Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

hobrecht

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja hobrecht »

Joka toinen päivä on sopiva tahti. Mun hiukset ei päivässä ehdi niin pahasti rasvoittua, että jaksaisin sitä hiustenpesu- ja kuivausrumbaa joka aamu. Muutenkin menee ihan liikaa aikaa laittautumiseen aamuisin. Mieluummin nukun.  :O
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja eveleen »

Kolmesta neljään kertaan viikossa tulee yleensä pestyä, tosin joskus lomalla olen etenkin pidemmän tukan kanssa pessyt tyyliin kerran viikossa jossei tarvitse lähteä minnekään ihmisten ilmoille. Polkkamalli on siinä mielessä "ärsyttävä" ettei likaista tukkaa saa näppärästi sotkunutturalle ja kun tukka on sileä niin hiukset valahtavat aina osittain auki jos niitä koittaa vaikka hainhampaalla viritellä ylös.
2b F ii
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Nyt kun oon ollut kotona, hiustenpesuväli on ollut yleensä joka toinen päivä tai 2½ päivää. Riippuu myös miten on tullut urheiltua ja hikoiltua. Töissä kun on ja hikoilee niin se on sitten pestävä joka päivä.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Päivitän tätä kohtaan. Pesin pitkään noin kerran viikossa. Tammikuisen synnytyksen jälkeen meni hetken niin kuivilla hiuksilla että tarvitsi pestä vain kerran kahdessa viikossa. Nyt tilanne on muuttunut taas radikaalisti. Hiukseni (ja kasvojen iho!  :-\) rasvoittuvat taas melkein samaan tahtiin kuin vähän ennen kuin täytin 30 vuotta. Ne ovat korvien tasolle asti hyvin rasvaiset jo 2-3 päivän kuluttua pesusta. Pesen hiukset nykyisin vähintään kahdesti viikossa. Toivottavasti tilanne normalisoituu joskus ja iho lakkaa tuottamasta näin älyttömästi rasvaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Lillamyy.

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Lillamyy. »

Joka päivä pesen, joka toinen päivä shampoo ja hoitoaine + jätettävä, joka toinen päivä co-pesu ja jätettävä.
Päänahka ei sillälailla kauheasti rasvoitu, mutta tulee käytettyä sen verran mutoilutuotteita, että niitä on kivempi pestä joka päivä pois.
elluee

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja elluee »

Mä pesen joka toinen päivä. Mulla rasvottuu sen verran nopeeseen tahtiin hiukset. Varsinki tosta otsatukan kohalta. On niin rasvottuva iho niin otsatukka heti limanen ! Muutenki se on nyt semmosessa mallissa ettei se pysy mitenkään. Niin sitä pitää kokoajan olla laittamassa ja näpläämässä niin sekin saa sen rasvottumaan nopeemmin.. Vklp saatan olla useemman päivän pesemättä kun ei tartte mennä ihmisten ilmoille.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja SC »

Itse pesen hiukset vain sen 3-2 kertaa viikon aikana, ellen innostu kokeilemaan jotain geeliviritelmiä tai muuta vastaavaa. Koskaan eivät ole hiukset rasvoittuneet nopeaan, ehkä viikko pesemättä hiuksia menisi vieläkin puhtaana, muttei ole tullut koitettua.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Kunis

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Tukallani kestää tolkuttomasti pitkätukkaisia kavereitani kauemmin kuivua. Puhtaasti sen vuoksi venytän mielelläni pesuja mahdollisimman paljon, usein kerran viikossa riittää. Osaako joku sanoa syytä hitaalle kuivumiselle? Paksu tukka vai hassu hiuslaatu? En föönaa, en aio. Tietystikään ponnarilla tms. pitäminen ei auta, kun ilma ei kierrä, mutta vapaana märkä letti on inhottava useita tunteja selkää vasten muhiessaan. Pyyhkeeseen puristellessa ei paljoa imeydy. Olisiko jollakulla vinkkejä?
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Kiinnitä ylemmät hiukset löyhästi klipseillä päälaelle, että alahiukset pääsevät kuivumaan nopeammin? Näin kuumalla on inhottavaa pitää kosteaa tukkaa auki oikeastaan hetkeäkään. Mä sutaisenkin koko paketin jotenkin löyhästi kiinni heti pyyheturbaanin jälkeen. Vaikka edes klipsillä ponnarille ja sitten myöhemmin jotenkin paremmin kiinni.

Mä taas pesen ympäri vuoden joka päivä, mutta kesällä useammin pesevämmillä shampoilla. Talvela riittää oikeastaan pelkkä MOP:in Hydrating ja säännöllinen syväpuhdistus, mutta kesällä päänahka hiostuu ja rasvoittuu sen verran, että noin puolet pesuista on tehtävä ainakin jonkin verran pesevämmällä shampoolla. Tästähän ei tietty latvat tykkää yhtään, mikä johtaakin aina selkeään lyhennykseen syksyn tultua.&nbsp; :-\
LP_Alice

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mä olen muuten huomannut, että värjättyinä mun hiukset kuivuu huomattavasti hitaammin kuin käsittelemättöminä. Huokoinen rakenne varmaan imaisee vettä kahta kovemmin.
elluee

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja elluee »

nyt kesällä mulla on ollu helposti kolme päivää pesemättä hiukset, kun niitä on pitänyt kiinni, ei oo rasvottunukkaan niin nopeasti. kävin just viimeviikolla kampaajalla leikkauttamassa hiukset. nyt kun on otsatukka niin nää on ihan klimppiset jo päivässä... no ehkä tää tästä :D
annis

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja annis »

Mun hiukset&nbsp; saattaa olla ihan ok:t yli viikonkin, mutta ajatus niin pitkästä pesuvälistä vähäsen ällöttää niin pesen 2 kertaa viikossa.
Nele

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Nele »

Joka toinen päivä nää on pestävä. Tukka on niin ohut ja hentoinen ja rasvoittuukin omasta mielestä suht nopeasti, joten tuollainen pesutahti on välttämätön. Paitsi jos tiedän olevani vaan kotona niin sitten saattaa olla useampikin päivä väliä pesuissa. Ennen pesin joka päivä ja olen nyt opetellut siitä kierteestä eroon.
bezz

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja bezz »

Mä pesen sen mukaan, miten pitkään päänahan kanssa kärsii olla. Joskus pitää pestä melkein joka päivä ja joskus voi olla viikonkin ilman hiustenpesua. Mun hiukset ei pahemmin rasvoitu, joten voin onneksi pestä vaikka sen viikon välein ilman, että näytän kammottavalta liimaletiltä. ;)
hiirenhäntä

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja hiirenhäntä »

Mulla tulee pestyä tukka 1-2 krt viikossa. Tukka ei kovin pahasti rasvoitu, mutta toisaalta tuntuu, että kaipa se päänähkakin on kuitenkin puhdistettava silloin tällöin
Vastaa Viestiin