Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Kiitos  :) Tämän vastauksen innoittamana rekutan tänään antaumuksella ja muhituksella  8)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Onko marketeissa mitään halpaa tuotetta joka ( edes vähän ) rakennepaikkaisi hiusta? Mulla ei ole varaa ostella noita kampaamoaineita, ja olen pikkuhiljaa päätynyt siihen että osa latvoista kaipaisi vähän rakennepaikkausta mutta mutta..  :-\
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Mun muistaakseni ainakin XZ:n xylitol tehiksessä olisi kosteuttavia ja rakennepaikkaavia tehoja molempia.. Siitä en sitten osaa sanoa, miten paljon se rakennepaikkaa, mutta tehiksenä se on ainakin hyvä :) Toisaalta, jos hinnasta puhutaan, tuo xylitol tehis tulee yhtä kalliiksi kuin jotkut kampaamotuotteet, jos katsotaan litrahintaa. Tuota xylitol tehistä kun on siinä putelissa aika vähän.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Lynnei

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

Voiko muuten käsittelemätön, suoristusraudalla melkein päivittäin rääkätty tukka kaivata rakennepakkausta? Varsinkin kesällä lämpösuojat lomailivat vähän turhankin useaan otteeseen..  :-[ Latvani ovat todella ohuiksi saksitut koppurat, jotka ilman suoristusta sojottavat ties mihin suuntaan. Jos pesusta on kulunut pitempään kuin vuorokausi, takkuja löytyy eikä sileydestä tietoakaan  :-\ Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on suht paljon. Lätistyvät äärimmäisen helposti.
Viimeksi muokannut Lynnei, 01 Huhti 2010, 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Lynnei kirjoitti: Voiko muuten käsittelemätön, suoristusraudalla melkein päivittäin rääkätty tukka kaivata rakennepakkausta? Varsinkin kesällä lämpösuojat lomailivat vähän turhankin useaan otteeseen..  :-[ Latvani ovat todella ohuiksi saksitut koppurat, jotka ilman suoristusta sojottavat ties mihin suuntaan. Jos pesusta on kulunut pitempään kuin vuorokausi, takkuja löytyy eikä sileydestä tietoakaan  :-\ Yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on suht paljon. Lätistyvät äärimmäisen helposti.
Joo, kaipaa. Minä suoristin joka päivä parin vuoden ajan hiuksia ja ne kyllä kaipas rekkua.
Joicon rekku pelasti mun hiukset, muiden hyvien tuotteiden ohella. Mutta rekku on mielituotteeni ja sain sen tuubin loppumaan parissa kuukaudessa. Nyt litranen odottaa minua postissa, ja uskon että vietämme ihastuttavia hetkiä hiusteni parissa :)

Suoristaminen vaurioittaa hiuksia tosi paljon.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Lynnei

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Lynnei »

Pitääpä laittaa rekku tialukseen! Kiitos paljon  :) Voisiko joku vielä selittää tietämättömälle, miten Joicon IHT eroaa tuosta varsinaisesta rekusta?
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^IHT on kosteuttava, rekku rakennepaikkaava.

Mä oon puolestaan ihmetellyt, voiko olla mahdollista, että raa'asti blondattu, joskin muuten ihan hyvinhoidettu ja hyväkuntoinen tukka, jolle myös toisinaan näytetään rautaa/fööniä/kiharrinta, EI kaipaisi kovin paljoa rakennepaikkausta? Kosteutusta tukka kyllä kaipaa paljon, mutta jos rekutan useammin kuin 1-3 kertaa kuussa, tukka menee ihan 'kovaksi' ja omituisen tuntuiseksi ja tuntuu napsahtelevan helpolla poikki, kosteuttavat hoidot taas tekevät tukasta pehmeän ja sileän eikä tukka katkeile tavallista helpommin. Oon laittanut rekun jälkeen/kanssa myös kosteuttavaa, mutta silti ei tunnu hiuksille kelpaavan.
Oon ihan äimänä tästä sillä viime kerralla kun oon ollut blondi - tosin tukka oli silloin paljon pidempi, vaaleampi kuin nyt  ja paljon huonommassa lähtökunnossa - tukka rakasti rekkua ja tuntu selvästi parani aina rekun jälkeen vaikka silloin en edes laittanut kosteuttavaa hoitoa perään ja rekutin usein 1-3 kertaa viikossa.  0_0

1cFii
Sikses iha nätti naine.
Paka-08

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

^ Se on vähän hiuskohtanen juttu, että miten hiusten rakenne ottaa vastaan sen paikkauksen. Voi olla, että hiuksesi kaipaavat miedommin paikkaavaa tuotetta, toisin sanoen niitä repair, korjaavia tuotteita jotka eivät kuitenkaan ole samanlaisia rakennepaikkaavia kuin reconstructorit. Pidennyshiuksetkin menee kaameaan takkuun ja kuivuu entisestään jos iskee rakennepaikkaavaa, vaikka niitä hiuksia on jouduttu käsittelemään rajusti. Monesti hiukset on vaurioituneita eri tavoin eri kohdista, joten sitä paikkausta voi jonnekin mennä liikaa missä sitä ei tarvita. Hiuksen pinnan pitäisi olla tosi reikäinen, että olis kunnolla tarvetta rakennepaikkaukselle. Kun jos taas suomukerros on suht eheä niin ei ne rakennapaikkaavat ainesosat pääse sinne hiuksen sisälle kunnolla jolloin niitä jää pintaan. Pidennyshiuksissa pyritään juuri säilyttämään se suomukerroksen eheys (jos on remy hiuksesta kyse) joten epäilen, että sen vuoksi ne ei siedä yhtään rakennepaikkausta.

Ihmiset kun julistaa, että keratiinirekut on ne ainoat oikeat rekut niin tulisi kuitenkin muistaa, että hiusta voi paikata muillakin aineilla kuten silkillä, joka ei korputa hiuksia ja joidenkin hiuksissa toimii paremmin rekut joissa ei ole keratiinia. Niin hassulta kuin se kuulostakin vaikka hiukset on keratiinia ja luulis, että jos samalla aineella paikkaa niin tulis hyvä. Mutta kun hiukset on niin erilaisia ja paras rakennepaikkaaja on se mikä omassa tukassa tuntuu parhaimmalta.  Itse olen huomannut, että "silkkirekut" kuten CHI Infra Treatment, joka myös kosteuttaa, tekee jämäkemmän ja silkkisemmän tuloksen kuin IHT. Siinä on tosin keratiinia, mutta vähemmän kuin silkkiä. Pelkästään jo se CHI:n shampoo tekee pestessä silkkisen tuloksen ja tuntuu kuin ei tarvitsisi hoitoainetta ollenkaan. Sitten tosi hoitavilta tuntuu Crestolin Colorgloss värinaamiot, vaikka niissä on tosi pieni INCI ja luulis, että noin vähäisillä aineilla ei saa mitään aikaiseksi. Mutta kun eri aineita yhdistää niin ei sitä voi tosiaan varmaksi sanoa mikä yhteisvaikutus on pelkän INCI-listan perusteella. Joten kannattaa kokeilla muitakin rakennepaikkaajia jos vaikka löytyis sellanen joka sopii sun tukalle paremmin. Tai sit pitäydyt kosteuttavissa tehohoidoissa.
Viimeksi muokannut Paka-08, 03 Huhti 2010, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Muuten otin ja tilasin kokeillakseni tuota CHI Infra Treatmenttia. Olen muutaman kerran sitä käyttänyt ja joo-o, minusta se on ihan samanlainen kuin IHT. Kyllä tykkäsin  ;D Hiukset tuntuvat ihanan silkkisiltä ja hoidetuilta.

OT siis, mutta oli pakko kertoa, etenkin kun CHI.lla ei ole omaa ketjua täällä.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
elisa-katriina
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Touko 2010, 19:27

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja elisa-katriina »

Kysynpä nyt sitten täältä, kun en parempaa paikkaa löytänyt  :) Eli hiukseni ovat luonnonkiharat ja värjätyt, latvoista n. 10 cm on kärsinyt yhden värinpoiston viime syksynä. Eli tämän perusteella varmasti kaipaavat sekä rakennepaikkausta, että kosteutusta, eikö?

En omista mitään varsinaista rekkua ja nyt mietinkin, että riittäisikö rakennepaikkaukseen pelkkä k-pak vaahto joka pesun jälkeen vai tarvitsenko jonkin ihan oikean rekun? Entä sitten, sanoisitteko, että kc:n color maskissä riittäisi teho rekuksi, kun siinä kuitenkin näyttäisi olevan keratiinia jonkin verran? Samaa voisin kysyä myös joicon body luxe hoitiksesta. Siinäkin kun on keratiinia ja muita proteiineja. Miten paljon noin yleisesti hoitoaineessa pitäisi olla rakennepaikkaavia aineita, jotta sitä voi rekuksi kutsua?
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Frida »

^Se, mikä riittää rakennepaikkaukseen, riippuu ihan hiusten kunnosta. Vaikka sun hiukset on värjätyt ja osa kärsiny värinpoistonki, nii se ei välttämättä kerro vielä mitään, koska hiukset on niin erilaisia ja kestää eri tavalla käsittelyjä. Uskoisin kuitenki, että sä saisit parhaan tuloksen ostamalla K-Pak rekun ton vaahdon sijaan ja käyttämällä jätettävänä jotain kosteuttavaa. Rekuissa sais se keratiini kai olla aika korkeella inci-listassa. Keratiini tai proteiinit siellä incin hännillä on lähinnä vaa hämäystä, joilla ei oo mitää käytännön merkitystä, mutta kun ne kerran on siellä, voidaan tuotteen mainostaa sisältävän näitä aineita.
Viimeksi muokannut Frida, 30 Touko 2010, 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Selasin koko ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta mun kysymykseen, jota olen kyllä jossain ketjussa täällä nähnyt.

No kuitenkin, miten se nyt meni, rekkua vai kosteutusta, kun mulla on yksittäisten hiusten päässä (osassa) sellanen "valkoinen piste" tai kohta, mikä siis ihan silmällä näkyy, niin siitä pisteestä siis jatkuu vielä jonkin matkaa se sama hius (noin. 1cm-6 cm) niin siitä pisteestä kuin taittaa niin naps vaan ja hius katkeaa just siitä pisteen kohdalta. Rekkua? Näitä pisteitä näkyy myös ihan hiuksen päässä. Ja tosta pisteen kohdalta ei tarvi mitenkään lujaa edes vetää, että se katkeaa vaan ihan pieni "hipaisu" melkestä riittää niin kohta on poikki.

(Nämä on siis eri asia kuin ne solmut, joita mulla myös on, mutta paljon vähemmän, eli ihan selvästi yksittäisen hiuksen päässä on solmu. Näistä solmuistakin on jossain puhuttu ja kukaan ei oikein tiennyt mistä ne tulee. )
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Frida »

^Noi valkoset pisteet on rakennevaurioita. Mullaki on noita, vaikka käytänki rekkua kerran viikossa. :-\ Eivät ole siis kadonneet rekkumuhitusten myötä, mutta rekun käyttö voi varmaanki ehkästä uusien vaurioiden syntymisen. Noi valkoset pisteet näkyy musta erityisen hyvin auringonvalossa ja etenki, ku hiukset on kuivat. Kosteuttavien hoitoaineiden muhittelun jälkeen noi pisteet tuntuu katoavan hetkeks, mutta syytä en osaa sanoa.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
elisa-katriina
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Touko 2010, 19:27

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja elisa-katriina »

Kiitos, Frida vastauksestasi&nbsp; :) Täytyy vissiin käydä ostamassa se joicon rekku. Vielä noista color maskista ja body luxe hoitiksesta sen verran, että niissä on kyllä molemissa keratiini tai joku muu proteiini aika alkupäässä inciä. Laitan tähän nyt incit vielä, jos joku jaksaisi ne tarkistaa ja kertoa onko noissa mitään rakennepaikkaustehoja.

Eli tässä kc color mask:
aqua, cetaryl alcohol, behentrimonium methosulfate, panthenol, hydrolyzed vegetable protein, PEG-12 dimethicone, cetyl alcohol, wheat amino acids, hydrolyzed keratin, guar hydroxypropylrimonium chloride, quaternium- 70, amodimethicone, C11-15 pareth- 7, laureth-9, glycerin, tricedeth- 12, propylene glycol, imidazolidinyl, urea, cetrimonium chloride, methylchloroisothiazolinone, methylsothiazolinone, parfum

Ja joico body luxe:
Water (Deionized) (aqua), Cetearyl Alcohol, Stearalkonium Chloride, Glycerin, Hydrolyzed Human Hair Keratin (Quadramine Complex), Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Human Hair Keratin, Hydrolyzed Oat Protein, Oat Amino Acids, Silicone Quaternium 16, Hydroxyethyl Cellulose, Polyquaternium 10, Polysorbate 60, Disodium EDTA, Methylparaben, Undeceth 11, Butyl Octanol, Undeceth 5, Fragrance (parfum)
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Onhan noissa yllättävästi ihan hyvin keratiinia ja muita proteiineja, mutta toisaalta taas myös silikonia, joka saattaa ärsyttää päänahkaa varsinkin toistuvissa muhitteluissa. Jos haluat kokeilla rekkua, joka on oikeasti hyvä ja vieläpä edullinenkin, ja jossa ei ole silikonia, niin Mill Creekin rekku on ehdottomasti tilauksen arvoinen. Toimii niin hyvin kuin kalliimmat Joicon ja L'anzan rekut, on vain luonnonmukaisempi ja todella paljon halvempi.
Vastaa Viestiin