Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja piste »

Nyt oon jonkun aikaa tehnyt niin et pesen esimerkiks maanantaina, sitte ti ke to ilman pesua ja perjantaina seuraava pesu. En siis maanantaisin ja perjantaisin, vaan aina kolme pv ilman pesua niin pesupäivä vaihtuu joka kerralla. Oon huomannut että tää ei olekaan kovin hyvä vaihtoehto, hiukset tuntuu rasvasilta :-[ Mutta esim. kun olin 7 pv partioleirillä ja suihkuun päästiin kaks kertaa, joillakin rasvottu hiukset mut mulla ei. Tästä päättelisin siis ettei mulla rasvotu helposti, mutta kappas vain. Pitäisköhän mun päättää että viikossa on kaks tiettyä päivää jolloin pesisin? Vaikka ti ja pe? :)
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

enna kirjoitti: Mun on tarkoitus pestä hiuksia suunnilleen joka toinen päivä. Viime aikoina on vaan sinänsä tuntunut kummalta, että meinaa jopa jokailtaiseen pesuun olla tarvetta. Kuivashampoolla ja kiinnipitämisellä oon yrittänyt hillitä tätä mystistä rasvoittumista (tai sen näkymistä). Mikä sitten lieneekään syy.
Ihan kuin mun näppikseltä tuotettua tekstiä! Mulla on kyllä aina ollut rasvoittumiseen taipuvainen iho, ja päänahka on samaa luokkaa myös. Oman värin takaisin kasvattaminen myös korostaa vielä hiusten rasvoittumista, joten kyllä se joka toinen päivä on vähintään pestävä.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
Selleri

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Selleri »

Itsellä kun on todella kuivat ja vaalentamisesta vauroituneet hiukset, niin pyrin pesemään näitä vain noin kerran - kaksi viikossa, ettei turhia ainakaan rasita. Lisäksi hiukset menevät tosi inhaksi ja venyväksi kun ovat märät, mistä en kaameasti pidä. Ja kuivuvat hitaasti.

Sitä muuten pohdin, että jos mietitään mm. hiusten kasvuvauhtia, niin voiko siitä olla haittaa, että pesee näinkin harvoin hiukset? Hiukseni eivät kyllä ole likaisen näköiset kuin vasta joskus kolmannen/neljännen päivän kohdalla vähän (viime pesusta) ja silloinkin ihan pienellä tujauksella kuivashampoota pärjää. Muuten en juurikaan käytä lakkaa tai muita muotoiluaineita. Stimuloiko useammin peseminen jotenkin siis sitä kasvua tai estääkö päänahkaan kertynyt tali sitä hiuksen kasvua?  :o Tälläisiä vaan pohdin  :)
Hiisi

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

Pesen jokapäivä, mitä nyt viikonloppuna saatan jättää pesemättä. Hiukseni eivät ole niin vaurioituneet, että välttelisin pesua ja kun vielä on (melkein) joka päivä työsalissa puuseppäopiskeluiden puolesta niin oikein haluaa pestä sen kaiken puupölyn pois hiuksista ja iholta.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mä muistan ku opiskelin puusepäks, voi jessus sitä purun määrää!! Etenkin sorvatessa, sen jälkeen sai kaivaa rintaliiveistäkin sitä puumurua  ::)

Itse pesen about joka toinen päivä. Joskus voi venähtää jos ei ole menoa tai jos haluan "säästellä" niin et iltapäivästä joku meno ja pesen sit sinä aamuna.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Normaalisti pesen joka toinen päivä, mutta esim viime viikolla sain venytettyä niin, että pesin vain 2 kertaa viikon aikana. Ei ollut niin väliä, vaikka olikin vähän rasvaisemmat hiukset.  ::) Värjäysten jälkeen yleensä riittää, kun pesee kolmen päivän välein.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Moriem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Helmi 2012, 23:50

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Moriem »

Viime vuoden keväällä pesin vain tiistaisin tai keskiviikkoisin ja seuraavan kerran vasta sunnuntaina. Nyt viime aikoina oon taas pessyt joka toinen päivä. En usko että se on se pesu mikä MUN hiuksia kuivattaa vaan se että ne on sitten aina pakko suoristaa. Ihan hyväkuntosilta nää kyllä nyt näyttää!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

En meinaa edes kehdata myöntää, että olen venyttämässä väliä viikkoon. :-[ Joululomalla oli hyvää liimalettiaikaa, silloin en pessyt muulla kuin vedellä kahteen viikkoon ja jossain vaiheessa tuntui, että tukka lähes lopetti rasvoittumisen. Siitä innostuneena tietysti lähdin venyttämään väliä viikkoon. Ihan viikkoa se ei vielä ole, koska pesen sunnuntaisin ja lauantaina on jo tosi ällöpää, mutta eipä sitä liian moni näe ja oikeanlainen kampaus kätkee oikeasti paljon, auki tää olis ihan järkyttävä. Sunnuntaina en montaa tuntia ehdi kärsiä kun jo alan muhitella. ::) Täytyy ottaa ilo irti viimeisistä muhitusmahdollisuuksista! Perjantaina tukka on vielä ihan hyvä (kiinni!), kouluun kehtaa mennä, viime perjantaina oli tosi hyvä tukkapäivä.

Tämä onnistuu, koska syön e-pillereitä, jotka tehokkaasti kumoavat murkkuhormonien rasvoitusyritykset, pidän tukkaa paljon kiinni ja ilmeisesti minulla on myös kuivahko päänahka, vaikken sitä ikinä ole kummemmin ajatellut, koska tämä tosiaan rasvoittuu niin hitaasti ja ainakin muu kroppani on ihan järkyttävän kuiva, talvella tekisi mieli uida kosteusvoiteessa. Ei kai se päänahka voi niiiin paljon erota? ;D Lisäksi olen niin outo, että _tykkään_ tukastani rasvaisena, silloin se tuntuu ihanalta, kiiltää ihanasti, pysyy millaisessa kampauksessa tahansa ja saan ponnarista tosi tosi sileän. Jos ei tarvitsisi mennä ollenkaan ihmisten ilmoille pesisin tukkaani kai vieläkin harvemmin. ::) Toisaalta harrastan kyllä paljon hikiliikuntaa, viime vuonna pesin tukan aina sen jälkeen, mutta nyt olen todennut, että ainakaan tässä päässä se ei ole tarpeen, niin ällöltä kuin se kuulostaakin. Lisään ällötystänne sanomalla, että hiki kuivaa. :D Eikä tukka haise millekään. Pituutta on kuitenkin jo sen verran, että se hiki "hukkuu" sinne, tukka ei todellakaan ole mikään läpimärkä vaikka hikoilisi kuinka. Nyt hikiliikuntakertani lisääntyvät yhdellä, toivottavasti se ei romuta tätä...
Selleri

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Selleri »

^Eipä mullakaan juuri hiukset millekkään haise, vaikka salilla ja ryhmäliikunnoissa tosiaan käyn noin nelisen kertaa viikossa. NO ehkä vähän loppuviikosta, mutta vaan jos oikeen haistelemalla haistelee. Eikä kyllä oikeastaan silloinkaan.

Omat kutrini käyttäytyvät kanssa paaaaaljon paremmin hieman likaisina, eivät lentele miten sattuu ja asettuvat paremmin  :) ja kampauksia on helpompi tehdä!

ddiudiu

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja ddiudiu »

Jokatoinen tai kolmas päivä tulee pestyä hiuksia. Joskus tietty useemmin/harvemmin
Mehiläinen

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Mehiläinen »

Kerran viikossa pesen hiukset, näin olen tehnyt jo varmaan 2-3 vuotta.

Mun mielestä omat hiukset on aina ollut parhaimmillaan noin kaksi päivää pesun jälkeen. Ekat pari päivää ne on ihan sähköiset, pöhöttävät ja jotenkin liian ilmavat, parin päivän jälkeen ne tuntuu jotenkin paljon paksummilta ja tukevammilta, silti puhtailta.. Erityisesti juureen tulee nostoa parin päivän jälkeen, jopa tähän ohueen lättänätukkaan. Hiukset ei siis enää erityisemmin rasvoitu, mutta pari viimeistä päivää ennen pesua saatan turvautua kuivashampooseen, joka kyllä pelastaa tarvittaessa!

En mitenkään kyttää päiviä, vaan pesen silloin, kun ne näyttää/tuntuu siltä että alkaa juuresta rasvoittumaan. Mun hiustenpesu ja kuivattaminen on sellanen prosessi, että pitää melkeimpä olla vapaapäivä/ -ilta että kerkiää laittaa kaikki hopeashampoot ja tehohoidot jne, ja tietenkään fööniä ei saa käyttää kuivaukseen ;) joten en voisi edes kuvitella herääväni joka aamu pesemään tukkaa.. En siis pese myöskään välissä edes vedellä, vaan laitan suihkumyssyn päähän kun suihkuttelen.

Aluksi tää pesuvälin pidentäminen oli ihan kamalaa, mutta ei mennyt kauaa kun päänahka tottuu siihen eikä siis tukka enää rasvoitu. En urheile, en käy saunassa, en tupakoi, enkä käytä muotoiluaineita, joten tämä sopii minulle ;) Joskus jos on jotkut juhlat tms, mihin haluan erityisen puhtaat ja kivannäköiset hiukset, joutuu pesemään "ennen aikojaan". Suosittelen pesuvälin pidentämistä pikkuhiljaa, ja tosiaan se kuivashampoo on melkein välttämätön alotusvaiheessa, jos joutuu ihmisten ilmoilla näyttäytymään!

Jotkut tutut jokapäivä hiuksensa pesevät on kuullessaan sanoneet että onpa ällöä, mutta kun näytän että no tässä nää viikko sitten pestyt hiukset nyt sitten on, niin eipä sitten muuta ole sanoneet, kuin että ihan normaaleilta ne näyttää :D

En myöskään ihan tiedä miksi ne hiukset alkaisi itsestään haisemaan, ellei sitten tupakoi tai jossain rasvakeittimen äärellä ole töissä.. Kyllä tämä säästää hiuksia, ja ennen kaikkea rahaa! Litran shampoo ja hoitoaine kestää helposti melkeinpä vuoden, mun käytössä hopeashampoota ja jätettävää hoitoainetta meneekin sitten vähän enemmän..
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Kahden tai kolmen päivän välein, yritän viimeiseen asti välttää päivittäistä pesua :D joskus on kuitenkin pakko, sillä etuhiukset näyttävät helposti rasvaisilta... muu tukka kyllä kestäisi olla ilman pesua kolmekin päivää. Kuivashampoota en ole vielä kokeillut, mutta harkinnassa on.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

6 kertaa viikossa. Urheilen lähes päivittäin ja niinä päivinä kun en niin hiukset tuntuu kuitenkin nuhjuisilta seuraavana päivänä muotoilutuotteiden takia joten tykkään pestä usein (eikä noi hoitsikkavarastot muuten koskaan kulu loppuun..) :D Pitkätukkaisena pesin joka toinen päivä, jopa joka kolmaskin mutta se ei toimi tällä lyhyemmällä hiusmallilla enää.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Nadyosh

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Nadyosh »

Viikon aikana n. 3-5 kertaa.

Hiukseni eivät kauheasti rasvoitu ja tästä syystä oikeasti tarvitsisi pesua joka kolmas päivä, mutta oma hiuslaatu on todella hankala. Jos nukkuu hiukset auki tuloksena on painautuneet ja epämääräisen sotkuiset hiukset jotka ei saa sellaiseen kuntoon että ulkona kehtaa liikkua ilman kuluttavaa muotoilua. Jos taas pidän hiukset kiinni on tuloksena jälleen ponnarin jälkiä tai kihara lookki leteillä ei todellakaan innosta...En ole koskaan ollut se onnekas joka harjaa vaan hiukset ja se siinä. Omassa hiuksessa ulkonäkö ja laitettavuus vaan laskee jokaisella pesemättönällä päivällä.
Mehiläinen

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Mehiläinen »

^Siis mulla tuo menee just toisinpäin!! Puhtaina  näkyy kaiken maailman painaumat ja ponnarin jäljet ja sitten "likaisempina" tuntuu että ne suoristuu kun vähän pöyhii :) Helpolla pääsen kyllä, tiedän sen :P pidän hiukset letillä tai sykeröllä nukkuessa ja aamulla kun avaan, ne suoristuu alle puolessa tunnissa.. Otsatukan kanssa muistan että pesuvälin venyttäminen oli kyllä hankalaa.. kuivashampoota vaan ja muistaakseni hätätapauksissa pesin pelkän otsiksen lavuaarin yläpuolella ;D
Viimeksi muokannut Mehiläinen, 21 Maalis 2013, 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin