Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Fry kirjoitti: Perjantaina kävin Kampaamokauppa Sitruunassa, ja uudet Joicot oli puoleen hintaan.. Hemmetti.. Melkeen ostin.
Öööh ei kai.. olen vasta nyt "löytämässä" Joicon, onkohan ne kaikissa Sitruunoissa, lähdenköheti. Muuten en kyllä aio ostaa mitään.  :-X
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Voi ei, LF:ssa olisi alle 20 punnalla myynnissä Tigin Self Absorbed tween duo. Kyseinen shampoo ja hoitsikka sopii mun hiuksille niin hyvin että saattaa olla että tilaan tuon jossain vaiheessa, vaikka pitäisikin olla ostolakossa. :-\
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Mä olen myös asettanut itseni ostokieltoon muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nykin reissulla saan ostaa Nexxuja koska niitä saa sieltä niin halvalla, ja jos löydän L'anzaa edullisestin niin saan ostaa Healing Moisture -shampoon ja hoitiksen. Mä tiedän että sorrun järjettömän helposti jos vain vilkaisenkin LookFantsuun tai HQ:hun joten en saa käydä niillä sivuilla, tai millään muillakaan kosmetiikkakauppasivuilla.

Mulla on tällä hetkellä 14 shampoota, 13 hoitista ja 9 tehistä. Ne riittää varmasti ainakin kolmeksi vuodeksi. :( Mun kaltaiselle kuluttajalle olisi ihanteellista jos shampoita ja hoitoaineita saisi aina myös 100-150ml kokeilukoossa. En koskaan heitä mitään tuotetta menemään tai laita kiertoon joten jos joku hankinta on epäonnistunut niin käytän sitä sitten vaikka hampaat irvessä johonkin muuhun parempaan aineeseen sekoitettuna ja harvakseltaan ja tietystihän se silloin kestää ikuisuuden. Tällä hetkellä mulla ei oo sentään ihan hirveen vanhoja puteleita kaapissa koska aloitin hiushärpäkkeiden hamstraamisen vasta vuosi sitten. Vanhin on Yves Rocherin shampoo joka taitaa olla joku kolme vuotta vanha.  :-\

Yritän päästä sellaiseen ihannetilanteeseen että kaapissa olisi yksi vähemmän hoitava "perusshampoo", yksi rakennepaikkaava ja yksi kosteuttava. Hoitoaineista kahta eri sortin kosteuttavaa ja tehohoidoista yhtä rakennepaikkaavaa ja yhtä kosteuttavaa. Jätettävistä hoitoaineista riittää latvasuoja ja K-Pak-vaahto sekä joku voidemainen. Muotoiluarsenaali mulla onkin nyt jo hyvin kasassa ja ne riittävät epäilemättä varmaan seuraavat 5 vuotta koska muotoilen hiuksiani niin harvoin. Perustyökaluiksi riittää kiharanvirkistysvoide, pörröjä tasoittava voide, kiiltoseerumi ja volyymia tuova föönausneste.

Tällä hetkellä puteleita siis yhteensä 56, tavoitteena että lukumäärä pysyy vähintään samana vuoden loppuun saakka. Osto-oikeus ainoastaan maaliskuussa NYCin reissulla.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Tällä hetkellä hallussani olevat hiushärpättimet riittävät varmuudella ainakin puoleksi vuodeksi, joten sen aikaa voin olla ostolakossa. Ainoastaan Mopin hydrating shampoota ja hoitista mulla on oikeus hamstrata pari putelia jos löytyy hyvästä alennuksesta. Mitään uutta kokeiltavaa en tällä hetkellä tarvitse enkä halua, koska olen jo löytänyt päälleni hyvin sopivat tuotteet ja aion nyt pysyä niissä niin kauan kuin ne hyvin toimivat. Kesällä ostan uusia aurinkotuotteita sitten kun vanhat pullonjämät on ensin käytetty loppuun.
Tristy

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mun noin 1½ kk:n lakko katkesi äsken, kun huomasin, että HQ:n outletstoressa oli jälleen Joicon K-Pak Strenghtening tonicia ja Integrityä. Moisturizerin olisin vielä halunnut, mutta tilasin nuo (+mielenkiinnosta K-Pak Creme elixirin). Lakko jatkukoon tästä eteenpäin ;)
Piitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 122
Liittynyt: 26 Marras 2006, 14:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Nonniin..kauanpa sitä lakkoa sitten kestikin. Oli pakko sortua kun kampaaja suositteli mulle Tigin Manipulatoria. Mulla on kyllä hyvät perustelut sille, että sain ostaa sen:
1. Mulla ei ollu tätä ennen kuin yksi, tosi huono, mulle sopimaton vaha
2. Kun nyt on uus tukka niin täytyyhän mun pystyä pitämään se hyvännäköisenä
3. Oon jo pitkään haaveillu Tigeistä
4. Oonhan ollu koko tämän vuoden karkinostolakossa, joten täytyyhän minun jotenki palkita itseni ja saada ostaa jotain joka edes tuoksuu hyvälle, vaikkei sitä voisikaan syödä
5. Voin olla tyytyväinen, että ostin vain tämän, sillä olin vähällä ostaa myös Superstar Queen for a Dayn :P

Täytynee nyt vähän muokata hiustuotteiden ostolakko-sääntöäni, sovitaan vaikka niin että saa ostaa vain Tigejä. Ehkä voin säästää Moppi-ostokset myöhempään.
1bMii
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^ Hui, Piitu! Kannattaa varoa noita Tigejä, ne on niin pahoja (evil) houkutuksia, että niille kun antaa pikkusormen, niin siitä ei hyvää seuraa. Äkkiä huomaatkin että kylpyhuone ja kaapit on täynnä kirkkaan värisiä söpöjä pulloja, kämppä haisee aivan karkkitehtaalta ja ulosottomiehet koputtelee ovella.  :'(

;)
Viimeksi muokannut Ananas, 12 Helmi 2007, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Jadey »

Mä sorruin tänään. Kauampa tätä kestikin. ;D Ostin Tigin Control freak serumin ja Extra extra straightin. Mutta hinta oli edullinen, yht. 29 € :) Meinasin ostaa vielä Dumb blonde hoitiksen, mutta sain onneksi hillittyä itseni viime hetkellä ;)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Mainio ketju.

En ole lopettamassa yhtään mitään, ainoastaan pehmoisasti vähentämässä. Viimeiset kuut on tultu toimeen markettituotteilla ja tukkakaan ei ole kärsinyt..mutta olen saanut kulutettua loppuun joitain ok-tuotteita, muutamia vakkareita ja onnekseni ne kaapin pohjalta löytyneet Bonacure yms. järksyt. Mulla jopa oli pikahoitoaine yhdessä vaiheessa loppu!
Opossumi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 150
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 20:52

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

On varmaan korkea aika liittyä tähän joukkoon. Jotenkin oon kuvitellut, ettei mulla oo paljon mitään tukkatuotteita, tai siis ainakaan liikaa. No, kyllähän niitä ku sitten listas tonne Omistamasi hiustuotteet- ketjuun, niin kertyihän niitä n. 30 kpl. Nyt oon päättänyt, ettei mitään heräteostoksia tule ennen seuravaa kesää. Pakko kutistaa tämä ainearsenaali n. 10:een. Ei pitäis olla vaikeeta, ku rahatilannekin on tällä hetkellä aika niukka (milloikas ei olisi ::)). Voi niitä aikoja ku omisti tyyliin fructiksen shampoon ja hoitiksen, ei ainoakaan tehistä eikä jätettävää. Ei ollut ainakaan säilytysongelmia. :D

Loppujen lopuksi aika monet mömmöt, jotka tällä hetkellä omistan ovat aika turhia, noo kokeilemalla sekin selvis. Jätettäviä on liikaa, parit muotoilutuotteet osottautuivat ihan hukkaostoksiksi.
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Opossumi kirjoitti: Voi niitä aikoja ku omisti tyyliin fructiksen shampoon ja hoitiksen, ei ainoakaan tehistä eikä jätettävää. Ei ollut ainakaan säilytysongelmia. :D
Voih niinpä. Mä en tajua miten olen aikoinaan selvinnyt tosiaan tuolla yksi shampoo ja yksi hoitoaine tyylillä. Oikeastaan kyllä yhdellä hyvällä shampoolla kyllä pärjää ja ei niitä pikahoitojakaan oikeataan tarvitsisi kuin yhden hyvän kerrallaan, kunhan on vain muutama hyvä tehohoito. Mutta kun prkl löytäisi ensin ne itselle hyvät ja oikeat...

Viime aikoina on kyllä alkanut tosissaan ärsyttämään tuo purkkimeri. Eikö se lopu ikinä?
Viimeksi muokannut Crysania, 12 Helmi 2007, 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mullakin olis aika pistää taas vähän jarruja hiushärpättimien ostoon, vaikka viime aikoina olenkin ostanut lähinnä vain tarjoustuotteita ja poistumassa olevia tuotteita. Tuossa pari vuotta sitten ostelin kaikkea hullun lailla, myös Tigejä, Joicoa yms. hinnakkaampaa ja jos minkinlaista muotoilutuotetta. Nyt hajusteongelman takia rauhoittnut vaikka Simejä ja Cutrineja on sitten taas kertynyt. Lisäksi kasa erilaisia sampoita hillitsemään talituotantoa.

Kun otan parin viikon päästä permiksen, mulla on onneksti sopivasti kaikkia tällä hetkellä "ylihoitavia tuotteita" sekä pesuun että muotoiluun joten toivon mukaan saan kaappia tyhjennettyä. Permikseen menee rahaa joten täytyy säästää vuorostaan aineissa. En tee täydellistä ostoalakkoa, mutta tarjousten holtiton hankinta saa nyt loppua. (muotovaahtoa olis kyllä pakko saada kun tuo menossa oleva rasvoittaa ihan älyttömästi...ehkä se olis sitten joku LV:n muotoiluvaahto, yms. markettivaahto) :)
Fry

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Fry »

Paulina kirjoitti:
Fry kirjoitti: Perjantaina kävin Kampaamokauppa Sitruunassa, ja uudet Joicot oli puoleen hintaan.. Hemmetti.. Melkeen ostin.
Öööh ei kai.. olen vasta nyt "löytämässä" Joicon, onkohan ne kaikissa Sitruunoissa, lähdenköheti. Muuten en kyllä aio ostaa mitään.  :-X
Lahden Sitruunoissa ainakin on ollut jo pitemmän aikaa alennuksessa nuo color endurancet.. En osta en osta!!
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Hunajapupu kirjoitti: Voi ei, LF:ssa olisi alle 20 punnalla myynnissä Tigin Self Absorbed tween duo. Kyseinen shampoo ja hoitsikka sopii mun hiuksille niin hyvin että saattaa olla että tilaan tuon jossain vaiheessa, vaikka pitäisikin olla ostolakossa. :-\
En ole sortunut enkä aiokaan, hyvä minä!  :D Sen sijaan mulla on yksi herkullinen tuote jonka haluaisin kovasti, sen ostan jossain vaiheessa lakosta huolimatta jos vain rahaa on. Muuten ei kauheasti tee juuri nyt mitään edes mieli kun ei ole tarvetta, mutta kesäksi "joudun" kyllä tekemään hankintoja, tarvitsen ainakin hiusväriä suojaavia jätettäviä suihkeita 1-2 kpl ja muutenkin jätettävät hoitikset ehtii kesään mennessä vähetä niin että niitä tulee varmaan hankittua.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mä en ole tietoisessa ostolakossa, mutta harkitsen ostopäätöksen aina tosi tarkkaan, en halua tehdä mitään heräteostoksia. Joskus menee reilusti yli puolikin vuotta etten osta mitään, ja sitten teen rytinällä jonkun ison tilauksen. Vuoden vaihteessa tuli hamstrattua halpoja joicoja ja nexxuja varastoon, mikä sinänsä on ihan järkevää kun parin lempparin valmistus joicoista on lopetettu ja osaan pitää ne tuolla laatikossa varastona. Ostankin hiusjutut yleensä isommassa erässä mahdollisimman halvalla, ja sitten en tarvitse pitkään aikaan mitään. Heräteostoksia en yksinkertaisesti tule tehneeksi koska inhoan kaupoissa kiertelyä, ostan kaikki kosmetiikka tuotteet netin kautta enkä mä saa mitään nautintoa loppuneiden pullojen tilalle uusien tilaamisesta. Ja tällä hetkellä on ylipäätään olemassa vain 2 hiustuotetta joita haluaisin kokeilla (Lanzan remedy shampoo ja kukui nut conditioner, joskus sitten kun vanhoja on loppu...)

  Olen päättänyt vähentää hiustuotteiden määrää siten että mulla on 3 shampoota, hoitoainetta, tehohoitoa ja jätettävää + latvasuoja yhtäaikaa käytössä. Jokaisesta erikseen kosteuttava, korjaava ja joku randomhässäkkä (tyylliin kasviuutepohjainen MOP, Korres tai Nexxus).  Tällähetkellä se onkin tilanne shampoiden ja hoitoaineiden suhteen, mutta tehohoidoista ja jätettävistä pitää karsia muutama pois, ja se onnistuu kunhan putelit loppuu. Täältä voi katsoa mun top3 listaa eli niitä tuotteita joita aijon pitää pysyvästi valoikoimassa http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 98#p144698

Aineiden kulutuksen kannalta on sama onko kotivalikoimassa 1 vai 3 putelia himassa, mutta jos on vaikka 6 kpl shampoitaa avattuna niin eihän niitä ehdi käyttää ennenkuin menevät pilalle, nuo laadukkaat tuotteet ovat sen verran riittoisia.
Vastaa Viestiin