Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Mirre kirjoitti: Älkää nyt tuomitko vääräoppiseksi, mutta mä pesen päivittäin. Syynä lähinnä se, että me käydään joka päivä saunassa. Laitan lähestulkoon joka pesukerralla myös tehiksen saunottelun ajaksi.
Ja ei se ainakaan sinun hiuksille ole tehnyt hallaa... Todella hyvinvoivan ja kiiltävän näköiset ovat! :)
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Efva »

Kiitos Lyx.  :-*

Olenkin ajatellut, että harvennan kertoja jos hiukset/päänahka osoittavat merkkejä kuivahtamisesta, mutta ei ainakaan vielä ole tuntunut siltä.
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Aivan pakko pestä joka päivä jos menee jonnekin missä joku voi nähdä mut :P  Koitin sitä CO-pesuakin jossain välissä, mutta ei se toiminut. Limanen mikä limanen, pestävä se on kunnolla.

Viikolla pesen aina lavuaarissa aamulla hiukset kun inhoan käydä aamulla suihkussa (enkä voi edes käydä suihkussa joka päivä). Siinä ei paljoa hoitoaineet vaikuttele, sen että laitan päähän ja huuhtelen samantien pois. Mutta selviää hyvin ja ihan hyvänä on tukka pysynyt. Saunassa/suihkussa annan hoitsikan vaikuttaa pidempään, mutta en kyllä huomaa mitään eroa hiuksissa verrattuna noihin pikapesuihin. Niin ja pesen mä joskus parikin kertaa päivässä hiukset, esim tänään. Aamulla pesin ja nyt illalla oon menossa saunaan.
Viimeksi muokannut Lonka, 28 Tammi 2006, 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Angus »

Joka 2. päivä, joskus harvoin venyy 3. päivälle. Nyt ei enää CO-pesu näytä sopivaan, koska hispohjaan on ilmestynyt co-n jälkeen rasvaista taliköhnää. Sitä ei tapahtu tavapesun yhteydessä.
Hiukset: 2a M ii
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Lonka kirjoitti: Aivan pakko pestä joka päivä jos menee jonnekin missä joku voi nähdä mut :P  Koitin sitä CO-pesuakin jossain välissä, mutta ei se toiminut. Limanen mikä limanen, pestävä se on kunnolla.
Ihan sama juttu minullakin. Jos aion näyttää ihmiseltä, mun on pestävä hiukset joka ilta. Jos sattuu sellaisia päiviä, ettei tarvitse käydä kuin lähikaupassa pipo päässä, voin jättää pesun väliin.

CO-pesut eivät auta, joten shampoota kuluu.

Kun kokeilin joskus Diane Novaa, hiusten ja ihon rasvoittuminen väheni selvästi ja hiuksiakin tarvitsi pestä vain joka toinen päivä. Valitettavasti kyseiset pillerit tekivät mut seinähulluksi, joten niistä oli luovuttava. :'(

Viimeisen puolen vuoden sisään olen tosin huomannut hiusten ja ihon rasvoittuvan aiempaa hitaammin. Ikä taitaa tehdä tehtävänsä.
1a F ii
Magdalena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 588
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:43

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Magdalena »

Mä pesen joka päivä. Tukka on muuten muotoilutuotteiden johdosta ihan limaletti ja liiskaantuu törkeästi toispuoleiseksi nukkuessani. Joskus, jos satun koko viikonlopun viettämään kotona, tukka voi olla pesemättä kaksi päivää, mutta aika harvoin kuitenkaan.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Vastasin 3-2 kertaa. Yleensä juurikin se 2 kertaa viikossa, paitsi jos on ollut jotain menoja ja on pitänyt laittaa reilusti muotoilutuotteita tukkaan niin on pakko pestä ylimääräisen kerran.
Hiukseni eivät yleensä rasvoitu juurikaan, joten pesen hiukset silloin kun latvat alkavat takuttumaan ja päätä kutittaa. Eli noin kolmen päivän välein. Olen tosin huomannut että päänahkani ei ole enää niin kuiva kun lopetin e-pillerit.
En olisi millään osannut yhdistää päänahan kuivuutta niihin, mutta kun muista syistä lopetin niiden käyttämisen niin tuli tämäkin ilmi  :)
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Jeyzie kirjoitti: Kahdesta kolmeen kertaa. Ovat sen verran kuivat, etteivät näytä rasvaisilta oikeastaan koskaan ::)
Täällä sama homma. Tosin kuivuus on vähentynyt huomattavasti kun olen viimeiset pari kuukautta pessyt  2 kertaa CO-pesulla ja vain kerran shampoolla  per viikko. (Meikäläisen kohdalla pahin kuivattava tekijä on ilmeisesti juuri shampoopesu.)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä pesen joka toinen päivä. Tämä on vain jäänyt jotenkin tavaksi. Jos käyn nyrkkeilemässä ti, to, pe ja su niin käyn niinä päivinä.

Mä tykkään hoidella hiuksia niin paljon, että on kiva käydä noin usein :) Onneksi CO-pesu keksitty niin sillä säästää hieman hiuksia kuivumasta liikaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
stinttapo

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

jokatoinen päivä pesen, joskus venyy kolmannelle päivälle...
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mun tulee pestyä lähes joka päivä. Yritän kyllä pitää päiviä väliä.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Nyt olen ollut kotona tosi paljon, jolloin pesen hiukseni varmaan kaksi-kolme kertaa viikossa. Jos menen joka päivä jonnekkin, pesen hiukset ainakin 3krt viikossa (eli joka toinen päivä). Pesin ennen hiukseni 7krt/viikko  ::) Olen muutenkin sellainen lusmuilija, että jos päivän ohjelma on kaupassa käynti ja koti niin en meikkaa, en valitse vaatteita ja en laita/pese hiuksiani. Tällä en tarkoita sitten sitä että jos olen 4vk putkeen himassa, etten pesisi hiuksiani kertaakaan  ;D Ja tukkani on sen verran kuiva että en viitsi sitä jatkuvasti pestä ettei kuivu lisää.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Minä pesen hiukseni joka toinen päivä suunnilleen, eli 3-4 kertaa viikossa. Joka toisella kertaa pesen co-menetelmällä. Tätä kuivuuttaan rätisevää tukkaa ei yhtään useammin voi kuvitella pesevänsä, mutta päänahkalle paras pesuväli ois 1,5 vuorokautta. Eli sen jälkeen tukka näyttää jo hieman epäilyttävältä, vaikka eivät vielä rasvaisilta tunnukaan.
Bimmer
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 173
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:36

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Minä pesen joka toinen päivä. Nyt kun on uudet raidat, niin se onnistuukin. Ilman mitään käsittelyjä oli pakko pestä joka päivä, hiukset oli muuten aivan päätä myöten aamulla.
EVS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:21

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja EVS »

Mä pesen joka päivä. Sinnittelin pitkään pesemällä vain joka toinen päivä ja kärsimällä rasvaisesta liimaletistä ja kuitisevasta päänahasta. Innostuin sitten kokeilemaan joka päivä pesua Tuikkulin hyvien kokemusten perusteella, ja paluuta ei ole ollut! Päänahka ei enää kutise melkein ollenkaan, eikä ärtsyile shampoista. Näin talvisin laitan tehiksen melkein joka pesukerta, kun tykkään muutenkin läträtä suihkussa pitkään. Joka päivä pesu on kyllä foorumilta saatu hyvä vinkki numero yksi! Eli kiitoksia vain Tuikkulille innostuksesta. :-*
1a F ii
Vastaa Viestiin