Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Ursula

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Ursula »

Voi kamala, luin keskustelun läpi ja tulin siihen tulokseen, että mun hiukset kaipaavat sekä kosteutta että rakennepaikkausta. Mulla on kyllä kotona tarvittavia tuotteita, ainakin muiden kokemusten perusteella vaikuttavat oikeilta, mutta ilmeisesti en ole käyttänyt niitä tarpeeksi usein tai tarpeeksi pitkällä vaikutusajalla. Eniten ongelmia mulle tuottaa sopivan jätettävän hoitoaineen löytäminen, koska jotkut tekevät hiuksista klimppiset, vaikka eivät ole muotoilutuotteita, mutta toiset eivät ole tarpeeksi tehokkaita.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja calypso »

NarnianQueen kirjoitti: Luin MUA'n Joicon käyttäjäkokemuksista sellaisen ohjeen, että rakennepaikkaava pitäisi laittaa hiuksiin ensin, sitten poishuuhtelun jälkeen erikseen se kosteuttava aine. En tiedä, onko se nyt lopputuloksen kannalta tehokkaampi tai oikeaoppisempi menetelmä kuin täällä yleiseltä tuntuva tapa sekoittaa rakennepaikkaava ja kosteutushoito keskenään... mutta saatan kokeilla sitä metodia seuraavalla kerralla, kun Joicon rekkua käytän.
Minä teen usein niin että ensin _hieron_ rakennepaikkaavan tehiksen hiuksiin ja sen jälkeen levitän kosteuttavaa tehistä päälle (yleensä vielä paljon reilummalla kädellä), joskus annan rakennepaikkaavan vaikuttaa ja imeytyä yksinään hiuksissa hetken ennen kosteuttavaa tehistä. Jotenkin huuhtelu tässä välissä tuntuu turhalta ja olen huomannut että rakennepaikkaava toimii paremmin kun sitä ei sekoita kosteuttavaan vaan laittaa ensin, ja nimenomaan hellästi hieroen  :)
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Pahoittelen, jos tätä on käsitelty jo, mutta jos tukka tuntuu hyvältä rekun jälkeen, tarvitseeko teidän mielestä laittaa sulkeva hoitis? Yleensähän sanotaan, että jos tukka tuntuu hyvältä, sulkevaa ei tarvita. Mutta onko tukalle erityistä hyötyä sulkevan käyttämisestä rekun jälkeen, edistääkö se jotenkin paikkaajien pysymistä hiuksessa tms.?

Tyhmiä kysymyksiä...
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Jos hius tuntuu hyvältä, se oletettavasti on jo suomuiltaan kiinni. Rekut, lanza ja joico, ovat happamia pHltaan eli ne sulkevat hiuksen sen puolesta (josta ihmettelyn aiheeseen, että miten ne tavarat kerkiävät sinne sisään ennen suomujen sulkeutumista..)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

sipe kirjoitti: Hiuksista puuttuu kosteutta kun:
1. Ne tuntuvat kovilta (tai "rapeilta")
2. Hiuksia rutistettaessa nyrkin sisällä kuuluu hentoa mutta selkeää  ritinää/rutinaa/rahinaa tms.
3. Niistä puuttuu kiilto
4. ne takkuuntuvat helposti
5. Niihin tulee helposti kaksihaaraisia
Helppivää, noi jututhan kertoo mun tukasta...  :-\

Nyt musta nimittäin tuntuu, että olen tosi kovassa kosteutuksen tarpeessa. Mä olen varmaankin käyttänyt liikaa rakennepaikkaavia tuotteita, koska hiuksista on tulleet ihan mahdottomat. Latvat tuntuvat kuivilta ja rapisevilta. Löytyykö pika-apuun markettimerkeiltä tai Suomesta saatavilta kohtuuhintaisilta merkeiltä mitään selkästi kosteuttavaa (tehistä), millä voisin koittaa paikata tilannetta nyt ja heti?

Pystyn kyllä jatkossa tilaamaan esim. LF:stä tuotteita. Joicon Moisturizer -tehis houkuttaisi, mutta tämän ketjun mukaan sekin sisältää keratiinia. Ymmärsinkö oikein, että MOPin C-system olisi puhtaasti kosteuttavaa kamaa?
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

^ Mä haluisin neuvoja ihan samassa asiassa!

Luulisin, että paljon noita pelkästään kosteuttavia tehiksiä ei oo markkinoilla: tätä on kyselty täällä muutaman kerran, eikä kunnon vastauksia oo tullu. Mutta onhan se nyt kumma, ellei tehistä saa ilman paikkaavia aineita!? Itsekin korputin tukan rekulla vähän aikaa sitten ja olen yrittänyt nyt vältellä rakennepaikkausta. Vaikee vaan löytää tuotteita!

Tuolla tehis-ketjussa kerroinkin vähän aikaa sitten WWW:n kosteuttavasta naamiopönikästä, johon olen ollut ihan ok-tyytyväinen. Se ei varmaankaan sisällä mitään paikkaavaa, mutta varmasti on tehokkaampiakin kosteuttajia tarjolla!
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Zubi ja minnaliini, löytyisikö tästä Todella kuivat hiukset -topicista vinkkejä teille? :)

Itse voisin vinkata sen verran, että suosittelen ehdottomasti öljyjä kuiviin hiuksiin. Mulla oli hiukset päässyt tosi kuiviksi kun laiminlöin öljyjen käyttöä, hiukset oli supertakkuuntuvat, rahisivat kuivuudesta, kiillottomat jne. Nyt olen taas käyttänyt säännöllisesti öljyjä hoitisten seassa (mm. Tigi Brunette Goddess, Tigi Moisture Maniac, Nexxus Humectin) noin kuukauden ajan ja hiukset on nyt ihanan kosteutetun ja hyvän tuntuiset. Eivät rahise enää eivätkä takkuunnu. :)

Öljyistä olen itse käyttänyt avokadoöljyä, kookosöljyä, manteliöljyä jne. Suosittelen kyllä testailemaan, auttaa hyvin kuivuusongelmaan. Lisäksi etenkin Nexxuksen Humectin on toiminut mulla hyvin nimenomaan kosteuttavana hoitiksena.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

Kiitos Hunis!

Pelkästään kosteuttavia tuotteita on tosiaankin aika vaikea löytää. Tuossa Hunajapupun linkittämässä ketjussakin on puhetta kosteuttavina sarjoina sellaisista (K-pak, IHT), joiden tässä ketjussa on taas todettu olevan enemmän rakennepaikkaukseen kallellaan...

Mulle on päässyt käymään niin, että olen uskonut pakkaustekstejä ja monia selkeästi rakennepaikkaavia tuotteitahan mainostetaan hyvinkin kosteuttavina. Tietenkään ei pitäisi juureksena uskoa moisia ja aina tulla tsekkaamaan mitä foorumilla on puhuttu, mutta...  :-[ Rakennepaikkausta hiukseni kaipaavat ehdottomasti etenkin nyt kun tukkaa on taas vaalennettu ja vaalennetaan varmaan edelleen, joten ostamani tuotteet eivät varmasti ole minulle huonoksi, mutta tarvitsen jotain ihan selkeästi kosteuttavaa niiden lisäksi, ettei tule rakennepaikkauksen yliannostusta.

Pitääkin tutustua huolella noihin öljyihin ja niitä käsitteleviin ketjuihin. Olen jotenkin kuvitellut, että niiden käyttö olisi kauhean vaikeaa tai hankalaa, mutta ilmeisesti näin ei ole, koska niin moni juurikasvulainen niiden nimeen jo vannoo. Edullisia ne ainakin ovat, eli siinä mielessä just sitä, mitä haenkin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Zubilainen ja minnaliini, kyllä löytyy pelkästään kosteuttaviakin tehiksiä, joissa ei ole keratiinia. Tässä joitakin esimerkkejä:

- Kevin.Murphyn Born.Again -tehis: todella tehokas kosteuttaja
- LV-tehis + öljyt (ja hunaja sekä aloe vera -geeli): toimii oikeasti ja on edullista
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask: hurja tuoksu, mutta toimii tämäkin
- Nexxuss Humectin: suosittu suosikki
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer: tehokas pikahoitis, joka sopii muhitteluun
- Tigin O&H: vanha tuttu, joka joidenkin tukkaa karheuttaa, vaikka ei olekaan täysiveroinen rekku
- MOP C-System Hydrating Conditioner: raikastuoksuinen tehopakkaus
- Crestol Color Gloss (pigmenttiversio ja ilman väriä oleva versio): simppeleitä ja tehokkaita

Noissa tuotteissa saattaa olla hiukkasen kasviperäisiä proteiineja, jotka eivät rakennepaikkaa ja siksi korputa niin tehokkaasti kuin keratiini.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ Kiitos ellen! Ostoslistalla siis öljyt ja LV-tehis, myöhemmin voisin tehdä LF:ään tilauksen (esim. MOPia tai Nexxusta). :) O&H:sta en koskaan saanut kauheasti irti, vaikka sitä onkin kovasti aina hehkutettu täällä, joten kokeilen nyt jotain muuta.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Voisin zubi antaa sulle pienen samplen tosta mun Kevin.Murphystä seuraavan kerran, kun nähdään miitissä tai vastaavassa, niin pääset testailemaan sitäkin joskus.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

^ jess!!  :-*

Sitähän näyttääkin saavan LF:stä ihan suht kivaan hintaankin.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

zubi kirjoitti: Pitääkin tutustua huolella noihin öljyihin ja niitä käsitteleviin ketjuihin. Olen jotenkin kuvitellut, että niiden käyttö olisi kauhean vaikeaa tai hankalaa, mutta ilmeisesti näin ei ole, koska niin moni juurikasvulainen niiden nimeen jo vannoo. Edullisia ne ainakin ovat, eli siinä mielessä just sitä, mitä haenkin.
Ei ole hankalaa, eivätkä öljyt edes välttämättä vaadi mitään pitkiä muhitteluja jos ei jaksa aina muhitella. Itse otan kämmenelle hoitista ja sitten tiputtelen sen sekaan öljyä hieman ja sekoitan ne toisiinsa ja levitän hiuksiin. Annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen pois. Lyhyttäkin vaikutusaikaa käyttämällä tuloksia alkaa näkyä muutamien pesukertojen jälkeen. Jätettävänä en ole vielä itse öljyjä testannut, mutta sillä tavalla saisi toki lisäkosteutusta hiuksiin. Ja edullisuus on tosiaan plussaa, itse aloitin öljykokeilut oliiviöljyllä jota oli kaapissa ruoanlaittoa varten ja oikeastaan tuo oliiviöljy on vieläkin mun suosikkiöljy joten ei tule kalliiksi. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja zubi »

Hommasin nyt LV-tehiksen ja eka pitkä muhittelu takana. En tiedä kuvittelenko vain vai onko tukka upean pehmoisen tuntuinen...ihanaa kun tuossa ei ole ylimääräisiä hajusteitakaan. Meinasin semmoista vielä teiltä kysellä, että onko tuo LV nyt ihan puhtaasti kosteuttava hoitis semmoisenaankin vai tarvitseeko se seurakseen monesti mainittuja öljyjä? Niitä kun en vielä tullut ostaneeksi, mitä nyt ruuanlaittoa varten näyttäis rypsiöljyä olevan kaapissa.

Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^ Mulla toimii kyllä ihan ilmankin. Käytän yleensä pikahoitiksena, eli en suuremmin edes muhittele. Jos lisäboostausta joskun kaipaan, niin sitten saatan lisätä öljyä tai hunajaa ja ehkä muhittaa vähän kauemmin.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Vastaa Viestiin