Kuinka usein peset hiuksesi?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Kuinka usein peset hiuksesi?

7-6 kertaa
195
23%
5-4 kertaa
222
26%
3-2 kertaa
404
47%
1 kerran
34
4%
 
Ääniä yhteensä: 855

peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Olen jo pitkän aikaa pessyt tukkani vain kerran viikossa. Kyllähän ne on viimeiset päivät ennen pesua jo aika likaisen näköiset, mutta jos se jonkun persettä kaivaa, niin sitten kaivaa :D Joskun harvoin tulee pestyä 2 kertaa viikossa.
Olen kokenut tämän tavan ihan hyväksi mun tukalle :)
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Kunis

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Tämä on taas alkanut vaihdella tosi paljon. Jos menen johonkin erityisesti, pesen n. neljän päivän välein, jos olen enemmän kotona tai käyn vain luennoilla, pesen viiden(-kuuden!) päivän välein. Meneehän se jo vähän rumaksi viimeisenä päivänä. Kesällä taasen pesin kahdeksan päivän välein, sitä on kyllä ikävä.

Käyn ihan ihonkin vuoksi harvemmin suihkussa, enkä yleensä voi käydä suihkussa, ellei ole viileä pikakäynti, ja jättää tukkaa pesemättä.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mä olen niin kade edellisille. Mulle on nyt tullut rutiiniksi pestä tukka noin kolmen päivän välein, ja musta tuntuu että se on hirveen usein. Joskus mullakin on ollut viikko pesuvälinä, minne lie se sitten katosi... Eroa pesuvauhdille ei tee peseekö shampoolla vai hoitsikalla.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Kirppu
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 13:53

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kirppu »

Mä joudun pesemään joka toinen päivä ainakin. Jos pesen illalla, niin seuraavan päivän hiukset on puhtaat, mutta sitä seuraavana päivänä jo liian likaiset pitääkseni niitä auki jos ulos meen (paitsi pipo päässä). Jos pesen aamulla, on ne sen päivän ja vielä just ja just seuraavankin päivän suht puhtaat. Mä en tiedä mitä ihmettä teen sit joskus kun meen töihin, kun en halua mennä vähänkään likaisin hiuksin sinne enkä halua pitää hiuksia kiinni. Pitää sit alkaa heräämään ihan törkeen aikaisin ja pesemään tukka just aamulla joka toinen päivä, tai sitten iltaisin päivittäin. &nbsp;:-\

Mulla on joku hämärä muistikuva että joskus ei olis hiukset rasvoittuneet näin nopeasti, mutta muistelen kyllä myös että aina toisena päivänä pesusta pidin hiuksia kiinni töissä.

Kuivashampoo saa pään kutisemaan pahasti joten en haluis sitä käyttää. Päänahka nyt varsinkin talvella kutisee jo muutenkin. Siellä ei näy mitään tavallisuudesta poikkeavaa kuitenkaan.

EDIT: Täytyy kokeilla nyt laittaa hoitoaineet vaan pituuksiin ja pestä hiukset vaan pystyssä, nimittäin jos pesen hiukset pää alaspäin niin niistä tulee tosi sileät jostain syystä (eli menee enemmän päätä myöten).
Viimeksi muokannut Kirppu, 16 Joulu 2012, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Mä pesen päivittäin. Harrastan joka päivä hikistä liikuntaa jonka jälkeen en voisi kuvitellakaan olla pesemättä päätä. Oon päänahkahikoilija&nbsp; :-X&nbsp; Kärsiihän se tukka, eikä varsinaisesti auta kasvattmista mutta minkäs teet... Suurin osa pesuista on kyllä CO, pari kertaa viikossa shampoolla.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Pesen kaksi kertaa viikossa. Sopiva määrä mun hiuksille, ehkä joskus kolmesti. Suihkussa käyn joka päivä, mutta hiukset tungen suihkumyssyyn piiloon :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^^ täällä toinenkin päänahkahikoilija! kesäisin aina pää märkänä kun lämpötila nousee, samoin kävelyllä heti hikoaa pää :< pesen joka toinen päivä, joskus joka kolmas jos ei ole menoa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Päänahan kutina mennyt taas siihen pisteeseen, että pesen hiukset joka päivä. Joskus "venytän" pesuväliä niin että se on puolitoistapäivää mutta se on ehdoton maksimi minkä pystyn olemaan. Enemmän mun tukka varmasti kärsis siitä että en pese hiuksia riittävän usein, koska ei kuitiseva ja hilseilevä päänahka (lievä psoriaasis) voi olla kovin hyvä kasvualusta hiuksille :)
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Olen pessyt pitkän aikaa hiuksiani kolmen päivän välein. Tämän ketjun innoittamana päätin kuitenkin koittaa pidentää pesuväliä ainakin silloin, kun ei ole ihan kauhean hikistä liikuntaa / hormonit likastuttamassa päätä. Nyt on neljännen päivän tukka päässä, viimeksi siis pessyt lauantaiaamuna. Nyt ei tunnu pahalta, mutta saattaa johtua siitäkin, että hiuksia on laitettu lauantaina pikkujouluja varten runsaan kuivashampoon ja lakan turvin. Pitkä tukkani on toki kiinni ja tuntui aamulla lähmäiseltä, mutta kyllä tämän kanssa selviää.
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Pesen 2, joskus 3 kertaa viikossa hiukset. Tää tuntuu omalle päälle sopivalta määrältä&nbsp; :)
2b M iii
Kunis

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^^^^^... Toki täytyy myöntää, että olen niin turhamainen, etten sitten voi harrastaa liikuntaa muutoin, kun pesua edeltävänä iltana/päivänä tavanomaisten pyöräilyn ja lumessakahlaamisen lisäksi. En vaan kertakaikkiaan pysty ihoni vuoksi saati jaksaisi kuivatella tukkaani enempää kuin kahta kertaa viikossa, siksi olen tietoisesti laiska.
Pesen myös pipoa tiuhaan, jottein siihen tartu tukkaa litsaavaa rasvaa liikaa, käytän ulkoillessa pantoja pipon sijasta, pöyhin kosteaa päänahkaa kuivattaakseni sen yms. Mutta paljon on varmaan shampoostakin kiinni.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja piste »

Muuten, miten te jotka esim. 2 kertaa viikossa pesette, suhtaudutte liikuntaan? Jos pää hikoaa ja hiustenpesupäivä ei todellakaan ole silloin, niin mitä teette?

peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

piste kirjoitti: Muuten, miten te jotka esim. 2 kertaa viikossa pesette, suhtaudutte liikuntaan? Jos pää hikoaa ja hiustenpesupäivä ei todellakaan ole silloin, niin mitä teette?

Jos ei ole pesupäivä, ja tukka on ihan näkyvästi likainen, niin kuljen seuraavat päivät yleensä hiukset ponnarilla tms. Tai sitten laitan kuivashampoota..
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja piste »

pjau kirjoitti:
piste kirjoitti: Muuten, miten te jotka esim. 2 kertaa viikossa pesette, suhtaudutte liikuntaan? Jos pää hikoaa ja hiustenpesupäivä ei todellakaan ole silloin, niin mitä teette?

Jos ei ole pesupäivä, ja tukka on ihan näkyvästi likainen, niin kuljen seuraavat päivät yleensä hiukset ponnarilla tms. Tai sitten laitan kuivashampoota..
Mut eikö se oo inhottavaa, jos hiukset haisee?
Kunis

Vs: Kuinka usein peset hiuksesi?

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Ei ne välttämättä kaikilla haise. Itse en kuivashampoota enää käytä, siitä jää jotain hiukkasia iholle, ja ne alkaa kutittaa kamalasti. Olen kuullut hyvinä vinkkeinä mm. "kotipipojen" pitämisen niin, että se hiki ja rasva tarttuu niihin, ja tukkaa voi taas pitää huoletta päivän lisää. Samalla idealla jotkut käyttävät ilmeisesti luonnonharjasharjoja, joilla rasvaa voi kevyesti siirtää tyvestä kuivuneille latvoille. Mulla myös etuhiusten tyvi rasvoittuu ensin, ja joskus saatan pestä pelkästään sen ihan lavuaarissa.

Tosiaan pyöräilen päivittäin, mutta tukanpesut ajoitan hikiliikunnan ja joskus tärkeämpien menojen mukaan.
Vastaa Viestiin