Hiustenpesukokemuksia

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
SSpiegel

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

^ Jostain olen saanut päähäni, että hiusten kampaaminen hoitoaineen kanssa ei olisi niin pahasta ja joidenkin mielestä jopa ainut aika kammata hiukset. Voi olla jotain huuhaatakin, mutta itselläni toimii.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Venin »

^ Mulla toimii parhaiten kun kampaan märkinä. Ensin voidemaista jätettävää, sormilla harominen ja sitten TT:llä varovasti. Eikä ole mielestäni aiheuttanut damagea harjaa katsoessa, plus aineet levittyy paremmin kaikkialle. Mutta tosiaan, tärkeintä on se varovaisuus, ja jos sattuu tulemaan kunnon takku (mitä tapahtuu hyvin hyvin harvoin [huuhtelen hiukset aina pää alaspäin]) niin se kannattaa jättää sitten tuonnemmaksi.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Tukka on ollut viimeaikoina öljyinen ja nopeasti rasvoittuva, ainakin niin mä kuvittelin. Sitten tuli mieleen, että mähän oon käyttänyt jo jonkin aikaa Frank Provostin hoitoainetta, jossa on silikonia. Ehkä silikoni ei vaan sovi, ei ainakaan CO -pesussa. Päätin sitten tossa eilen, että täytyy varmaan syväpuhdistaa hiukset ja hankkiutua eroon silikonista. Laitoin teelusikallisen ruokasoodaa kouraan ja kaadoin päälle tavallisen annoksen shampoota (EHS). Hieroin päähäni, huuhtelin aika nopeasti, ja laitoin perään EHS:n hoitoainetta (valkoinen pullo). Hiukset tuntui tosi silkkisiltä ja pehmeiltä ton käsittelyn jälkeen. Odotin ihan muuta, koska toi ruokasooda-shampoo yhdistelmä on varmasti aika raju.

Tästä lähin pysyn siis erossa silikonista. Paha vaan, että nyt mulla on kauhea määrä hoitoainetta, jota en voi käyttää. Frank Provostin pullot kun on tosi isoja, enkä saanut käytettyä siitä edes puolta. Voisikohan sen kanssa ajella säärikarvat?

Edit. Jee sadas viesti!
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Luciana »

^ Olen käyttänyt monesti reissussa hoitoainetta säärien sheivauksessa apuna ja ihan hyvin on toiminut  :)
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

^Täytyykin sitten tosiaan kokeilla. :)
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa muhitella öljyä. Koska kotoa löytyi vain oliiviöljyä, laitoin sitä reippaasti päähän ja hiuksiin. Annoin vaikuttaa muutaman tunnin ja pesin hiukset Avalon Organicsin clarifying lemon shampoolla. Tämän jälkeen hiukset tuntuivat vielä kumman raskailta, mutta en pessyt hiuksia enää uudelleen vaan laitoin Mop C-system hydrating hoitoaineen muhimaan pipon alle ja odottelin muutaman tunnin. Lopulta huuhtelin hiukset ja käytin sulkevana hoitoainena  MllCreekin Keratin hoitoainetta.Pyyhekuivaan tukkaan muutama suihkaus Nexxuksen Luxxtressia ja tukka on nyt todella ihana  :l Kiiltää, tuntuu raskaalta ja pehmeältä. Silti tukka ei mene päätä pitkin vaan on todella kuohkea, eikä haise lainkaan oliiviöljylle. Tämä yhdistelmä täytyy kokeilla toistekin ja ostaa muitakin öljyjä kokeiltavaksi, kun pelkkä oliiviöljykin sai aikaan näin ihanat hiukset.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Pesin hiukset jollain random shampoolla, sellainen joku Lidlistä ostettu litran pullo (vanhempien luona ei ollut muuta tarjolla). Katsoin vaan, että shampoossa ei ollut silikonia. Hoitistakaan ei löytynyt. No kas kummaa, hiukset ovat pehmeät ja tuuheat. Pitäisiköhän joskus muulloinkin kokeilla ja jättää hoitis pois, jos hiukset siitä välillä tykkäisi  ;D
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Halina

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Halina »

Pesin hiukset xz aito normaali shampoolla, yksi vaahdotus melko kevyesti koska hiukset eivät olleet kovin likaiset, mutta haisivat nuotioillan jälkeen melko vahavasti savulta. Pesun jälkeen xz aito normaali hoitoainetta reilusti, noin 15 min vaikutusajalla. Jätettäväksi laitoin tigin ego boostia latvoihin, herbina marja spa suihketta sekä latvoihin eclipsen moisture kick suihketta. Kivan sileä, kuohkea ja puhdas lopputulos, mutta latvat pörröttää ja ovat kuivat. Pistin niihin nyt vähän öljyä päiväksi silottamaan, mutta huomasi kyllä että tavallinen latvojen öljyäminen ennen pesua jäi väliin  :( uskoisin että tuolla kombolla tulee ihan kiva lopputulos kunhan vain muistaa öljyt !
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mena »

Pesin hiukset Avalon Organicsin biotiinishampoolla (mun lempparishampoo) ja laitoin Loreal Nutri Gloss tehohoitoa 45 minuutiksi suihkumyssyn alle. Huuhtelu, XZ muumisuihketta, Alba Botanican jätettävää ja Bonacuren latvasuojaa. Tulipas pehmeät hiukset! :D Yleensä olen joutunut laittamaan vielä jotain selvittävää hoitista NG:n jälkeen mutta nyt selvisin ilman. Pitäisi muhitella useammin, selkeästi tukka kaipaa kosteutusta vielä enemmän.

Edit: Alle vuorokautta myöhemmin tyvi on rasvainen/likainen. Eli ei kovin kauaa kestänyt tyvi puhtaana.. Mutta onneksi kuivashampoo pelasti. :ts
Viimeksi muokannut Mena, 26 Loka 2011, 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Iida »

Pesin hiukset Redkenin Color Extend-shampoolla ja hoitiksena käytin lyhyellä ehkä minuutin-parin vaikutusajalla Redkenin Clear moisture hoitista. Molemmissa on reilusti silikoneja, mutta yllättävää kyllä, hiukset ovat ilmavat ja terveen oloiset, eivät yhtään painavat ja lätsähtäneet.Color Extendin tuoksu ei miellyttänyt, mutta Clear Moisture tuoksui raikkaalle.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja ellen »

Jopas tuli tällä kertaa sellainen 80-luvun sukkahousuhevikiharaletti, että huh huh ;D . Pesin päänahan normaalisti Beauty Without Crueltyn kosteuttavalla sampoolla. Sekoitin kippoon Mill Creekin rekkua, hiukan Nature's Gaten hennahoitista massaa antamaan ja hiukan suoraväriä taittamaan hiuksista liiallista lämpöisyyttä. Muhitin seosta päässä pari tuntia ja huuhtelin pois. Jätettäväksi suuri määrä Sebastian Potion 9:ä, mitä syytän tästä karheasta leijonanharjasta, sillä Mill Creekin rekku ja NG:n hennahoitis jättävät mun hiukset aina todella pehmeiksi ja kiiltäviksi. Ei näköhään enää uppoa hiuksiin tuo Potion 9, vaikka ennen se on ollut oikein mainio, jopa silottavakin jätettävä.

Eipä tässä muuta auta kuin taltuttaa vähän päällyhiuksia suoristusraudalla ja kietaista leijonanharja nutturaan piiloon ;D .
kizzi

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja kizzi »

Hiukset pesty ja hoidettu minulle uudella tuttavuudella Tigin rokcaholic Livin the dream shampoolla ja hoitiksella. Hoitoainee levittelin suihkussa upo uuden tangle teazerin avulla, annoin vaikuttaa kropan pesun ajan ja ihme on tapahtunut. Hiukset ovat puhtaat, kevyet, mutta supersiloiset ja pehmeät pidennyksiä myöten, oma tukka kihartuu kauniisti. Shampoo tuntui ihanalta, ei lainkaan liian pesevältä niin kuin hi-def curls Tigiltä. Pidän myös kookosmaisesta tuoksusta. Hoitaoainetta kului todella vähän normaaliin verrattuna ja silti hiukset oli helppo selvittää (tästä kiitän myös tuota tangle teazeria). Hiuksiin jätettävänä vielä&nbsp; Born to rock leave-in detangler & defrisser ja ihan latvoihin born to rock silarikiiltotipat ala shine blaster. AIIIIVAN ihana tukka&nbsp; <3
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Horros »

Olipa outo pesukokemus. CO-pesin Tigin Moisture Maniacilla, mikä on aiemmin ollut CO-hoitiksena jumalainen ja laitoin perään O&H:ta pienen Resurrection-turauksen kera. Lopputulos huuhtelun jälkeen hämmensi: karheaa, ihan kuin yksi takkukin olisi sieltä löytynyt. Outoa, ottaen huomioon että MM ja O&H ovat olleet luottotuotteitani, jotka pehmentävät vaikka minkä. Beauty Without Crueltyn jätettävää laitoin vielä.

Nyt hieman kuivuttuaan kumminkin hiukset tuntuvat hyviltä, mutta ihmetyttää.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Mun on viimepäivien aikana ollu pakko taas harjoitella hiustenpesua lavuaarin yllä. Suurin osa hiuksista, ihan takatukkaa lukuunottamatta, lähmääntyy ennätysnopeasti. Edes shampooaikoina mun ei yleensä tarvinnu pestä hiuksia kahta kertaa päivässä, eikä mun atooppinen iho yksinkertaisesti kestäis sellaista suihkutahtia. Kolmen päivän väleinkin tuntuu olevan liian lyhyt väli, varsinkin selän iholle. Ja jos tuohon päälle vielä käyttäisin saippuaa, niin saisin pestata jonkun rasvailemaan selän pari kertaa päivässä, kun en tällaisena kankena oikein itse yllä&nbsp; :D

Joten vaikka rakastankin suihkussa käyntiä, niin luulen että alan pestä hiuksia useammin tuollalailla käsisuihkulla lavuaarin yllä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja ellen »

En ole kokeillut vielä mustakuminaöljyä hiustenhoidossa, joten eilen pesin hiukset Beauty Without Crueltyn kosteuttavalla sampoolla, sekoitin puolikkaan teelusikallisen mustakuminaöljyä kunnon luraukseen Mill Creekin hennahoitista ja annoin vaikuttaa vain suihkun ajan, eli muutaman minuutin. Sekoitus selvitti hiukset todella hyvin lyhyessä ajassa. Jätettäväksi Alba Botanican jätettävää. Kuivuttaan hiukset olivat todella kiiltävät ja sileät. Näköjään mustakuminaöljy sopii oikein mainiosti hiustenhoitoonkin.
Vastaa Viestiin