L'oreal Synchrone Soft Wave

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Minako
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 572
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 13:31

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Minako »

Voi harmi Dripple :(

Onpa tosi outoa käytöstä kampaajalta alkaa haukkua käsittelyä asiakkaalle epäsopivaksi kun on puolivälissä jo tekemässä sitä. Mitä mieltä kampaaja oli lopputuloksesta, sanoitko hänelle ettet oo tyytyväinen kiharan (ja latvojen) epätasaisuuteen? Oon itse aika huono valittamaan, mutta tuossa tapauksessa saattaisin kyllä mennä takas kampaajalle näyttämään lopputulosta, voihan olla että he voivat tehdä sulle vaikka uuden kihara- tai suoristuskäsittelyn tai ainakin korjata leikkauksen (tai vaikka tehdä ilmaisen värjäyksen) korvaukseksi epäonnistuneesta työstä.
dripple

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja dripple »

Latvojen epätasaisuutta en siellä kampaajalla vielä huomannut. Kiharasta kyllä sanoin ja kampaaja vain tuumasi että olisi kannattanut laittaa sitä vahvinta ainetta (tyyli oli se että "oma moka kun vaadit kakkosaineen") ja sanoi että hän voi leikata lyhyemmäksi niin kihara tulee paremmin esille kun latva ei paina. Mutta en halunnut niin paljon lyhyempää kuin se ehdotti!

Jos olisin tiennyt ettei sitä käsittelyä voi tehdä mun tukalle, en olisi mennyt ollenkaan! Uuteen käsittelyyn en voi mennä, sillä tukka ei kestäisi. Enkä uskalla hetkeen värjätäkään. Nyt yritän tehohoitaa ja sinnitellä kunnes tämä tästä kasvaa ja voin leikata noita suoria latvoja lyhyemmäksi. Luulen että joskus puolen vuoden päästä tuo latvakin alkaa kihartua koska tuossa on sellainen 10-15 cm sitä suoraa kunnes alkaa kiharat.

Nyt on mieli sellainen että "ei ikinä enää kampaajalle".

Tulipa tässä muuten mieleen sellainen asia kun entinen kampaajani permanenttia laittaessa levitti sen aineen jo rullia laittaessaan ja varoi ainetta valumasta suoraan päänahkaan. Nyt sitä ainetta kuitenkin ruiskittiin ihan urakalla päänahkaankin ja minulla oli hartioilla sellainen keräysastia mihin ylimääräiset valuivat (tai no osa paidankauluksesta sisään, suojauksesta huolimatta). Onko tuo siis ihan yleinen käytäntö nykyisin? Ja osaako kukaan sanoa kuinka kauan kiinnitysaineen pitäisi olla päässä? Minulla se oli todella lyhyen aikaa ja ihmettelen kovin...
Viimeksi muokannut dripple, 08 Touko 2008, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Luna »

Nostellaans tätä ketjua, onko kukaan ottanut käsittelyä ja miten sara_m:n tukan laita on nykyään? Mulla tuli fiilis että NYT otan sen, vähän vaan pelottaa jos koko tukka kärvähtää sitten kuitenkin.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Luna, otitko?
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Luna »

Olisin ottanut, mutta kampaaja jolla kävin sanoi ettei siitä tulisi mitään hiuksiini, on liian pitkät. Eli se siitä sitten kunnes leikkaan hartiamittaisen tai lyhyemmän tukan  :(
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mä oon miettinyt samaa, siis että ottaisin sitten, kun leikkaan tukan lyhyemmäksi. Nyt pituutta puoleen selkään tai vähän enemmänkin. Olen miettinyt, että ehkä ensi kesänä leikkaisin lyhyemmäksi. Tai sitten joskus myöhemmin... Kattoo nyt.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mua himottaa tuo vieläkin. En vaan raaski vielä pätkästä tukkaa, ja kun tuli ghd:kin hankittua. Joskus sitten. Mahtaako tuo onnistua lasimaiseen ja paksuun tukkaan, siis jos yksittäinen hius on paksu? Aika jäykätkin nämä ovat, eli eivät hirveän taipuisat. Mietin vaan mahtaako tuo purra ollenkaan tämän tyyppiseen hiukseen?
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Liina »

Laitan nyt tähän kejuun, kun Wellan Headlinesilla ei ole omaa ketjua.

Eli mulle tehtiin eilen volyymikäsittely Wellalla, käytettiin kahdesta vahvuudesta miedompaa ja rullattiin isoimmilla permisrullilla ja pienimmillä ontelorullilla (siniset) vuorotellen. Vaiktutusaika oli 14 min lämmössä, koska mulla kihartuu hitaasti. En ole vielä pessyt kertaakaan, mutta tulos on loistava. Tukka kihartui tosi tasasesti, ei kärähtänyt yhtään eikä muutenkaan tunnu olevan "hätää kärsimässä" niinkuin yleensä heti permiksen jälkeen. Tuloksena on isoa kiharaa/lainetta. Otsatukkakin asettui hienosti pelkästään kampaamalla. Tukan pituus mulla on reilusti olkapään yläpuolella, mutta just saa töpöponnarin osasta hiuksista ja hiukset on kutosasteen ruskeella värjätyt, hyväkuntoiset, mutta vähän kuivat lasihiukset.

Kampaaja oli tosi mukava (vakkari), valittiin yhdessä rullakoot, mietittiin vaikutusaikaa ja lämmön käyttöä. Mulla on ollu monta permista aikasemmin ja kuunteli kaikki mun kokemukset. Oltiin molemmat tyytyväisiä lopputulokseen.

Pystyykö kukaan vertaamaan Soft Wavea ja Headlinesia keskenään, eroaako käytännössä mitenkään?
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

saattaa koostumukseltaan erota nuo aineet, mutta varmaan aika saman tyyppisiä ovat ja ns.rakennekäsittelyjä. Itse oon tehny tolla synchronella ihan pienelläkin rullalla ja tulee jotenkin kauniinpaa ja pehmeempää kiharaa kun tavallisella permisaineella.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Luna »

Mulla niin haluttaisi edelleen ottaa tämä käsittely. Epäröin kuitenkin kun yksi kampaaja sanoi että sillä ei saa mitään jälkeä tukkaani, korkeintaan kunto huonontuu. Toinen kampaaja taas sanoi että näihin saisi tehtyä käsittelyn hyvinkin, että tulisi loivia laineita ja paksumman oloiset eli juuri sitä mitä haen. Tosi hankalaa, kaikista pahin olisi että hiukset vain korppuuntuisivat ilman että tulisi edes tuuheutta  :P Uskon että loivat laineet on todennäköisesti toiveajattelua, mutta tuuheutta ja parempaa muotoiltavuutta voisin ehkä saada. Jos menee ihan pilalle niin edessä on neljän vuoden kasvatus päästäkseni nykyiseen tilaan takaisin. Ääh, hankalaa.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mua himottaa kanssa tämä käsittely. Todennäköisesti otan sitten jossain vaiheessa, kun leikkaan hiukseni lyhyemmiksi. Tai sitten sen käsittelyn, mistä oli puhetta permis -ketjun lopussa. Sellainen luonnonkiharamainen laine tai sellainen iso löysä kihara olisi kiva. Saa nähdä mitä oma tukka tekee sitten joskus, kun sen leikkaa reilusti lyhyemmäksi. Että jaksaisiko se sitten itsekseen kihartua. Koirulin tukassa käsittely on ainakin toiminut ihanasti.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Kävin lukemassa maitsemasi ketjun, tuo kc:n keratiinipermanenttikin kuulostaa tosi hyvältä. Jotain tähän tukkaan pitäisi kuitenkin saada kun nykyinen on niin kyllästyttävä ja tylsä. Täytynee käydä useammassa kampaamossa kyselemässä mitä heillä on tarjolla ja mitä mieltä ovat, hankala tosiaan kun nuo kaksi kampaajaa näkivät tilanteen aivan erilaisina niin ei tiedä mihin nyt uskoa. Siitä olen kuitenkin varma että en halua mitään käsittelyä pienillä rullilla tai liian vahvoilla aineilla. Pitääpä pohtia asiaa muutama päivä ja käydä kampaamokierroksella  :)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Sitten kun/jos päätän tuon joskus tulevaisuudessa ottaa, niin aion kyllä käydä mahdollisimman monessa paikassa kyselemässä kampaajien mielipiteitä, miten tuo käsittely hiuksissani toimisi. Eli suosittelen ehdottomasti kampaamokierrosta, jotta kuulet mahdollisimman monen mielipiteen!
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Choko »

LIINA! Kuulostaa tosi hyvältä - saako udella missä kävit?  :)

Itse inhoan piikkisuoraa hiuksistoani ja teen kaikkeni, että saisin siihen vähän ilmavuutta ja taipuisuutta/kiharaa....mutta siitä on hirveä vaiva.  :( Siksi mäkin liityn "himoilijoihin"... ;)

BTW, puoli vuotta sitten halusin hiuksiini jonkinlaisen kihartamiskäsittelyn, mutta kampaaja sanoi, että ei kannata, kun mulla on niin hienot hiukset. No juupa juu, hiuksia on paljon, mutta yksi hius on todella ohut, liukas ja lasimainen ja hiusten laitto on aina yhtä hankalaa. Kihartamiskäsittely helpottaisi ongelmaa paljon, mutta mitään mummipermistä en halua ja senpä takia tämä "soft wafe" kuulostaa juuri sopivalta!  :) Mitäkös se muuten maksaa? (Anteeksi, jos joku sen on jo kertonut, enkä vaan huomannut!)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: L'oreal Synchrone Soft Wave

Viesti Kirjoittaja Liina »

^Kävin Espoon Leppävaarassa Salon Simplessä, maksoi leikkauksen kanssa 89 €.

Nyt käsittelystä on kulunu 10 viikkoa. Kiharasta tuli tosiaan tosi löysää enkä ole sitä kauheesti kiharalla pitänyt. Mun tukka on niin lasimainen, että vaatii vahveman aineen, jos haluu oikeesti kiharen tukan. Tukka näyttää kuitenkin huomattavasti tuuheammalta ja kampaukset pysyy niin paljon paremmin. Hius on kuivanu nyt kesällä aika paljon, mutta on tää paljon hellävarasempi kuin aikasemmat permikset. Leikkautin kuivia latvoja pois ja hankin kosteuttavan naamion niin niiden avulla hiukset kihartuu taas paremmin.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Vastaa Viestiin