Sivu 1/1

L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 18:56
Kirjoittaja Minako
Onko kukaan kokeillut Lorkun Synchronea, jonka pitäisi olla permiksen tyyppinen käsittely mutta tuloksena on laineita, ei kiharoita? Mainostavat että sopisi värjätylle/raidoitetulle tukalle:

http://tinyurl.com/2fjcz6

Mua kiinnostaisi kovasti, mutta epäilyttää kuinka pysyvä tulos on (isot kiharathan eivät yleensä kestä, tässä luvataan 6 viikkoa), kuinka paljon räjäyttää tukkaa jne. Tuossa sivulla on myös esitelty nuo 3 eri aaltotyyppiä hiuksille, jotka ilmeisesti saavutetaan erilaisilla rullaustekniikoillla (luin aiemmin jostain netistä kampaajille tarkoitetusta FAQ:sta, en löydä linkkiä tähän hätään). Kävin kerran paikallisessa kampaamossa, jossa Synchronea mainostettiin, kysymässä onko heillä nuo eri tekniikat ja mahdollisesti erikoisrullat niihin, ja vastaus oli että tekevät Synchronen tavallisilla isoilla permisrullilla ihan normaalilla rullaustekniikalla  :o

Täällä nettikaupassa myydään Synchrone-aineita, joita on 3 eri vahvuista eri tyyppiselle hiukselle, mitään erikoisrullia en löytänyt http://www.hairshop24.com/shop/product_info.php?products_id=469&cPath=2_50.

Olisi kiva saada lisää volyymiä ja taipuisuutta hiuksiin, mutta en todellakaan halua ottaa mun vaalennettuun tukkaan permanentin tapaista tukan tappajaa, josta jää parin kuukauden jälkeen vain hamppu söherö muistoksi.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 25 Huhti 2007, 20:26
Kirjoittaja JoJo
Koekaniini ilmoittautuu!

Olen jo pitkä aika sitten katsonut tätä linkkiä ja sitten sain hetkellisen mielenhäiriön ja varasin ajan tämän viikon maanantaiksi kyseiseen käsittelyyn.

Mulla on ollut jo kymmenisen vuotta permiskierre eli aina parin kolmen vuoden välein on tukka pitänyt käräyttää ja sitten käräyttää vielä lisää suoristuksella ja leikata ja kasvattaa uudelleen. Viimeisin pari vuotta sitten. Sen jälkeen on väri- ja raitakäsittelyitä vaihtelevassa määrin. Viimeksi kuukausi sitten laitettiin päällyosaan raitoja ja tyven värjään aina kestolla.

Tässä tilanne ennen käsittelyä puhtaassa tukassa.

Kuva

Menin siis ensimmäiseen lorkkukampaamoon, kun sanoivat puhelimessa, että tekevät käsittelyä. Hius pestiin ja alle pantiin kemiallisten käsittelyjen yhteyteen tarkoitettu kerastasen hoito ( 7 euroa). Rullattiin eri kokoisilla, mutta suht isoilla puola?rullilla (nimestä ei hajua, koostuivat sellaisista puolista, eli välissä rakoja) eli ei ollut normaalit permirullat vaan tarkoitettu volyymikäsittelyihin.  Ensin laitettiin tuolla Minakon linkissä sinisessä pullossa olevaa ainetta ja sitten päälle vielä punaisesta pullosta, joka oli kuulemma vähän voimakkaampaa. 15 min vaikutti ja sitten kiinnitettiin ihan normaalisti. Mulla menee vaan tosi alas hiusraja niskassa, joten puolat piti ottaa sieltä pois ennen pesupaikalle menoa, joten ne hiukset jäi hieman suoremmaksi. Hiuksia ei leikattu, kun yritän kasvatella. Sovittiin, että jos kuivahtaa seuraavan parin viikon aikana, niin käyn sitten leikkauttamassa.

Tuloksena hienoista lainetta ja alussa tehtiinkin selväksi, että kiharaa tällä ei saa vaan enemmänkin sellainen tukea antava volyymikäsittely. Tulos kestää 6-8 viikkoa, mutta kampaajan kokemuksen perusteella hiukset pysyvät taipuisana kunnes kasvaa pois.

Tässä tulos pestyssä märässä tukassa.


Kuva


Tässä diffuusorilla osiksen twin curl kiharavoiteen kanssa kuivattuna. Peikkotukka ;D

Kuva

Permanenttiin verrattuna tämä ei kyllä ollut käsittely eikä mikään, mutta värit kulahti! Voin raportoida myöhemmin kuulumisia.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 25 Huhti 2007, 20:52
Kirjoittaja Paulina
Tosi upean näköinen tulos! Nätti tuo before-kuvakin  ;).

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 26 Huhti 2007, 07:23
Kirjoittaja Kronia
Mulle laitettiin myös tuo sama käsittely n. vuosi sitten. Se oli jotenkin jännä sinänsä, että n. viikko laittamisen jälkeen laineet jotenkin häipyvät, mutta ilmestyivät takaisin syksyllä, kun hiuksista leikattiin pari senttiä. Sen jälkeen ovat olleet ja pysyneet ja selvästikin aikovat pysyä, kunnes kasvavat pois... Mua alkaa jo ärsyttämään, kun kuitenkin erottaa sen rajan..

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 27 Huhti 2007, 20:48
Kirjoittaja Minako
Aivan ihana tulos Koiruli!

Näyttää hiukset tosi tuuheilta muttei yhtään söheröiltä eikä kärähtäneiltä. Varmaan helppo laittaakin tuota, odottelen mielenkiinnolla sun jatkokommentteja miten laineet pysyvät. Mulla on tällä hetkellä ei-ihan-olkapäille-yltävä tukka, joten en sitten tiedä kuinka kiharaksi tämän vetäisisi.. Mutta tosiaan, hieno tukka sulla!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 13 Elo 2007, 22:21
Kirjoittaja Tiitunen
Tosi nätit hiukset noissa kuvissa! Mitenkähän tuo käsittely sopii pitkille (puoleenselkään) ja jonkin verran käsittelyjä kokeneille hiuksille? Houkuttaisi, mutta en taida uskaltaa kokeilla, ettei mene kasvatus hukkaan.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 16 Elo 2007, 07:28
Kirjoittaja Earlybird
Miten Koiruli laineet ovat pysyneet? Mua houkuttaisi ottaa myös omaan kuontaloon tuo käsittely. Pääsisi helpommalla, kun ei tarvitsisi laittaa hiuksiin aina rullia ja pidän tosi paljon laineista. Paljon tuolle käsittelylle tuli hintaa? Onko netissä jossain mainittu lorkkukampaamot? Yritin googlettaa kampaamoja, mutta en löytänyt mitään..

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 16 Elo 2007, 11:46
Kirjoittaja JoJo
Hupsista kun on unohtunut päivitellä! Varsinaisesti ei laineilla ole pysynyt, mutta kivaa taipuisuutta on vieläkin. Piristyi kummasti tuossa kuukausi sitten kun leikattiin kuivat pois. En kyllä ole kauheana edes kokeillut kuivata tuolla softerilla niinkuin noissa kuvissa. Voin kokeilla ja laittaa kuvaa.

Hinnaksi tuli joku 80 euroa ilman leikkausta. Ihan tarkkaan en muista ja mulle tehtiin siihen ale joku 7 euron kerastasen hoitokäsittely suojaamaan.

Muuten olen ollut äärettömän tyytyväinen, paitsi tuohon sivuille eteen laitettiin mun mielestä liian pienet rullan, kun hiukset on siitä kaikkein lyhimmät ja kuluneimmat, niin ne vähän kärähti.

Edit: Tässäpä kuvaa. Normaalisti taipuu ehkä vähän enemmän, mutta hauduttelin tuossa juuri liian tummaa väriä öljyllä, joten se vähän lötkistää. Föönauksen jälkeen puristelin vähän hiuslakan kans. vahaa en jaksanut laittaa, kun pitää lähteä jumppaan.

Kuva

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 30 Syys 2007, 13:21
Kirjoittaja Minako
Koiruli, uteliaana kyselen taas päivitystä :)

Nyt kun tuosta käsittelystä on jo aikaa, niin näkyykö sulla juurikasvun raja selvästi suorana (kuvasta ei ainakaan huomaa)? Entä onko tukka tuntunut aiempaa kuivemmalta, "hamppuiselta" tms. (näitä klassisia permisoireita, ei ainakaan kuvasta päätellen)? Miten oot muuten tykännyt tästä permikseen verrattuna?

Oon saanut tukkaa vähän kasvateltua ja lainehimotus yltyy vaan  ;)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 30 Syys 2007, 15:24
Kirjoittaja Luna
Mulla alkoi tosissa himottaa kyseistä käsittelyä hiuksiin! Uskoisin vaan ettei se tulisi onnistumaan kun hiukset on puoleen selkään ja suhteellisen raskaat kuitenkin. Just kun olen saanut jokseekin hyvään kuntoon niin tottakai tahdon räjäyttää hiukseni ja kasvattaa seuraavat viisi vuotta että pääsen tähän pisteeseen takaisin  ;D

Pitää vielä miettiä tätä kunnolla, mutta tuollaiset laineet kuin Koirulilla on olisi kyllä mukavat!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 30 Syys 2007, 18:39
Kirjoittaja JoJo
On ollut kyllä siitä hyvä käsittely, että ei tosiaankaan näy mitään rajaa käsitellyn ja ei-käsitelly hiuksen välillä. Tuon kiharamalle tätä ei tosiaan enää saakaan, mutta kivasti se on pehmentänyt omaa hiuslaatua. Jos antaa ihan vapaana kuivua, niin huomaa sen kyllä selvästi, että näyttää vähän paksummalta kuin ilman mitään käsittelyä.

Varsinaisesti en kyllä ole huomannut edes mitään kamalaa kuivumista, kun ottaa huomioon mun kaikki miljoonat käsittelyt =) Nuo sivuhiukset on vasta nyt alkanut kuntoutua kunnolla, mutta siitä laitan kyllä suuren osa kampaajan mokan piikkiin. Mikä järki laittaa kaikista pienimmät rullat lyhimpiin ja huonoimmassa kunnossa oleviin hiuksiin  ::) Voin taas kohta ottaa päivityskuvan, kun alkaa olla jo puolisen vuotta tuosta käsittelystä.

Varmasti otan kyllä tämän käsittelyn uudestaankin, vaikka ei tälläkään nyt sitä unelmakiharaa saa, niinkuin jollain rullilla. Mutta jos on yhtään taipuisa tukka omasta takaa, niin tulos voi toki olla ihan toinen.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 30 Syys 2007, 20:50
Kirjoittaja Minako
Kiitos Koiruli! Taitaa olla pakko huomenna soittaa kampaajalle ja laittaa aika varaukseen. Oon palannut omaan vaalean maantien väriin joten tulevaisuudessa ei tarvitse värjätä tukkaa (mikä varmasti auttaa hiusten kuntoon), mutta tietty värin alla olevat vaaleat raidat vaikuttavat edelleen. Pitää vaan mainita tuosta kampaajalle ettei kärähdä päällystukka kokonaan.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 01 Loka 2007, 20:03
Kirjoittaja JoJo
Jee lisää koekaniineja! Tule sitten heti raportoimaan  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 02 Loka 2007, 18:22
Kirjoittaja MissWorld
Oi että, ihanan näköset noi Koirulin hiukset!  :)

Täytyy kyllä itekin käydä ehdottomasti kokeilemassa tommosta kunhan nää hiukset tästä vielä vähän kasvaa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Loka 2007, 11:26
Kirjoittaja Bembo
Yhdyn edelliseen: Koirulin hiuksissa ainakin käsittely on toiminut loistavasti!  :) Itse haaveilen kanssa käsittelystä, mutta hiukset ovat tällä hetkellä siihen aivan liian lyhyet. Tuo voisi olla ratkaisu päätä myöten valuvien hiusten eloistamiseen. Tosin tuo ei varmaan toimi kaikkien hiuksilla yhtä hienosti...mitä jos hius on huono kihartumaan...tuleeko mitään? :-\

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Loka 2007, 14:41
Kirjoittaja Hipsu
Minako kirjoitti: Kiitos Koiruli! Taitaa olla pakko huomenna soittaa kampaajalle ja laittaa aika varaukseen. Oon palannut omaan vaalean maantien väriin joten tulevaisuudessa ei tarvitse värjätä tukkaa (mikä varmasti auttaa hiusten kuntoon), mutta tietty värin alla olevat vaaleat raidat vaikuttavat edelleen. Pitää vaan mainita tuosta kampaajalle ettei kärähdä päällystukka kokonaan.
Mites kävi? Olitko koskaan käsittelyssä? :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Loka 2007, 17:20
Kirjoittaja JoJo
Bembo; mun tukka on kans tosi huono kihartumaan. Heti kokeilemaan siellä! ;D

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Loka 2007, 19:25
Kirjoittaja Minako
Hipsu kirjoitti:
Minako kirjoitti: Kiitos Koiruli! Taitaa olla pakko huomenna soittaa kampaajalle ja laittaa aika varaukseen. Oon palannut omaan vaalean maantien väriin joten tulevaisuudessa ei tarvitse värjätä tukkaa (mikä varmasti auttaa hiusten kuntoon), mutta tietty värin alla olevat vaaleat raidat vaikuttavat edelleen. Pitää vaan mainita tuosta kampaajalle ettei kärähdä päällystukka kokonaan.
Mites kävi? Olitko koskaan käsittelyssä? :)
Mulla on huomenna aika kampaajalle! Jännittää tosi paljon, mulla ei oo koskaan ollut permanenttia (tosin kerran ala-asteella joku pehmennys jota en osannut hoitaa enkä laittaa).

Katselin funky_chickenin lainekuvaa hiuslaatuketjusta, jotain tuollaista olisi toiveissa mutta saa nyt sitten nähdä mitä tulee. Oon kyllä täysin kyllästynyt mun nykyiseen tukkaan, monen kuukauden kasvattelun jälkeen ja maantienväriin palaamisen seurauksena tää on ollut tosi laimea viime aikoina. Lisäksi mun tukka on ohut ja rasvoittuva, joten oon toiveikkaana että tuo lainepermis auttaisi myös näihin ongelmiin...

Tuun raportoimaan huomisen jälkeen miltä näyttää. Yleensä aina kampaajalta tulon jälkeen jos on tehty jotain suurempaa muutosta oon ihan epätoivoissani ja kadun koko hommaa, mutta kyllä ne fiilikset aina parin päivän päästä saattaa olla jo ihan toisenlaiset. Ykköstoiveet tällä hetkellä on että tukka ei kärähdä enkä muutu lampaaksi :D

Muoks: Yks hyvä puoli tässä ainakin on - saa hyvällä omalla tunnolla ostaa kiharien hiusten härpättimiä :) Laitoin jo tilaukseen Alternan Hemp Seed Styling Glazen, sitä oli ainakin MuA:ssa kovasti kehuttu.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Loka 2007, 20:02
Kirjoittaja JoJo
Muista Minako sitten, että se vaatii aina sen parisen viikkoa ennen kuin asettuu uomiinsa. Älä ennen sitä vaivu epätoivoon jos ei tulos ihan heti miellytä. Voin varoittaa, että aluksi varmaan tuntuu kuivalta, mutta se ihan ihmeesti aina siinä parissa viikossa tokenee. Sitten se onkin ihana! :-*

Heti sitten raporttia ja kuivia kehiiin!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 04 Loka 2007, 13:27
Kirjoittaja Bembo
Koiruli kirjoitti: Bembo; mun tukka on kans tosi huono kihartumaan. Heti kokeilemaan siellä! ;D
Apua, himo sen kuin kasvaa. :D Mutta tuo vaatii pitempiä hiuksia,jotta tulee noin kiva. Mutta täähän toimii tavallaan kasvatusoperaation tukena. Palkinto odottaa, kun malttaa odottaa...

Tsemppiä Minakolle! :D

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 04 Loka 2007, 22:39
Kirjoittaja Minako
Kirjoitanpa pikaisen raportin jos jotakuta kiinnostaa, myöhemmin sitten lisää.

Mulle laitettiin Synchrone isoilla ontoilla puolilla, hieman eri kokoisia käytettiin eri kohdissa. Alle Kerastasen "vihreä" rakennepaikkaus päällyshiuksiin (raidoitetut), Syncrone-aineista käytettiin keskivahvaa niskaan ja juureen sekä miedointa päällyshiuksiin.

Alkushokki on vielä päällä, ja tuntuu että lopputulos ei oikein onnistunut. Näyttää että päällimmäiset hiukset eivät kihartuneet juuri ollenkaan (!), johtuisikohan rakennehoidosta tai liian miedosta aineesta. Taka- ja sivuhiukset on loivilla laineilla, mutta sitten etu-sivuhiukset ovat mielestäni aika kiharaa ja hieman söheröä  :(

Kaikenkaikkiaan tukka on kihartunut eri tavalla eri kohdista, ja sanoin jo kampaajalle tästä. Tähän voi tietysti osittain vaikuttaa se, että tukka kuivattiin diffuusorilla ja sitä kammattiin suoraksi kun latvoja tasoitettiin. Kampaaja oli mielestäni tosi ystävällinen ja huolellinen ja sanoikin että voin tule näyttämään jos en saa tukkaa asettumaan kotona niin katsotaan mitä voi tehdä.

Tavallaan olen tyytyväinen, koska suurimmassa osassa tukkaa on kivoja laineita eikä tukka näytä räjähtäneeltä (paitsi noista etu-sivuhiuksista jonkin verran). Toivon että kun pesen tukan kotona ja annan kuivua rauhassa oikeiden hoito- ja muotoilutuotteiden kanssa, niin tulos paranee. Tällä hetkellä en voi kuitenkaan sanoa että olisin hirveän tyytyväinen, koska tukka on osittain melkein täysin suora ja tietysti tukan kunto huononi ja rahaa paloi tähän operaatioon... Yritän nyt kuitenkin olla vielä positiivisella mielellä ja katsoa mitä seuraavat päivät tuovat tullessaan  :)

[Edit: Puristelin kokeeksi kuivan tukan PM:n Awapuhi mistillä ja L'anzan Protein Leave-inillä. Näyttää ainakin nyt että tää veti tukan paljon tasaisemmalle lainella/loivalle kiharalle! Pitää huomenna katsoa kun herää miltä näyttää ja tosiaan antaa kuivua vapaasti ilman fööniä seuraavan kerran. Toivo siis elää vielä (hetkellisesti) :)]

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 05 Loka 2007, 08:09
Kirjoittaja Erykah
^ Kuvia olisi kiva saada sunkin tukasta! Mulla on joskus ollut permis ja siinä ainakin meni muutama päivä ennenkuin se asettui nätisti, joten älä huoli vielä  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 07 Loka 2007, 12:38
Kirjoittaja Earlybird
Minako: miten olet pärjännyt nyt uusien hiusten kanssa? Onko ollut kova laittaminen ja ovatko laineet asettuneet hyvin? Tahtoo nähdä kuvia hiuksistasi!!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 07 Loka 2007, 15:01
Kirjoittaja Minako
Erykah ja Earlybird, yritin ladata ennen & jälkeen kuvaa, mutten onnistunut (hieman OT:tä, mutta - en oo ennen ladannut kuvia nettiin, yritin sekä photobucketin kautta että aijaa.comista, molemmissa kun laitan kuvan lataamaan niin ei tapahdu mitään, selaimessa lukee vaan "contacting aijaa.com/photobucket.com". Turhauttaa kyllä, kokeilin myös muutella palomuurin asetuksia jos siitä olisi kiinni mutta ei auttanut asiaa  :( )

Noin muuten, oon ihan kohtuullisen tyytyväinen tukkaan. Pesun jälkeen kun puristelee tukan niin tulee oikein kivan näköinen, kerrostetut päällyhiukset on tosin edelleen lähes suorat mutta toisaalta se ei pistä hirveästi silmään kun ne on aika lyhyet muutenkin ja niiden alapuoliset kerrokset kihartuvat kuitenkin. Kaikenkaikkiaan tukka näyttää tosi paljon paksummalta kuin ennen käsittelyä ja on ilmavampi. Minusta tukka ei näytä kärsineenkään hirveästi, eniten juuri etu- ja etusivu-hiuksista (näihin pitää laittaa jotain voidemaisempaa ainetta pesun jälkeen etteivät pörröönny täysin). Odottelen Lookfantasticista kiharahiusten muotoiluaineita, nyt oon käyttänyt sekalaisesti muotovaahtoa/Small talkia/Kerastasen Oleo-curl -voidetta joka on enemmän ehkä jätettävä, ja tästä syystä tuntuu että laineet latistuvat iltaa kohti (toivon että tilaamani kiharahiusten muotoiluaineet korjaavat asian).

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 07 Loka 2007, 22:27
Kirjoittaja Luna
Onko täällä ketään käsittelyn asiantuntijaa (siis parturi-kampaajaa tai vastaavaa  :) ) kertomaan siitä kuinka paljon tämä käsittely vaurioittaa tukkaa verrattuna permanenttiin? Kuinka tukkamurha käsittely olisi laittaa vaalennettuun mielestäni hyväkuntoiseen tukkaan, ja näkyykö se edes mihinkään jos tukka on keskipaksu ja puoleen selkään?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 18 Loka 2007, 18:40
Kirjoittaja Earlybird
Minako, pyytelen taas raporttia sun laineista.  ;) Kuinka pitkät hiukset sulla on? En ihan löytänyt vastausta mistään...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 19 Loka 2007, 13:11
Kirjoittaja Ice
Luna, permisaineellahan se tehdään koska ulkoista rakennetta/muotoa muutetaan, aineen vahvuus hiusten kunnon mukaan eli olettaisin vaurioittavan yhtälailla kuin permanentin. Hiuksen paino pidemmässä tukassa saattaa nopeasti alkaa vetämään laineita suoriksi, jos niitä varsinaisia laineita edes muodostuu painon vuoksi, vaan antaahan käsittely sen taipuisuuden tunteen kuitenkin ja helpottaa muotoiltavuutta vaikkei tuloksena olisi lainetta kuviona :) Kunnon määrittelyyn on paha ottaa kantaa muutoin kuin että kokeilemalla selviää ja väistämättä se kuivattaa, oletuksena on että jollei hius veny märkänä kammatessa/sormella yksittäistä hiusta vetäessä huonokuntoisuuttaan eli määräänsä enempää ja katkea, ei ole kovin suuri todennäköisyys saada hiusta katkeamaan oikein valitun permisaineen kanssa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 20 Loka 2007, 10:30
Kirjoittaja Minako
Earlybird kirjoitti: Minako, pyytelen taas raporttia sun laineista.  ;) Kuinka pitkät hiukset sulla on? En ihan löytänyt vastausta mistään...
Mun hiukset ei yllä olkapäille asti (yltävät juuri ja juuri ponnarille, kaikki kerrostukset tosin eivät), ovat aika rankasti kerrostetut (mutta latvalinja on suora "polkka") ja mulla on otsis (leikkasin laineiden jälkeen). Hiukset eivät minusta lyhentyneet käsittelyssä yhtään (mitä nyt latvoja leikattiin pois hieman) eli hyvin mun mielestä ei ainakaan hiusten lyhyyden takia kannata jättää ottamatta.

Oon taas ollut alkua tyytyväisempi tähän tukkaan. Selvästi huomaa, että tiettyjä hoitotuotteita käyttämällä (esim. O&H-hoitis) tukka nousee enemmän laineelle. Jos suihkun jälkeen föönään "luurankoharjan" kanssa hiukset, niin saan ne ihan suoraksi mutta taas jos puristelen tukkaan kiharavirkistäjää ja annan kuivua vapaasti niin tukka menee hyvinkin laineelle. Diffuusorilla kuivaamalla tosin en saa jotenkin mieleistä tulosta, laineet tuntuvat suoristuvan ja tukka menee epämääräiseksi palloksi  ;D Vika tosin voi olla käyttäjän föönäystekniikassa... Sellaisen jutun myös huomasin, että vesisateessa suoraksi föönätty tukka vetäytyy takaisin laineelle :)

Ehdottoman hyviä puolia tässä käsittelyssä on ollut se, että tukka näyttää paksummalta (mulla on lasimainen ohut hius) suoranakin, ei rasvoitu läheskään yhtä nopeasti kuin ennen ja että sen saa laitettua monipuolisemmin pienellä vaivalla (puristeltua laineille).

Huono puoli varsinkin alussa oli noiden etusivuhiusten "söheryys", mutta se on minusta hävinnyt nyt lähes kokonaan ehkä hoidon takia ja toisaalta siksi kun laitan noihin kohtiin enemmän muotoilutuotetta jos pidän tukkaa laineilla. Huonoja puolia lisäksi olivat hinta (mulla maksoi muistaakseni 115 e), hiusten kunnon huononeminen (tosin lasimaisessa tukassa pieni karheus ei minua ainakaan haittaa) ja ehkä se, että pelkästään puristelemalla tukkaan ei saa selvää tiukempaa kiharaa vaan tosiaan lainetta. Toisaalta taas, en hakenutkaan permismäistä kiharaa tukkaan, joten ehkä ihan hyvä näin.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 09 Marras 2007, 16:01
Kirjoittaja Tiitunen
Kmapaajien mainosten mukaan tuo ei rasita hiuksia, mutta kyllä permanenttiaineella tehtävä käsittely väistämättä rasittaa.  :-\ Hiukseni ovat pitkät, luonnostaan hiukan taipuisat ja yksittäinen hius on hyvin hento, hiuksissa on vaaleita raitoja, mutta kunto tuntuu taas tehohoitokuurin jälkeen hyvältä. Luuletteko, että tukka räjähtäisi? Itse pelkään, että ainakin raitakohdat katkeaisivat ja vuosien kasvatus menisi hukkaan. Miten oma hiusten taipuisuus vaikuttaa tuon käsittelyn onnistumiseen, edesauttaako?

Olen aina käsittänyt, ettei vaalennusta ja permanenntia saisi koskaan tehdä samoihin hiuksiin, mutta joillakin juureksillahan näin on tehty ja hiukset ovat todella hyvinvoivan näköiset ja vieläpä pitkät! :o

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 09 Marras 2007, 20:51
Kirjoittaja Ice
Riippuu taas hiuksesta mikä kestää mitäkin. Jos pitkä tukka venyy pelkän kestovärin jälkeen, ei siihen kannata laittaa permistä ja vaalennusta samaan aikaan jne. Ihan siis omaa harkintakykyä käyttäen oma hiuslaatu tuntien, ei kukaan voi antaa varmoja vastauksia kokeilematta juuri kysytylle pohjalle :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 23 Marras 2007, 11:12
Kirjoittaja Lingon
Tietääkö kukaan Kuopiosta yhtään kampaamoa, jossa tehtäisiin tätä käsittelyä?

Edit. Piti sitten ihan itse vaivautua soittelemaan. ;D Jos jotain muutakin sattuu kiinnostamaan, niin ainakin Sevillassa tuota tehdään. Varasin jo ajan operaatiota varten, saas nähdä tuoko se tähän piikkisuoraan tukkaan mitään eloa..

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 04 Joulu 2007, 22:45
Kirjoittaja kaarina
Tietääkö joku tehdäänkö tätä käsittelyä missään Lahden kampaamossa?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 00:04
Kirjoittaja Livia
Tämähän vaikuttaa oikein mielenkiintoiselle jutulle. Olen aina miettinyt, että voiko permanenttia laittaa isoilla rullilla, että tuloksena olisi ihanat laineet, mutta tämähän olisi ratkaisu siihen. Ei onnistu varmaan vielä minunkaan hiuksissa, kun pituutta löytyy pisimmillään lähes BSL. Mutta jos joskus haluan uutta ilmettä, niin vakaasti harkitsen sellaista ihanaa polkkaa, josta tällä käsittelyllä saisi sähäkän seksikkään lookin ;)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 11:57
Kirjoittaja Lingon
Ääh, oliko pakko mennä sanomaan tuo, oliviaa.  :D Polkkatukka laineilla kuulostaa ihanalta. Itselläni hiukset on nyt vähän olkapäiden alapuolelle, aika runsaasti rikottu malli tosin. Pitää nyt ensin katsoa miltä tuo näyttää tämän pituisessa ja sitten myöhemmin miettiä lyhyemmän mallin leikkaamista. Toisaalta kyllä meinasin kasvatella vaihteeksi pitempää tukkaa.. Hitsi.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 10 Joulu 2007, 13:38
Kirjoittaja Livia
^ Hahaa :D Kiusaan nyt vähän lisää, yritin etsiä kuvaa siitä, minkälaista polkkaa ajattelin, mutten löytäny. Sitten muistin tämän videon tuolta hiustenlaittovideoista: http://hairstyles.nexxus.com/holiday-ha ... d-flip.cfm Tuolla tytöllä on just sellaset hiukset, mitä ajattelin. Jos joskus rohkeus riittää, niin tuollanen olis ihana. Varsinkin, jos haluaa vähän aikuismaisempaa lookia. Pelkkää polkkaa en halua leikkauttaa, ku siinä on niin hirveä laittaminen, ettei hiukset valu päätä myöten. Mutta nuo laineet auttais varmasti pitämään kuohkeana polkkatukankin. Tuo malli vaan näyttää jotenkin paremmalle vaaleissa hiuksissa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 14 Joulu 2007, 12:57
Kirjoittaja Lingon
Nyt on sitten pari päivää elelty uusien hiusten kanssa. Tulos on tosi kiva, isoa kiharaa jonka saa kyllä helposti myös suoraksi ja loivemmiksi laineiksi. Ja mikä parasta, tuntuu ettei hiukset kärsineet tuosta operaatiosta ollenkaan. Eivät tunnu kuivilta eikä harpsottavilta, vaan ihanan pehmoisilta. Tykkään.  :-*

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 14 Joulu 2007, 17:05
Kirjoittaja Erykah
Laita Whitebeam kuvaa tukasta! Itse olen edelleen nössö enkä ole uskaltanut mennä käsiteltäväksi vaikka olen sitä pohtinut tämän ketjun ilmestymisestä lähtien...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 14 Joulu 2007, 17:29
Kirjoittaja Lingon
^Voisin laittaakin, mutta kun ei ole kameraa. Pitää katsella jos jostain saisi lainaan joskus.

Itsekin olen melkoinen nössö ja mietin käsittelyyn menemistä piitkään, mutta nyt jälkeenpäin ainut mikä kaduttaa on se etten ottanut tuota käsittelyä aikaisemmin.  :) Ja jos nyt jostain syystä lopputulos kiharineen ei miellyttäisikään, niin ne saa kyllä helposti föönattua suoraksikin. Eli mars vaan kampaajalle.  :D

Nyt kyllä oikeasti himottaa se polkkatukan leikkaus. Ei sillä etteikö tämä olisi kiva näinkin, mutta nyt on silmiin sattunut niin paljon ihania lyhyempiä malleja kiharoilla. Ja niin kuin oliivia sanoi, laineet pitäisi polkkatukan kuohkeana. Eri mieltä pitää kyllä olla siitä, ettäkö malli näyttäisi paremmalta vaaleissa hiuksissa, ei nimittäin ole yhtään hassumpi tummemmissakaan. http://home.att.net/~jamestata/rachel_weisz.jpg

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 14 Joulu 2007, 18:12
Kirjoittaja Erykah
Ihana malli kyllä tuossa linkittämässäsi kuvassa!

Joo, tiedän että kyllähän sen suoraksi saa, eniten mua tuossa epäilyttää se, että just kun olen saanut tukan hyvän punaiseksi, kalliit elumenit valuu varmaan viemäristä alas permanenttiaineen vaikutuksesta ja saan alkaa kerrostaa väriä uudelleen.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 15 Joulu 2007, 01:22
Kirjoittaja Livia
^^ Whitebeam, haukon henkeäni!! Mikä upea malli, jösses :o Voisin tästä melkein samantien unohtaa kahden vuoden kasvatuksen ja rynnätä kampaajalle!Tollasilla hiuksillahan kaatuu miehiä pelkästä katseesta ;D Ei sinänsä, että se olis pääasia, kiva sivuseikka vaan ;D No niin, nyt pitää rauhottua...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 21:40
Kirjoittaja Minako
Minako kirjoitti: Mulle laitettiin Synchrone isoilla ontoilla puolilla, hieman eri kokoisia käytettiin eri kohdissa. Alle Kerastasen "vihreä" rakennepaikkaus päällyshiuksiin (raidoitetut), Syncrone-aineista käytettiin keskivahvaa niskaan ja juureen sekä miedointa päällyshiuksiin.
Päivittelen taas kuulumisia jos siitä olisi apua muille Synchronea harkitseville.

Tuosta mun käsittelystä on nyt siis n. 3,5 kk, eikä kiharoista ole enää mitään jäljellä. Tämä on tavallaan hyvä, koska pelkäsin että tuosta jäisi samanlainen juurikasvu kuin permanentista ja/tai latvat muuttuisivat puolisuoraksi hampuksi kun eivät jaksa enää kihartua. Näin ei siis käyny, vaan mun hiukset on ihan samanlaiset kuin ennen käsittelyä, tosin edelleen minusta ilmavammat, paksumman tuntuiset ja taipuisammat. Otin kampaajalla lisää vaaleita raitoja, ja ne onnistuivat ihan hyvin, ei mitään kärähtämistä havaittavissa eli luultavasti tukka ei kovin kärsinyt tuosta Synchronesta.

Hieman mua harmittaa, että kiharat suoristuivat noinkin nopeasti, mutta vaikkei enää kiharoita olekaan niin jäi tukan rakenne tosiaan paljon aiempaa paksumman oloiseksi. Mun hiuslaatu varmaan vaikuttaa kiharan pysyvyyteen, koska tukka on tosi veltto ja lasimainen luonnostaan eikä siinä pysy mitkään rullilla/kihartimillakaan tehdyt kiharat pitkään tekemisessä käytetyistä aineista huolimatta.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 22:43
Kirjoittaja Lingon
^ Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuon käsittelyn on mainoksissa luvattu kestävän noin 6 viikkoa, eli toisaalta tuo 3,5kk on suht pitkä aika.  :)

Mitä muotoilutuotteita Minako muuten käytit hiuksiisi noiden kiharoiden aikaan? Diffuuserilla kuivaamalla saan ihan kivat kiharat esiin, mutta tuppaavat kyllä latistumaan melko lailla päivän mittaan. Oisko mitään hyviä tuotevinkkejä?  :)

Ja mitä polkan harkitsemiseen tulee, niin taidan sittenkin pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja kasvatella näistä vähän pitempiä. Vaikka nuo muutamat esillä olleet lyhyemmät mallit onkin kauniita, niin en oikein usko että tuo pituus on paras mahdollinen vaihtoehto näin pyöreäkasvoiselle.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 20:45
Kirjoittaja Livia
Whitebeam, päivittelisitkö taas kuulumisia, onko kovasti suoristuneet? :) Miten muuten muotoilet niitä kiharia? Yläasteella mulla oli permanentti (oi niitä aikoja), johon aamuisin suihkin vettä ja kiharat näytti taas paremmille. Mietin, että onko tässä sama idea? Vai annatko ihan kuivua vapaasti. Luulisi, että hiustenkuivaajalla ne suoristuvat liikaa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 22:27
Kirjoittaja Lingon
^ Ovat suoristuneet kyllä kamalasti. Ei näitä enää varsinaisesti kiharalle saa, mutta taipuisuutta on kyllä jäänyt selvästi.

Parhaan tuloksen saan laittamalla hiuksiin reiluhkosti muotovaahtoa ja kuivaamalla pää alaspäin diffuuserilla. Jos annan kuivua itsekseen, on hiukset käytännössä melkein suorat. Veden suihkiminen ja ankara rutistelukaan ei auta aamuisin oikein mitään, pitää ihan kunnolla kastella jos meinaa jotain saada aikaiseksi.  :P Mulla on kyllä tosi liukkaat hiukset, eikä näissä yleensäkään meinaa mitkään kiharakampaukset pysyä hyvin.

Ja tuosta kasvatus/ polkka jahkauksestani vielä sen verran, että leikkuutin jonkun 10cm latvoista pois, kun alkoi liialliset kerrostukset ärsyttämään. Nyt on hiukset suorina nippa nappa harteille, laineikkaampina sitten tietysti näyttävät vähän lyhyemmiltä. Tulee vähän samantapainen kampaus, kuin tuossa aiemmassa kuvassa Rachel Weiszilla. Yhtä hyvältä ei tietenkään näytä, mutta on tämä ihan kiva silti.  ;D

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 23:03
Kirjoittaja Livia
Ai niin paljon ovat jo suoristuneet, minua kyllä harmittais. Tosin enpä ole tuon laittamista harkitsemassa ennenku lähtee vähintään 25cm latvoista pois. Onhan se jäljelle jäävä paksuus tietysti kiva asia. Mulla on kyllä hieman taipuisat ja helposti kihartuvat hiukset, että ehkä pysyisivät hieman kauemmin.

Tuo diffuuserilla operoiminen kuulostaa omaan makuun työläältä, ehkä unohdan tämän idean hetkeksi ::) Mutta tuo sinun uusi malli kuulostaa ainakin kivalle ja jos näyttää yhtään tuolta Rachel Weisziltä niin varmasti on kiva :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 10 Tammi 2008, 16:55
Kirjoittaja Eydie
Noniin, mulla on aika varattuna tähän käsittelyyn ensi kuulle. Puhelimessa mua kovasti varoiteltiin ettei tästä käsitteystä tule niitä laineita ilman, että itse teen ne joka aamu. Ei mua puristelu haittaa ollenkaan, kun oma hius on niin suora ettei siihen meinaa saada viittä minuuttia pidemmäksi aikaa mitenkään volyymia.

Haussa mulla on lähinnä lisävolyymi, kun ohuet hiukseni menevät aina päätä myöden ja kaipaan muunlaista olemusta. Kyllähän nuo lainekampaukset tässäkin ketjussa houkuttaa, mutta en usko, että itselleni sellaista kuitenkaan saa. Parempi odottaa vähän, jos käsittely pääsisikin yllättämään iloisesti. Kunhan ei tule perinteistä permanttia tai mummopehmennystä, niin mä olen jo puoliksi tyytyväinen :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 21 Tammi 2008, 20:11
Kirjoittaja Luna
Kävin kampaajalla kyselemässä tästä käsittelystä ja näyttämässä tukkaani ja hyvältä vaikuttaa  :) Sanoi että on hyvä jos alla on käsittelyjä jottei ole niin liukas ja lasimainen, muttei kuitenkaan ole kuiva ja hamppuinen. Olen nyt tehnyt itseni kanssa sopimuksen, kun saan muutaman vaativan homman tehtyä niin varaan ajan käsittelyyn. Mukavasti lisämotivaatiota tylsiin hommin  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 09:35
Kirjoittaja menna
Alkoi himottamaan tuommoinen käsittely! Kuulostaa tosi hyvältä. Olen ihan valmis rutistelemaan hiuksia aamuisin hätäponnarin kyhäämisen sijaan, se on pieni vaiva hiusten eteen jotka näyttäisi vähän paremmilta.

Mutta mistäköhän löytyisi kätevimmin kampaamot, jotka näitä tekee?(Hki) Vakkarikampaajalla kun ei ole lorealia...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 11:00
Kirjoittaja kaarina
Onko kellään kokemuksia tästä käsittelystä vaalennettuun tukkaan?
Mul on hiuksissa raidat ja yks vaalennus, et ei nyt mitenkään kovin montaa käsittelyä... Tämä kiinnostaa kovasti, mutta en raaskisi kuitenkaan pilata hiuksiani.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 14:19
Kirjoittaja Luna
^Kampaaja jolta kävin kysymässä käsittelystä sanoi että on hyvä jos alla on käsittelyjä niin tuloksesta tulee usein parempi (pysyvämmät kiharat) Tietty jos on oikein huonokuntoinen niin silloin ei varmasti kannata, mutta jo mielestäsi kunto on ok ja sulla on hyvät hoitotuotteet käytössä niin rohkeasti vaan  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 18:49
Kirjoittaja Minako
banana kirjoitti: Onko kellään kokemuksia tästä käsittelystä vaalennettuun tukkaan?
Mul on hiuksissa raidat ja yks vaalennus, et ei nyt mitenkään kovin montaa käsittelyä... Tämä kiinnostaa kovasti, mutta en raaskisi kuitenkaan pilata hiuksiani.
Ks. tästä ketjusta  http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=352548#p352548

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 21:03
Kirjoittaja kaarina
Kiitoskiitos... Oonhan mä tän ketjun lukenu kokonaan läpi jo aiemmin, mutten muistanu et vaalennuksista tässä yhteydessä oli puhuttu...  :)

Luulenkin siis että voisin uskaltaa kokeilla, silkkistä tukkaa kun en edes halua tavoitella. Huolestuttaa vain tukan mahdollinen katkeaminen tai myöhemmin tapahtuva mureneminen!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 29 Tammi 2008, 21:23
Kirjoittaja Minako
Mulla ei tosiaan raidat katkeilleet, kärähtäneet tms., tosin päällyosa hiuksista ei kihartunut yhtä hyvin kuin muu tukka - en tiedä johtuiko se hiusten huonommasta kunnosta vai kampaajan käyttämästä esikäsittely-/suoja-aineesta raidoitetuille alueille.

Tuota ainetta on kolmea eri vahvuutta, kannattaa mainita aiemmista käsittelyistä/värjäyksistä kampaajalle niin hän voi valita miedompaa ainetta vaurioituneisiin kohtiin. En tiedä sitten tehtiinkö mun käsittely liian miedoilla aineilla, koska laineet tosiaan suoristuivat aika pikaisesti (ja toisaalta hiuksiin ei myöskään jäänyt yhtään permismäistä haperoisuutta/hapsottamista kiharoiden suoristumisen jälkeen, which was nice :))

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 18 Helmi 2008, 13:34
Kirjoittaja Livia
Onkos Eydie jo käynyt käsittelyssä? Tai Luna? Olisi kiva saada kommentteja ja kuvia :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 18 Helmi 2008, 14:00
Kirjoittaja Eydie
^Mä valitettavasti siirsin käsittelyä muutamalla kuukaudella eteenpäin, kun tuli värjäysprojektia ja muuta eteen. Eli mun tuloksia on ihailtavissa/kauhisteltavissa vasta huhtikuussa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 22 Helmi 2008, 14:42
Kirjoittaja pinkpepper
Uih. Kuulostaa ihanalta käsittelyltä. Ja nuo kuvat ovat niin lääh tuolla ekalla sivulla. Ehkä ensi talvena voisin itsekin harkita tuota. Nyt kasvattelen, kun jäi vauhti päälle  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 09:44
Kirjoittaja dripple
Onko näitä soft wave käsittelyjä yleisesti saatavilla kampaamoissa..? Vaiko vain jonkun tietyn kampaamoketjun kampaamoissa? Kiinnostaisi kovasti tuollainen, nyt kun hieman lyhensin hiuksia... haluaisin tuuheutta ja hius on sen verran taipuisa että jo nytkin siihen saa lainetta puristelemalla sitä aamuisin kosteana.

Saa suositella kampaamoakin jos joku tietää Jyväskylästä sopivaa paikkaa ;)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 15:22
Kirjoittaja Minako
Dripple, Synchrone on L'orealin palvelu joten periaatteessa L'oreal-kampaamoista pitäisi löytyä, mutta muista ei.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 13:40
Kirjoittaja Neriana
On se niin jännä juttu.. :)

Itselläni on juuri tuon näköiset hiukset luonnostaan, ja tulen niiden kanssa hulluksi  ;D
Plus ajattelen aina että ne ovat todella epäsiistin näköiset ja yritän pakonomaisesti suoristaa niitä..
(en tarkoita että ovat rumat, itse näen omassa päässäni ne sellaisena möykkynä..)

Antaisin tyyliin mitä vain, jos saisin suorat, sileät hiukset..

Plus että hoitoon uppoaa todella rahaa.. Kuvissa olevat hiukset ovat ihan kivat, sillä oikeasti hänellä on suora ja sileä hius.. Mutta kun hius on oikeasti luonnonkihara niin se sitten tuollaisillakin laineilla vaan töröttää ja ei asetu mihinkään.. Plus näyttää miljoona kertaa kuivemmalta kuin Kuvan hiukset..

*kade*

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Touko 2008, 12:09
Kirjoittaja dripple
Voi tsiisus :'( Meikäläinen sitten koetti ottaa tuota soft wave käsittelyä ja kävin ihan kampaajalla paikan päällä näyttäytymässä ja kysyin sopiiko sen mun hiuksille jne. Kaksi kampaajaa sanoi että se on melko sama kuin tavallinen permis ja rullaustekniikka vaikuttaa siihen onko se kuinka kestävä jne. Varasin sitten ajan ja yllätys yllätys, rullia laittanut kolmas kampaaja alkoi kauhistella aionko tosiaan ottaa tuon softwave käsittelyn ja että hän ei ainakaan takaa sitä että tulos pysyy edes kahta päivää. Ja kertoi tapauksia missä ihmiset ovat tulleet takaisin seuraavana päivänä valittamaan ettei tukassa näy mitään. No, mitäs siinä sitten rullat päässä tekemään kuin annoin sitten laittaa tavallista permanenttiainetta, tosin kakkosvahvuutta eli ei ihan tujuimpaa. Tuloksena on sitten hiukset missä tyvi kiharaa ja latva joko suoraa tai kummallista takkua. Ja kaiken huipuksi kampaaja leikkasi lopuksi hiuksiani "latvoja tasoittaakseen" ja jouduin leikkauttamaan ne heti uusiksi koska hän jätti sinne tänne pidempiä tupsuja. Lisäksi vasemmalla puolella päätä näkyy kosteana sellainen outo lovi minkä tarkoitus jäi hämärän peittoon.

Olen niin pettynyt että :'( Tukasta lähti kaiken lisäksi väri pois ja pituudestakin aika reilusti. Ja vielä maksoin tuosta lystistä yli 100 euroa. Ja annoin laittaa permisainetta jotta kihara muka pysyisi... hah, näytän siltä että olisi luonnonkiharat mitä on koetettu suoristaa latvoista.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Touko 2008, 12:25
Kirjoittaja Minako
Voi harmi Dripple :(

Onpa tosi outoa käytöstä kampaajalta alkaa haukkua käsittelyä asiakkaalle epäsopivaksi kun on puolivälissä jo tekemässä sitä. Mitä mieltä kampaaja oli lopputuloksesta, sanoitko hänelle ettet oo tyytyväinen kiharan (ja latvojen) epätasaisuuteen? Oon itse aika huono valittamaan, mutta tuossa tapauksessa saattaisin kyllä mennä takas kampaajalle näyttämään lopputulosta, voihan olla että he voivat tehdä sulle vaikka uuden kihara- tai suoristuskäsittelyn tai ainakin korjata leikkauksen (tai vaikka tehdä ilmaisen värjäyksen) korvaukseksi epäonnistuneesta työstä.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 08 Touko 2008, 13:09
Kirjoittaja dripple
Latvojen epätasaisuutta en siellä kampaajalla vielä huomannut. Kiharasta kyllä sanoin ja kampaaja vain tuumasi että olisi kannattanut laittaa sitä vahvinta ainetta (tyyli oli se että "oma moka kun vaadit kakkosaineen") ja sanoi että hän voi leikata lyhyemmäksi niin kihara tulee paremmin esille kun latva ei paina. Mutta en halunnut niin paljon lyhyempää kuin se ehdotti!

Jos olisin tiennyt ettei sitä käsittelyä voi tehdä mun tukalle, en olisi mennyt ollenkaan! Uuteen käsittelyyn en voi mennä, sillä tukka ei kestäisi. Enkä uskalla hetkeen värjätäkään. Nyt yritän tehohoitaa ja sinnitellä kunnes tämä tästä kasvaa ja voin leikata noita suoria latvoja lyhyemmäksi. Luulen että joskus puolen vuoden päästä tuo latvakin alkaa kihartua koska tuossa on sellainen 10-15 cm sitä suoraa kunnes alkaa kiharat.

Nyt on mieli sellainen että "ei ikinä enää kampaajalle".

Tulipa tässä muuten mieleen sellainen asia kun entinen kampaajani permanenttia laittaessa levitti sen aineen jo rullia laittaessaan ja varoi ainetta valumasta suoraan päänahkaan. Nyt sitä ainetta kuitenkin ruiskittiin ihan urakalla päänahkaankin ja minulla oli hartioilla sellainen keräysastia mihin ylimääräiset valuivat (tai no osa paidankauluksesta sisään, suojauksesta huolimatta). Onko tuo siis ihan yleinen käytäntö nykyisin? Ja osaako kukaan sanoa kuinka kauan kiinnitysaineen pitäisi olla päässä? Minulla se oli todella lyhyen aikaa ja ihmettelen kovin...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 23:05
Kirjoittaja Luna
Nostellaans tätä ketjua, onko kukaan ottanut käsittelyä ja miten sara_m:n tukan laita on nykyään? Mulla tuli fiilis että NYT otan sen, vähän vaan pelottaa jos koko tukka kärvähtää sitten kuitenkin.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 07 Syys 2008, 12:10
Kirjoittaja pinkpepper
Luna, otitko?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 11 Syys 2008, 19:49
Kirjoittaja Luna
Olisin ottanut, mutta kampaaja jolla kävin sanoi ettei siitä tulisi mitään hiuksiini, on liian pitkät. Eli se siitä sitten kunnes leikkaan hartiamittaisen tai lyhyemmän tukan  :(

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 21 Loka 2008, 16:33
Kirjoittaja pinkpepper
^Mä oon miettinyt samaa, siis että ottaisin sitten, kun leikkaan tukan lyhyemmäksi. Nyt pituutta puoleen selkään tai vähän enemmänkin. Olen miettinyt, että ehkä ensi kesänä leikkaisin lyhyemmäksi. Tai sitten joskus myöhemmin... Kattoo nyt.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 01 Touko 2009, 15:14
Kirjoittaja pinkpepper
Mua himottaa tuo vieläkin. En vaan raaski vielä pätkästä tukkaa, ja kun tuli ghd:kin hankittua. Joskus sitten. Mahtaako tuo onnistua lasimaiseen ja paksuun tukkaan, siis jos yksittäinen hius on paksu? Aika jäykätkin nämä ovat, eli eivät hirveän taipuisat. Mietin vaan mahtaako tuo purra ollenkaan tämän tyyppiseen hiukseen?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 13 Touko 2009, 16:09
Kirjoittaja Liina
Laitan nyt tähän kejuun, kun Wellan Headlinesilla ei ole omaa ketjua.

Eli mulle tehtiin eilen volyymikäsittely Wellalla, käytettiin kahdesta vahvuudesta miedompaa ja rullattiin isoimmilla permisrullilla ja pienimmillä ontelorullilla (siniset) vuorotellen. Vaiktutusaika oli 14 min lämmössä, koska mulla kihartuu hitaasti. En ole vielä pessyt kertaakaan, mutta tulos on loistava. Tukka kihartui tosi tasasesti, ei kärähtänyt yhtään eikä muutenkaan tunnu olevan "hätää kärsimässä" niinkuin yleensä heti permiksen jälkeen. Tuloksena on isoa kiharaa/lainetta. Otsatukkakin asettui hienosti pelkästään kampaamalla. Tukan pituus mulla on reilusti olkapään yläpuolella, mutta just saa töpöponnarin osasta hiuksista ja hiukset on kutosasteen ruskeella värjätyt, hyväkuntoiset, mutta vähän kuivat lasihiukset.

Kampaaja oli tosi mukava (vakkari), valittiin yhdessä rullakoot, mietittiin vaikutusaikaa ja lämmön käyttöä. Mulla on ollu monta permista aikasemmin ja kuunteli kaikki mun kokemukset. Oltiin molemmat tyytyväisiä lopputulokseen.

Pystyykö kukaan vertaamaan Soft Wavea ja Headlinesia keskenään, eroaako käytännössä mitenkään?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 13 Touko 2009, 18:12
Kirjoittaja maxfactor
saattaa koostumukseltaan erota nuo aineet, mutta varmaan aika saman tyyppisiä ovat ja ns.rakennekäsittelyjä. Itse oon tehny tolla synchronella ihan pienelläkin rullalla ja tulee jotenkin kauniinpaa ja pehmeempää kiharaa kun tavallisella permisaineella.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 22:37
Kirjoittaja Luna
Mulla niin haluttaisi edelleen ottaa tämä käsittely. Epäröin kuitenkin kun yksi kampaaja sanoi että sillä ei saa mitään jälkeä tukkaani, korkeintaan kunto huonontuu. Toinen kampaaja taas sanoi että näihin saisi tehtyä käsittelyn hyvinkin, että tulisi loivia laineita ja paksumman oloiset eli juuri sitä mitä haen. Tosi hankalaa, kaikista pahin olisi että hiukset vain korppuuntuisivat ilman että tulisi edes tuuheutta  :P Uskon että loivat laineet on todennäköisesti toiveajattelua, mutta tuuheutta ja parempaa muotoiltavuutta voisin ehkä saada. Jos menee ihan pilalle niin edessä on neljän vuoden kasvatus päästäkseni nykyiseen tilaan takaisin. Ääh, hankalaa.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 12:30
Kirjoittaja pinkpepper
^Mua himottaa kanssa tämä käsittely. Todennäköisesti otan sitten jossain vaiheessa, kun leikkaan hiukseni lyhyemmiksi. Tai sitten sen käsittelyn, mistä oli puhetta permis -ketjun lopussa. Sellainen luonnonkiharamainen laine tai sellainen iso löysä kihara olisi kiva. Saa nähdä mitä oma tukka tekee sitten joskus, kun sen leikkaa reilusti lyhyemmäksi. Että jaksaisiko se sitten itsekseen kihartua. Koirulin tukassa käsittely on ainakin toiminut ihanasti.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 15:16
Kirjoittaja Luna
^Kävin lukemassa maitsemasi ketjun, tuo kc:n keratiinipermanenttikin kuulostaa tosi hyvältä. Jotain tähän tukkaan pitäisi kuitenkin saada kun nykyinen on niin kyllästyttävä ja tylsä. Täytynee käydä useammassa kampaamossa kyselemässä mitä heillä on tarjolla ja mitä mieltä ovat, hankala tosiaan kun nuo kaksi kampaajaa näkivät tilanteen aivan erilaisina niin ei tiedä mihin nyt uskoa. Siitä olen kuitenkin varma että en halua mitään käsittelyä pienillä rullilla tai liian vahvoilla aineilla. Pitääpä pohtia asiaa muutama päivä ja käydä kampaamokierroksella  :)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 15:23
Kirjoittaja pinkpepper
^Sitten kun/jos päätän tuon joskus tulevaisuudessa ottaa, niin aion kyllä käydä mahdollisimman monessa paikassa kyselemässä kampaajien mielipiteitä, miten tuo käsittely hiuksissani toimisi. Eli suosittelen ehdottomasti kampaamokierrosta, jotta kuulet mahdollisimman monen mielipiteen!

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 21:54
Kirjoittaja Choko
LIINA! Kuulostaa tosi hyvältä - saako udella missä kävit?  :)

Itse inhoan piikkisuoraa hiuksistoani ja teen kaikkeni, että saisin siihen vähän ilmavuutta ja taipuisuutta/kiharaa....mutta siitä on hirveä vaiva.  :( Siksi mäkin liityn "himoilijoihin"... ;)

BTW, puoli vuotta sitten halusin hiuksiini jonkinlaisen kihartamiskäsittelyn, mutta kampaaja sanoi, että ei kannata, kun mulla on niin hienot hiukset. No juupa juu, hiuksia on paljon, mutta yksi hius on todella ohut, liukas ja lasimainen ja hiusten laitto on aina yhtä hankalaa. Kihartamiskäsittely helpottaisi ongelmaa paljon, mutta mitään mummipermistä en halua ja senpä takia tämä "soft wafe" kuulostaa juuri sopivalta!  :) Mitäkös se muuten maksaa? (Anteeksi, jos joku sen on jo kertonut, enkä vaan huomannut!)

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 10:06
Kirjoittaja Liina
^Kävin Espoon Leppävaarassa Salon Simplessä, maksoi leikkauksen kanssa 89 €.

Nyt käsittelystä on kulunu 10 viikkoa. Kiharasta tuli tosiaan tosi löysää enkä ole sitä kauheesti kiharalla pitänyt. Mun tukka on niin lasimainen, että vaatii vahveman aineen, jos haluu oikeesti kiharen tukan. Tukka näyttää kuitenkin huomattavasti tuuheammalta ja kampaukset pysyy niin paljon paremmin. Hius on kuivanu nyt kesällä aika paljon, mutta on tää paljon hellävarasempi kuin aikasemmat permikset. Leikkautin kuivia latvoja pois ja hankin kosteuttavan naamion niin niiden avulla hiukset kihartuu taas paremmin.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 17:52
Kirjoittaja Choko
^ Kiitos tiedosta! Tuntuu ihan kohtuuhintaiselta käsittelyltä ja kuvailusi perusteella juuri sellaiselta, jota haluan - volyymia ja helppohoitoisuutta lasimaisiin hiuksiin. Jes!  :ts

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 03 Elo 2009, 20:12
Kirjoittaja pinkpepper
Liina kirjoitti: ^Kävin Espoon Leppävaarassa Salon Simplessä, maksoi leikkauksen kanssa 89 €.

Nyt käsittelystä on kulunu 10 viikkoa. Kiharasta tuli tosiaan tosi löysää enkä ole sitä kauheesti kiharalla pitänyt. Mun tukka on niin lasimainen, että vaatii vahveman aineen, jos haluu oikeesti kiharen tukan. Tukka näyttää kuitenkin huomattavasti tuuheammalta ja kampaukset pysyy niin paljon paremmin. Hius on kuivanu nyt kesällä aika paljon, mutta on tää paljon hellävarasempi kuin aikasemmat permikset. Leikkautin kuivia latvoja pois ja hankin kosteuttavan naamion niin niiden avulla hiukset kihartuu taas paremmin.
Mites nykyään sun kikkurat jakselee, onko mitään enää jäljellä?

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 14 Syys 2009, 13:58
Kirjoittaja Liina
Wellan Headlines -käsittelystä on nyt 4 kk. Hiuksissa on edelleen taipusuutta ja kuohkeutta. Nyt kun aurinko ei porota, niin hiusten kuivuuskin on helpottanu. Juurista tuuheus alkaa häipyä, sen huomaa varsinkin otsatukasta. Mitään juurikasvurajaa ei kuitenkaan käy. Oon ollu niin tyytyväinen käsittelyyn, että aion ottaa uuden 1-2 kk päästä, ehkäpä vieläkin isommilla rullilla.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 20 Marras 2009, 17:30
Kirjoittaja Matilda
Mua kiinnostais tämmönen käsittely ihan kamalasti, mutta en tiedä uskallanko koskaan ottaa.  :-[ 0_0

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 21 Marras 2009, 14:13
Kirjoittaja pinkpepper
^Tervetuloa joukkoon  ;) Tuohan ei ole yhtä voimakas käsittely kuin tavallinen permis, eli ei pitäisi kuluttaa hiusta yhtä paljon.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 26 Marras 2009, 21:16
Kirjoittaja Matilda
pinkpepper kirjoitti: ^Tervetuloa joukkoon  ;) Tuohan ei ole yhtä voimakas käsittely kuin tavallinen permis, eli ei pitäisi kuluttaa hiusta yhtä paljon.
Totta. Mutta jos se menee jotenkin pilalle muuten, niin sitten itkettää. :'D
Ehkä minä vielä joku kaunis päivä uskaltaudun.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 00:08
Kirjoittaja Matilda
I did it! =)

Kävin pari viikkoa sitten ottamassa tuon käsittelyn. Oon tykänny tosi paljon, ja mielestäni käsittely onnistui kohdallani oikein hyvin. Kuulin vaan, että L'oreal on lakkauttanu tuon aineen tekemisen, joten sitä ei ilmeisesti kovin pitkään enää saa...

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 16:06
Kirjoittaja Choko
^ Mitä ihmettä? Onko siinä jotain myrkkyä?  :P

Mä kävin kysymässä yhdeltä, tutulta kampaajalta rakennekäsittelyä, mutta se sano, että ei mun hiuksiin kannata tehdä, koska ne on liian pitkät (pari senttiä alle olkapäiden) eli tulos olisi nolla. Ja lisäksi, kun latvoissa vähän vanhaa permistä ja vaaleita raitoja, niin tulos olisi kuiva hamppukasa...

Toinen kampaaja sanoikin sitten, että eiköhän me jotain keksitä ja varasin ajan. Nyt hirvittää, kun en tiedä yhtään mitä tuleman pitää...toivottavasti ei tule mitään katastrofia...

Kumma kun kampaajat tuntuu sanovan, että pitkiin hiuksiin ei kannata tehdä rakennekäsittelyä, mutta silti kuulee tutuilta, kuinka heidän pitkähiuksiset tuttunsa on käynyt ja on niin kivannäköset, laineikkaat hiukset. Yhteen tutuntutun kampaajaan otin yhteyttä ja kyselin käsittelystä, mutta ei suostunut mulle tekemään...ei edes omalla vastuulla, kun ei kuulema kannata turhaan tehdä. En käsitä.  ???

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 12:52
Kirjoittaja Liina
^Se myös riippuu siitä mitä haet. Tyvikohotusta ei noin pitkiin hiuksiin saa, mutta taipuisuutta ja tuuheutta kyllä. Aineissa on miedompi tuote myös käsitellyille hiuksille, mutta ehkä kampaajat on sitä mieltä, että sen teho ei sitten riitä juurten käsittelyyn.

Otin joulukuussa taas rakennekäsittelyn (Wella Headlines, vastaa L'orealin käsittelyä). Edellisestä käsittelystä oli 7 kk. Hiusten pituus korvan ja olkapään välimaastossa. Nyt rullaus tehtiin pienimmillä ja toiseksi pienimmillä ontelopuolilla ja nisko isoilla permisrullilla (eli astetta suuremmilla kuin viime kesänä). Annettiin vaikuttaa 19 min (5 min kaemmini kuin viimeksi) lämmössä ja aineen vahvuus oli C (coloured) eli miedompi kahdesta.

Tulos oli vielä parempi ja luonnollisempi kuin viimeksi, tosin kihara on niin löysää, ettei sitä tule juuri kiharalla pidettyä. Antaa kuitenkin tuuheutta ja helpottaa laittamista ja kampausten pysymistä paljon. Latvat kuivahti jonkin verran, mutta nyt kun niitä vähän leikattiin niin hiukset on taas pehmeät. Säännöllinen kosteuttava tehohoito on tarpeen, mutta rakennepaikkausta hius ei juurikaan kaipaa. Ihmeen vähän kyllä rasittaa hiuksia vaikka on kaksi rakennekäsittelyä ja vielä kestoväri päällekkäin. Varsinkin nyt pipoaikaan ihan lättätukan pelastus.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 27 Tammi 2010, 21:40
Kirjoittaja Luscious
^Choko pitkät hiukset ei tahdo pysyä taipuisina hyvin, varsinkin jos hiuslaatusi on paksu ja raskas.
Jos kerrostat hiuksiasi niin laineet pysyisivät paremmin.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 15 Helmi 2010, 22:28
Kirjoittaja Choko
No niin, nyt on käsittely hiuksissa. Kampaaja teki jonkun L´orealin hydrowave käsittelyn, joka oli sillekin ihan uusi. Katteli ohjekirjasesta mallia rullien laittoon yms...  ::)
Mulla on keskipaksut hiukset, mutta yksittäinen hius on tosi ohut ja liukas. Aikasemmat permanentit on pysyneet tosi hyvin.

Tulos on aika jännä enkä oo ihan tyytyväinen. Kun oon pessyt hiukset, ne on kiharat kuin permanentissa, vaikka kihara on vähän suurempaa. Kun hiukset kuivuu, ne latistuu ja kiharasta tulee sen näköinen, kun mä olisin ottanut permiksen puol vuotta sitten eli "vähän lässähtänyt/juurista suora" +  latvat kiharampaa...  :-[ Noh, pääasia kai on, ettei tullut mitään hirveää afroa, mutta ei tää nyt hiusten laittoa paljon helpommaksi tehnyt, mikä oli siis tavoite. Wash and go...in my dreams.

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Lähetetty: 11 Touko 2010, 17:14
Kirjoittaja Liina
^Juuri tuollainen käsittely on munkin ohuessa ja liukkaassa tukassa. Pakko laittaa aina pesun jälkeen. Mulla parantaa kuitenkin kampausten pysyvyyttä tosi paljon ja lisäksi saa hiukset tuntumaan vähän tuuheammilta, joten jatkan tyytyväisenä volyymikäsittelyjen ottamaista.

Kunnon kiharaa mä saan vaan kunnon permiksellä, missä on sitten permiksen ongelmatkin (kuivuus, latvojen rispaantuminen, rakenevaurioituminen ja juurikasvu). Ei sekään ole huono vaihtoehto, kunhan siihen asennoituu jo ennen permiksen ottamista.