Sivu 1/1

Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 17:33
Kirjoittaja Riiggis
Voisikos joku ystävällinen kirjoitella muistinvirkistykseksi neuvot tähän:
Mistä tietää tarviiko hiukset kosteutusta vai rakennepaikkausta? ???

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:19
Kirjoittaja Elisa
Kosteutta kaipaava tukka on helposti takkuuntuva ja/tai haaroittuva, tuntuu rahisevalta ja on kiilloton, hapsottava, sekä vaikeasti käsiteltävä. Kiharasta tukasta vie kimmoisuutta ja mahdollisesti vähentää taipumista.

Kosteutta voi hiukselle antaa mielinmäärin, liikaa sitä ei voi tulla paitsi, joillakin voi lätsäyttää ja saada tukan rasvoittumaan helpommin.

Rakennepaikkausta kaipaava tukka on heikko, veltto, "rakenteeton", venyy ja katkeilee helposti, pahimmillaan on kuin purukumia.

Varsinkin keratiinia sisältävät rakennepaikkaajat voivat aiheuttaa keratiinin yliannostusta, jos rakennepaikkaavia tuotteita ei käytä sopivassa suhteessa kosteuttavien tuotteiden kanssa, tai jos rakennepaikkavia käyttää liikaa. Tällöin tukasta tulee kova, jäykkä, karhea, ja takkuuntuminen saattaa pahentua, tukka voi myös katkeilla.

Tosin minulla on sellainen teoria tuosta keratiinin yliannostuksesta, että tarpeeksi hyväkuntoiselle tukalle sitä ei voi tapahtua, sillä hiussuomut ovat niin umpinaiset, ettei "ylimääräisiä" keratiinihiukkasia sinne voi jäädä rasitteeksi asti.  ::)
Tuosta ei ole mitään tieteellistä todistetta, ihan vain oma päätelmäni  ;D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:25
Kirjoittaja petomaani
Mites, mitä aineita (shampoot + hoidot) voisi suositella kaverille, jolla on molempia noita hoitoja kaipaavat hiukset? (Itselläni ei onneksi!! *koputtaa puuta*) Mutta ihan mielenkiinnosta, onko olemassa joku tietty kompakti paketti molemmalle ongelmalle?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:32
Kirjoittaja Elisa
petomaani kirjoitti: Mites, mitä aineita (shampoot + hoidot) voisi suositella kaverille, jolla on molempia noita hoitoja kaipaavat hiukset? (Itselläni ei onneksi!! *koputtaa puuta*) Mutta ihan mielenkiinnosta, onko olemassa joku tietty kompakti paketti molemmalle ongelmalle?
Itse olen ratkaissut oman ongelmani noilla allekirjoituksessani näkyvillä suosikkituotteillani (tosin siinä on vain osa käyttämistäni tuotteista).

Shampoona K-Pak käy säännöllisesti (tuntuu kosteuttavalta, vaikka on rakennepaikkaava), mutta nyt olen käyttänyt myös tuota MOPin sulfaatitonta Hydrating shampoota, joka on yksinomaa kosteuttava.

Jokaisella pesukerralla kosteuttavaa tehohoitoa. Esim. tuon Tigin O&H:n määrittelen kosteuttavaksi, vaikka se proteiinia sisältääkin.

Kerran viikossa tai harvemmin päähän Joicon K-Pak rekku kunnon rakennepaikkaukseen.

Pikahoitona lähes joka pesukerralla Joicon K-pak Daily Conditioner, joskus jos tuo karheuttaa liikaa, kosteuttavia pikahoitoja.

Jätettäväksi joka pesukerralla jompaa kumpaa Joicon vaahdoista, joissa molemmissa melkolailla keratiinia. Lisäksi kosteuttavia jätettäviä.. Eli minulla on päässä aina vähintää 2 eri jätettävää, yleensä enemmänkin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 18:41
Kirjoittaja Luomo
Elisa jo sanoikin olennaiset, mutta lainaan vielä Sipen mielestäni varsin tyhjentävää viestiä:
sipe kirjoitti: Hiuksista puuttuu kosteutta kun:
1. Ne tuntuvat kovilta (tai "rapeilta")
2. Hiuksia rutistettaessa nyrkin sisällä kuuluu hentoa mutta selkeää  ritinää/rutinaa/rahinaa tms.
3. Niistä puuttuu kiilto
4. ne takkuuntuvat helposti
5. Niihin tulee helposti kaksihaaraisia

Hiuksista puuttuu proteiinia kun:
1. Ne ovat puhtaanakin veltot
2. Ne venyvät
3. Hiukset muistuttavat purkkaa tai huovutettavaa villaa: venyvät, takkuuntuvat ja ovat eloton, karhea ja hauras möykky

Hiusten katkeilu on  eri opusten mukaan merkki jommasta kummasta tai jopa molemmista. Itse olisin taipuvainen kallistumaan enemmän tuon kosteudenpuutteen puolelle, koska kosteutettu ja terve hius on periaatteessa varsin joustava. Jos taas hiuksessa on paljon proteiinia (vaan ei kosteutta), se katkeaa helposti napsahtaen poikki. Jos taas on kosteutta (vaan ei proteiinia), hius venyy vaan ei heti mene katki.

Hiuksen kunnostuksessa kunnollisen kosteutuksen osuus on tärkeämpi ainakin aluksi, sillä proteiinit eivät pysy hiuksessa, jos ne ovat liian kuivat. Proteiinilla on toki tärkeä rooli myös, sillä ilman niitä hiuksesta tulee tosiaan veltto, eloton, vaikeasti muotoiltava ja hauras.
Petomaani, monet tekee niin, että käyttävät joka toisella pesulla rakennepaikkaavia ja joka toisella kosteuttavia. Mikäli hiukset ovat todella kuivat, niin kannattaa kuitenkin aloittaa kosteuskuurilla. Itselläni ongelmana on lähinnä kuivuus, joten käytän kosteuttavia tuotteita muuten paitsi jätettävänä rakennepaikkaavaa K-pak vaahtoa. Käytän myös usein tehohoitona sekoitusta rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa tehistä (L'anzan Reconstructor ja Dry hair). Kokeilemisen arvoinen olisi myös Joico K-pak intense hydrating treatment (tehohoito), joka sekä kosteuttaa että rakennepaikkaa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 18:15
Kirjoittaja Todia
mites se muuten on: jos ei ole millään tavalla käsitellyt hiuksia, tai föönaa tai suorista, niin eihän tukka erityisemmin tarvi rakennepaikkausta? tietysti kesän jeäljiltä jne, mutta näin yleensähän kosteutus on silloin tärkeämpi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 18:34
Kirjoittaja nicky
Kyllä, tosiaan käsittelyjen jälkeen sitä rakennepaikkausta tarvitaan, esimerkiksi kesäauringon jälkeen auttaa erittäin hyvin K-pak vaahto (rakennepaikkaava) mutta kosteutusta tosiaan tarvitaan. Rakennepaikkausta hius vaatii vain käsittelyjen jälkeen, kenenkään tukasta ei luonnollisesti sitä keratiinia puutu vaan käsittelyt sen "poistavat" ja sitä tarvitaan lisää.

Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 08:35
Kirjoittaja Luppa
Aiemmin käyttämäni Paul Mitchell instant moisture -shampoo on lopuillaan ja ajattelin kokeilla jotain uutta. Hakusessa on silikoniton, hoitava ja värisuojallinen shampoo vaalennetulle hiukselle. Minkä shampoon olette huomanneet parhaiten ylläpitäneen hiusten vaaleaa sävyä (mm. kellastumiselta) ja samalla hoitaneen hiusta? Ns. hopeashampoo ei ole haussa vaan ihan tavan arkikäyttöön sopiva tuote.

Sitten joitain omia kokemuksia:

Tigit fashionista, dumb blonde, o&h, control freak ja moisture & shine: Olivat liian hajustettuja ja aiheuttivat kutinaa. Fashionistasta ja m&s tosin upea kiilto. O&h liian karhea tukka, control freak ja dumb blonde eivät peseytyneet kunnolla pois.

Paul Mitchell: Tuuheuttava shampoo kuivatti liikaa, silottava shampoo jätti hiukset lasimaiseksi, shampoo one kuivatti liikaa, instant moisture oli paras, mutta hiukset kellastuu suht nopeasti.

Redken: All soft pesi liiaksi ja hiuksesta tuli korppu (latvahoito sopii tosi hyvin mun hiukselle!)

Lanza: Korjaava shampoo pesi myös liiaksi ja hiuksesta tuli kova.

Kerastase: Resistance jätti hiukset lasimaisiksi, liukkaiksi ja vaikeiksi muotoilla.

Joico: K-pak käytän kerran viikossa ja tekee hiukset ihanan pehmeiksi, mutta on liian hoitava. Triage pesi liiaksi ja kuivatti päänahkaa.

Hiukseni ovat ohuet ja ihan hyväkuntoiset, vaikkakin käsitellyt. Oma sävy on vaalea, johon tehty vaaleita raitoja. Lisään vielä, että edellä mainitsemani shampoot ovat sopineet vaaleatukkaiselle äidilleni ja tummalle siskolleni. Itsellä vaan hakusessa se "täydellinen" shampoo. ::)

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 12:19
Kirjoittaja Ice
nexxuksen therappea suosittelisin kokeilemaan, jos vaan saat tilattua jostain :) samoin nexxuksen simply silver -hopeashampoota suosittelen vaaleille hiuksille keltaista peittämään

minä en usko noihin värisuojiin sun muihin, mutta therappe ei ainakaan minulla vie väriä :)

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 19 Helmi 2006, 20:52
Kirjoittaja Sandaali
Mulla tuli mieleen myös nuo MOPit. Sopisikohan Hydrating tai jos se on liian hoitavaa niin Clean. Eikös ne ole sulfaatittomia, eli ei pitäisi ainakaan kuivattaa hiuksia.

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 05:22
Kirjoittaja Lyx
Tässä päässä oli kesällä ja syksyllä vaalennetut hiukset ja Nexxun Simply Silver oli ihan ehdoton! Sitä käytin noin kerran viikossa ja muuten vakioshampoona oli Therappe joka kosteuttaa ja pehmentää vaalennuksen rasittamat hiukset.

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 16 Maalis 2006, 11:19
Kirjoittaja Luppa
Tulin vielä ketjuun kertomaan, millä tuotteilla olen saanut hiukset hyvään kuntoon ja puhtaan vaaleiksi.

Kokeilin Nexxus Therappea ja se jäi heti käyttöön. Ihana tuote! Kiitokset suosittelijoille. :) Pesen joka kolmannella kerralla hiukset Wellan SP Silver Saver shampoolla, joka ei tee hiusta harmaaksi vaan kirkastaa ja puhdistaa tosi hyvin. Tämä ei ole myöskään ärsyttänyt päänahkaa tai tehnyt hiuksista korppua. Hoitoaineena on Joicon K-pak.

Näillä eväillä kohti kesää!

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 16 Maalis 2006, 16:57
Kirjoittaja Jeyzie
Mulla toimii tähän vaalennettuun tukkaan kaikista parhaiten Joicon K-pak :)

Vs: Shampoo vaalennetulle hiukselle

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:48
Kirjoittaja maarit
Mä kaipaisin myös shampoo/hoittis vinkkejä vaalealle tukalle. Musta tuntuu että tukka kaipaisi jotain kosteuttavaa. Myös hiustenpidennys on suunnitteilla eli hiuksia hyvin selvittävä tuote olisi hyvä. Nexxus olisi sellainen mitä haluasin kokeilla mutta surkean englannin kielen taidon takia oon ajatellu jättää tilaamatta.  :-[

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Touko 2006, 15:15
Kirjoittaja Elisa
Todia kirjoitti: mites se muuten on: jos ei ole millään tavalla käsitellyt hiuksia, tai föönaa tai suorista, niin eihän tukka erityisemmin tarvi rakennepaikkausta?
Itse muuten laitan rakennepaikkaajat juuresta alkaen, vaikka reilut 15 senttiä onkin "käsittelemätöntä", ehjää hiusta. En tiedä onko sillä mitään olennaista vaikutusta hiuksen hyväkuntoisuuteen, mutta ainakin tämä tukka näyttää ja tuntuu paremmalta. Ja tyvi tulee kuohkeammaksi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Touko 2006, 15:46
Kirjoittaja Supervixen
Tää viesti ei nyt liity tähän ketjuun mitenkään mutta onko nuo sun omat hiukset kuvassa Elisa? On nimittäin aivan mielettömän upea tukka!

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Touko 2006, 16:25
Kirjoittaja Elisa
Supervixen kirjoitti: Tää viesti ei nyt liity tähän ketjuun mitenkään mutta onko nuo sun omat hiukset kuvassa Elisa? On nimittäin aivan mielettömän upea tukka!
Ihan omaa karvaa se on, Elumenilla kuorrutettuna, siitä tuo kiilto.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 20:18
Kirjoittaja rolla
Mulla on nyt sellainen kutina, että k-pak rekku ei sovi mulle koska tukka ei ole yhtään parantunut. Ehkäpä tämä kaipaa vaan kosteuttavaa,

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 19:41
Kirjoittaja MinnieMouse
Löytyykö rakennepaikkaavia muilta sarjoilta  kuin Joicolta, Lanzalta ym? Mistä nämä rakennepaikkaavat tunnistaa kun naamioita ja tehohoitoja on kuitenkin joka sarjalla?  :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 19:54
Kirjoittaja RockQueen
MinnieMouse kirjoitti: Löytyykö rakennepaikkaavia muilta sarjoilta  kuin Joicolta, Lanzalta ym? Mistä nämä rakennepaikkaavat tunnistaa kun naamioita ja tehohoitoja on kuitenkin joka sarjalla?  :-\
MOPilla on ainakin yks rekku, tuo C-System Reconstructing Treatment. Ja siitä ne tunnistaa että mainitaan tuo "jälleenrakennus" eli reconstruct eli rakennepaikkaus :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 20:29
Kirjoittaja shivaree
RockQueen kirjoitti:
MinnieMouse kirjoitti: Löytyykö rakennepaikkaavia muilta sarjoilta  kuin Joicolta, Lanzalta ym? Mistä nämä rakennepaikkaavat tunnistaa kun naamioita ja tehohoitoja on kuitenkin joka sarjalla?  :-\
MOPilla on ainakin yks rekku, tuo C-System Reconstructing Treatment. Ja siitä ne tunnistaa että mainitaan tuo "jälleenrakennus" eli reconstruct eli rakennepaikkaus :)
On MOPilla toinenkin: Extreme Protein Treatment. Löytyyhän näitä "korjaavia", "paikkaavia" ym. tehiksiä vaikka miltä sarjalta, mutta onko niissä sitten ylipäätään ollenkaan paikkaavia ainesosia tai ainakaan niin pieninä palasina että niistä mitään apua olisi onkin jo toinen juttu... Kannattaa pysyä luotettavissa merkeissä ;)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Heinä 2006, 20:37
Kirjoittaja MinnieMouse
Kävin tänään ostamassa Joicon rakennepaikkaavan. Olin henkisesti valmistautunut köyhtymään yli 20 e, mutta sainkin rakennepaikkaavan, hiuslakan ja k-pak shampoon 19 e yhteishintaan :o

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 11:16
Kirjoittaja Lucine
Rakennepaikkaavista lisäilen nyt tähän ketjuun, eli mikä olisi joku vähän halvempi mutta silti hyvä rakennepaikkaava? Mulla on hiukset jostain syystä alkaneet katkeilemaan hirveen paljon ja vaikka en koskaan märkänä niitä selvitä, niin kosteana kuitenkin, ja silloin ne jostain syystä napsahtelee poikki ja pongahtaa jotenkin kiharalle pieneltä alueelta.  ??? Ihan outoa käytöstä johon toivon saavani lopun mahd pian.  :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 13:28
Kirjoittaja heijji
Mulla on ihan sama ongelma kuin Lucinella, hiukset menee kiharalle tietyiltä alueilta. Onko tämä sitten sitä hiusten venymistä? Miten sen sais loppumaan? En harjaa enkä edes kampaa hiuksia märkinä ja muutenkin kyllä yritän käsitellä niitä hellävaraisesti.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 13:50
Kirjoittaja Jessie
^ Eikös hiuksen helpohko katkeilu viittaa ennen kaikkea kosteuden puutteeseen?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 15:05
Kirjoittaja Elisa
Dudum kirjoitti: ^ Eikös hiuksen helpohko katkeilu viittaa ennen kaikkea kosteuden puutteeseen?
Ei. Se, että hius venyy ja katkeilee helposti nimenomaan kertoo rakennevaurioista.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 15:47
Kirjoittaja Nuppu
Miksihän muuten Joicon rekkua ei saisi käyttää joka pesun yhteydessä? Elisa sitä kirjoitteli, ja kerran yksi kampaajakin sanoi niin. Kai se liittyy siihen keratiinin yliannostukseen  ??? Entä muuttaakohan tilannetta, jos rekun sekoittaa kosteuttavan Tigin O&H:n kanssa? Näin ainakin itse tein kesällä n. kuukauden ajan lähes joka pesussa ja sain hiusket tosi hyvään kuntoon. Sen kuukauden jälkeen eivät tosin enää yhtäkkiä toimineetkaan, ja nyt tauon jälkeen taas.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 27 Syys 2006, 16:19
Kirjoittaja Elisa
Nuppu kirjoitti: Miksihän muuten Joicon rekkua ei saisi käyttää joka pesun yhteydessä? Elisa sitä kirjoitteli, ja kerran yksi kampaajakin sanoi niin. Kai se liittyy siihen keratiinin yliannostukseen  ??? Entä muuttaakohan tilannetta, jos rekun sekoittaa kosteuttavan Tigin O&H:n kanssa? Näin ainakin itse tein kesällä n. kuukauden ajan lähes joka pesussa ja sain hiusket tosi hyvään kuntoon. Sen kuukauden jälkeen eivät tosin enää yhtäkkiä toimineetkaan, ja nyt tauon jälkeen taas.
Eihän se keratiiniyliannostus vaarallista ole, mutta sitten kun sen saa, tekee varmastikin mieli laittaa rakennepaikkaavat tuotteet tauolle, kun eihän se tukka silloin kovin kivalta tunnu.  ;) Ja useimmille tosiaan tuon rekun käyttö useasti viikossa aiheuttaa sen "yliannostuksen", mutta jos ei, niin silloin tietenkin ihan vapaasti voi käyttää niin usein kuin haluaa.

Erityisesti tuota keratiinin yliannostusta taitaa tehostaa hiuksen kosteusköyhyys; kun rakennepaikkaavien käyttö on sopivassa suhteessa kosteuttavien käyttöön, ei hiukset pahemmin ala karheutumaan keratiinista, joten tuohon O&H-hoitoon sekoitettuna hiukset tietenkin kestävät rekun käyttöä pidempään.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 08 Loka 2006, 19:54
Kirjoittaja Meriella
Värjäsin hiukset jokunen viikko sitten kevytvärillä ja otin sen jälkeen käyttöön Lanzan protein plus shampoon, kun muistelin että se ei haalista väriä. Tukka tulee sillä pesun jälkeen kuitenkin hirveän kovaksi ja jotenkin "natisevaksi" onko tämä merkki siitä, että hiukseni ei kaipaa rakennepaikkausta?
Kosteuttavan tehohoitiksen jälkeen tulos on kyllä ihan hyvä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 21:01
Kirjoittaja Eufonia
Onko ihan normaalia, että hiuksista tulee aivan sileät eikä ollenkaan karheat, vaikka hauduttaa pitkäänkin rakennepaikkaavaa tukassa?  :-\ Tai jostain olen saanut käsityksen, että jos on pieni karheus/jäykkyys tukassa niin aine on tehnyt tehtävänsä oikein. ???

Millään muulla en saa hiuksiani muuten niin sileän pehmoisiksi kuin K-Pakin rekulla. Tarkoittaako tämä siis, että tarvitsen lisää rakennepaikkausta kun hiukset selvästi tuntuvat sen jälkeen paremmilta?

Vääntäkää nyt hölmölle ihan rautalangasta. :D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 08 Marras 2006, 21:42
Kirjoittaja Eläimellisyys
Kyllä multa hiukset sileältä tuntu rakennepaikkaavan tehohoidon jälkeen. Ehkä se karheus tulee jos sitä tekee liian usein mutta  en ole kyllä ikinä jonkun paikkauskuurinkaan jälkeen huomannut. Luultavasti kiinni ihan hiuslaadusta.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 09 Marras 2006, 09:44
Kirjoittaja -j-
Lucine kirjoitti: Rakennepaikkaavista lisäilen nyt tähän ketjuun, eli mikä olisi joku vähän halvempi mutta silti hyvä rakennepaikkaava?
Well, minä hankin hätäpäissäni Glissin rakennepaikkaavan tehiksen, kun en siihen hätään mitään muutakaan löytänyt ja laitoin oikein saunaan n. puoleksi tunniksi. Hiukset tuntui heti paremmilta, ei venyneet niin kosteina, mutta en kyllä usko, että tuo on mikään ihmeaine: valtavasti silikonia, ei keratiinia. Eikä mikään halpakaan, 6e 150 ml.

VO5:n IR:ssä on keratiinia, silkkiä, quaterniumeja (rakennepaikkaavia käsittääkseni?) ym ja tukka ei ikinä ole tuntunut yhtä ihanalta, kuin IR:n jälkeen, joten sitä suosittelen! Tosin keratiini ei ihan ensimmäisiä aineita INCIssä ole, eli en tiedä, miten toimii tosi kämäisille hiuksille. Mutta itse tykkäsin ja hinta ei ole paha, maksoin 3,30e.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Marras 2006, 10:28
Kirjoittaja sininen kissa
^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Marras 2006, 14:09
Kirjoittaja -j-
sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Mitä, onko??!!
En sitten huomannut sitä, vaikka INCIn olen lukenut moneenkin otteeseen. No, eipä ollut alunperinkään tarkoitus ostaa uutta purkkia, ketutti jo kaupassa, kun ei parempaakaan ollut tarjolla, siksi sen ostin pitkän mietintäsession jälkeen. Kuivattavaa vaikutusta en huomannut, mutten yhtään epäile, jos aine pilaa jonkun toisen hiukset.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Marras 2006, 17:01
Kirjoittaja Elisa
Eufonia kirjoitti: Onko ihan normaalia, että hiuksista tulee aivan sileät eikä ollenkaan karheat, vaikka hauduttaa pitkäänkin rakennepaikkaavaa tukassa?  :-\ Tai jostain olen saanut käsityksen, että jos on pieni karheus/jäykkyys tukassa niin aine on tehnyt tehtävänsä oikein. ???

Millään muulla en saa hiuksiani muuten niin sileän pehmoisiksi kuin K-Pakin rekulla. Tarkoittaako tämä siis, että tarvitsen lisää rakennepaikkausta kun hiukset selvästi tuntuvat sen jälkeen paremmilta?
 

Se, että hiuksesi tulevat sileiksi ja pehmoisiksi on tietenkin hyvä merkki, jos tukasta tulee mieluisa sinulle, on aine hoitanut tehtävänsä.  ;)

No, mutta ihan vakavasti siis: Se karheus ja jäykkyys tarkoittaa tavallaan sitä, että tukka on saanut sitä paikkausta liikaa omiin tarpeisiinsa. Kun tukasta tulee vain sileä rekulla, sehän vain kertoo, että tukkasi pitää paikkaavista ainesosista.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 15 Marras 2006, 08:02
Kirjoittaja -j-
sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Ei muuten ole, ei ole denaturoitua alkoholia koko INCIssä. Tarkistin eilen, mulla on tyhjä purkki nimittäin tallessa. Se on Cetearyl alcohol, joka siinä INCIn alussa komeilee.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Marras 2006, 23:29
Kirjoittaja Inotti
Kävin tuossa viikolla hårologilla (mikä nimitys  ;D) kun Turussa voi käydä tsekkaamassa päänahkansa ja hiustensa kunnon ihan ilmaiseksi! Olen tähän asti juuri nimenomaan käyttänyt kosteuttavia tuotteita ja kun irti otettu hius laitettiin sellaiseen hököttimeen, se kertoi hiusten kosteuden ja kestävyyden niin tietysti minun olisi pitänyt enemmän panostaa niihin rakennepaikkaaviin... Hiusten voimakkuus sekä kosteus on normaalisti 3 oli minulla vahvuus 2,5 ja kosteus 4,9! Se hiusterapeutti sanoikin, ettei minun kannata yhtään enempää yrittää kosteuttaa näitä, mutta en minä silti aio lopettaa mun suosikki tuotteiden käyttöä...  ;D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 19 Marras 2006, 13:15
Kirjoittaja Eläimellisyys
ei hitsi, missähän tollaseen hårologi juttuun pääsisi stadissa? Tietääkö kukaan, ja maksaako se jotain?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Marras 2006, 14:14
Kirjoittaja Tarabel

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Marras 2006, 14:19
Kirjoittaja RockQueen
Vitsi et olis ihanaa päästä tollaseen :) En vaan jaksa uskoa että tonne voi mennä vaan ilmaiseksi hommaamaan analyyseja... Joku joka uskaltautuu soittamaan raportoikoon tänne :D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Marras 2006, 12:18
Kirjoittaja sininen kissa
-j- kirjoitti:
sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Ei muuten ole, ei ole denaturoitua alkoholia koko INCIssä. Tarkistin eilen, mulla on tyhjä purkki nimittäin tallessa. Se on Cetearyl alcohol, joka siinä INCIn alussa komeilee.
Niin tietysti, sulla oli se purkissa oleva tehis käytössä. Luulin että olit kokeillut tuubissa olevaa syvähoitoa. Siinä tuubissa olevassa on alcohol denat toisena INCIssä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Marras 2006, 12:20
Kirjoittaja Miracle
RockQueen kirjoitti: Vitsi et olis ihanaa päästä tollaseen :) En vaan jaksa uskoa että tonne voi mennä vaan ilmaiseksi hommaamaan analyyseja... Joku joka uskaltautuu soittamaan raportoikoon tänne :D
kyllä aika usein näkee lehdissä ilmoituksia, että jotkut kampaamot tekee ilmaiseksi noita analyysejä. Eihän ne mitään kovin kummoisia ole, ja nopeasti ne tekevät. Tampereellakin oli pari viikkoa sitten tuollainen tilaisuus, mutta jäi ajanpuutteen vuoksi menemättä sinne..  :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Marras 2006, 12:35
Kirjoittaja Shine
^ Täällä Tampereella tosiaan on vähän väliä ollut noita testauksia, ja ilmaisia siis.
Itse en ole ainakaan vielä jaksanut tuollaiseen mennä.
Enpä tiedä miten paljon uutta tietoa antavia nuo tulokset on vs. ihan oma tuntuma hiusten kunnosta  ::)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Marras 2006, 12:38
Kirjoittaja Miracle
^Sitä minäkin mietin. Jos ne kertoisi mulle siellä, että hiukset ovat hieman taipuvaiset kuivuuteen, niin eipä siinä olisi mitään uutta. Jotkut varmasti tekee tuon analyysin vain katsomalla ja vähän kokeilemalla asiakkaan hiuksia. Joillain on sitten kunnon koneet ja ne pystyy mittaamaan hiuksen kosteuspitoisuutta jne. Sellaiseen laitteilla tapahtuvaan analyysiin olisi ihan kiva mennä..

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 28 Marras 2006, 22:26
Kirjoittaja Tazu
Mulla hiukset on jo pitkään olleet enemmän tuota eka sivulla puhuttua "kosteusryhmää" ja osittain tuota joista puuttuu proteiinia..eli jos alan hoitaa molempia ongelmia/tai toista niin onko mitään markettituotetta josta olis apua?  ::) Käytössä on välillä Bonacuren kosteuttava shampoo..


Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Marras 2006, 10:28
Kirjoittaja -kata-
Mitäs ne rakennepaikkaavat ainesosat olikaan ? Ja miten paljon eri ainesosien välillä on eroa ? Onko proteiinit paikkaavia ainesosia ?
Rupesin vain tossa kerran miettimään, että kun Joicon K-Pakit teki mun tukasta ihan mielettömän huonon ja muutenkin sen olen todennut, että mitkään tähän asti kokeilemani paikkaavat tuotteet eivät mulle sovi, että tukka kaipaa kosteutusta, sileyttä jne., eikä paikkaavuutta. Niin mietin että kun Mopeissa ja O&H:ssahan on noita proteiineja heti Incien alkupäässä ja ainakin O&H:tahan mainostetaan myös ns. paikkaavana tuotteena, että jos proteiinit on paikkaavia ainesosia ja kummassakin noissa niitä on, niin ei sitten vissiin ihme se, että miksei ne meinaa mulla toimia ... Olikohan tää nyt ihan hakuammuntaa :) ?!
Kun monellehan noi sopii ja tuntuu kosteuttavan, niinkuin Joicon K-Pakitkin ... ja mulla taas tuntuu vaan kuivattavan tai jotain omituista. Näin ainakin toistaiseksi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Marras 2006, 12:33
Kirjoittaja Tarabel
Kyllähän se taitaa enimmäkseen hiuslaadusta riippua mitkä tuotteet sopii.
Mulla on myös luonnonkiharat ja karheat hiukset, eikä todellakaan OH ja K-pakit tehneet hyvää.
Mä kuvittelisin täältä lukemieni asioiden perusteella että ainakaan keratiinia tämän tyyppiset hiukset ei hirveesti kaipaa. Sen vuoksi mulle tärkeät aineet hiustenhoidossa ovat kaikki kosteuttavat ainesosat eli ainakin panthenol, erilaiset öljyt esim avocado sekä quaternium(?) alkuiset aineet. Mikäs se yksi aine olikaan joka pystyy varastoimaan 500-kertaisen määrän kosteutta, joku hyaur, eiku mikä se oli? Jossain ketjussa noita mainittiin enemmänkin.

Näin ollen mä olen luopunut edes yrittämästä noiden paikkaavien aineiden kanssa koska lopputulos on huono ja selvästi kosteuttavat tuotteet tuovat tähän tukkaan pehmeyttä, sileyttä sekä saavat kiharat villiintymään jos niin haluan.

Edit. Se aine on siis hyaluronic acid.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Marras 2006, 13:01
Kirjoittaja Lorena
Huomasin itsekin viimeviikkoisen melkein kahden tunnin K-pak rekku hoidon jälkeen, että hiukset meni enemmän vain karheaksi kuin sileäksi. Lisäksi hiukset kihartuivat kyllä enemmän, mutta kiharoista tuli semmoista hyvin karheaa, eikä ollenkaan "pomppivaa". Nyt voisi pitää vähän taukoa noista K-pak tuotteista :D.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 29 Marras 2006, 16:21
Kirjoittaja -kata-
Tarabel kirjoitti: Kyllähän se taitaa enimmäkseen hiuslaadusta riippua mitkä tuotteet sopii.
Mulla on myös luonnonkiharat ja karheat hiukset, eikä todellakaan OH ja K-pakit tehneet hyvää.
Mä kuvittelisin täältä lukemieni asioiden perusteella että ainakaan keratiinia tämän tyyppiset hiukset ei hirveesti kaipaa. Sen vuoksi mulle tärkeät aineet hiustenhoidossa ovat kaikki kosteuttavat ainesosat eli ainakin panthenol, erilaiset öljyt esim avocado sekä quaternium(?) alkuiset aineet. Mikäs se yksi aine olikaan joka pystyy varastoimaan 500-kertaisen määrän kosteutta, joku hyaur, eiku mikä se oli? Jossain ketjussa noita mainittiin enemmänkin.

Näin ollen mä olen luopunut edes yrittämästä noiden paikkaavien aineiden kanssa koska lopputulos on huono ja selvästi kosteuttavat tuotteet tuovat tähän tukkaan pehmeyttä, sileyttä sekä saavat kiharat villiintymään jos niin haluan.

Edit. Se aine on siis hyaluronic acid.
Eli proteiinit on paikkaavia ainesosia ?! Niin mä vähän olen epäillytkin. Eikä sitten mikään ihme ettei mullekkaan O&H ja Mopit meinaa sopia. Niitä mainostetaan lähinnä kosteuttavina tuotteina, mikä mutkin sitten veti harhaan, mutta näköjään niillä on muutakin vaikutusta ... Ja mä luulen että kummatkin sisältää myös kaikenmaailman yrtti ja hedelmä ja ties mitä uutteita runsaan määrän, että sellaset tuotteet ei kanssa jostain syystä mulle sovi mitä luultavammin, jännä juttu ...
Noi muut ainesosat mitkä ittelles luettelit sopivaks, niin olen huomannut ihan samansuuntaista omalla kohdalla, että mm. noita sisältävät tuotteet sopii minulle! Enhän mä nyt ole niin valtavasti pystynyt eri tuotteita kokeilemaan ja ostamaankaan, mutta on sitä nyt vähän tullut kokeiluja tehtyä ja jotakin opittua :) ...

Edittiä vielä ... OT:na kysyn sulta Tarabel vielä että missä sun käyttämissä tuotteissa on noita hyviä ainesosia ? Etenkin tuota hyaluronic acid:ia ?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 19 Joulu 2006, 23:29
Kirjoittaja Nienna
Täältä kyseltiin (joku jolla on sinimekkoinen nainen avatarissaan  ;D ) tarvitseeko hiukset rakennepaikkausta vaikka eivät ole käsitellyt. Tietääkseni hius voi vaurioitua vaikka turhan kovasta harjaamisesta ja menettää rakennettaan jolloin pieni keratiinipaikkaus voi olla hyväksi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Joulu 2006, 16:03
Kirjoittaja sininen kissa
Kylläpä tuntuu tukka nyt rakastavan K-pak rekkua, kun sitä on vähän kiusattu vaalennuksella! Ennen vaalennusta, kun kasvattelin omaa väriä, tukka meni vaan karheaksi rekun jälkeen. Nyt se ei tunnu saavan tarpeekseen keratiinista, vaan on niin suloisen sileä, kiiltävä ja pehmeä heti rekun jälkeen. Sulkevana hoitiksena vielä XZ Tyrni tai Nexxus Humectress. Kokeilin jätettävänäkin Humectressia, ja ihan OK:lta vaikuttaa, mutta Miracle Mist-suihkeella saa paremman kiillon ja liukkaamman lopputuloksen. Aika pienessä tuubissahan tuo rekku on, ja melko kallista, joten pitänee tuon putelin loputtua ostaa halpa korvike Instant Rescue, joka toimii myös ihan hyvin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 10:46
Kirjoittaja Mrs. Priest
Joltakin sivustolta napasin tälläsen testin:
If your hair:


(Wet or Dry) Stretches slighty/returns to original length /no breaking = you are balanced just stick with maintaining!


(Wet ot Dry) Stretching a little more than normal then breaks = more protein

(Wet or Dry) Stretching, stretching, stretching/no breakage yet = more protein

(Wet) Weak, gummy, mushy, limp hair = more protein


(Wet or Dry) Very little/no stretching then breakage = more moisture

(Dry) Rough/tough/hard/tangly/brittle hair = more moisture

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 22:44
Kirjoittaja Viivi
^ Mä voin ainakin suositella Joico K-pak Intense Hydratoria. Mun mielestä se on yksinkertaisesti markkinoiden paras tehohoito  :-*.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 10:36
Kirjoittaja Furtiva
Loistoketju! Olen miettinyt jo pitemmän aikaa, että kaipaisivatko hiukseni sittenkin kosteuttamisen sijaan rakennepaikkausta, mutta tämä ketju vahvisti omat epäilyni siitä, että rakennepaikkaus on mulla melko turha, mutta kosteutta sen sijaan kaivataan runsaasti. Tuntuu vain, ettei mikään kosteustuote tukkaani oikein tehoa :(

Mistä tulikin mieleeni hieman ot:na, että onko täällä vielä ketjua, joka olisi tarkoitettu nimenomaan kuiville hiuksille? Eli jossa puhuttaisiin kaikenlaisista erittäin kosteuttavista tuotteista. Jos on, niin saisiko linkkiä? :-* Rasvoittuville hiuksille taisi olla omansa. Toki merkkien omissa sarjoissa on puhetta kuivistakin hiuksista, mutta ainakin tällaisen kokemattoman hiustenhoitajan on melko vaikea osata päättää eri merkkien välillä. Olisi mukava kuulla, millä aineilla kuivahiuksiset ovat saaneet hiuksensa kaikista parhaimpaan kuntoon.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 18:19
Kirjoittaja tnn
^Esim. tuossa allaolevassa linkissä on vinkkejä kuivien hiusten tuotteisiin, myös haulla varmasti löytyy lisää asiasta.

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=0

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 10 Huhti 2007, 19:25
Kirjoittaja Furtiva
^Kiitos!! En tiedä, onko vika haku-ohjelmassa vai käyttäjässä, kun en koskaan tunnu löytävän sillä mitään, mitä etsin.
Kokeilin taas vaikka kuinka montaa eri hakusanaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy ::)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 13 Huhti 2007, 10:34
Kirjoittaja poca
Heippa!

Mulla on varmaankin sitten kosteuden puutetta hiuksissa, luulisin... Vai mitä sanotte: otin helmikuussa permiksen pienillä kiharilla. Latvoissa on hirveesti kakshaarasia ainakin viiden sentin pituudelta ja tukka takkuuntuu helposti. Käytän Oysterin shampoota ja hoittista permanentatuille hiuksille ja sit suihkauttelen XZ:n hoitosuihketta joka aamu. Mitä mun kannattaa ostaa, jotta hiukset ois paremmassa kunnossa?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 13 Huhti 2007, 10:51
Kirjoittaja Inotti
Yleensä (ainakin omien kokemusten mukaan) permanentattu hius tarvitsee runsaasti rakennepaikkausta, koska hiushan on permanentissa jonkin verran vaurioitunut.  Itselle ainakin permanentin jälkeen sopi hyvin Joicon K-pakit, joissa on paikkaavaa keratiinia.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 13 Huhti 2007, 10:53
Kirjoittaja Miracle
^^Kannattaa myös muistaa, että pelkät rakennepaikkaavat tuotteet ei yksinään toimi, koska ihan kuiva hius ei niistä hyödy. Kannattaa siis käyttää rinnalla hyviä, kosteuttavia tuotteita. Niistä saa hyviä vinkkejä muita ketjuja lukemalla, erittäin kuiville hiuksille on täällä oma ketjunsa. Sieltä kannattaa katsoa vinkkejä :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Huhti 2007, 18:01
Kirjoittaja Jessie
Kuiville hiuksille ihan hyviä hoitovinkkejä löytyy kiharapäille suunnatuista ketjuista, koska luonnonkihara tukka on luonnostaan kuivempi kuin suora ja vaatii kunnossa pysyäkseen paljon kosteutta.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Huhti 2007, 23:29
Kirjoittaja Kemuli
Entä mistä rakennepaikkauksen tarve noin yleisestikin syntyy? Kun mä en värjää/föönaa/suoristele hiuksia tai tee niille mitään muutakaan kuin pesen :D Niin voiko mulla lainkaan olla tarvetta rakennepaikkaukseen? Rakastuttuani O&H-hoitsikkaan, tuntuu ettei k-pakin jälkeen tuu läheskään niin hyvää lopputulosta ??? Eli siis selvällä suomen kielellä: tarvitsevatko aina ja kaikenlaiset hiukset keratiinilisää vai riittääkö se joka on jo hiuksessa?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 11:56
Kirjoittaja Ananas
^Jos hiukset on pitkät, niin vaurioita ehtii tulla hiuksiin varmasti ja silloin tällöin kreatiinipaikkaus voisi olla paikallaan. Vaurioitahan tulee kaikesta, värjääminen, kampaaminen, nukkuessa pyöriminen, laukkujen hihnojen alle jääminen yms.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 20:18
Kirjoittaja Jonsu
Ananas kirjoitti: ^Jos hiukset on pitkät, niin vaurioita ehtii tulla hiuksiin varmasti ja silloin tällöin kreatiinipaikkaus voisi olla paikallaan. Vaurioitahan tulee kaikesta, värjääminen, kampaaminen, nukkuessa pyöriminen, laukkujen hihnojen alle jääminen yms.
Ja auringon säteet, varsinkin märkään tukkaan ovat rääkki tukalle.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 21:11
Kirjoittaja Trillian
N kirjoitti:Edit. Nyt varasin ajan hiuspohjan ja hiusten analyysiin,siitä pitäisi selvitä hiusteni oikea kunto.Sen mukaan sitten pitää niitä lähteä hoitamaan.Toivottavasti tukkani ei paljastu ihan surkeassa kunnossa olevaksi...
Missä kampaamossa noita tehdään? :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 21:24
Kirjoittaja Trillian
^ Ok, kiitos tiedosta! Tuollainen analyysi voisi olla tosi hyvä juttu, kun en mä noiden aiemmin  tähän ketjuun postattujen kotitestien avulla pääse selville itse oman hiusteni laadusta...  :-[

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 19:46
Kirjoittaja Mariatar
Nostelenpa tätä ketjua. Olen nimittäin nyt ihan sekaisin siitä, mitä hiukseni tarvitsevat. Olen pitkään käyttänyt tosi suuret määrät rakennepaikkaavia tuotteita (esim. K-Pak-rekkua, -vaahtoa & Nexxuksen Keraphixia). Sen lisäksi olen käytellyt myös kosteuttavia tuotteita toki (esim. Moisturizeria ja O&H:ta). Tosin tuossa pari kuukautta sitten oli kausi, jolloin en juurikaan hoitanut hiuksiani (n. kaksi kuukautta.) Sitten tässä ihan parin viikon sisällä olen käytellyt silikonisia tuotteita (Redkenin Heavy Creamia kerran, joka pesussa tehiksen jälkeen Tigin Self Absorbedia.) HC teki tästä pörröpäästä ihmeen sileän, kiitos silikonien.

Hiukset siis ihan karmeat latvoista, varmaan lähinnä nelihaaraisia täynnä. ::) Muutenkin pituuksissa on katkeilleita hiuksia ulkoisten tekijöiden (ja tietty toispuoleisen hoidonkin) takia. Hiukset ovat ruvenneet takkuuntumaan tässä viime kuukausina. Hiuslaatuketjun sivulla 7 on kuva & tarkempaa selitystä (joihon pääsee myös mun allekirjoituksen kautta.)

Kun vedän varovasti yksittäistä (kuivaa) hiusta, ni se ei oikeastaan veny eikä katkea. ??? Sitten jos hiuksia painelee, niin ne vähän tuntuvat kahisevan, mutta toisaalta niin ne on tehneet aina.

Mitähän sitä pitäis nyt sitten käytellä? Ajattelin kokeilla nyt parin viikon kosteuskuuria (esim. O&H:lla, Moisturizerilla ja Humectressilla) ja laittaa kaikki keratiinipitoiset tuoteet tauolle. Ja sit toi Self Absorbed aina silottamaan niitä pörröjä tehiksen jälkeen. Sen jälkeen sitten suunnilleen joka toinen kerta kosteuttavaa ja joka toinen kerta paikkaavaa tehistä. Ja aina tehiksen jälkeen toi SA silottamaan ne ylimääräiset pörröt. Ja K-Pak-vaahto hetkeksi tauolle, oon sitä käyttänyt ihan liikaa viime aikoina. :D Kuulostaako tää tuhoontuomitulta, vai kannattaako kokeilla?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 21:27
Kirjoittaja Withering
^ No, kyllä mä valitettavasti suosittaisin ihan ensiksi saksien näyttämistä -> haarahiukset pois (sulla kun tota pituutta piisaa  :-*). Kuivahtaneeltahan nuo kuulostavat. Reippaasti kosteuttavaa, kosteuttavaa ja kosteuttavaa. Eli ihan oikeilla suunnilla liikut. Keratiini pannaan. Suosittelisin myös öljykuuria (hoitikseen sekoitettuna), voisi tehdä ihmeitä. Itse hankin jojobaöljyä, joka toimii miehen luonnonkiharassa ja tosi kuivassa tukassa kuin unelma (muistat varmaan, minkälainen pörrö).

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 22:14
Kirjoittaja Mariatar
Kiitos vastauksesta, Withering. :-* Pakko luultavasti tosiaan pätkäistä ihan hyvä määrä pois noita haaraisia hiuksia. Ja pitää metsästellä jojobaöljyäkin jostain. Myös hunajaa ja kookoskermaa mietin, kun lueskelin mm. katkeilleiden hiusten ketjua. Kosteutusta kehiin siis, ja paljon! (Itse asiassa tässä oon pikkuhiljaa menossa huuhteleen pois yhdistelmää O&H & Humectress.)

(Nii ja muistan sun miehen hiukset. ;) Tosi hienonpituinen letti, vaikka taisikin olla sillä hetkellä ponnarilla. Ja mä taidan olla aika valikoivasti näkevä, kun mulle jäi mieleen pörröjen sijasta mieletön tuuheus. :D OT.)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 22:20
Kirjoittaja Hue
Mariatar: Pienestä tuoksukaupasta saa jojobaöljyä todella edullisesti (2.50€ / 25ml) ja postikulutkin ovat minimaaliset. Sieltä saa myös edullisesti sheavoita, joka on erinomaista latvojen kosteutukseen (tehiksen seassa, ennen pesua latvoille ja jätettävänä.)

http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html

Täällä on juttua sheavoista ja pienestä tuoksukaupasta:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=307501#p307501


Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 22:29
Kirjoittaja Mariatar
Kiitos Emi-lynillekin! Pitääpä tarkastella noita.

Kiva tietää nyt, mikä on ongelma, niin voi alkaa ratkoa sitä. :D

Edit. Tilaus lähti menemään. Niin ja pistin vahingossa L'Anzan Hair Repairia jätettäväksi ihan latvoihin, mutta ehkä toi ei tee ihan kauheaa jälkeä. Toivottavasti huomenna hiukset muutenkin pätkiintyy. ;)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 14:54
Kirjoittaja Humppasusi
Olen pidemmän aikaa hoitanut tämän rakennepaikkaus/kosteutus homman sillä, että käytän kosteuttavia hoitoaineita, ja paikkaavia jätettäviä (yleensä k-pak tai ce-vaahto). Tämä tuntuu toimivan, sillä luonnonkihara ja karhea tukkani ei liiemmin välittänyt k-pak rekusta tai muustakaan. Noilla jätettävillä saan aikaan hyvän tuntuisen tukan.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 12:03
Kirjoittaja Luscious
Ylva kirjoitti: ^ Ok, kiitos tiedosta! Tuollainen analyysi voisi olla tosi hyvä juttu, kun en mä noiden aiemmin  tähän ketjuun postattujen kotitestien avulla pääse selville itse oman hiusteni laadusta...  :-[
Missä tuollaisia testejä voi tehdä? En löytänyt tästä topicista mitään sen suuntaista linkkiä.. oonko sokea?  :-X

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 11:22
Kirjoittaja Christine
Nostelempa tätä ketjua minäkin. Sain hiuksiin aivan uskomattoman pehmeyden pestessäni XZ tyrnillä ja perään pelkkä XZ tyrni tehis.  :o Tajusin että ongelmani on varmaan sama kun Mariattarella. Keratiinia on tullut lyötyä hiuksiin jatkuvalla syötöllä. Ei ihmekkään kun hiukset vähän koppuroituvat. Nyt on tulossa postissa Nexxun Theratin ja Hydrade, nuo molemmat lienevät pelkästään kosteuttavia. Mitä muita hyviä kosteuttavia tuotteita minun kannattaisi hankkia? Erityisesti kiinnostaa jätettävät, hitsi... Kaikkea sitä oppiikin.

Täällä mainittua jojobaöljyä ja sheaa tilasinkin jo pienestä tuoksukaupasta  ;D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 13:37
Kirjoittaja Hue
Christine: Miten olisi Lanzan Moisture Healing sarja tai MOP C-system Hydrating hoitoaine ja shampoo?

Lanzan Moisture Healing sarjasta sä olit muistaakseni ainakin kiinnostunut. Suosittelen! Shampoo on ihanan hellävarainen ja kosteuttava. Hoitoaine kosteuttaa hiuksia todella tehokkaasti ja tekee hiuksista todella sileät. Hoitoaineessa on aivan ihanan paksu koostumus. Tuoksukin on ihanan mieto (kookos) kummassakin.

MOP C-system Hydrating on toinen kokeilemisen arvoinen sarja (ja puolet halvempi). Tuntuu, että Hydrating shampoo on hellävaraisempi ja kosteuttaa vielä tehokkaammin kuin Lanzan Healing Moisture Tamanu Cream shampoo. Itselläni ei ole (vielä) kokemusta Hydrating hoitoaineesta, vaan käytössä on ollut saman sarjan Moisture Complex hoitoaine.

Jätettäviä en osaa oikein vinkata, kun tajusin juuri, että melkein kaikki käyttämäni jätettävät ovat rakennepaikkaavia.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 13:56
Kirjoittaja Christine
Joo noita MOPin Hydratingeja mulla on ollutkin... Ärsyttää vaan kun täällä ei ole niitä isoissa pulloissa, semmonen pieni humpsahtaa hetkessä tyhjäksi. Lanzoja himottelen ja ehkä tilaankin kun kuukausi vaihtuu, ne kun on aika törkeän hintaisia. En käsitä miten ne Moisturet on niin paljon kalliimpia kuin muut  ??? Oisko sitten mitään kosteuttavaa tehistä? Noi lanza ja mop kun ovat ihan "normihoitsuja".

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 14:01
Kirjoittaja Anissa
Joicon IHT ainakin kosteuttaa tosi tehokkaasti,mutta myös rakennepaikkaa.Joicon Moisturizer taas on ainakin mun hiuksiin tuntunut yksinomaan kosteuttavalta tehikseltä.Myös tuo Hydrade toimii,kun sitä muhittelee hiuksissa pidemmän aikaa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 14:47
Kirjoittaja Vivi
^Tuo L'Anzan Moisture Treatment myös rakennepaikkaa, että jos ihan puhtaasti kosteuttavaa haluaa, niin tuo ei ehkä ole paras siihen.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 18:57
Kirjoittaja Christine
Joicon IHT ja Moisturizerkin taitavat olla enemmän tai vähemmän rakennepaikkaavia tuotteita?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 19:28
Kirjoittaja Hue
Christine kirjoitti: Joicon IHT ja Moisturizerkin taitavat olla enemmän tai vähemmän rakennepaikkaavia tuotteita?
IHT sisältää ainakin paljon keratiinia, joten kyllä rakennepaikkaavuutta löytyy.

Ja tosiaan katsoin Lanzan Moisture Treatmentin INCI;ä ja siinäkin oli aika paljon keratiinia.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 26 Heinä 2007, 14:39
Kirjoittaja Mariatar
Mietin, et mihinköhän ketjuun tämä viesti sopis parhaiten, mut ehkä tänne kuitenkin, kun on ollut aiheesta puhetta...

Hitto kun onkin nimittäin vaikea löytää pelkästään kosteuttavia, ei-keratiinipitoisia hoitiksia/tehiksiä, jotka ovat myös hyviä. :P Mutta ostoslistalla nyt MOPilta se Hydrating-hoitis, toi "liian kallis" L'Anzan Kukui Nut -hoitis sekä Tigiltä Brunette Goddess -hoitis, joka silikoniensa ansiosta toivottavasti myös silottaa tätä pörrökasaa (joka tosin on jo paljon paremmassa kuosissa kuin taannoin.) Edit. Niin ja unohdin tietty ton XZ:n Tyrni-tehiksen, kiitos vaan suosittelusta Christinelle. :) Edelleen kosteuttavat jätettävät ovat hakusessa, lähes kaikissa omistamissani jätettävissä kun on sitä keratiinia. ::)

Niin ja se jojobaöljy on vallan mainiota tähän tukkaan, vaikka pestessä meinaakin tuntua pörröltä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 11 Loka 2007, 00:43
Kirjoittaja Margot
Koetin miettiä noita rakennepaikkauksen tarpeen oireita, mutta en kyllä tunnista niitä omassa tukassani. Ihmetyttää vaan, miten se muka olisi mahdollista, kun värjään hiuksia (tummemmaksi) ja ne ovat pitkät (johonkin lapaluiden alapuolelle). Enkö vain tunnista rakennepaikkauksen tarvetta vai onko muka mahdollista, että kaikki värjätyt pitkät hiukset eivät sitä kaipaisikaan?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 11 Loka 2007, 00:53
Kirjoittaja Tiitunen
Kai se käsittääkseni on mahdollista. Onhan ilmeisesti juureksissakin heitä, joilla on kestovärjätyt hiukset, mutta rakennepaikkaavat eivät silti sovellu? Voisihan rakennepaikkaavaa ehkä kokeilla vaikka muutaman kerran, ja jos tulos on huono, eikä hius tunnu mitenkään vahvistuvan, jättää rakennepaikkaavat suosiolla pois. Hyvähän se vain on, jos tukka on niin terve, ettei kaipaa paikkausta.  :D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 02 Marras 2007, 21:40
Kirjoittaja Chaos
Mä oon nyt ihan ymmälläni. Luulis, että värinpoistolla räjäytetyt ja blondatut hiukset kaipaa rakennepaikkausta. Eilen pidin Nexxuksen Keraphiksia yli tunnin ja tulokseksi tuli takkuinen hius, joka aivan karhea. Oon käyttänyt tuota kerran viikossa, muuten kosteuttavia. Enkä mä viitsi tota jättää käyttämättäkään. Kannattaisko mun sekoittaa tota kosteuttavan hoitiksen kanssa ja laittaa öljyjä sekaan, jos niin toimis paremmin? Musta on aina tuntunu siltä, että mun hiukset kaipaa enemmän kosteutusta kuin rakennepaikkausta. Vaikka on nyt toiaan käsittelyjä takana. Tosin jonkin aikaa sitten käytin Keraphixia joka toisessa pesussa. Lyhyellä vaikutusajalla tuo taitaa toimia mulla paremmin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 17:51
Kirjoittaja Nienna
^ Kyllä se hius tuntuu vain kestävän - tai mulla ainakin, monta värinpoistoa + värjäystä lyhyessä ajassa ja pesu jollain pirkkasamppoolla. Hyvin ovat kestäneet.  Eli ei se värinpoisto ole aina se viimeisin paha, joka vie hiukset päästä.

Totta kai nämä jossain vaiheessa räjähtävät, jos en ala parantamaan hiusrutiinejani..

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 18:06
Kirjoittaja Tiitunen
Mariatar: En tiedä, viittasitko tähän, mutta Kukui Nut -hoitiksessa on keratiinia, vaikka se pääasiassa kosteuttava onkin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 19:58
Kirjoittaja nukka
Rankkaa homma tämä hiusinnostus kun jatkuvasti tulee uutta ja uutta asiaa. Yhden asian kun ymmärrät ja opit niin tulee kaksi uutta tilalle ;D

Mulla meni joulukuisen värjäyksen takia hiukset aika koppuraksi, olivat ne sitä ennen jo kuivat mutta tuo värjäys räjäytti latvat ihan kokonaan. Eli rakennepaikkaavaa vissiin tarvitaan? Tosin olen vasta nyt innostunut hoitamaan hiuksiani oikein ja kosteuttamaan oikein urakalla. Se tuntuu vähän auttavan, ainakin kun lähmin Vo5 Fade Defyä vähän väliä hiuksiin niin ne vaikuttavat paremmilta. Hiukset tuntuvat oikein imevän sitä, eli kuivuudesta ne ainakin kärsii.

Jos nyt ajatellaan että käytän tehohoitona XZ tyniä ja rakennepaikkaavana Vo5 Instant Rescueta, niin miten noita pitäisi "yhdessä" käyttää? Mahdollisimman usein XZ tyrniä ja muutaman kerran kuussa Vo5 Instant Rescueta?

Pesenkö hiukset ensin ihan normaalisti shampoolla ja hoitoaineella ja sitten laitan tuota Vo5 Instant Rescueta, annan vaikuttaa, pesen ja laitan sitten hiuksiin jätettävää?

Saako tuommoista rakennepaikkaavaa muhittaa samoin kuin tehohoitoa?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 20:09
Kirjoittaja NarnianQueen
Luin MUA'n Joicon käyttäjäkokemuksista sellaisen ohjeen, että rakennepaikkaava pitäisi laittaa hiuksiin ensin, sitten poishuuhtelun jälkeen erikseen se kosteuttava aine. En tiedä, onko se nyt lopputuloksen kannalta tehokkaampi tai oikeaoppisempi menetelmä kuin täällä yleiseltä tuntuva tapa sekoittaa rakennepaikkaava ja kosteutushoito keskenään... mutta saatan kokeilla sitä metodia seuraavalla kerralla, kun Joicon rekkua käytän.
Tämä hius ei juuri ehkä sitä niin tarvitsisi, mutta pituutta on kuitenkin paljon ja pidän hiuksia usein kiinni, joten katkeilemisen vaara on olemassa. Toisaalta, tehohoidon jälkeen kutreilla on taipumus lässähtää, eli lähmääntyä nopeammin, kuin pelkän kevyen hoitoaineen jäljiltä - jolloin hiukset on taas pestävä useammin, mikä ei sekään ole välttämättä hyväksi.  ::)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 20:36
Kirjoittaja Erykah
Ovatko hiukset rakennepaikkauksen vai kosteutuksen tarpeessa kun ne takkuuntuvat rastamaisiksi möykyiksi joistain kohdin?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2008, 23:01
Kirjoittaja Herya
Kumpaakohan mä tarvin. Tukka on vaalennettu, vaalennan juurikasvua n.kerran kuussa tai kahessa (oma väri on melko vaalea niin ei juurikasvua näy kovin selkeesti OT). Tukkani on piikkisuora. Latvat tuntuvat kuivilta ja ne hapsottaa helposti. Joskus jos harjaa märkänä jokunen hius saattaa venyä ja kihartua. Tukkani on silti tosi kiiltävä ja sileä paitsi latvoista karhea mutta silti kiiltävä. Kakshaarasia tai moni haarasia ei mulla kauheesti ole koskaan ollutkaan. Tällä hetkellä ei näy yhtään. Hiukset on talvella varsinkin sähköset. Onkohan tässä riittävästi infoo jo. Ainiin ja kun jotkut puhuu että tigin O&H on kosteuttava ja jotkut että se on rakennepaikkaava niin mulla se ainakin teki tosi karheeks hiukset, en tiä mistä johtuu..Hiusten latvat myös jotenkin niinkun liimautuu toisiinsa ja tuntuu että ois takkuja vaikka en ois liikauttanutkaan päätäni, ne jotenkin liimautuu paikallaankin ollessa. Kauheet sepustukset ;D mut ois jo kiva löytää ne sopivat tuotteet kun vaan tietäs mitä etsiä  :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 09:57
Kirjoittaja ellen
Multimielipiteitä taas ;)

Ssannna-, voit muhittaa rakennepaikkaavaa siinä missä kosteuttavaakin hoitista, itse asiassa rekkua kannattaakin muhittaa varsinkin kelmun ja pipon alla. Eli ensin siis pesu, sitte rekku muhimaan, huuhtelu, sen jälkeen voi käyttää pikahoitista sulkemaan hiussuomut ja selvittämään mahdolliset takut ja lopuksi taas jätettävää. Rekkua tosiaan voi myös sekoittaa kosteuttavaan hoitikseen, joillekin tämä on ainut tapa saada jotkut tietyt tehikset tehoamaan/toimimaan.

Erykah, mie sanoisin, että tarvitset paljon kosteuttavaa ja silaria pintaan.

NQ, oliko MUA:ssa mainintaa, että pitäisikö sen kosteuttavan hoitiksen antaa vaikuttaa yhtä kauan aikaa kuin sen rekunkin, vai riittääkö muutama minsa? Jos kokeilet pitempää muhitusta, kerrothan lopputuloksista.

Hemppa, kuulostaa siltä, että joko sulle riittää O&H rakennepaikkaavana tai että O&H on ihan liian kosteusköyhää sun rääkätyille kutreille. Mie en kyllä osaa sanoa varmasti kummasta on kyse.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 15:37
Kirjoittaja Ursula
Voi kamala, luin keskustelun läpi ja tulin siihen tulokseen, että mun hiukset kaipaavat sekä kosteutta että rakennepaikkausta. Mulla on kyllä kotona tarvittavia tuotteita, ainakin muiden kokemusten perusteella vaikuttavat oikeilta, mutta ilmeisesti en ole käyttänyt niitä tarpeeksi usein tai tarpeeksi pitkällä vaikutusajalla. Eniten ongelmia mulle tuottaa sopivan jätettävän hoitoaineen löytäminen, koska jotkut tekevät hiuksista klimppiset, vaikka eivät ole muotoilutuotteita, mutta toiset eivät ole tarpeeksi tehokkaita.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 03:09
Kirjoittaja calypso
NarnianQueen kirjoitti: Luin MUA'n Joicon käyttäjäkokemuksista sellaisen ohjeen, että rakennepaikkaava pitäisi laittaa hiuksiin ensin, sitten poishuuhtelun jälkeen erikseen se kosteuttava aine. En tiedä, onko se nyt lopputuloksen kannalta tehokkaampi tai oikeaoppisempi menetelmä kuin täällä yleiseltä tuntuva tapa sekoittaa rakennepaikkaava ja kosteutushoito keskenään... mutta saatan kokeilla sitä metodia seuraavalla kerralla, kun Joicon rekkua käytän.
Minä teen usein niin että ensin _hieron_ rakennepaikkaavan tehiksen hiuksiin ja sen jälkeen levitän kosteuttavaa tehistä päälle (yleensä vielä paljon reilummalla kädellä), joskus annan rakennepaikkaavan vaikuttaa ja imeytyä yksinään hiuksissa hetken ennen kosteuttavaa tehistä. Jotenkin huuhtelu tässä välissä tuntuu turhalta ja olen huomannut että rakennepaikkaava toimii paremmin kun sitä ei sekoita kosteuttavaan vaan laittaa ensin, ja nimenomaan hellästi hieroen  :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 22:39
Kirjoittaja Tiitunen
Pahoittelen, jos tätä on käsitelty jo, mutta jos tukka tuntuu hyvältä rekun jälkeen, tarvitseeko teidän mielestä laittaa sulkeva hoitis? Yleensähän sanotaan, että jos tukka tuntuu hyvältä, sulkevaa ei tarvita. Mutta onko tukalle erityistä hyötyä sulkevan käyttämisestä rekun jälkeen, edistääkö se jotenkin paikkaajien pysymistä hiuksessa tms.?

Tyhmiä kysymyksiä...

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 22:52
Kirjoittaja Ice
^ Jos hius tuntuu hyvältä, se oletettavasti on jo suomuiltaan kiinni. Rekut, lanza ja joico, ovat happamia pHltaan eli ne sulkevat hiuksen sen puolesta (josta ihmettelyn aiheeseen, että miten ne tavarat kerkiävät sinne sisään ennen suomujen sulkeutumista..)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 18:32
Kirjoittaja zubi
sipe kirjoitti: Hiuksista puuttuu kosteutta kun:
1. Ne tuntuvat kovilta (tai "rapeilta")
2. Hiuksia rutistettaessa nyrkin sisällä kuuluu hentoa mutta selkeää  ritinää/rutinaa/rahinaa tms.
3. Niistä puuttuu kiilto
4. ne takkuuntuvat helposti
5. Niihin tulee helposti kaksihaaraisia
Helppivää, noi jututhan kertoo mun tukasta...  :-\

Nyt musta nimittäin tuntuu, että olen tosi kovassa kosteutuksen tarpeessa. Mä olen varmaankin käyttänyt liikaa rakennepaikkaavia tuotteita, koska hiuksista on tulleet ihan mahdottomat. Latvat tuntuvat kuivilta ja rapisevilta. Löytyykö pika-apuun markettimerkeiltä tai Suomesta saatavilta kohtuuhintaisilta merkeiltä mitään selkästi kosteuttavaa (tehistä), millä voisin koittaa paikata tilannetta nyt ja heti?

Pystyn kyllä jatkossa tilaamaan esim. LF:stä tuotteita. Joicon Moisturizer -tehis houkuttaisi, mutta tämän ketjun mukaan sekin sisältää keratiinia. Ymmärsinkö oikein, että MOPin C-system olisi puhtaasti kosteuttavaa kamaa?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 23:33
Kirjoittaja minnaliini
^ Mä haluisin neuvoja ihan samassa asiassa!

Luulisin, että paljon noita pelkästään kosteuttavia tehiksiä ei oo markkinoilla: tätä on kyselty täällä muutaman kerran, eikä kunnon vastauksia oo tullu. Mutta onhan se nyt kumma, ellei tehistä saa ilman paikkaavia aineita!? Itsekin korputin tukan rekulla vähän aikaa sitten ja olen yrittänyt nyt vältellä rakennepaikkausta. Vaikee vaan löytää tuotteita!

Tuolla tehis-ketjussa kerroinkin vähän aikaa sitten WWW:n kosteuttavasta naamiopönikästä, johon olen ollut ihan ok-tyytyväinen. Se ei varmaankaan sisällä mitään paikkaavaa, mutta varmasti on tehokkaampiakin kosteuttajia tarjolla!

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 23:59
Kirjoittaja Hunajapupu
Zubi ja minnaliini, löytyisikö tästä Todella kuivat hiukset -topicista vinkkejä teille? :)

Itse voisin vinkata sen verran, että suosittelen ehdottomasti öljyjä kuiviin hiuksiin. Mulla oli hiukset päässyt tosi kuiviksi kun laiminlöin öljyjen käyttöä, hiukset oli supertakkuuntuvat, rahisivat kuivuudesta, kiillottomat jne. Nyt olen taas käyttänyt säännöllisesti öljyjä hoitisten seassa (mm. Tigi Brunette Goddess, Tigi Moisture Maniac, Nexxus Humectin) noin kuukauden ajan ja hiukset on nyt ihanan kosteutetun ja hyvän tuntuiset. Eivät rahise enää eivätkä takkuunnu. :)

Öljyistä olen itse käyttänyt avokadoöljyä, kookosöljyä, manteliöljyä jne. Suosittelen kyllä testailemaan, auttaa hyvin kuivuusongelmaan. Lisäksi etenkin Nexxuksen Humectin on toiminut mulla hyvin nimenomaan kosteuttavana hoitiksena.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 09:43
Kirjoittaja zubi
Kiitos Hunis!

Pelkästään kosteuttavia tuotteita on tosiaankin aika vaikea löytää. Tuossa Hunajapupun linkittämässä ketjussakin on puhetta kosteuttavina sarjoina sellaisista (K-pak, IHT), joiden tässä ketjussa on taas todettu olevan enemmän rakennepaikkaukseen kallellaan...

Mulle on päässyt käymään niin, että olen uskonut pakkaustekstejä ja monia selkeästi rakennepaikkaavia tuotteitahan mainostetaan hyvinkin kosteuttavina. Tietenkään ei pitäisi juureksena uskoa moisia ja aina tulla tsekkaamaan mitä foorumilla on puhuttu, mutta...  :-[ Rakennepaikkausta hiukseni kaipaavat ehdottomasti etenkin nyt kun tukkaa on taas vaalennettu ja vaalennetaan varmaan edelleen, joten ostamani tuotteet eivät varmasti ole minulle huonoksi, mutta tarvitsen jotain ihan selkeästi kosteuttavaa niiden lisäksi, ettei tule rakennepaikkauksen yliannostusta.

Pitääkin tutustua huolella noihin öljyihin ja niitä käsitteleviin ketjuihin. Olen jotenkin kuvitellut, että niiden käyttö olisi kauhean vaikeaa tai hankalaa, mutta ilmeisesti näin ei ole, koska niin moni juurikasvulainen niiden nimeen jo vannoo. Edullisia ne ainakin ovat, eli siinä mielessä just sitä, mitä haenkin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 11:36
Kirjoittaja ellen
Zubilainen ja minnaliini, kyllä löytyy pelkästään kosteuttaviakin tehiksiä, joissa ei ole keratiinia. Tässä joitakin esimerkkejä:

- Kevin.Murphyn Born.Again -tehis: todella tehokas kosteuttaja
- LV-tehis + öljyt (ja hunaja sekä aloe vera -geeli): toimii oikeasti ja on edullista
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask: hurja tuoksu, mutta toimii tämäkin
- Nexxuss Humectin: suosittu suosikki
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer: tehokas pikahoitis, joka sopii muhitteluun
- Tigin O&H: vanha tuttu, joka joidenkin tukkaa karheuttaa, vaikka ei olekaan täysiveroinen rekku
- MOP C-System Hydrating Conditioner: raikastuoksuinen tehopakkaus
- Crestol Color Gloss (pigmenttiversio ja ilman väriä oleva versio): simppeleitä ja tehokkaita

Noissa tuotteissa saattaa olla hiukkasen kasviperäisiä proteiineja, jotka eivät rakennepaikkaa ja siksi korputa niin tehokkaasti kuin keratiini.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 11:43
Kirjoittaja zubi
^ Kiitos ellen! Ostoslistalla siis öljyt ja LV-tehis, myöhemmin voisin tehdä LF:ään tilauksen (esim. MOPia tai Nexxusta). :) O&H:sta en koskaan saanut kauheasti irti, vaikka sitä onkin kovasti aina hehkutettu täällä, joten kokeilen nyt jotain muuta.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 11:46
Kirjoittaja ellen
^ Voisin zubi antaa sulle pienen samplen tosta mun Kevin.Murphystä seuraavan kerran, kun nähdään miitissä tai vastaavassa, niin pääset testailemaan sitäkin joskus.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 11:47
Kirjoittaja zubi
^ jess!!  :-*

Sitähän näyttääkin saavan LF:stä ihan suht kivaan hintaankin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 12:22
Kirjoittaja Hunajapupu
zubi kirjoitti: Pitääkin tutustua huolella noihin öljyihin ja niitä käsitteleviin ketjuihin. Olen jotenkin kuvitellut, että niiden käyttö olisi kauhean vaikeaa tai hankalaa, mutta ilmeisesti näin ei ole, koska niin moni juurikasvulainen niiden nimeen jo vannoo. Edullisia ne ainakin ovat, eli siinä mielessä just sitä, mitä haenkin.
Ei ole hankalaa, eivätkä öljyt edes välttämättä vaadi mitään pitkiä muhitteluja jos ei jaksa aina muhitella. Itse otan kämmenelle hoitista ja sitten tiputtelen sen sekaan öljyä hieman ja sekoitan ne toisiinsa ja levitän hiuksiin. Annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen pois. Lyhyttäkin vaikutusaikaa käyttämällä tuloksia alkaa näkyä muutamien pesukertojen jälkeen. Jätettävänä en ole vielä itse öljyjä testannut, mutta sillä tavalla saisi toki lisäkosteutusta hiuksiin. Ja edullisuus on tosiaan plussaa, itse aloitin öljykokeilut oliiviöljyllä jota oli kaapissa ruoanlaittoa varten ja oikeastaan tuo oliiviöljy on vieläkin mun suosikkiöljy joten ei tule kalliiksi. :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 22:50
Kirjoittaja zubi
Hommasin nyt LV-tehiksen ja eka pitkä muhittelu takana. En tiedä kuvittelenko vain vai onko tukka upean pehmoisen tuntuinen...ihanaa kun tuossa ei ole ylimääräisiä hajusteitakaan. Meinasin semmoista vielä teiltä kysellä, että onko tuo LV nyt ihan puhtaasti kosteuttava hoitis semmoisenaankin vai tarvitseeko se seurakseen monesti mainittuja öljyjä? Niitä kun en vielä tullut ostaneeksi, mitä nyt ruuanlaittoa varten näyttäis rypsiöljyä olevan kaapissa.


Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 23:56
Kirjoittaja Hermione
^ Mulla toimii kyllä ihan ilmankin. Käytän yleensä pikahoitiksena, eli en suuremmin edes muhittele. Jos lisäboostausta joskun kaipaan, niin sitten saatan lisätä öljyä tai hunajaa ja ehkä muhittaa vähän kauemmin.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 10:20
Kirjoittaja ellen
Munkin kutristolle ihan pelkkä LV-tehis riittää ilman mitään hunaja-, aloe vera - ja öljylisiä. Kannattaa myös kokeilla pientä määrää LV-tehistä jätettävänä, tekee todella pehmeät hiukset ;).

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 10:28
Kirjoittaja zubi
^ ja ^^
Hyvä juttu, kiitos tytöt! Ihanan tuntuinen tukka on kyllä nyt kun tolla eilen muhittelin ja pikkuriikkisen laitoin myös kuivimpiin kohtiin jätettävänä. Aina parempi, jos hyvää kosteuttavaa kamaa saa ihan täältä koto-Suomesta ja vielä suomalaiselta brandilta ilman hajusteita.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 00:48
Kirjoittaja Kissi
Eh. Oon nyt lukenut niin paljon ketjuja täällä läpi, että pää meni ihan tukkoon  :-X

Osaako viisaammat nyt neuvoa - mulla siis katkeilee hiukset. Tämä ei ole hiustenlähtöä, hiukset ei lähde hillittöminä tuppoina eikä juurineen. Sen olen ymmärtänyt, että kosteutta kaipaava tukka on kuiva, eikä minun hiukseni ole kova koppura vaan ihan pehmeä ja kiiltoakin on. Ja jos hiukseni kaipaisivat rakennepaikkausta, niiden vissiin pitäisi venyä ja paukkua, mutta kun ne ei tee sitäkään! Eli ei mun hiukset sitä purkkaakaan ole. Nyt loppuu ymmärrys! Miksi ne sitten katkeilee? Pesun yhteydessä ei uskaltais tukkaan koskeakaan, kun jos latvoista vetää niin jatkuvasti sieltä lähtee hiuksia. Ja harjaus myös, uaaaa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 10 Maalis 2009, 13:03
Kirjoittaja Magia
^ Ei se nyt ihan niin yksiselitteistä välttämättä ole. Voi olla että hiuksesi kaipaavat sekä kosteutta että rakennepaikkausta, tai eivät kumpaakaan. Voi olla että hiuksesi ovat rakenteeltaan sellaiset ohuemmat, jotka katkeilevat helpommin. Mutta ei varmasti ole pahitteeksi sekä kosteuttaa että rakennepaikata, kosteutta nyt ei ainakaan tule koskaan liikaa, rakennepaikkaustakin harvoin, mutta sen kyllä huomaa.

Mutta tuo selitys kyllä minusta kuulosti enemmänkin sellaiselta ihan normaalilta hiustenlähdöltä, kuin katkeilulta. Ylenmääräisen katkeilunkin kyllä tuntee, ja etenkin jos suihkun jälkeen vetämällä lähtee hiuksia, niin minusta se on kyllä sitä hiustenlähtöä eikä katkeilua.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 14:34
Kirjoittaja Fantti
Miksi mulle käy aina näin  ;D Ensin metsästän pitkin kaupunkia Lorealin vaaleanpunaista tehohoitoa. Yksi ainut kauppa myy sitä keskikokoisessa kaupungissa  ??? No nyt olen juossut tämän LV tehiksen perässä eikä sitäkään missään. Millä perusteella kaupat tekee valikoimansa. Kuka siis tätä LV:tä myy. Täällä k-ryhmä ainakaan myy kuin shampoota ja hoitoainetta. En jaksa enää juosta, joten jos joku voisi auttaa asiassa.


Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 14:43
Kirjoittaja Tiukunen
^ Mä ostin oman LV:ni s-marketista, josko niistä löytyisi vielä?  ;)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 14:47
Kirjoittaja ellen
Fantti kirjoitti: No nyt olen juossut tämän LV tehiksen perässä eikä sitäkään missään. Millä perusteella kaupat tekee valikoimansa. Kuka siis tätä LV:tä myy. Täällä k-ryhmä ainakaan myy kuin shampoota ja hoitoainetta. En jaksa enää juosta, joten jos joku voisi auttaa asiassa.
Tästä on ollut useassa paikkaa puhetta ja joku oli kysynytkin, että missä LV-tehistä myydään. Vastauksena oli, että S-ryhmä myy ja jotkin hajanaiset halpiskaupat. Foorumin omalla haulla en löytänyt kyseistä keskustelun pätkää, mutta täällä jossain se on ;).

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 12 Maalis 2009, 16:34
Kirjoittaja nukka
Minä olen löytänyt LV-tehistä Halpa-halleista.

Olen aina tehnyt niin että olen vähän vajaaseen LV:n tehohoitoon sekoittanut jonkin verran oliiviöljyä ja/tai rypsiöljyä. Kovin suurta vaikutusta en ole ainakan vielä huomannut tehoon, mutta nyt aloin miettimään että voiko siitä olla jotain haittaakin, voiko se jotenkin pilaantua jos ajatellaan että yksi puteli kestää n. kuukauden? Tai härskiinityä.. Mitä haittaa siitä on hiuksille jos öljy härskiintyy?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 09:27
Kirjoittaja Palmikko
Mitä suosittelisitte mun  ongelmatukalle?

Mun hukset koki aika shokin mahdollisesti ravinnepuutoksista, joten ennen suorat, sileät ja kiiltävät hiukseni kihartuvat helposti, ovat kevyet, helposti "leijuvat" ja hennot. Hiukset ovat ikään kuin paikoitellen taittuneet ja päistään kaarevat.  ???  Tukan paksuudesta on mennyt ainakin kolmasosa.  :(  Kaipaisin siis hiuksiini kiiltoa,  raskautta ja jämäkkyyttä. Olen lähiaikoina keskittynyt etenkin kosteuttamiseen, ja hiukset ovat kyllä paremmassa kunnossa, eli kiiltävät enenmmän ja tuntuvat sielämmiltä. Ne ovat myös suoremmat.

Edelleen vain kaipaisin sellaista vahvuutta lötköihin hiuksiini. Voisiko rekku auttaa? Ainoa edes rekun kaltainen kokeilemani tuote on Joicon IHT (eikös se myös rakennepaikkaa?), jolla saan mukavan suorat ja pehmeät hiukset. Harmi vain, että sileämmät hiukset tuntuvat myös ohuemmilta.  :-\ Noh, olen valmis kärsimään siitä, jos tukka näyttää muuten hyväkuntoiselta.  :)

Mistähän esim tuota Joicon rekkua saisi kaikkein halvimmilla? Saako sitä Suomesta ollenkaan?  ???

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 09:55
Kirjoittaja muutettu
^ Kuulostaisi siltä, että Joicon rekku sopisi sulle oikein hyvin tuon IHT:n seuraksi. :) Se juuri rakennepaikkaa ja näin ollen jämäköittää hiusta.
Sitä saa myös Suomesta, mutta hinta on todella suolainen, 150 ml maksaa noin 30e omien muistikuvieni mukaan. Halvempaa on siis tilata, esimerkiksi Hairsupermarketista (www.hairsupermarket.com), siellä 150 ml tuubi maksaa £10.57 (~12 euroa) ja litran pönikkä maksaa £25.15 (~30 euroa).

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Huhti 2009, 19:41
Kirjoittaja Palmikko
^ Kiitos! Rekun kokeileminen tosiaan kiinnostaisi...

Hmmm, tilaaminen tosiaan olisi fiksuinta, mutta mikä tuollaisissa nettikaupoissa käy maksuvälineeksi? Minulla on vain visa electron...

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 00:40
Kirjoittaja muutettu
^ Visa Electron käy maksuvälineeksi noissa nettikaupoissa, jos siinä on Verified by Visa-toiminto. Sen saa ainakin OP:n, Sampon ja Nordean korttiin klikkaamalla sen päälle nettipankista.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 07:53
Kirjoittaja Palmikko
Okei... Luulisi sen sitten onnistuvan! Kiitoksia.  :)  Täytyypä laittaa tilaus menemään heti kuin rahatilanne sallii...  :D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Helmi 2010, 14:28
Kirjoittaja EllaBella
Voi vitsi, kumpi tämä nyt on...
Vedin, vedin ja vedin hiusta, oikein kunnolla. Ei millään mennyt poikki. Sitten kiskaisin nopeasti ja voimalla ja hius napsahti kuuluvasti poikki.

Olen tätä ketjua selannut edes ja taas, mutta kumpi siis on merkkinä tuohon. Kosteutan vai paikkaan enemmän?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Helmi 2010, 21:36
Kirjoittaja minnaliini
^ Musta toi kuulostaa rakennepaikkauksen tarpeelta. Tukka on siis purkkamainen ja venyvä ja kaipaa rakennetta. (ei sitä kosteuttakaan saa kuitenkaan unohtaa). 

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 23 Helmi 2010, 12:47
Kirjoittaja EllaBella
Kiitos  :) Tämän vastauksen innoittamana rekutan tänään antaumuksella ja muhituksella  8)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Maalis 2010, 20:28
Kirjoittaja wilma
Onko marketeissa mitään halpaa tuotetta joka ( edes vähän ) rakennepaikkaisi hiusta? Mulla ei ole varaa ostella noita kampaamoaineita, ja olen pikkuhiljaa päätynyt siihen että osa latvoista kaipaisi vähän rakennepaikkausta mutta mutta..  :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Maalis 2010, 21:02
Kirjoittaja BlueBerry
^Mun muistaakseni ainakin XZ:n xylitol tehiksessä olisi kosteuttavia ja rakennepaikkaavia tehoja molempia.. Siitä en sitten osaa sanoa, miten paljon se rakennepaikkaa, mutta tehiksenä se on ainakin hyvä :) Toisaalta, jos hinnasta puhutaan, tuo xylitol tehis tulee yhtä kalliiksi kuin jotkut kampaamotuotteet, jos katsotaan litrahintaa. Tuota xylitol tehistä kun on siinä putelissa aika vähän.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Huhti 2010, 09:18
Kirjoittaja Lynnei
Voiko muuten käsittelemätön, suoristusraudalla melkein päivittäin rääkätty tukka kaivata rakennepakkausta? Varsinkin kesällä lämpösuojat lomailivat vähän turhankin useaan otteeseen..  :-[ Latvani ovat todella ohuiksi saksitut koppurat, jotka ilman suoristusta sojottavat ties mihin suuntaan. Jos pesusta on kulunut pitempään kuin vuorokausi, takkuja löytyy eikä sileydestä tietoakaan  :-\ Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on suht paljon. Lätistyvät äärimmäisen helposti.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Huhti 2010, 16:11
Kirjoittaja EllaBella
Lynnei kirjoitti: Voiko muuten käsittelemätön, suoristusraudalla melkein päivittäin rääkätty tukka kaivata rakennepakkausta? Varsinkin kesällä lämpösuojat lomailivat vähän turhankin useaan otteeseen..  :-[ Latvani ovat todella ohuiksi saksitut koppurat, jotka ilman suoristusta sojottavat ties mihin suuntaan. Jos pesusta on kulunut pitempään kuin vuorokausi, takkuja löytyy eikä sileydestä tietoakaan  :-\ Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on suht paljon. Lätistyvät äärimmäisen helposti.
Joo, kaipaa. Minä suoristin joka päivä parin vuoden ajan hiuksia ja ne kyllä kaipas rekkua.
Joicon rekku pelasti mun hiukset, muiden hyvien tuotteiden ohella. Mutta rekku on mielituotteeni ja sain sen tuubin loppumaan parissa kuukaudessa. Nyt litranen odottaa minua postissa, ja uskon että vietämme ihastuttavia hetkiä hiusteni parissa :)

Suoristaminen vaurioittaa hiuksia tosi paljon.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 10:45
Kirjoittaja Lynnei
Pitääpä laittaa rekku tialukseen! Kiitos paljon  :) Voisiko joku vielä selittää tietämättömälle, miten Joicon IHT eroaa tuosta varsinaisesta rekusta?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 20:01
Kirjoittaja tragedia
^IHT on kosteuttava, rekku rakennepaikkaava.

Mä oon puolestaan ihmetellyt, voiko olla mahdollista, että raa'asti blondattu, joskin muuten ihan hyvinhoidettu ja hyväkuntoinen tukka, jolle myös toisinaan näytetään rautaa/fööniä/kiharrinta, EI kaipaisi kovin paljoa rakennepaikkausta? Kosteutusta tukka kyllä kaipaa paljon, mutta jos rekutan useammin kuin 1-3 kertaa kuussa, tukka menee ihan 'kovaksi' ja omituisen tuntuiseksi ja tuntuu napsahtelevan helpolla poikki, kosteuttavat hoidot taas tekevät tukasta pehmeän ja sileän eikä tukka katkeile tavallista helpommin. Oon laittanut rekun jälkeen/kanssa myös kosteuttavaa, mutta silti ei tunnu hiuksille kelpaavan.
Oon ihan äimänä tästä sillä viime kerralla kun oon ollut blondi - tosin tukka oli silloin paljon pidempi, vaaleampi kuin nyt  ja paljon huonommassa lähtökunnossa - tukka rakasti rekkua ja tuntu selvästi parani aina rekun jälkeen vaikka silloin en edes laittanut kosteuttavaa hoitoa perään ja rekutin usein 1-3 kertaa viikossa.  0_0


Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 03 Huhti 2010, 12:31
Kirjoittaja Paka-08
^ Se on vähän hiuskohtanen juttu, että miten hiusten rakenne ottaa vastaan sen paikkauksen. Voi olla, että hiuksesi kaipaavat miedommin paikkaavaa tuotetta, toisin sanoen niitä repair, korjaavia tuotteita jotka eivät kuitenkaan ole samanlaisia rakennepaikkaavia kuin reconstructorit. Pidennyshiuksetkin menee kaameaan takkuun ja kuivuu entisestään jos iskee rakennepaikkaavaa, vaikka niitä hiuksia on jouduttu käsittelemään rajusti. Monesti hiukset on vaurioituneita eri tavoin eri kohdista, joten sitä paikkausta voi jonnekin mennä liikaa missä sitä ei tarvita. Hiuksen pinnan pitäisi olla tosi reikäinen, että olis kunnolla tarvetta rakennepaikkaukselle. Kun jos taas suomukerros on suht eheä niin ei ne rakennapaikkaavat ainesosat pääse sinne hiuksen sisälle kunnolla jolloin niitä jää pintaan. Pidennyshiuksissa pyritään juuri säilyttämään se suomukerroksen eheys (jos on remy hiuksesta kyse) joten epäilen, että sen vuoksi ne ei siedä yhtään rakennepaikkausta.

Ihmiset kun julistaa, että keratiinirekut on ne ainoat oikeat rekut niin tulisi kuitenkin muistaa, että hiusta voi paikata muillakin aineilla kuten silkillä, joka ei korputa hiuksia ja joidenkin hiuksissa toimii paremmin rekut joissa ei ole keratiinia. Niin hassulta kuin se kuulostakin vaikka hiukset on keratiinia ja luulis, että jos samalla aineella paikkaa niin tulis hyvä. Mutta kun hiukset on niin erilaisia ja paras rakennepaikkaaja on se mikä omassa tukassa tuntuu parhaimmalta.  Itse olen huomannut, että "silkkirekut" kuten CHI Infra Treatment, joka myös kosteuttaa, tekee jämäkemmän ja silkkisemmän tuloksen kuin IHT. Siinä on tosin keratiinia, mutta vähemmän kuin silkkiä. Pelkästään jo se CHI:n shampoo tekee pestessä silkkisen tuloksen ja tuntuu kuin ei tarvitsisi hoitoainetta ollenkaan. Sitten tosi hoitavilta tuntuu Crestolin Colorgloss värinaamiot, vaikka niissä on tosi pieni INCI ja luulis, että noin vähäisillä aineilla ei saa mitään aikaiseksi. Mutta kun eri aineita yhdistää niin ei sitä voi tosiaan varmaksi sanoa mikä yhteisvaikutus on pelkän INCI-listan perusteella. Joten kannattaa kokeilla muitakin rakennepaikkaajia jos vaikka löytyis sellanen joka sopii sun tukalle paremmin. Tai sit pitäydyt kosteuttavissa tehohoidoissa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 12:15
Kirjoittaja EllaBella
Muuten otin ja tilasin kokeillakseni tuota CHI Infra Treatmenttia. Olen muutaman kerran sitä käyttänyt ja joo-o, minusta se on ihan samanlainen kuin IHT. Kyllä tykkäsin  ;D Hiukset tuntuvat ihanan silkkisiltä ja hoidetuilta.

OT siis, mutta oli pakko kertoa, etenkin kun CHI.lla ei ole omaa ketjua täällä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 17:16
Kirjoittaja elisa-katriina
Kysynpä nyt sitten täältä, kun en parempaa paikkaa löytänyt  :) Eli hiukseni ovat luonnonkiharat ja värjätyt, latvoista n. 10 cm on kärsinyt yhden värinpoiston viime syksynä. Eli tämän perusteella varmasti kaipaavat sekä rakennepaikkausta, että kosteutusta, eikö?

En omista mitään varsinaista rekkua ja nyt mietinkin, että riittäisikö rakennepaikkaukseen pelkkä k-pak vaahto joka pesun jälkeen vai tarvitsenko jonkin ihan oikean rekun? Entä sitten, sanoisitteko, että kc:n color maskissä riittäisi teho rekuksi, kun siinä kuitenkin näyttäisi olevan keratiinia jonkin verran? Samaa voisin kysyä myös joicon body luxe hoitiksesta. Siinäkin kun on keratiinia ja muita proteiineja. Miten paljon noin yleisesti hoitoaineessa pitäisi olla rakennepaikkaavia aineita, jotta sitä voi rekuksi kutsua?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 17:55
Kirjoittaja Frida
^Se, mikä riittää rakennepaikkaukseen, riippuu ihan hiusten kunnosta. Vaikka sun hiukset on värjätyt ja osa kärsiny värinpoistonki, nii se ei välttämättä kerro vielä mitään, koska hiukset on niin erilaisia ja kestää eri tavalla käsittelyjä. Uskoisin kuitenki, että sä saisit parhaan tuloksen ostamalla K-Pak rekun ton vaahdon sijaan ja käyttämällä jätettävänä jotain kosteuttavaa. Rekuissa sais se keratiini kai olla aika korkeella inci-listassa. Keratiini tai proteiinit siellä incin hännillä on lähinnä vaa hämäystä, joilla ei oo mitää käytännön merkitystä, mutta kun ne kerran on siellä, voidaan tuotteen mainostaa sisältävän näitä aineita.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 18:38
Kirjoittaja Lemmy
Selasin koko ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta mun kysymykseen, jota olen kyllä jossain ketjussa täällä nähnyt.

No kuitenkin, miten se nyt meni, rekkua vai kosteutusta, kun mulla on yksittäisten hiusten päässä (osassa) sellanen "valkoinen piste" tai kohta, mikä siis ihan silmällä näkyy, niin siitä pisteestä siis jatkuu vielä jonkin matkaa se sama hius (noin. 1cm-6 cm) niin siitä pisteestä kuin taittaa niin naps vaan ja hius katkeaa just siitä pisteen kohdalta. Rekkua? Näitä pisteitä näkyy myös ihan hiuksen päässä. Ja tosta pisteen kohdalta ei tarvi mitenkään lujaa edes vetää, että se katkeaa vaan ihan pieni "hipaisu" melkestä riittää niin kohta on poikki.

(Nämä on siis eri asia kuin ne solmut, joita mulla myös on, mutta paljon vähemmän, eli ihan selvästi yksittäisen hiuksen päässä on solmu. Näistä solmuistakin on jossain puhuttu ja kukaan ei oikein tiennyt mistä ne tulee. )

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 19:26
Kirjoittaja Frida
^Noi valkoset pisteet on rakennevaurioita. Mullaki on noita, vaikka käytänki rekkua kerran viikossa. :-\ Eivät ole siis kadonneet rekkumuhitusten myötä, mutta rekun käyttö voi varmaanki ehkästä uusien vaurioiden syntymisen. Noi valkoset pisteet näkyy musta erityisen hyvin auringonvalossa ja etenki, ku hiukset on kuivat. Kosteuttavien hoitoaineiden muhittelun jälkeen noi pisteet tuntuu katoavan hetkeks, mutta syytä en osaa sanoa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 19:28
Kirjoittaja elisa-katriina
Kiitos, Frida vastauksestasi  :) Täytyy vissiin käydä ostamassa se joicon rekku. Vielä noista color maskista ja body luxe hoitiksesta sen verran, että niissä on kyllä molemissa keratiini tai joku muu proteiini aika alkupäässä inciä. Laitan tähän nyt incit vielä, jos joku jaksaisi ne tarkistaa ja kertoa onko noissa mitään rakennepaikkaustehoja.

Eli tässä kc color mask:
aqua, cetaryl alcohol, behentrimonium methosulfate, panthenol, hydrolyzed vegetable protein, PEG-12 dimethicone, cetyl alcohol, wheat amino acids, hydrolyzed keratin, guar hydroxypropylrimonium chloride, quaternium- 70, amodimethicone, C11-15 pareth- 7, laureth-9, glycerin, tricedeth- 12, propylene glycol, imidazolidinyl, urea, cetrimonium chloride, methylchloroisothiazolinone, methylsothiazolinone, parfum

Ja joico body luxe:
Water (Deionized) (aqua), Cetearyl Alcohol, Stearalkonium Chloride, Glycerin, Hydrolyzed Human Hair Keratin (Quadramine Complex), Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Human Hair Keratin, Hydrolyzed Oat Protein, Oat Amino Acids, Silicone Quaternium 16, Hydroxyethyl Cellulose, Polyquaternium 10, Polysorbate 60, Disodium EDTA, Methylparaben, Undeceth 11, Butyl Octanol, Undeceth 5, Fragrance (parfum)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 30 Touko 2010, 22:46
Kirjoittaja ellen
^ Onhan noissa yllättävästi ihan hyvin keratiinia ja muita proteiineja, mutta toisaalta taas myös silikonia, joka saattaa ärsyttää päänahkaa varsinkin toistuvissa muhitteluissa. Jos haluat kokeilla rekkua, joka on oikeasti hyvä ja vieläpä edullinenkin, ja jossa ei ole silikonia, niin Mill Creekin rekku on ehdottomasti tilauksen arvoinen. Toimii niin hyvin kuin kalliimmat Joicon ja L'anzan rekut, on vain luonnonmukaisempi ja todella paljon halvempi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 19:37
Kirjoittaja EllaBella
Piti lukea tämä ketju antaumuksella. Olen käyttänyt enemmän taas kosteuttavia tuotteita ja huomasin tuossa pari viikkoa sitten, että hiukset taas takuttuu ja venyy kummallisella tavalla. Luonnonkihara myös tuntui omituiselta, kun otti kiharan käteensä, se jäi vaakasuoraan, eikä taipunut alas kuten normaalisti.
Hetken ihmettelin mistä tämä johtui ja sitten tajusin kaivaa rekun esiin. Olen myös ennen sh-pesua muhittanut kananmunaa hiuksissani. Nyt vaiva on korjattu.
Jännä oli myös, kun täällä oli että liikaa paikattu hius on karhea, minulla taas jos hius on liikaa kosteutettu, se muuttu karheaksi, ei taivu kiharoille ja jää paikoilleen. Rakennepaikattu hius taas pomppii ja liikkuu oman pään mukaisesti. Niin tai näin, olen ylpeä siitä että olen oppinut lukemaan hiuksiani.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 18:49
Kirjoittaja nysimum
Kuten niin moni muu, olen tämän ketjun luettuani kahta pahemmin ymmälläni ;D

Pari kuukautta sitten vielä täysin mihinkään hiusasioihin perehtymättömänä tilasin Ouidadin 12-minute deep treatmentin, jonka luvattiin suunnilleen herättävän henkiin kuolleimmatkin hiukset. Olin ihan kauhuissani, kun hiukseni olivatkin sen jälkeen kahta takkuisemmat ja karheat, mutta kaverini rauhoitteli minua toteamalla, että tuote luultavasti oli rakennepaikkaava ja hiukseni todennäköisesti tarvitsevat kosteutta.

Nyt olen ottanut asioista vähän selvää ja pistänyt tukkani sellaiselle kosteutuskuurille, ettei se ole koskaan sellaista kokenut: CWC-pesut, sulfaatitonta shampoota, silikonitonta hoitoainetta, muhitteluja, öljyä jätettävänä ja muhituksissa, latvojen föönaus pannaan... Ja tulosta alkaa jo näkyä!

Viimeisen viikon aikana hiuksistani on kuitenkin tullut ihmeen "lötköt", jotenkin ihan ylipehmeät ja hennot ??? Tämä kai on aika normaali oire siitä, että rekkua tarttisi. Voiko hiuksia kosteuttaa liikaa ja voiko siitä seurata rakennepaikkauksen tarve? Tai priorisoivatko hiukset rakennepaikkausta/kosteutusta sen mukaan mitä ne tarvitsevat kipeämmin? Eli jos hiukset tarvitsevat sekä kosteutusta että rakennepaikkausta, mutta kosteutusta paljon enemmän, hylkiikö hius rakennepaikkausta ennen kuin kosteutus on saatu kuntoon? Ja jos nyt yritän uudestaan rakennepaikkausta, mutta se onkin huti, otanko sillä paljonkin takapakkia kosteutusprojektissa?

Tulipas hurja liuta kysymyksiä :) Toivottavasti joku jaksaisi vastata edes osaan.

Niin joo ja laitan tähän vielä tuon Ouidadin 12-minute deep treatmentin INCIn, jos joku viitsisi vilkaista ja vahvistaa/kumota epäilykseni siitä, että se tosiaan on rakennepaikkaava, olisin kiitollinen. Keratiinia siinä ei näytä olevan, mutta muita proteiineja kyllä?

Water, Cetyl Alcohol, Sorbitol, Stearalkonium Chloride, Lactamide MEA, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Cetearyl Ethylhexanoate, Tocopheryl Acetate, Ribes Nigrum (Black Currant) Seed Oil, Panthenol (Provitamin B5), Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Cystine Bis-pg-propyl Silantriol, Sodium PCA, Betaine, Glycine, Alanine, Proline, Serine, Threonine, Arginine, Lycine, Glutamic Acid, Myristamine Oxide, Polyquaternium-11, Butylene Glycol, Polyquaternium-59, Fragrance, Disodium EDTA, Diazolidinyl Urea, Iodopropynyl Butylcarbamate.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 22:31
Kirjoittaja Hue
ellen kirjoitti: Jos haluat kokeilla rekkua, joka on oikeasti hyvä ja vieläpä edullinenkin, ja jossa ei ole silikonia, niin Mill Creekin rekku on ehdottomasti tilauksen arvoinen. Toimii niin hyvin kuin kalliimmat Joicon ja L'anzan rekut, on vain luonnonmukaisempi ja todella paljon halvempi.
Mun täytyy kyllä sanoa, että toi Mill Creekin rekku ei toimi mun päässä yhtään. Mun hiukset ei vaan tunnu yhtään sellaisilta jämäköiltä ja rakennepaikatuilta Mill Creekin jälkeen, kuten Joicon tai Lanzan rekun jälkeen. Se ei tunnu tekevän mun hiuksille oikeastaan mitään, tuntuu kuin tyhjää lätkisi päähän.

Ja jos jotain, niin rakennepaikkausta mun tukka tarvitsee (blondattu) ja sen kyllä huomaa, kun hiukset on saatu tupattua rakennepaikkaavia ainesosia täyteen.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 25 Tammi 2012, 15:23
Kirjoittaja ellen
Toinenkin rekku iHerbistä mitä voi kokeilla, jos Mill Creek ei ole tehnyt tarpeeksi rakennepaikatun oloista pehkoa, on EO:n keratiinihoitis. Mill Creek jättää mun hiukset todella pehmeiksi ja sileiksi, mistä mie tykkään paljon, kun monet rekut jättivät hiukset liian karheiksi, kun taas EO:n hoitis tekee hiuksista selvästi karheammat ja kuohkeammat. EO:n koostumus on paksumpi kuin Mill Creekin ja muutenkin EO:n hoitis ihan mainio rekku INCI-listaltaankin (luonnonmukaisempi koostumus verrattuna Mill Creekin INCI:in), mutta mua ällöttää se lääkemäisen kookoksen tuoksu ihan hirveästi. Jos pääsee yli siitä hajusta, niin EO:n rekku olla kokeilemisen arvoinen.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 26 Tammi 2012, 05:18
Kirjoittaja EllaBella
nysimum kirjoitti: Kuten niin moni muu, olen tämän ketjun luettuani kahta pahemmin ymmälläni ;D

Pari kuukautta sitten vielä täysin mihinkään hiusasioihin perehtymättömänä tilasin Ouidadin 12-minute deep treatmentin, jonka luvattiin suunnilleen herättävän henkiin kuolleimmatkin hiukset. Olin ihan kauhuissani, kun hiukseni olivatkin sen jälkeen kahta takkuisemmat ja karheat, mutta kaverini rauhoitteli minua toteamalla, että tuote luultavasti oli rakennepaikkaava ja hiukseni todennäköisesti tarvitsevat kosteutta.

Nyt olen ottanut asioista vähän selvää ja pistänyt tukkani sellaiselle kosteutuskuurille, ettei se ole koskaan sellaista kokenut: CWC-pesut, sulfaatitonta shampoota, silikonitonta hoitoainetta, muhitteluja, öljyä jätettävänä ja muhituksissa, latvojen föönaus pannaan... Ja tulosta alkaa jo näkyä!

Viimeisen viikon aikana hiuksistani on kuitenkin tullut ihmeen "lötköt", jotenkin ihan ylipehmeät ja hennot ??? Tämä kai on aika normaali oire siitä, että rekkua tarttisi. Voiko hiuksia kosteuttaa liikaa ja voiko siitä seurata rakennepaikkauksen tarve? Tai priorisoivatko hiukset rakennepaikkausta/kosteutusta sen mukaan mitä ne tarvitsevat kipeämmin? Eli jos hiukset tarvitsevat sekä kosteutusta että rakennepaikkausta, mutta kosteutusta paljon enemmän, hylkiikö hius rakennepaikkausta ennen kuin kosteutus on saatu kuntoon? Ja jos nyt yritän uudestaan rakennepaikkausta, mutta se onkin huti, otanko sillä paljonkin takapakkia kosteutusprojektissa?

Tulipas hurja liuta kysymyksiä :) Toivottavasti joku jaksaisi vastata edes osaan.

Niin joo ja laitan tähän vielä tuon Ouidadin 12-minute deep treatmentin INCIn, jos joku viitsisi vilkaista ja vahvistaa/kumota epäilykseni siitä, että se tosiaan on rakennepaikkaava, olisin kiitollinen. Keratiinia siinä ei näytä olevan, mutta muita proteiineja kyllä?

Water, Cetyl Alcohol, Sorbitol, Stearalkonium Chloride, Lactamide MEA, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Cetearyl Ethylhexanoate, Tocopheryl Acetate, Ribes Nigrum (Black Currant) Seed Oil, Panthenol (Provitamin B5), Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Cystine Bis-pg-propyl Silantriol, Sodium PCA, Betaine, Glycine, Alanine, Proline, Serine, Threonine, Arginine, Lycine, Glutamic Acid, Myristamine Oxide, Polyquaternium-11, Butylene Glycol, Polyquaternium-59, Fragrance, Disodium EDTA, Diazolidinyl Urea, Iodopropynyl Butylcarbamate.
Vastaus pohjautuu omalle luonnonkiharalle, joka tykkää rakennepaikkauksesta.

Hiusta voi kosteuttaa liikaa. Silloin hiuksista tulee ylipehmeät, lötköt kuten kuvailit. Hius ei hylji rakennepaikkausta mikäli sitä tarvitsee. Koeta ihmeessä rakennepaikata, ei siitä varmaan pahempia seuraa, etenkin tuolla hoidolla minkä incin laitoit, enemmän kosteuttava kuin paikkaava.

Polyquaterniumit voi muuten kasaantua hiuksiin ja niitä on aika vaikea putsata pois. Suosittelisin siis syväpuhdistusta.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Helmi 2012, 22:15
Kirjoittaja elämänkevät
Tajusin tänään miksi hiukset on menny kauheeseen kuntoon (pakkasten lisäksi)..Oltiin kaverin luona ja lainasin suoristusrautaa missä ei oo tehonsäätöä (omassa riittää toiseksi pienin teho ja tosi harvakseltaan käytän) kuulu hirveetä rätinää ku sillä suoristi ja kaveri vaa sano et iha normaalia et se lämpösuoja rätisee..taisipa palaa mun hiukset eikä mikään lämpösuoja  :# ei mun raudalla moista rätinää oo kuulunu koskaan.

Kumpaa tämä hius tarvii enemmän, kun jotkut hiukset menee sellaselle sykkyrälle, osassa on solmuja, osa vetää ihan siksak kiharaa, latvat haarottuu ja hiuksissa on niitä valkosia pisteitä mistä napsahtelee poikki...rekku? Näytin koko latvustolle (varsinkin kerrostuksille) saksia tänään, eli nyt on ainakin pahimmat kakshaaraset poissa. Millähän saisin pelastettua nuo jäljelle jääneet pituudet edes puoleksi vuodeksi, niin voin leikata kun terve hius on edes suht siedettävässä pituudessa?
Että osaaki harmittaa ku syksyllä nää oli vielä hyvässä kunnossa :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Helmi 2012, 22:35
Kirjoittaja Mindela
^^ Se on ihan lämpösuojasta kiinni. Suuri osa lämpösuojatuotteista rätisee raudan alla... En usko, että tää yksi kerta on tuhonnut sun hiuksesi tai että se on mitenkään hiuksiasi kärtsännyt, sen kyllä haistaisi heti.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 14 Helmi 2012, 22:52
Kirjoittaja elämänkevät
kyllä ne vähän kärähtäneelle haisikin. Jotain mä teen kyllä nyt väärin näiden hiusten kanssa, kun reilu kuukausi sitten olivat vielä kunnossa ja nyt koko värjätty osuus yhtä söheröä...ja tuntuu ettei mikään hoitokeino auta...huoh.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 15 Helmi 2012, 18:15
Kirjoittaja hairwreck
^Värjätty osuus voi mun käsittääkseni ruveta räjähtelemään aika pitkänkin ajan jälkeen. Eli ei välttämättä ole mikään ihmeellinen ilmiö, että latvat harottaa, mullakin edelleen ihan latvoissa useasti mustalla värjättyä + vaalennettua ja välillä on kyllä semmoisessa kunnossa ettei auta kuin leikkaus :/ välillä taas pysyy pitkään hyvänä. Talvi tekee myös omat temppunsa etenkin värjätylle tukalle.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 19 Helmi 2012, 23:22
Kirjoittaja SC
Olen tässä etsiskellyt rakennepaikkaavaa hiuksilleni, mutta vähän mietityttää että kuinka peseviä nuo shampoot on (oma tukka kuivahtaa helposti) vai että auttaako jo pelkän rakennepaikkaavan hoitoaineen käyttö? Vai kuulusiko niitä käyttää molempia (sekä rakennepaikkaavaa shampoota että hoitoainetta).

Värinpoistoja on tehty 2 ja luultavasti on tulossa vielä 1 jos ei toinenkin. Listaan tähän jotain omiin silmiin osuneita niin jos voisitte kertoa mikä minun olisi hyvä hankkia. Hiuksia pestessä käytän siis tällä hetkellä hopeashampoota ja erilaisia (käyttelen hyllyä tyhjemmäksi) hoitoaineita hunajalla terästettynä, oliiviöljyä ja aloe vera geeliä olen myös hankkimassa (sekä glyseriiniä kun apteekkiin eksyn).

Joico K-Pak Liquid Reconstructor
ApHogee Intensive Two Minute Keratin Reconstructor
Mill Creek, Keratin Conditioner
Organix Brazilian Keratin Therapy Conditioner
Global Keratin After Brazilian Keratin Straightening Treatment Moisturizing Conditioner

Tuntuu siltä että tällä kertaa näistä blondauksista selvitään kyllä ihan tukan nykypituudella  :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Helmi 2012, 09:05
Kirjoittaja Milly
Joicoa ja Mill Creekiä kokeilleena suosittelisin enemmin EO:n rekkua (iherb). Mill Creek on melkoista lirua ja juurikin tuo EO pesee tehoissa mennen tullen. Joicosta pidin, mutta kun EO mielestäni yhtä hyvää, tilaan hinnan takia sitä. Muista listassasi olevista ei tosin kokemusta/vertailupohjaa.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Helmi 2012, 09:56
Kirjoittaja SC
^EO:n rekku kuulostaa hyvältä, mutta riittääkö toimivaan käyttöön pelkkä keratiinihoitoaine vai onko shampoo ehdoton näkyvien tulosten aikaansaamiseksi?

edit. Selvä juttu Melly, nyt on sitten 2 EO rekkua laitettu tilaukseen iHerbin kautta (yhdessä glyseriinin, aloe vera geelin yms kanssa) :)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Helmi 2012, 10:04
Kirjoittaja Milly
Itse pesen vain satunnaisesti keratiinishampoolla ja perään keratiinihoitis. En ole huomannut sen suurempaa jämäköittävää/paikkaavaa tehoa kun saisin pelkällä rekulla. Omalta osaltani siis haen kyllä niitä rakennepaikkaavia tehoja sieltä hoitoaineesta. En tosin ole kokeillut kuin Mill Creekin keratiinishampoota, että varmaan niistä shampoistakin löytyy hyviä/huonoja. Pitääkin pistää seuraavassa tilauksessa kotiin EO:n keratiinishampoo hoitiksen kaveriksi  ;D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 18 Huhti 2012, 15:37
Kirjoittaja Varjotar
Mä oon todennut, että tämä pää pärjää runsaasti kosteuttavilla tuotteilla jo pitkälle, mutta joskus on hyvästä laittaa suojaava jätettävä lisäks päälle ja hiukset jaksaa taas :D

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 05 Touko 2012, 16:01
Kirjoittaja Heiku
Oma tukkani on luonnonkihara ja paksu eli valmiiksi jo paljon kosteutusta kaipaava. Olen tässä nyt pari vuotta muutellut hiusväriäni aika tiuhaan ja nyt lopulta päätin jälleen palata lähelle omaa väriäni ja vaalensin sen vaaleaksi. Monta värinpoistoa ja kestoväriä myöhemmin (jotka tietysti tehtiin lyhyen ajan sisällä) muistuttaa hiuksistoni ihan kuivaa heinää, mutta ei kuitenkaan ole purkkainen tai katkeileva. Olen yrittänyt kosteuttaa tukkaani mutta korvista alaspäin tukka on edelleen kuivaa heinää, olen yrittänyt rakennepaikata mutta se ei tee tukalleni yhtään mitään tai siis tukkani tuntuu ihan samalta, ei yhtään kuivemmalta kuin ennen rakennepaikkausta mutta ei paremmaltakaan. Olen myös sekä rakennepaikannut että perään kosteuttantut ja päin vastoin, ei vaikutusta. Muhitusten perään pidän tukassa vielä hetken jotain todella silikonista sulkevaa hoitista sekä syväputsaan tukkani säännöllisesti. Olen lisännyt muhitussekotuksiin öljyä, hunajaa, aloe veraa ja karitevoitakin mutta ei auta. Huomasin mielenkiintoisen seikan kun lähdin vapun tienoilla viideksi päiväksi reissuun ja otin mukaan vain Tigin punaiset Urban Antitodesit..tukka tuntui ihanan hoideltulta ja pehmoiselta eikä hamppulatvoista ollut tietoakaan. Sitten innoissani tietysti muhittelin heti kotiin palattuani ja hampputukka tuli takaisin.

Kannattaako minun siis edes yrittää hoitaa tätä tukkaa nuita Tigejä (ja silikoneja) kummemmin vai mitä tälle voisi tehdä? Kumpaa tämä reuhka nyt kaipaa kun kummastakaan ei näytä olevan mitään hyötyä? Leikata aion kyllä jossain vaiheessa kunhan tukka tästä vähän kasvaa, olen juuri saavuttanut sen pituuden, että tukkaa ei tarvitse suoristaa kuin etuhiuksista (jätin suoristamisen pari kuukautta sitten pois kokonaan pituuksien osalta), joten vielä en raskiksi leikata.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 05 Touko 2012, 17:30
Kirjoittaja EllaBella
Jos sinulla on luonnonkihara, voi hiuksesi olla alttiita humektanteille, eli jossain tapauksissa humektanttien käyttö on varottavaa erityisesti käsiteltyjen luonnonkiharien kanssa.
Mitä rakennepaikkaavaa käytit? Voi olla ettei esim Joicon rekku ole sinulle tarpeeksi rakennepaikkaavaa, esim Nexxuilta, KeraCaren Super Reconstructer jne voisi olla tehokkaampaa.
Jos vaihtelet koko ajan hiustenhoitotuotteita, et välttämättä löydä niitä jotka tehoavat hiuksistoosi.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 05 Touko 2012, 17:37
Kirjoittaja Heiku
Tuota humektantti asiaa mietin itsekkin ja itseasiassa myös huomasin tuossa talvella, että hunaja tuntuu kuivattavan vain lisää. Tällä hetkellä käytössä on Joicon rekun jämät sekä Four Reasonssin rekku ja myös TRESemmen katkeilevien hiusten naamio, joka sisältää keratiinia. Voisin ehkä laittaa uuden rekun tilaukseen siis :) Olen käyttänyt näitä samoja tuotteita oikeastaan jo viimeisen vuoden ajan, öljyt ja muut otin käyttöön tuossa alkutalvesta, voi olla että ehkä näissä ei sitten enää hoitotehot tälle tukalle riitä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Elo 2012, 19:36
Kirjoittaja Säihke
Käytin aiemmin Alba Botanican jätettävää hoitoainetta ja hiuksiin (lähinnä vaalennettuihin latvoihin) ilmestyi valkoisia pisteitä joista hius katkesi. En tuolloin ollut vielä varma että syyllinen on tuo aine, mutta jätin AB:n käytön pois ja aloin käyttämään oliiviöljyä ja pisteet hävisivät. Nyt käytin kahtena yönä jälleen Alba Botanican jätettävää ja pisteitä on ilmaantunut uudelleen! Voiko syynä olla kookosöljyn rakennepaikkaava ominaisuus? Olen satunnaisesti (ehkä pari kertaa kuussa) käyttänyt myös Redkenin Anti-Snappia.

Tuleeko "neitsythiukseen" noita katkeamispisteitä ollenkaan (jos esim. rakennepaikkaa liikaa) vai onko syynä vaan aiempi vaalennus?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 01 Marras 2012, 22:01
Kirjoittaja Kauris
Siis nyt apua.

Tukka katkeilee ihan hirveästi ja irtoaa, takuttaa välillä ja yksittäiset hiukset venyy kuin purukumi, tää on aivan karmeeta! Mä en ole löytänyt täällä mitään muuta kunnon rekkua kuin Joicon ja valitettavasti iHerbistä tilaaminen ei tällä hetkellä tule kysymykseen.

Tukka ei ole kuivan oloinen nyt kun olen käyttänyt Alterran kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta, vaan tukka on pehmeä, TT:llä harjattuna suorastaan silkkinen ja kiiltääkin mielestäni kiitettävästi. Ja toki myös rasvoittuu ihan kivaa tahtia.

Joten ilmeisesti rekku kauniiseen käteen ja vuosisadan muhitussessiot käyntiin? Onko jotain, millä voin buustata rekun vaikutusta?

Ja kantsiiko mun muuten sekoittaa kosteuttava hoitoaine rekkuun ja laittaa molemmat päähän, vai tehä kaks eri muhitusta ensin rekulla ja sit kosteuttavalla?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 21:29
Kirjoittaja peachvodka
Mulle on jäänyt nyt jotaki niin epäselväksi..

Jos siis hiukseni tarvitsevat sekä rakennepaikkausta, että kosteutusta, niin laitanko ensin esim. joicon k-pak shampoota, ja sen jälkeen esim. joicon IH:ta?  :-\

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 21:48
Kirjoittaja ellen
^ Keratiinipitoinen sampoo ei paljon rakennepaikkaa, ei lähellekään niin paljon kuin kunnon keratiinihoitis, jonka voi antaa vaikuttaa ainakin sen puolisen tuntia muovikelmun alla. Jos hiukset kaipaavat sekä rakennepaikkausta että kosteutusta, niin kannattaa ensimmäisellä pesukerralla muhittaa rekkua ja seuraavalla pesukerralla kosteuttavaa tehistä.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 22:20
Kirjoittaja peachvodka
^ Ahaa.. Eli rakennepaikkaavaa hoitoainetta? Mä oon ihan pihalla kun on noita reconstruct shampoita ja hoitoaineita ja vaikka mitä..  ???

Niin, ja kuinka jos muhitan rekkua, niin pesenkö sitä ennen shampoolla tukan? Jos, niin onko väliä mitä shampoota, siis käykö ihan perus silikoniton esim. xz? Entä rekun jälkeen, voiko laittaa jätettävää tai latvahoitoa?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 09:50
Kirjoittaja ellen
^ Rekkua käytettäessä voi toimia ihan niin kuin tavallisestikin hiuksia pestessä :) . Ensin pesu (syväpuhdistavalla) sampoolla, sitten rekkua muhimaan ja huuhtelun jälkeen jätettävät sun muut hiuksiin tarpeen mukaan. Ihan tavallinen, silikoniton sampoo käy hiustenpesuun ennen rekkua.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 13:04
Kirjoittaja peachvodka
^ Okei kiitos paljon selvennyksestä :) Joku saisi vielä heittää jonkun hyvän kosteuttavan. ::) Mietin kumpi parempi, joico vai mop, vai joku muu?

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 20:12
Kirjoittaja Morrigan
Mulle on aina ollut vähän epäselvää tää kosteutusta vai rakennepaikkausta-ongelma, vaikka ne on selitetty täällä moneen kertaan, mutta kun mun mielestä molemmissa ongelmissa on samoja "oireita". Nyt mulle kuitenkin selvisi että mitä tää venyvä/purukumimainen hius tarkoittaa.

Mulle on tässä puolen vuoden sisään tehty muistaakseni neljä (vai viisi 0_0) vaalennusta raidoittamalla ja viimeksi kun pesin hiukset, niin mun latvoissa oli osia mitkä märkänä todellakin venyi ihan samalla tavalla kuin kuminauha ja oli muutenkin sellaista velttoa. Tulee mieleen sellaiset elastaanikuidut mitkä alkaa repsottaa jossain farkuissa kun niitä on pessyt liikaa/väärin. Ne vaan siis venyi ja venyi, kun päästi irti niin osittain palautui.

Laitoin pikana joicon rekun ja IHT:n tilaukseen, mutta tajuun kyllä että ei noita pahimpia kohtia enää mikään pelasta vaan ens kampaajakäynnillä tää reuhka lyhenee pelottavan paljon. Enkä oo vielä edes mun väritavoitteessa :( Onneks long bob näyttää olevan melkoisen muodikas ja omakin silmä on alkanut sellaisesta tykkäämään. Ihan niin lyhyeksi ei varmaan tarvii vetästä, mutta kun tätä pitäis vielä vähän vaalentaakin. Olaplexit on ollut käytössä joka kerta, mutta joku raja senkin teholla näköjään on.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 04 Kesä 2016, 09:41
Kirjoittaja ainokainen
Joo, toi purkkamaisuus on just sitä, että hiuksen rakenne on vaurioitunut. Samoin purkkahius ei kuivu ikinä, vaan imee kosteutta ja kuivuminen kestää ikuisuuden. Terve hiushan kuivuu tosi nopeasti.
Jos tossa vaiheessa ollaan, niin siihen ei kyllä enää edes rakennepaikkavat auta. Ainoastaan sakset. :(

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 04 Kesä 2016, 18:02
Kirjoittaja Morrigan
Mun hius ei kyllä terveenäkään kuivu nopeesti. Illalla kun pesee niin aamulla on vielä nihkeet.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 22 Loka 2017, 17:10
Kirjoittaja Kalevalatar
Mulla on hius ohentunut viimeisten vuosien aikana ihan olemattomiin. Hiusta lähtee ja katkeilee. Luulen että nyt on aika kokeilla rakennepaikkaavia ja keratiinia, josko auttausi.

Onko ehdotuksia tehohoidolle sekä jätettävälle? Mun hiukset on suhteellisen käsittelemättömät, en föönaa enkä enää käytä lämpörulliakaan, että hiukset säästyisi. Kerran vuodessa saatan värjätä ruskealla hiusta, peittämään joitakin hopeisia hiuksia, mutta siinä ainoa käsittely onkin. Ainoat asiat mitä keksin hiusten laadun radikaaliin muuttumiseen on hormonaaliset tekijät ja ikä, sekä se että harjaan hiukset kun ne on vielä märät. TT:tä käytän ja hyvin varovaisesti harjaan, en riuhdo. Luonnonkiharan takia en voi odottaa hiusten kuivumista, muutoin latvat kuivuu sellaiseksi kuivaksi röpelöksi, eli ne on pakko taivuttaa muotoon kosteina. (harjaan siis hiukset kerran läpi ja sitten sormella pyöräytän ne muotoon)

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Loka 2017, 00:11
Kirjoittaja NarnianQueen
^EN osaa ottaa kantaa rakennepaikkaaviin, kun en käytä, mutta ohueen hiustenkasvuun kehotan ehdottomasti testaamaan biotiinia sisältäviä tabletteja: vaikkapa Orionin, Vitabalansin tai Helein-nimisiä iho&hiustabuja. Se 5 mg biotiinia päivässä on tehokas annostus ja parissa kuukaudessa näkyy jo hiusten paksuuntuneena ja nopeutuneena kasvuna.

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Lähetetty: 24 Loka 2017, 13:40
Kirjoittaja Kalevalatar
Olen käyttänyt mennä vuosina paljon MSM:nnää ja erilaisia biotiini-tuotteita. Orionin ja parin muun brändin biotiinit tuntuu toimivan jonkin verran, mutta ne on niiiin kalliita ja niitä pitäisi syödä jatkuvasti :/  Halvemmat biotiinit ei tunnu tekevän mitään. Ostin taas pussin MSM-jauhetta, sitä en ole käyttänyt varmaan vuoteen.