Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

Entä mistä rakennepaikkauksen tarve noin yleisestikin syntyy? Kun mä en värjää/föönaa/suoristele hiuksia tai tee niille mitään muutakaan kuin pesen :D Niin voiko mulla lainkaan olla tarvetta rakennepaikkaukseen? Rakastuttuani O&H-hoitsikkaan, tuntuu ettei k-pakin jälkeen tuu läheskään niin hyvää lopputulosta ??? Eli siis selvällä suomen kielellä: tarvitsevatko aina ja kaikenlaiset hiukset keratiinilisää vai riittääkö se joka on jo hiuksessa?
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^Jos hiukset on pitkät, niin vaurioita ehtii tulla hiuksiin varmasti ja silloin tällöin kreatiinipaikkaus voisi olla paikallaan. Vaurioitahan tulee kaikesta, värjääminen, kampaaminen, nukkuessa pyöriminen, laukkujen hihnojen alle jääminen yms.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Ananas kirjoitti: ^Jos hiukset on pitkät, niin vaurioita ehtii tulla hiuksiin varmasti ja silloin tällöin kreatiinipaikkaus voisi olla paikallaan. Vaurioitahan tulee kaikesta, värjääminen, kampaaminen, nukkuessa pyöriminen, laukkujen hihnojen alle jääminen yms.
Ja auringon säteet, varsinkin märkään tukkaan ovat rääkki tukalle.
Trillian

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

N kirjoitti:Edit. Nyt varasin ajan hiuspohjan ja hiusten analyysiin,siitä pitäisi selvitä hiusteni oikea kunto.Sen mukaan sitten pitää niitä lähteä hoitamaan.Toivottavasti tukkani ei paljastu ihan surkeassa kunnossa olevaksi...
Missä kampaamossa noita tehdään? :)
Trillian

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

^ Ok, kiitos tiedosta! Tuollainen analyysi voisi olla tosi hyvä juttu, kun en mä noiden aiemmin&nbsp; tähän ketjuun postattujen kotitestien avulla pääse selville itse oman hiusteni laadusta...&nbsp; :-[
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Nostelenpa tätä ketjua. Olen nimittäin nyt ihan sekaisin siitä, mitä hiukseni tarvitsevat. Olen pitkään käyttänyt tosi suuret määrät rakennepaikkaavia tuotteita (esim. K-Pak-rekkua, -vaahtoa & Nexxuksen Keraphixia). Sen lisäksi olen käytellyt myös kosteuttavia tuotteita toki (esim. Moisturizeria ja O&H:ta). Tosin tuossa pari kuukautta sitten oli kausi, jolloin en juurikaan hoitanut hiuksiani (n. kaksi kuukautta.) Sitten tässä ihan parin viikon sisällä olen käytellyt silikonisia tuotteita (Redkenin Heavy Creamia kerran, joka pesussa tehiksen jälkeen Tigin Self Absorbedia.) HC teki tästä pörröpäästä ihmeen sileän, kiitos silikonien.

Hiukset siis ihan karmeat latvoista, varmaan lähinnä nelihaaraisia täynnä. ::) Muutenkin pituuksissa on katkeilleita hiuksia ulkoisten tekijöiden (ja tietty toispuoleisen hoidonkin) takia. Hiukset ovat ruvenneet takkuuntumaan tässä viime kuukausina. Hiuslaatuketjun sivulla 7 on kuva & tarkempaa selitystä (joihon pääsee myös mun allekirjoituksen kautta.)

Kun vedän varovasti yksittäistä (kuivaa) hiusta, ni se ei oikeastaan veny eikä katkea. ??? Sitten jos hiuksia painelee, niin ne vähän tuntuvat kahisevan, mutta toisaalta niin ne on tehneet aina.

Mitähän sitä pitäis nyt sitten käytellä? Ajattelin kokeilla nyt parin viikon kosteuskuuria (esim. O&H:lla, Moisturizerilla ja Humectressilla) ja laittaa kaikki keratiinipitoiset tuoteet tauolle. Ja sit toi Self Absorbed aina silottamaan niitä pörröjä tehiksen jälkeen. Sen jälkeen sitten suunnilleen joka toinen kerta kosteuttavaa ja joka toinen kerta paikkaavaa tehistä. Ja aina tehiksen jälkeen toi SA silottamaan ne ylimääräiset pörröt. Ja K-Pak-vaahto hetkeksi tauolle, oon sitä käyttänyt ihan liikaa viime aikoina. :D Kuulostaako tää tuhoontuomitulta, vai kannattaako kokeilla?
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Withering
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:46

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Withering »

^ No, kyllä mä valitettavasti suosittaisin ihan ensiksi saksien näyttämistä -> haarahiukset pois (sulla kun tota pituutta piisaa&nbsp; :-*). Kuivahtaneeltahan nuo kuulostavat. Reippaasti kosteuttavaa, kosteuttavaa ja kosteuttavaa. Eli ihan oikeilla suunnilla liikut. Keratiini pannaan. Suosittelisin myös öljykuuria (hoitikseen sekoitettuna), voisi tehdä ihmeitä. Itse hankin jojobaöljyä, joka toimii miehen luonnonkiharassa ja tosi kuivassa tukassa kuin unelma (muistat varmaan, minkälainen pörrö).
Viimeksi muokannut Withering, 12 Heinä 2007, 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Kiitos vastauksesta, Withering. :-* Pakko luultavasti tosiaan pätkäistä ihan hyvä määrä pois noita haaraisia hiuksia. Ja pitää metsästellä jojobaöljyäkin jostain. Myös hunajaa ja kookoskermaa mietin, kun lueskelin mm. katkeilleiden hiusten ketjua. Kosteutusta kehiin siis, ja paljon! (Itse asiassa tässä oon pikkuhiljaa menossa huuhteleen pois yhdistelmää O&H & Humectress.)

(Nii ja muistan sun miehen hiukset. ;) Tosi hienonpituinen letti, vaikka taisikin olla sillä hetkellä ponnarilla. Ja mä taidan olla aika valikoivasti näkevä, kun mulle jäi mieleen pörröjen sijasta mieletön tuuheus. :D OT.)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hue »

Mariatar: Pienestä tuoksukaupasta saa jojobaöljyä todella edullisesti (2.50€ / 25ml) ja postikulutkin ovat minimaaliset. Sieltä saa myös edullisesti sheavoita, joka on erinomaista latvojen kosteutukseen (tehiksen seassa, ennen pesua latvoille ja jätettävänä.)

http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html

Täällä on juttua sheavoista ja pienestä tuoksukaupasta:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=307501#p307501

Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Kiitos Emi-lynillekin! Pitääpä tarkastella noita.

Kiva tietää nyt, mikä on ongelma, niin voi alkaa ratkoa sitä. :D

Edit. Tilaus lähti menemään. Niin ja pistin vahingossa L'Anzan Hair Repairia jätettäväksi ihan latvoihin, mutta ehkä toi ei tee ihan kauheaa jälkeä. Toivottavasti huomenna hiukset muutenkin pätkiintyy. ;)
Viimeksi muokannut Mariatar, 13 Heinä 2007, 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Olen pidemmän aikaa hoitanut tämän rakennepaikkaus/kosteutus homman sillä, että käytän kosteuttavia hoitoaineita, ja paikkaavia jätettäviä (yleensä k-pak tai ce-vaahto). Tämä tuntuu toimivan, sillä luonnonkihara ja karhea tukkani ei liiemmin välittänyt k-pak rekusta tai muustakaan. Noilla jätettävillä saan aikaan hyvän tuntuisen tukan.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Ylva kirjoitti: ^ Ok, kiitos tiedosta! Tuollainen analyysi voisi olla tosi hyvä juttu, kun en mä noiden aiemmin&nbsp; tähän ketjuun postattujen kotitestien avulla pääse selville itse oman hiusteni laadusta...&nbsp; :-[
Missä tuollaisia testejä voi tehdä? En löytänyt tästä topicista mitään sen suuntaista linkkiä.. oonko sokea?&nbsp; :-X
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Christine »

Nostelempa tätä ketjua minäkin. Sain hiuksiin aivan uskomattoman pehmeyden pestessäni XZ tyrnillä ja perään pelkkä XZ tyrni tehis.&nbsp; :o Tajusin että ongelmani on varmaan sama kun Mariattarella. Keratiinia on tullut lyötyä hiuksiin jatkuvalla syötöllä. Ei ihmekkään kun hiukset vähän koppuroituvat. Nyt on tulossa postissa Nexxun Theratin ja Hydrade, nuo molemmat lienevät pelkästään kosteuttavia. Mitä muita hyviä kosteuttavia tuotteita minun kannattaisi hankkia? Erityisesti kiinnostaa jätettävät, hitsi... Kaikkea sitä oppiikin.

Täällä mainittua jojobaöljyä ja sheaa tilasinkin jo pienestä tuoksukaupasta&nbsp; ;D
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hue »

Christine: Miten olisi Lanzan Moisture Healing sarja tai MOP C-system Hydrating hoitoaine ja shampoo?

Lanzan Moisture Healing sarjasta sä olit muistaakseni ainakin kiinnostunut. Suosittelen! Shampoo on ihanan hellävarainen ja kosteuttava. Hoitoaine kosteuttaa hiuksia todella tehokkaasti ja tekee hiuksista todella sileät. Hoitoaineessa on aivan ihanan paksu koostumus. Tuoksukin on ihanan mieto (kookos) kummassakin.

MOP C-system Hydrating on toinen kokeilemisen arvoinen sarja (ja puolet halvempi). Tuntuu, että Hydrating shampoo on hellävaraisempi ja kosteuttaa vielä tehokkaammin kuin Lanzan Healing Moisture Tamanu Cream shampoo. Itselläni ei ole (vielä) kokemusta Hydrating hoitoaineesta, vaan käytössä on ollut saman sarjan Moisture Complex hoitoaine.

Jätettäviä en osaa oikein vinkata, kun tajusin juuri, että melkein kaikki käyttämäni jätettävät ovat rakennepaikkaavia.
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Christine »

Joo noita MOPin Hydratingeja mulla on ollutkin... Ärsyttää vaan kun täällä ei ole niitä isoissa pulloissa, semmonen pieni humpsahtaa hetkessä tyhjäksi. Lanzoja himottelen ja ehkä tilaankin kun kuukausi vaihtuu, ne kun on aika törkeän hintaisia. En käsitä miten ne Moisturet on niin paljon kalliimpia kuin muut&nbsp; ??? Oisko sitten mitään kosteuttavaa tehistä? Noi lanza ja mop kun ovat ihan "normihoitsuja".
Vastaa Viestiin