ja toistensa ympärille ja sitten kierrän ympyrälle ja pinneillä kii. Tänään tosin laitoin sellainen aika paksun tiukan pompulan alle, jaoin hiukset kahteen osaan, laitoin kaksi solmua ja kiinnitin parilla pinnillä pompulat yläpuolelle, ja siitä lähdin kiertämään jäljelle jääneet hiukset pompulan ympäri ja pinneillä kiinni. Siitä tuli vähän toispuoleinen ku ittelle on olovanansa niin vaikia tehdä, mutta tuossa nyt jonkinlaista huonoa kuvaa:

Kuva

Ja älkää kiinnittäkö huomiota juurikasvuun, värjään sen ensi viikolla vasta pois :D
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Kiva nuttura!

Zubi Näin ammattilaisen silmin uskoisi, että hyvinkin saa juuri tuollaisen nutturan tehtyä sun hiuksiin. Tosin tuossa ei näy takaa, mutta silloinhan sitä voi soveltaa  :)
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ jep, niin vähän arvelinkin. Kiitos arviosta.  :)

Höperöläisprinsessan nuttura on tosi kaunis, osaisinpa tehdä itsellekin jotain kampauksia. Jos täällä on muuten lettikampausten harrastajia, niin sellaisista olisi kivaa nähdä kuvia vaikka tuolla kampauskuvien puolella. Olen lettifani.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Mä olen saanut tuherotukkaani kivan ja napakan banskunutturan ihan nutturakammalla. Nutturan koko on tosi pieni, kun mun hiukset on hyvin kerrostetut ja rikotut, mutta saapa vähän vaihtelua ponnariin ja peruskieputuksiin.

Kyseessä on siis vähän tämännäköinen vehje:

Kuva

Noitahan on myös tosi koristeellisia olemassa - en ole kyllä törmännyt niihin muualla kuin netissä. Perusmuoviset mustan ja harmaan ostin Glitteristä.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Miten toi toimii? Pysyyköhän se lainkaan liukkaissa hiuksissa?
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

banana kirjoitti: ^ Miten toi toimii? Pysyyköhän se lainkaan liukkaissa hiuksissa?
Täällä on esimerkiksi video, miten tuollainen sujautetaan tukkaan niin, että se pysyy. Liukkaasta tukasta en tiedä, kun en sellaista omista :) Noissa kammoissakin on eroja - niistä mitä mulla on toinen pysyy napakammin kuin toinen (tai itseasiassa se huonompi meni jo rikki...).
Caprella
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 05 Elo 2008, 23:01

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Caprella »

Teen kans niin että jätän viimeisen kerran ponnarista "puolitiehen". Sitten kiinnitän jollain mahdollisimman näkymättömillä pinneillä osia hiuksista ylös niin että pampula peittyy ja muodostuu pallomainen hiusmöykky  :D Sitten vaan niitä pinnejä vähän joka puolelle niin  paljon että tuntuu tukevalta (mulla niin kehyet ja hennot hiukset että pysyy n. 4 pinnillä) Lakkaa päälle ja nätti on  :)
1c F i
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^ Jämäkämmän ja sotkuisemman version saa, jos ei ensimmäistäkään kertaa vedä kaikkia ponnarin hiuksia läpi ponnariksi, vaan jättää ne heti "puolitiehen". Itse vedän froteelenkin kolme kertaa keon ympäri hieman huolettomasti (en siis aivan tähtäämällä samasta kohdasta), ja jääneet tupsut (=latvat) sujauttelen lenksun alle sitten lopuksi. Tulos on kivemman (ja sekaisemman) näköinen kuin tuolla tavalla, että jättää vain viimeisellä kierroksella hiukset lenksun alle. Erittäin huono puoli tuossa on, että etenkin froteelenkkiin saan aina purkuvaiheessa viimeiset latvat sotkeentumaan aivan kunnon solmuun. Aivan tappoa latvoille, mistä johtuen en tuota nutturaversiota enää käytäkään  :-\ .
Cabello

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Minulla on tapana tehdä nutturasta vain sellainen "tavallinen", eli ne hiukset kieputetaan sen ponnarin ympärille. Se nuttura jää kuitenkin jotenkin kivasti "suuremmaksi", eikä mene ihan kiinni päähän. Tuo ilmiö tulee aina vähän kuin vahinkona, mutta kivapa tuosta on aina tullut.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Nyt löytyi ohjeistus täydelliseen pikkujoulukampaukseen  :) Ei kun harjoittelemaan...

http://loudspeakerr.blogspot.com/2008/0 ... mpaus.html
Hannele

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Hannele »

Minkälainen nuttura sopisi yo-juhliin? Onko ainut mahdollisuus jättää hiukset auki, vai voisiko joku lähellä niskaa oleva nuttura näyttää hyvältä vaikka onkin se lakki päässä?  ;)
Kaltsa

Vs: Nuttura

Viesti Kirjoittaja Kaltsa »

Itselläni oli aikoinaan juuri sellainen niskassa oleva nuttura ja mielestäni oli tosi onnistunut. Ei mikään perinteinen sileä nuttura vaan sellainen vähän hapsuinen look, jossa oli mukana myös sellaisia krepattuja levymäisiä osioita.

Minulla oli vino otsis tuolloin ja lisäksi eteen jätettiin sellainen pitempi osio poskelle. Näytti omasta (ja ilmeisesti muidenkin mielestä) hyvältä. Kampaaja se aikoinaan teki, mutta olen joskus myöhemmin itsekin saanut aika samantapaisen aikaiseksi.

Musta tuntui ainakin sen lakin kanssa helpommalta, kun hiukset olivat kiinni. Varsinkin, kun kihara ei tahdo pysyä hiuksissa, varsinkaan sellaisen hautovan lakin kanssa.
Vastaa Viestiin