Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Jee, nyt olen viimeisen kuukauden aikana eli tuon edellisen viestini jälkeen ostanut vain hiusvärin juurikasvun vaalennukseen. Epävirallinen ostolakko tuntuu siis toimivan aika hyvin. Uusi shampoo tekisi mieli tilata iherbistä, mutta olen päättänyt vakaasti odotella, että jokin nykyisistä loppuu ennen kuin tilaan uutta. :)
1bMii, vaalennettu.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Palaan häntä koipien välissä tähän ketjuun. Kesällä en tainnut ostella hiustenhoitoaineita ja shampoita juuri ollenkaan mutta viime kuussa sitten ostinkin ihan turhan paljon.
Nyt minun ei saa ostaa enää mitään uusia hoitoaineita kuin CO-pesuun niitä jotka loppuvat. Myöskään ensi kuun paria hoitsikkaa ei lasketa koska olen päättänyt että tilaan MM.n jemmaan.

Lupaan pyhästi että koetan saada noita hutiostoksia pois kulutettua. Oikeasti en käytä kuin muutamaa tuotetta, mutta silloin kun aloin hoitamaan hiuksia, sain jemmaan ihan älyttömästi hutiostoksia.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tämän vuoden mömmöt taitaa olla ostettu. Hoitoaineita pitäisi olla sen verran, ettei tarvitse varmaan markettiheräteostoksiinkaan enää turvautua.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nelma »

Välillä ehti jo näyttää siltä että lakkoni sujuisi, mutta ei.  :-X Nyt parin viikon sisällä on loppumassa Nature's Gate Tea Tree-, Herbina MarjaSpa- ja XZ Vanilla Cafe-CO/päänahkahoitoaineeni, mutta eikös tilalle ole oitis tullut hankittua NG Henna ja Mill Creekin Biotin-hoitoaineet. Ja tulossa on myös Mill Creekin rekku. AAARGH. Pullot tyhjenevät, mutta uudet ja entistä ISOMMAT tulevat tilalle.  ::)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Lakkorikkuri se tässä ::)
No, mutta sain "hukattua" jokusen itselle epäsopivan putelin niin täytyyhän vajaus täyttää.
Ja kun olen nyt ostellut edullista XZ:aa ja Niveaa löytyi poistokorista niin annan itselleni anteeksi, mutta nyt on syytä kyllä jatkaa lakkoa ;)
1b Fii
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

deko kirjoitti: Elokuun 2010 alusta alkoi taas hiustuotteiden ostolakko.
...
Lakon alkusaldo: 25 kpl.
Nyt kaapista löytyy 21 purnukkaa.

Ei taida tavoite (10-15 tuotetta) täyttyä tämän vuoden loppuun mennessä ;D mutta yritän olla todella tarkka siitä mitä tuotteita pitää Ihan Oikeasti ostaa lisää ja mitä huonompia tuotteita saa buustattua käyttökelpoisemmiksi öljy- tai glyseriinilisäyksellä. Hutiostosshampoot kaadan suosiolla saman tien käsinestesaippua-pumppupulloon niin ne eivät kummittele turhaan.
this too shall pass.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Tein tänään inventaariota ja totesin ettei asiani olekaan ihan hullusti. Suurin osa puteleista on loppumisvaiheissa joten hyvällä käytöllä ne saadaan parissa kuukaudessa alta pois. Lisäksi toin muutaman shampoon kaverilleni, joka käyttäisi ne pois. Tajusin että minulla ei oikeasti olekaan niin kamalan paljon puteleita, mulla on lempparihoitsikoita kuten O&H ja MM joita olen tilannut pari putelia varastoon ja Headshotin 750 ml. Sen takia minusta tuntuu että hoitsikoita on paljon. Oikeasti tilanne ei ole ihan niin :)

CO-pesukin tekee, että tuntuu kuin koko ajan pitäisi ostella hoitoaineita. Olen todella tyytyväinen itseeni.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mena täällä hei. &nbsp;Kuva &nbsp;Tämänhetkinen saldo 38 kpl, tuohon ei ole laskettu mukaan muutamia hiusvärejä joita mulla on jemmassa ja joista voisin luopua.

Tavoite:
3 shampoota - kunnon pesu, miedompi pesu ja syväputsari
3 hoitoainetta - hoitava/kosteuttava, silaripommi ja CWC-pesujen esihoitis
1 tehis - kosteuttava (rekkua en tarvitse kun hennailen)
3 jätettävää - hoitava/kosteuttava, suihke ja latvasuoja

Muotoilutuotteita mulla ei oikeastaan ole ylimääräisiä joten niistä ei tarvitse karsia.

Nyt sitten harjoitellaan itsekuria seuraavat tuhat vuotta että tavoite on saavutettu. &nbsp;O:)
Viimeksi muokannut Mena, 16 Joulu 2010, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Olin luvannut itselleni, että kun saan yhden ison Tigi shampoon kulutettua loppua niin voin tilata iherbistä jotain uutta kivaa shampoota, mutta nyt tavoitteen täytyttyä päätin kuluttaa loppuun vielä toisenkin ennen kuin alan tilaamaan.&nbsp; O:)

Kuukauden sisällä olen ostanut vain yhden näytekokoisen shampoon ja hiusväriä. Jee, tämähän sujuu kivasti!&nbsp; ;D
1bMii, vaalennettu.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mulla on sujunut ostolakko tosi hienosti ellei oteta lukuun että...

- Mopin C-System sh loppui ja tilasin uuden
- Joicon Leave-In loppuu ja tilasin uuden
- Flexini vain katkesi ja tilasin sitten isomman ja pienemmän fleksin
- Kookosöljy loppuu ja pitäisi tilata uusi

Mulla ei kauhean hyvin tämä mene putkeen. En edes tiedä uskallanko tunnustaa että tilasin ebaysta hiuspuikon, koska hiukseni on niin raskaat jo, että ponnarit ja letit alkavat olemaan hankalia ja haluan hiukset ylös ilman että joutuisin säheltämään niiden kanssa ikuisuuden aamuisin. Kieputtaminen hiuspuikolle on helppoa ja säästää aikaa sekä hiuksia.

Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mä joutaisin kanssa ostolakkoon. Onneksi nuo purnukoiden säilytystilat on niin pienet ettei sinne kymmenittäin mahdu, mutta parikymmentä kuitenkin... haloo yhteen päähän niin monta?&nbsp; ::) Kun ne olis edes sellaisia että olisin kokeillut jotain ja se olisikin ollut hutiostos, vaan ei, kun pitää hamstrata ja ikään kuin varalta ostaa etukäteen muutama pullo valmiiksi.

Tavoitteena olisi, että jokaista säännöllisesti käyttämääni tuotetta olisi yksi pullo käytössä ja enintään yksi varastossa. Huonot shampoot täytyy tästä lähtien kaataa heti käsienpesupumppikseen ja kehnot hoitoaineet käyttää vaikka CO tai CWC pesussa pois!
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Mä oon ostolakossa ja suunnittelin silti ostavani pari pulloa sitä ja tätä, mutta ehdin järkiintyä (tilapäistäkö..) ja nyt kyllä käytän mitä on ja niitähän meinaan on ;D
Pari shampoota kaadoin jo käsisaippuapulloon ja huonoja hoitsikoita olen käyttänyt kans noihin co ja cwc-pesuihin sekä säärikarvojen sheivaukseen :ts
1b Fii
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

Nyt kun olen sievästi tavoitteessani (alle 15 purkkia) niin kohdistan ostolakkoni koskemaan ainoastaan shampoita.

Hoitiksia ja tehiksiä on oikeasti lupa hallitusti ostaa eli tarve löytyy, kaapista löytyvillä shampoilla eletään ainakin vappuun asti.
this too shall pass.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Hyvä Deko, hieno saavutus. Itse olen ihan ylpeä siitä, kuinka en ole ostanut turhia asioita, vaan mielituotteistani korvaavat tilalle jos aine on loppunut. En oikeastaan muutenkaan kauheasti shoppaile uusia asioita, koska olen löytänyt toimivat tuotteet. Kai tämä ostolakko vielä hyvin päättyy minunkin kohdallani.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Hilippa kirjoitti: Pienen lievennyksen muotoilu- ja jätettäviä/latvasuojia koskevaan ostolakkooni oon päättänyt tehdä. Sen sijaan etten saisi ostaa niitä ollenkaan, niin purkkien vähentämisessä aion silti pysyä eli uuden tuotteen annan itselleni luvan ostaa vasta sitten kun vähintään 2 vanhaa tuotetta oon käyttänyt loppuun.
Kaivelinpas minäkin vanhoja tarkistaakseni mitä sitä on oikein tullut luvattua :)
Ja kuinkas ollakaan, tämä lupaushan on pitänyt!&nbsp; :T Samalla linjalla jatketaan 2011.

Välillä hoitoaineiden suhteen pääsee varastot kasvamaan, mutta toistaiseksi mitään suuria ylilyöntejä ei ole tapahtunut. Otanpa kuitenkin hoitoaineiden ostelunkin nyt tarkempaan syyniin.
Vastaa Viestiin