Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Olen alkanut laskea hiustenpesuja treenikerroissa  ;D Kahden treenikerran jälkeen pesen hiukset. Se tarkoittaa n. joka 2. tai 3. päivä. Pitäessäni taukoa treenaamisesta huomasin pesuvälin olevan paljon pidempi. Saattoi mennä jopa 6-7 päivää ennen kuin hiukset todella tuntuivat likaisilta.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Viime viikolla onnistuin pitämään useamman päivän välin, etten pessyt hiuksia shampoolla tai hoitoaineella. To-aamuna taisin shampoopestä, seuraavan kerran sunnuntai iltana. Toki huuhtelin vedellä, samalla kun käyn suihkussa päivittäin.

Ja voi ruoja että mä haisin :D Mun päänahka ja hiukset haisi sellaiselle eltaantuneelle hilseelle. Tai miehen pallihielle. Enkä siis kauheasti edes koittanut haistella, mutta se lemu tuli mun sieraimiin väkisinkin.

Enkä siis ollut tehnyt mitään hikoilua vaativaa. Mun päänahka vaan haisee, jos en sitä kunnolla pese 2-3 päivän välein.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Vaihdoin ääneni 5-4 kertaan viikossa, aiemmin 3-2. Päänahka kaipaa pesua vaikka hiukset olisivatkin vielä puhtaan oloiset. En tykkää tästä lutraamisesta, mutta vielä enemmän inhoan tunkkaista päänahkaa.
Marianneli

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Marianneli »

Käytännössä joka ilta. Jos pesen aamulla, saatan pärjätä seuraavankin päivän "samalla tukalla". Ongelmana ei niinkään ole hiusten rasvoittuminen, vaan päänahan tunkkaisuus ja sellaisen rasvahilseen kerääntyminen ohimoille.
minny
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Marras 2009, 10:36

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja minny »

Joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa. Arvoin ääneni tuolle 4-5 kertaa viikossa, koska oikeaa vaihtoehtoa ei löytynyt. :)
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Pesen aikalailla kolmen päivän välein. Eli joku kaks ja puoli kertaa viikossa tms?
Joskus venytän neljään päivään, jos se neljäs on joku sellainen, ettei tarvii mennä ihmisten ilmoille tai jos jaksan väkertää hiukset jotenkin niin, ettei hiusten rasvaisuus näy.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Ennen pesin joka päivä, ehkä reilu vuosi sitten aloin tietoisesti väliä harventamaan ja pesin vain otsatukkaa joka päivä, koko päätä pesen joka toinen-joka kolmas päivä vähän sen mukaan miten työvuorot menee. Alussa oli aivan hirvee liimaletti, kun rasvottu niin nopeaa, mutta eipä enää. Otsatukkaakaan yksinään en enää pese kuin tosi harvoin, käytössä on kuivashampoo ja monesti jos on likaisennäköinen tai huono tukkapäivä, niin vetaisen pinnillä pään päälle.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Päivittäin tämä on pestävä, näyttää toisena päivänä jo likaisilta ja mahdotonta muotoilla sillain etteikö sitä huomaisi  >:(
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Hinza

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Hinza »

Vastasin että pesen vain yhden kerran, mutta vielä se on kuitenkin puolitoista kertaa viikossa todellisuudessa. Silloin kun pesujen välissä on kolme päivää niin hiukseni ovat ihan ok työsiistit, mutta jos työvuoro sattuu niin etten ehdi pestä kuin vasta seuraavana päivänä (4 välipv), niin pääni näyttää jo kauhealta. Olen lukenut aika paljon CO pesuista hiljattain, kun olen ajatellut pidentää pesuväliä päivällä. Tulen kokeilemaan saisinko sillä keinolla shampoon ja hoitoaineen laimentamisen lisäksi venytettyä pesuväliä lisää vähän kerrassaan, sillä vielä vuosi sitten pesuvälini oli vain kaksi päivää... Pituuksien ja latvojen kunnosta huolehtiminen on sitten eri juttu, tietty!
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja -j- »

1 - 2 kertaa viikossa. Kyllä hiukset sen 2 kertaa vaatisivat, mutta aina ei ehdi...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Noin kahdesti viikossa tai 3-5 päivän välein. Riippuu vähän siitä, mikä aika kuukaudesta on (kk-kierron alkupuolella pysyy pidempään puhtaana ja menee hyvin se viisikin päivää, jälkipuoliskolla rasvoittuu nopeammin). Batisten kuivashampoolla pelastetaan hiukset tarvittaessa, jos tulee jokin akuutti tilanne jossa pitää olla edustava eikä juuri siihen hätään ehdikään pesemään.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja elly »

Onkos kenelläkään muulla pesuvälin pidentäminen projektina? :) Mä hehkuttelinkin jo toisessa ketjussa kuinka lähdin kyseenalaistamaan omaa tapaani pestä hiukset joka päivä varmuuden vuoksi, ettei pienintäkään rasvaisuuden hiventä ehdi saapua hiukseen. Oon nyt shokkihoitanut itseäni pesemällä hiukset joka toinen päivä. Toisena päivänä hiusten tuntuma on hieman likainen, mutta aion nyt jatkaa sinnikkäästi tällä rytmillä, jotta näen tottuuko päänahkani tähän rytmiin. Ehkä joku päivä jopa kolme päivää on mahdollinen pesuväli, mutta sen näkee ajan kanssa.

Silmäni ovat auenneet sille, millainen työmaa pitkän ja paksun tukan peseminen on. Peseminen on paljon nautinnollisempaa puuhaa nyt kun sitä ei ole pakko tehdä joka päivä. Hiusten kunnossa huomaa jo nyt eron, kun en puhdista sitä rutikuivaksi joka päivä. Joudun pitää hiuksiani letillä joka päivä töissä, niin hiukseni eivät aina ole edes ehtineet kuivua kokonaan ennen seuraavaa pesua. Nyt harvemmalla pesuvälillä huomaan, että hiukset ovat pehmeämmät ja kiiltävämmät, eli ainakin omalla kohdallani paras hoitoöljy hiuksille on ihan tämä päänahan tuottama.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Kun joskus siirryin silikonittomiin tuotteisiin, sain pesuvälin pidennettyä kolmeen päivään. Välillä pystyn menemään neljäkin päivää, mutta neljäs päivä on jo vähän epämukavuusalueella vaikkei ne päällepäin kauhean pahalta näytä mutta sen tuntee. Aiemmin oli pakko pestä joka toinen päivä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Mulla pesuväli vaihtelee joka toisesta päivästä neljään päivään. Tosi harvoin joka päivä ja joskus harvoin loma-aikoina saatan kuivashampoon avulla pärjätä yhdellä pesulla viikossa, jos ei tarvitse hirveästi näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Nyt pari kuukautta olen pessyt lähes jatkuvasti joka toinen päivä, ja hiukset on tosiaan myös alkaneet rasvoittua nopeammin; toisena päivänä hiukset jo todellakin tuntuu ja näyttää olevan pesun tarpeessa. Tavoite onkin venyttää pesuväli nyt ensin kolmeen ja myöhemmin ehkä neljään päivään. Mulla pesuvälin pidentyessä ongelma ei ole niinkään päänahan haju, vaan kutina. Ja ehkä sellainen yleinen epäsiisti olo, vaikka muuten kävisikin suihkussa.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Pakko pestä jokatoinen päivä. Välillä pesin joka päivä, mutta kuivashampoolla saan menemään toisen päivän.
Mulla on ohut hiuslaatu niin ei vaan kestä pidentää pesuväliä vaikka sitä olen vuosia yrittänyt tavalla tai toisella.
Päänahka pysyy myös paremmassa kunnossa nyt kun pesen useammin.
1b Fii
Vastaa Viestiin