Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Jos sinulla on luonnonkihara, voi hiuksesi olla alttiita humektanteille, eli jossain tapauksissa humektanttien käyttö on varottavaa erityisesti käsiteltyjen luonnonkiharien kanssa.
Mitä rakennepaikkaavaa käytit? Voi olla ettei esim Joicon rekku ole sinulle tarpeeksi rakennepaikkaavaa, esim Nexxuilta, KeraCaren Super Reconstructer jne voisi olla tehokkaampaa.
Jos vaihtelet koko ajan hiustenhoitotuotteita, et välttämättä löydä niitä jotka tehoavat hiuksistoosi.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Tuota humektantti asiaa mietin itsekkin ja itseasiassa myös huomasin tuossa talvella, että hunaja tuntuu kuivattavan vain lisää. Tällä hetkellä käytössä on Joicon rekun jämät sekä Four Reasonssin rekku ja myös TRESemmen katkeilevien hiusten naamio, joka sisältää keratiinia. Voisin ehkä laittaa uuden rekun tilaukseen siis :) Olen käyttänyt näitä samoja tuotteita oikeastaan jo viimeisen vuoden ajan, öljyt ja muut otin käyttöön tuossa alkutalvesta, voi olla että ehkä näissä ei sitten enää hoitotehot tälle tukalle riitä.
Säihke

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Käytin aiemmin Alba Botanican jätettävää hoitoainetta ja hiuksiin (lähinnä vaalennettuihin latvoihin) ilmestyi valkoisia pisteitä joista hius katkesi. En tuolloin ollut vielä varma että syyllinen on tuo aine, mutta jätin AB:n käytön pois ja aloin käyttämään oliiviöljyä ja pisteet hävisivät. Nyt käytin kahtena yönä jälleen Alba Botanican jätettävää ja pisteitä on ilmaantunut uudelleen! Voiko syynä olla kookosöljyn rakennepaikkaava ominaisuus? Olen satunnaisesti (ehkä pari kertaa kuussa) käyttänyt myös Redkenin Anti-Snappia.

Tuleeko "neitsythiukseen" noita katkeamispisteitä ollenkaan (jos esim. rakennepaikkaa liikaa) vai onko syynä vaan aiempi vaalennus?
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Siis nyt apua.

Tukka katkeilee ihan hirveästi ja irtoaa, takuttaa välillä ja yksittäiset hiukset venyy kuin purukumi, tää on aivan karmeeta! Mä en ole löytänyt täällä mitään muuta kunnon rekkua kuin Joicon ja valitettavasti iHerbistä tilaaminen ei tällä hetkellä tule kysymykseen.

Tukka ei ole kuivan oloinen nyt kun olen käyttänyt Alterran kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta, vaan tukka on pehmeä, TT:llä harjattuna suorastaan silkkinen ja kiiltääkin mielestäni kiitettävästi. Ja toki myös rasvoittuu ihan kivaa tahtia.

Joten ilmeisesti rekku kauniiseen käteen ja vuosisadan muhitussessiot käyntiin? Onko jotain, millä voin buustata rekun vaikutusta?

Ja kantsiiko mun muuten sekoittaa kosteuttava hoitoaine rekkuun ja laittaa molemmat päähän, vai tehä kaks eri muhitusta ensin rekulla ja sit kosteuttavalla?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Mulle on jäänyt nyt jotaki niin epäselväksi..

Jos siis hiukseni tarvitsevat sekä rakennepaikkausta, että kosteutusta, niin laitanko ensin esim. joicon k-pak shampoota, ja sen jälkeen esim. joicon IH:ta?&nbsp; :-\
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Keratiinipitoinen sampoo ei paljon rakennepaikkaa, ei lähellekään niin paljon kuin kunnon keratiinihoitis, jonka voi antaa vaikuttaa ainakin sen puolisen tuntia muovikelmun alla. Jos hiukset kaipaavat sekä rakennepaikkausta että kosteutusta, niin kannattaa ensimmäisellä pesukerralla muhittaa rekkua ja seuraavalla pesukerralla kosteuttavaa tehistä.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

^ Ahaa.. Eli rakennepaikkaavaa hoitoainetta? Mä oon ihan pihalla kun on noita reconstruct shampoita ja hoitoaineita ja vaikka mitä.. &nbsp;???

Niin, ja kuinka jos muhitan rekkua, niin pesenkö sitä ennen shampoolla tukan? Jos, niin onko väliä mitä shampoota, siis käykö ihan perus silikoniton esim. xz? Entä rekun jälkeen, voiko laittaa jätettävää tai latvahoitoa?
Viimeksi muokannut peachvodka, 20 Joulu 2012, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Rekkua käytettäessä voi toimia ihan niin kuin tavallisestikin hiuksia pestessä :) . Ensin pesu (syväpuhdistavalla) sampoolla, sitten rekkua muhimaan ja huuhtelun jälkeen jätettävät sun muut hiuksiin tarpeen mukaan. Ihan tavallinen, silikoniton sampoo käy hiustenpesuun ennen rekkua.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

^ Okei kiitos paljon selvennyksestä :) Joku saisi vielä heittää jonkun hyvän kosteuttavan. ::) Mietin kumpi parempi, joico vai mop, vai joku muu?
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulle on aina ollut vähän epäselvää tää kosteutusta vai rakennepaikkausta-ongelma, vaikka ne on selitetty täällä moneen kertaan, mutta kun mun mielestä molemmissa ongelmissa on samoja "oireita". Nyt mulle kuitenkin selvisi että mitä tää venyvä/purukumimainen hius tarkoittaa.

Mulle on tässä puolen vuoden sisään tehty muistaakseni neljä (vai viisi 0_0) vaalennusta raidoittamalla ja viimeksi kun pesin hiukset, niin mun latvoissa oli osia mitkä märkänä todellakin venyi ihan samalla tavalla kuin kuminauha ja oli muutenkin sellaista velttoa. Tulee mieleen sellaiset elastaanikuidut mitkä alkaa repsottaa jossain farkuissa kun niitä on pessyt liikaa/väärin. Ne vaan siis venyi ja venyi, kun päästi irti niin osittain palautui.

Laitoin pikana joicon rekun ja IHT:n tilaukseen, mutta tajuun kyllä että ei noita pahimpia kohtia enää mikään pelasta vaan ens kampaajakäynnillä tää reuhka lyhenee pelottavan paljon. Enkä oo vielä edes mun väritavoitteessa :( Onneks long bob näyttää olevan melkoisen muodikas ja omakin silmä on alkanut sellaisesta tykkäämään. Ihan niin lyhyeksi ei varmaan tarvii vetästä, mutta kun tätä pitäis vielä vähän vaalentaakin. Olaplexit on ollut käytössä joka kerta, mutta joku raja senkin teholla näköjään on.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ainokainen

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo, toi purkkamaisuus on just sitä, että hiuksen rakenne on vaurioitunut. Samoin purkkahius ei kuivu ikinä, vaan imee kosteutta ja kuivuminen kestää ikuisuuden. Terve hiushan kuivuu tosi nopeasti.
Jos tossa vaiheessa ollaan, niin siihen ei kyllä enää edes rakennepaikkavat auta. Ainoastaan sakset. :(
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mun hius ei kyllä terveenäkään kuivu nopeesti. Illalla kun pesee niin aamulla on vielä nihkeet.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mulla on hius ohentunut viimeisten vuosien aikana ihan olemattomiin. Hiusta lähtee ja katkeilee. Luulen että nyt on aika kokeilla rakennepaikkaavia ja keratiinia, josko auttausi.

Onko ehdotuksia tehohoidolle sekä jätettävälle? Mun hiukset on suhteellisen käsittelemättömät, en föönaa enkä enää käytä lämpörulliakaan, että hiukset säästyisi. Kerran vuodessa saatan värjätä ruskealla hiusta, peittämään joitakin hopeisia hiuksia, mutta siinä ainoa käsittely onkin. Ainoat asiat mitä keksin hiusten laadun radikaaliin muuttumiseen on hormonaaliset tekijät ja ikä, sekä se että harjaan hiukset kun ne on vielä märät. TT:tä käytän ja hyvin varovaisesti harjaan, en riuhdo. Luonnonkiharan takia en voi odottaa hiusten kuivumista, muutoin latvat kuivuu sellaiseksi kuivaksi röpelöksi, eli ne on pakko taivuttaa muotoon kosteina. (harjaan siis hiukset kerran läpi ja sitten sormella pyöräytän ne muotoon)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^EN osaa ottaa kantaa rakennepaikkaaviin, kun en käytä, mutta ohueen hiustenkasvuun kehotan ehdottomasti testaamaan biotiinia sisältäviä tabletteja: vaikkapa Orionin, Vitabalansin tai Helein-nimisiä iho&hiustabuja. Se 5 mg biotiinia päivässä on tehokas annostus ja parissa kuukaudessa näkyy jo hiusten paksuuntuneena ja nopeutuneena kasvuna.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olen käyttänyt mennä vuosina paljon MSM:nnää ja erilaisia biotiini-tuotteita. Orionin ja parin muun brändin biotiinit tuntuu toimivan jonkin verran, mutta ne on niiiin kalliita ja niitä pitäisi syödä jatkuvasti :/&nbsp; Halvemmat biotiinit ei tunnu tekevän mitään. Ostin taas pussin MSM-jauhetta, sitä en ole käyttänyt varmaan vuoteen.
Vastaa Viestiin