Mop (modern organic products)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mäkin kokeilin eilen saunassa ekaa kertaa hydrating shampoota nyt kun meillä on noita ne isot tarjouslekalliset ;D

Kelasin että se hydrating ei kuitenkaan pesisi mun tukkaa kunnolla, joten tein tapani mukaan ekan vaahdotuksen cleanilla joka pesi jo melko puhtaaksi. Sitten hydrating päähän, vaahtosi ihan hyvin, ja annoin vaikuttaa pari minuuttia. Kun menini huuhtelemaan oli hirmu yllätys miten erilaiselta tukka tuntui. Kun olisi laittanut hoitoainetta eikä shampoota! No, en tiedä onko tämä mun päälle mikään hyvä asia kumminkaan. Hoitoaineeksi pistin myös MOP:n hydratingia, ja sitä huuhdellessa oli sama hoidettu tunne levinnyt latvoihin. Noissa on varmasti paljon samoja aineksia. Kuivuttuaan tukka on ollut tosi sileä, mutta mukavan jäntevä ja tosi paksun tuntuinen, unelmatukka (johtuu kyllä myös Joicon CE-vaahdosta tuo jäntevyys). Tänään ei vielä ainakaan tukka tunnu yhtään likaiselta, joten ainakaan mitään suurta haittaa tuo shampoo ei aiheuttanut.  Pitänee joskus kun tukka ei ole niin likainen kokeilla sitä ihan yksinään että miten pesee. :)



Jatketaan Mopista uudessa ketjussa, vanha on arkistoitu.
Viimeksi muokannut Eläimellisyys, 18 Helmi 2007, 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
billabong
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 252
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:43

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja billabong »

Minulla tuo hydrating toimii aina välillä todella kummallisesti. Yleensä kun pesen silllä, niin tulee hyvin hoidettu mutta luonnellisesti siis vähän läsähtänyt tukka (hoidoista hiukan riippuen kuinka läsähtänyt). Välillä sitten taas käy niin oudosti että pesen ihan normaalisti ja laitan samoja hoitoja kuin ennenkin ja tukka onkin yhtäkkiä kuivuessaan tuuhea ja erittäin paksun tuntuinen.
Nyt kävi myös sellainen ihmetys että hiukset ovat vielä seuraavanakin päivänä aika puhtaat, vaikka yleensä ovat kuin rasvassa uitetut. Ota tuosta nyt sitten selvää...

Hydra toimii myös erinomaisesti yhteen Nexxuksen humectressin kanssa, tulee todella upea tukka joka kerta  :-*

Clean tekisi mieli myös ostaa, mutta minulla on jo nyt  shampoita yli tarpeen mutta toisaalta tampereen Desilassa taisi olla taas MOP-tarjous...
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset
Nove

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Nove »

Onko kukaan muu huomannut minkäänlaista muutosta Hydrating-shampoon hajussa? Avasin uuden pullon pari viikkoa sitten ja ensin luulin vaan kuvittelevani, mutta nyt neljän pesun jälkeen on pakko tunnustaa että kyllä se näköjään tuoksuu erilaiselta ihan oikeasti. Ennen siinä oli mun mielestä jotenkin kolamainen tuoksu ja nyt taas huomattavasti puhtaampi sitrusmainen haju.

Onkohan tuolle mun pullolle tapahtunut jotain, esim. jäätynyt matkalla ja sen takia tuoksu on muuttunut, vai onko ne vaan muuttaneet sitä tuoksua? Eipä tuo kyllä mitenkään haittaa, eikä se pahalta tuoksu nytkään.
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja nanai »

^ Mitään kolatuoksua ei ole ollut minun kolmessa Hydrating-shampoossa ???. Kaikki ovat tuoksuneet samalle, eli kirpeälle sitrukselle ja hammastahnalle/piparmintulle.
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Nove

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Nove »

Ehkä tuo kola on vähän väärä sana kuvaamaan sitä tuoksua, mutta mun neljässä edellissä pullossa on ollut selvästi joku toinen tuoksu sen sitruksen rinnalla, kun taas tästä nykyisestä löytyy se puhdas sitrustuoksu. Piparminttua/hammastahnaa en oo niissä ikinä haistanut, joten ehkä se vika on sittenkin mun nenässä :P
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minun pulloissani on selvä kolamainen purkan tuoksu.

Voisivatko erot selittyä jonkun jossain toisessa ketjussa mainitsemalla syyllä, että MOP väittää käyttävänsä suoraan luonnosta olevia raaka-aineita, jolloin tuoksussakin voi olla vaihtelua käytetystä sitruserästä riippuen. Vrt. käsintehdyt matot ym. pienine eroineen. Sitten on tietty se aspekti, että jokainen aistii hajut vähän eri lailla, mutta jos sama henkilö haistaa kahdessa samaa tavaraa sisältävässä pullossa eri tuoksut, niin kyse on jostain muusta.

Pilaantumiseen en heti usko, mielestäni tuoksun pitäisi muuttua vain härskiksi, pistäväksi, imeläksi tms. muttei kokonaan toisenlaiseksi.
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Triina kirjoitti: Minun pulloissani on selvä kolamainen purkan tuoksu.
Minulla kanssa,sellainen kirpeä kolapurkan tuoksu.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja nanai »

Olen nyt tuoksutellut tuota Hydrating-shampoota uudelleen ja onhan siinä kolantapainen vivahde :). Enkä tiedä siitä mintustakaan enää... Ehkä miellän tuon raikkauden mintuksi koska hoitis niin selvästi tuoksuu mintulle. Vaikeita asioita nämä tuoksut ::)
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mun mielestä kolan ja sitruksen tuoksut ovat hyvin lähellä toisiaan. Joku toinen voi kokea sen kolaksi, toinen sitruunaksi :) Ihan niinkun jonkun mielestä Altima haisee appelsiinille ja toisen mielestä ananakselle, ja nykyään mä pystyn erottamaan siitä molemmat hajut.

Mä sanoin täällä siitä että jos MOP:t tehdään oikeasti hedelmä/kasvisperäisistä aineista eikä niiden synteettisistä vastineista voi niiden koostumus vaihdella sen mukaan millainen hedelmäerä on sattunut tulemaan. Siksi esim. hoitsikka voi haista erille jos on eri pullo kyseessä. Jos taas aineen haju muuttuu käyttäessä, se voi johtua pilaantumisesta, sillä MOPit ei sisällä säilöntäaineita. Tosin niiden sisältämä C-vitamiini on itsessään tehokas ja luonnonmukainen säilöntäaine, joten ei niiden esim. alle vuodessa pitäisi huonoksi mennä (ainakaan mulla ei ole mennyt) :)
Piu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 341
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 13:18

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Piu »

Minäkin otin nyt sitten eilen oikein "nenän käteen" hiuksia pestessä ja toden totta kolamainen tuoksu tuosta Hydratingista löytyy, semmoinen samanlainen mitä niissä kolapullon muotoisissa karkeissa. Otin mallia tuolta jostakin aiemmin lukemastani ja tein Hydratingilla pesun kahdella vaahdotuksella, ensimmäinen ihan vaan kevyt: tuoksu kolamainen ja toinen perusteellisempi vaahdotus ja sh vähäksi aikaa vaikuttamaan. Olin suihkussa ja jatkoin muita pesutoimia ja välillä aina pöyhäisin hiuksia vähän kuin hienopyykkiä pestessä. Jossain vaiheessa päästä lehahti tosi puhdas ja voimakas sitrustuoksu ei enää yhtään kolaa.
Ennen huuhtelua emulgoin sh vielä vähän. Sh:n huuhtelun jälkeen omat kädet eivät meinanneet riittää hiusten ympärille, tukkaa tuntui olevan kolme kertaa tavallista enemmän. Ihana tulos, jota en osannut ollenkaan odottaa, tuo pidempi pesuaika sen varmasti teki. Sitten perään Hydrating hoitis ihan vain hieraisu hiuksiin ja huuhtelu, hiukset vaikuttivat tässä vaiheessa aivan takuttomilta mutta hieman takkuja kuitenkin oli, luulen, että tuli jossain vaiheessa itse hierottua nämä takut ja seuraavalla kerralla vaan sitten varovaisemmin. 
Nove

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Nove »

Kuukunen kirjoitti: Jos taas aineen haju muuttuu käyttäessä, se voi johtua pilaantumisesta, sillä MOPit ei sisällä säilöntäaineita.
??? Ainakin mun jokaisessa MOPissa näkyy olevan parabeenejä, ja shampoosta löytyy niiden lisäksi methylisothiazolinone ja methylchloroisothiazolinone.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Joo no en oo varma, mun mielestä jossain mun MOP-putelissa lukee ettei sisällä niitä. En ole incistä varmistanut asiaa. Anyways, haju voi johtua noista kasvijutuista.  Hmm... tässä hydrating hoitsikassa on parabeenejä, mutta niissä on perässä kolme tähteä jonka selvitys on Food grade, eli säilöntä aineena ruoassa käytettäviä aineita :)
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

Muistaakseen Marja Entrichin sivuilla tai jossain oli mainittu, että osa parabeeneista on ihan luonnon omista tuotteista peräisin. Esim. puolukasta löytyy jotain luonnon omaa säilöntäainetta. Varmaan MOPeissa on tarkoitettu ettei ole keinotekoisia säilöntäaineita, mutta varmaksi on paha mennä sanomaan.
Tiikerihai

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Tiikerihai »

Hei Helsinkiläiset! Mistä kampaamoista ostatte MOPinne? mua kiinostaisi kovasti kokeilla  :)
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Maria »

Vastaa Viestiin