Mistä aitohius peräisin?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Emiliana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:46

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Emiliana »

mangomeloni kirjoitti: Esimerkiksi Great Lenghtsien alkuperä on tällainen: Intiassa naisilla on tapana naimisiin mennessään leikkauttaa pitkät kutrinsa (olisiko jokin uuden alun symboli?), jotka he sitten lahjoittavat paikalliselle temppelille. Temppeli myy ne eteenpäin rahoittaakseen toimintaansa, josta ne lähtevät Italiaan tehtaalle käsiteltäväksi.
Mä kuulin tuota samaa juttua Intian naisten hiustenleikkausperinteestä kun kyselin kampaajalta, että tietääkö hän mistä joissakin hiustuotteissa oleva "ihmiskeratiini" on peräisin. Käsitin hänen puheestaan niin, että ainakin Intiasta tulisi sekä hiustuote- että hiuspidennysmateriaalia.

Tosin tuosta temppelin organisoimasta keräyksestä ei tosin ollut puhetta - kampaaja meinasi, että hiusten leikkaus on naisille kunnia-asia, ja leikkaamisen jälkeen hiukset myydään ja niistä saadut rahat naiset antavat miehensä suvulle lahjana.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

No tänään pääsi Tieteen Kuvalehden sivuille. http://www.tieteenkuvalehti.com/Crossli ... 19&id=9302

Oli kyl ihan mielenkiintoinen artikkeli, harmi etten saanut skannausprojektin tuloksia näkymään...
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja marenki »

Siirtäkää tämä jonnekin jos keksitte paremman paikan!

Eli sain päähäni ihan "huippu" idean! (taas...)
Mitäpä jos se aitohius olisikin kotoisin omasta päästä? Jos leikkaisi pitkän tukkansa ihan lyhyeksi, niin voisiko ne leikatut hiukset laittaa pidennyskäyttöön? Säästäisi oman tukkansa myöhempää käyttöä varten, jos vaikka haluaisikin kohta taas pitkän tukan... Tai kasvattaisi taas pitkäksi ja laittaisi tuuhennukseksi, olisi ihan super-tukka!
rolla

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mikä ettei, mutta ainakaan mun kuntoiset hiukset ei varmana kestäis  :D Ja ne pitäis jotenki siististi saada sellaiseen hiusnauhaan.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Tottakai niitä voi käyttää!  ;D
MInkä ihmeen takia ne pitäisi ommelluttaa nauhaan?  ???

JOs ihan liimasineteillä laitetaan, niin senkus otetaan vain sopivia tupsuja ja liimataan omiin kiinni.
Mulla on ollut pikkusiskon entinen letti raitoina omien seassa kun hän pätkäisi pitkän ja luonnostaan platinanvaalean ja vielä käsittelemättömän lettinsä pois, otin sen talteen. (Mähän sen leikkasin, yllätys yllätys  ;D)

Eli jos itseltä/kavereilta jää pidempiä pononhänti,niin oitis ne talteen.
On nimittäin sanoinkuvaamattoman paremman tuntuista ja laatuista kuin karhea ja jäykähkä aasialainen pidennyshius.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
mangomeloni

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Ja tietenkin erimieltä  ;D

Mä en taasen käyttäisi ollenkaan, koska eivät kestä hyväkuntoisena verrattuna pidennyshiukseen, sekä kiinnityskohta on hankalampi saada kestäväksi (liimasinetti nyt yleensäkään ole kestävä). Toisekseen omasta hiuksesta ei saa tasapitkää osiota, eli hapsottaa aikalailla.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja marenki »

Miksei kestäisi hyväkuntoisena? Kuitenkin ovat käsittelemättömät ja varsinaista tarvetta ei siis olisi pätkäistä koko tukkaa, vaan jos innostuisi, niin voisi leikata ihan lyhyen. ;D
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Siis nyt en ymmärrä minäkään.
Miksi ei pysyisi hyvässä kunnossa?
Satakertaa paremmassa kunnossahan se pysyy, kuin puhkikäsitelty ja kuivan karhea aasialainen hius, joka on happokäsitelty ja keitetty ja luoja ties vaikka mitä.
Sitä ei ole valkaistu/suoristettu/ permanentattu eikä suomukerrosta ole kuorittu pois.

Silloin kun mulla oli nuo raidat, tuntui aika jännältä kun laitettu hius oli pehemeää ja silkkistä, ja oma kuivaa ja kärähtänyttä.
Kummasti se pehmitti koko yleisfiilistä kun sinne laittoin sekaan parempikuntoista karvaa kuin oma.

Ei saa tasapitkää osiota? En nyt ymmärtänyt.
Tarkoitatko että lisätty hiustupsu ei ole tasapitkä?
Sehän niin tasapitkä, kuin se leikattaessa on ollut.
Eikä sitä tarvitse sitten rikkoa/vuolla niinkuin liian tasapitkää lisäkeosiota jotta se sekoittuu paremmin omaan massaan.

Eihän omatkaan suortuvat tasapitkiä ole, eivätkä siltikkään pahemmin hapsota ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

tuntuu kyllä uskomattomalta, että toisen päästä omaan vaan, eikö niitä hiuksia pitäisi jotenkin kuitenkin esikäsitellä tms. Se nyt on eri asia, jos hiukset ovat jonkun tutun puhtaasta päästä, mutta jos nyt mitä tahansa toisen hiuksia käyttäisiä, voisihan niistä saada jotain bakteeri- tai täitartuntoja? ja myös epäilyttää, miten hiukset pysyvät hyväkuntoisina. Hmm Hmm olen tällainen epäilijä ;)
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

So capin hiukset ovat ainakin peräisin itäisestä euroopasta.
sandy

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja sandy »

Kuinka pitkä pätkä pitää olla hiuksia että ne kelpaa jatkokäyttöön?
Kun mä leikkasin joitain vuosia sitten paksusta tasapitkästä ja hyväkuntoisesta tukastani ainakin 40cm pois (älkää kysykö miksi leikkasin, koska se on harmittanut siitä alkaen :'( ), niin kun kysyin kampaajalta et voisko sitä käyttää vaikka peruukkien tekoon niin sanoi että on liian lynyt pätkä. Roskiin meni..

Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Mikä Afrocaren hiusnauhoista on parhaan laatuista??  Ja onko noita Englantilaisia nettikauppoja muita, joista saisi hyvää hiusta.Olisin laittanut tämän tuonne ostamis ketjuun, mutta ei sinne saanut kirjoitettua
Viimeksi muokannut Amilo, 06 Elo 2006, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Riia »

Mä olen tässä katsellut omaa n. puolen metrin mittaista irtolettiä. Hiukset on leikattu päästäni varmaan n. 20 vuotta sitten ja säilytetty ilmatiiviissä metallirasiassa. Voiskohan niitä vielä käyttää? Kyseessä on tumma luonnonkihara käsittelemätön karvakasa. Laitatanko omaan päähäni vai heitänkö roskiin? Turhaa kai tuota on jemmailla kymmeniä vuosia...
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Jos ne sun hiukset on pompulalla kiinni nipussa ja "oikein päin" niin voithan pestä, hoitaa ja kuivata (+silikonia olis hyvä) ja katsoa millaset ne on kunnoltaan.
Saahan ne sit poiskin.

Edit. On kyl OT tää mun viestini.. saa siirtää.
Viimeksi muokannut Luscious, 05 Heinä 2008, 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
kerrrmit

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja kerrrmit »

Kuukumina kirjoitti: Siis mua ällöttäis jos mun päähän laitettais jonkun ihmisen vanhoja hiuksia! Kun ei tiedä miten ovat tukkaansa rääkänneet. Tai juuri tuo, että ovat sitten huonokuntoisempaa kuin oma hius, haaroittuvat ja niin pois päin. En voisi kuvitella pidennystä/tuuhennosta itselleni.
itse en myöskään voisi kuvitellakkaan ottavani.
Vastaa Viestiin