Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Joicon IHT ainakin kosteuttaa tosi tehokkaasti,mutta myös rakennepaikkaa.Joicon Moisturizer taas on ainakin mun hiuksiin tuntunut yksinomaan kosteuttavalta tehikseltä.Myös tuo Hydrade toimii,kun sitä muhittelee hiuksissa pidemmän aikaa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Vivi »

^Tuo L'Anzan Moisture Treatment myös rakennepaikkaa, että jos ihan puhtaasti kosteuttavaa haluaa, niin tuo ei ehkä ole paras siihen.
Oma väri takaisin.
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Christine »

Joicon IHT ja Moisturizerkin taitavat olla enemmän tai vähemmän rakennepaikkaavia tuotteita?
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Hue »

Christine kirjoitti: Joicon IHT ja Moisturizerkin taitavat olla enemmän tai vähemmän rakennepaikkaavia tuotteita?
IHT sisältää ainakin paljon keratiinia, joten kyllä rakennepaikkaavuutta löytyy.

Ja tosiaan katsoin Lanzan Moisture Treatmentin INCI;ä ja siinäkin oli aika paljon keratiinia.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Mietin, et mihinköhän ketjuun tämä viesti sopis parhaiten, mut ehkä tänne kuitenkin, kun on ollut aiheesta puhetta...

Hitto kun onkin nimittäin vaikea löytää pelkästään kosteuttavia, ei-keratiinipitoisia hoitiksia/tehiksiä, jotka ovat myös hyviä. :P Mutta ostoslistalla nyt MOPilta se Hydrating-hoitis, toi "liian kallis" L'Anzan Kukui Nut -hoitis sekä Tigiltä Brunette Goddess -hoitis, joka silikoniensa ansiosta toivottavasti myös silottaa tätä pörrökasaa (joka tosin on jo paljon paremmassa kuosissa kuin taannoin.) Edit. Niin ja unohdin tietty ton XZ:n Tyrni-tehiksen, kiitos vaan suosittelusta Christinelle. :) Edelleen kosteuttavat jätettävät ovat hakusessa, lähes kaikissa omistamissani jätettävissä kun on sitä keratiinia. ::)

Niin ja se jojobaöljy on vallan mainiota tähän tukkaan, vaikka pestessä meinaakin tuntua pörröltä.
Viimeksi muokannut Mariatar, 26 Heinä 2007, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Koetin miettiä noita rakennepaikkauksen tarpeen oireita, mutta en kyllä tunnista niitä omassa tukassani. Ihmetyttää vaan, miten se muka olisi mahdollista, kun värjään hiuksia (tummemmaksi) ja ne ovat pitkät (johonkin lapaluiden alapuolelle). Enkö vain tunnista rakennepaikkauksen tarvetta vai onko muka mahdollista, että kaikki värjätyt pitkät hiukset eivät sitä kaipaisikaan?
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Kai se käsittääkseni on mahdollista. Onhan ilmeisesti juureksissakin heitä, joilla on kestovärjätyt hiukset, mutta rakennepaikkaavat eivät silti sovellu? Voisihan rakennepaikkaavaa ehkä kokeilla vaikka muutaman kerran, ja jos tulos on huono, eikä hius tunnu mitenkään vahvistuvan, jättää rakennepaikkaavat suosiolla pois. Hyvähän se vain on, jos tukka on niin terve, ettei kaipaa paikkausta.  :D
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mä oon nyt ihan ymmälläni. Luulis, että värinpoistolla räjäytetyt ja blondatut hiukset kaipaa rakennepaikkausta. Eilen pidin Nexxuksen Keraphiksia yli tunnin ja tulokseksi tuli takkuinen hius, joka aivan karhea. Oon käyttänyt tuota kerran viikossa, muuten kosteuttavia. Enkä mä viitsi tota jättää käyttämättäkään. Kannattaisko mun sekoittaa tota kosteuttavan hoitiksen kanssa ja laittaa öljyjä sekaan, jos niin toimis paremmin? Musta on aina tuntunu siltä, että mun hiukset kaipaa enemmän kosteutusta kuin rakennepaikkausta. Vaikka on nyt toiaan käsittelyjä takana. Tosin jonkin aikaa sitten käytin Keraphixia joka toisessa pesussa. Lyhyellä vaikutusajalla tuo taitaa toimia mulla paremmin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Nienna »

^ Kyllä se hius tuntuu vain kestävän - tai mulla ainakin, monta värinpoistoa + värjäystä lyhyessä ajassa ja pesu jollain pirkkasamppoolla. Hyvin ovat kestäneet.  Eli ei se värinpoisto ole aina se viimeisin paha, joka vie hiukset päästä.

Totta kai nämä jossain vaiheessa räjähtävät, jos en ala parantamaan hiusrutiinejani..
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Mariatar: En tiedä, viittasitko tähän, mutta Kukui Nut -hoitiksessa on keratiinia, vaikka se pääasiassa kosteuttava onkin.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Rankkaa homma tämä hiusinnostus kun jatkuvasti tulee uutta ja uutta asiaa. Yhden asian kun ymmärrät ja opit niin tulee kaksi uutta tilalle ;D

Mulla meni joulukuisen värjäyksen takia hiukset aika koppuraksi, olivat ne sitä ennen jo kuivat mutta tuo värjäys räjäytti latvat ihan kokonaan. Eli rakennepaikkaavaa vissiin tarvitaan? Tosin olen vasta nyt innostunut hoitamaan hiuksiani oikein ja kosteuttamaan oikein urakalla. Se tuntuu vähän auttavan, ainakin kun lähmin Vo5 Fade Defyä vähän väliä hiuksiin niin ne vaikuttavat paremmilta. Hiukset tuntuvat oikein imevän sitä, eli kuivuudesta ne ainakin kärsii.

Jos nyt ajatellaan että käytän tehohoitona XZ tyniä ja rakennepaikkaavana Vo5 Instant Rescueta, niin miten noita pitäisi "yhdessä" käyttää? Mahdollisimman usein XZ tyrniä ja muutaman kerran kuussa Vo5 Instant Rescueta?

Pesenkö hiukset ensin ihan normaalisti shampoolla ja hoitoaineella ja sitten laitan tuota Vo5 Instant Rescueta, annan vaikuttaa, pesen ja laitan sitten hiuksiin jätettävää?

Saako tuommoista rakennepaikkaavaa muhittaa samoin kuin tehohoitoa?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Luin MUA'n Joicon käyttäjäkokemuksista sellaisen ohjeen, että rakennepaikkaava pitäisi laittaa hiuksiin ensin, sitten poishuuhtelun jälkeen erikseen se kosteuttava aine. En tiedä, onko se nyt lopputuloksen kannalta tehokkaampi tai oikeaoppisempi menetelmä kuin täällä yleiseltä tuntuva tapa sekoittaa rakennepaikkaava ja kosteutushoito keskenään... mutta saatan kokeilla sitä metodia seuraavalla kerralla, kun Joicon rekkua käytän.
Tämä hius ei juuri ehkä sitä niin tarvitsisi, mutta pituutta on kuitenkin paljon ja pidän hiuksia usein kiinni, joten katkeilemisen vaara on olemassa. Toisaalta, tehohoidon jälkeen kutreilla on taipumus lässähtää, eli lähmääntyä nopeammin, kuin pelkän kevyen hoitoaineen jäljiltä - jolloin hiukset on taas pestävä useammin, mikä ei sekään ole välttämättä hyväksi.  ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Ovatko hiukset rakennepaikkauksen vai kosteutuksen tarpeessa kun ne takkuuntuvat rastamaisiksi möykyiksi joistain kohdin?
Herya
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1051
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:21

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja Herya »

Kumpaakohan mä tarvin. Tukka on vaalennettu, vaalennan juurikasvua n.kerran kuussa tai kahessa (oma väri on melko vaalea niin ei juurikasvua näy kovin selkeesti OT). Tukkani on piikkisuora. Latvat tuntuvat kuivilta ja ne hapsottaa helposti. Joskus jos harjaa märkänä jokunen hius saattaa venyä ja kihartua. Tukkani on silti tosi kiiltävä ja sileä paitsi latvoista karhea mutta silti kiiltävä. Kakshaarasia tai moni haarasia ei mulla kauheesti ole koskaan ollutkaan. Tällä hetkellä ei näy yhtään. Hiukset on talvella varsinkin sähköset. Onkohan tässä riittävästi infoo jo. Ainiin ja kun jotkut puhuu että tigin O&H on kosteuttava ja jotkut että se on rakennepaikkaava niin mulla se ainakin teki tosi karheeks hiukset, en tiä mistä johtuu..Hiusten latvat myös jotenkin niinkun liimautuu toisiinsa ja tuntuu että ois takkuja vaikka en ois liikauttanutkaan päätäni, ne jotenkin liimautuu paikallaankin ollessa. Kauheet sepustukset ;D mut ois jo kiva löytää ne sopivat tuotteet kun vaan tietäs mitä etsiä  :-\
Viimeksi muokannut Herya, 20 Helmi 2008, 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Multimielipiteitä taas ;)

Ssannna-, voit muhittaa rakennepaikkaavaa siinä missä kosteuttavaakin hoitista, itse asiassa rekkua kannattaakin muhittaa varsinkin kelmun ja pipon alla. Eli ensin siis pesu, sitte rekku muhimaan, huuhtelu, sen jälkeen voi käyttää pikahoitista sulkemaan hiussuomut ja selvittämään mahdolliset takut ja lopuksi taas jätettävää. Rekkua tosiaan voi myös sekoittaa kosteuttavaan hoitikseen, joillekin tämä on ainut tapa saada jotkut tietyt tehikset tehoamaan/toimimaan.

Erykah, mie sanoisin, että tarvitset paljon kosteuttavaa ja silaria pintaan.

NQ, oliko MUA:ssa mainintaa, että pitäisikö sen kosteuttavan hoitiksen antaa vaikuttaa yhtä kauan aikaa kuin sen rekunkin, vai riittääkö muutama minsa? Jos kokeilet pitempää muhitusta, kerrothan lopputuloksista.

Hemppa, kuulostaa siltä, että joko sulle riittää O&H rakennepaikkaavana tai että O&H on ihan liian kosteusköyhää sun rääkätyille kutreille. Mie en kyllä osaa sanoa varmasti kummasta on kyse.
Vastaa Viestiin