Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Munkin kutristolle ihan pelkkä LV-tehis riittää ilman mitään hunaja-, aloe vera - ja öljylisiä. Kannattaa myös kokeilla pientä määrää LV-tehistä jätettävänä, tekee todella pehmeät hiukset ;).
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ ja ^^
Hyvä juttu, kiitos tytöt! Ihanan tuntuinen tukka on kyllä nyt kun tolla eilen muhittelin ja pikkuriikkisen laitoin myös kuivimpiin kohtiin jätettävänä. Aina parempi, jos hyvää kosteuttavaa kamaa saa ihan täältä koto-Suomesta ja vielä suomalaiselta brandilta ilman hajusteita.
Kissi

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Kissi »

Eh. Oon nyt lukenut niin paljon ketjuja täällä läpi, että pää meni ihan tukkoon  :-X

Osaako viisaammat nyt neuvoa - mulla siis katkeilee hiukset. Tämä ei ole hiustenlähtöä, hiukset ei lähde hillittöminä tuppoina eikä juurineen. Sen olen ymmärtänyt, että kosteutta kaipaava tukka on kuiva, eikä minun hiukseni ole kova koppura vaan ihan pehmeä ja kiiltoakin on. Ja jos hiukseni kaipaisivat rakennepaikkausta, niiden vissiin pitäisi venyä ja paukkua, mutta kun ne ei tee sitäkään! Eli ei mun hiukset sitä purkkaakaan ole. Nyt loppuu ymmärrys! Miksi ne sitten katkeilee? Pesun yhteydessä ei uskaltais tukkaan koskeakaan, kun jos latvoista vetää niin jatkuvasti sieltä lähtee hiuksia. Ja harjaus myös, uaaaa.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Ei se nyt ihan niin yksiselitteistä välttämättä ole. Voi olla että hiuksesi kaipaavat sekä kosteutta että rakennepaikkausta, tai eivät kumpaakaan. Voi olla että hiuksesi ovat rakenteeltaan sellaiset ohuemmat, jotka katkeilevat helpommin. Mutta ei varmasti ole pahitteeksi sekä kosteuttaa että rakennepaikata, kosteutta nyt ei ainakaan tule koskaan liikaa, rakennepaikkaustakin harvoin, mutta sen kyllä huomaa.

Mutta tuo selitys kyllä minusta kuulosti enemmänkin sellaiselta ihan normaalilta hiustenlähdöltä, kuin katkeilulta. Ylenmääräisen katkeilunkin kyllä tuntee, ja etenkin jos suihkun jälkeen vetämällä lähtee hiuksia, niin minusta se on kyllä sitä hiustenlähtöä eikä katkeilua.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Miksi mulle käy aina näin  ;D Ensin metsästän pitkin kaupunkia Lorealin vaaleanpunaista tehohoitoa. Yksi ainut kauppa myy sitä keskikokoisessa kaupungissa  ??? No nyt olen juossut tämän LV tehiksen perässä eikä sitäkään missään. Millä perusteella kaupat tekee valikoimansa. Kuka siis tätä LV:tä myy. Täällä k-ryhmä ainakaan myy kuin shampoota ja hoitoainetta. En jaksa enää juosta, joten jos joku voisi auttaa asiassa.

Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

^ Mä ostin oman LV:ni s-marketista, josko niistä löytyisi vielä?  ;)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Fantti kirjoitti: No nyt olen juossut tämän LV tehiksen perässä eikä sitäkään missään. Millä perusteella kaupat tekee valikoimansa. Kuka siis tätä LV:tä myy. Täällä k-ryhmä ainakaan myy kuin shampoota ja hoitoainetta. En jaksa enää juosta, joten jos joku voisi auttaa asiassa.
Tästä on ollut useassa paikkaa puhetta ja joku oli kysynytkin, että missä LV-tehistä myydään. Vastauksena oli, että S-ryhmä myy ja jotkin hajanaiset halpiskaupat. Foorumin omalla haulla en löytänyt kyseistä keskustelun pätkää, mutta täällä jossain se on ;).
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Minä olen löytänyt LV-tehistä Halpa-halleista.

Olen aina tehnyt niin että olen vähän vajaaseen LV:n tehohoitoon sekoittanut jonkin verran oliiviöljyä ja/tai rypsiöljyä. Kovin suurta vaikutusta en ole ainakan vielä huomannut tehoon, mutta nyt aloin miettimään että voiko siitä olla jotain haittaakin, voiko se jotenkin pilaantua jos ajatellaan että yksi puteli kestää n. kuukauden? Tai härskiinityä.. Mitä haittaa siitä on hiuksille jos öljy härskiintyy?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Palmikko

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Palmikko »

Mitä suosittelisitte mun  ongelmatukalle?

Mun hukset koki aika shokin mahdollisesti ravinnepuutoksista, joten ennen suorat, sileät ja kiiltävät hiukseni kihartuvat helposti, ovat kevyet, helposti "leijuvat" ja hennot. Hiukset ovat ikään kuin paikoitellen taittuneet ja päistään kaarevat.  ???  Tukan paksuudesta on mennyt ainakin kolmasosa.  :(  Kaipaisin siis hiuksiini kiiltoa,  raskautta ja jämäkkyyttä. Olen lähiaikoina keskittynyt etenkin kosteuttamiseen, ja hiukset ovat kyllä paremmassa kunnossa, eli kiiltävät enenmmän ja tuntuvat sielämmiltä. Ne ovat myös suoremmat.

Edelleen vain kaipaisin sellaista vahvuutta lötköihin hiuksiini. Voisiko rekku auttaa? Ainoa edes rekun kaltainen kokeilemani tuote on Joicon IHT (eikös se myös rakennepaikkaa?), jolla saan mukavan suorat ja pehmeät hiukset. Harmi vain, että sileämmät hiukset tuntuvat myös ohuemmilta.  :-\ Noh, olen valmis kärsimään siitä, jos tukka näyttää muuten hyväkuntoiselta.  :)

Mistähän esim tuota Joicon rekkua saisi kaikkein halvimmilla? Saako sitä Suomesta ollenkaan?  ???
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Kuulostaisi siltä, että Joicon rekku sopisi sulle oikein hyvin tuon IHT:n seuraksi. :) Se juuri rakennepaikkaa ja näin ollen jämäköittää hiusta.
Sitä saa myös Suomesta, mutta hinta on todella suolainen, 150 ml maksaa noin 30e omien muistikuvieni mukaan. Halvempaa on siis tilata, esimerkiksi Hairsupermarketista (www.hairsupermarket.com), siellä 150 ml tuubi maksaa £10.57 (~12 euroa) ja litran pönikkä maksaa £25.15 (~30 euroa).
So it goes.
Palmikko

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Palmikko »

^ Kiitos! Rekun kokeileminen tosiaan kiinnostaisi...

Hmmm, tilaaminen tosiaan olisi fiksuinta, mutta mikä tuollaisissa nettikaupoissa käy maksuvälineeksi? Minulla on vain visa electron...
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Visa Electron käy maksuvälineeksi noissa nettikaupoissa, jos siinä on Verified by Visa-toiminto. Sen saa ainakin OP:n, Sampon ja Nordean korttiin klikkaamalla sen päälle nettipankista.
So it goes.
Palmikko

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Palmikko »

Okei... Luulisi sen sitten onnistuvan! Kiitoksia.  :)  Täytyypä laittaa tilaus menemään heti kuin rahatilanne sallii...  :D
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Voi vitsi, kumpi tämä nyt on...
Vedin, vedin ja vedin hiusta, oikein kunnolla. Ei millään mennyt poikki. Sitten kiskaisin nopeasti ja voimalla ja hius napsahti kuuluvasti poikki.

Olen tätä ketjua selannut edes ja taas, mutta kumpi siis on merkkinä tuohon. Kosteutan vai paikkaan enemmän?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

^ Musta toi kuulostaa rakennepaikkauksen tarpeelta. Tukka on siis purkkamainen ja venyvä ja kaipaa rakennetta. (ei sitä kosteuttakaan saa kuitenkaan unohtaa). 
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Vastaa Viestiin