Mop (modern organic products)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
jeppu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 375
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 16:23

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja jeppu »

Mä pesin hydrating shampoolla+hoitiksella tällä viikolla. Aluksi tuntui hyvältä, mutta seuraavana päivänä hiukset tuntuivat kuivilta  :-\ Tosin annoin hoidon vaikuttaa hyvin vähän aikaa, minuutin parin,koska olin lukenut täältä hoitiksen latistavan hiuksia. Noooh, en nyt vielä tuomitse noita tuotteita, pitää kokeilla vielä pitemmällä vaikutusajalla (yli 5 min ainakin). Kauanko olette pitäneet hydrating-hoitista päässä?
1c M ii BSL
Eufonia
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Elo 2006, 08:23

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Eufonia »

^^ Tuo Hydrating hoitis on mun lemppari pikahoitis. Tai en tiedä voiko sitä sanoa pikahoitikseksi kun itse tykkään käyttää sitä vähintään 10 minuutin vaikutusajalla. Noin 15min ja silloin hiukset ovat mitä parhaimmat. Todella sileä, liukas ja kosteutettu tukka tulee pitkällä vaikutusajalla, mutta ei tuo ainakaan mulla pahemmin lätsäytä vaan tulee aika kuohkeakin lopputulos vaikka pitää kauan päässä. :) Riippuu varmaan myös hiusten kunnosta, pituudesta jne. Eli rohkeasti kokeilemaan myös pidemmällä vaikutusajalla! Ja mulla tuo toimii siis paremmin muiden shampoiden kuin tuon Hydratingin kanssa, joten sitäkin kannattaa kokeilla. Noilla kahdella voi tulla yhdessä liian "hoidettu" lopputulos, jolloin hius siis lässähtää.

Nyt on tullut muuten pidettyä taukoa tuon kanssa kun viikon käyttelin sitä putkeen reissussa. Ostin tosin ainetta juuri ison pullon taasen, joten voisikin lähiaikoina pistää jälleen pitkällä vaikutusajalla tuon päähänsä.
1b M i
jeppu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 375
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 16:23

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja jeppu »

^ Okei, kiitoksia!  :) Tänään on pesupäivä, ja voisin kokeilla tuota hydrating-hoitista ainakin yli 10 min vaikutusajalla. Mulla on ollut tosi hyvässä kunnossa hiukset viimeaikoina ja ihan pelästyin kuinka kuivilta ne tuntuivat seuraavana päivänä tuosta hydrating-pesusta (tosin näyttivät kyllä hyviltä, mutta tuntuivat ihan kuolleilta  :-[ )
1c M ii BSL
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

^Minä taas pelästyin tuota sinun kokemustasi, että ensin tuntui tukka oikein hyvältä, mutta seuraavana päivänä kuivalta ja kuolleelta. Näin kuule tästä oikein yöllä untakin! :D Aamulla piti ensimmäiseksi tarkistaa, miltä tukka tuntuu ja jes, hyvältähän tämä edelleenkin. Meinaan myöskin kokeilla pidemmillä vaikutusajoilla, kunnes löydän sen oman optimini. Toivottavasti sinäkin löydät. :)
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Fantti kirjoitti: Onko kokemusksia mixed green shampoosta?
Mun mielestä mixed greens -shampoo on aika turhanpäiväinen. Tuntuu, ettei pese kunnolla, mutta ei kuitenkaan ole edes erityisen kosteuttava, niin kuin hydrating-shampoo on. Käyttelen mixed greensiä joskus co-pesun tilalla tai esim. uimahallissa käydessä kevyeen pesuun.
Melisande

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Täti kirjoitti: Nyt on Hydrating shampoo ja hoitis testattu. Onneksi olin lukenut nämä MOP-ketjut kunnolla läpi ja oppinut, että shampoo vaatii kaksi vaahdotusta toimiakseen kunnolla. Ellen olisi tätä tiennyt, olisin äkkiä tuominnut toimimattomaksi shampooksi. Se kun ei ekalla pesulla vaahdonnut eikä tuntunut muutenkaan pesevän hyvin. Tokalla pesulla vaahtosi jo kunnolla.
Tuo on aika mielenkiintoinen juttu, että toisilla ei vaahtoa kuin vasta toisella pesulla. Toisilla taas (kuten minulla) vaahtoaa heti ja runsaasti. Onko tuolle olemassa joku selitys?
Nyt kun hydrating-pesuja on kertynyt muutama, on mielettömän pehmeyden lisäksi hiuksiin tullut roimasti kiiltoakin. Lempparituotteita ehdottomasti.
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

^ Muista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin itselläni oli tuolla ekalla pesukerralla aika likainen tukka. Puhtaammalla tukalla voi hyvinkin vaahdota jo ekassa pesussa. Pitää kokeilla tuokin. Eihän mikään shampoo vaahtoa likaisessa tukassa kovinkaan hyvin, pesevämmät ehkä vaahtoavat vähän herkemmin.

Se on kiva kuulla, että kiiltoakin on toivottavasti vielä tulossa rutkasti lisää. :)
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Mulla vaahtoaa Hydrating kyllä joka pesussa oikein kunnolla. Tosin pesen pään joka päivä joten ei pahemmin ehdi tulla likaiseksi eli johtunee sitten siitä.
Ekalla kerralla vähän ihmettelin kun vaahtoa tuli kauheasti ja täällä olin juuri lukenut että Clean ei ainakaan vaahtoa pahemmin. Sitäkin on pullo kaapissa odottamassa mutta en ole korkannut vielä, saa sitten nähdä miten se vaahtoaa mulla :)
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Clean ei tosiaan vaahtoa mulla oikeen mitenkään kun taas muut esim. marketti shampoot vaahtoa älyttömästi ja mä tykkään. Onneksi clean on loppu, se oli aika inhokki shampoo mulle.
jeppu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 375
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 16:23

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja jeppu »

Eilen oli pesupäivä, ja käytin sitten hydrating-hoitiksen kaverina Matthew Jamesin Moisture seal- shampoota. Tuli kyllä huomattavasti kivempi lopputulos kuin hydrating-shampoon kanssa  :) Tosin mulla ei ollut silloin sitä ongelmaa, että hiukset olisivat olleet ylihoidetut hydrating sh+ha kanssa, päinvastoin!  :D En sitten tiedä mistä johtui.. Nyt hiukset ovat pehmeät ja helposti käsiteltävät. Annoin hydrating-ha:n vaikuttaa päässä sellaiset 5 min, koska vahingossa lorautin aika reippaanlaisesti sitä hoitista, enkä siksi uskaltanut jättää sitä kauhean pitkäksi aikaa päähän. Mutta hyvä lopputulos tuli, se on pääasia ! Eivät nuo kyllä siltikään edes lähentele lempparituotteiden paikkoja..
1c M ii BSL
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

Tänään toka kerran Hydrating shampoo + hoitis. Nyt ei ollut tukka likainen ja vaahtosi jo ekalla pesukerralla hyvin. Pesin kuitenkin vielä toisenkin kerran, koska kuulun siihen koulukuntaan jolle pestyn tukan kuuluu tuntua pestyltä eli pikkuisen narskuvalta. Hydrating ei sellaista narskuvaa tukkaa tehnyt, mutta puhtaudentunne oli kuitenkin tokan pesun jälkeen ihan erilainen. Pesun jälkeen laitoin pyyhekuivaan tukkaan hoitiksen ja kuorrutin muovipussilla + pipolla. Sitten painuin pihalle lumitöihin. Hoitis sai siis vaikuttaa paljon pidempään kuin ekan kerran 3 minuuttia, olisiko ollut puolen tunnin luokkaa.

Nyt on tukka kuivumassa ja tuntuu kyllä kivalta! Katsotaan sitten, jahka se on täysin kuiva. Meinasin laittaa tyveen kohottajaa ja föönata sen pää alaspäin kuivaksi, latvus saa kuivua itsekseen, kuten aina. Ilman tyven föönausta Hydratingilla hoidettu tukka on pikkuisen littana.

Kiva testailla erilaisia vaikutusaikoja.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Anita »

^Mulla oikeastaan ihan samat kokemukset. Kolme kertaa olen pessyt Hydrating shampoolla ja hoitista päälle. Tukka tuntuu tosi pehmeältä, mutta shampoo ei kuitenkaan tunnu pesevän kahdellakaan vaahdoituksella hiuksiani tarpeeksi hyvin ja aamulla pesty tukka tuntuu jo illalla likaiselta juurista.

Tänään pesin Lushin Karma Komba shampoolla ja laitoin Hydrating hoitista noin viideksi minuutiksi. Tulipa ihanan puhdas ja hyvin ilmava tukka.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Eufonia
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Elo 2006, 08:23

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Eufonia »

^Mulla pysyy kyllä päivän puhtaana, jos aamulla pesen. Ja mulla on aika rasvoittuva päänahka. Toisaalta jos illalla pesen niin aamulla onkin sitten likaisen tuntuinen juuri, että näin se vaihtelee...

Käytänkin lähinnä tuota shamoota sellaisiin "välipäiväpesuihin". En tiedä voinko sanoa noin kun lähes päivittäin pesen hiukset. :D Mutta aina välillä siis pesen vähän kevyemmin, niin voi taas huoletta pestä vähän putsaavimmillakin aineilla.

Anita, annatko tuon shampoon vaikuttaa toisella vaahdotuksella jonkin aikaa? Minulla tuo ainaki lisää sitä pesevyyden tunnetta. Narskuvaksi en tosin silti saa hiuksia tuolla, karheaksi ja takkuisen oloiseksi kylläkin, mikä on mielestäni ihan hyvä puhdistustehon merkki. :)
1b M i
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Olen viime aikoina hieman ihmetellyt, kun olen saanut Clean-shampoosta kutinaa ja hilsettä. Päänahka on tuntunut pesun jälkeen todella kiristävältä ja kutisevalta. Yksikään muu shampoo ei ole tuollaista reaktiota saanut aikaan (ei edes syväpuhdistavat). Todella harmi, koska muuten olen pitämut Cleanistä paljon.
Tuo Hydrating kiinnostaisi (sekä sh + hoitis), mutta ehkä jätän ostamatta ainakin shampoon, koska tämä rasvaletti tarvitsee hyvän puhdistajan.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Mop (modern organic products)

Viesti Kirjoittaja Anita »

Eufonia kirjoitti: Anita, annatko tuon shampoon vaikuttaa toisella vaahdotuksella jonkin aikaa? Minulla tuo ainaki lisää sitä pesevyyden tunnetta. Narskuvaksi en tosin silti saa hiuksia tuolla, karheaksi ja takkuisen oloiseksi kylläkin, mikä on mielestäni ihan hyvä puhdistustehon merkki. :)


Annan vaikuttaa vähintäänkin "pakolliset" kolme minuuttia.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Vastaa Viestiin