Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Strix

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Strix »

Huh, nyt kun yrittää arvioida tuotteiden käyttötahdin ja määrän suhdetta, niin taitaa mennä kesälle ennenku saisin virallisesti luvan hankkia uusia. Ratkaisu! Käytä enemmän tuotteita. Annoin joululahjaksi pari hajuvettä joita en käyttänyt nimeksikään, voisin outouttaa lähipiiriä vielä enemmän jakelemalla hiustuotteita ilmaiseksi. Jatkuu siis, mutta onneksi tajusin ettei lakko ulotu meikkeihin!
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Arnella kirjoitti: Olin luvannut itselleni, että kun saan yhden ison Tigi shampoon kulutettua loppua niin voin tilata iherbistä jotain uutta kivaa shampoota, mutta nyt tavoitteen täytyttyä päätin kuluttaa loppuun vielä toisenkin ennen kuin alan tilaamaan.  O:)

Kuukauden sisällä olen ostanut vain yhden näytekokoisen shampoon ja hiusväriä. Jee, tämähän sujuu kivasti!  ;D
Nyt olen jo siirtänyt yhden shampoon iherbin wishlistiltä ostoskoriin asti, mutta tilaus lähtee varmaan vasta joskus ensi kuussa. Ehkä siihen mennessä saan seuraavan ison Tigin kulutettua loppuun.  ::)

Edellisen postauksen jälkeen olen tilannut yhden muotoilusuihkeen, mutta se on lähinnä miehen käyttöön, joten ei periaatteessa ollut ostolakkoni vastainen. Hoitoaineita en ole ostanut nyt 3-4 kuukauteen, mikä tuntuu kyllä ihan huippusuoritukselta. Eikä tällä hetkellä ole edes mitään kummempia himoja tilailla uutta, kun olen keskittynyt testailemaan erilaisia sekoituksia nykyisestä kylppärivalikoimasta.  :)
1bMii, vaalennettu.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tekisi mieli ostella uusia tuotteita, vaikka hoitoaineita on kolme Tigi-pönikkää - kaksi vajaata, joista toisesta käytetty noin 40%, toisesta 60%, ja yksi kokonaan avaamaton...Shampoita on sitten tällä hetkellä yksi. Nuo O&H ja Moisture Maniac on vaan niin toimiviksi havaittu ja olen niihin kiintynyt, että haluaisin tavallaan tässä välissä kokeilla jotain, ettei tapahtu sillä lailla, että käytän Tigit loppuun eikä sitten tahdo löytyä mitään sopivia aineita tälle korpputukalle.  ::)

Varsinaisesti ostolakossa en ole, en vaan tarvitse mitään täydennystä tällä hetkellä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Lakko on tietyllä tavalla pysynyt, joskin kiersin lakkoa hieman kaakaovoin ja öljyjen kautta. Toisaalta olen kuluttanut paljon tuotteita loppuun, mikä toi eteen että Humectin on loppunut ja sitä tahtoisin lisää. Tämä kierre ei koskaan taida loppua  ::)
Pitäisi tehdä taas inventaario purkkimereen, toisaalta taas oikeastaan mikään ei ollut kauhean turha ostos, kaikki putelit ovat olleet käytössä. Ostolakko kuitenkin jatkuu, saanhan kuitenkin armahduksen Humectin-hoitikseen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

^ saat ;D

Itse pidän periaatteena (just) että purkkimäärä ei saa kasvaa eli jos jotain tuotetta himoitsen niin ennen ostoa pitää joku vastaava purnukka tyhjentyä. Mielellään kaksi purnukkaa...
this too shall pass.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Tuntuu että tässä alkaa olemaan hyvällä mallilla nämä purtelijutut. Sain lahjoitettua ison osan puteleista kaverilleni ja nyt pelaan luottotuotteiden kanssa, enkä oikeastaan edes himoa ostaa mitään kokeiluun. Tietenkin vähän tuntuu haikealta miettiä sitä rahamäärää mikä meni hiustenhoitoaineisiin, mutta on se kannattanut. En kadu pätkääkään. Enkä palaisi entiseen.

Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Viitisen kuukauttaa kestänyt lakkoilu alkaa tuottaa tulosta. Helmikuun aikana oletettavasti kuluu loppuun yksi iso Tigi shampoo (MM) ja kaksi isoa hoitista (Fashionista ja EA). Pikkuputeleista Tigin BG ha ja Giovannin Direct Leave In (jota en käytä jätettävänä vaan tavallisena hoitiksena) loppuvat varmaan myös lähiaikoina. Sitten tuleekin ihan oikeasti tarve ostaa ainakin uusi pikahoitis. Pyörittelen jo mielessäni vaihtoehtoja ja luultavasti tilaan Joicon IH:n. Olen huomannut, että saan nykyisin melkein yhtä paljon iloa tulevien tilausten suunnittelusta kuin itse tilaamisesta. Iherbissäkin on ihana lisätä tuotteita wishlistille, mutta ei ole edes suuria himoja siirtää niitä ostoskoriin. :)
1bMii, vaalennettu.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Melkein sorruin jo Cheasmells:in Tigin tarjouksiin  ::) Tajusin kuitenkin checkout:issa, että voin elää ilmankin sitä Tigin Headshot:ia. Se on lopetettu jo kuitenkin ja en saisi sitä tuon pullon jälkeen enää ollenkaan.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Venin »

Ilmoittaudun. Ainut mikä pitää vielä ostaa on jokin XZ-hoitis sekoituksiin, muuten ei mitään ennenkun vanhat loppuu!
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Minäkin aloitan lakon NYT! Omistan ihan liikaa etenkin hoitoaineita ja silti vaan ostelen jatkuvasti lisää. Ajattelin, ettei minun ole pakko kayttää kaikkia loppuun ennen uusien ostamista vaan saan ostaa seuraavan kerran hiustuotteita kesäkuussa. Sinne asti pärjään ihan varmasti nykyisilläni. Onhan tämä aika hullua, kun joka paikka pursuilee kosmetiikkapurkkeja niin paljon ettei kaikkea ehdi edes käyttää ja silti niitä on niiiiin ihanaa hamstrata aina vaan lisää.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Strix

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Strix »

Noin, nyt tämä on paikallaan. Hiustuotteita en ole ostellut tämän vuoden puolella. Korkeintaan yksi pari shampoota ja hoitoainetta. Tukan kunto on paras mitä koskaan aikaisemmin ja hiushoitotuotteiden käyttö tuntuu oikeastaan aika turhalta. Tavoitteena on pärjätä vesipesulla/palashampoolla&etikalla ja luonnonharjaksisella harjalla (sitä käytettiin ennen muinoin öljyjen levittämiseen juurista latvoihin. Siitä se sata harjanvetoa illassakin tulee, sillä pidettiin pää puhtaana).
Ilman hoitoainetta olen pärjännyt hienosti. Haluan kuitenkin käytellä nuo loppuun mitä on, ei niitä onneksi ole niin hirveästi ja loput voi laittaa kiertoon.

Tavoitteena on lähteä reppumatkailemaan syksyllä ja tukkatuotteet vie vaan turhaa tilaa. Kun tosissaan pää näyttää sitä paremmalta mitä vähemmän siihen mitään laittaa. Tästä on hyvä jatkaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja deko »

Ostolakon tai ainakin järkevän ostelun aika alkaa nyt.

Vähintään kaksi pulloa pitää nyt kuluttaa loppuun ennen yhden uuden pullon ostamista.

Taloudessani majailee noin 30 purtiloa hiuskamaa.

Optimi olisi 20 tai alle. Kolme luottoshampoota (perus, syväputsari, hilse), pari-kolme jätettävää, muutama pikahoito, halpa massahoitis, yksi silikonipommihoitis/tehis ja silarilatvasuoja, pari tehistä, pari muotoilua.

Paha paha hamsteri-deko ;D
this too shall pass.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mun tukkaputeleiden haaliminen on tyssännyt mielenkiinnon loppumiseen. Ostan nykyään enää silloin tällöin jotain, kun edellinen on loppunut ja käytän enää lähinnä niitä luottotuotteitani, en jaksa etsiskellä mitään parempaa. Samoin on käynyt meikkien ostelun kanssa; mulla vaan taitaa olla niin paljon kaikkea ettei edes tee mieli hankkia lisää. Hyvä tilanne täällä siis, jää rahaa matkakassan kartuttamiseen. :D
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Tänä vuonna alkoi "virallinen" ostolakko ja hyvinhän tää menee :) Yhden hoitoaineen ostin tammikuussa ja iHerbista tilasin kaksi isoa pulloa, jotka kaikki sallin itselleni. Tein alkuvuodesta inventaarion jossa heitin pois/annoin eteenpäin kaikki itselleni tarpeettomat tuotteet ja päätin, että jäljelle saa jäädä vain ne, jotka mahtuu suihkun hyllyyn, vessan kaappiin ja yhteen pienenpieneen laatikkoon vaatekaapissa. Moni tuote oli myös loppumaisillaan joten tehokäytöllä sai muutaman putelin käytettyä veke.

Vielä niitä pulloja kuitenkin on liikaa, mietin itsekseni että pärjäisin 1-2 shampoolla ja 3-4 hoitoaineella, siihen pari jätettävää ja muotoilutuotetta lisäksi olis ideaali. Ainoa tarpeellinen hiusjuttu mitä lähikuukausina tarvitsee ostaa on hiuspuuteri, mutta muuten ostolakko ja tiukka kuri pitää siihen asti että joku tuote oikeasti loppuu :D
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
goldie_locks

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja goldie_locks »

Ihanaa kun täältä löytyi tälläinenkin ketju. Tällä saitilta löytyy paljon ymmärtäjiä, koska itsekin kärsin välillä riippuvuudesta ostaa hiustuotteita. Tällä hetkellä on SP kosteuttava shampoo ja hoitoaine yleiskäytössä.XZ-öljy on, alesta ostin Jyvän Hengen puolukka shampoon (HUOM! tuote lupaa edistää hiusten kasvua) joulun aikaan, vielä  en oo koskaan sitä käyttänyt. Nyt talvella ostin Laveran Almond Milk-shampoon, niinikään täysin käyttämätön sekä viime kesällä ostettu Shwarzkopfin moisture kick-hoitis, sekin käyttämättä. Vähän aika sitten heitin joitain tosi vanhoja tuotteita pois, koska luin täältä jostain niistä 12M 24M ym merkinnöistä ja tajusin, että ne ovat olleet pitempään auki. Nyt syynään kaikista purkeista nää merkit ja surutta vaan pois ja uutta ostamaan niin saan tarpeeni taas tyydytettyä >:D  Omistan myös -08 ostetun hiusvahan, koskaan en käytä sekä -09 ostetun muotovaahdon ja sitä riittää kun joskus sitä käytän. Lakkoon on nyt vain ryhdyttävä ja laitettava sitä rahaa säästötilille.

Joskus saatan vain mennä kauppaan ja katsella ja kosketella kaikkia hiusputeleita ja lukea niiden tuoteselostuksia.


On niin ihanan terapeuttista kirjoitella tänne näistä tärkeistä asioista ja lukea myös muiden juttuja

Vastaa Viestiin