Hiustuotteiden ostolakko

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Tiukukello
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 10 Loka 2009, 21:25

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Tiukukello »

Nyt kun hiustuotemääräni on nähtävästi kasvamassa, päätin ryhtyä jonkinlaiseen ostolakkoon. En osta enää yhtäkään uutta tuotetta, mikäli minulta löytyy jo kys. tuotteen vastaava versio itseltäni. Kulutan entiset loppuun ja ostan vasta sitten uuden. Pyrin samalla välttämään heräteostoksia ja ostamaan ainoastaan tuotteita joita oikeasti tarvitsen. ;D

Jos tämä jotenkin auttaisi ostelemisen rajoittamisessa.
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438
Reeta-
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 05 Syys 2008, 17:41

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Reeta- »

Reeta- kirjoitti: Minulla alkaa olla jo kaapeissa ihan riittämiin tukkatuotteita ainakin pariksi kuukaudeksi, joten nyt voisi olla hyvä hetki aloittaa ostolakko. Olisi lompakkoystävällisempääkin :). Ainoastaan päänahan hoitoon ja loppuvien tilalle saan ostaa uuden tuotteen. Hiusvärin saan myös ostaa, mutta senkin vasta ensi kuussa.
Äh, olisi parasta unohtaa koko "lakko", kun se ei toimi eikä näytä edes tulevan koskaan toimimaan O:).
1a/b F ii
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä selviäisin nykyisillä varastoilla koko vuoden.  :( Ainakin shampoita on sen edestä, tarpeeksi tehokkaat hoitoaineet saattaisivat loppua puolen vuoden päästä (salee  ::) :P) Masentavaa. Tykkään niin paljon hiustuotteiden ostelun suunnittelusta.  ;D
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mä niinku niin tulen tähän ketjuun, heti kun olen löytänyt oikeat tuotteet hiuksilleni.
Shampoon olen löytänyt, hoitiksia joo mutta niistäkin haluan oikeat HG tuotteet, jätettävistä täytyy sanoa että ne on hakusessa vielä.
Phyto on se mihin pistän toivoni, olen kokeillut omatekemiäkin ja ne on oikeasti hyviä, mutta tarvitsen voidemaista sekä suihkutettavaa.

Voi pyhä argh tuota putelimäärää mitä on kertynyt. Kaikkein floppiostos oli S-Factorin Papaya, ensin se oli hyvä mutta ei sen tehot riittäneetkään hiuksilleni jotka ovat katastrofaalisessa kunnossa.

Minulle tulee uskomaton epätoivo kun kattelen noita puteleita, olen tehnyt niin vikaostoksia jotka eivät sovi hiuslaadulleni tai päänahalleni untuvikon käydessä hiusostoksilla.

Perhana. Haluan nuo pois mun hoteistani.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Mulle on käynyt ihan samanlaisti. Kun etsin niitä parhaiten omissa hiuksissani toimivia tuotteita, niin väkisinkin nurkkiin kertyi niitä vika ostoksia&nbsp; :-\ Mutta se taitaa olla luonnollista, ei kokeilematta löydä niitä helmiä. On kyllä ärsyttävää ajatella mikä määrä rahaa niihin sopiomattomiin tuotteisiin on mennyt, ja sitten ne vaan lojuvat käyttämättöminä. Itse tein sellaisen ratkaisun, että lahjoitin niitä kavereille. Ottivat mielellään vastaan niitä, kun kyseessä oli kuitenkin ihan hyvänmerkkisiä aineita. (esim. Tigin S-factorin Papaya -spray)&nbsp; ;)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Mulla on juuri sama ongelma. Mun n. 45 hiustuotteesta sellaisia "kivoja" on ehkä 12. Muut ovat enimmäkseen juuri noita helmien etsinnän sivutuotteita.&nbsp; :(
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Nyt minä tulen tähän ketjuun.

En osta enää mitään hiustenhoitotuotteita, nyt on raja mennyt kiinni.
Olen viime viikolla ostanut Urtekramin ruusushampoon ja Erisanin kosteuttavan shampoon. Näillä on tarkoitus pestä kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa XZ-shampoolla.
Sain myös Phyton 9 jätettävän ja Lanzan Repair-jätettävän.

Näillä mennään niin pitkälle kuin loppuu ja sen jälkeen tilaan lisää.

Tämä lakko ei koske öljyjä, koska huomasin hiuksistani sen, että mitä enemmän öljyjä niin sen parempi lopputulos minulle. Eli öljyjä kuluu. Lisään niitä jokaiseen hoitokertaan ja muhittelen.

Lakko alkanee, olen juuresten ansioista löytänyt itselleni sopivan tavan hoitaa hiuksia &nbsp;:l
Uskomaton muutos naisesta, joka ei välittänyt pätkääkään hiuksistaan ja nyt olen hurahtanut täysin.
Huomasin tosiaan, mikä ero on oikeasti hoitavilla hiustuotteilla ja hiustuotteilla.


Jälkimuokkaus:
Oliko täällä ketju jossa voisi myydä tuotteita jotka eivät sovi minun hiuksilleni? Minulla on puteleita joita olen koettanut muutaman kerran tukkaani eikä tullut hullun hurskasta. Nakon ne kohta mäkeen ellen saa niitä jollekulle.
Viimeksi muokannut EllaBella, 07 Helmi 2010, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Köh olen muistaakseni jo aikaisemmin tähän keskusteluun kirjoittanut, mutta nyt on TODELLA pakko pistää lakko käyntiin&nbsp; ::) Raahasin tänään taas kotiin tuotteita (halpoja oli kyllä...) ja kaapit pursuaa tavaraa&nbsp; ::) Eniten on hoitoaineita ja shampoitakin on liikaa kulutukseen nähden...
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Liityn lakkoilijoihin, koska koen tarvitsevani hiukan vertaistukea :D. Mulla on muutamaksi kuukaudeksi varmasti tarpeeksi kaikkea, joten en osta mitään puteleita ainakaan ennen heinä-elokuuta. Hiuskoruja en aio ostaa koko loppuvuonna 2010.

Onnea ja menestystä teidän muiden lakoille&nbsp; :)

1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja nelma »

Oi mä olen ylpeä itsestäni.&nbsp; :) Kahdessa viime Iherb-tilauksessani ei ole ollut yhtäkään hiustuotetta, vaikka Wish list on niitä pullollaan. Ehkä tämä on merkki pienestä itsekurin kehittymisestä...
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Lakkoni hyytyi heti alkuunsa, joten poistun täältä takavasemmalle&nbsp; ::)
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja kuku »

Mun lakko taas sujuu hyvin! Kaapista löytyy tällä hetkellä yksi shampoo ja hoitoaine (+tehikset ja muotoilutuotteet), koska lahjoitin/möin ylimääräiset pois. Eikä ole edes tehnyt mieli ostaa mitään uusia tuotteita kokeiluun. Ehkä oon vihdoinkin löytänyt mun hiuksille sopivat tuotteet. :)
2a F ii – Iho: kuiva
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Siis jaiks.
Mä oon taas hukkumassa tähän purnukkapaljouteen. Siis uskomattominta on, että olin jo viime vuoden lopulla päässyt tilanteeseen, jossa mulla oli vain 2 vakikäyttöistä shampoota ja hoitsikkaa, 1 rekku ja hallittava määrä jätettäviä ja muotoilutuotteita (+ kymmenkunta avattua purkkia totaalisen huteja kampaamotuotteita, joihin ei ole parin vuoden aikana kajottu kertaakaan...&nbsp; ::) ), mutta sitten piti tietenkin testailla iHerbin tarjontaa, tehdä hiukan toivioretkiä marketin tukkatuotehyllyille ja ostaa se TBS:n banaanihoitis kun sitä niin on kehuttu...juu, voitte arvata loput&nbsp; ::)

Nyt on siis tehtävä hamstraamisesta loppu ja asetettava itselleni rajat:

en saa hankkia:

-lainkaan sulfaatillisia ja/tai silikonisia shampoita niin kauan kuin jäljellä on enemmän kuin 1 puteli (paitsi syväputsarin, jos ilmenee ehdotonta tarvetta), shampoot kuluu mulla muutenkin tuskastuttavan hitaasti ja nyt kun on vielä päällä sulfaatittomuuskokeilu, niin eihän nää lopu tällä vuosikymmenelläkään.

-silikonisia hoitsikoita (paitsi BG:n laitan tänään hairsupermarketin tilaukseen, mutta sen oon jo päättänyt aiemmin sallia itselleni, joten sitä ei lasketa, mutta siihen loppuu kunnes edelliset on käytetty.)

-silikonittomia hoitsikoita saan ostaa uuden putelin aina loppuneen tilalle, mutta purkkien kokonaismäärä ei saa lisääntyä (NG:tä tosin saan hamstrata Tallinnan reissulta)

-suihkemaisia jätettäviä

-mitään muotoilutuotteita, joista löytyy jo vastaava tuote


Lisäksi pitänee tsekkailla kaapin perälle käyttämättöminä jumahtaneet tuotteet ja heitellä mahdollisesti pilaantuneet roskiin, lahjoittaa käyttökelpoiset eteenpäin tai siirtyä käyttämään saakelin kallista käsisaippuaa...
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Jenni. kirjoitti: Mä tosiaan aloitin lakon tammikuussa ja loistavasti on mennyt. :D En oo ostanu mitään turhaan enkä kyllä mitään muutenkaan. Vakkarituotteita on vielä jonkin verran jäljellä ja niitäkin ostan uudet vain silloin kuin ne loppuu. Kohta loppuu hiuksiin jätettävä suihke, XZ:n suklaa&vanilja -hoitis ja kun vielä loppuu Nivean IR -naamio ostan Lorealin Nutri Gloss:n tilalle. Nämä ovat siis ainoita jotka saan ostaa silloin kun edelliset loppuu. Hoitoaineita pyrin käyttämään joka pesussa että saisin niitä kulutettua pois mahdollisimman paljon. Joicon rekku on myös yksi jota pyrin pitämään kaapissa ainakin yhden tuubin.
Oho, en olekkaan päivitellyt mun kuulumisia pitkään aikaan. :D

Mutta siis lakko etenee edelleen oikein hyvin. En ole ostellut mitään turhuuksia, vaan aina kun joku vakkarituote loppuu ostan uuden tilalle. Toimii siis ihan oikeasti. :D Shampoita olenkin joutunut ostelemaan kun tuntuu että ne ovat jatkuvasti lopussa. Hoitiksia en ole juurikaan päässyt hankkimaan ja yhden tehiksen ostin loppuneen tilalle. Hiussuihkeissa sama juttu. Samoin muotoilutuotteissa. Ja lakkoa jatkan edelleen, ihan siinä mielessä jos tuota rahaakin säästyisi hieman enemmän. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiustuotteiden ostolakko

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mä olen lakkoillut vuoden 2010 alusta lähtien ja sujuu oikein hyvin. Tänä aikana olen ostanut kaksi hoitoainetta (Aubrey Organics White Camellia ja Giovanni Smooth as Silk) sekä Giovannin voidemaisen jätettävän. Lisäksi olen saanut ilmaiseksi sh + ha + jätettävän ja geelin. Nämä ostokset olen kokenut ihan tarpeellisiksi varsin vaativaksi muttuneen kuontalon kanssa ja sallin itselleni jatkossakin vastaavia hankintoja. Rekkua ei löydy lainkaan ja sellainen on tarpeen ostaa.

Ongelma on lähinnä päästä vanhoista, epäsopivista tuotteista eroon&nbsp; ::) Mulla on useampi shampoo, joita ei tule käytettyä, hirveä kasa muotoilutuotteita lyhyen tukan ajoilta ja valikoima hoitiksia, niitä sentään saa aika kiitettävästi käyteltyä cwc-pesuissa ja lorottamalla reilulla kädellä muhituksiin.
Vastaa Viestiin