Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mitäs ne rakennepaikkaavat ainesosat olikaan ? Ja miten paljon eri ainesosien välillä on eroa ? Onko proteiinit paikkaavia ainesosia ?
Rupesin vain tossa kerran miettimään, että kun Joicon K-Pakit teki mun tukasta ihan mielettömän huonon ja muutenkin sen olen todennut, että mitkään tähän asti kokeilemani paikkaavat tuotteet eivät mulle sovi, että tukka kaipaa kosteutusta, sileyttä jne., eikä paikkaavuutta. Niin mietin että kun Mopeissa ja O&H:ssahan on noita proteiineja heti Incien alkupäässä ja ainakin O&H:tahan mainostetaan myös ns. paikkaavana tuotteena, että jos proteiinit on paikkaavia ainesosia ja kummassakin noissa niitä on, niin ei sitten vissiin ihme se, että miksei ne meinaa mulla toimia ... Olikohan tää nyt ihan hakuammuntaa :) ?!
Kun monellehan noi sopii ja tuntuu kosteuttavan, niinkuin Joicon K-Pakitkin ... ja mulla taas tuntuu vaan kuivattavan tai jotain omituista. Näin ainakin toistaiseksi.
Viimeksi muokannut -kata-, 29 Marras 2006, 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Tarabel
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tarabel »

Kyllähän se taitaa enimmäkseen hiuslaadusta riippua mitkä tuotteet sopii.
Mulla on myös luonnonkiharat ja karheat hiukset, eikä todellakaan OH ja K-pakit tehneet hyvää.
Mä kuvittelisin täältä lukemieni asioiden perusteella että ainakaan keratiinia tämän tyyppiset hiukset ei hirveesti kaipaa. Sen vuoksi mulle tärkeät aineet hiustenhoidossa ovat kaikki kosteuttavat ainesosat eli ainakin panthenol, erilaiset öljyt esim avocado sekä quaternium(?) alkuiset aineet. Mikäs se yksi aine olikaan joka pystyy varastoimaan 500-kertaisen määrän kosteutta, joku hyaur, eiku mikä se oli? Jossain ketjussa noita mainittiin enemmänkin.

Näin ollen mä olen luopunut edes yrittämästä noiden paikkaavien aineiden kanssa koska lopputulos on huono ja selvästi kosteuttavat tuotteet tuovat tähän tukkaan pehmeyttä, sileyttä sekä saavat kiharat villiintymään jos niin haluan.

Edit. Se aine on siis hyaluronic acid.
Viimeksi muokannut Tarabel, 29 Marras 2006, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Huomasin itsekin viimeviikkoisen melkein kahden tunnin K-pak rekku hoidon jälkeen, että hiukset meni enemmän vain karheaksi kuin sileäksi. Lisäksi hiukset kihartuivat kyllä enemmän, mutta kiharoista tuli semmoista hyvin karheaa, eikä ollenkaan "pomppivaa". Nyt voisi pitää vähän taukoa noista K-pak tuotteista :D.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Tarabel kirjoitti: Kyllähän se taitaa enimmäkseen hiuslaadusta riippua mitkä tuotteet sopii.
Mulla on myös luonnonkiharat ja karheat hiukset, eikä todellakaan OH ja K-pakit tehneet hyvää.
Mä kuvittelisin täältä lukemieni asioiden perusteella että ainakaan keratiinia tämän tyyppiset hiukset ei hirveesti kaipaa. Sen vuoksi mulle tärkeät aineet hiustenhoidossa ovat kaikki kosteuttavat ainesosat eli ainakin panthenol, erilaiset öljyt esim avocado sekä quaternium(?) alkuiset aineet. Mikäs se yksi aine olikaan joka pystyy varastoimaan 500-kertaisen määrän kosteutta, joku hyaur, eiku mikä se oli? Jossain ketjussa noita mainittiin enemmänkin.

Näin ollen mä olen luopunut edes yrittämästä noiden paikkaavien aineiden kanssa koska lopputulos on huono ja selvästi kosteuttavat tuotteet tuovat tähän tukkaan pehmeyttä, sileyttä sekä saavat kiharat villiintymään jos niin haluan.

Edit. Se aine on siis hyaluronic acid.
Eli proteiinit on paikkaavia ainesosia ?! Niin mä vähän olen epäillytkin. Eikä sitten mikään ihme ettei mullekkaan O&H ja Mopit meinaa sopia. Niitä mainostetaan lähinnä kosteuttavina tuotteina, mikä mutkin sitten veti harhaan, mutta näköjään niillä on muutakin vaikutusta ... Ja mä luulen että kummatkin sisältää myös kaikenmaailman yrtti ja hedelmä ja ties mitä uutteita runsaan määrän, että sellaset tuotteet ei kanssa jostain syystä mulle sovi mitä luultavammin, jännä juttu ...
Noi muut ainesosat mitkä ittelles luettelit sopivaks, niin olen huomannut ihan samansuuntaista omalla kohdalla, että mm. noita sisältävät tuotteet sopii minulle! Enhän mä nyt ole niin valtavasti pystynyt eri tuotteita kokeilemaan ja ostamaankaan, mutta on sitä nyt vähän tullut kokeiluja tehtyä ja jotakin opittua :) ...

Edittiä vielä ... OT:na kysyn sulta Tarabel vielä että missä sun käyttämissä tuotteissa on noita hyviä ainesosia ? Etenkin tuota hyaluronic acid:ia ?
Viimeksi muokannut -kata-, 29 Marras 2006, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Täältä kyseltiin (joku jolla on sinimekkoinen nainen avatarissaan  ;D ) tarvitseeko hiukset rakennepaikkausta vaikka eivät ole käsitellyt. Tietääkseni hius voi vaurioitua vaikka turhan kovasta harjaamisesta ja menettää rakennettaan jolloin pieni keratiinipaikkaus voi olla hyväksi.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Kylläpä tuntuu tukka nyt rakastavan K-pak rekkua, kun sitä on vähän kiusattu vaalennuksella! Ennen vaalennusta, kun kasvattelin omaa väriä, tukka meni vaan karheaksi rekun jälkeen. Nyt se ei tunnu saavan tarpeekseen keratiinista, vaan on niin suloisen sileä, kiiltävä ja pehmeä heti rekun jälkeen. Sulkevana hoitiksena vielä XZ Tyrni tai Nexxus Humectress. Kokeilin jätettävänäkin Humectressia, ja ihan OK:lta vaikuttaa, mutta Miracle Mist-suihkeella saa paremman kiillon ja liukkaamman lopputuloksen. Aika pienessä tuubissahan tuo rekku on, ja melko kallista, joten pitänee tuon putelin loputtua ostaa halpa korvike Instant Rescue, joka toimii myös ihan hyvin.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Joltakin sivustolta napasin tälläsen testin:
If your hair:


(Wet or Dry) Stretches slighty/returns to original length /no breaking = you are balanced just stick with maintaining!


(Wet ot Dry) Stretching a little more than normal then breaks = more protein

(Wet or Dry) Stretching, stretching, stretching/no breakage yet = more protein

(Wet) Weak, gummy, mushy, limp hair = more protein


(Wet or Dry) Very little/no stretching then breakage = more moisture

(Dry) Rough/tough/hard/tangly/brittle hair = more moisture
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Viivi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 610
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 12:39

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

^ Mä voin ainakin suositella Joico K-pak Intense Hydratoria. Mun mielestä se on yksinkertaisesti markkinoiden paras tehohoito  :-*.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.
Furtiva

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

Loistoketju! Olen miettinyt jo pitemmän aikaa, että kaipaisivatko hiukseni sittenkin kosteuttamisen sijaan rakennepaikkausta, mutta tämä ketju vahvisti omat epäilyni siitä, että rakennepaikkaus on mulla melko turha, mutta kosteutta sen sijaan kaivataan runsaasti. Tuntuu vain, ettei mikään kosteustuote tukkaani oikein tehoa :(

Mistä tulikin mieleeni hieman ot:na, että onko täällä vielä ketjua, joka olisi tarkoitettu nimenomaan kuiville hiuksille? Eli jossa puhuttaisiin kaikenlaisista erittäin kosteuttavista tuotteista. Jos on, niin saisiko linkkiä? :-* Rasvoittuville hiuksille taisi olla omansa. Toki merkkien omissa sarjoissa on puhetta kuivistakin hiuksista, mutta ainakin tällaisen kokemattoman hiustenhoitajan on melko vaikea osata päättää eri merkkien välillä. Olisi mukava kuulla, millä aineilla kuivahiuksiset ovat saaneet hiuksensa kaikista parhaimpaan kuntoon.
Viimeksi muokannut Furtiva, 10 Huhti 2007, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja tnn »

^Esim. tuossa allaolevassa linkissä on vinkkejä kuivien hiusten tuotteisiin, myös haulla varmasti löytyy lisää asiasta.

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=0
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Furtiva

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Furtiva »

^Kiitos!! En tiedä, onko vika haku-ohjelmassa vai käyttäjässä, kun en koskaan tunnu löytävän sillä mitään, mitä etsin.
Kokeilin taas vaikka kuinka montaa eri hakusanaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy ::)
poca

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja poca »

Heippa!

Mulla on varmaankin sitten kosteuden puutetta hiuksissa, luulisin... Vai mitä sanotte: otin helmikuussa permiksen pienillä kiharilla. Latvoissa on hirveesti kakshaarasia ainakin viiden sentin pituudelta ja tukka takkuuntuu helposti. Käytän Oysterin shampoota ja hoittista permanentatuille hiuksille ja sit suihkauttelen XZ:n hoitosuihketta joka aamu. Mitä mun kannattaa ostaa, jotta hiukset ois paremmassa kunnossa?
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Yleensä (ainakin omien kokemusten mukaan) permanentattu hius tarvitsee runsaasti rakennepaikkausta, koska hiushan on permanentissa jonkin verran vaurioitunut.  Itselle ainakin permanentin jälkeen sopi hyvin Joicon K-pakit, joissa on paikkaavaa keratiinia.
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^^Kannattaa myös muistaa, että pelkät rakennepaikkaavat tuotteet ei yksinään toimi, koska ihan kuiva hius ei niistä hyödy. Kannattaa siis käyttää rinnalla hyviä, kosteuttavia tuotteita. Niistä saa hyviä vinkkejä muita ketjuja lukemalla, erittäin kuiville hiuksille on täällä oma ketjunsa. Sieltä kannattaa katsoa vinkkejä :)
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Kuiville hiuksille ihan hyviä hoitovinkkejä löytyy kiharapäille suunnatuista ketjuista, koska luonnonkihara tukka on luonnostaan kuivempi kuin suora ja vaatii kunnossa pysyäkseen paljon kosteutta.
Vastaa Viestiin