Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Jeyzie kirjoitti: Kahdesta kolmeen kertaa. Ovat sen verran kuivat, etteivät näytä rasvaisilta oikeastaan koskaan ::)
Sama juttu. Käytän poishuuhdeltavana tehohoitoa ja sen jälkeen jätettävää, mutta jos on superkiire (niinkuin viime aikoina on tuntunut olevan ja sen kyllä huomaa) saattaa se tehis jäädä välistä  :P
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mä pesen hiukseni joka toinen päivä. Ja niistä joka toisella kerralla käytän co-pesua.. Olishan se kivaa, jos ei tartteis noinkaan usein pestä, vaan vois pestä 3 päivän välein, mutta kun tukka rasvoittuu muuten, niin pakkohan se on..
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja minna »

vastasin että 4-5 kertaa viikossa, vaikka pesen kyllä joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa. joskus tulee kuitenkin pestyä useamminkin. tuota co-pesua voisi kyllä joskus kokeilla.
EVS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:21

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja EVS »

Luomo kirjoitti:
EVS kirjoitti:
Mustikka kirjoitti: Minunki varmaan pitäs alkaa peseen joka päivä (nyt kun EVSkin muutti tottumuksiaan). Rasvanen päänahka on kaikkea muuta kuin kiva seuralainen. :-X
On kyllä kiva kun tukka on joka päivä puhtaan tuntuinen, mutta sitten pitää olla valmis pesemään tukka oikeasti joka päivä. Rasvoittuminen nopeutuu sen verran, että seuraavana päivänä tukka on jo niin ällölikainen, ettei ulos viitsi lähteä. Mä kyllä tykkään tukan kanssa läträämisestä, ja en oikein osaa herätäkään ilman pitkää aamusuihkua. Lisäksi kaikki purkit kuluu nopeammin loppuun.
Miten EVS kuivaat hiuksesi? Kun mulla se ongelma ei olisi niinkään peseminen vaan se, että hiukset kuivavat monta tuntia ja föönaamalla niistä tulee kauhea kuiva pörrö. Saisi herätä aamuneljältä pesemään hiukset  ;D.
Mulla tukka kuivuu itsestään noin kahdessa tunnissa (kuivamisajankin pitenemisestä huomaa hiusten kasvaneen!), mutta yleensä föönaan hiukset kuiviksi. Tällä hiuslaadulla föönailu ei paljoa tukan kunnossa tunnu, ja saan sillä tukkaan kaipaamaani ryhtiä. Nyt talvella olen pitänyt päässä tehistä lähes joka päivä ja antanut kuivata itsestään aina kuin mahdollista. Olen aamuvirkku, herään viimeistään seitsemältä ja työt alkavat aikaisintaan yhdeksältä, niin kerkeän hyvin.
1a F ii
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Seela »

2-3 kertaa viikossa. E-pillereiden lopettamisen jälkeinen rasva-aalto alkaa helpottaa niin kasvoissa kuin hiuksissakin. Tuntuu että CO-pesu pitää hiukset puhtaana vähintään yhtä pitkään kuin shampoopesukin ja se on ollut yllättävä/mielenkiintoinen havainto. Toisaalta jos kasvoja pesee voimakkailla aineilla niin se aiheuttaa pintakuivuutta ja kun iho yrittää tasoittaa tilannetta niin iho rasvoittuu voimakkaammin. Ehkä hiuspohjani toimii samalla tavalla.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Joka päivä. Vaikka hiukseni on luonnonkiharat niin hiuslaatu on kuitenkin melko silkkinen ja pehmeä, vauvantukka. En yleensä muotoile hiuksia kovinkaan paljon, joten hiukset ovat lähellä päänahkaa ja rasvoittuvat todella nopeasti. Jos hiukset on föönattu, silloin saatan pestä 2-3 päivän välein. Silloin tällöin teen pesun CO-menetelmällä. Olen myös yrittänyt totuttaa näitä hiuksia joka toinen päivä pesuun, mutta se ei toimi. 4 kuukauden ajan olin joka toinen päivä rasvaisilla hiuksilla ja sain tarpeekseni :). Rasvoittuminen ei muuttunut.
Nove

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Nove »

Joka 3. päivä, eli sen pari kertaa viikossa. Mulla ei onneks pahemmin rasvoitu, ja kuivien latvojenkin kannalta on hyvä pestä vaan tuon pari kertaa viikossa.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Pesen päivittäin, paitsi viikonloppuna saatan pestä la aamuna ja seuraavan kerran su iltana.

Pesen hiukset aina iltaisin, jos seuraavana iltapäivänä etuhiukset ovat selvästi rasvaiset. En voisi kuvitella meneväni töihin rasvaisilla hiuksilla. Mikään ei ole auttanut rasvoittumiseen, lääkärin määräämä antibioottikuuri on vähän helpottanut tilannetta, mutta ei poista päivittäistä pesutarvetta.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Nyt kuulostan tosi kaavoihin kangistuneelta, mutta pesen hiukset lähes aina ma, ke ja pe aamulla ja näiden lisäksi lauantaina, jos olen lähdössä baariin tms. Rasvoittumisen puolesta voisin pitää pidempiäkin pesuvälejä, mutta kun hiukset ovat aina nukkumisen jäljiltä niin toivottoman littanat, että ne on pakko laittaa kiinni. Enkä kuitenkaan halua pitää hiuksia jatkuvasti kiinni. Viime aikoina olen alkanut taas käyttää välillä co-pesua.

Ai niin, otsiksen pesen kyllä lähes päivittäin.
Siru

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Siru »

Pesen hiukset joka toinen tai joka kolmas päivä, ihan likaisuuden mukaan. Vuosia sitten pesuväli oli paljon suurempi, mutta nyt hiukset ovat harventuneet ja rasvoittuvatkin paljon helpommin. Vuorottelen kuitenkin shampoita ja hoitoaineita, niin hiukset eivät 'kyllästy'.
Kia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:31

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kia »

Mä kuulun kanssa joka toinen päivä pesujoukkoon, joskus täytyy pestä lähestulkoon joka päivä. Vähempikin riittäis, kun tuo päänahka on tosi kuiva, eikä hiukset rasvotu  kovinkaan helposti
Syy ehkä välillä liialliseen pesuun  liikunta, en vaan osaa olla silloin pesemättä  haituviani, jos on oikein kunolla hikoillut. mutta jos tuo co-pesu toisi helpotusta asiaan.
Näillä mennään....
Ani

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Ani »

Joudun pesemään hiukset joka toinen päivä päänahan rasvoittumisen takia. Pesisin mielummin joka kolmas päivä, mutta hiukset pysyy vain pari päivää siedettävän puhtaina.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

pesen hiukset joka toinen päivä..ne ei oikeastaan etes rasvoitu hirveän nopeasti,mutta tukka vaan alkaa valumaan jotenki päätä myöten nii pakko pestä että sais vähän tuuheutta  :) hyvä peruste usein pesemmiselle  ::)
Kuinka paljon se usein peseminen sitten oikein rasittaakaan tukkaa,onko se ihan hirveä hiuspaholainen ??
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Pesen joka päivä. Mulla rasvoittuu törkeän nopeasti ja usein on vielä muotoilutuotteetkin tahmaamassa tukkaa. Kunnon huuhdeltavat ja jätettävät hoitikset kehiin, niin ei rasita niin paljon. Tosin nyt minun on pitänyt tinkiä noista hoitiksista, kun yritän kouluttaa lettiäni iltapesuihin. Silloin voi laittaa vain jotain kevyttä hoitista eikä jätettävää ollenkaan.

Sunnuntai on joskus "huono omatunto" -päivä, kun saatan pestä kahdestikin hiukset... :-[ Vaikka yritänkin totuttautua iltapesuihin, viikonloppuisin saatan silti siirtyä mukavampiin aamupesuihin. Sen seurauksena joudun sitten sunnuntaina pesemään vielä illallakin, ettei tarvi maanantaiaamuna herätä aivan törkeän aikaisin...
Moonflower
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:22

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Moonflower »

Joka toinen päivä yleensä pesen.  Mutta jos jotain erityistä menoa osuu sille jälkimmäiselle päivälle, niin pesen kyllä toistamiseen, kun eivät kuitenkaan enää parhaimmillaan silloin ole. Tosin nyt näiden kävelykeppien kanssa suhkussa käyminen on niin vaivalloista, että pesuväli taitaa venyä kolmeen päivään... toivottavasti päänahka vaikka tottuisi uuteen rytmiin!
Vastaa Viestiin