Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Tristy

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mä olen ollut hiustuoteostolakossa suurinpiirtein joulusta. Hyvin on pitänyt, tosin jouduin ostamaan yhden XZ:n Tyrnihoitiksen CO-pesuun kun ei olisi ollut mitään siihen tarkoitukseen. Ajattelin jatkaa tätä vielä helmikuunkin, koska mitään pakottavaa tarvetta ei ole ostaa uusia vähään aikaan.

Kosmetiikan ostolakkoa pitäisi myös yrittää, on tullut ostettua viime aikoina ihan hirveästi kaikkea. Todellista tarvettahan ei kuitenkaan ole.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Ensimmäinen repsahdus tuli tänään, kun ostin Joicon volissimaa. Mutta puolustukseksi voin sanoa, että se oli alessa ja oli pakko ostaa kokeiluun joku tuuheuttava shampoo, kun semmoista mulla ei ole yhtäkään. Mutta nyt sitten loppu kuukausi pitäisi olla ostamatta hiustuotteita..
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Minä liityn kanssa mukaan.Shampoita ja pikahoitiksia mulla ei ole lupaa ostaa ennen pääsiäistä,jolloin lähden seuraavan kerran reissuun.Sama koskee muotoilutuotteita,tai ainakin jonkun on loputtava ennen.Ainoa poikkeus on jätettävät,joita saatan tarvita ennen sitä.

Kosmetiikan suhteen voisin olla myös tovin ostolakossa.Kasvovoidetta kuitenkin tarvitsen jossain vaiheessa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Mermaid
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 834
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 12:02

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Mermaid »

Minä myös päätin, että seuraavan kerran saan hankkia hiushärpättimiä, kunhan O&H-hoitsikka ja jätettävä hoitsikka loppuu.
Pysyttelen myös tiukasti erossa Hyvät tarjoukset -ketjusta.
Piitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 122
Liittynyt: 26 Marras 2006, 14:33

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Minä liityn myös mukaan! En saa ostaa pitkään aikaan (vaikka ennen kesäkuuta) oikeastaan mitään, pärjään kyllä ihan hyvin näillä mitä mulla nyt on. Mutta jos MOPeja sattuu olemaan tarjouksessa, niin ne sallittakoon (aioin nimittäin perehtyä tähän merkkiin syvällisemmin). Ja lakkaa täytyy tietysti aina olla, joten jos ja kun se pääsee loppumaan niin sen saan hankkia.
1bMii
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Ostin vuonna 2006 vain yhden Goldwellin Instant Silk -jätettävän ja XZ Tyrnihoitiksen, joka onkin ollut luottotuotteeni ties kuinka kauan. Kun vanha shampoo loppuu, ostan tilalle jonkun MOPin, mutta sen jälkeen koko arsenaali alkaa olla kasassa.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja marenki »

Olenko käsittänyt oikein, että sulla on ihan oikeasti käytössä aina vain yksi shampoo ja hoitis, yksi jätettäväkin? Vau, oikeasti aika kunnioitettavaa! Ja miten hitossa sulla kesti se hoitis koko vuoden? Vai oliko varastoja?
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Eleven »

^ Kyllä  8). Hoitis ei olisi yksin kestänyt koko vuotta, onneksi oli toinen samanlainen varastossa ja äiti osti yllätyslahjaksi jostain alennuskorista poimimansa Wellan Lifetex-hoitoaineen.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tämäpäs loistoketju  8)

Olen potenut huonoa omatuntoa tolkuttomasta kosmetiikkashoppailusta, osaksi rahan takia, osaksi turhuuden. Tein vuodenvaihteessa lupauksen olla ostamatta hiustuotteita koko vuonna muutamaa oikeasti perusteltua päätöstä lukuunottamatta. Tammikuu meni hyvin. Ostin vain Miracle Mistin loppuneen tilalle. Muun kosmetiikan kanssa en ole niin tiukka tässä vaiheessa, aloitan hiustenhoidosta.

Tässä nyt muutama sääntö, mitä itselleni tein:

1. Shampoista saan ostaa MOP Cleanin jos se loppuu  ja syväputsarin, jos Joico Resolvelle sattuu jotain (loppumaan se ei pääse, on niin täysi).

2. Hoitoaineista saan ostaa MOP Glistenin tai Matrix Amplifyn, jos ne molemmat loppuvat. Lisäksi saan ostaa Tigi Moisture Maniacin sen loputtua ja yhden kokonaan uuden hoitoaineen.

3. Tehiksistä saan ostaa IHT:n ja Nutri-Glossin niiden loputtua sekä XZ Tyrnin.

4. Jätettävistä saan ostaa Miracle Mistin ja TBS Mustikkasuihkeen niiden loputtua ja yhden uuden voidemaisen jätettävän.

5. Muotoilutuotteista saan ostaa Tigin lakkaa sen loputtua, ei mitään muuta.

6. Värejä saan ostaa tarpeen mukaan, niitä en ole hankkinutkaan turhia.

7. Jos tulee ulkomaanmatkoja, voin ostaa tiukalla kohtuudella jotain mitä täältä ei saa tai on edullista. Ylitsepääsemättömiä tarjouksia kotimassa saan hyödyntää, jos kyseessä on todella käyttämäni tuote. Voin myös pyytää kosmetiikkaa tuliaisiksi.

8. Jos päätän muuttaa hiusmallia radikaalisti, saan ostaa uudet tarvittavat tuotteet, esim. kiharoille.

Erityisen tärkeää on, että saan ostaa "luvalliset" tuotteet vasta kun edellisen on lopussa.

Varastojen pitäisi riittää kevyesti vuoden loppuun, sitten katsotaan tilanne uusiksi.
Viimeksi muokannut Triina, 03 Helmi 2007, 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

Tästä säännöstä en tänä vuonna lipsu:

Yksi purkki pitää tyhjentyä ennen kuin saan ostaa uuden

Paitsi jos tulee ihan hulluja hyviä tarjouksia. Jolloin vaikka lahjoitan jonkun tuotteen pois saadakseni ostoluvan. Mutta puteleiden määrä ei saa kasvaa. Ja tästä syystä julkistin puteliviidakkoni jemmamäärineen ja merkkaan sinne poistuneet ja poistetut tuotteet, itseään on liian helppo huijata...
this too shall pass.
Lilly Missy

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mä oon myös yrittänyt lakkoilla vuoden alusta asti. Ihan hyvin oon pysynyt, tyrni tehohoidon ostin poistokorista erittäin halvalla. Ja Joicoja tilasin HQ:sta alkuvuodesta(vai viimme vuoden lopussa ???), mutta ne tuli tarpeeseen ::) Mutta tosiaan, kun shampoita ja hoitoaineita on varmaan useaksi vuodeksi, en todellakaan saa ostaa yhtään kumpaakaan tänä keväänä. Kesällä teen inventaarion ja katson tilanteen uudestaan, mutta uskoisin että lakkolle on silloin edelleen tarvetta. Muotoilutuotteista saan ostaa hiuslakkaa ja muotovaahtoja, mutta vain sitten kun edelliset on loppu. Muutenkin tälläisten hiustuotteiden kohdalla joita en ole hamstrannut, saan ostaa loppuneen tilalle yhden uuden.
Webekhet

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Webekhet »

Tämä on aivan loistoketju, mä olen ehdottomasti mukana. Säilytystila on ollut loppu jo pitkän aikaa ja tuotteet ehtivät mennä vanhaksi ennenkuin niitä ehtii käyttää, joten ehdottomasti nyt pitää keskittyä käyttämään pois noita olemassa olevia eikä ostella mitään vaan ostelemisen ilosta. Mitään ei ostella, piste. Vasta kun edelliset loppuvat, niin sitten vasta uutta tilalle. Poikkeuksia ei tehdä, vaikka Lanzaa myytäisiin eurolla. Tämä järjetön ostomania ja turha kulutus on saatava hallintaan, plus että mun raha-asiat on aika huonossa jamassa. Yksi poikkeus mullakin kuitenkin on, eli seuraavalla kampaajakerralla kaapataan mukaan Lanzan yksi päänahan hoitoon tarkoitettu tuote. Mutta sitähän ei lasketa, koska se ei ole varsinaisesti shampoo eikä hoitis, niin sellaisia tuotteita mulla ei vielä ole eikä tätä voi siis sanoa hamstraamiseksi.  ;D 
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Husky »

Voisin vielä lisätä, että kosmetiikan suhteen mulla ei ole ongelmaa ostelemisessa. Meikkaan vähän joten meikkiä tarvitaan vähän. Meikkipuuteri on kohta lopussa joten uusi on ostettava, olen myös hukannut meikkivoiteen joka oli kyllä muutenkin lentämässä roskikseen, eli noiden ostaminen on sallittua mutta ei mitään turhaa saa ostaa enää.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mulla itsellä on se tilanne, että (ihan kuin laihduttamisessa) en ajattele tätä lakkona (diettinä) vaan elämäntapojen muutoksena. Jos ihan totta puhutaan, niin eihän siinä tosiaankaan ole mitään järkeä, että haalii kaapin pohjalle kauhean purkkimeren, josta osa vanhentuu ennen aikojaan, kun kulutustahti on hitaampi kuin ostotahti. Ja sama koskee mulla meikkejä + muuta kosmetiikkaa: Vaikka meikkaan tosi harvoin, niin ihan liian usein sitä tulee vilkuiltua uusia huulipunia, luomivärejä, kynsilakkoja jne. vaikka mitään ei tosiaankaan tarvitsisi.

Pyrkimyksenä on siis lopullisesti iskostaa omaan päähän se ajatus, että yhteisön etu on todellakin tärkeämpi kuin yksilön etu. Eli vaikka se uusi hiuspurtilo tekisikin mut onnelliseksi, niin kaikesta ylimääräisestä kulutuksesta on vain yksinkertaisesti pakko luopua ympäristön vuoksi. :-\
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Täytyy myöntää, että itsellä tuli viime vuonna ostettua paljon hiusjuttuja vain sen takia, että tuote oli halpa. Paljon vikaostoksia tuli hankittua, ja rahaa meni hukkaan. Nyt onkin kaapissa pulloja, joilla en tee mitään. Joten tänä vuonna lupaan ostaa tuotteita vain tarpeeseen. Jokin hyvä hoitoaine pitäisi ainakin löytää.

No, jos upeita alennuksia tulee vastaan HYVISTÄ tuotteista niin en voi heikkoudelleni mitään.
Viimeksi muokannut Bamboo, 03 Helmi 2007, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Vastaa Viestiin