Mistä aitohius peräisin?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Jos ottaa hiustenpidennyksen aitohiusta käyttäen, onko mahdollista saada tietää mistä se hius on peräisin? On jotenkin  outo ajatus että omaan päähän tulisi jonkun toisen hiuksia. :o
Viimeksi muokannut Huuhkaja, 27 Tammi 2006, 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

suurin piirtein on mahdollista selvittää onkinlainen alue, josta hius on peräisin, mutta sekin tukkuja ja maahantuojaa pitkin, joka ei ole kovin helppoa.
Toisekseen en kyllä tiedä, miten mielellään näitä tietoja sitten jaetaan kuluttajille, ja harvoin edes itse myyjällä on enää tietoa tarkasta alkuperästä useiden väliäkäsien jälkeen.
Mutta jotain tiettyä ihmistä on jo mahdotonta jäljittää jolta hiukset ovat, sillä samassa hiusnauhassa voi olla useiden eri henkilöiden hiuksia.
Pääsääntöisesti kaikki suomessa käytettävät hiukset ovat aasialaisia jonka vuoksi ne ovat usein myös voimakkaasti käsitellyt vaaleammissa sävyissä koska lähtöväri on hyvin tumma.
Aasialainen hius on myös hyvin erilaista kuin suomalainen, se on huomattavsti paksumpaa ja jäykempää mikä saattaa tulla yllätyksenä kun hiuksen pinnalla oleva hoitoaine kerros on peseytynyt pois.

Maailmalla käytetään myös huippukallista ns virgin hiusta, joka on peräisin venäjältä.
Tämän hiuksen ominaisuudet ja hinta ovat jo niin korkeaa luokkaa, että sitä käytettään pääasissa filmitähtien, laulajien ja muiden julkkisten hustenpidennyksissä joilla on varaa panostaa laatuun.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Muistan lukeneeni pari vuotta sitten jostain hiuslehdestä Victoria Beckhamin selitystä siitä, että hänen pidennyksensä ovat peräisin venäläisiltä vangeilta. Hyvin outo ajatus. :-\
mangomeloni

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Luin jostakin että Victoria Beckhamin päähän on myös laitettu hänen miehensä hiuksia, jokin "always together" -ajatus on varmaan ollut takana.

Pidennyshiukset ovat jokaisella valmistajalla omaa reittiä tulleita, ja jokaisella on omat välikätensä. Pitkien hiusten kasvattajia ei  voi yksilöllisesti selvittää, se seikka hämärtyy varmasti jo alkumatkasta. Mutta onneksi ajatellaan eettisesti eli kuolleilta ne eivät ole, tätä kysytään usein. Ainakin suurimmat firmat ovat näin vastanneet.

Esimerkiksi Great Lenghtsien alkuperä on tällainen: Intiassa naisilla on tapana naimisiin mennessään leikkauttaa pitkät kutrinsa (olisiko jokin uuden alun symboli?), jotka he sitten lahjoittavat paikalliselle temppelille. Temppeli myy ne eteenpäin rahoittaakseen toimintaansa, josta ne lähtevät Italiaan tehtaalle käsiteltäväksi.

Kyllähän myyjän pitäisi kutakuinkin hiusten alkuperä tietää, koska alkuperän ja käsittelytavan tietäen tietää myös laadun, mutta esimerkiksi Hairiumin omistaja ei tiennyt hiustensa alkuperää ja myöskään sitä millä ne on värjätty...

Maailmallahan on pula pidennyshiuksista niiden jatkuvasti lisääntyneen suosion vuoksi, joten pidennyshius ei varmasti tule halpenemaan. Näinollen voisi päätellä sitä että jos pidennyshius on halpaa, se ei varmastikaan ole parhainta laatua.
Eriasia sitten on, millä kaikilla keinoilla sitten tulevaisuudessa ruvetaan hiusta hankkimaan...
petomaani

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Voi olla, että seuraava aihe on käpistelty juurta jaksain vanhemmalla foorumilla, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko aitohiustenpidennystä värjätä? Siis jos pitää sen hyvällä hoidolla ja noin sen max 6 kk ??
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

petomaani kirjoitti: Voi olla, että seuraava aihe on käpistelty juurta jaksain vanhemmalla foorumilla, mutta kysyn nyt kuitenkin: voiko aitohiustenpidennystä värjätä? Siis jos pitää sen hyvällä hoidolla ja noin sen max 6 kk ??
Voi värjätä ihan kuten omaakin tukkaa... Tosin saattaa vaan luonnollisesti saattaa mennä siitä huonompaan kuntoon...
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Huuhkaja kirjoitti: Muistan lukeneeni pari vuotta sitten jostain hiuslehdestä Victoria Beckhamin selitystä siitä, että hänen pidennyksensä ovat peräisin venäläisiltä vangeilta. Hyvin outo ajatus. :-\
Tästä puhuttiin aikoinaan meidän englannin yo-kuuntelussa. Silloin olin tyytyväinen, kun olin viettänyt aikaa hiuslehtien parissa.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Ananas kirjoitti:
Huuhkaja kirjoitti: Muistan lukeneeni pari vuotta sitten jostain hiuslehdestä Victoria Beckhamin selitystä siitä, että hänen pidennyksensä ovat peräisin venäläisiltä vangeilta. Hyvin outo ajatus. :-\
Tästä puhuttiin aikoinaan meidän englannin yo-kuuntelussa. Silloin olin tyytyväinen, kun olin viettänyt aikaa hiuslehtien parissa.
Tämä on nyt täysin OT, anteeksi kovasti, mutta tuosta tuli mieleen, että silloin joskus aikoinaan meidän saksan yo-kuuntelussa oli Claudia Schifferin haastattelu ja oli myös tullut luettua hänestä niin paljon että tiesi vastaukset melkein kaikkeen ilman että tarvi mitään kuunnellakaan! Kiitos siis Claudialle saksan ällästä! :D
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

En viitsinyt aloittaa uutta aihetta, joten laitetaanpas tähän ketjuun  :) Katselin taas vaihteeksi Afrocaren sivuilta eri aitohiusnauhoja, ja kaipailisin tietoa mikä näistä olisi mahdollisesti laadukkain: euro remi, european silky vai yaki remi? Harmittaa kun en muista mitä laatua nämä tällä hetkellä päässä olevat haituvat ovat. Olettaisin, että tuota yaki remiä.

Mitä merkkiä Hairiumin aitohiusnauhat mahtavat olla?
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Ainakin afrocaren halvin euro silk hair oli melkosen huonoa.Takkuuntui helposti ja latvat haaroittuivat tosi nopeasti,usein jopa kuusi haaraisia mukana.Tosin en pitänyt pidennystä kuin kaksi kuukautta joten ei haitannut että olikin hieman huonompaa.Kampaaja kyllä kehui sitä hyväksi.Ja mulla oli kolmea väriä josta vaalein oli kaikista huonointa,sen kampaajakin huomasi.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Siis mua ällöttäis jos mun päähän laitettais jonkun ihmisen vanhoja hiuksia! Kun ei tiedä miten ovat tukkaansa rääkänneet. Tai juuri tuo, että ovat sitten huonokuntoisempaa kuin oma hius, haaroittuvat ja niin pois päin. En voisi kuvitella pidennystä/tuuhennosta itselleni.
Eulaalia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:39

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Eulaalia »

Niin ja luulis että ne jutut millä pidennyshiukset on kiinni omassa tukassa, olis jotenkin tiellä.... esim. kun sormilla haroo hiuksia niin aina tulis joku köntsä vastaan, kun oma hius kasvaa kuitenkin. Huom. vain arvelua, mulla ei ole ikinä ollut pidennyksiä eikä varmaan tulekaan.
Jadele
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 11:09

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Jadele »

Kuukunen kirjoitti: Siis mua ällöttäis jos mun päähän laitettais jonkun ihmisen vanhoja hiuksia! Kun ei tiedä miten ovat tukkaansa rääkänneet. Tai juuri tuo, että ovat sitten huonokuntoisempaa kuin oma hius, haaroittuvat ja niin pois päin. En voisi kuvitella pidennystä/tuuhennosta itselleni.
Noin mäkin ensin ajattelin mutta ostin kaksi lyhyttä aitohiusnauhaa klipseillä laitettaviksi ja ovat kiiltävää ja hyväkuntoista hiusta. Jotenkin siihen ajatukseen tottui eikä sitä ajattele silloin kun nuo ovat hiuksissa että on ihan aitoa hiusta ja ollut joskus jonkun toisen päässä :)
Tietenkin ällöttäisi jos se hius olisi huonokuntoista ja täynnä kaksihaaraisia yök :-\ mutta kun on hyväkuntoista ja kiiltävää niin ei sitä ajattelekkaan.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Tieteen Kuvalehdessä 4/2006 oli juttua hinduista, jotka käy pyhiinvaelluksellaan uhraamassa hiuksensa Tirumala Tirupathi Devasthanam-temppelissä (tai sinnepäin). Joka päivä siellä käy leikkuuttamassa päänsä kaljuksi 25000 - 50000. 650 parturia päivittäin leikkaa niitä hiuksia. Uhratut hiukset myydään huutokaupoissa, vuosittain myydään n. 45 000 kiloa hiuksia. Yritin skannailla juttua, mutta photobucket pienenti ne lukukelvottomiksi. (hiuslaatuketjussa se taas yritti väenvängällä tehdä mun takaraivosta koko ruudun kokosen) Tieteen Kuvalehden sivutkaan ei jostain syystä toimi.

Mutta sen temppelin sivut mä löysin! http://www.tirumala.org/ Siellä ei kyllä puhuttu mitään hiuksista, äkkiä kun selasin.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Mistä aitohius peräisin?

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Hanzku, olipas todella mielenkiintoinen juttu, tiedä sitten vaikika omassa päässä olisi hindujen hiuksia. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Vastaa Viestiin