Hiustenpesukokemuksia

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja elly »

Oon löytänyt täydellisen kombon hiustenpesuun. Pesu Lactolinen pesunesteellä ja päälle Santen Glanz-hoitis. Tällä reseptillä hiuspohja pysyy kutiamattomana ja terveenä, minkä lisäksi hiukset on tosi kiiltävät ja pehmeät.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Ei ole aikoihin ollut näin pehmeät hiukset... Pesin Flown hamppupalalla ja huuhtelin YR vadelmaetikalla ja lopuksi vielä kylmällä vedellä. Annoin kuivua vähän aikaa ja punoin nutturalle volyymin saamiseksi. Ihan mieletön tuntu.  :) Ennen pesua laitoin jo kahtena edeltävänä päivänä Khadin Amla öljyä hiuspohjaan ja pituuksiin. Hiukset vaan imaisi sen öljyn, ei tuntunut rasvaiselta eikä likaiselta.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Pitkästä aikaa uusien tuotteiden kokeilua:

B&B Sunday syväputsari pesi tukan oikein narskuvan puhtaaksi. Ihana tunne kun olen jonkun aikaa ollut ilman syväputsaria, kyllä lähti puhtaaksi.
Hoitoaineeksi B&B Seaweed - aika kevyttä syväputsarin jälkeen, mutta ei jäänyt mitenkään pahasti takkuiseksikaan.
Jätettäväksi Phyto 9 - mun tukka olisi varmaan imenyt tätä itseensä vaikka kuinka...

Varsin hyvän oloinen tukka tuli kuivuttuaan - puhdas, kevyt, ilmava, ei sähköinen. Ehdottomasti täytyy testailla näitä lisää eri komboina, kaikki uusia tuttavuuksia mulle.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Nyt oli kyllä erikoisin hoitoainekokemus ikinä. Ostin jostain Tokmannilta tai Kärkkäiseltä Beauty Formulas Argan Oil Intensive Hair Treatmentin eli yhden käyttökerran kaksiosaisen tehohoidon joka maksoi muistaakseni pari euroa. Incikin oli ihan ok näköinen. Ensimmäinen yllätys oli että hoidon ensimmäinen osa eli naamio oli sellaista paksua, melkein vähän venyvää geeliä  0_0  Levitin tukkaan ja tuntui ainakin selvittävältä. Annoin vaikuttaa reilun 5min ja huuhtelin. Huuhdellessa hiukset tuntui siltä kuin ne olisi kuorrutettu sulalla muovilla. Siis ihan ihmeellinen tunne, hiukset oli jotenkin luonnottoman sileät mutta ihan muovisen tuntuiset. Laitoin kosteisiin hiuksiin perään jätettävän seerumin mutta huuhtelin senkin pois, se ei tuntunut tekevän yhtään mitään. Laitoin sitten vielä vähän Garnier Respons hunajanaamiota ettei hiuksiin jäisi se muovinen tunne. Nyt vähän kosteina hiukset eivät onneksi tunnu enää muovisilta, ihan tavallisilta oikeastaan. En taida ostaa uudestaan :D  Linkin postauksessa näkyy kuvat incistä: http://makeupandbeauty.com/beauty-formulas-argan-oil-intensive-hair-treatment-review/
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Monty »

Rymysin juhannuksena festareilla ja tuli saunottua/kylvettyä nummijärvessä. Tukka oli aivan ihana tuon järvipesun jälkeen!

Nyt kun olen krapulaltani jo toipunut ja pessyt viime viikolla hiuksiani normi kaupunkivedellä, olen palannut tilanteeseen rasvoittuva kuiva hamppu  :#

Tuntuu ettei auta vaikka suihkii jätettäviä ja laittaa öljysilkkariainetta...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minä olen huomannut saman asian. Kun pesen hiukset järvivedellä, niin ne ovat paljon sileämmät, eivätkä mene pestessä hirveäksi takkupesäksi kuten vesijohtovedellä pestessä. Kotona joudun aina käyttämään hoitoainetta. Järvivedellä pestessä jätettävä hoitosuihke riittää selvittämään tukan, mutta vesijohtovedellä pestessä saa tukkaa haroa sormin suihkittavan kanssa aika kauan. Olen jopa ajatellut, että toisin järvivettä kotiin pullossa.

Tässä on muuten juttu aiheesta:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/mita_jarvi_ja_merivesi_tekevat_iholle_ja_tukalle_ihotautilaakari_ja_hiustutkija
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Monty »

Nyt löytyi osasyy miksi tukka olikin niin kuiva hamppu. Käytin varmaa 2 pullollisen System 4 Climabazole shampoo 2:sta ja sitten vajaa 1 pullollisen Mild Shampoo 3:ta. varsinkin tää jälkimmäinen taisi kuivattaa aika reilusti, vaihdoin XZ Niittyvilla shamppooseen ja pörhöisyydessä selkeä ero parempaan päin.  ::)

If it works don't fix it...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Ostin eilen Flow'n katajahuuhdetta ja kokeilin heti illalla palapesun jälkeen. Suoraan pullosta nuuhkaistuna huuhde muistuttaa lähinnä salaatinkastiketta mutta laimennettuna tuoksu on ihan ok, perus hippituoksu joka haihtuu hiuksista melko nopeasti.

Hiukset tuntuivat märkinä karheilta ja takkuisilta. Kuivuttuaan niissä on ollut upea kiilto ja ryhti ja päänahan kutinakin on tiessään. En ole taipuvainen luottamaan etikettien lupauksiin, mutta ainakin mun päänahka tuntuu rauhoittuneet jonkin verran, toivottavasti myös jatkossa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen kahdessa pesussa käyttänyt TBS shine shampoota ja hoitoainetta. Hoitoainetta kuluu jonkin verran enemmän kuin shampoota. Pyyhekuivaan hiukset ennen hoitoainetta nykyään aina. Jätettäväksi laitoin XZ hoitovoidetta kaksi herneenkokoista nokaretta. Pesutyylini on hieman muuttunut. Käytän paljon vähemmän shampoota kuin aiemmin ja pyyhekuivaan hiukset ensin pyyhkeellä ja sen jälkeen laitan vielä hiusturbaanin, joka imee loputkin kosteudet hiuksista. Turbaani saattaa hyvinkin olla puoli tuntia päässäni. Ennen koin rasittavimmaksi juuri kuivumiseen kuluvan ajan, mutta turbaani on niin helppo, että se päässä voi tuijottaa vaikka telkkaria rauhassa.  :D Kun otan turbaanin pois hiukset ovat aika kuivat, mutta jäntevät ja karheat. Pidän lopputuloksesta.

Kasvanut on tukka jo kuutisen senttiä viimeisimmästä leikkauksesta. En ole löytänyt kaksihaaraisia ja minulla on jo kokonaan omanvärinen tukka. Pituutta solisluiden alapuolelle, tavoitteena vyötärömitta. Viestin ydin oli siis tuo kuivaamistapa ja se, että Body Shopin tuotteet sopivat minun suhteellisen paksuille ja helpoille hiuksilleni varsin hyvin.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja kleio »

rhoda kirjoitti: Ostin eilen Flow'n katajahuuhdetta ja kokeilin heti illalla palapesun jälkeen. Suoraan pullosta nuuhkaistuna huuhde muistuttaa lähinnä salaatinkastiketta mutta laimennettuna tuoksu on ihan ok, perus hippituoksu joka haihtuu hiuksista melko nopeasti.

Hiukset tuntuivat märkinä karheilta ja takkuisilta. Kuivuttuaan niissä on ollut upea kiilto ja ryhti ja päänahan kutinakin on tiessään. En ole taipuvainen luottamaan etikettien lupauksiin, mutta ainakin mun päänahka tuntuu rauhoittuneet jonkin verran, toivottavasti myös jatkossa.
Onko tuosta katajahuuhteesta ollut pitkäaikaisempaa hyötyä? Itseäni se kiinnostaisi, on jonkun verran päänahkaongelmia.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja elly »

Kuulostaapa mielenkiintoiselta tuo katajahuuhde! Kiilto ja ryhti kelpaa aina, mutta päänahan kutinakin on tullut tutuksi pakkasten myötä.
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kävin saunassa. Aluksi kostutin hiukset kevyesti ja laitoin  L'orealin Extraordinary Clay- pre wash treatmentin päähän ja menin lauteille. Annoin Maskin olla päässä noin 15 minuuttia, tämä tuote oli ekaa kertaa käytössä. Ja jos on yhtään kuivat kädet niin ne värjäytyvät vaalean sinisiksi. Huhtelin maskin ja pesin syväpuhdistavalla shampoolla ( käytän syväpuhdistavaa shampoota aina joka kuun viimeinen perjantai, saunomisen yhteydessä.) Yleensä tämän jälkeen laitan vain pikahoitiksen, mutta nyt en malttanut pitää näppejäni erossa uudesta Organic Shopin Treasure Of Sri Lanka shampoosta vaan kävin syväpuhdistuksen jälkeen löylyissä ja pesin tällä shampoolla vielä hiukseni. Huuhdoin shampoon ja laitoin Enliven silikonittoman Rasperry & red apple hotoaineen koko pituuksiin varoen päänahkaa, annoin vaikutta muutaman minuutin huuhtelin hiukset ja viimeiseksi ( joka pesukerralla) huuhdoin hiukset viileällä / kylmällä vedellä.
L'orealin maski on todella vahvan tuoksuista, lähinnä tulee mieleen miesten tunkkainen partavesi, lisäksi maski tosiaan värjää kädet, mutta väri lähtee pois saippualla. Uskon, että jos on vaaleaksi värjätyt hiukset tämä tarttuu hiuksiin vaaleansinisenä. Mutta huuhtelun jälkeen hiukset ovat napakan tuntuiset. Syväpuhdistus Herbinan syväputsarilla tekee hiuksista aina narskuvan puhtaat. Organic Shpin Tuuheuttava shampoo on ihanan raikkaan mintun ja eukalyptuksen tuoksuista, vaahtoaa runsaasti, katsotaan tuuheuttaako. Vaikka L'orealin maskin jälkeen käytin syväputsaria ja toista shampootaja hoitoainettatunnen edelleen kosteissa hiksissa maskin vahvan savimaisen partavesituoksun.. eli ei hajusteyliherkille. Nyt odottelen hiusten kuivumista ja mietin miten laitan nämä, kun lähden tänään baariin. En käytä mitään hiuksiin jätettäviä hoitotuotteita pesun jälkeen.
Viimeksi muokannut Jonttu, 29 Syys 2017, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raidoitettu bsl. 2aM ii
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Kirjaanpa tänne itselleni ylös, kun tuli pitkästä aikaa ihanan tuuhea ja kirkas tukka!
Pesu Suomalaisella Mustikkashampoolla. Sen jälkeen toosi iso kourallinen Olaplex 2-ainetta kaikkialle hiuksiin juuria myöten, vaikutusaika saattoi olla noin 10 minuuttia (värjäsin tässä välissä kulmat samalla vaikutusajalla). Viisikin on voisi riittää. Sitten huuhtelun jälkeen vielä XZ Mustaherukka hoitista. Tässä vaiheessa hiukset olivat hyvin takkuiset eikä Mustaherukka pelastanut tilannetta, kuten se yleensäkään ei tee. Laitoin jätettäväksi lisää Mustaherukkahoitista peukalonpään verran ja ison kasan Oriflamen jätettävää (kymmenen pumppausta loppuvasta pullosta). Föönaukseen kaksi pumppausta Tresemmen Max the Volume vaahtoa lähinnä juuriin. Föönauksen jälkeen laitoin Rogainen vaahdon, jota olen käyttänyt nyt viitisen kuukautta - toimii.
Se mikä tässä oli erilaista normipesuuni, oli tuo Olaplex. Olen unohtanut Olaplexit kaappiin vuosi, puolitoista sitten ja sitä ennen käytin sitä lähinnä jätettävänä, koska se tuntui silloin toimivan parhaiten niin. Tämä volyymi mitä se nyt antoi, on super ihanaa ja uutta! Hiukset myös näyttävät hämmentävästi vaaleammilta (kirkkaammilta) juurikasvun alueelta. Jos jätän hiukset auki, en tee niille enää mitään, jos laitan ne isolle nutturalle, laitan tässä vaiheessa kuivashampoota ja tupeeraan hiukset. Kuivashampoo puhtaaseen hiukseen pitää pesuvälin kahdessa päivässä, ilman sitä pitää pestä joka päivä, sillä ohuet hiukseni eivät pidä siitä, kun ne yöllä liiskautuvat tyynyyn. Kuivashampoo ei mulla auta, jos laitan sen vasta kakkospäivänä, kun tukka on jo liiskautunut.
Viimeksi muokannut kaarina, 15 Maalis 2019, 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tein askorbiinihappokäsittelyn hiuksiin ensin. Lisäsin nokkapulloon askoriinihappojauhetta (C-vitamiinijauehtta), kuumaa vettä ja XZ:n tervashampoota, joka peittää melko hyvin askorbiinihapon ikävää hajua. Levitin kuiviin hiuksiin ja annoin vaikuttaa noin 20 min. Huuhtelin sampoon pois ja tein hiuksiini laminointikäsittelyn. Lisäsin laminointiseokseen tavalliseen tapaan liivatejauhetta, hiukan tavallista enemmän vettä ja lisäksi tupla-annoksen hoitoainetta. Hoitoaineena tässä tapauksessa Olaplexin kakkosaine.

Lisäsin myös seokseen mustikoista pusertamaani nestettä. Olen nyt useamman kerran uskaltautunut kokeilemaan mustikkaa hoitikseen sekoitettuna antamaan hiuksille tuhkaisuutta ja toimii yllättävän hyvin. Tulos ei ole koskaan liian sininen, vihreä tai violetti, vaan antaa juuri sopivasti kylmää sävyä hiuksilleni.

Hiuksista tuli todella silkkiset, jämäkät ja suorat. Askorbiinihappokäsittely kirkasti väriä selkeästi, mutta toi myös esille hiusten lämpöistä väriä, kun tuhkaisuus käsiteltiin hapolla pois. Yritän nyt tehohoitaa hiuksiani Olaplexin kakkosaineella, sillä olen menossa raidoittamaan hiuksia, jos koronatilanne sen vain sallii.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ostin hetken mielijohteesta Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter hoitavan shampoon (kuiville ja vaurioituneille hiuksille). En yleensä käytä marketti shampoota, ostan tuotteet aina kampaamosta. Mut tämä nyt oli tällainen hetken mielijohde, eikä ole tarvinnut katua. Hiuksista tulee erittäin sileät, hiukseni on erittäin helposti rasvoittuvat mutta tällä pestessä rasvoittuminenkin kestää kurissa. Voin  suositella lmpimästi.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Vastaa Viestiin