L'Oreal-hiusvärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Memi
Haiven
Haiven
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Huhti 2008, 12:45

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Memi »

Joo, kiitos vinkistä! Syväputsarilla oon joskus haalistellut jotain väriä ja toimi muistaakseni hyvin,  taidanpa koittaa taas.
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback
fantsuu

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja fantsuu »

Mulla ois pari kysymystä : Onko loreal ccg:n sävy 530 tosiaan niin paljon vaaleampi 535:ttä, kun kaupan hiustupsussa näyttää Nyt on hiuksissa se 535 ja haluaisin vähän vähemmän punasen värin, näittenhän pitäis olla samat mutta ilman mahonkia a se 530 ? Ja sitten vielä onko ccg sävyä 360 (kirsikka) enää kaupoissa ?
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Sagu »

Nyt päässä järjettömän nätti CCG 415. :-* En ole ihan varma vielä siitä, olenko sinut ruskeatukkaisuuden kanssa (mulla on ollut iät ja ajat punainen TAI violetti TAI mustanruskea ;D), mutta tää sävy on kyllä tosi upea ja saa kasvot hehkumaan. Ei vetänyt liian tummaksikaan, vaikka sitä vähän pelkäsin.
Viimeksi muokannut Sagu, 24 Elo 2012, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
takku

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja takku »

Olen päättänyt kokeilla Loreal Casting Creme Gloss 613 -väriä.

Oma värini on tumman vaalea/vaalean ruskea (+ muutama harmaa) ja hiuksia on värjätty kampaajalla vaaleiksi pitkään (tummempi vaalea ja raidat), kunnes nyt muutaman kerran ollaan laitettu vaalean ruskeaa ja vain muutama vaalea raita, koska haluaisin lähemmäs omaa väriäni. Kampaaja ei tosin ole saanut aikaiseksi ruskeaa jota tavoittelen (joka olisi tosi lähellä tuota Castingin 613:ta) joten ajattelin että kokeillaan sitten itse. Tämä väri tuskin peittää harmaita kovin tehkkaasti, mutta kokeilen kuitenkin.

Luin netistä käyttöohjeita ja mietin, miten minun kannattaisi väri laittaa.

”Tapa 2: Hiuksesi ovat värjätyt. Edellisestä värjäyksestä on alle 3 kuukautta.” Tämä pätee minuun. Silloin neuvotaan laittamaan väri ensin hiusten tyveen 15 minuutiksi, ja pituuksiin vain 5 minuutiksi. Riittääkö 5 minuuttia todella oikean sävyn saavuttamiseen? Miten olette toimineet?

hairwreck kertoi laimentaneensa väriä hoitoaineella. Haluaisin kokeilla tätä (en halua väristä liian tummaa) - miten laimennus käytännössä tapahtuu?

Kiitos tuhannesti vastauksista!
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Tuo tapa 2 on lähinnä siinä tapauksessa, että hiukset on värjätty edellisellä kerralla samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla. Voit tehdä niin, että laitat värin tyveen, jonka jälkeen sekoitat värin joukkoon turauksen hoitoaineetta ja levität pituuisiin. Normaalisti kampaamossa pituuksiin valittaisiin astetta valeampi sävy, jottei jo käsitelty latva imaisisi väriä tummempana, mutta jos laimennat hieman hoitoaineella ja annat värin vaikuttaa pituuksissa vähän vähemmän aikaa (vaikka 20 min), voisi lopputulos olla hyvä. Toki riippuu paljon hiusten kunnosta. 5 minuuttia ei ole tarpeeksi pitkä aika värille kehittyä, tulos voi olla todella läpikuultava ja harmahtava. 
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

takku kirjoitti: ”Tapa 2: Hiuksesi ovat värjätyt. Edellisestä värjäyksestä on alle 3 kuukautta.” Tämä pätee minuun. Silloin neuvotaan laittamaan väri ensin hiusten tyveen 15 minuutiksi, ja pituuksiin vain 5 minuutiksi. Riittääkö 5 minuuttia todella oikean sävyn saavuttamiseen? Miten olette toimineet?
Salamanteri kirjoitti: Tuo tapa 2 on lähinnä siinä tapauksessa, että hiukset on värjätty edellisellä kerralla samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla.
Nuo lähestulkoon joka värin ohjeissa olevat "vaihtoehdot" (tapa 1 ja tapa 2) ovat tosiaan typeriä, eikä tuota Salamanterin mainitsemaa tarkennusta ("samalla sävyllä tai sitä lähellä olevalla") yleensä edes mainita, vaikka se olisi aivan oleellista! Itse olen huomannut että paljon paremmin onnistuu kun ei noudata ko. ohjeita :) Jokainen kai itse parhaiten tietää mikä omien hiusten tilanne on, ja usein se ei ole kumpikaan noista "vakiovaihtoehdoista".
* 1b F ii *
takku

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja takku »

Kiitos, juu neuvonne kuulostavat järkevämmiltä kuin pakkauksen ohjeet kirjaimellisesti noudatettuna :)

En ole itse värjännyt hiuksiani noin 10 vuoteen, joten tämä päätös vähän jänskättää! Kunhan juurikasvua pilkistää vähän enemmän, pääsen testaamaan!
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Pureekohan Glossy Blonds 1010 noin ysiasteiseen tyvikasvuun, vai vetääköhän vain keltaiseksi? En haluaisi joutua vaalentamaan ja toivon, että saisin väriä kirkastettua ja hieman vaalennettua vähän miedommilla aineilla...
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Varis

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Varis »

Taisin värjätä vastikään tuolla 1010:lla ja vaalennettu osio muuttui lähinnä harmahtavaksi ja oma väri vähän kirkastui lämpimään. Jotenkin yllättävän samanväriseksi muuttui vaalennettu osio kuin sarjan jollain 8 värillä.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Saheli kirjoitti: Taisin värjätä vastikään tuolla 1010:lla ja vaalennettu osio muuttui lähinnä harmahtavaksi ja oma väri vähän kirkastui lämpimään. Jotenkin yllättävän samanväriseksi muuttui vaalennettu osio kuin sarjan jollain 8 värillä.
Ok, ei taida olla sitten etsimäni tuote, kun yritän just tuota lämmintä sävyä vältellä... Tosi ärsyttävää, kun latvoissa on jo suht täydellinen tuhkabeige ja sitten juuri helottaa lämpimänä, no thanks. :p
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
fantsuu

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja fantsuu »

mikähän ois poly colorin tumman ruskeasta vieelä vähän tummempi ruskee kevytväri ? :o
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Onkos kellään kokemusta jommasta kummasta sävystä? Varsinkin jos laittaa tosi vaalean/melkein valkoisen päälle, että pitääkö esipigmentoida suoravärillä? Tahtoisin luonnollisempaa tuhkaista vaaleaa (oma väri suunnilleen 10.1), jotta vois värjätä harvemmin tai jopa lopettaa värjääminen kokonaan ja kasvattaa ehkä oma väri. Tuo Mousse sävy varsinkin kiinnostaa, mutta kummasta vaan voi kertoa kokemuksia! Kiitos :) Moussen 913-sävyä mietin myös, mutta on paljon tummempi kuin oma värini, niin en siksi uskalla + tulisi näin valkoisen päälle varmasti vielä tummempana.

http://www.loreal-paris.co.uk/hair-colo ... LONDE.aspx

http://www.loreal-paris.co.uk/hair-colo ... londe.aspx
Vai pitäskö värjätä tolla 1013 sävyllä, jottei tulis niin harmahtava, mitä nyt kommentteja luki tuosta?
Viimeksi muokannut Chaos, 14 Marras 2012, 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

CCG 1010 on ainakin todella tuhkainen väri. Joskus sillä värjäsin, taittaa hyvin keltaisuuden pois. Jos tuon laitat valkoiseen pohjaan niin vaikuttaakohan se sävyyn, ainakin tuhkaisuutta tulee mitä haetkin ilmeisesti. Joku muu neuvokoon paremmin..
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Heiku »

^^ Mulla oli joku 9-10 asteen välimaastossa oleva tukka ku värjäsin tuolla 913 moussevärillä just sillä ajatuksella että pikkasen tummentaisin väriä. No sillä tuli ihan sellanen klassinen pissistukka/vetyperoksidiblondi-look että en kyllä suosittele :D Plus ainaki omaan silmään tukka pikemminki vaaleni ku tummeni.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: L'Oreal-hiusvärit

Viesti Kirjoittaja Chaos »

No hitsin vitsi, en mä uskalla tuota tuhkaistakaan pistää sitten, en halua harmaata hiusta kuitenkaan ja haluan hieman tummemman ja luonnollisemman sävyn.

Huh, ei uskois, että 913 tekis tuommoisen lookin, koska oon joskus värjännyt Recital Preference 9.13 sävyllä ja siitä tuli tosi kaunis luonnollinen beigeblondi, jossa oli mukana jopa punertavaa sävyä.

Pitää mietiskellä. Huomenna joka tapauksessa esipigmentoin tummemmaksi suoravärillä ja mietin sitten mitä tähän uskaltais laittaa ja mikä tarttuis. Voi se olla aluksi liian tummakin, jopa 8-9 sävyinen, kuitenkin haalistuu pikkuhiljaa pois ja mä käytän muutenkin paljon öljyjä. Mietin silti tuleeko liian tumma esim 9.1:llä tai jopa 8.13:lla. Tosiaan pitää miettiä...ja ainahan voi lyhentää vaikutusaikaa.

Oon mietiskellyt, että voi kun tässä ketjussa voi ihan yleisesti L'Orealin väreistä jutella, kaikista siis (tuolta löytyy toki muutkin sävymaailmat:

http://www.loreal-paris.co.uk/needs/hai ... londe.aspx

Jos ei kellään sitä mitään vastaan ole, voisin muuttaa tämän ketjun "L'Orealin värit"? On kuitenkin tosi suosittu merkki ja onhan täällä myös "Garnierin värit".
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin