Mop (modern organic products)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Trouper

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Nyt alkaa loppumaan nykyiset Mopit, C-system moisture complex-hoitis ja lemon grass-shampoo. Tai hoitista on oikeastaan vielä reilu kolmannes isoa pulloa jäljellä. Lemon grass-shampoota en varmaan enää osta, ei se tuntunut tekevän oikein mitään, ihan ok kuitenkin. Tuosta hoitoaineesta tykkään kovasti, mutta huomisella kampaajakäynnillä toivottavasti löytyy Hydrating-sarjasta molemmat. Hydratingia olen käyttänyt aikaisemminkin, mutta silloin en ihan näin fanaattisesti hoitanut tukkaa, joten muistikuvat siitä on vähän hämärät.
Ostoslistalla tosin myös Tigin O&H-molemmat, mutta ehkä voin elää sen kanssa että on kaksi uutta sh+ha-settiä, joiden molempien olisi tarkoitus olla kosteuttavia. ;)
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Mä oon havainnut Glisten-hoitiksen sopivan todella hyvin hoitavampien hoitisten mikseriksi. Useimmiten oon sekotellut tilkkasen Humectressiin, jolloin tulos on hyvin kosteutettu, takuton ja kiiltävä tukka. Ihan vaan vinkkinä.  ;)
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Pesin taas toissa päivänä pitkästä aikaa Mopin Basil Mint shampoolla, joka on tarkoitettu normaaleille ja rasvaisille hiuksille. Shampoo pesi yhdellä vaahdotuksella narskuvan puhtaaksi ja kuivuttuaan hiukset tuntuivat aika höttöisiltä. Ajattelinkin, että en tykkää koko shampoosta. Nyt tänään aamulla hiukset on kuitenkin ihan puhtaat!  :o Ja yleensä mulla ne on jo tässä vaiheessa hieman likaiset ja tekisi mieli pestä. Tuo siis pidentää pesuväliä jonkin verran, aivan niin kuin purkissa luvataankin  :D Ei tämä nyt sitten ihan niin huono shampoo olekaan. Tuoksukin on ihan mukava.
Lauris
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 22 Elo 2006, 11:54

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Lauris »

Tiahaar kirjoitti: Olen viime aikoina hieman ihmetellyt, kun olen saanut Clean-shampoosta kutinaa ja hilsettä. Päänahka on tuntunut pesun jälkeen todella kiristävältä ja kutisevalta.
Ehkä syynä on herkistyminen / allergia sitrus-/kasviuutteille joita MOPit sisältävät? Iholle ei ainakaan pitäisi laittaa mitään sellaista, jota ei voi syödä (kokemusta on, mm. pähkinä- ja manteliallergia => manteliöljy ihonhoitotuotteissa aiheuttaa näppyjä, ihottumaa ja kutinaa).
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Lauris kirjoitti: Ehkä syynä on herkistyminen / allergia sitrus-/kasviuutteille joita MOPit sisältävät? Iholle ei ainakaan pitäisi laittaa mitään sellaista, jota ei voi syödä (kokemusta on, mm. pähkinä- ja manteliallergia => manteliöljy ihonhoitotuotteissa aiheuttaa näppyjä, ihottumaa ja kutinaa).
Tuota en tullut ajatelleeksi. Tosin en ainakaan tietääkseni ole allerginen millekään sitrushedelmälle. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ennemmin olisin luullut, että saan esim. Tigin tuoteista vastaavia reaktioita.. Sinänsä harmi, että tuo MOP ei nähtävästi käy minulle, koska joudun pesemään hiuksiani usein ja tuo sulfaatittomuus olisi plussaa.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Helleka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 785
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:30

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Helleka »

Mun hydrating-shampoo loppui ja, ostolakossa kun olen, yritin viime viikon pärjäillä Redkenin Blonde Glamilla. Ei sopinut mulle yhtään, jättää hiukset jotenkin kuiviksi ja karvaisiksi. Tuttavan pikkutyttökin kysyi multa, että miks mun tukka on niin iso. Ei siis mitenkään positiivisessa mielessä iso, vaan sellainen ihmeellinen karvapallo.  ;D  Niin että poninhäntä on ollut viikolla kova sana. 

Tänään löytyi kaapin nurkasta mopin mixed greens. Johtuiko sitten siitä, että tuo Redken oli mulle niin onnetonta mutta olipas huima parannus pesutuloksessa!  :-*  Pesi riittävän hellävaraisesti, vaahtosi kivasti ja nyt ei ole tietoakaan karvapallosta. Mä olin jo ajatellut jättää lakot sikseen ja lähteä moppimetsästykseen, mutta tällä putelilla pärjää kyllä pitkälle - jos vain seuraavatkin käyttökerrat on yhtä toimivia. Yritin tuossa haulla etsiä tietoa, mutta aika vähän tästä shampoosta on täällä puhuttu. Osaako joku paremmin asiasta perillä oleva verrata tämän kosteutustehoa c-system hydratingiin?   
"I think I am, therefore, I am. I think."
Trouper

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Tänään oli pesussa Mop-päivä, Hydrating shampoo, Extreme Moisture tehis ja Hydrating hoitoaine. Vaahdotin kahdesti shampoolla, koska ensimmäisestä pesusta ei meinannut tulla mitään, ja shampoo sai vaikuttaakin hetken aikaa. Sen jälkeen jo hiukset olivat sileän tuntuiset. Vähän pelotti puhdistuiko tyvi kunnolla, koska viimeksi olin pessyt torstaina aamulla ja hiukset oli jo aika likaiset ja rasvaiset. About tunnin vaikutusaika oli tehiksessä ja sen pois huuhdeltuani laitoin hydrating-hoitista vielä muutamaksi minuutiksi.
Nyt hiukset vaikuttaa tosi pehmoisilta, puhtailta ja varmaan huomenna on ihana kiilto! :)

Laitan tämän pesukokemuksen nyt tänne, koska oli pelkkiä Mop-tuotteita ja voin samalla hehkutella tätä pitkästä aikaa käyttöön ottamiani Hydrating-sarjaa! Ensimmäinen vaahdotus jäi tosissaan vain yritykseksi, mutta seuraava vaahtosi jo hienosti ja shampoon tuoksu on kyllä aivan ihana! Extreme Moisture on varmaan yksi lempi tehohoidoistani, sillä saan aina ihan mielettömän kiillon tukkaan. Pitänee varmaan koittaa tavallista Hydrating-hoitista tehohoitona, se ainakin viimeisteli hienosti, olisi kiva koittaa mitä se tekee yksinään.

Tykkään Mopeista taas kovasti, jossain vaiheessa olin jo ihan kyllästynyt kun olin käyttänyt pelkästään niitä varmaan vuoden. Vaihtelu virkistää, ja nyt kun rotaatiossa on (todella tarpeellinen ::)) hurja määrä muitakin merkkejä niin voin aina olla kauhean tyytyväinen näihin Moppeihini!
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Amy »

Shi Shi kirjoitti: Mä oon havainnut Glisten-hoitiksen sopivan todella hyvin hoitavampien hoitisten mikseriksi. Useimmiten oon sekotellut tilkkasen Humectressiin, jolloin tulos on hyvin kosteutettu, takuton ja kiiltävä tukka. Ihan vaan vinkkinä.  ;)
Kiitti vinkistä!  :) Glistenin hoitsikka ei nimittäin yksinään tunnu kovin hoitavalta vaikka antaakin todella hyvän kiillon.
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

Olen testannut nyt pari kertaa Hydrating shampoota ja hoitsikkaa. Shampoo ei tosiaan helposti vaahtoa, eli kaksi pesukertaa tarvitaan, jos tukka on yhtään rasvoittunut. Tuoksu on kyllä ihana! Pesun jälkeen hiukset tuntuivat tosi pehmeiltä ja hoidetuilta, mutta toisaalta mietin sitä, oliko pesutehoa sittenkään tarpeeksi..Hoitoaine oli ihanan täyteläistä, mutta selvitysteho ei ollut mielestäni riittävän hyvä. Jätettävää hoitoainetta kului normaalia enemmän. Ensimmäisellä kerralla annoin hoitoaineen vaikuttaa 10 min ja nyt toisella kerralla 5min. Vaikutusaikojen välillä en huomannut eroa. Täytyy sanoa, että en ole aivan täysin vakuuttunut tuotteiden tehosta, mutta jatketaan siitä huolimatta kokeilua.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^jos tuntui, että hoitoaine ei ollut tarpeeksi tehokas tuolla vaikutusajalla, niin anna sen vaikuttaa reilusti kauemmin. Mulla kun oli tuota hoitoainetta, niin annoin sen usein vaikuttaa tehiksen tapaan puolikin tuntia, joskus kauemminkin. Silloin ainakin mun päässä tulos parani huomattavasti.
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

^Jep, täytyy nyt kokeilla eri vaikutusajoilla. Tosiaan vaan näin aamuhiustenpesussa ei ole aikaa niin paljon..
Annie

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Annie »

Mop:in lemongrass shampoo ei nyt ota toimiakseen.Ostin sen alkutalvesta ja erehdyin vielä ottamaan ison pullon, doh'. Olen pessyt tällä ehkä noin kerran kahdessa viikossa kun tukka on uinut lakassa tai muuten ollut tosi likainen. Tällä shampoolla saa narskuvan puhdasta aikaisiksi, mikä ei liene yllätyskään kun katsoo inciä ::)
Tosin sillä puhtauden tunnun hinnalla vaalennetut latvat tuntuvat sitten hampulta ja päänahka alkaa joko kiristämään ja/tai rasvoittuu kahta kauheammin.Viimeksi pestessäni ei auttanut että muhitin hoitista pesun jälkeen noin tunnin vaikka yleensä se haudutus armahtaa sitten noiden latvojen kanssa.
Pitänee jättää tämä shampoo kesään kun hiukset ja ennenkaikkea päänahka ei kuivu niin helposti..
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Nyt olen kyllä tullut lopulta siihen tulokseen, että Hydrating shampoo ja hoitis ei vain mulle kertakaikkisesti sovi ja sillä siisti. Olen aikani niitä kokeillut yhdessä ja erikseen muiden tuotteiden kanssa, mutta millään yhdistelmällä missä on jompaakumpaa moppia mukana, niin ei tule tarpeeksi hyvää lopputulosta.

Shampoo ja hoitis yhdessä käytettynä antaa kaikkein huonoimman tuloksen. Sitten kun yhdistää shampoon kanssa jotakin muuta hoitista ja hoitiksen kanssa jotakin muuta shampoota, niin tulee vähän parempi tulos, mutta ei silti lähellekkään tarpeeksi hyvä, vain ihan ok tulos parhaimmillaan ja huonoimmillaan "outo" tulos.
Se hyvä puoli noissa olisi että niissä on hyvä tuoksu ja ne antavat hyvin kiiltoa, sekä shampoo yhdistettynä johonkin muuhun hoitsikaan, antaa lopputulokseksi muuten ihanan pehmeän tukan, MUTTA KUN ... Tukka jää auttamattomasti joka kerta "ei pestyn tuntuiseksi", joskus pesun jälkeen jopa tuntuu likaisemmalta kuin pesulle mennessä, sekä tukka rasvoittuu paljon nopeammin aina moppien jäljiltä muutenkin. Johtusko sitten sitä kun sisältävät niin runsaan määrän jotain hedelmä öljyjä vai mitä lie. Hilsettäkin on jopa muutaman kerran tullut näiden käytön jäljiltä, en tiedä sitten johtuko juuri näistä vai muista olosuhteista, mutta kuitenkin.
Eikä nää näytä ainakaan mun tukassa värinlähtökään estävän yhtään sen enempää kuin mikään muukaan shampoo ... Ihan yhtälailla ruvennut taas väri kulumaan hiuksista kuin aina ennenkin, käytti sitten moppeja tai mitä tahansa.

Nyt lähtee kyllä tuotteet kiertoon ja loppu mun leikit Moppien kanssa  :) !
Viimeksi muokannut -kata-, 13 Maalis 2007, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
irvikissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 961
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja irvikissa »

^Mulla oli ihan sama juttu Hydrating-shampoon kanssa, hoitista en ole testannut enkä varmaan tule testaamaankaan. Yritin kaikkea, yhtä vaahdotusta, kahta vaahdotusta, toiseen shampooseen sekoittamista, pesua vaikutusajan kanssa ja ilman vaikutusaikaa, eikä mikään oikein toiminut. Seuraavana päivänä oli tukka tosi likainen, vaikkei olisi edes muotoilutuotteita käyttänyt. Yleensä pesuväli on pari, kolme päivää. Päätin sitten luovuttaa ja lahjoitin shampoon äidilleni, jonka lyhyeen, karkeaan tukkaan shampoo sopii hyvin. Harmi sinänsä, olisin halunnut tykätä shampoosta hyvän tuoksun, silikonittomuuden ja imagon takia, mutta kaikkea ei voi saada.
Euphoria

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Hanki MOP C-system Clean- shampoo. Se on todella hyvä, eikä jätä pesemättömän tuntuiseksi.  ;)
Vastaa Viestiin