Hiustenpesukokemuksia

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Horros kirjoitti: EllaBella muistaakseni vinkkasi joskus CO-pesseensä hiukset EHS mustikkahoitoaineella, ja päätin ottaa vinkistä vaarin ja kokeilla tuota silikonista huolimatta. Hiukset tuntuivat jo hoitoainetta pois pestessä jotenkin muhkeilta, kuivuessa takuista ei ole tietoakaan ja kiharat ovat säännölliset ja pyöreät. Huonona puolena kovin puudelimainen tuuheus, muuten hiukset tuntuvat tosi hyviltä! (Varsinaisen pesuvaiheen jälkeein laitoin Moisture maniacia hitusen latvoihin ja jätettäväksi Let it Be.)
Aika jännä tuo pöyheys. Eilen CO-pesin hiukset Mustikalla ja haudutin hetken latvoja Mustikassa ja MM.ssä. Minulle Mustikka tekee tosi selkeät kiharat, se myös latistaa minun hiukset ja en tiedä mistä se johtuu mutta minun hiukset tuntuvat niin silkiltä Mustikalla. Kaikki pörhöisyys katoaa.

No, jätettäväksi Lanzan Leave-In ja Joicon Leave-In. Jep, nappipesu.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja nelma »

Hiukset eivät ole oikein tuntuneet puhdistuvan kunnolla pesussa, joten eilen oli vuorossa syväpuhdistus, pitkästä aikaa. Pesu VO5:n syväputsarilla, päänahkaan Nature's Gaten Tea Tree-hoitista ja muualle Tigi OH:n, Mill Creek Keratinin, KC Caramelin ja Biozell Viileä vaalean sekoitusta (olipahan taas coctail).  ::) Muhitus reilu puolitoista tuntia. Minulla on ollut pari kauheaa takkupesäkettä tukassa jotka eivät tunnu paranevan millään - niitä on aina yhtä tuskaa selvitellä pesun jälkeen. Kokeilin nyt ensimmäistä kertaa rekkua, ja takkuraidat ovat poissa!!! Uskomatonta! Niitä ei löytynyt kuivumisvaiheessa eikä kuivinakaan.  :l Miten olen voinut olla kokeilematta rekkua näin pitkään?! Halleluja.
Hiukseni eivät tarvinneet edes yhtään jätettäviä tämän jälkeen.  :-*
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Pesu Osmo essence deep moisturing shampoolla ja perään saman sarjan naamio vaikuttamaan puoleksi tunniksi. Naamion huuhtelun jälkeen laitoin vielä suihkussa Excell'10 hiusvärin hoitoaineen jämät latvoihin ja annoin pari minuuttia vaikuttaa.

Osmo essencen naamio (ja hoitoaine, joka multa löytyy myös) on aika keskivertotuote mutta yllätyksekseni saman sarjan shampoo sentään erottuu näistä edes vähän edukseen. Tosin nyt kun oli toiveessa vain saada hiukset sileiksi niin siihen em. kombo naamoineen toimi ihan hyvin.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Hiukset on olleet todella rasvoittuvaiset viime päivät. Hieman sähköistyneetkin josta olen todella ihmeissäni.
Päätin sitten ottaa kovat konstit käyttööni ;)&nbsp; Otin Herbinan syväputsarin ja vaahdotin sekä annoin minuutin vaikuttaa. Olin kulhoon sekoitellut Joicon rekkua, IH,sekä aprikoosiöljyä ja hieroin ne hiuksiin.
Annoin muhia ja huuhdellessa hiukset tuntuivat kuin silkiltä.

Jätettäväksi Lanzan Leave-In Protectoria, latvaan Ego Boostia ja pari suihkausta Joicon Liquid Reconstructeria.
Hiukset tuntuvat ihanan pehmeiltä ja hoidetuilta.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Laitoin pitkästä aikaa hiusteni huuhteluveteen valkoviinietikkaa. Edellisestä kerrasta onkin noin vuosi ja luovuin etikkakokeiluista silloin siksi, että tulos vaihteli kerrasta toiseen: etikka tuntui joko kuivattavan pituuksia tai hiukset näyttivät kuivuttuaan rasvaisilta. Hiuspohjani kuitenkin piti siitä, jos oikein muistan. Hiuspohjan ajoittainen oireilu on mulla pieni pulma.

Annoin etikkaisen veden jäädä tällä kertaa tyveen ja päänahkaan, mutta huuhdoin pituudet vielä sen jälkeen pelkällä vedellä. Ajattelin että ehkä tässä olisi sopiva kompromissi.

Hiukset ovat nyt kuivuneet ja tulos on hyvä. Tyvi tuntuu pehmeältä, päänahkaa ei kutita (kutina olikin pääsyyni heittää päähäni vaihteeksi etikkaa) ja pituudetkin tuntuvat ja näyttävät ihan hyviltä.

Pesin vielä vuosi sitten melkein aina CO:lla, mistä seurasi aika usein vähemmän puhtaan näköiset hiukset. Pesen nykyisin CWC:llä mikä puhdistaa poikkeuksetta hyvin, joten arvelin ettei tällä kertaa pitäisi tulla ainakaan likaisen näköistä tulosta. Näyttää siltä, että sain nyt etikkahuuhtelusta vain sen hyvät puolet: iho ei kutise ja hiukset ovat puhtaat. Olen ainakin tämän päiväiseen pesuun tyytyväinen.

Ja mitä käytin koko pesuoperaatiossa?
- pituuksien esihoito oliiviöljyn ja Tigin MM:n sekoituksella reilu tunti ennen pesua
- shampooksi Schwarzkopfin Gliss Liquid Silk Glossia
- pikahoitikseksi Tigin OH:n ja MM:n sekoitusta
- loppuhuuhtelu vedellä jossa valkoviinietikkaa
- pyyhekuiviin latvoihin pari tippaa oliiviöljyä ja Sebastianin Potion ysiä.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 04 Joulu 2010, 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mulla on mennyt luvattoman pitkään kun oon viimeksi tehohoitanut hiuksia. On kyllä vähän sen näköisetkin :/ Toisaalta elämä ollut sellaista riepotusta, ettei hiustenhoito ole oikein jaksanut eds nousta mieleen. Heh, tosin mä puhun nyt siis juureksena; tavikselle mun olematon hiustenhoito olisi silti ollut överiä ;D Kävin viime torstaina kampaajalla, ja yritän hoitaa jatkossa kutristoa vähän paremmin. Pesin hiukset ensin Avalon Organicsin syväputsarilla ja sen jälkeen lutrasin todella reilusti XZ kosteuttavaa tehohoitoa (sehän on jo poistunut tuote, mulla on vielä vähän jäljellä) ja iso luraus oliviiöljyä. Annoin muhia suunnilleen 1,5h muovimyssyn alla. Pelkäsin ensin, että vähän liian innokkaasti heitin oliiviöljyä, mutta lopputulos oli aivan huippuihana eikä lähmäistä nähnytkään! Tuli sellainen ahaa-elämys, että "ainiin, tällaiselta sen pitää tuntua!" :T
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Horros »

Edellisen pesun jälkeen hiukseni ovat olleet jotenkin epämääräiset söhröt, joten tänään päätin CO-pestä Moisture Maniacilla (jota menee ihan hillittömät määrät, tweenistä varmaan yli neljäsosa kulunut, vaikkei ostamisesta ole kauaa) ja perään laitoin vielä Tigin Foxy Curlsia pikahoitoaineeksi. Päässä oli vielä takkuja, joten jätettäviksi länttäsin aimo annoksen Tigin Dumb Blonde Smoothing Stuffia (toimii nimensä mukaisesti!) ja Tigin Let it Be:tä. Tulos on mainio!
Kiharat ovat minun hiuksikseni sileät, rauhalliset, pehmeät ja siistit ja laskeutuvat nätisti.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mä olen hieman ihmeissäni....jostain syystä kutristo näyttää huutavan oikein öljyjen perään. CWC-pesun aloitan siis lutraamalla öljyä latvoihin. Pesun jälkeen sekoitan vielä pikahoitiksen sekaan öljyä, minkä seoksen levitän siis ihan koko päähän. Lopuksi jätettävä hoitis. Siltikään ei jää lähmän häivää. Mulla oli tuossa pidempi ajanjakso, kun ei riittänyt ajatuksia hiustenhoidolle sen kummemmin. Täytyy katsoa miten pitkään nyt tätä öljyjen kanssa lutraamista tarvitsee jatkaa, että tukka on tyytyväinen ts ennenkuin alkaa lähmääntyä… Hiustenhoidossa suosikkiöljyt on karite, oliivi ja kookos.

Niin, ja last but certainly not the least: seuraava päivä menee vielä puhtain paperein. Kun hiuksisto oli kuivempi, niin se myös likaantui jotenkin nopeammin. Hyvin miellyttävää nyt :-*
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Venin »

Halusin tehdä hiuksille kosteushemmottelun, tuntuivat olevan sen tarpeessa. Pesin ensin vasta ostamallani Urtekramin aloe vera-shampoolla, joka olikin yllättävän pesevää eli hiuksista tuli aika nahkeat. Muhitettavaksi O&H:ta ja XZ xylitol & hunajaa. Kelmu päälle ja aikaa taisi mennä huomaamatta joku kolmekin tuntia. Jo huuhdellessa hiukset tuntui sileiltä ja selvitetyiltä. Jätettäväksi Goldwell dualsenses color extra rich cream fluidia ja BC latvasuojaa. Tuloksena epätavallisen pehmeät ja kiiltävät hiukset, ei kuitenkaan lätsähtäneet mitä vähän odotin vaan tämmöset ilmavat ihanat&nbsp; :-* Tämä voisi jäädä vakiomuhitusrituaaliksi.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Tulipa eilen todettua, että kiiltävimmän ja sileimmän hiuksiston saan pesemällä ehs:n mustikkasampoolla. En laittanut edes mitään hoitoainetta tai jätettäviä ja hiukset oli kiiltävämmät kuin koskaan. Kovin montaa perättäistä pesua tuolla taktiikalla en kyllä uskalla tehdä, mutta tiedänpä vastaisuudessa millä pesen jos haluan erittäin kiiltävät hiukset.&nbsp; :)
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Seela »

En ole pakkassäällä uskaltanut käyttää juuri muita kuin MOPin tuotteita ettei minusta tulisi kävelevä voimajohto. Nyt löydin kuitenkin kaapin perukoilta Phyton kosteuttavan shampoon jossa on ensinnäkin maailman ihanin tuoksu (imppaan sitä aina suihkussa) ja eron huomaa hiuksissa jo yhden pesukerran jälkeen. Erona MOPeihin on se, että hiukset pysyy tällä puhtaampina pidempään vaikka on vähintään yhtä kosteuttava. Ei tee edes mieli käyttää hoitoainetta kun antaa shampoon vaikuttaa hetken päässä. Mahtava kiilto ja pehmeys ilman että hiukset on aivan lötköt (-> Redken All Soft).
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
dasvidanja

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja dasvidanja »

Sain aikaiseksi tosi ihanan kiiltävän, sileän ja pehmeän hiuksiston eilen. Koska päänahka huusi kuivuuttaan, hieroin oliiviöljyä hiuspohjaan telkkaria katsellessa aina vähän kerrallaan, aina edellisten imeytyessä lisää tilalle, ja lopuksi latvoihin ja pituuksiinkin reilusti ja suihkumyssyn alle muhimaan noin kolmeksi tunniksi. Ja oliiviöljyä tosiaankin ihan reilusti, desikaupalla. Pestessä sitten käytin ensin Xtran hoitoainetta ihan reilusti ja emulgoin suurimman osan öljystä pois. Sitten sekoitin shampooksi Urtekramin hajusteetonta ja XZ:n Vanilja-suklaata, koska pelkäsin, ettei pelkkä Urtekram pesisi kaikkea öljyä. Saunan ajaksi samaista Xtran hoitista sekoitettuna EHS mustikkahoitikseen muhimaan suihkumyssyn ja märän pyyhkeen sisään, ja lopuksi vielä tuota mustikkahoitista pikahoitikseksi. Jätettäväksi aloe vera -geeliä pituuksin ja latvoihin BCn latvasuojaa ja glyserolia. Hiukset eivät ole pitkään aikaan tuntuneet näin ihanilta, jopa latvat on ihan siloiset ja pehmeät.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Oi että tuli ihana pesutulos. Laitoin kookosöljyä vaikuttamaan pariksi päiväksi hiuksiin. Määrä oli siis huikea, hiukset ui kookosöljyssä. Sitten hain Herbinan syväputsarin ja pesin hiukset pari kertaa oikein puhtaiksi. Joicon rekkua tunniksi, sen jälkeen lorautin jälleen kookosöljyä IH.n sekaan. Annoin vaikuttaa kolme tuntia ja nyt hiukset ovat upeat.

Jätettävänä käytin Tigin Let It Betä ihan nokareen ja sen jälkeen pistin Ego Buustia oikein pituuksiinkin, yleensä pistän hitusen latvoihin.
Hiukset on niin pehmeät, kiharat on jälleen miltei korvissa ja ne pomppivat kun liikautan päätäni. Ja tuo kiilto..
Nähtävästi hiukset kaipasivat kunnon käsittelyä. No, nyt ne sen saivat ja lopputulos on huikea.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Lush The Blonde: jätti ohuet hiukseni pehmeiksi, mutta ei latista hiuksia, ei mielestäni ollut voimakkaasti pesevää.

Urtekram Ruusu shampoo: ei ole voimakkaasti pesevä ja jättää hiukset pehmeiksi, en tarvinnut hoitoainetta. Kun pesen tällä ja vesijohtovedellä, niin pesee kunnolla. Ajattelin tämän olevan liian hellävaraista ja latistavaa, mutta se johtuikin siitä, kun olin käyttänyt lampivettä pesussa. Voisin ostaa uudelleenkin, kun saan joskus käytettyä loppuun.

Urtekram Aloe Vera shampoo: on voimakkaammin pesevä kuin Ruusu shampoo. Tykkään.

Ole hyvä Suklaa-kahvi-kookos shampoo: ei vaahtoa, mutta pesi hyvin. Hiukset tuntuvat puhtailta, enkä huomannut latistavaa vaikutusta, mitä pelkäsin ennalta. Seuraavana päivänä saa kyllä pestä hiukset, muttei sinänsä rasvoita. Tykkään &nbsp;:l. Nyt tuntuu kuitenkin hilseily lisääntyneen viimeisimmän pesun jälkeen. En kuitenkaan ole käyttänyt pelkästään tätä, vaan myös muita shampoita.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 01 Helmi 2011, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustenpesukokemuksia

Viesti Kirjoittaja Horros »

Pesin O&H-shampoolla ja hoitoaineeksi laitoin Gliss Liquid Silkiä kun sitä kaapin perukoilta löysin. Haisu ei kyllä ollut kovin herkullinen O&H:hon ja Moisture Maniaciin tottuneelle...Hiukset eivät tuntuneet hoitoaineen huuhtelun jälkeen niin silikonisilta kuin oletin ja muutenkin vähän epäilytti kun en mitään kovin hoitavaa laittanut. Pyyhekuivattuihin hiuksiin Foxy Curls Contour Creamia (tajusin myöhemmin, että Let it Be unohtui...) ja kiharat ovat selkeät, pehmeät ja erotellut. Ei takkuja!

//Edit. Pitäisi varmaan odotella ainakin vuorokausi ennen kuin kirjoittaa, nyt on tullut sekä "karvalakkitakkua" höttöisempiin hiuksiin lähemmäs päätä, että perustakkuja niskassa päin oleviin, suorempiin ja sileämpiin hiuksiin. Onneksi aukesivat ongelmitta. Ei siis paras yhdistelmä tuo.
Viimeksi muokannut Horros, 01 Tammi 2011, 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Vastaa Viestiin