Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Kyllä multa hiukset sileältä tuntu rakennepaikkaavan tehohoidon jälkeen. Ehkä se karheus tulee jos sitä tekee liian usein mutta  en ole kyllä ikinä jonkun paikkauskuurinkaan jälkeen huomannut. Luultavasti kiinni ihan hiuslaadusta.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja -j- »

Lucine kirjoitti: Rakennepaikkaavista lisäilen nyt tähän ketjuun, eli mikä olisi joku vähän halvempi mutta silti hyvä rakennepaikkaava?
Well, minä hankin hätäpäissäni Glissin rakennepaikkaavan tehiksen, kun en siihen hätään mitään muutakaan löytänyt ja laitoin oikein saunaan n. puoleksi tunniksi. Hiukset tuntui heti paremmilta, ei venyneet niin kosteina, mutta en kyllä usko, että tuo on mikään ihmeaine: valtavasti silikonia, ei keratiinia. Eikä mikään halpakaan, 6e 150 ml.

VO5:n IR:ssä on keratiinia, silkkiä, quaterniumeja (rakennepaikkaavia käsittääkseni?) ym ja tukka ei ikinä ole tuntunut yhtä ihanalta, kuin IR:n jälkeen, joten sitä suosittelen! Tosin keratiini ei ihan ensimmäisiä aineita INCIssä ole, eli en tiedä, miten toimii tosi kämäisille hiuksille. Mutta itse tykkäsin ja hinta ei ole paha, maksoin 3,30e.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja -j- »

sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Mitä, onko??!!
En sitten huomannut sitä, vaikka INCIn olen lukenut moneenkin otteeseen. No, eipä ollut alunperinkään tarkoitus ostaa uutta purkkia, ketutti jo kaupassa, kun ei parempaakaan ollut tarjolla, siksi sen ostin pitkän mietintäsession jälkeen. Kuivattavaa vaikutusta en huomannut, mutten yhtään epäile, jos aine pilaa jonkun toisen hiukset.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Eufonia kirjoitti: Onko ihan normaalia, että hiuksista tulee aivan sileät eikä ollenkaan karheat, vaikka hauduttaa pitkäänkin rakennepaikkaavaa tukassa?  :-\ Tai jostain olen saanut käsityksen, että jos on pieni karheus/jäykkyys tukassa niin aine on tehnyt tehtävänsä oikein. ???

Millään muulla en saa hiuksiani muuten niin sileän pehmoisiksi kuin K-Pakin rekulla. Tarkoittaako tämä siis, että tarvitsen lisää rakennepaikkausta kun hiukset selvästi tuntuvat sen jälkeen paremmilta?
 

Se, että hiuksesi tulevat sileiksi ja pehmoisiksi on tietenkin hyvä merkki, jos tukasta tulee mieluisa sinulle, on aine hoitanut tehtävänsä.  ;)

No, mutta ihan vakavasti siis: Se karheus ja jäykkyys tarkoittaa tavallaan sitä, että tukka on saanut sitä paikkausta liikaa omiin tarpeisiinsa. Kun tukasta tulee vain sileä rekulla, sehän vain kertoo, että tukkasi pitää paikkaavista ainesosista.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja -j- »

sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!  :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Ei muuten ole, ei ole denaturoitua alkoholia koko INCIssä. Tarkistin eilen, mulla on tyhjä purkki nimittäin tallessa. Se on Cetearyl alcohol, joka siinä INCIn alussa komeilee.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Kävin tuossa viikolla hårologilla (mikä nimitys  ;D) kun Turussa voi käydä tsekkaamassa päänahkansa ja hiustensa kunnon ihan ilmaiseksi! Olen tähän asti juuri nimenomaan käyttänyt kosteuttavia tuotteita ja kun irti otettu hius laitettiin sellaiseen hököttimeen, se kertoi hiusten kosteuden ja kestävyyden niin tietysti minun olisi pitänyt enemmän panostaa niihin rakennepaikkaaviin... Hiusten voimakkuus sekä kosteus on normaalisti 3 oli minulla vahvuus 2,5 ja kosteus 4,9! Se hiusterapeutti sanoikin, ettei minun kannata yhtään enempää yrittää kosteuttaa näitä, mutta en minä silti aio lopettaa mun suosikki tuotteiden käyttöä...  ;D
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

ei hitsi, missähän tollaseen hårologi juttuun pääsisi stadissa? Tietääkö kukaan, ja maksaako se jotain?
Tarabel
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tarabel »

RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Vitsi et olis ihanaa päästä tollaseen :) En vaan jaksa uskoa että tonne voi mennä vaan ilmaiseksi hommaamaan analyyseja... Joku joka uskaltautuu soittamaan raportoikoon tänne :D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

-j- kirjoitti:
sininen kissa kirjoitti: ^ Glissin rakennepaikkaavassa tehiksessä on alcohol denat heti incin alussa. Miten järjetöntä!!&nbsp; :o Muuten saattaisin vaikka ostaakin, mutta en todellakaan kaivaa kuivattavaa vaikutusta kuivaan tukkaani!!
Ei muuten ole, ei ole denaturoitua alkoholia koko INCIssä. Tarkistin eilen, mulla on tyhjä purkki nimittäin tallessa. Se on Cetearyl alcohol, joka siinä INCIn alussa komeilee.
Niin tietysti, sulla oli se purkissa oleva tehis käytössä. Luulin että olit kokeillut tuubissa olevaa syvähoitoa. Siinä tuubissa olevassa on alcohol denat toisena INCIssä.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

RockQueen kirjoitti: Vitsi et olis ihanaa päästä tollaseen :) En vaan jaksa uskoa että tonne voi mennä vaan ilmaiseksi hommaamaan analyyseja... Joku joka uskaltautuu soittamaan raportoikoon tänne :D
kyllä aika usein näkee lehdissä ilmoituksia, että jotkut kampaamot tekee ilmaiseksi noita analyysejä. Eihän ne mitään kovin kummoisia ole, ja nopeasti ne tekevät. Tampereellakin oli pari viikkoa sitten tuollainen tilaisuus, mutta jäi ajanpuutteen vuoksi menemättä sinne..&nbsp; :-\
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Shine »

^ Täällä Tampereella tosiaan on vähän väliä ollut noita testauksia, ja ilmaisia siis.
Itse en ole ainakaan vielä jaksanut tuollaiseen mennä.
Enpä tiedä miten paljon uutta tietoa antavia nuo tulokset on vs. ihan oma tuntuma hiusten kunnosta&nbsp; ::)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Sitä minäkin mietin. Jos ne kertoisi mulle siellä, että hiukset ovat hieman taipuvaiset kuivuuteen, niin eipä siinä olisi mitään uutta. Jotkut varmasti tekee tuon analyysin vain katsomalla ja vähän kokeilemalla asiakkaan hiuksia. Joillain on sitten kunnon koneet ja ne pystyy mittaamaan hiuksen kosteuspitoisuutta jne. Sellaiseen laitteilla tapahtuvaan analyysiin olisi ihan kiva mennä..
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tazu »

Mulla hiukset on jo pitkään olleet enemmän tuota eka sivulla puhuttua "kosteusryhmää" ja osittain tuota joista puuttuu proteiinia..eli jos alan hoitaa molempia ongelmia/tai toista niin onko mitään markettituotetta josta olis apua?&nbsp; ::) Käytössä on välillä Bonacuren kosteuttava shampoo..

Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
Vastaa Viestiin